Autor: Hanna Raszewska-Kursa

03.11.2017 Hanna Raszewska-Kursa

Prywatne jest polityczne – V odsłona Sceny Tańca Studio 2017

Wrześniowa odsłona Sceny Tańca Studio 2017 była jedną z trzech  odbywających się pod opieką kuratorską Adama Kamińskiego i Anny Królicy, połączonych wspólnym hasłem: Róbmy miłość, a nie wojnę!. Zostało ono doprecyzowane podtytułem Zakochanie, który niekoniecznie należy rozumieć dosłownie. Tylko jedna z prac zaprezentowanych w dniach 2-4 września odnosiła się wprost do tematu miłosnej relacji; pozostałe poruszały się w różnych obszarach tematycznych, za wspólny mianownik mając takie kwestie, samotność, szukanie porozumienia, rozdarcie wewnętrzne czy napięcie między potrzebą akceptacji przez innych a potrzebą życia w zgodzie ze sobą.

25.10.2017 Hanna Raszewska-Kursa

Pytając o czas – II relacja z XVI Międzynarodowego Festiwalu Ciało/Umysł

Międzynarodowy Festiwal Ciało/Umysł nie tylko prezentuje spektakle, lecz również je produkuje i współprodukuje. Jak dotąd w ramach Festiwalu we współpracy z Fundacją Ciało/Umysł powstały prace takich artystów i artystki, jak m.in. Grzegorz Laszuk, Michał Libera, Iza Szostak, Ramona Nagabczyńska, Sławek Krawczyński i Anna Godowska czy Kaya Kołodziejczyk.[i] W tym roku w ramach projektu Exchange: Change Time and Dance powstało aż sześć prac. Pokazano je w Centrum Sztuki Współczesnej – Zamek Ujazdowski w dniach 3 i 5 października 2017. Tematem każdej z  rezydencji był  czas – stanowiący  hasło  przewodnie  tegorocznej edycji Festiwalu. Jak można było się spodziewać, każda z twórczyń, wychodząc...

05.10.2017 Hanna Raszewska-Kursa

W poszukiwaniu czasu – I relacja z XVI Festiwalu Ciało/Umysł

Motywem przewodnim XVI Międzynarodowego Festiwalu Ciało/Umysł jest czas. Pierwsze trzy dni jesiennej odsłony festiwalu upływają pod znakiem twórczości kobiet – w programie znajduje się rekonstrukcja wybranych prac Lucindy Childs, legendy nowojorskiej awangardy lat 60. i 70., zrealizowana przez siostrzenicę artystki, Ruth Childs, projekt społeczno-artystyczny NELKEN – line i premiera Ramony Nagabczyńskiej More (Morus/Więcej). Oficjalnym gadżetem festiwalu są klepsydry, kierujące uwagę ku tematyce upływu czasu, i goździki przywołujące słynny spektakl innej ikony tańca – Piny Bausch. To właśnie z jej spektaklu Nelken (Goździki) pochodzi fragment choreografii, na której zbudowano NELKEN – line z udziałem warszawskiej publiczności.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close