Spektakle

Bytom/Teatr ROZBARK: „LUTOSFERY”: Paweł Sakowicz, Ula Zerek, Przemek Kamiński, Weronika Pelczyńska

Zdjęcie: Bytom/Teatr ROZBARK: „LUTOSFERY”: Paweł Sakowicz, Ula Zerek, Przemek Kamiński, Weronika Pelczyńska

Wersja do druku

Udostępnij

Wieczór solowych prac młodych choreografów, zainspirowanych i wykonanych do jednego z wybranych utworów Witolda Lutosławskiego. Opiekunem artystycznym etiud była Maria Stokłosa. Etiudy powstały na zamówienie Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, Fundacji f.o.r.t.e. oraz Fundacji Burdąg w ramach muzycznego sezonu LUTOSFERY w 2013 roku.

PROGRAM WIECZORU

Bajki muzyczne

choreografia i wykonanie: Paweł Sakowicz

muzyka: Preludia taneczne na klarnet i fortepian w wyk. Ludwika Kurkiewicza (klarnet) i Witolda Lutosławskiego (fortepian).

Paweł Sakowicz: Jest niezależnym tancerzem i choreografem. Absolwent Instytutu Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego oraz studiów magisterskich w London Contemporary Dance School w zakresie performensu i choreografii. Współpracował m.in. z: Sashą Roubicek, Jeannie Steele, Paolo Mangiola, Claire Cunningham, Karelem Vankiem, Marią Stokłosą. W choreografii najbardziej interesują go zagadnienia roli publiczności w performensie oraz improwizacja. Często współpracuje z artystami i kuratorami w Londynie, Warszawie i Berlinie. Paweł okazjonalnie uczy w Białymstoku (Akademia Teatralna) i Warszawie. Jest stypendystą Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, programu rezydencyjnego Instytutu Muzyki i Tańca oraz Alternatywnej Akademii Tańca Art Stations Foundation Grażyny Kulczyk.

Epitafium

choreografia i wykonanie: Ula Zerek

muzyka: Epitafium na obój i fortepian w wyk. Heinz Holliger – obój, Szabolcs Esztenyi – fortepian

 

Ula Zerek: W 2011 roku założyła kolektyw Polka dot, w którym taniec przenika się z innymi formami sztuki. Zapraszając do współpracy różnych artystów zrealizowała do tej pory trzy autorskie spektakle: Humuli Lupuli (2009), Memo (2011) i Istota (2012). Od 2004 roku współpracuje z teatrem Dada von Bzdülöw z Gdańska. Wzięła udział w spektaklach: Odys-seas (2004), Eden (2006), Barricade of Love (2008), Czerwona trawa (2009), „FRUU” (2011), Celebration (2012). Rezydentka programu Mica Moca/Uferstudios w Berlinie zorganizowanego z Instytutem Muzyki i Tańca (2013). Stypendystka Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2012). Podwójna laureatka nagrody Sztorm Roku 2009 przyznawanej przez trójmiejską redakcję Gazety Wyborczej. Pracuje na granicy form tańca, teatru i performensu.

Die Reihe

choreografia i wykonanie: Przemek Kamiński

muzyka: Prolog z Muzyki żałobnej w wyk. Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia, pod dyr. Antoniego Wita

To, co wypracowałem w tym utworze, to zespół sposobów, które pozwalają mi z jakimś sensem poruszać się w obrębie dwunastu tonów (…). Stanowi on dla mnie początek nowego okresu, jest rezultatem długich doświadczeń. Usiłowałem stworzyć zespół środków, który stanie się moją własnością. I to jest właśnie pierwsze słowo wypowiedziane tym nowym dla mnie językiem, ale bynajmniej nie ostatnie. Witold Lutosławski (1958)

Przemek Kamiński: Studiuje na kierunku „Dance, Context, Choreography” w Inter- University Centre for Dance (HZT) w Berlinie (Universität der Künste). Ukończył również Instruktorski Kurs Kwalifikacyjny, Narodowego Centrum Kultury w Warszawie. Stypendysta Instytutu Muzyki i Tańca, Alternatywnej Akademii Tańca Art Stations Foundation, Instytutu Adama Mickiewicza oraz programu wymiany studenckiej School for New Dance Development (SNDO) w Amsterdamie. Współpracował m. in. z: Kirstine Kyhl Andersen (DK), Krzysztofem Garbaczewskim (PL), Małgorzatą Haduch (PL), Harakiri Farmers – Dominiką Kanapik, Wojtkiem Klimczykiem (PL), Isabelle Schad (DE), Nicole Seiler (CH), Marysią Stokłosą (PL). Współtworzy nieformalny kolektyw Flesh System, w ramach którego – we współpracy z Koriną Kordovą – stworzył dwie prace: performatywną instalację „±30 // we are here for you” i spektakl „#abyss.witchroulette” (stworzony w ramach 5 Międzynarodowego Maat Festiwalu „Border Line”, prezentowany w Lublinie, Berlinie i Poznaniu).

Owoc natchnienia

choreografia i wykonanie: Weronika Pelczyńska

muzyka: Melodia z Trzech łatwych utworów na fortepian w wyk. Witolda Lutosławskiego

… bez takich momentów muzyka jest intelektualną zabawą i mnie osobiście taka zabawa nie interesuje. W. Lutosławski

Weronika Pelczyńska: Absolwentka Eksperymentalnej Akademii Tańca Współczesnego SEAD w Salzburgu i Politechniki Warszawskiej. Stypendystka programu DanceWeb 2013 (ImpulsTanz) oraz Carte Blanche 2013 (Modul Dance). Jako tancerka współpracowała w Polsce z Marysią Stokłosą, Małgorzatą Haduch i Anną Nowicką. Za granicą zdobywała doświadczenie m. in. u:  Bodhi Project z Salzburga, Mouvoir z Kolonii, Johannes Wieland Company z Kassel, Cocoon Dance z Bonn, Random Scream z Brukseli, czy RootlessRoot z Aten. Tworzy choreografię oraz ruch sceniczny do sztuk teatralnych, a także do filmu. Regularnie współpracuje z Agnieszką Glińską. Ponadto pracowała między innymi z Barbarą Sass-Zdort, Anną Seniuk, Ewą Konstancją Bułhak, Anetą Grzeszykowską, Zuzanną Solakiewicz, Krzysztofem Stelmaszykiem czy Robertem Jaroszem. Jest autorką spektaklu „Yvonne, Yvonne” – remiksu twórczości Yvonne Rainer (produkcja Komuna Warszawa), współautorką wykładu performatywnego „Muzyka sfer rynkowych” (produkcja Bęc Zmiana oraz HOBO Foundation). Jest członkinią grupy Centrum w Ruchu, przestrzeni dla sztuk performatywnych w Warszawie.

 

Bilety w cenie: ulgowy 20 zł. / normalny 30 zł. lub karnet obowiązujący na 17.05 i 18.05
w cenie 30 zł.

powiązane

Ludzie

Ula Zerek

Ula Zerek

Wieczór solowych prac młodych choreografów, zainspirowanych i wykonanych do jednego z wybranych utworów Witolda Lutosławskiego. Opiekunem artystycznym etiud była Maria Stokłosa. Etiudy powstały na zamówienie Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, Fundacji f.o.r.t.e. oraz Fundacji Burdąg w ramach muzycznego sezonu LUTOSFERY w 2013 roku. PROGRAM WIECZORU Bajki muzyczne choreografia i wykonanie: Paweł Sakowicz muzyka: Preludia taneczne na klarnet i fortepian w wyk. Ludwika Kurkiewicza (klarnet) i Witolda Lutosławskiego (fortepian). Paweł Sakowicz: Jest niezależnym tancerzem i choreografem. Absolwent Instytutu Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego oraz studiów magisterskich w London Contemporary Dance School w zakresie performensu i choreografii. Współpracował m.in. z: Sashą Roubicek, Jeannie Steele, Paolo Mangiola, Claire Cunningham, Karelem Vankiem, Marią Stokłosą. W choreografii najbardziej interesują go zagadnienia roli publiczności w performensie oraz improwizacja. Często współpracuje z artystami i kuratorami w Londynie, Warszawie i Berlinie. Paweł okazjonalnie uczy w Białymstoku (Akademia Teatralna) i Warszawie. Jest stypendystą Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, programu rezydencyjnego Instytutu Muzyki i Tańca oraz Alternatywnej Akademii Tańca Art Stations Foundation Grażyny Kulczyk. Epitafium choreografia i wykonanie: Ula Zerek muzyka: Epitafium na obój i fortepian w wyk. Heinz Holliger – obój, Szabolcs Esztenyi – fortepian   Ula Zerek: W 2011 roku założyła kolektyw Polka dot, w którym taniec przenika się z innymi formami sztuki. Zapraszając do współpracy różnych artystów zrealizowała do tej pory trzy autorskie spektakle: Humuli Lupuli (2009), Memo (2011) i Istota (2012). Od 2004 roku współpracuje z teatrem Dada von Bzdülöw z Gdańska. Wzięła udział w spektaklach: Odys-seas (2004), Eden (2006), Barricade of Love (2008), Czerwona trawa (2009), „FRUU” (2011), Celebration (2012). Rezydentka programu Mica Moca/Uferstudios w Berlinie zorganizowanego z Instytutem Muzyki i Tańca (2013). Stypendystka Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2012). Podwójna laureatka nagrody Sztorm Roku 2009 przyznawanej przez trójmiejską redakcję Gazety Wyborczej. Pracuje na granicy form tańca, teatru i performensu. Die Reihe choreografia i wykonanie: Przemek Kamiński muzyka: Prolog z Muzyki żałobnej w wyk. Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia, pod dyr. Antoniego Wita To, co wypracowałem w tym utworze, to zespół sposobów, które pozwalają mi z jakimś sensem poruszać się w obrębie dwunastu tonów (…). Stanowi on dla mnie początek nowego okresu, jest rezultatem długich doświadczeń. Usiłowałem stworzyć zespół środków, który stanie się moją własnością. I to jest właśnie pierwsze słowo wypowiedziane tym nowym dla mnie językiem, ale bynajmniej nie ostatnie. Witold Lutosławski (1958) Przemek Kamiński: Studiuje na kierunku „Dance, Context, Choreography” w Inter- University Centre for Dance (HZT) w Berlinie (Universität der Künste). Ukończył również Instruktorski Kurs Kwalifikacyjny, Narodowego Centrum Kultury w Warszawie. Stypendysta Instytutu Muzyki i Tańca, Alternatywnej Akademii Tańca Art Stations Foundation, Instytutu Adama Mickiewicza oraz programu wymiany studenckiej School for New Dance Development (SNDO) w Amsterdamie. Współpracował m. in. z: Kirstine Kyhl Andersen (DK), Krzysztofem Garbaczewskim (PL), Małgorzatą Haduch (PL), Harakiri Farmers – Dominiką Kanapik, Wojtkiem Klimczykiem (PL), Isabelle Schad (DE), Nicole Seiler (CH), Marysią Stokłosą (PL). Współtworzy nieformalny kolektyw Flesh System, w ramach którego – we współpracy z Koriną Kordovą – stworzył dwie prace: performatywną instalację „±30 // we are here for you” i spektakl „#abyss.witchroulette” (stworzony w ramach 5 Międzynarodowego Maat Festiwalu „Border Line”, prezentowany w Lublinie, Berlinie i Poznaniu). Owoc natchnienia choreografia i wykonanie: Weronika Pelczyńska muzyka: Melodia z Trzech łatwych utworów na fortepian w wyk. Witolda Lutosławskiego … bez takich momentów muzyka jest intelektualną zabawą i mnie osobiście taka zabawa nie interesuje. W. Lutosławski Weronika Pelczyńska: Absolwentka Eksperymentalnej Akademii Tańca Współczesnego SEAD w Salzburgu i Politechniki Warszawskiej. Stypendystka programu DanceWeb 2013 (ImpulsTanz) oraz Carte Blanche 2013 (Modul Dance). Jako tancerka współpracowała w Polsce z Marysią Stokłosą, Małgorzatą Haduch i Anną Nowicką. Za granicą zdobywała doświadczenie m. in. u:  Bodhi Project z Salzburga, Mouvoir z Kolonii, Johannes Wieland Company z Kassel, Cocoon Dance z Bonn, Random Scream z Brukseli, czy RootlessRoot z Aten. Tworzy choreografię oraz ruch sceniczny do sztuk teatralnych, a także do filmu. Regularnie współpracuje z Agnieszką Glińską. Ponadto pracowała między innymi z Barbarą Sass-Zdort, Anną Seniuk, Ewą Konstancją Bułhak, Anetą Grzeszykowską, Zuzanną Solakiewicz, Krzysztofem Stelmaszykiem czy Robertem Jaroszem. Jest autorką spektaklu „Yvonne, Yvonne” – remiksu twórczości Yvonne Rainer (produkcja Komuna Warszawa), współautorką wykładu performatywnego „Muzyka sfer rynkowych” (produkcja Bęc Zmiana oraz HOBO Foundation). Jest członkinią grupy Centrum w Ruchu, przestrzeni dla sztuk performatywnych w Warszawie.   Bilety w cenie: ulgowy 20 zł. / normalny 30 zł. lub karnet obowiązujący na 17.05 i 18.05 w cenie 30 zł.

Weronika Pelczyńska

Weronika Pelczyńska

Wieczór solowych prac młodych choreografów, zainspirowanych i wykonanych do jednego z wybranych utworów Witolda Lutosławskiego. Opiekunem artystycznym etiud była Maria Stokłosa. Etiudy powstały na zamówienie Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, Fundacji f.o.r.t.e. oraz Fundacji Burdąg w ramach muzycznego sezonu LUTOSFERY w 2013 roku. PROGRAM WIECZORU Bajki muzyczne choreografia i wykonanie: Paweł Sakowicz muzyka: Preludia taneczne na klarnet i fortepian w wyk. Ludwika Kurkiewicza (klarnet) i Witolda Lutosławskiego (fortepian). Paweł Sakowicz: Jest niezależnym tancerzem i choreografem. Absolwent Instytutu Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego oraz studiów magisterskich w London Contemporary Dance School w zakresie performensu i choreografii. Współpracował m.in. z: Sashą Roubicek, Jeannie Steele, Paolo Mangiola, Claire Cunningham, Karelem Vankiem, Marią Stokłosą. W choreografii najbardziej interesują go zagadnienia roli publiczności w performensie oraz improwizacja. Często współpracuje z artystami i kuratorami w Londynie, Warszawie i Berlinie. Paweł okazjonalnie uczy w Białymstoku (Akademia Teatralna) i Warszawie. Jest stypendystą Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, programu rezydencyjnego Instytutu Muzyki i Tańca oraz Alternatywnej Akademii Tańca Art Stations Foundation Grażyny Kulczyk. Epitafium choreografia i wykonanie: Ula Zerek muzyka: Epitafium na obój i fortepian w wyk. Heinz Holliger – obój, Szabolcs Esztenyi – fortepian   Ula Zerek: W 2011 roku założyła kolektyw Polka dot, w którym taniec przenika się z innymi formami sztuki. Zapraszając do współpracy różnych artystów zrealizowała do tej pory trzy autorskie spektakle: Humuli Lupuli (2009), Memo (2011) i Istota (2012). Od 2004 roku współpracuje z teatrem Dada von Bzdülöw z Gdańska. Wzięła udział w spektaklach: Odys-seas (2004), Eden (2006), Barricade of Love (2008), Czerwona trawa (2009), „FRUU” (2011), Celebration (2012). Rezydentka programu Mica Moca/Uferstudios w Berlinie zorganizowanego z Instytutem Muzyki i Tańca (2013). Stypendystka Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2012). Podwójna laureatka nagrody Sztorm Roku 2009 przyznawanej przez trójmiejską redakcję Gazety Wyborczej. Pracuje na granicy form tańca, teatru i performensu. Die Reihe choreografia i wykonanie: Przemek Kamiński muzyka: Prolog z Muzyki żałobnej w wyk. Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia, pod dyr. Antoniego Wita To, co wypracowałem w tym utworze, to zespół sposobów, które pozwalają mi z jakimś sensem poruszać się w obrębie dwunastu tonów (…). Stanowi on dla mnie początek nowego okresu, jest rezultatem długich doświadczeń. Usiłowałem stworzyć zespół środków, który stanie się moją własnością. I to jest właśnie pierwsze słowo wypowiedziane tym nowym dla mnie językiem, ale bynajmniej nie ostatnie. Witold Lutosławski (1958) Przemek Kamiński: Studiuje na kierunku „Dance, Context, Choreography” w Inter- University Centre for Dance (HZT) w Berlinie (Universität der Künste). Ukończył również Instruktorski Kurs Kwalifikacyjny, Narodowego Centrum Kultury w Warszawie. Stypendysta Instytutu Muzyki i Tańca, Alternatywnej Akademii Tańca Art Stations Foundation, Instytutu Adama Mickiewicza oraz programu wymiany studenckiej School for New Dance Development (SNDO) w Amsterdamie. Współpracował m. in. z: Kirstine Kyhl Andersen (DK), Krzysztofem Garbaczewskim (PL), Małgorzatą Haduch (PL), Harakiri Farmers – Dominiką Kanapik, Wojtkiem Klimczykiem (PL), Isabelle Schad (DE), Nicole Seiler (CH), Marysią Stokłosą (PL). Współtworzy nieformalny kolektyw Flesh System, w ramach którego – we współpracy z Koriną Kordovą – stworzył dwie prace: performatywną instalację „±30 // we are here for you” i spektakl „#abyss.witchroulette” (stworzony w ramach 5 Międzynarodowego Maat Festiwalu „Border Line”, prezentowany w Lublinie, Berlinie i Poznaniu). Owoc natchnienia choreografia i wykonanie: Weronika Pelczyńska muzyka: Melodia z Trzech łatwych utworów na fortepian w wyk. Witolda Lutosławskiego … bez takich momentów muzyka jest intelektualną zabawą i mnie osobiście taka zabawa nie interesuje. W. Lutosławski Weronika Pelczyńska: Absolwentka Eksperymentalnej Akademii Tańca Współczesnego SEAD w Salzburgu i Politechniki Warszawskiej. Stypendystka programu DanceWeb 2013 (ImpulsTanz) oraz Carte Blanche 2013 (Modul Dance). Jako tancerka współpracowała w Polsce z Marysią Stokłosą, Małgorzatą Haduch i Anną Nowicką. Za granicą zdobywała doświadczenie m. in. u:  Bodhi Project z Salzburga, Mouvoir z Kolonii, Johannes Wieland Company z Kassel, Cocoon Dance z Bonn, Random Scream z Brukseli, czy RootlessRoot z Aten. Tworzy choreografię oraz ruch sceniczny do sztuk teatralnych, a także do filmu. Regularnie współpracuje z Agnieszką Glińską. Ponadto pracowała między innymi z Barbarą Sass-Zdort, Anną Seniuk, Ewą Konstancją Bułhak, Anetą Grzeszykowską, Zuzanną Solakiewicz, Krzysztofem Stelmaszykiem czy Robertem Jaroszem. Jest autorką spektaklu „Yvonne, Yvonne” – remiksu twórczości Yvonne Rainer (produkcja Komuna Warszawa), współautorką wykładu performatywnego „Muzyka sfer rynkowych” (produkcja Bęc Zmiana oraz HOBO Foundation). Jest członkinią grupy Centrum w Ruchu, przestrzeni dla sztuk performatywnych w Warszawie.   Bilety w cenie: ulgowy 20 zł. / normalny 30 zł. lub karnet obowiązujący na 17.05 i 18.05 w cenie 30 zł.

Przemek Kamiński

Przemek Kamiński

  • choreograf
  • tancerz
  • performer

Wieczór solowych prac młodych choreografów, zainspirowanych i wykonanych do jednego z wybranych utworów Witolda Lutosławskiego. Opiekunem artystycznym etiud była Maria Stokłosa. Etiudy powstały na zamówienie Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, Fundacji f.o.r.t.e. oraz Fundacji Burdąg w ramach muzycznego sezonu LUTOSFERY w 2013 roku. PROGRAM WIECZORU Bajki muzyczne choreografia i wykonanie: Paweł Sakowicz muzyka: Preludia taneczne na klarnet i fortepian w wyk. Ludwika Kurkiewicza (klarnet) i Witolda Lutosławskiego (fortepian). Paweł Sakowicz: Jest niezależnym tancerzem i choreografem. Absolwent Instytutu Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego oraz studiów magisterskich w London Contemporary Dance School w zakresie performensu i choreografii. Współpracował m.in. z: Sashą Roubicek, Jeannie Steele, Paolo Mangiola, Claire Cunningham, Karelem Vankiem, Marią Stokłosą. W choreografii najbardziej interesują go zagadnienia roli publiczności w performensie oraz improwizacja. Często współpracuje z artystami i kuratorami w Londynie, Warszawie i Berlinie. Paweł okazjonalnie uczy w Białymstoku (Akademia Teatralna) i Warszawie. Jest stypendystą Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, programu rezydencyjnego Instytutu Muzyki i Tańca oraz Alternatywnej Akademii Tańca Art Stations Foundation Grażyny Kulczyk. Epitafium choreografia i wykonanie: Ula Zerek muzyka: Epitafium na obój i fortepian w wyk. Heinz Holliger – obój, Szabolcs Esztenyi – fortepian   Ula Zerek: W 2011 roku założyła kolektyw Polka dot, w którym taniec przenika się z innymi formami sztuki. Zapraszając do współpracy różnych artystów zrealizowała do tej pory trzy autorskie spektakle: Humuli Lupuli (2009), Memo (2011) i Istota (2012). Od 2004 roku współpracuje z teatrem Dada von Bzdülöw z Gdańska. Wzięła udział w spektaklach: Odys-seas (2004), Eden (2006), Barricade of Love (2008), Czerwona trawa (2009), „FRUU” (2011), Celebration (2012). Rezydentka programu Mica Moca/Uferstudios w Berlinie zorganizowanego z Instytutem Muzyki i Tańca (2013). Stypendystka Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2012). Podwójna laureatka nagrody Sztorm Roku 2009 przyznawanej przez trójmiejską redakcję Gazety Wyborczej. Pracuje na granicy form tańca, teatru i performensu. Die Reihe choreografia i wykonanie: Przemek Kamiński muzyka: Prolog z Muzyki żałobnej w wyk. Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia, pod dyr. Antoniego Wita To, co wypracowałem w tym utworze, to zespół sposobów, które pozwalają mi z jakimś sensem poruszać się w obrębie dwunastu tonów (…). Stanowi on dla mnie początek nowego okresu, jest rezultatem długich doświadczeń. Usiłowałem stworzyć zespół środków, który stanie się moją własnością. I to jest właśnie pierwsze słowo wypowiedziane tym nowym dla mnie językiem, ale bynajmniej nie ostatnie. Witold Lutosławski (1958) Przemek Kamiński: Studiuje na kierunku „Dance, Context, Choreography” w Inter- University Centre for Dance (HZT) w Berlinie (Universität der Künste). Ukończył również Instruktorski Kurs Kwalifikacyjny, Narodowego Centrum Kultury w Warszawie. Stypendysta Instytutu Muzyki i Tańca, Alternatywnej Akademii Tańca Art Stations Foundation, Instytutu Adama Mickiewicza oraz programu wymiany studenckiej School for New Dance Development (SNDO) w Amsterdamie. Współpracował m. in. z: Kirstine Kyhl Andersen (DK), Krzysztofem Garbaczewskim (PL), Małgorzatą Haduch (PL), Harakiri Farmers – Dominiką Kanapik, Wojtkiem Klimczykiem (PL), Isabelle Schad (DE), Nicole Seiler (CH), Marysią Stokłosą (PL). Współtworzy nieformalny kolektyw Flesh System, w ramach którego – we współpracy z Koriną Kordovą – stworzył dwie prace: performatywną instalację „±30 // we are here for you” i spektakl „#abyss.witchroulette” (stworzony w ramach 5 Międzynarodowego Maat Festiwalu „Border Line”, prezentowany w Lublinie, Berlinie i Poznaniu). Owoc natchnienia choreografia i wykonanie: Weronika Pelczyńska muzyka: Melodia z Trzech łatwych utworów na fortepian w wyk. Witolda Lutosławskiego … bez takich momentów muzyka jest intelektualną zabawą i mnie osobiście taka zabawa nie interesuje. W. Lutosławski Weronika Pelczyńska: Absolwentka Eksperymentalnej Akademii Tańca Współczesnego SEAD w Salzburgu i Politechniki Warszawskiej. Stypendystka programu DanceWeb 2013 (ImpulsTanz) oraz Carte Blanche 2013 (Modul Dance). Jako tancerka współpracowała w Polsce z Marysią Stokłosą, Małgorzatą Haduch i Anną Nowicką. Za granicą zdobywała doświadczenie m. in. u:  Bodhi Project z Salzburga, Mouvoir z Kolonii, Johannes Wieland Company z Kassel, Cocoon Dance z Bonn, Random Scream z Brukseli, czy RootlessRoot z Aten. Tworzy choreografię oraz ruch sceniczny do sztuk teatralnych, a także do filmu. Regularnie współpracuje z Agnieszką Glińską. Ponadto pracowała między innymi z Barbarą Sass-Zdort, Anną Seniuk, Ewą Konstancją Bułhak, Anetą Grzeszykowską, Zuzanną Solakiewicz, Krzysztofem Stelmaszykiem czy Robertem Jaroszem. Jest autorką spektaklu „Yvonne, Yvonne” – remiksu twórczości Yvonne Rainer (produkcja Komuna Warszawa), współautorką wykładu performatywnego „Muzyka sfer rynkowych” (produkcja Bęc Zmiana oraz HOBO Foundation). Jest członkinią grupy Centrum w Ruchu, przestrzeni dla sztuk performatywnych w Warszawie.   Bilety w cenie: ulgowy 20 zł. / normalny 30 zł. lub karnet obowiązujący na 17.05 i 18.05 w cenie 30 zł.

Zespoły

Organizacje

Festiwale

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close