Warsztaty

Lublin/Maat Festival 2015/Kantor Now: Ramona Nagabczyńska – lekcja tańca

Zdjęcie: Lublin/Maat Festival 2015/Kantor Now: Ramona Nagabczyńska – lekcja tańca

<div> MAAT FESTIVAL to międzynarodowy festiwal tańca i ruchu, skupiony na awangardowych poszukiwaniach w sztuce ciała. W 2015 roku organizatorzy zapraszają na VII edycję Maat Festival „Kantor Now”, która poświęcona będzie badaniom fenomenu twórczości Tadeusza Kantora. Do udziału w projekcie zaproszono artystów, dla których szczególnie ważny jest dorobek teatru Cricot 2 oraz postać Tadeusza Kantora jako wciąż aktywnego inspiratora. Szósta i zarazem ostatnią rezydentką VII edycji Maat Festival „Kantor Now” jest Ramona Nagabczyńska. Rezydencja odbywa się w dniach 1-13 października 2015 roku. W ramach rezydencji organizatorzy zapraszają do udziału w lekcjach tańca, które prowadzą rezydenci festiwalu. Każda otwarta lekcja tańca oparta jest na własnej metodzie pracy z ciałem. Organizatorzy proszą o wcześniejsze zgłoszenie udziału w lekcji tańca na adres mailowy: <a href="mailto:zapisy.maat@gmail.com">zapisy.maat@gmail.com </a>lub tel. 81 466 61 25 <strong>Ramona Nagabczyńska</strong> to tancerka i choreografka pracująca na rynku polskim i międzynarodowym. Jako tancerka Ramona wystąpiła w najbardziej prestiżowych scenach i galeriach Europy. Od słynnej galerii Tate Modern w Londynie, po londyńskie Sadler’s Wells iStadsschouwburg w Amsterdamie.Urodziła się w Toronto w Kanadzie w 1984 roku, a swoją edukację taneczną rozpoczęła w Państwowej Szkole Baletowej w Warszawie, po przeprowadzce do Polski w wieku 11 lat. Po zdobyciu dyplomu baletowego kontynuowała naukę na wydziale tańca współczesnego w Hochschule für Musik und Darstellende Kunst we Frankfurcie nad Menem, a następnie w London Contemporary Dance School przy The Place w Londynie. Po ukończeniu edukacji tanecznej tańczyła dla Polskiego Teatru Tańca, Saju Hari, Fleur Darkin Company, Tom Dale Company, 30 Bird Productions, Carrie Cracknell i Lucy Guerin, Emmy Martin, Junk Ensemble, Davida Wampacha, Uli Sickle, Sjoerda Vreugdenhila, Marysi Stokłosy, Kayi Kołodziejczyk, Good Girl Killer, Pauliny Ołowskiej oraz Clod Ensemble z którymi współpracuje od 2008 roku. W 2008 roku Ramona również zaczęła współtworzyć kolektyw Universal Law of Impermanence (U/LOI) założonego przez Kayę Kołodziejczyk. Pierwszą autorską produkcją Ramony było solo Man's Best Friend z 2009 roku, którego zrealizowała w ramach programu Solo Projekt organizowanego przez Stary Browar Nowy Taniec z Poznania. Do późniejszych prac należy instalacja wideo Turao/Dziw (2010) oraz spektakle <em>New (Dis)Order</em> (2012), <em>Re//akumulacja</em> (2012), czyli remiks Trishy Brown stworzony w ramach cyklu <em>RE//MIX</em> Komuny//Warszawa oraz T<em>he way things dinge</em> (2014), którego pierwsza odsłona zaprezentowana została jako performans muzealny w Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie. Na początku 2013 Ramona współzałożyła Centrum w Ruchu  zrzeszenie jedenastu warszawskich artystów tańca pracujących przy Wawerskim Centrum Kultury, które stało się jednym z najważniejszych zjawisk tanecznych w Polsce. <strong> </strong> <strong>Opis lekcji:</strong> <strong><em>Ciało w kolażu</em></strong> Punktem wyjścia dla warsztatów będą zagadnienia interesujące artystkę podczas procesu pracy nad nowym spektaklem solowym. Nagabczyńska wykorzystuje dziedzictwo Kantora do zbadania choreograficznego potencjału kolażu. Podczas warsztatów, uczestnicy za pomocą idei kolażu doprowadzą do przemieszania porządków i przesunięcia elementów. Będzie to przedmiotem pracy indywidualnej, a następnie grupowej. Będą budowali skończone całości, a następnie robili w nich dziury, aby wypełnić je czymś zaczerpniętym z zupełnie innego porządku. W ten sposób dotrąy do nieznajomego materiału tanecznego oraz odkryją oryginalne sposoby organizowania choreografii. Warsztaty są otwarte dla wszystkich, którzy interesują się tańcem, teatrem oraz/lub sztukami wizualnymi. Są zabawą w ciągłe odkrywanie artystycznego potencjału ciała. <strong>Ramona Nagabczyńska</strong> to tancerka i choreografka pracująca na rynku polskim i międzynarodowym. Jako tancerka Ramona wystąpiła w najbardziej prestiżowych scenach igaleriach Europy. Od słynnej galerii Tate Modern w Londynie, po londyńskie Sadler’s Wells iStadsschouwburg w Amsterdamie.Urodziła się w Toronto w Kanadzie w 1984 roku, a swoją edukację taneczną rozpoczęła w Państwowej Szkole Baletowej w Warszawie, po przeprowadzce do Polski w wieku 11 lat. Po zdobyciu dyplomu baletowego kontynuowała naukę na wydziale tańca współczesnego w Hochschule für Musik und Darstellende Kunst we Frankfurcie nad Menem, a następnie w London Contemporary Dance School przy The Place w Londynie. Po ukończeniu edukacji tanecznej tańczyła dla Polskiego Teatru Tańca, Saju Hari, Fleur Darkin Company, Tom Dale Company, 30 Bird Productions, Carrie Cracknell i Lucy Guerin, Emmy Martin, Junk Ensemble, Davida Wampacha, Uli Sickle, Sjoerda Vreugdenhila, Marysi Stokłosy, Kayi Kołodziejczyk, Good Girl Killer, Pauliny Ołowskiej oraz Clod Ensemble z którymi współpracuje od 2008 roku. W 2008 roku Ramona również zaczęła współtworzyć kolektyw Universal Law of Impermanence (U/LOI) założonego przez Kayę Kołodziejczyk. Pierwszą autorską produkcją Ramony było solo Man's Best Friend z 2009 roku, którego zrealizowała w ramach programu Solo Projekt organizowanego przez Stary Browar Nowy Taniec z Poznania. Do późniejszych prac należy instalacja wideo Turao/Dziw (2010) oraz spektakle <em>New (Dis)Order</em> (2012), <em>Re//akumulacja</em> (2012), czyli remiks Trishy Brown stworzony w ramach cyklu <em>RE//MIX</em> Komuny//Warszawa oraz T<em>he way things dinge</em> (2014), którego pierwsza odsłona zaprezentowana została jako performans muzealny w Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie. Na początku 2013 Ramona współzałożyła Centrum w Ruchu  zrzeszenie jedenastu warszawskich artystów tańca pracujących przy Wawerskim Centrum Kultury, które stało się jednym z najważniejszych zjawisk tanecznych w Polsce.   <strong>Wszystkie wydarzenia w ramach Festiwalu są bezpłatne.</strong> *** <strong>Miejsce wydarzeń:</strong> Centrum Kultury w Lublinie ul. Peowiaków 12. <strong>Zespół kuratorski:</strong> Tomasz Bazan, Anna Królica, Patrycja Płanik <strong>Produkcja:</strong> Maria Sapeta <strong>Więcej informacji: <a href="http://teatrmaat.pl/maat-festival">http://teatrmaat.pl/maat-festival</a></strong> <strong>VII MAAT FESTIVAL ‚KANTOR NOW!’ 2015</strong> idea, koncept: Tomasz Bazan/ zespół kuratorski: Tomasz Bazan, Patrycja Płanik, Anna Królica / multimedia/wideo: Patrycja Płanik /rezydenci programu: Justyna Jasłowska, Karol Tymiński, Ramona Nagabczyńska, Marta Ziółek, Sławek Bendrat oraz:  Anita Wach, Magdalena Tuka, Mikołaj Mikołajczyk, Patrycja Płanik, Marcin Janus, Tomasz Bazan, Daisuke Yoshimoto, Jan Duszyński/produkcja: Maria Sapeta/ technika: Maciej Połynko, Karol Rębisz/ współpraca: Małgorzata Drozd, Małgorzata Bartkiewicz, Maciej Rukasz, Damian Dubielis/ program kuratorski Tomasza Bazana „Maat Festival” zrealizowany ze środków Centrum Kultury w Lublinie Miejskiej Instytucji Kultury, Teatru Maat Projekt.   </div>

Wersja do druku

Udostępnij

MAAT FESTIVAL to międzynarodowy festiwal tańca i ruchu, skupiony na awangardowych poszukiwaniach w sztuce ciała. W 2015 roku organizatorzy zapraszają na VII edycję Maat Festival „Kantor Now”, która poświęcona będzie badaniom fenomenu twórczości Tadeusza Kantora. Do udziału w projekcie zaproszono artystów, dla których szczególnie ważny jest dorobek teatru Cricot 2 oraz postać Tadeusza Kantora jako wciąż aktywnego inspiratora.

Szósta i zarazem ostatnią rezydentką VII edycji Maat Festival „Kantor Now” jest Ramona Nagabczyńska. Rezydencja odbywa się w dniach 1-13 października 2015 roku. W ramach rezydencji organizatorzy zapraszają do udziału w lekcjach tańca, które prowadzą rezydenci festiwalu. Każda otwarta lekcja tańca oparta jest na własnej metodzie pracy z ciałem. Organizatorzy proszą o wcześniejsze zgłoszenie udziału w lekcji tańca na adres mailowy: zapisy.maat@gmail.com lub tel. 81 466 61 25

Ramona Nagabczyńska to tancerka i choreografka pracująca na rynku polskim i międzynarodowym. Jako tancerka Ramona wystąpiła w najbardziej prestiżowych scenach i galeriach Europy. Od słynnej galerii Tate Modern w Londynie, po londyńskie Sadler’s Wells iStadsschouwburg w Amsterdamie.Urodziła się w Toronto w Kanadzie w 1984 roku, a swoją edukację taneczną rozpoczęła w Państwowej Szkole Baletowej w Warszawie, po przeprowadzce do Polski w wieku 11 lat. Po zdobyciu dyplomu baletowego kontynuowała naukę na wydziale tańca współczesnego w Hochschule für Musik und Darstellende Kunst we Frankfurcie nad Menem, a następnie w London Contemporary Dance School przy The Place w Londynie. Po ukończeniu edukacji tanecznej tańczyła dla Polskiego Teatru Tańca, Saju Hari, Fleur Darkin Company, Tom Dale Company, 30 Bird Productions, Carrie Cracknell i Lucy Guerin, Emmy Martin, Junk Ensemble, Davida Wampacha, Uli Sickle, Sjoerda Vreugdenhila, Marysi Stokłosy, Kayi Kołodziejczyk, Good Girl Killer, Pauliny Ołowskiej oraz Clod Ensemble z którymi współpracuje od 2008 roku. W 2008 roku Ramona również zaczęła współtworzyć kolektyw Universal Law of Impermanence (U/LOI) założonego przez Kayę Kołodziejczyk. Pierwszą autorską produkcją Ramony było solo Man’s Best Friend z 2009 roku, którego zrealizowała w ramach programu Solo Projekt organizowanego przez Stary Browar Nowy Taniec z Poznania. Do późniejszych prac należy instalacja wideo Turao/Dziw (2010) oraz spektakle New (Dis)Order (2012), Re//akumulacja (2012), czyli remiks Trishy Brown stworzony w ramach cyklu RE//MIX Komuny//Warszawa oraz The way things dinge (2014), którego pierwsza odsłona zaprezentowana została jako performans muzealny w Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie. Na początku 2013 Ramona współzałożyła Centrum w Ruchu  zrzeszenie jedenastu warszawskich artystów tańca pracujących przy Wawerskim Centrum Kultury, które stało się jednym z najważniejszych zjawisk tanecznych w Polsce.

 

Opis lekcji:

Ciało w kolażu

Punktem wyjścia dla warsztatów będą zagadnienia interesujące artystkę podczas procesu pracy nad nowym spektaklem solowym.

Nagabczyńska wykorzystuje dziedzictwo Kantora do zbadania choreograficznego potencjału kolażu. Podczas warsztatów, uczestnicy za pomocą idei kolażu doprowadzą do przemieszania porządków i przesunięcia elementów. Będzie to przedmiotem pracy indywidualnej, a następnie grupowej. Będą budowali skończone całości, a następnie robili w nich dziury, aby wypełnić je czymś zaczerpniętym z zupełnie innego porządku. W ten sposób dotrąy do nieznajomego materiału tanecznego oraz odkryją oryginalne sposoby organizowania choreografii.

Warsztaty są otwarte dla wszystkich, którzy interesują się tańcem, teatrem oraz/lub sztukami wizualnymi. Są zabawą w ciągłe odkrywanie artystycznego potencjału ciała.

Ramona Nagabczyńska to tancerka i choreografka pracująca na rynku polskim i międzynarodowym. Jako tancerka Ramona wystąpiła w najbardziej prestiżowych scenach igaleriach Europy. Od słynnej galerii Tate Modern w Londynie, po londyńskie Sadler’s Wells iStadsschouwburg w Amsterdamie.Urodziła się w Toronto w Kanadzie w 1984 roku, a swoją edukację taneczną rozpoczęła w Państwowej Szkole Baletowej w Warszawie, po przeprowadzce do Polski w wieku 11 lat. Po zdobyciu dyplomu baletowego kontynuowała naukę na wydziale tańca współczesnego w Hochschule für Musik und Darstellende Kunst we Frankfurcie nad Menem, a następnie w London Contemporary Dance School przy The Place w Londynie. Po ukończeniu edukacji tanecznej tańczyła dla Polskiego Teatru Tańca, Saju Hari, Fleur Darkin Company, Tom Dale Company, 30 Bird Productions, Carrie Cracknell i Lucy Guerin, Emmy Martin, Junk Ensemble, Davida Wampacha, Uli Sickle, Sjoerda Vreugdenhila, Marysi Stokłosy, Kayi Kołodziejczyk, Good Girl Killer, Pauliny Ołowskiej oraz Clod Ensemble z którymi współpracuje od 2008 roku. W 2008 roku Ramona również zaczęła współtworzyć kolektyw Universal Law of Impermanence (U/LOI) założonego przez Kayę Kołodziejczyk. Pierwszą autorską produkcją Ramony było solo Man’s Best Friend z 2009 roku, którego zrealizowała w ramach programu Solo Projekt organizowanego przez Stary Browar Nowy Taniec z Poznania. Do późniejszych prac należy instalacja wideo Turao/Dziw (2010) oraz spektakle New (Dis)Order (2012), Re//akumulacja (2012), czyli remiks Trishy Brown stworzony w ramach cyklu RE//MIX Komuny//Warszawa oraz The way things dinge (2014), którego pierwsza odsłona zaprezentowana została jako performans muzealny w Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie. Na początku 2013 Ramona współzałożyła Centrum w Ruchu  zrzeszenie jedenastu warszawskich artystów tańca pracujących przy Wawerskim Centrum Kultury, które stało się jednym z najważniejszych zjawisk tanecznych w Polsce.

Wszystkie wydarzenia w ramach Festiwalu są bezpłatne.

***

Miejsce wydarzeń: Centrum Kultury w Lublinie ul. Peowiaków 12.

Zespół kuratorski: Tomasz Bazan, Anna Królica, Patrycja Płanik

Produkcja: Maria Sapeta

Więcej informacji: http://teatrmaat.pl/maat-festival

VII MAAT FESTIVAL ‚KANTOR NOW!’ 2015

idea, koncept: Tomasz Bazan/ zespół kuratorski: Tomasz Bazan, Patrycja Płanik, Anna Królica / multimedia/wideo: Patrycja Płanik /rezydenci programu: Justyna Jasłowska, Karol Tymiński, Ramona Nagabczyńska, Marta Ziółek, Sławek Bendrat oraz:  Anita Wach, Magdalena Tuka, Mikołaj Mikołajczyk, Patrycja Płanik, Marcin Janus, Tomasz Bazan, Daisuke Yoshimoto, Jan Duszyński/produkcja: Maria Sapeta/ technika: Maciej Połynko, Karol Rębisz/ współpraca: Małgorzata Drozd, Małgorzata Bartkiewicz, Maciej Rukasz, Damian Dubielis/ program kuratorski Tomasza Bazana „Maat Festival” zrealizowany ze środków Centrum Kultury w Lublinie Miejskiej Instytucji Kultury, Teatru Maat Projekt.

powiązane

Ludzie

Anna Królica

Anna Królica

MAAT FESTIVAL to międzynarodowy festiwal tańca i ruchu, skupiony na awangardowych poszukiwaniach w sztuce ciała. W 2015 roku organizatorzy zapraszają na VII edycję Maat Festival „Kantor Now”, która poświęcona będzie badaniom fenomenu twórczości Tadeusza Kantora. Do udziału w projekcie zaproszono artystów, dla których szczególnie ważny jest dorobek teatru Cricot 2 oraz postać Tadeusza Kantora jako wciąż aktywnego inspiratora. Szósta i zarazem ostatnią rezydentką VII edycji Maat Festival „Kantor Now” jest Ramona Nagabczyńska. Rezydencja odbywa się w dniach 1-13 października 2015 roku. W ramach rezydencji organizatorzy zapraszają do udziału w lekcjach tańca, które prowadzą rezydenci festiwalu. Każda otwarta lekcja tańca oparta jest na własnej metodzie pracy z ciałem. Organizatorzy proszą o wcześniejsze zgłoszenie udziału w lekcji tańca na adres mailowy: zapisy.maat@gmail.com lub tel. 81 466 61 25 Ramona Nagabczyńska to tancerka i choreografka pracująca na rynku polskim i międzynarodowym. Jako tancerka Ramona wystąpiła w najbardziej prestiżowych scenach i galeriach Europy. Od słynnej galerii Tate Modern w Londynie, po londyńskie Sadler’s Wells iStadsschouwburg w Amsterdamie.Urodziła się w Toronto w Kanadzie w 1984 roku, a swoją edukację taneczną rozpoczęła w Państwowej Szkole Baletowej w Warszawie, po przeprowadzce do Polski w wieku 11 lat. Po zdobyciu dyplomu baletowego kontynuowała naukę na wydziale tańca współczesnego w Hochschule für Musik und Darstellende Kunst we Frankfurcie nad Menem, a następnie w London Contemporary Dance School przy The Place w Londynie. Po ukończeniu edukacji tanecznej tańczyła dla Polskiego Teatru Tańca, Saju Hari, Fleur Darkin Company, Tom Dale Company, 30 Bird Productions, Carrie Cracknell i Lucy Guerin, Emmy Martin, Junk Ensemble, Davida Wampacha, Uli Sickle, Sjoerda Vreugdenhila, Marysi Stokłosy, Kayi Kołodziejczyk, Good Girl Killer, Pauliny Ołowskiej oraz Clod Ensemble z którymi współpracuje od 2008 roku. W 2008 roku Ramona również zaczęła współtworzyć kolektyw Universal Law of Impermanence (U/LOI) założonego przez Kayę Kołodziejczyk. Pierwszą autorską produkcją Ramony było solo Man’s Best Friend z 2009 roku, którego zrealizowała w ramach programu Solo Projekt organizowanego przez Stary Browar Nowy Taniec z Poznania. Do późniejszych prac należy instalacja wideo Turao/Dziw (2010) oraz spektakle New (Dis)Order (2012), Re//akumulacja (2012), czyli remiks Trishy Brown stworzony w ramach cyklu RE//MIX Komuny//Warszawa oraz The way things dinge (2014), którego pierwsza odsłona zaprezentowana została jako performans muzealny w Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie. Na początku 2013 Ramona współzałożyła Centrum w Ruchu  zrzeszenie jedenastu warszawskich artystów tańca pracujących przy Wawerskim Centrum Kultury, które stało się jednym z najważniejszych zjawisk tanecznych w Polsce.   Opis lekcji: Ciało w kolażu Punktem wyjścia dla warsztatów będą zagadnienia interesujące artystkę podczas procesu pracy nad nowym spektaklem solowym. Nagabczyńska wykorzystuje dziedzictwo Kantora do zbadania choreograficznego potencjału kolażu. Podczas warsztatów, uczestnicy za pomocą idei kolażu doprowadzą do przemieszania porządków i przesunięcia elementów. Będzie to przedmiotem pracy indywidualnej, a następnie grupowej. Będą budowali skończone całości, a następnie robili w nich dziury, aby wypełnić je czymś zaczerpniętym z zupełnie innego porządku. W ten sposób dotrąy do nieznajomego materiału tanecznego oraz odkryją oryginalne sposoby organizowania choreografii. Warsztaty są otwarte dla wszystkich, którzy interesują się tańcem, teatrem oraz/lub sztukami wizualnymi. Są zabawą w ciągłe odkrywanie artystycznego potencjału ciała. Ramona Nagabczyńska to tancerka i choreografka pracująca na rynku polskim i międzynarodowym. Jako tancerka Ramona wystąpiła w najbardziej prestiżowych scenach igaleriach Europy. Od słynnej galerii Tate Modern w Londynie, po londyńskie Sadler’s Wells iStadsschouwburg w Amsterdamie.Urodziła się w Toronto w Kanadzie w 1984 roku, a swoją edukację taneczną rozpoczęła w Państwowej Szkole Baletowej w Warszawie, po przeprowadzce do Polski w wieku 11 lat. Po zdobyciu dyplomu baletowego kontynuowała naukę na wydziale tańca współczesnego w Hochschule für Musik und Darstellende Kunst we Frankfurcie nad Menem, a następnie w London Contemporary Dance School przy The Place w Londynie. Po ukończeniu edukacji tanecznej tańczyła dla Polskiego Teatru Tańca, Saju Hari, Fleur Darkin Company, Tom Dale Company, 30 Bird Productions, Carrie Cracknell i Lucy Guerin, Emmy Martin, Junk Ensemble, Davida Wampacha, Uli Sickle, Sjoerda Vreugdenhila, Marysi Stokłosy, Kayi Kołodziejczyk, Good Girl Killer, Pauliny Ołowskiej oraz Clod Ensemble z którymi współpracuje od 2008 roku. W 2008 roku Ramona również zaczęła współtworzyć kolektyw Universal Law of Impermanence (U/LOI) założonego przez Kayę Kołodziejczyk. Pierwszą autorską produkcją Ramony było solo Man’s Best Friend z 2009 roku, którego zrealizowała w ramach programu Solo Projekt organizowanego przez Stary Browar Nowy Taniec z Poznania. Do późniejszych prac należy instalacja wideo Turao/Dziw (2010) oraz spektakle New (Dis)Order (2012), Re//akumulacja (2012), czyli remiks Trishy Brown stworzony w ramach cyklu RE//MIX Komuny//Warszawa oraz The way things dinge (2014), którego pierwsza odsłona zaprezentowana została jako performans muzealny w Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie. Na początku 2013 Ramona współzałożyła Centrum w Ruchu  zrzeszenie jedenastu warszawskich artystów tańca pracujących przy Wawerskim Centrum Kultury, które stało się jednym z najważniejszych zjawisk tanecznych w Polsce.   Wszystkie wydarzenia w ramach Festiwalu są bezpłatne. *** Miejsce wydarzeń: Centrum Kultury w Lublinie ul. Peowiaków 12. Zespół kuratorski: Tomasz Bazan, Anna Królica, Patrycja Płanik Produkcja: Maria Sapeta Więcej informacji: http://teatrmaat.pl/maat-festival VII MAAT FESTIVAL ‚KANTOR NOW!’ 2015 idea, koncept: Tomasz Bazan/ zespół kuratorski: Tomasz Bazan, Patrycja Płanik, Anna Królica / multimedia/wideo: Patrycja Płanik /rezydenci programu: Justyna Jasłowska, Karol Tymiński, Ramona Nagabczyńska, Marta Ziółek, Sławek Bendrat oraz:  Anita Wach, Magdalena Tuka, Mikołaj Mikołajczyk, Patrycja Płanik, Marcin Janus, Tomasz Bazan, Daisuke Yoshimoto, Jan Duszyński/produkcja: Maria Sapeta/ technika: Maciej Połynko, Karol Rębisz/ współpraca: Małgorzata Drozd, Małgorzata Bartkiewicz, Maciej Rukasz, Damian Dubielis/ program kuratorski Tomasza Bazana „Maat Festival” zrealizowany ze środków Centrum Kultury w Lublinie Miejskiej Instytucji Kultury, Teatru Maat Projekt.  

Ramona Nagabczyńska

Ramona Nagabczyńska

MAAT FESTIVAL to międzynarodowy festiwal tańca i ruchu, skupiony na awangardowych poszukiwaniach w sztuce ciała. W 2015 roku organizatorzy zapraszają na VII edycję Maat Festival „Kantor Now”, która poświęcona będzie badaniom fenomenu twórczości Tadeusza Kantora. Do udziału w projekcie zaproszono artystów, dla których szczególnie ważny jest dorobek teatru Cricot 2 oraz postać Tadeusza Kantora jako wciąż aktywnego inspiratora. Szósta i zarazem ostatnią rezydentką VII edycji Maat Festival „Kantor Now” jest Ramona Nagabczyńska. Rezydencja odbywa się w dniach 1-13 października 2015 roku. W ramach rezydencji organizatorzy zapraszają do udziału w lekcjach tańca, które prowadzą rezydenci festiwalu. Każda otwarta lekcja tańca oparta jest na własnej metodzie pracy z ciałem. Organizatorzy proszą o wcześniejsze zgłoszenie udziału w lekcji tańca na adres mailowy: zapisy.maat@gmail.com lub tel. 81 466 61 25 Ramona Nagabczyńska to tancerka i choreografka pracująca na rynku polskim i międzynarodowym. Jako tancerka Ramona wystąpiła w najbardziej prestiżowych scenach i galeriach Europy. Od słynnej galerii Tate Modern w Londynie, po londyńskie Sadler’s Wells iStadsschouwburg w Amsterdamie.Urodziła się w Toronto w Kanadzie w 1984 roku, a swoją edukację taneczną rozpoczęła w Państwowej Szkole Baletowej w Warszawie, po przeprowadzce do Polski w wieku 11 lat. Po zdobyciu dyplomu baletowego kontynuowała naukę na wydziale tańca współczesnego w Hochschule für Musik und Darstellende Kunst we Frankfurcie nad Menem, a następnie w London Contemporary Dance School przy The Place w Londynie. Po ukończeniu edukacji tanecznej tańczyła dla Polskiego Teatru Tańca, Saju Hari, Fleur Darkin Company, Tom Dale Company, 30 Bird Productions, Carrie Cracknell i Lucy Guerin, Emmy Martin, Junk Ensemble, Davida Wampacha, Uli Sickle, Sjoerda Vreugdenhila, Marysi Stokłosy, Kayi Kołodziejczyk, Good Girl Killer, Pauliny Ołowskiej oraz Clod Ensemble z którymi współpracuje od 2008 roku. W 2008 roku Ramona również zaczęła współtworzyć kolektyw Universal Law of Impermanence (U/LOI) założonego przez Kayę Kołodziejczyk. Pierwszą autorską produkcją Ramony było solo Man’s Best Friend z 2009 roku, którego zrealizowała w ramach programu Solo Projekt organizowanego przez Stary Browar Nowy Taniec z Poznania. Do późniejszych prac należy instalacja wideo Turao/Dziw (2010) oraz spektakle New (Dis)Order (2012), Re//akumulacja (2012), czyli remiks Trishy Brown stworzony w ramach cyklu RE//MIX Komuny//Warszawa oraz The way things dinge (2014), którego pierwsza odsłona zaprezentowana została jako performans muzealny w Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie. Na początku 2013 Ramona współzałożyła Centrum w Ruchu  zrzeszenie jedenastu warszawskich artystów tańca pracujących przy Wawerskim Centrum Kultury, które stało się jednym z najważniejszych zjawisk tanecznych w Polsce.   Opis lekcji: Ciało w kolażu Punktem wyjścia dla warsztatów będą zagadnienia interesujące artystkę podczas procesu pracy nad nowym spektaklem solowym. Nagabczyńska wykorzystuje dziedzictwo Kantora do zbadania choreograficznego potencjału kolażu. Podczas warsztatów, uczestnicy za pomocą idei kolażu doprowadzą do przemieszania porządków i przesunięcia elementów. Będzie to przedmiotem pracy indywidualnej, a następnie grupowej. Będą budowali skończone całości, a następnie robili w nich dziury, aby wypełnić je czymś zaczerpniętym z zupełnie innego porządku. W ten sposób dotrąy do nieznajomego materiału tanecznego oraz odkryją oryginalne sposoby organizowania choreografii. Warsztaty są otwarte dla wszystkich, którzy interesują się tańcem, teatrem oraz/lub sztukami wizualnymi. Są zabawą w ciągłe odkrywanie artystycznego potencjału ciała. Ramona Nagabczyńska to tancerka i choreografka pracująca na rynku polskim i międzynarodowym. Jako tancerka Ramona wystąpiła w najbardziej prestiżowych scenach igaleriach Europy. Od słynnej galerii Tate Modern w Londynie, po londyńskie Sadler’s Wells iStadsschouwburg w Amsterdamie.Urodziła się w Toronto w Kanadzie w 1984 roku, a swoją edukację taneczną rozpoczęła w Państwowej Szkole Baletowej w Warszawie, po przeprowadzce do Polski w wieku 11 lat. Po zdobyciu dyplomu baletowego kontynuowała naukę na wydziale tańca współczesnego w Hochschule für Musik und Darstellende Kunst we Frankfurcie nad Menem, a następnie w London Contemporary Dance School przy The Place w Londynie. Po ukończeniu edukacji tanecznej tańczyła dla Polskiego Teatru Tańca, Saju Hari, Fleur Darkin Company, Tom Dale Company, 30 Bird Productions, Carrie Cracknell i Lucy Guerin, Emmy Martin, Junk Ensemble, Davida Wampacha, Uli Sickle, Sjoerda Vreugdenhila, Marysi Stokłosy, Kayi Kołodziejczyk, Good Girl Killer, Pauliny Ołowskiej oraz Clod Ensemble z którymi współpracuje od 2008 roku. W 2008 roku Ramona również zaczęła współtworzyć kolektyw Universal Law of Impermanence (U/LOI) założonego przez Kayę Kołodziejczyk. Pierwszą autorską produkcją Ramony było solo Man’s Best Friend z 2009 roku, którego zrealizowała w ramach programu Solo Projekt organizowanego przez Stary Browar Nowy Taniec z Poznania. Do późniejszych prac należy instalacja wideo Turao/Dziw (2010) oraz spektakle New (Dis)Order (2012), Re//akumulacja (2012), czyli remiks Trishy Brown stworzony w ramach cyklu RE//MIX Komuny//Warszawa oraz The way things dinge (2014), którego pierwsza odsłona zaprezentowana została jako performans muzealny w Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie. Na początku 2013 Ramona współzałożyła Centrum w Ruchu  zrzeszenie jedenastu warszawskich artystów tańca pracujących przy Wawerskim Centrum Kultury, które stało się jednym z najważniejszych zjawisk tanecznych w Polsce.   Wszystkie wydarzenia w ramach Festiwalu są bezpłatne. *** Miejsce wydarzeń: Centrum Kultury w Lublinie ul. Peowiaków 12. Zespół kuratorski: Tomasz Bazan, Anna Królica, Patrycja Płanik Produkcja: Maria Sapeta Więcej informacji: http://teatrmaat.pl/maat-festival VII MAAT FESTIVAL ‚KANTOR NOW!’ 2015 idea, koncept: Tomasz Bazan/ zespół kuratorski: Tomasz Bazan, Patrycja Płanik, Anna Królica / multimedia/wideo: Patrycja Płanik /rezydenci programu: Justyna Jasłowska, Karol Tymiński, Ramona Nagabczyńska, Marta Ziółek, Sławek Bendrat oraz:  Anita Wach, Magdalena Tuka, Mikołaj Mikołajczyk, Patrycja Płanik, Marcin Janus, Tomasz Bazan, Daisuke Yoshimoto, Jan Duszyński/produkcja: Maria Sapeta/ technika: Maciej Połynko, Karol Rębisz/ współpraca: Małgorzata Drozd, Małgorzata Bartkiewicz, Maciej Rukasz, Damian Dubielis/ program kuratorski Tomasza Bazana „Maat Festival” zrealizowany ze środków Centrum Kultury w Lublinie Miejskiej Instytucji Kultury, Teatru Maat Projekt.  

Tomasz Bazan

Tomasz Bazan

MAAT FESTIVAL to międzynarodowy festiwal tańca i ruchu, skupiony na awangardowych poszukiwaniach w sztuce ciała. W 2015 roku organizatorzy zapraszają na VII edycję Maat Festival „Kantor Now”, która poświęcona będzie badaniom fenomenu twórczości Tadeusza Kantora. Do udziału w projekcie zaproszono artystów, dla których szczególnie ważny jest dorobek teatru Cricot 2 oraz postać Tadeusza Kantora jako wciąż aktywnego inspiratora. Szósta i zarazem ostatnią rezydentką VII edycji Maat Festival „Kantor Now” jest Ramona Nagabczyńska. Rezydencja odbywa się w dniach 1-13 października 2015 roku. W ramach rezydencji organizatorzy zapraszają do udziału w lekcjach tańca, które prowadzą rezydenci festiwalu. Każda otwarta lekcja tańca oparta jest na własnej metodzie pracy z ciałem. Organizatorzy proszą o wcześniejsze zgłoszenie udziału w lekcji tańca na adres mailowy: zapisy.maat@gmail.com lub tel. 81 466 61 25 Ramona Nagabczyńska to tancerka i choreografka pracująca na rynku polskim i międzynarodowym. Jako tancerka Ramona wystąpiła w najbardziej prestiżowych scenach i galeriach Europy. Od słynnej galerii Tate Modern w Londynie, po londyńskie Sadler’s Wells iStadsschouwburg w Amsterdamie.Urodziła się w Toronto w Kanadzie w 1984 roku, a swoją edukację taneczną rozpoczęła w Państwowej Szkole Baletowej w Warszawie, po przeprowadzce do Polski w wieku 11 lat. Po zdobyciu dyplomu baletowego kontynuowała naukę na wydziale tańca współczesnego w Hochschule für Musik und Darstellende Kunst we Frankfurcie nad Menem, a następnie w London Contemporary Dance School przy The Place w Londynie. Po ukończeniu edukacji tanecznej tańczyła dla Polskiego Teatru Tańca, Saju Hari, Fleur Darkin Company, Tom Dale Company, 30 Bird Productions, Carrie Cracknell i Lucy Guerin, Emmy Martin, Junk Ensemble, Davida Wampacha, Uli Sickle, Sjoerda Vreugdenhila, Marysi Stokłosy, Kayi Kołodziejczyk, Good Girl Killer, Pauliny Ołowskiej oraz Clod Ensemble z którymi współpracuje od 2008 roku. W 2008 roku Ramona również zaczęła współtworzyć kolektyw Universal Law of Impermanence (U/LOI) założonego przez Kayę Kołodziejczyk. Pierwszą autorską produkcją Ramony było solo Man’s Best Friend z 2009 roku, którego zrealizowała w ramach programu Solo Projekt organizowanego przez Stary Browar Nowy Taniec z Poznania. Do późniejszych prac należy instalacja wideo Turao/Dziw (2010) oraz spektakle New (Dis)Order (2012), Re//akumulacja (2012), czyli remiks Trishy Brown stworzony w ramach cyklu RE//MIX Komuny//Warszawa oraz The way things dinge (2014), którego pierwsza odsłona zaprezentowana została jako performans muzealny w Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie. Na początku 2013 Ramona współzałożyła Centrum w Ruchu  zrzeszenie jedenastu warszawskich artystów tańca pracujących przy Wawerskim Centrum Kultury, które stało się jednym z najważniejszych zjawisk tanecznych w Polsce.   Opis lekcji: Ciało w kolażu Punktem wyjścia dla warsztatów będą zagadnienia interesujące artystkę podczas procesu pracy nad nowym spektaklem solowym. Nagabczyńska wykorzystuje dziedzictwo Kantora do zbadania choreograficznego potencjału kolażu. Podczas warsztatów, uczestnicy za pomocą idei kolażu doprowadzą do przemieszania porządków i przesunięcia elementów. Będzie to przedmiotem pracy indywidualnej, a następnie grupowej. Będą budowali skończone całości, a następnie robili w nich dziury, aby wypełnić je czymś zaczerpniętym z zupełnie innego porządku. W ten sposób dotrąy do nieznajomego materiału tanecznego oraz odkryją oryginalne sposoby organizowania choreografii. Warsztaty są otwarte dla wszystkich, którzy interesują się tańcem, teatrem oraz/lub sztukami wizualnymi. Są zabawą w ciągłe odkrywanie artystycznego potencjału ciała. Ramona Nagabczyńska to tancerka i choreografka pracująca na rynku polskim i międzynarodowym. Jako tancerka Ramona wystąpiła w najbardziej prestiżowych scenach igaleriach Europy. Od słynnej galerii Tate Modern w Londynie, po londyńskie Sadler’s Wells iStadsschouwburg w Amsterdamie.Urodziła się w Toronto w Kanadzie w 1984 roku, a swoją edukację taneczną rozpoczęła w Państwowej Szkole Baletowej w Warszawie, po przeprowadzce do Polski w wieku 11 lat. Po zdobyciu dyplomu baletowego kontynuowała naukę na wydziale tańca współczesnego w Hochschule für Musik und Darstellende Kunst we Frankfurcie nad Menem, a następnie w London Contemporary Dance School przy The Place w Londynie. Po ukończeniu edukacji tanecznej tańczyła dla Polskiego Teatru Tańca, Saju Hari, Fleur Darkin Company, Tom Dale Company, 30 Bird Productions, Carrie Cracknell i Lucy Guerin, Emmy Martin, Junk Ensemble, Davida Wampacha, Uli Sickle, Sjoerda Vreugdenhila, Marysi Stokłosy, Kayi Kołodziejczyk, Good Girl Killer, Pauliny Ołowskiej oraz Clod Ensemble z którymi współpracuje od 2008 roku. W 2008 roku Ramona również zaczęła współtworzyć kolektyw Universal Law of Impermanence (U/LOI) założonego przez Kayę Kołodziejczyk. Pierwszą autorską produkcją Ramony było solo Man’s Best Friend z 2009 roku, którego zrealizowała w ramach programu Solo Projekt organizowanego przez Stary Browar Nowy Taniec z Poznania. Do późniejszych prac należy instalacja wideo Turao/Dziw (2010) oraz spektakle New (Dis)Order (2012), Re//akumulacja (2012), czyli remiks Trishy Brown stworzony w ramach cyklu RE//MIX Komuny//Warszawa oraz The way things dinge (2014), którego pierwsza odsłona zaprezentowana została jako performans muzealny w Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie. Na początku 2013 Ramona współzałożyła Centrum w Ruchu  zrzeszenie jedenastu warszawskich artystów tańca pracujących przy Wawerskim Centrum Kultury, które stało się jednym z najważniejszych zjawisk tanecznych w Polsce.   Wszystkie wydarzenia w ramach Festiwalu są bezpłatne. *** Miejsce wydarzeń: Centrum Kultury w Lublinie ul. Peowiaków 12. Zespół kuratorski: Tomasz Bazan, Anna Królica, Patrycja Płanik Produkcja: Maria Sapeta Więcej informacji: http://teatrmaat.pl/maat-festival VII MAAT FESTIVAL ‚KANTOR NOW!’ 2015 idea, koncept: Tomasz Bazan/ zespół kuratorski: Tomasz Bazan, Patrycja Płanik, Anna Królica / multimedia/wideo: Patrycja Płanik /rezydenci programu: Justyna Jasłowska, Karol Tymiński, Ramona Nagabczyńska, Marta Ziółek, Sławek Bendrat oraz:  Anita Wach, Magdalena Tuka, Mikołaj Mikołajczyk, Patrycja Płanik, Marcin Janus, Tomasz Bazan, Daisuke Yoshimoto, Jan Duszyński/produkcja: Maria Sapeta/ technika: Maciej Połynko, Karol Rębisz/ współpraca: Małgorzata Drozd, Małgorzata Bartkiewicz, Maciej Rukasz, Damian Dubielis/ program kuratorski Tomasza Bazana „Maat Festival” zrealizowany ze środków Centrum Kultury w Lublinie Miejskiej Instytucji Kultury, Teatru Maat Projekt.  

Zespoły

Organizacje

Festiwale

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close