
MAAT FESTIVAL to międzynarodowy festiwal tańca i ruchu, skupiony na awangardowych poszukiwaniach w sztuce ciała. W 2015 roku organizatorzy zapraszają na VII edycję Maat Festival „Kantor Now”, która poświęcona będzie badaniom fenomenu twórczości Tadeusza Kantora. Do udziału w projekcie zaproszono artystów, dla których szczególnie ważny jest dorobek teatru Cricot 2 oraz postać Tadeusza Kantora jako wciąż aktywnego inspiratora.
Piątą i zarazem ostatnią rezydentką VII edycji Maat Festival „Kantor Now” jest Ramona Nagabczyńska. Rezydencja odbywa się w dniach 1-13 października 2015 roku. W ramach rezydencji organizatorzy zapraszają na spotkanie z artystką, które poprowadzi Tomasz Bazan – kurator festiwalu. Wszystkie wydarzenia w ramach Festiwalu są bezpłatne.
Ramona Nagabczyńska to tancerka i choreografka pracująca na rynku polskim i międzynarodowym. Jako tancerka Ramona wystąpiła w najbardziej prestiżowych scenach igaleriach Europy. Od słynnej galerii Tate Modern w Londynie, po londyńskie Sadler’s Wells iStadsschouwburg w Amsterdamie.Urodziła się w Toronto w Kanadzie w 1984 roku, a swoją edukację taneczną rozpoczęła w Państwowej Szkole Baletowej w Warszawie, po przeprowadzce do Polski w wieku 11 lat. Po zdobyciu dyplomu baletowego kontynuowała naukę na wydziale tańca współczesnego w Hochschule für Musik und Darstellende Kunst we Frankfurcie nad Menem, a następnie w London Contemporary Dance School przy The Place w Londynie. Po ukończeniu edukacji tanecznej tańczyła dla Polskiego Teatru Tańca, Saju Hari, Fleur Darkin Company, Tom Dale Company, 30 Bird Productions, Carrie Cracknell i Lucy Guerin, Emmy Martin, Junk Ensemble, Davida Wampacha, Uli Sickle, Sjoerda Vreugdenhila, Marysi Stokłosy, Kayi Kołodziejczyk, Good Girl Killer, Pauliny Ołowskiej oraz Clod Ensemble z którymi współpracuje od 2008 roku. W 2008 roku Ramona również zaczęła współtworzyć kolektyw Universal Law of Impermanence (U/LOI) założonego przez Kayę Kołodziejczyk. Pierwszą autorską produkcją Ramony było solo Man’s Best Friend z 2009 roku, którego zrealizowała w ramach programu Solo Projekt organizowanego przez Stary Browar Nowy Taniec z Poznania. Do późniejszych prac należy instalacja wideo Turao/Dziw (2010) oraz spektakle New (Dis)Order (2012), Re//akumulacja (2012), czyli remiks Trishy Brown stworzony w ramach cyklu RE//MIX Komuny//Warszawa oraz The way things dinge (2014), którego pierwsza odsłona zaprezentowana została jako performans muzealny w Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie. Na początku 2013 Ramona współzałożyła Centrum w Ruchu zrzeszenie jedenastu warszawskich artystów tańca pracujących przy Wawerskim Centrum Kultury, które stało się jednym z najważniejszych zjawisk tanecznych w Polsce.
Ramona Nagabczyńska to tancerka i choreografka pracująca na rynku polskim i międzynarodowym. Jako tancerka Ramona wystąpiła w najbardziej prestiżowych scenach i galeriach Europy. Od słynnej galerii Tate Modern w Londynie, po londyńskie Sadler’s Wells iStadsschouwburg w Amsterdamie.Urodziła się w Toronto w Kanadzie w 1984 roku, a swoją edukację taneczną rozpoczęła w Państwowej Szkole Baletowej w Warszawie, po przeprowadzce do Polski w wieku 11 lat. Po zdobyciu dyplomu baletowego kontynuowała naukę na wydziale tańca współczesnego w Hochschule für Musik und Darstellende Kunst we Frankfurcie nad Menem, a następnie w London Contemporary Dance School przy The Place w Londynie. Po ukończeniu edukacji tanecznej tańczyła dla Polskiego Teatru Tańca, Saju Hari, Fleur Darkin Company, Tom Dale Company, 30 Bird Productions, Carrie Cracknell i Lucy Guerin, Emmy Martin, Junk Ensemble, Davida Wampacha, Uli Sickle, Sjoerda Vreugdenhila, Marysi Stokłosy, Kayi Kołodziejczyk, Good Girl Killer, Pauliny Ołowskiej oraz Clod Ensemble z którymi współpracuje od 2008 roku. W 2008 roku Ramona również zaczęła współtworzyć kolektyw Universal Law of Impermanence (U/LOI) założonego przez Kayę Kołodziejczyk. Pierwszą autorską produkcją Ramony było solo Man’s Best Friend z 2009 roku, którego zrealizowała w ramach programu Solo Projekt organizowanego przez Stary Browar Nowy Taniec z Poznania. Do późniejszych prac należy instalacja wideo Turao/Dziw (2010) oraz spektakle New (Dis)Order (2012), Re//akumulacja (2012), czyli remiks Trishy Brown stworzony w ramach cyklu RE//MIX Komuny//Warszawa oraz The way things dinge (2014), którego pierwsza odsłona zaprezentowana została jako performans muzealny w Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie. Na początku 2013 Ramona współzałożyła Centrum w Ruchu zrzeszenie jedenastu warszawskich artystów tańca pracujących przy Wawerskim Centrum Kultury, które stało się jednym z najważniejszych zjawisk tanecznych w Polsce.
Wszystkie wydarzenia w ramach Festiwalu są bezpłatne.
***
Miejsce wydarzeń: Centrum Kultury w Lublinie ul. Peowiaków 12.
Zespół kuratorski: Tomasz Bazan, Anna Królica, Patrycja Płanik
Produkcja: Maria Sapeta
Więcej informacji: http://teatrmaat.pl/maat-festival
VII MAAT FESTIVAL ‚KANTOR NOW!’ 2015
idea, koncept: Tomasz Bazan/ zespół kuratorski: Tomasz Bazan, Patrycja Płanik, Anna Królica / multimedia/wideo: Patrycja Płanik /rezydenci programu: Justyna Jasłowska, Karol Tymiński, Ramona Nagabczyńska, Marta Ziółek, Sławek Bendrat oraz: Anita Wach, Magdalena Tuka, Mikołaj Mikołajczyk, Patrycja Płanik, Marcin Janus, Tomasz Bazan, Daisuke Yoshimoto, Jan Duszyński/produkcja: Maria Sapeta/ technika: Maciej Połynko, Karol Rębisz/ współpraca: Małgorzata Drozd, Małgorzata Bartkiewicz, Maciej Rukasz, Damian Dubielis/ program kuratorski Tomasza Bazana „Maat Festival” zrealizowany ze środków Centrum Kultury w Lublinie Miejskiej Instytucji Kultury, Teatru Maat Projekt.