Spektakle

Lublin/DanceWork in progress: Anna Godowska, Sławomir Krawczyński „Bataille i świt nowych dni” – work in progress

Zdjęcie: Lublin/DanceWork in progress: Anna Godowska, Sławomir Krawczyński „Bataille i świt nowych dni” – work in progress

Fot. Marcin Pawelec

Wersja do druku

Udostępnij

Art Stations Foundation i Centrum Kultury w Lublinie zapraszają na otwarty pokaz pracy w toku (cykl DanceWork in progress) najnowszego spektaklu Anny Godowskiej i Sławomira Krawczyńskiego Bataille i świt nowych dni.

 

O spektaklu:
Czy świat, w którym żyjemy jest jedynym słusznym światem? Czy poza jego porządkiem możliwy jest nowy człowiek? Człowiek suwerenny? Szescioro tancerzy w przejmującym świecie Georges’a Bataille’a, francuskiego pisarza, filozofa, kontestatora współczesnej kultury.

 

Scenariusz i reżyseria :Sławek Krawczyński

Choreografia: Anna Godowska
Tancerze: Aleksandra Bożek-Muszyńska, Natalia Dinges, Paweł Grala, Bartosz Ostrowski, Łukasz Przytarski, Zofia Tomczyk

Produkcja: Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk
Koprodukcja 20. Międzynarodowe Spotkania Teatrów Tańca / Centrum Kultury w Lublinie
Projekt zrealizowano w ramach stypendium Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

O twórcach:

Sławek Krawczyński i Anna Godowska współpracują od 1999 roku. W latach 2001 – 2012 prowadzili wspólnie Teatr Bretoncaffe. Najważniejszą częścią wspólnej pracy artystów jest projekt badawczy pod nazwą Taniec śniącego ciała, zainicjowany w 2005r. w ramach rezydencji Anny Godowskiej w Centre national de la danse Pantin-Paris. Celem tego długofalowego projektu jest zastosowanie idei psychologii analitycznej Carla Gustava Junga oraz Psychologii Zorientowanej na proces Arnolda Mindella w praktyce tańca i teatru. Każdy nowy krok w ramach tego projektu przynosi coraz bardziej interesujące praktyczne i teoretyczne rezultaty. Programową syntezę poszukiwań Godowskiej i Krawczyńskiego stanowi projekt The_Rite_of_Dreams_Project, zainicjowany w 2013r. Pierwsza praca w ramach tego projektu, spektakl Niżyński. Święto snówpowstał w całości w oparciu o rozwijane przez artystów metody.

Niżyński. Święto snów otrzymał dwie nagrody Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego podczas Polskiej Platformy Tańca 2014 w Lublinie: za najlepszy spektakl oraz za najlepsze wykonanie artystyczne. W rankingu Najlepszy, najlepsza, najlepsi w sezonie 2013/2014  miesięcznika „Teatr”, spektakl znalazł się w grupie najlepszych przedstawień teatru tańca w Polsce. W roku 2015 Anna Godowska i Sławek Krawczyński otrzymali nagrodę okolicznościową Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego z okazji 15-lecia wspólnej pracy artystycznej, za osiągnięcia i wkład w rozwój tańca współczesnego w Polsce.

Anna Godowska – tancerka, choreograf, pedagog tańca współczesnego. Autorka pracy solowej Na drodze do OPUS w ramach „Solo w dialogu/Solo im Dialog” przygotowanej na otwarcie Choreographisches Zentrum NRW w Essen (2000). Rezydentka Centre national de la danse w Paryżu (2005), centrum Maison Folie w Belgii. Uczestniczka Theorem Residency Project, Stypendystka Mobile Academy  oraz Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Współzałożycielka Teatru Bretoncaffe, w którym pracowała jako choreograf i tancerka. Od 2005 wspólnie ze Sławomirem Krawczyńskim realizuje projekt badawczo-artystyczny Taniec śniącego ciała inspirowany Psychologią Zorientowaną na proces Arnolda Mindella. W dorobku ma także współpracę z artystami innych dziedzin sztuki: m.in. z Katarzyną Kozyrą. Od 2010 roku współpracuje z reżyserką teatralną Martą Górnicką przy projekcie Chór Kobiet. Jest autorką wszystkich choreografii do prac tego zespołu.

Sławek Krawczyński – reżyser teatralny, dramatopisarz. Autor i realizator projektu artystyczno-badawczego pod nazwą Taniec śniącego ciała, inspirowanego metodami Psychologii Zorientowanej na Proces Arnolda Mindella oraz psychologii analitycznej C.G. Junga. Laureat wielu nagród na festiwalach teatralnych w Polsce oraz filmowych w Polsce i za granicą (m.in. jedna z nagród głównych VIII Ogólnopolskiego Konkursu na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej przyznana za spektakl Lustro. Byliśmy tam któregoś dnia, lecz zdążyliśmy zapomnieć). Czterokrotny stypendysta Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Współzałożyciel i dyrektor artystyczny Teatru Bretoncaffe, z którym reprezentował sztukę polską na wielu festiwalach za granicą – we Francji, Niemczech, Estonii, Chorwacji, Słowenii, Słowacji, Rosji, Czechach i na Węgrzech.

Projekt zrealizowano w ramach stypendium Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

MKiDN Stypendium (miniaturka)

***

„DANCEwork in progress”
„Work in progress” (produkcja/spektakl w toku) to formuła prezentacji twórczości na etapie tworzenia spektaklu. To moment, w którym artysta decyduje się na zaproszenie widza do swojego intymnego, skrywanego na co dzień świata i uchyla rąbka tajemnicy na temat swojego nowego, nie rzadko w bólach powstającego, dzieła. Decydując się na ten, mogłoby się zdawać, szalony gest artysta z jednej strony pragnie po prostu zachęcić odbiorcę do przyjścia na premierę rozbudzając w nim potrzebę zobaczenia ostatecznie wypracowanej wersji. Z drugiej jednak strony oczekuje on także czegoś od widza: opinii, reakcji, czasem wsparcia.
Lubelski Teatr Tańca postanowił umożliwić miłośnikom sztuki tańca uczestniczenie w tym niezwykłym momencie dla każdego artysty.

Logo ASF (miniaturka)     Logo Centrum Kultury w Lublinie (miniaturka)Logo Lubelski Teatr Tańca (miniaturka)         Dancework in progress/CK Lublin (miniaturka)

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close