Spektakle

Lublin/maat festival/border line 2013/Finał „Przyjdź! Bądź! Proces!”: Kaya Kołodziejczyk „SOL”

Zdjęcie: Lublin/maat festival/border line 2013/Finał „Przyjdź! Bądź! Proces!”: Kaya Kołodziejczyk „SOL”

Fot. Patrycja Płanik

Wersja do druku

Udostępnij

Centrum Kultury w Lublinie i Teatr Maat projekt zapraszają na finał pierwszego polskiego festiwalu rezydencyjnego – wspólnej przestrzeni tancerzy, którzy w specjalnie spreparowanym miejscu prezentacji będą ciałem mówić do odbiorców. Przez cały rok 2013 w Centrum Kultury w Lublinie w MAAT STUDIO odbyło się osiem rezydencji artystów/tancerzy, a ich praca dokumentowana była przez Patrycję Płanik. Ten proces organizatorzy chcą teraz pokazać i na procesie tworzenia skupić uwagę publiczności. Udział wezmą: Magdalena Jędra, Anna Steller, Anita Wach, Kaya Kołodziejczyk, Rafał Urbacki, Przemek Kamiński, Korina Kordova, Barbara Bujakowska, Mikołaj Mikołajczyk. Kaya Kołodziejczyk pokaże spektakl SOL. 

S.O.L. to angielski skrót od określenia Shit Out of Luck, wykorzystywanego w odniesieniu do sytuacji bez wyjścia, czarnego scenariusza, stanu będącego wynikiem nieposiadania już innych opcji życiowych niż te niepożądane. Jednocześnie SOL to w języku łacińskim słońce, w mitologii nordyckiej bogini Słońca, jak również nazwa dźwięku G czy określenie doby marsjańskiej. SOL jest tytułem autorskiego solowego spektaklu, nad którym Kaya Kołodziejczyk rozpoczęła intelektualną pracę na początku 2013 roku. Poszukiwaniom towarzyszyły jej pytania o cel ruchu, przekaz performatyki w obecnym świecie sztuki, a także krytyczna obserwacja nowych tendencji. Goszcząc na farmie (MAD BROOK FARM) Steve’a Paxtona i Lisy Nelson, artystka miała okazję uczestniczyć w warsztatach oraz zapoznać się dogłębnie z dorobkiem prekursorów contact improwizacji. Zainteresowana również twórcami związanymi z ruchem BACK TO THE LAND zestawiła na drodze swoich poszukiwań pragnienie powrotu do natury z dzisiejszymi potrzebami izolacji artystów celem koncentracji twórczej. (Przykład BREAD AND PUPPET THEATRE ). Przedstawienie jest wynikiem autorefleksji nad dotychczasową karierą artystyczną, a zarazem próbą krytycznego oglądu formalnego funkcjonowania tańca współczesnego w kilkadziesiąt lat po rewolucji pionierów post-modern dance.

SOL reżyseria i choreografia: Kaya Kołodziejczyk – kostium: Grzegorz Matląg – MALDOROR – muzyka: Sun Ra Space is the place – kompozycja oryginalna: Daniel Radtke – reżyseria świateł: Herman Venderickx – koncepcja przestrzeni: Magdalena Fela Jaszczuk – fotografia: Magda Starowieyska – menadżerka projektu: Natalia Starowieyska – Projekt stworzony przy wsparciu: Centrum Kultury w Lublinie, Teatr MAAT Projekt,  V MAAT FESTIVAL 2013 oraz TRAFO – Trafostacja Sztuki w Szczecinie – koprodukcja: Fundacja Ciało/Umysł, APAP (Advancing Performing Arts Project) przy wsparciu Programu Kultura Unii Europejskiej – Pokaz przedrpremierowy: 20.09.2013 Teatr Studio w Warszawie.

Rok 2013 jest momentem przełomu w formule programu kuratorskiego maat festival – przekształcił się on w międzynarodowy program rezydencyjny i stał się niejako „domem tańca”, w którym z zaproszonymi artystami organizatorzy mogli spotykać się przez cały rok. Tym sposobem stał się pierwszym w Polsce rezydencyjnym festiwalem w takim wymiarze  – jego program realizowany był w postaci rezydencji artystycznych rozciągniętych na przestrzeni całego roku z finałem w grudniu 2013. Wyjątkowości temu programowi dodaje fakt, że podobnej, tak rozbudowanej formy w Polsce nie sposób znaleźć. Każdorazowo obok rezydencji artystycznej powstał fabularyzowany dokument filmowy dotyczący postaci danego twórcy – w końcowym zamierzeniu powstaną dzięki temu unikatowe materiały filmowe.

Przed każdym wydarzeniem festiwalu odbywać będzie się promocja książek Terpsychora w tenisówkach Sally Banes w tłumaczeniu i ze wstępem Jadwigi Majewskiej oraz Pokolenie Solo Anny Królicy.

Więcej o książce Terpsychora w tenisówkach Sally Banes

powiązane

Ludzie

Anna Królica

Anna Królica

Centrum Kultury w Lublinie i Teatr Maat projekt zapraszają na finał pierwszego polskiego festiwalu rezydencyjnego – wspólnej przestrzeni tancerzy, którzy w specjalnie spreparowanym miejscu prezentacji będą ciałem mówić do odbiorców. Przez cały rok 2013 w Centrum Kultury w Lublinie w MAAT STUDIO odbyło się osiem rezydencji artystów/tancerzy, a ich praca dokumentowana była przez Patrycję Płanik. Ten proces organizatorzy chcą teraz pokazać i na procesie tworzenia skupić uwagę publiczności. Udział wezmą: Magdalena Jędra, Anna Steller, Anita Wach, Kaya Kołodziejczyk, Rafał Urbacki, Przemek Kamiński, Korina Kordova, Barbara Bujakowska, Mikołaj Mikołajczyk. Kaya Kołodziejczyk pokaże spektakl SOL.  S.O.L. to angielski skrót od określenia Shit Out of Luck, wykorzystywanego w odniesieniu do sytuacji bez wyjścia, czarnego scenariusza, stanu będącego wynikiem nieposiadania już innych opcji życiowych niż te niepożądane. Jednocześnie SOL to w języku łacińskim słońce, w mitologii nordyckiej bogini Słońca, jak również nazwa dźwięku G czy określenie doby marsjańskiej. SOL jest tytułem autorskiego solowego spektaklu, nad którym Kaya Kołodziejczyk rozpoczęła intelektualną pracę na początku 2013 roku. Poszukiwaniom towarzyszyły jej pytania o cel ruchu, przekaz performatyki w obecnym świecie sztuki, a także krytyczna obserwacja nowych tendencji. Goszcząc na farmie (MAD BROOK FARM) Steve’a Paxtona i Lisy Nelson, artystka miała okazję uczestniczyć w warsztatach oraz zapoznać się dogłębnie z dorobkiem prekursorów contact improwizacji. Zainteresowana również twórcami związanymi z ruchem BACK TO THE LAND zestawiła na drodze swoich poszukiwań pragnienie powrotu do natury z dzisiejszymi potrzebami izolacji artystów celem koncentracji twórczej. (Przykład BREAD AND PUPPET THEATRE ). Przedstawienie jest wynikiem autorefleksji nad dotychczasową karierą artystyczną, a zarazem próbą krytycznego oglądu formalnego funkcjonowania tańca współczesnego w kilkadziesiąt lat po rewolucji pionierów post-modern dance.   SOL reżyseria i choreografia: Kaya Kołodziejczyk – kostium: Grzegorz Matląg – MALDOROR – muzyka: Sun Ra Space is the place – kompozycja oryginalna: Daniel Radtke – reżyseria świateł: Herman Venderickx – koncepcja przestrzeni: Magdalena Fela Jaszczuk – fotografia: Magda Starowieyska – menadżerka projektu: Natalia Starowieyska – Projekt stworzony przy wsparciu: Centrum Kultury w Lublinie, Teatr MAAT Projekt,  V MAAT FESTIVAL 2013 oraz TRAFO – Trafostacja Sztuki w Szczecinie – koprodukcja: Fundacja Ciało/Umysł, APAP (Advancing Performing Arts Project) przy wsparciu Programu Kultura Unii Europejskiej – Pokaz przedrpremierowy: 20.09.2013 Teatr Studio w Warszawie.   Rok 2013 jest momentem przełomu w formule programu kuratorskiego maat festival – przekształcił się on w międzynarodowy program rezydencyjny i stał się niejako „domem tańca”, w którym z zaproszonymi artystami organizatorzy mogli spotykać się przez cały rok. Tym sposobem stał się pierwszym w Polsce rezydencyjnym festiwalem w takim wymiarze  – jego program realizowany był w postaci rezydencji artystycznych rozciągniętych na przestrzeni całego roku z finałem w grudniu 2013. Wyjątkowości temu programowi dodaje fakt, że podobnej, tak rozbudowanej formy w Polsce nie sposób znaleźć. Każdorazowo obok rezydencji artystycznej powstał fabularyzowany dokument filmowy dotyczący postaci danego twórcy – w końcowym zamierzeniu powstaną dzięki temu unikatowe materiały filmowe.   Przed każdym wydarzeniem festiwalu odbywać będzie się promocja książek Terpsychora w tenisówkach Sally Banes w tłumaczeniu i ze wstępem Jadwigi Majewskiej oraz Pokolenie Solo Anny Królicy.   Więcej o książce Terpsychora w tenisówkach Sally Banes

Kaya Kołodziejczyk

Kaya Kołodziejczyk

  • tancerka
  • choreografka

Centrum Kultury w Lublinie i Teatr Maat projekt zapraszają na finał pierwszego polskiego festiwalu rezydencyjnego – wspólnej przestrzeni tancerzy, którzy w specjalnie spreparowanym miejscu prezentacji będą ciałem mówić do odbiorców. Przez cały rok 2013 w Centrum Kultury w Lublinie w MAAT STUDIO odbyło się osiem rezydencji artystów/tancerzy, a ich praca dokumentowana była przez Patrycję Płanik. Ten proces organizatorzy chcą teraz pokazać i na procesie tworzenia skupić uwagę publiczności. Udział wezmą: Magdalena Jędra, Anna Steller, Anita Wach, Kaya Kołodziejczyk, Rafał Urbacki, Przemek Kamiński, Korina Kordova, Barbara Bujakowska, Mikołaj Mikołajczyk. Kaya Kołodziejczyk pokaże spektakl SOL.  S.O.L. to angielski skrót od określenia Shit Out of Luck, wykorzystywanego w odniesieniu do sytuacji bez wyjścia, czarnego scenariusza, stanu będącego wynikiem nieposiadania już innych opcji życiowych niż te niepożądane. Jednocześnie SOL to w języku łacińskim słońce, w mitologii nordyckiej bogini Słońca, jak również nazwa dźwięku G czy określenie doby marsjańskiej. SOL jest tytułem autorskiego solowego spektaklu, nad którym Kaya Kołodziejczyk rozpoczęła intelektualną pracę na początku 2013 roku. Poszukiwaniom towarzyszyły jej pytania o cel ruchu, przekaz performatyki w obecnym świecie sztuki, a także krytyczna obserwacja nowych tendencji. Goszcząc na farmie (MAD BROOK FARM) Steve’a Paxtona i Lisy Nelson, artystka miała okazję uczestniczyć w warsztatach oraz zapoznać się dogłębnie z dorobkiem prekursorów contact improwizacji. Zainteresowana również twórcami związanymi z ruchem BACK TO THE LAND zestawiła na drodze swoich poszukiwań pragnienie powrotu do natury z dzisiejszymi potrzebami izolacji artystów celem koncentracji twórczej. (Przykład BREAD AND PUPPET THEATRE ). Przedstawienie jest wynikiem autorefleksji nad dotychczasową karierą artystyczną, a zarazem próbą krytycznego oglądu formalnego funkcjonowania tańca współczesnego w kilkadziesiąt lat po rewolucji pionierów post-modern dance.   SOL reżyseria i choreografia: Kaya Kołodziejczyk – kostium: Grzegorz Matląg – MALDOROR – muzyka: Sun Ra Space is the place – kompozycja oryginalna: Daniel Radtke – reżyseria świateł: Herman Venderickx – koncepcja przestrzeni: Magdalena Fela Jaszczuk – fotografia: Magda Starowieyska – menadżerka projektu: Natalia Starowieyska – Projekt stworzony przy wsparciu: Centrum Kultury w Lublinie, Teatr MAAT Projekt,  V MAAT FESTIVAL 2013 oraz TRAFO – Trafostacja Sztuki w Szczecinie – koprodukcja: Fundacja Ciało/Umysł, APAP (Advancing Performing Arts Project) przy wsparciu Programu Kultura Unii Europejskiej – Pokaz przedrpremierowy: 20.09.2013 Teatr Studio w Warszawie.   Rok 2013 jest momentem przełomu w formule programu kuratorskiego maat festival – przekształcił się on w międzynarodowy program rezydencyjny i stał się niejako „domem tańca”, w którym z zaproszonymi artystami organizatorzy mogli spotykać się przez cały rok. Tym sposobem stał się pierwszym w Polsce rezydencyjnym festiwalem w takim wymiarze  – jego program realizowany był w postaci rezydencji artystycznych rozciągniętych na przestrzeni całego roku z finałem w grudniu 2013. Wyjątkowości temu programowi dodaje fakt, że podobnej, tak rozbudowanej formy w Polsce nie sposób znaleźć. Każdorazowo obok rezydencji artystycznej powstał fabularyzowany dokument filmowy dotyczący postaci danego twórcy – w końcowym zamierzeniu powstaną dzięki temu unikatowe materiały filmowe.   Przed każdym wydarzeniem festiwalu odbywać będzie się promocja książek Terpsychora w tenisówkach Sally Banes w tłumaczeniu i ze wstępem Jadwigi Majewskiej oraz Pokolenie Solo Anny Królicy.   Więcej o książce Terpsychora w tenisówkach Sally Banes

Jadwiga Majewska

Jadwiga Majewska

Centrum Kultury w Lublinie i Teatr Maat projekt zapraszają na finał pierwszego polskiego festiwalu rezydencyjnego – wspólnej przestrzeni tancerzy, którzy w specjalnie spreparowanym miejscu prezentacji będą ciałem mówić do odbiorców. Przez cały rok 2013 w Centrum Kultury w Lublinie w MAAT STUDIO odbyło się osiem rezydencji artystów/tancerzy, a ich praca dokumentowana była przez Patrycję Płanik. Ten proces organizatorzy chcą teraz pokazać i na procesie tworzenia skupić uwagę publiczności. Udział wezmą: Magdalena Jędra, Anna Steller, Anita Wach, Kaya Kołodziejczyk, Rafał Urbacki, Przemek Kamiński, Korina Kordova, Barbara Bujakowska, Mikołaj Mikołajczyk. Kaya Kołodziejczyk pokaże spektakl SOL.  S.O.L. to angielski skrót od określenia Shit Out of Luck, wykorzystywanego w odniesieniu do sytuacji bez wyjścia, czarnego scenariusza, stanu będącego wynikiem nieposiadania już innych opcji życiowych niż te niepożądane. Jednocześnie SOL to w języku łacińskim słońce, w mitologii nordyckiej bogini Słońca, jak również nazwa dźwięku G czy określenie doby marsjańskiej. SOL jest tytułem autorskiego solowego spektaklu, nad którym Kaya Kołodziejczyk rozpoczęła intelektualną pracę na początku 2013 roku. Poszukiwaniom towarzyszyły jej pytania o cel ruchu, przekaz performatyki w obecnym świecie sztuki, a także krytyczna obserwacja nowych tendencji. Goszcząc na farmie (MAD BROOK FARM) Steve’a Paxtona i Lisy Nelson, artystka miała okazję uczestniczyć w warsztatach oraz zapoznać się dogłębnie z dorobkiem prekursorów contact improwizacji. Zainteresowana również twórcami związanymi z ruchem BACK TO THE LAND zestawiła na drodze swoich poszukiwań pragnienie powrotu do natury z dzisiejszymi potrzebami izolacji artystów celem koncentracji twórczej. (Przykład BREAD AND PUPPET THEATRE ). Przedstawienie jest wynikiem autorefleksji nad dotychczasową karierą artystyczną, a zarazem próbą krytycznego oglądu formalnego funkcjonowania tańca współczesnego w kilkadziesiąt lat po rewolucji pionierów post-modern dance.   SOL reżyseria i choreografia: Kaya Kołodziejczyk – kostium: Grzegorz Matląg – MALDOROR – muzyka: Sun Ra Space is the place – kompozycja oryginalna: Daniel Radtke – reżyseria świateł: Herman Venderickx – koncepcja przestrzeni: Magdalena Fela Jaszczuk – fotografia: Magda Starowieyska – menadżerka projektu: Natalia Starowieyska – Projekt stworzony przy wsparciu: Centrum Kultury w Lublinie, Teatr MAAT Projekt,  V MAAT FESTIVAL 2013 oraz TRAFO – Trafostacja Sztuki w Szczecinie – koprodukcja: Fundacja Ciało/Umysł, APAP (Advancing Performing Arts Project) przy wsparciu Programu Kultura Unii Europejskiej – Pokaz przedrpremierowy: 20.09.2013 Teatr Studio w Warszawie.   Rok 2013 jest momentem przełomu w formule programu kuratorskiego maat festival – przekształcił się on w międzynarodowy program rezydencyjny i stał się niejako „domem tańca”, w którym z zaproszonymi artystami organizatorzy mogli spotykać się przez cały rok. Tym sposobem stał się pierwszym w Polsce rezydencyjnym festiwalem w takim wymiarze  – jego program realizowany był w postaci rezydencji artystycznych rozciągniętych na przestrzeni całego roku z finałem w grudniu 2013. Wyjątkowości temu programowi dodaje fakt, że podobnej, tak rozbudowanej formy w Polsce nie sposób znaleźć. Każdorazowo obok rezydencji artystycznej powstał fabularyzowany dokument filmowy dotyczący postaci danego twórcy – w końcowym zamierzeniu powstaną dzięki temu unikatowe materiały filmowe.   Przed każdym wydarzeniem festiwalu odbywać będzie się promocja książek Terpsychora w tenisówkach Sally Banes w tłumaczeniu i ze wstępem Jadwigi Majewskiej oraz Pokolenie Solo Anny Królicy.   Więcej o książce Terpsychora w tenisówkach Sally Banes

Zespoły

Organizacje

Festiwale

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close