Spektakle

Lublin/Międzynarodowy Dzień Tańca 2015: Sławomir Krawczyński/Tomasz Wygoda/Anna Godowska „Niżyński. Święto snów”

Zdjęcie: Lublin/Międzynarodowy Dzień Tańca 2015: Sławomir Krawczyński/Tomasz Wygoda/Anna Godowska „Niżyński. Święto snów”

Wersja do druku

Udostępnij

W ramach obchodów Międzynarodowego Dnia Tańca w 2015 roku Lubelski Teatr Tańca zaprasza na pokaz spektaklu Niżyński. Święto snów autorstwa Anny Godowskiej, Sławomira Krawczyńskiego i Tomasza Wygody. Nowa inscenizacja wielkiego baletu Igora Strawińskiego – solo-performans, będący podróżą przez odmienne stany świadomości Wacława Niżyńskiego, legendarnego tancerza i choreografa. Dziennik Niżyńskiego i jego twórczość stały się dla autorów spektaklu księgą snów, śnionych na jawie i gorączkowo zapisywanych. Podczas ich analizy odkrywali pewien wewnętrzny świat, który nieustannie balansuje pomiędzy ekstazą a nicością. Drama- turgia tego świata znalazła zdumiewający odpowiednik w Święcie wiosny Strawińskiego.

Trailer

premiera: 1 września 2013, Stary Browar, Studio Słodownia +3, Poznań

koncepcja, reżyseria, praca z procesem, światło: Sławomir Krawczyński

choreografia: Anna Godowska, Tomasz Wygoda

wykonanie: Tomasz Wygoda

muzyka: Święto wiosny Igora Strawińskiego w wykonaniu New York Philharmonic, dyrygent Leonard Bernstein, 1958

koncepcja kostiumów: Sławomir Krawczyński, Tomasz Wygoda, Anna Godowska

konsultacje merytoryczne: Jadwiga Majewska

realizacja techniczna: Łukasz Kędzierski

produkcja: Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk

Sławek Krawczyński – reżyser teatralny, dramaturg, scenarzysta i autor filmów krótko- metrażowych. Autor i realizator projektu badawczego pod nazwą Taniec śniącego ciała, którego celem jest zastosowanie metod Psychologii Zorientowanej na Proces Arnolda Mindella oraz psychologii analitycznej C.G. Junga w praktyce tańca i teatru. Autor sztuk teatralnych: Lustro. Byliśmy tam któregoś dnia, lecz zdążyliśmy zapomnieć, Smuggy, Opera toffi, Krater – dwie ostatnie zrealizowane dzięki wsparciu Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Laureat wielu nagród na festiwalach teatralnych w Polsce oraz filmowych w Polsce i za granicą (m.in. jedna z nagród głównych VIII Ogólnopolskiego Konkursu na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej przyznana za spektakl Lustro. Byliśmy tam któregoś dnia, lecz zdążyliśmy zapomnieć). Trzykrotny stypendysta Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Stypendysta Komitetu Kinematografii. Współzałożyciel Teatru Bretoncaffe i jego dyrektor artystyczny. Autor i reżyser spektakli: Lustro…, Ś-nic, T-RAUM, Slam.in, Slam.out, Opera toffi, Manifest jaszczurki, Tańcząc Sarę Kane, dion.is.us, Ja, Agaue, Topinambur. Z Teatrem Bretoncaffe wielokrotnie reprezentował sztukę polską za granicą – we Francji, Niemczech, Estonii, Chorwacji, Słowenii, Słowacji, Rosji, Czechach i na Węgrzech.

Tomasz Wygoda – tancerz, aktor, pedagog, choreograf. Studiował taniec współczesny (1993–95) i historię na Uniwersytecie w Kielcach (1993–99). W 2001 roku otrzymał dyplomz zakresu tańca współczesnego. Tancerz Śląskiego Teatru Tańca w Bytomiu (1997–2003). Debiutował w Zapiskach z teczki Gua-va w choreografii Jacka Łumińskiego. Tańczył m.in. w spektaklach Łumińskiego i Conrada Drze- wieckiego (Polska), Henrietty Horn (Niemcy), Jonathana Hollandera (USA) i Paula Claydena (Wielka Brytania). Stypendysta danceWEB w Wiedniu (2002). Występował w USA , Wielkiej Brytanii, Niemczech, Francji, Kanadzie i Włoszech. Z zespołem W&M Physical Theatre współtworzył spektakl Made in Polska – museum of imagination (Calgary 2004). Z warszawskim Teatrem Bretoncaffe współtworzył spektakl Slam.out oraz Tańcząc Sarę Kane. Współpracował z Narodowym Starym Teatrem w Krakowie, gdzie brał udział w spektaklach Krystiana Lupy, Pawła Miśkiewicza, Michała Zadary. Autor choreografii do spektakli Michała Zadary, Mikołaja Grabowskiego i Jana Peszka. Jako choreograf stale współpracuje z Mariuszem Trelińskim przy realizacjach operowych (Warszawa, Wilno, Bratysława, Waszyngton, Petersburg).

Anna Godowska – tancerka, choreograf, pedagog tańca współczesnego. Autorka pracy solowej Na drodze do OPUS w ramach „Solo w dialogu/Solo im Dialog” przygotowanej na otwarcie Choreographisches Zentrum NRW w Essen (2000). Rezydentka Choreographisches Zentrum NRW w Essen (2000), Centre national de la danse w Paryżu (2005), centrum Maison Folie w Belgii (2010). Uczestniczka Theorem Residency Project (2005), Interdisciplinary Dramaturgy Coaching w Zagrzebiu (2006). Stypendystka Mobile Academy (2006) oraz Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2013). Współzałożycielka Teatru Bretoncaffe, w którym pracowała jako choreograf i tancerka – w sumie współtworzyła dwanaście spektakli zrealizowanych w ciągu dziewięciu lat działalności (m.in. choreografia i taniec w spektaklach: Lustro, Slam.out, Slam.in, Topinambur, Ja, Agaue, dion.is.us). Od 2005 roku jest stałą współpracowniczką Sławomira Krawczyńskiego przy realizacji projektu badawczo-artystycznego Taniec śniącego ciała inspirowanego metodologią Psychologii Zorientowanej na Proces Arnolda Mindella. W dorobku ma także współpracę z artystami innych dziedzin sztuki, m.in. z Katarzyną Kozyrą: Lord of the Dance (2002, premiera: Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofia w Madrycie – współpraca choreograficzna), Cheerleader (2006, premiera: Narodowa Galeria Sztuki Zachęta w Warszawie – choreografia i reżyseria ruchu), Il Castrato (2006, premiera w ramach International Festival Gender Bender w Bolonii – choreografia do performansu oraz pracy wideo). Od 2010 roku współpracuje z reżyserką teatralną Martą Górnicką przy projekcie Chór kobiet. Jest autorką wszystkich choreografii do prac tego zespołu: Partytura I, Magnificat, Requiemmaszyna (Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego w Warszawie).

Bilety: 20/ 30 zł; grupowe: 15 zł. Kasa czynna: 10.00-19.00 oraz na godzinę przed wydarzeniem, tel. 81 466 61 40, e-mail: kasa@ck.lublin.pl

Więcej

powiązane

Ludzie

Anna Godowska

Anna Godowska

W ramach obchodów Międzynarodowego Dnia Tańca w 2015 roku Lubelski Teatr Tańca zaprasza na pokaz spektaklu Niżyński. Święto snów autorstwa Anny Godowskiej, Sławomira Krawczyńskiego i Tomasza Wygody. Nowa inscenizacja wielkiego baletu Igora Strawińskiego – solo-performans, będący podróżą przez odmienne stany świadomości Wacława Niżyńskiego, legendarnego tancerza i choreografa. Dziennik Niżyńskiego i jego twórczość stały się dla autorów spektaklu księgą snów, śnionych na jawie i gorączkowo zapisywanych. Podczas ich analizy odkrywali pewien wewnętrzny świat, który nieustannie balansuje pomiędzy ekstazą a nicością. Drama- turgia tego świata znalazła zdumiewający odpowiednik w Święcie wiosny Strawińskiego. Trailer premiera: 1 września 2013, Stary Browar, Studio Słodownia +3, Poznań koncepcja, reżyseria, praca z procesem, światło: Sławomir Krawczyński choreografia: Anna Godowska, Tomasz Wygoda wykonanie: Tomasz Wygoda muzyka: Święto wiosny Igora Strawińskiego w wykonaniu New York Philharmonic, dyrygent Leonard Bernstein, 1958 koncepcja kostiumów: Sławomir Krawczyński, Tomasz Wygoda, Anna Godowska konsultacje merytoryczne: Jadwiga Majewska realizacja techniczna: Łukasz Kędzierski produkcja: Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk Sławek Krawczyński – reżyser teatralny, dramaturg, scenarzysta i autor filmów krótko- metrażowych. Autor i realizator projektu badawczego pod nazwą Taniec śniącego ciała, którego celem jest zastosowanie metod Psychologii Zorientowanej na Proces Arnolda Mindella oraz psychologii analitycznej C.G. Junga w praktyce tańca i teatru. Autor sztuk teatralnych: Lustro. Byliśmy tam któregoś dnia, lecz zdążyliśmy zapomnieć, Smuggy, Opera toffi, Krater – dwie ostatnie zrealizowane dzięki wsparciu Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Laureat wielu nagród na festiwalach teatralnych w Polsce oraz filmowych w Polsce i za granicą (m.in. jedna z nagród głównych VIII Ogólnopolskiego Konkursu na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej przyznana za spektakl Lustro. Byliśmy tam któregoś dnia, lecz zdążyliśmy zapomnieć). Trzykrotny stypendysta Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Stypendysta Komitetu Kinematografii. Współzałożyciel Teatru Bretoncaffe i jego dyrektor artystyczny. Autor i reżyser spektakli: Lustro…, Ś-nic, T-RAUM, Slam.in, Slam.out, Opera toffi, Manifest jaszczurki, Tańcząc Sarę Kane, dion.is.us, Ja, Agaue, Topinambur. Z Teatrem Bretoncaffe wielokrotnie reprezentował sztukę polską za granicą – we Francji, Niemczech, Estonii, Chorwacji, Słowenii, Słowacji, Rosji, Czechach i na Węgrzech. Tomasz Wygoda – tancerz, aktor, pedagog, choreograf. Studiował taniec współczesny (1993–95) i historię na Uniwersytecie w Kielcach (1993–99). W 2001 roku otrzymał dyplomz zakresu tańca współczesnego. Tancerz Śląskiego Teatru Tańca w Bytomiu (1997–2003). Debiutował w Zapiskach z teczki Gua-va w choreografii Jacka Łumińskiego. Tańczył m.in. w spektaklach Łumińskiego i Conrada Drze- wieckiego (Polska), Henrietty Horn (Niemcy), Jonathana Hollandera (USA) i Paula Claydena (Wielka Brytania). Stypendysta danceWEB w Wiedniu (2002). Występował w USA , Wielkiej Brytanii, Niemczech, Francji, Kanadzie i Włoszech. Z zespołem W&M Physical Theatre współtworzył spektakl Made in Polska – museum of imagination (Calgary 2004). Z warszawskim Teatrem Bretoncaffe współtworzył spektakl Slam.out oraz Tańcząc Sarę Kane. Współpracował z Narodowym Starym Teatrem w Krakowie, gdzie brał udział w spektaklach Krystiana Lupy, Pawła Miśkiewicza, Michała Zadary. Autor choreografii do spektakli Michała Zadary, Mikołaja Grabowskiego i Jana Peszka. Jako choreograf stale współpracuje z Mariuszem Trelińskim przy realizacjach operowych (Warszawa, Wilno, Bratysława, Waszyngton, Petersburg). Anna Godowska – tancerka, choreograf, pedagog tańca współczesnego. Autorka pracy solowej Na drodze do OPUS w ramach „Solo w dialogu/Solo im Dialog” przygotowanej na otwarcie Choreographisches Zentrum NRW w Essen (2000). Rezydentka Choreographisches Zentrum NRW w Essen (2000), Centre national de la danse w Paryżu (2005), centrum Maison Folie w Belgii (2010). Uczestniczka Theorem Residency Project (2005), Interdisciplinary Dramaturgy Coaching w Zagrzebiu (2006). Stypendystka Mobile Academy (2006) oraz Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2013). Współzałożycielka Teatru Bretoncaffe, w którym pracowała jako choreograf i tancerka – w sumie współtworzyła dwanaście spektakli zrealizowanych w ciągu dziewięciu lat działalności (m.in. choreografia i taniec w spektaklach: Lustro, Slam.out, Slam.in, Topinambur, Ja, Agaue, dion.is.us). Od 2005 roku jest stałą współpracowniczką Sławomira Krawczyńskiego przy realizacji projektu badawczo-artystycznego Taniec śniącego ciała inspirowanego metodologią Psychologii Zorientowanej na Proces Arnolda Mindella. W dorobku ma także współpracę z artystami innych dziedzin sztuki, m.in. z Katarzyną Kozyrą: Lord of the Dance (2002, premiera: Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofia w Madrycie – współpraca choreograficzna), Cheerleader (2006, premiera: Narodowa Galeria Sztuki Zachęta w Warszawie – choreografia i reżyseria ruchu), Il Castrato (2006, premiera w ramach International Festival Gender Bender w Bolonii – choreografia do performansu oraz pracy wideo). Od 2010 roku współpracuje z reżyserką teatralną Martą Górnicką przy projekcie Chór kobiet. Jest autorką wszystkich choreografii do prac tego zespołu: Partytura I, Magnificat, Requiemmaszyna (Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego w Warszawie). Bilety: 20/ 30 zł; grupowe: 15 zł. Kasa czynna: 10.00-19.00 oraz na godzinę przed wydarzeniem, tel. 81 466 61 40, e-mail: kasa@ck.lublin.pl Więcej

Sławomir Krawczyński

Sławomir Krawczyński

W ramach obchodów Międzynarodowego Dnia Tańca w 2015 roku Lubelski Teatr Tańca zaprasza na pokaz spektaklu Niżyński. Święto snów autorstwa Anny Godowskiej, Sławomira Krawczyńskiego i Tomasza Wygody. Nowa inscenizacja wielkiego baletu Igora Strawińskiego – solo-performans, będący podróżą przez odmienne stany świadomości Wacława Niżyńskiego, legendarnego tancerza i choreografa. Dziennik Niżyńskiego i jego twórczość stały się dla autorów spektaklu księgą snów, śnionych na jawie i gorączkowo zapisywanych. Podczas ich analizy odkrywali pewien wewnętrzny świat, który nieustannie balansuje pomiędzy ekstazą a nicością. Drama- turgia tego świata znalazła zdumiewający odpowiednik w Święcie wiosny Strawińskiego. Trailer premiera: 1 września 2013, Stary Browar, Studio Słodownia +3, Poznań koncepcja, reżyseria, praca z procesem, światło: Sławomir Krawczyński choreografia: Anna Godowska, Tomasz Wygoda wykonanie: Tomasz Wygoda muzyka: Święto wiosny Igora Strawińskiego w wykonaniu New York Philharmonic, dyrygent Leonard Bernstein, 1958 koncepcja kostiumów: Sławomir Krawczyński, Tomasz Wygoda, Anna Godowska konsultacje merytoryczne: Jadwiga Majewska realizacja techniczna: Łukasz Kędzierski produkcja: Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk Sławek Krawczyński – reżyser teatralny, dramaturg, scenarzysta i autor filmów krótko- metrażowych. Autor i realizator projektu badawczego pod nazwą Taniec śniącego ciała, którego celem jest zastosowanie metod Psychologii Zorientowanej na Proces Arnolda Mindella oraz psychologii analitycznej C.G. Junga w praktyce tańca i teatru. Autor sztuk teatralnych: Lustro. Byliśmy tam któregoś dnia, lecz zdążyliśmy zapomnieć, Smuggy, Opera toffi, Krater – dwie ostatnie zrealizowane dzięki wsparciu Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Laureat wielu nagród na festiwalach teatralnych w Polsce oraz filmowych w Polsce i za granicą (m.in. jedna z nagród głównych VIII Ogólnopolskiego Konkursu na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej przyznana za spektakl Lustro. Byliśmy tam któregoś dnia, lecz zdążyliśmy zapomnieć). Trzykrotny stypendysta Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Stypendysta Komitetu Kinematografii. Współzałożyciel Teatru Bretoncaffe i jego dyrektor artystyczny. Autor i reżyser spektakli: Lustro…, Ś-nic, T-RAUM, Slam.in, Slam.out, Opera toffi, Manifest jaszczurki, Tańcząc Sarę Kane, dion.is.us, Ja, Agaue, Topinambur. Z Teatrem Bretoncaffe wielokrotnie reprezentował sztukę polską za granicą – we Francji, Niemczech, Estonii, Chorwacji, Słowenii, Słowacji, Rosji, Czechach i na Węgrzech. Tomasz Wygoda – tancerz, aktor, pedagog, choreograf. Studiował taniec współczesny (1993–95) i historię na Uniwersytecie w Kielcach (1993–99). W 2001 roku otrzymał dyplomz zakresu tańca współczesnego. Tancerz Śląskiego Teatru Tańca w Bytomiu (1997–2003). Debiutował w Zapiskach z teczki Gua-va w choreografii Jacka Łumińskiego. Tańczył m.in. w spektaklach Łumińskiego i Conrada Drze- wieckiego (Polska), Henrietty Horn (Niemcy), Jonathana Hollandera (USA) i Paula Claydena (Wielka Brytania). Stypendysta danceWEB w Wiedniu (2002). Występował w USA , Wielkiej Brytanii, Niemczech, Francji, Kanadzie i Włoszech. Z zespołem W&M Physical Theatre współtworzył spektakl Made in Polska – museum of imagination (Calgary 2004). Z warszawskim Teatrem Bretoncaffe współtworzył spektakl Slam.out oraz Tańcząc Sarę Kane. Współpracował z Narodowym Starym Teatrem w Krakowie, gdzie brał udział w spektaklach Krystiana Lupy, Pawła Miśkiewicza, Michała Zadary. Autor choreografii do spektakli Michała Zadary, Mikołaja Grabowskiego i Jana Peszka. Jako choreograf stale współpracuje z Mariuszem Trelińskim przy realizacjach operowych (Warszawa, Wilno, Bratysława, Waszyngton, Petersburg). Anna Godowska – tancerka, choreograf, pedagog tańca współczesnego. Autorka pracy solowej Na drodze do OPUS w ramach „Solo w dialogu/Solo im Dialog” przygotowanej na otwarcie Choreographisches Zentrum NRW w Essen (2000). Rezydentka Choreographisches Zentrum NRW w Essen (2000), Centre national de la danse w Paryżu (2005), centrum Maison Folie w Belgii (2010). Uczestniczka Theorem Residency Project (2005), Interdisciplinary Dramaturgy Coaching w Zagrzebiu (2006). Stypendystka Mobile Academy (2006) oraz Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2013). Współzałożycielka Teatru Bretoncaffe, w którym pracowała jako choreograf i tancerka – w sumie współtworzyła dwanaście spektakli zrealizowanych w ciągu dziewięciu lat działalności (m.in. choreografia i taniec w spektaklach: Lustro, Slam.out, Slam.in, Topinambur, Ja, Agaue, dion.is.us). Od 2005 roku jest stałą współpracowniczką Sławomira Krawczyńskiego przy realizacji projektu badawczo-artystycznego Taniec śniącego ciała inspirowanego metodologią Psychologii Zorientowanej na Proces Arnolda Mindella. W dorobku ma także współpracę z artystami innych dziedzin sztuki, m.in. z Katarzyną Kozyrą: Lord of the Dance (2002, premiera: Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofia w Madrycie – współpraca choreograficzna), Cheerleader (2006, premiera: Narodowa Galeria Sztuki Zachęta w Warszawie – choreografia i reżyseria ruchu), Il Castrato (2006, premiera w ramach International Festival Gender Bender w Bolonii – choreografia do performansu oraz pracy wideo). Od 2010 roku współpracuje z reżyserką teatralną Martą Górnicką przy projekcie Chór kobiet. Jest autorką wszystkich choreografii do prac tego zespołu: Partytura I, Magnificat, Requiemmaszyna (Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego w Warszawie). Bilety: 20/ 30 zł; grupowe: 15 zł. Kasa czynna: 10.00-19.00 oraz na godzinę przed wydarzeniem, tel. 81 466 61 40, e-mail: kasa@ck.lublin.pl Więcej

Tomasz Wygoda

Tomasz Wygoda

W ramach obchodów Międzynarodowego Dnia Tańca w 2015 roku Lubelski Teatr Tańca zaprasza na pokaz spektaklu Niżyński. Święto snów autorstwa Anny Godowskiej, Sławomira Krawczyńskiego i Tomasza Wygody. Nowa inscenizacja wielkiego baletu Igora Strawińskiego – solo-performans, będący podróżą przez odmienne stany świadomości Wacława Niżyńskiego, legendarnego tancerza i choreografa. Dziennik Niżyńskiego i jego twórczość stały się dla autorów spektaklu księgą snów, śnionych na jawie i gorączkowo zapisywanych. Podczas ich analizy odkrywali pewien wewnętrzny świat, który nieustannie balansuje pomiędzy ekstazą a nicością. Drama- turgia tego świata znalazła zdumiewający odpowiednik w Święcie wiosny Strawińskiego. Trailer premiera: 1 września 2013, Stary Browar, Studio Słodownia +3, Poznań koncepcja, reżyseria, praca z procesem, światło: Sławomir Krawczyński choreografia: Anna Godowska, Tomasz Wygoda wykonanie: Tomasz Wygoda muzyka: Święto wiosny Igora Strawińskiego w wykonaniu New York Philharmonic, dyrygent Leonard Bernstein, 1958 koncepcja kostiumów: Sławomir Krawczyński, Tomasz Wygoda, Anna Godowska konsultacje merytoryczne: Jadwiga Majewska realizacja techniczna: Łukasz Kędzierski produkcja: Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk Sławek Krawczyński – reżyser teatralny, dramaturg, scenarzysta i autor filmów krótko- metrażowych. Autor i realizator projektu badawczego pod nazwą Taniec śniącego ciała, którego celem jest zastosowanie metod Psychologii Zorientowanej na Proces Arnolda Mindella oraz psychologii analitycznej C.G. Junga w praktyce tańca i teatru. Autor sztuk teatralnych: Lustro. Byliśmy tam któregoś dnia, lecz zdążyliśmy zapomnieć, Smuggy, Opera toffi, Krater – dwie ostatnie zrealizowane dzięki wsparciu Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Laureat wielu nagród na festiwalach teatralnych w Polsce oraz filmowych w Polsce i za granicą (m.in. jedna z nagród głównych VIII Ogólnopolskiego Konkursu na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej przyznana za spektakl Lustro. Byliśmy tam któregoś dnia, lecz zdążyliśmy zapomnieć). Trzykrotny stypendysta Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Stypendysta Komitetu Kinematografii. Współzałożyciel Teatru Bretoncaffe i jego dyrektor artystyczny. Autor i reżyser spektakli: Lustro…, Ś-nic, T-RAUM, Slam.in, Slam.out, Opera toffi, Manifest jaszczurki, Tańcząc Sarę Kane, dion.is.us, Ja, Agaue, Topinambur. Z Teatrem Bretoncaffe wielokrotnie reprezentował sztukę polską za granicą – we Francji, Niemczech, Estonii, Chorwacji, Słowenii, Słowacji, Rosji, Czechach i na Węgrzech. Tomasz Wygoda – tancerz, aktor, pedagog, choreograf. Studiował taniec współczesny (1993–95) i historię na Uniwersytecie w Kielcach (1993–99). W 2001 roku otrzymał dyplomz zakresu tańca współczesnego. Tancerz Śląskiego Teatru Tańca w Bytomiu (1997–2003). Debiutował w Zapiskach z teczki Gua-va w choreografii Jacka Łumińskiego. Tańczył m.in. w spektaklach Łumińskiego i Conrada Drze- wieckiego (Polska), Henrietty Horn (Niemcy), Jonathana Hollandera (USA) i Paula Claydena (Wielka Brytania). Stypendysta danceWEB w Wiedniu (2002). Występował w USA , Wielkiej Brytanii, Niemczech, Francji, Kanadzie i Włoszech. Z zespołem W&M Physical Theatre współtworzył spektakl Made in Polska – museum of imagination (Calgary 2004). Z warszawskim Teatrem Bretoncaffe współtworzył spektakl Slam.out oraz Tańcząc Sarę Kane. Współpracował z Narodowym Starym Teatrem w Krakowie, gdzie brał udział w spektaklach Krystiana Lupy, Pawła Miśkiewicza, Michała Zadary. Autor choreografii do spektakli Michała Zadary, Mikołaja Grabowskiego i Jana Peszka. Jako choreograf stale współpracuje z Mariuszem Trelińskim przy realizacjach operowych (Warszawa, Wilno, Bratysława, Waszyngton, Petersburg). Anna Godowska – tancerka, choreograf, pedagog tańca współczesnego. Autorka pracy solowej Na drodze do OPUS w ramach „Solo w dialogu/Solo im Dialog” przygotowanej na otwarcie Choreographisches Zentrum NRW w Essen (2000). Rezydentka Choreographisches Zentrum NRW w Essen (2000), Centre national de la danse w Paryżu (2005), centrum Maison Folie w Belgii (2010). Uczestniczka Theorem Residency Project (2005), Interdisciplinary Dramaturgy Coaching w Zagrzebiu (2006). Stypendystka Mobile Academy (2006) oraz Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2013). Współzałożycielka Teatru Bretoncaffe, w którym pracowała jako choreograf i tancerka – w sumie współtworzyła dwanaście spektakli zrealizowanych w ciągu dziewięciu lat działalności (m.in. choreografia i taniec w spektaklach: Lustro, Slam.out, Slam.in, Topinambur, Ja, Agaue, dion.is.us). Od 2005 roku jest stałą współpracowniczką Sławomira Krawczyńskiego przy realizacji projektu badawczo-artystycznego Taniec śniącego ciała inspirowanego metodologią Psychologii Zorientowanej na Proces Arnolda Mindella. W dorobku ma także współpracę z artystami innych dziedzin sztuki, m.in. z Katarzyną Kozyrą: Lord of the Dance (2002, premiera: Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofia w Madrycie – współpraca choreograficzna), Cheerleader (2006, premiera: Narodowa Galeria Sztuki Zachęta w Warszawie – choreografia i reżyseria ruchu), Il Castrato (2006, premiera w ramach International Festival Gender Bender w Bolonii – choreografia do performansu oraz pracy wideo). Od 2010 roku współpracuje z reżyserką teatralną Martą Górnicką przy projekcie Chór kobiet. Jest autorką wszystkich choreografii do prac tego zespołu: Partytura I, Magnificat, Requiemmaszyna (Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego w Warszawie). Bilety: 20/ 30 zł; grupowe: 15 zł. Kasa czynna: 10.00-19.00 oraz na godzinę przed wydarzeniem, tel. 81 466 61 40, e-mail: kasa@ck.lublin.pl Więcej

Zespoły

Organizacje

Festiwale

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close