Spektakle

Poznań: BODYTALK/Polski Teatr Tańca „Jewrope”

Zdjęcie: Poznań: BODYTALK/Polski Teatr Tańca „Jewrope”

Fot. Maciej Zakrzewski.

Wersja do druku

Udostępnij

Spektakl Jewrope powstał w koprodukcji Polskiego Teatru Tańca z niemieckim zespołem bodytalk, którego tancerze i dyrektor, japońska artystka, Yoshiko Waki, wywodzą się ze słynnego Teatru Choreograficznego Johanna Kresnika. W Jewrope odnaleźć można ślady brutalistycznej kresnikowskiej estetyki, która została uznana kiedyś, obok teatru Piny Bausch, za najbardziej ożywczy prąd w teatrze tańca. Twórcy spektaklu zadają sobie pytanie: co się dzieje kiedy taniec zderza się z rzeczywistością? Tropy narracyjne wskazane przez autorów, dotyczą Holokaustu i pokazują, jak wiele mamy jeszcze do zrobienia, aby refleksja na ten temat zadomowiła się w naszej świadomości. Jewrope to spektakl, który może budzić skrajne emocje, prowowkować do dyslusji, pokazywać teatr tańca w nowej przestrzeni tematycznej, stwarzając ogromne pole dla indywidualności międzynarodowej grupy wykonawców.

Prapremiera spektaklu Jewrope odbyła się w 18 października w Kolonii i była szeroko komentowana:

Czy zastrzeliłbyś dwie pandy, aby uratować jednego Żyda?, pytają aktorzy wybranych widzów. Pytani szybko udzielają pozytywnej odpowiedzi… Zespół artystyczny bodytalk nie zatrzymuje się na półmetku, tancerze i muzycy docierają do granic a może nawet kawałek dalej. Nowa produkcja Jewrope, która powstała we współpracy z Polskim Teatrem Tańca z Poznania, nie stanowi wyjątku, pokazuje taniec na granicy bólu” pisał niemiecki recenzent Thomas Linden, który podkreśla, że spektakl bodytalk i Polskiego Teatru Tańca jest wydarzeniem, które trudno z czymkolwiek porównać na niemieckiej scenie teatralnej.

bodytalk z siedzibą w Kolonii, tworzy teatr tańca silnie zakorzeniony w społeczności, w której powstaje. Prasa okrzyknęła go mianem „radykalnie lokalnego”. Ich praca zdobyła międzynarodowe uznanie, wg słów jednego z krytyków: „Rzadko widzi się tak inteligentną hałaśliwość i brak pokory w tańcu niezależnym… stojącym w opozycji do kultowej sceny berlińskiej, która występuje na scenie jak dorosły, bodytalk prezentuje szczerą, lecz mądrą bezpośredniość. Dyrektorzy artystyczni państwowych i miejskich teatrów, miejcie się na baczności.”

Tancerka i choreograf Yoshiko Waki wraz z byłymi członkami Teatru Choreograficznego Johanna Kresnika (Volksbühne am Rosa-Luxemburg-Platz, Berlin, Opera Bonn) założyli bodytalk sześć lat temu. Od 2012 bodytalk otrzymuje od landu Północna Nadrenia Westfalia grant wspierający taniec „Spitzenförderung Tanz”. Ich prace były wielokrotnie nagradzane, m.in. nagrodą Movement-Art za najlepszą niezależną produkcję roku oraz nagrodą dla Autorów i Producentów w Bremie.

Teaser

choreografia: Yoshiko Waki
dramaturgia i produkcja: Rolf Baumgart
muzyka: Damian Pielka
scenografia i kostiumy: Petra Korink
światła: Thomas Achtner
występują: Urszula Bernat-Jałocha, Charlie Fouchier, Mack Kubicki, Kornelia Lech, Paweł Malicki, Bartłomiej Raźnikiewicz, Paulina Wycichowska, Krzysztof Raczkowski, Sylvana Seddig.

Prapremiera niemiecka: 18 i 19 października 2014, TanzFaktur Köln, Kolonia.
Premiera polska: 18 i 19 grudnia 2014, Centrum Kultury ZAMEK, Poznań.

Spektakl przeznaczony jest dla widzów dorosłych.

powiązane

Ludzie

Paulina Wycichowska

Paulina Wycichowska

Spektakl Jewrope powstał w koprodukcji Polskiego Teatru Tańca z niemieckim zespołem bodytalk, którego tancerze i dyrektor, japońska artystka, Yoshiko Waki, wywodzą się ze słynnego Teatru Choreograficznego Johanna Kresnika. W Jewrope odnaleźć można ślady brutalistycznej kresnikowskiej estetyki, która została uznana kiedyś, obok teatru Piny Bausch, za najbardziej ożywczy prąd w teatrze tańca. Twórcy spektaklu zadają sobie pytanie: co się dzieje kiedy taniec zderza się z rzeczywistością? Tropy narracyjne wskazane przez autorów, dotyczą Holokaustu i pokazują, jak wiele mamy jeszcze do zrobienia, aby refleksja na ten temat zadomowiła się w naszej świadomości. Jewrope to spektakl, który może budzić skrajne emocje, prowowkować do dyslusji, pokazywać teatr tańca w nowej przestrzeni tematycznej, stwarzając ogromne pole dla indywidualności międzynarodowej grupy wykonawców. Prapremiera spektaklu Jewrope odbyła się w 18 października w Kolonii i była szeroko komentowana: „Czy zastrzeliłbyś dwie pandy, aby uratować jednego Żyda?, pytają aktorzy wybranych widzów. Pytani szybko udzielają pozytywnej odpowiedzi… Zespół artystyczny bodytalk nie zatrzymuje się na półmetku, tancerze i muzycy docierają do granic a może nawet kawałek dalej. Nowa produkcja Jewrope, która powstała we współpracy z Polskim Teatrem Tańca z Poznania, nie stanowi wyjątku, pokazuje taniec na granicy bólu” pisał niemiecki recenzent Thomas Linden, który podkreśla, że spektakl bodytalk i Polskiego Teatru Tańca jest wydarzeniem, które trudno z czymkolwiek porównać na niemieckiej scenie teatralnej. bodytalk z siedzibą w Kolonii, tworzy teatr tańca silnie zakorzeniony w społeczności, w której powstaje. Prasa okrzyknęła go mianem „radykalnie lokalnego”. Ich praca zdobyła międzynarodowe uznanie, wg słów jednego z krytyków: „Rzadko widzi się tak inteligentną hałaśliwość i brak pokory w tańcu niezależnym… stojącym w opozycji do kultowej sceny berlińskiej, która występuje na scenie jak dorosły, bodytalk prezentuje szczerą, lecz mądrą bezpośredniość. Dyrektorzy artystyczni państwowych i miejskich teatrów, miejcie się na baczności.” Tancerka i choreograf Yoshiko Waki wraz z byłymi członkami Teatru Choreograficznego Johanna Kresnika (Volksbühne am Rosa-Luxemburg-Platz, Berlin, Opera Bonn) założyli bodytalk sześć lat temu. Od 2012 bodytalk otrzymuje od landu Północna Nadrenia Westfalia grant wspierający taniec „Spitzenförderung Tanz”. Ich prace były wielokrotnie nagradzane, m.in. nagrodą Movement-Art za najlepszą niezależną produkcję roku oraz nagrodą dla Autorów i Producentów w Bremie. Teaser choreografia: Yoshiko Waki dramaturgia i produkcja: Rolf Baumgart muzyka: Damian Pielka scenografia i kostiumy: Petra Korink światła: Thomas Achtner występują: Urszula Bernat-Jałocha, Charlie Fouchier, Mack Kubicki, Kornelia Lech, Paweł Malicki, Bartłomiej Raźnikiewicz, Paulina Wycichowska, Krzysztof Raczkowski, Sylvana Seddig. Prapremiera niemiecka: 18 i 19 października 2014, TanzFaktur Köln, Kolonia. Premiera polska: 18 i 19 grudnia 2014, Centrum Kultury ZAMEK, Poznań. Spektakl przeznaczony jest dla widzów dorosłych.

Krzysztof Raczkowski

Krzysztof Raczkowski

Spektakl Jewrope powstał w koprodukcji Polskiego Teatru Tańca z niemieckim zespołem bodytalk, którego tancerze i dyrektor, japońska artystka, Yoshiko Waki, wywodzą się ze słynnego Teatru Choreograficznego Johanna Kresnika. W Jewrope odnaleźć można ślady brutalistycznej kresnikowskiej estetyki, która została uznana kiedyś, obok teatru Piny Bausch, za najbardziej ożywczy prąd w teatrze tańca. Twórcy spektaklu zadają sobie pytanie: co się dzieje kiedy taniec zderza się z rzeczywistością? Tropy narracyjne wskazane przez autorów, dotyczą Holokaustu i pokazują, jak wiele mamy jeszcze do zrobienia, aby refleksja na ten temat zadomowiła się w naszej świadomości. Jewrope to spektakl, który może budzić skrajne emocje, prowowkować do dyslusji, pokazywać teatr tańca w nowej przestrzeni tematycznej, stwarzając ogromne pole dla indywidualności międzynarodowej grupy wykonawców. Prapremiera spektaklu Jewrope odbyła się w 18 października w Kolonii i była szeroko komentowana: „Czy zastrzeliłbyś dwie pandy, aby uratować jednego Żyda?, pytają aktorzy wybranych widzów. Pytani szybko udzielają pozytywnej odpowiedzi… Zespół artystyczny bodytalk nie zatrzymuje się na półmetku, tancerze i muzycy docierają do granic a może nawet kawałek dalej. Nowa produkcja Jewrope, która powstała we współpracy z Polskim Teatrem Tańca z Poznania, nie stanowi wyjątku, pokazuje taniec na granicy bólu” pisał niemiecki recenzent Thomas Linden, który podkreśla, że spektakl bodytalk i Polskiego Teatru Tańca jest wydarzeniem, które trudno z czymkolwiek porównać na niemieckiej scenie teatralnej. bodytalk z siedzibą w Kolonii, tworzy teatr tańca silnie zakorzeniony w społeczności, w której powstaje. Prasa okrzyknęła go mianem „radykalnie lokalnego”. Ich praca zdobyła międzynarodowe uznanie, wg słów jednego z krytyków: „Rzadko widzi się tak inteligentną hałaśliwość i brak pokory w tańcu niezależnym… stojącym w opozycji do kultowej sceny berlińskiej, która występuje na scenie jak dorosły, bodytalk prezentuje szczerą, lecz mądrą bezpośredniość. Dyrektorzy artystyczni państwowych i miejskich teatrów, miejcie się na baczności.” Tancerka i choreograf Yoshiko Waki wraz z byłymi członkami Teatru Choreograficznego Johanna Kresnika (Volksbühne am Rosa-Luxemburg-Platz, Berlin, Opera Bonn) założyli bodytalk sześć lat temu. Od 2012 bodytalk otrzymuje od landu Północna Nadrenia Westfalia grant wspierający taniec „Spitzenförderung Tanz”. Ich prace były wielokrotnie nagradzane, m.in. nagrodą Movement-Art za najlepszą niezależną produkcję roku oraz nagrodą dla Autorów i Producentów w Bremie. Teaser choreografia: Yoshiko Waki dramaturgia i produkcja: Rolf Baumgart muzyka: Damian Pielka scenografia i kostiumy: Petra Korink światła: Thomas Achtner występują: Urszula Bernat-Jałocha, Charlie Fouchier, Mack Kubicki, Kornelia Lech, Paweł Malicki, Bartłomiej Raźnikiewicz, Paulina Wycichowska, Krzysztof Raczkowski, Sylvana Seddig. Prapremiera niemiecka: 18 i 19 października 2014, TanzFaktur Köln, Kolonia. Premiera polska: 18 i 19 grudnia 2014, Centrum Kultury ZAMEK, Poznań. Spektakl przeznaczony jest dla widzów dorosłych.

Urszula Bernat-Jałocha

Urszula Bernat-Jałocha

Spektakl Jewrope powstał w koprodukcji Polskiego Teatru Tańca z niemieckim zespołem bodytalk, którego tancerze i dyrektor, japońska artystka, Yoshiko Waki, wywodzą się ze słynnego Teatru Choreograficznego Johanna Kresnika. W Jewrope odnaleźć można ślady brutalistycznej kresnikowskiej estetyki, która została uznana kiedyś, obok teatru Piny Bausch, za najbardziej ożywczy prąd w teatrze tańca. Twórcy spektaklu zadają sobie pytanie: co się dzieje kiedy taniec zderza się z rzeczywistością? Tropy narracyjne wskazane przez autorów, dotyczą Holokaustu i pokazują, jak wiele mamy jeszcze do zrobienia, aby refleksja na ten temat zadomowiła się w naszej świadomości. Jewrope to spektakl, który może budzić skrajne emocje, prowowkować do dyslusji, pokazywać teatr tańca w nowej przestrzeni tematycznej, stwarzając ogromne pole dla indywidualności międzynarodowej grupy wykonawców. Prapremiera spektaklu Jewrope odbyła się w 18 października w Kolonii i była szeroko komentowana: „Czy zastrzeliłbyś dwie pandy, aby uratować jednego Żyda?, pytają aktorzy wybranych widzów. Pytani szybko udzielają pozytywnej odpowiedzi… Zespół artystyczny bodytalk nie zatrzymuje się na półmetku, tancerze i muzycy docierają do granic a może nawet kawałek dalej. Nowa produkcja Jewrope, która powstała we współpracy z Polskim Teatrem Tańca z Poznania, nie stanowi wyjątku, pokazuje taniec na granicy bólu” pisał niemiecki recenzent Thomas Linden, który podkreśla, że spektakl bodytalk i Polskiego Teatru Tańca jest wydarzeniem, które trudno z czymkolwiek porównać na niemieckiej scenie teatralnej. bodytalk z siedzibą w Kolonii, tworzy teatr tańca silnie zakorzeniony w społeczności, w której powstaje. Prasa okrzyknęła go mianem „radykalnie lokalnego”. Ich praca zdobyła międzynarodowe uznanie, wg słów jednego z krytyków: „Rzadko widzi się tak inteligentną hałaśliwość i brak pokory w tańcu niezależnym… stojącym w opozycji do kultowej sceny berlińskiej, która występuje na scenie jak dorosły, bodytalk prezentuje szczerą, lecz mądrą bezpośredniość. Dyrektorzy artystyczni państwowych i miejskich teatrów, miejcie się na baczności.” Tancerka i choreograf Yoshiko Waki wraz z byłymi członkami Teatru Choreograficznego Johanna Kresnika (Volksbühne am Rosa-Luxemburg-Platz, Berlin, Opera Bonn) założyli bodytalk sześć lat temu. Od 2012 bodytalk otrzymuje od landu Północna Nadrenia Westfalia grant wspierający taniec „Spitzenförderung Tanz”. Ich prace były wielokrotnie nagradzane, m.in. nagrodą Movement-Art za najlepszą niezależną produkcję roku oraz nagrodą dla Autorów i Producentów w Bremie. Teaser choreografia: Yoshiko Waki dramaturgia i produkcja: Rolf Baumgart muzyka: Damian Pielka scenografia i kostiumy: Petra Korink światła: Thomas Achtner występują: Urszula Bernat-Jałocha, Charlie Fouchier, Mack Kubicki, Kornelia Lech, Paweł Malicki, Bartłomiej Raźnikiewicz, Paulina Wycichowska, Krzysztof Raczkowski, Sylvana Seddig. Prapremiera niemiecka: 18 i 19 października 2014, TanzFaktur Köln, Kolonia. Premiera polska: 18 i 19 grudnia 2014, Centrum Kultury ZAMEK, Poznań. Spektakl przeznaczony jest dla widzów dorosłych.

Kornelia Lech

Kornelia Lech

Spektakl Jewrope powstał w koprodukcji Polskiego Teatru Tańca z niemieckim zespołem bodytalk, którego tancerze i dyrektor, japońska artystka, Yoshiko Waki, wywodzą się ze słynnego Teatru Choreograficznego Johanna Kresnika. W Jewrope odnaleźć można ślady brutalistycznej kresnikowskiej estetyki, która została uznana kiedyś, obok teatru Piny Bausch, za najbardziej ożywczy prąd w teatrze tańca. Twórcy spektaklu zadają sobie pytanie: co się dzieje kiedy taniec zderza się z rzeczywistością? Tropy narracyjne wskazane przez autorów, dotyczą Holokaustu i pokazują, jak wiele mamy jeszcze do zrobienia, aby refleksja na ten temat zadomowiła się w naszej świadomości. Jewrope to spektakl, który może budzić skrajne emocje, prowowkować do dyslusji, pokazywać teatr tańca w nowej przestrzeni tematycznej, stwarzając ogromne pole dla indywidualności międzynarodowej grupy wykonawców. Prapremiera spektaklu Jewrope odbyła się w 18 października w Kolonii i była szeroko komentowana: „Czy zastrzeliłbyś dwie pandy, aby uratować jednego Żyda?, pytają aktorzy wybranych widzów. Pytani szybko udzielają pozytywnej odpowiedzi… Zespół artystyczny bodytalk nie zatrzymuje się na półmetku, tancerze i muzycy docierają do granic a może nawet kawałek dalej. Nowa produkcja Jewrope, która powstała we współpracy z Polskim Teatrem Tańca z Poznania, nie stanowi wyjątku, pokazuje taniec na granicy bólu” pisał niemiecki recenzent Thomas Linden, który podkreśla, że spektakl bodytalk i Polskiego Teatru Tańca jest wydarzeniem, które trudno z czymkolwiek porównać na niemieckiej scenie teatralnej. bodytalk z siedzibą w Kolonii, tworzy teatr tańca silnie zakorzeniony w społeczności, w której powstaje. Prasa okrzyknęła go mianem „radykalnie lokalnego”. Ich praca zdobyła międzynarodowe uznanie, wg słów jednego z krytyków: „Rzadko widzi się tak inteligentną hałaśliwość i brak pokory w tańcu niezależnym… stojącym w opozycji do kultowej sceny berlińskiej, która występuje na scenie jak dorosły, bodytalk prezentuje szczerą, lecz mądrą bezpośredniość. Dyrektorzy artystyczni państwowych i miejskich teatrów, miejcie się na baczności.” Tancerka i choreograf Yoshiko Waki wraz z byłymi członkami Teatru Choreograficznego Johanna Kresnika (Volksbühne am Rosa-Luxemburg-Platz, Berlin, Opera Bonn) założyli bodytalk sześć lat temu. Od 2012 bodytalk otrzymuje od landu Północna Nadrenia Westfalia grant wspierający taniec „Spitzenförderung Tanz”. Ich prace były wielokrotnie nagradzane, m.in. nagrodą Movement-Art za najlepszą niezależną produkcję roku oraz nagrodą dla Autorów i Producentów w Bremie. Teaser choreografia: Yoshiko Waki dramaturgia i produkcja: Rolf Baumgart muzyka: Damian Pielka scenografia i kostiumy: Petra Korink światła: Thomas Achtner występują: Urszula Bernat-Jałocha, Charlie Fouchier, Mack Kubicki, Kornelia Lech, Paweł Malicki, Bartłomiej Raźnikiewicz, Paulina Wycichowska, Krzysztof Raczkowski, Sylvana Seddig. Prapremiera niemiecka: 18 i 19 października 2014, TanzFaktur Köln, Kolonia. Premiera polska: 18 i 19 grudnia 2014, Centrum Kultury ZAMEK, Poznań. Spektakl przeznaczony jest dla widzów dorosłych.

Paweł Malicki

Paweł Malicki

Spektakl Jewrope powstał w koprodukcji Polskiego Teatru Tańca z niemieckim zespołem bodytalk, którego tancerze i dyrektor, japońska artystka, Yoshiko Waki, wywodzą się ze słynnego Teatru Choreograficznego Johanna Kresnika. W Jewrope odnaleźć można ślady brutalistycznej kresnikowskiej estetyki, która została uznana kiedyś, obok teatru Piny Bausch, za najbardziej ożywczy prąd w teatrze tańca. Twórcy spektaklu zadają sobie pytanie: co się dzieje kiedy taniec zderza się z rzeczywistością? Tropy narracyjne wskazane przez autorów, dotyczą Holokaustu i pokazują, jak wiele mamy jeszcze do zrobienia, aby refleksja na ten temat zadomowiła się w naszej świadomości. Jewrope to spektakl, który może budzić skrajne emocje, prowowkować do dyslusji, pokazywać teatr tańca w nowej przestrzeni tematycznej, stwarzając ogromne pole dla indywidualności międzynarodowej grupy wykonawców. Prapremiera spektaklu Jewrope odbyła się w 18 października w Kolonii i była szeroko komentowana: „Czy zastrzeliłbyś dwie pandy, aby uratować jednego Żyda?, pytają aktorzy wybranych widzów. Pytani szybko udzielają pozytywnej odpowiedzi… Zespół artystyczny bodytalk nie zatrzymuje się na półmetku, tancerze i muzycy docierają do granic a może nawet kawałek dalej. Nowa produkcja Jewrope, która powstała we współpracy z Polskim Teatrem Tańca z Poznania, nie stanowi wyjątku, pokazuje taniec na granicy bólu” pisał niemiecki recenzent Thomas Linden, który podkreśla, że spektakl bodytalk i Polskiego Teatru Tańca jest wydarzeniem, które trudno z czymkolwiek porównać na niemieckiej scenie teatralnej. bodytalk z siedzibą w Kolonii, tworzy teatr tańca silnie zakorzeniony w społeczności, w której powstaje. Prasa okrzyknęła go mianem „radykalnie lokalnego”. Ich praca zdobyła międzynarodowe uznanie, wg słów jednego z krytyków: „Rzadko widzi się tak inteligentną hałaśliwość i brak pokory w tańcu niezależnym… stojącym w opozycji do kultowej sceny berlińskiej, która występuje na scenie jak dorosły, bodytalk prezentuje szczerą, lecz mądrą bezpośredniość. Dyrektorzy artystyczni państwowych i miejskich teatrów, miejcie się na baczności.” Tancerka i choreograf Yoshiko Waki wraz z byłymi członkami Teatru Choreograficznego Johanna Kresnika (Volksbühne am Rosa-Luxemburg-Platz, Berlin, Opera Bonn) założyli bodytalk sześć lat temu. Od 2012 bodytalk otrzymuje od landu Północna Nadrenia Westfalia grant wspierający taniec „Spitzenförderung Tanz”. Ich prace były wielokrotnie nagradzane, m.in. nagrodą Movement-Art za najlepszą niezależną produkcję roku oraz nagrodą dla Autorów i Producentów w Bremie. Teaser choreografia: Yoshiko Waki dramaturgia i produkcja: Rolf Baumgart muzyka: Damian Pielka scenografia i kostiumy: Petra Korink światła: Thomas Achtner występują: Urszula Bernat-Jałocha, Charlie Fouchier, Mack Kubicki, Kornelia Lech, Paweł Malicki, Bartłomiej Raźnikiewicz, Paulina Wycichowska, Krzysztof Raczkowski, Sylvana Seddig. Prapremiera niemiecka: 18 i 19 października 2014, TanzFaktur Köln, Kolonia. Premiera polska: 18 i 19 grudnia 2014, Centrum Kultury ZAMEK, Poznań. Spektakl przeznaczony jest dla widzów dorosłych.

Bartłomiej Raźnikiewicz

Bartłomiej Raźnikiewicz

  • tancerz
  • pedagog

Spektakl Jewrope powstał w koprodukcji Polskiego Teatru Tańca z niemieckim zespołem bodytalk, którego tancerze i dyrektor, japońska artystka, Yoshiko Waki, wywodzą się ze słynnego Teatru Choreograficznego Johanna Kresnika. W Jewrope odnaleźć można ślady brutalistycznej kresnikowskiej estetyki, która została uznana kiedyś, obok teatru Piny Bausch, za najbardziej ożywczy prąd w teatrze tańca. Twórcy spektaklu zadają sobie pytanie: co się dzieje kiedy taniec zderza się z rzeczywistością? Tropy narracyjne wskazane przez autorów, dotyczą Holokaustu i pokazują, jak wiele mamy jeszcze do zrobienia, aby refleksja na ten temat zadomowiła się w naszej świadomości. Jewrope to spektakl, który może budzić skrajne emocje, prowowkować do dyslusji, pokazywać teatr tańca w nowej przestrzeni tematycznej, stwarzając ogromne pole dla indywidualności międzynarodowej grupy wykonawców. Prapremiera spektaklu Jewrope odbyła się w 18 października w Kolonii i była szeroko komentowana: „Czy zastrzeliłbyś dwie pandy, aby uratować jednego Żyda?, pytają aktorzy wybranych widzów. Pytani szybko udzielają pozytywnej odpowiedzi… Zespół artystyczny bodytalk nie zatrzymuje się na półmetku, tancerze i muzycy docierają do granic a może nawet kawałek dalej. Nowa produkcja Jewrope, która powstała we współpracy z Polskim Teatrem Tańca z Poznania, nie stanowi wyjątku, pokazuje taniec na granicy bólu” pisał niemiecki recenzent Thomas Linden, który podkreśla, że spektakl bodytalk i Polskiego Teatru Tańca jest wydarzeniem, które trudno z czymkolwiek porównać na niemieckiej scenie teatralnej. bodytalk z siedzibą w Kolonii, tworzy teatr tańca silnie zakorzeniony w społeczności, w której powstaje. Prasa okrzyknęła go mianem „radykalnie lokalnego”. Ich praca zdobyła międzynarodowe uznanie, wg słów jednego z krytyków: „Rzadko widzi się tak inteligentną hałaśliwość i brak pokory w tańcu niezależnym… stojącym w opozycji do kultowej sceny berlińskiej, która występuje na scenie jak dorosły, bodytalk prezentuje szczerą, lecz mądrą bezpośredniość. Dyrektorzy artystyczni państwowych i miejskich teatrów, miejcie się na baczności.” Tancerka i choreograf Yoshiko Waki wraz z byłymi członkami Teatru Choreograficznego Johanna Kresnika (Volksbühne am Rosa-Luxemburg-Platz, Berlin, Opera Bonn) założyli bodytalk sześć lat temu. Od 2012 bodytalk otrzymuje od landu Północna Nadrenia Westfalia grant wspierający taniec „Spitzenförderung Tanz”. Ich prace były wielokrotnie nagradzane, m.in. nagrodą Movement-Art za najlepszą niezależną produkcję roku oraz nagrodą dla Autorów i Producentów w Bremie. Teaser choreografia: Yoshiko Waki dramaturgia i produkcja: Rolf Baumgart muzyka: Damian Pielka scenografia i kostiumy: Petra Korink światła: Thomas Achtner występują: Urszula Bernat-Jałocha, Charlie Fouchier, Mack Kubicki, Kornelia Lech, Paweł Malicki, Bartłomiej Raźnikiewicz, Paulina Wycichowska, Krzysztof Raczkowski, Sylvana Seddig. Prapremiera niemiecka: 18 i 19 października 2014, TanzFaktur Köln, Kolonia. Premiera polska: 18 i 19 grudnia 2014, Centrum Kultury ZAMEK, Poznań. Spektakl przeznaczony jest dla widzów dorosłych.

Zespoły

Organizacje

Festiwale

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close