Spektakle

Kilka błyskotliwych spostrzeżeń (a la Gombrowicz)

Zdjęcie: Kilka błyskotliwych spostrzeżeń (a la Gombrowicz)

Fot. Iwona i Jarek Cieślikowcy.

Wersja do druku

Udostępnij

O spektaklu:

 

Po dziesięciu latach Teatr Dada von Bzdülöw oddaje Gombrowiczowi, co Gombrowicza jest.

Patrząc z dystansu na nasze dotychczasowe kreacje, zastanawia, jak wiele w nich było zdarzeń scenicznych korespondujących z jego artystycznym i filozoficznym przekazem: człowiek stwarza człowieka, dojrzałość musi dopełniać się niedojrzałością, ciasne walczy z szerokim…

Stale krążymy wokół tych samych tematów: 
– zobaczyć siebie – to znaczy przejrzeć się w czyichś oczach
– wykreować swój wizerunek – to znaczy odcisnąć swoje piętno na innych. 

Czytając Gombrowicza po raz kolejny, wyłania się z tej lektury specyficzny, emocjonalny taniec człowieka odartego z poezji. Ale Gombrowicz uwielbia paradoksy, więc u niego realne zamienia się w poezję, a poezja równie niespodziewanie zamienia się w abstrakcję.

Trzeba jednak zauważyć, że Kilka Błyskotliwych Spostrzeżeń (à la Gombrowicz),  to spektakl w pewnym sensie podejrzany, wymuszony, niejako histeryczny. Powstawał w niechęci do wielkości pisarza, bo ta wielkość przytłacza. Ale zarazem spektakl ten, to wyraz miłości do jego metodycznego szaleństwa w wydobywaniu się z nicości.

 

reżyseria: Leszek Bzdyl 
choreografia i wykonanie: Katarzyna Chmielewska, Rafał Dziemidok, Leszek Bzdyl 
muzyka:  Mikołaj Trzaska 
scenografia: Maciej Chojnacki
reżyseria świateł: Michał Kołodziej

produkcja:  Teatr Dada von Bzdülöw, Klub Żak – Gdańsk, Stowarzyszenie FREE.C.
koprodukcja: Teatr Miejski im. Gombrowicza w Gdyni, CK Zamek – Poznań, City of Helsinki Cultural Office
sponsorowane przez: Program Culture 2000 – EU, Direction Generale Education et Culture – Francja, Ministerstwo Kultury, Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego, Mecenat Miasta Gdańska

Przedstawienie zrealizowane w ramach – Trans Danse Europe (koordynacja projektu – Les Hivernales, Awinion, Francja)

powiązane

Ludzie

Rafał Dziemidok

Rafał Dziemidok

O spektaklu:   Po dziesięciu latach Teatr Dada von Bzdülöw oddaje Gombrowiczowi, co Gombrowicza jest. Patrząc z dystansu na nasze dotychczasowe kreacje, zastanawia, jak wiele w nich było zdarzeń scenicznych korespondujących z jego artystycznym i filozoficznym przekazem: człowiek stwarza człowieka, dojrzałość musi dopełniać się niedojrzałością, ciasne walczy z szerokim… Stale krążymy wokół tych samych tematów:  – zobaczyć siebie – to znaczy przejrzeć się w czyichś oczach – wykreować swój wizerunek – to znaczy odcisnąć swoje piętno na innych.  Czytając Gombrowicza po raz kolejny, wyłania się z tej lektury specyficzny, emocjonalny taniec człowieka odartego z poezji. Ale Gombrowicz uwielbia paradoksy, więc u niego realne zamienia się w poezję, a poezja równie niespodziewanie zamienia się w abstrakcję. Trzeba jednak zauważyć, że Kilka Błyskotliwych Spostrzeżeń (à la Gombrowicz),  to spektakl w pewnym sensie podejrzany, wymuszony, niejako histeryczny. Powstawał w niechęci do wielkości pisarza, bo ta wielkość przytłacza. Ale zarazem spektakl ten, to wyraz miłości do jego metodycznego szaleństwa w wydobywaniu się z nicości.   reżyseria: Leszek Bzdyl  choreografia i wykonanie: Katarzyna Chmielewska, Rafał Dziemidok, Leszek Bzdyl  muzyka:  Mikołaj Trzaska  scenografia: Maciej Chojnacki reżyseria świateł: Michał Kołodziej produkcja:  Teatr Dada von Bzdülöw, Klub Żak – Gdańsk, Stowarzyszenie FREE.C. koprodukcja: Teatr Miejski im. Gombrowicza w Gdyni, CK Zamek – Poznań, City of Helsinki Cultural Office sponsorowane przez: Program Culture 2000 – EU, Direction Generale Education et Culture – Francja, Ministerstwo Kultury, Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego, Mecenat Miasta Gdańska Przedstawienie zrealizowane w ramach – Trans Danse Europe (koordynacja projektu – Les Hivernales, Awinion, Francja)

Katarzyna Chmielewska

Katarzyna Chmielewska

O spektaklu:   Po dziesięciu latach Teatr Dada von Bzdülöw oddaje Gombrowiczowi, co Gombrowicza jest. Patrząc z dystansu na nasze dotychczasowe kreacje, zastanawia, jak wiele w nich było zdarzeń scenicznych korespondujących z jego artystycznym i filozoficznym przekazem: człowiek stwarza człowieka, dojrzałość musi dopełniać się niedojrzałością, ciasne walczy z szerokim… Stale krążymy wokół tych samych tematów:  – zobaczyć siebie – to znaczy przejrzeć się w czyichś oczach – wykreować swój wizerunek – to znaczy odcisnąć swoje piętno na innych.  Czytając Gombrowicza po raz kolejny, wyłania się z tej lektury specyficzny, emocjonalny taniec człowieka odartego z poezji. Ale Gombrowicz uwielbia paradoksy, więc u niego realne zamienia się w poezję, a poezja równie niespodziewanie zamienia się w abstrakcję. Trzeba jednak zauważyć, że Kilka Błyskotliwych Spostrzeżeń (à la Gombrowicz),  to spektakl w pewnym sensie podejrzany, wymuszony, niejako histeryczny. Powstawał w niechęci do wielkości pisarza, bo ta wielkość przytłacza. Ale zarazem spektakl ten, to wyraz miłości do jego metodycznego szaleństwa w wydobywaniu się z nicości.   reżyseria: Leszek Bzdyl  choreografia i wykonanie: Katarzyna Chmielewska, Rafał Dziemidok, Leszek Bzdyl  muzyka:  Mikołaj Trzaska  scenografia: Maciej Chojnacki reżyseria świateł: Michał Kołodziej produkcja:  Teatr Dada von Bzdülöw, Klub Żak – Gdańsk, Stowarzyszenie FREE.C. koprodukcja: Teatr Miejski im. Gombrowicza w Gdyni, CK Zamek – Poznań, City of Helsinki Cultural Office sponsorowane przez: Program Culture 2000 – EU, Direction Generale Education et Culture – Francja, Ministerstwo Kultury, Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego, Mecenat Miasta Gdańska Przedstawienie zrealizowane w ramach – Trans Danse Europe (koordynacja projektu – Les Hivernales, Awinion, Francja)

Leszek Bzdyl

Leszek Bzdyl

O spektaklu:   Po dziesięciu latach Teatr Dada von Bzdülöw oddaje Gombrowiczowi, co Gombrowicza jest. Patrząc z dystansu na nasze dotychczasowe kreacje, zastanawia, jak wiele w nich było zdarzeń scenicznych korespondujących z jego artystycznym i filozoficznym przekazem: człowiek stwarza człowieka, dojrzałość musi dopełniać się niedojrzałością, ciasne walczy z szerokim… Stale krążymy wokół tych samych tematów:  – zobaczyć siebie – to znaczy przejrzeć się w czyichś oczach – wykreować swój wizerunek – to znaczy odcisnąć swoje piętno na innych.  Czytając Gombrowicza po raz kolejny, wyłania się z tej lektury specyficzny, emocjonalny taniec człowieka odartego z poezji. Ale Gombrowicz uwielbia paradoksy, więc u niego realne zamienia się w poezję, a poezja równie niespodziewanie zamienia się w abstrakcję. Trzeba jednak zauważyć, że Kilka Błyskotliwych Spostrzeżeń (à la Gombrowicz),  to spektakl w pewnym sensie podejrzany, wymuszony, niejako histeryczny. Powstawał w niechęci do wielkości pisarza, bo ta wielkość przytłacza. Ale zarazem spektakl ten, to wyraz miłości do jego metodycznego szaleństwa w wydobywaniu się z nicości.   reżyseria: Leszek Bzdyl  choreografia i wykonanie: Katarzyna Chmielewska, Rafał Dziemidok, Leszek Bzdyl  muzyka:  Mikołaj Trzaska  scenografia: Maciej Chojnacki reżyseria świateł: Michał Kołodziej produkcja:  Teatr Dada von Bzdülöw, Klub Żak – Gdańsk, Stowarzyszenie FREE.C. koprodukcja: Teatr Miejski im. Gombrowicza w Gdyni, CK Zamek – Poznań, City of Helsinki Cultural Office sponsorowane przez: Program Culture 2000 – EU, Direction Generale Education et Culture – Francja, Ministerstwo Kultury, Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego, Mecenat Miasta Gdańska Przedstawienie zrealizowane w ramach – Trans Danse Europe (koordynacja projektu – Les Hivernales, Awinion, Francja)

Michał Kołodziej

Michał Kołodziej

O spektaklu:   Po dziesięciu latach Teatr Dada von Bzdülöw oddaje Gombrowiczowi, co Gombrowicza jest. Patrząc z dystansu na nasze dotychczasowe kreacje, zastanawia, jak wiele w nich było zdarzeń scenicznych korespondujących z jego artystycznym i filozoficznym przekazem: człowiek stwarza człowieka, dojrzałość musi dopełniać się niedojrzałością, ciasne walczy z szerokim… Stale krążymy wokół tych samych tematów:  – zobaczyć siebie – to znaczy przejrzeć się w czyichś oczach – wykreować swój wizerunek – to znaczy odcisnąć swoje piętno na innych.  Czytając Gombrowicza po raz kolejny, wyłania się z tej lektury specyficzny, emocjonalny taniec człowieka odartego z poezji. Ale Gombrowicz uwielbia paradoksy, więc u niego realne zamienia się w poezję, a poezja równie niespodziewanie zamienia się w abstrakcję. Trzeba jednak zauważyć, że Kilka Błyskotliwych Spostrzeżeń (à la Gombrowicz),  to spektakl w pewnym sensie podejrzany, wymuszony, niejako histeryczny. Powstawał w niechęci do wielkości pisarza, bo ta wielkość przytłacza. Ale zarazem spektakl ten, to wyraz miłości do jego metodycznego szaleństwa w wydobywaniu się z nicości.   reżyseria: Leszek Bzdyl  choreografia i wykonanie: Katarzyna Chmielewska, Rafał Dziemidok, Leszek Bzdyl  muzyka:  Mikołaj Trzaska  scenografia: Maciej Chojnacki reżyseria świateł: Michał Kołodziej produkcja:  Teatr Dada von Bzdülöw, Klub Żak – Gdańsk, Stowarzyszenie FREE.C. koprodukcja: Teatr Miejski im. Gombrowicza w Gdyni, CK Zamek – Poznań, City of Helsinki Cultural Office sponsorowane przez: Program Culture 2000 – EU, Direction Generale Education et Culture – Francja, Ministerstwo Kultury, Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego, Mecenat Miasta Gdańska Przedstawienie zrealizowane w ramach – Trans Danse Europe (koordynacja projektu – Les Hivernales, Awinion, Francja)

Zespoły

Organizacje

Festiwale

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close