Sopocki Teatr Tańca zaprasza do Teatru na Plaży wydarzenie zatytułowane Kobiety w tańcu obejmujące spektakle STT, prezentacje gościnne, premierę oraz warsztaty dla tancerzy i warsztaty dla kobiet. W ramach weekendowego cyklu w sobotę i niedzielę wystąpi gościnnie Marta Zawadzka z Torunia (spektakl Inspiracje – Planetoidy), natomiast gospodarzy reprezentować będą dwa spektakle: 3 x Noir Danse. Cz.2 – solowy spektakl Joanny Czajkowskiej oraz Pomidor Joanny Nadrowskiej. W drugiej części sobotniego wieczoru odbędzie się premiera spektaklu Kaliny Porazińskiej Jak uprawiać, żeby wyszło w choreografii Joanny Czajkowskiej.
O spektaklach
Joanna Czajkowska/Sopocki Teatr Tańca: 3 x Noir Danse. Cz. 2
„Barwa czarna – najciemniejsza z barw. W teorii oznacza brak jakiegokolwiek promieniowania elektromagnetycznego z zakresu fal świetlnych. W praktyce miejsce tak ciemne, że poprzez kontrast z resztą otoczenia nie możemy określić jego barwy z powodu niedoboru światła z tego kierunku. W praktyce ciał idealnie czarnych, czyli ciał pochłaniających 100% padającego na nie światła nie ma, a jedną z najciemniejszych substancji jest sadza. Czerń można nazwać „niezrozumianym kolorem”, gdyż niemal w każdej kulturze ma inne, często odległe znaczenie. W Chinach to kolor małych chłopców i szczęścia, w kulturze Indian – kolor życia, kojarzy się go z ziemią i jej rolą dla człowieka, zaś w kulturze europejskiej i amerykańskiej ma niezliczoną ilość znaczeń, na czele ze śmiercią.
Długo kojarzony z religijnością, żałobą i śmiercią, czarny zyskał wielką symbolikę w XX wieku. Stał się kolorem elegancji, luksusu, wyrafinowania i szykowności. […]. Jest kolorem nowoczesności i tradycji zarazem, zaś obydwie te cechy spina w całość kojarzenie czerni z dobrym smakiem.[…]”
Fragmenty z Wikipedii – wolnej encyklopedii
Tytuł spektaklu odnosi się do amerykańskiego nurtu w sztuce filmowej z lat 40. i 50. XX wieku, który to określił francuski krytyk Nino Frank. Filmy noir kręcone na taśmie czarno – białej, odznaczały się mroczną atmosferą, niepokojącą tajemnicą, charakterystyczną grą światła i cienia.
Koncept i reżyseria: Joanna Czajkowska
Choreografia i wykonanie: Joanna Czajkowska
Stylizacja: Joanna Czajkowska, Iwona Kryszak, kostiumy: Iwona Kryszak, wizualizacje: Black Ibrahim, muzyka: Adam Kiełsznia, reżyseria świateł: Artur Aponowicz, fotografia: Adam Bogdan
Premiera: 2 i 3 maja 2009 r., Sopocka Scena Off de BICZ
Spektakl zrealizowano przy pomocy finansowej Samorządu Województwa Pomorskiego oraz Związku Artystów Scen Polskich.
Marta Zawadzka: Inspiracje – Planetoidy
Spektakl powstał ze specjalnej okazji – koncertu Zespołu Szkół Muzycznych im. Karola Szymanowskiego in memoriam Zofii Nowak 2015. Zarówno autorka choreografii, jak i kompozytorka uczyły się u tej profesor rytmiki. Najważniejszą inspiracją do powstania choreografii była sama muzyka. Całość kompozycji przestrzenno-ruchowej utworu muzycznego jest związana z
zasadami wytyczonymi przez metodę Emile’a Jaques-Dalcroze’a.
Choreografia i taniec: Marta Zawadzka (Toruń)
Muzyka: Magdalena Cynk Planetoida 2246 Bowell i 15 – Planetoida 3784 Chopin
Joanna Nadrowska/Sopocki Teatr Tańca: Pomidor
Pomidor.
Pomidor ma skórkę. Twardą i czerwoną. Jest miękki w środku.
Człowiek.
Człowiek ma ciało. Silne i plastyczne. Jest miękki w środku.
Pomidor – niewinna, dziecięca, dobrze znana gra słowna o banalnych zasadach. Oparta na prostych pytaniach i odpowiedziach. Czy rzeczywiście? Niekoniecznie. Może okazać się wyzwaniem dla dorosłego człowieka. Spróbuj zagrać w nią sam ze sobą. Spróbuj się zmierzyć z pomidorem
Koncept, choreografia, wykonanie: Joanna Nadrowska
muzyka: Flying Lotus, mastering: Mariusz Noskowiak, głos: Robert Nadrowski, zdjęcie: Alicja Byzdra
PRZERWA
Kalina Porazińska: Jak uprawiać, żeby wyszło – premiera
Jak uprawiać, żeby wyszło to próba zmierzenia się z procesem twórczym.
Punktem wyjścia każdego działania jest wytyczenie celu i determinacja w jego osiągnięciu, (tak przynajmniej twierdzą podręczniki). Choć samo życie zazwyczaj to weryfikuje. Cokolwiek robisz, czymkolwiek się zajmujesz, pokonujesz drogę. Poczucie chwilowej satysfakcji czy nawet spełnienia, może przyjść na każdym etapie działania, bez względu na to, jak odległy jest wyznaczony cel.
Choreografia, reżyseria koncepcja plastyczna: Joanna Czajkowska
Wykonanie i choreografia: Kalina Porazińska
muzyka: Sebastian Bednarek, reżyseria oświetlenia: Artur Aponowicz, kostium: Łucja Porazińska, Wioletta Blach, zdjęcia promocyjne i projekt plakatu: Michał Redlin, głos i tłumaczenie: Martyna Ziemniewicz
***
Bilety normalne 30 zł, ulgowe 20 zł
Lekcja Marty Zawadzkiej 11.00-13.00 technika tańca współczesnego cz. II
Kobiety w tańcu – Barbara Szamotulska (warsztaty otwarte dla każdego) 13.00 – 16.00
Cennik:
Technika tańca współczesnego (dwa dni): 100 zł, choreografia: 50 zł
karnet na wszystkie warsztaty dla tancerzy: 130 zł
Kobiety w tańcu: 50 zł