Spotkania

Poznań/„Archiwum ciała”: Panel II. „Co ma wspólnego archeologia z teatrem/tańcem? O różnych sposobach uobecniania dawnych arcydzieł tańca”

Zdjęcie: Poznań/„Archiwum ciała”: Panel II. „Co ma wspólnego archeologia z teatrem/tańcem? O różnych sposobach uobecniania dawnych arcydzieł tańca”

Iza Szostak: Re//mix Merce Cunningham. Fot. Katarzyna Chmura-Cegiełkowska.

Wersja do druku

Udostępnij

Panel jest próbą zarysowania szerokiego horyzontu możliwości dialogowania we współczesnej sztuce z przeszłością. Kilka lat temu przez polską humanistykę (teatrologię) przetoczyła się fala dyskusji o postmodernistycznej intertekstualności, o erudycyjnej zabawie cytatami, pytaniami o granice zapożyczeń, o oryginalność i wtórność sztuki; później spokój odbiorcom (widzom, krytykom, a przede wszystkim – badaczom) przerwały debaty, dotyczące przepisywań (recyclingu) klasyki. Pojawiły się też inne formy jak rekonstrukcje,  re-miksy i covery – jak można dziś jeszcze inaczej mówić o klasyce? Czym jest archeologia sztuk performatywnych? Losy i miejsce oryginału dzieła?

Zaproszeni goście: Joanna Szymajda, Anna R. Burzyńska, Witold Mrozek.

Moderator: Anna Królica.

 

O programie performatywnym Archiwum ciała

powiązane

Ludzie

Anna Królica

Anna Królica

Panel jest próbą zarysowania szerokiego horyzontu możliwości dialogowania we współczesnej sztuce z przeszłością. Kilka lat temu przez polską humanistykę (teatrologię) przetoczyła się fala dyskusji o postmodernistycznej intertekstualności, o erudycyjnej zabawie cytatami, pytaniami o granice zapożyczeń, o oryginalność i wtórność sztuki; później spokój odbiorcom (widzom, krytykom, a przede wszystkim – badaczom) przerwały debaty, dotyczące przepisywań (recyclingu) klasyki. Pojawiły się też inne formy jak rekonstrukcje,  re-miksy i covery – jak można dziś jeszcze inaczej mówić o klasyce? Czym jest archeologia sztuk performatywnych? Losy i miejsce oryginału dzieła?   Zaproszeni goście: Joanna Szymajda, Anna R. Burzyńska, Witold Mrozek. Moderator: Anna Królica.     O programie performatywnym Archiwum ciała

Joanna Szymajda

Joanna Szymajda

Panel jest próbą zarysowania szerokiego horyzontu możliwości dialogowania we współczesnej sztuce z przeszłością. Kilka lat temu przez polską humanistykę (teatrologię) przetoczyła się fala dyskusji o postmodernistycznej intertekstualności, o erudycyjnej zabawie cytatami, pytaniami o granice zapożyczeń, o oryginalność i wtórność sztuki; później spokój odbiorcom (widzom, krytykom, a przede wszystkim – badaczom) przerwały debaty, dotyczące przepisywań (recyclingu) klasyki. Pojawiły się też inne formy jak rekonstrukcje,  re-miksy i covery – jak można dziś jeszcze inaczej mówić o klasyce? Czym jest archeologia sztuk performatywnych? Losy i miejsce oryginału dzieła?   Zaproszeni goście: Joanna Szymajda, Anna R. Burzyńska, Witold Mrozek. Moderator: Anna Królica.     O programie performatywnym Archiwum ciała

Witold Mrozek

Witold Mrozek

Panel jest próbą zarysowania szerokiego horyzontu możliwości dialogowania we współczesnej sztuce z przeszłością. Kilka lat temu przez polską humanistykę (teatrologię) przetoczyła się fala dyskusji o postmodernistycznej intertekstualności, o erudycyjnej zabawie cytatami, pytaniami o granice zapożyczeń, o oryginalność i wtórność sztuki; później spokój odbiorcom (widzom, krytykom, a przede wszystkim – badaczom) przerwały debaty, dotyczące przepisywań (recyclingu) klasyki. Pojawiły się też inne formy jak rekonstrukcje,  re-miksy i covery – jak można dziś jeszcze inaczej mówić o klasyce? Czym jest archeologia sztuk performatywnych? Losy i miejsce oryginału dzieła?   Zaproszeni goście: Joanna Szymajda, Anna R. Burzyńska, Witold Mrozek. Moderator: Anna Królica.     O programie performatywnym Archiwum ciała

Zespoły

Organizacje

Festiwale

Teksty

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close