Spektakle

Poznań/Co z tym tańcem?: Krawczyński/Wygoda/Godowska the_rite_of_dreams_project: „NIŻYŃSKI. ŚWIĘTO SNÓW”

Zdjęcie: Poznań/Co z tym tańcem?: Krawczyński/Wygoda/Godowska the_rite_of_dreams_project: „NIŻYŃSKI. ŚWIĘTO SNÓW”

W setną rocznicę prawykonania <em>Święta wiosny</em> Igora Strawińskiego Fundacja  Art Stations Grażyny Kulczyk zaprasza na jego najnowszą inscenizację: premierę <em>the_rite_of_dreams_project</em>  – nowego projektu reżysera Sławomira Krawczyńskiego, choreografki Anny Godowskiej, oraz choreografa i tancerza Tomasza Wygody, dla którego będzie to powrót na scenę po latach pracy w roli choreografa i bliskiego współpracownika Mariusza Trelińskiego. <em> </em> <em>Niżyński. Święto Snów</em> to solo performans, będący podróżą przez odmienne stany świadomości Wacława Niżyńskiego, zrealizowany na motywach jego „Dziennika” oraz baletowej twórczości.   Praca nad spektaklem opierała się tropach charakterystycznych dla tradycji Bretoncaffe, z którego znani są zaangażowani w produkcję artyści. W solo <em>Niżyński. Święto Snów</em> taniec po raz kolejny jest jakby ogólną nazwą pracy nad ciałem, której istotą jest potraktowanie ciała jako medium treści psychicznych.   Prace nad spektaklem rozpoczęły się od lektury „Dziennika” Niżyńskiego, który wydał się twórcom księgą snów śnionych na jawie i gorączkowo zapisywanych. Był dla nich jak wizja świata rozdzieranego przez sprzeczności, nieustannie balansującego między ekstazą i nicością.  Krawczyński i Wygoda uznali, że <em>Święto wiosny</em> Igora Strawińskiego, do którego pierwszą choreografię stworzył Niżyński, niezwykle trafnie odnosi się do tej sytuacji i stawia człowieka niemal bezpośrednio wobec rzeczywistości, która była codziennym doświadczeniem artysty.   Twórcy projektu dystansują się wobec psychiatrycznego opisu stanu Niżyńskiego. Podążając za gwałtownym procesem myśli i wizji artysty, zawartym w jego „Dzienniku“ i baletach, szukają istoty tych przeżyć, wierząc, że niosą one wciąż aktualne przesłanie, dotyczące naszej egzystencji.   Twórców zafascynowała, obecna w świadectwie Niżyńskiego, tęsknota za dzieciństwem ludzkości, kiedy to ośrodkiem myśli było serce, wspólnota wyrastała z rytualnego, jednoczącego tańca, a kontakt z Bogiem był tak bezpośredni jak z drugim człowiekiem<strong>. </strong>   Spektakl pod względem muzycznej struktury oparty jest na <em>Święcie Wiosny</em>, a warstwie choreograficznej znajdą się w nim remixy układów Niżyńskiego – zarówno tych tańczonych przez niego, jak również tych, nad którymi pracował tylko jako choreograf.   <strong>Krawczyński i Godowska</strong>  współpracują ze sobą od 2004 roku przy realizacji autorskiego projektu badawczego pod nazwą <em>Taniec śniącego ciała</em>, którego celem jest zastosowanie metod psychologii zorientowanej na proces Arnolda Mindella oraz psychologii analitycznej C.G. Junga w praktyce tańca i teatru. Idee tego projektu miały istotny wpływ na proces pracy nad spektaklem <em>Niżyński. Święto Snów.</em>  Spektakl będzie kontynuacją tego projektu i w warstwie psychologicznej opierał się będzie na zapiskach z „Dziennika”.

Wersja do druku

Udostępnij

W setną rocznicę prawykonania Święta wiosny Igora Strawińskiego Fundacja  Art Stations Grażyny Kulczyk zaprasza na jego najnowszą inscenizację: premierę the_rite_of_dreams_project  – nowego projektu reżysera Sławomira Krawczyńskiego, choreografki Anny Godowskiej, oraz choreografa i tancerza Tomasza Wygody, dla którego będzie to powrót na scenę po latach pracy w roli choreografa i bliskiego współpracownika Mariusza Trelińskiego.

 

Niżyński. Święto Snów to solo performans, będący podróżą przez odmienne stany świadomości Wacława Niżyńskiego, zrealizowany na motywach jego „Dziennika” oraz baletowej twórczości.

Praca nad spektaklem opierała się tropach charakterystycznych dla tradycji Bretoncaffe, z którego znani są zaangażowani w produkcję artyści. W solo Niżyński. Święto Snów taniec po raz kolejny jest jakby ogólną nazwą pracy nad ciałem, której istotą jest potraktowanie ciała jako medium treści psychicznych.

Prace nad spektaklem rozpoczęły się od lektury „Dziennika” Niżyńskiego, który wydał się twórcom księgą snów śnionych na jawie i gorączkowo zapisywanych. Był dla nich jak wizja świata rozdzieranego przez sprzeczności, nieustannie balansującego między ekstazą i nicością.  Krawczyński i Wygoda uznali, że Święto wiosny Igora Strawińskiego, do którego pierwszą choreografię stworzył Niżyński, niezwykle trafnie odnosi się do tej sytuacji i stawia człowieka niemal bezpośrednio wobec rzeczywistości, która była codziennym doświadczeniem artysty.

Twórcy projektu dystansują się wobec psychiatrycznego opisu stanu Niżyńskiego. Podążając za gwałtownym procesem myśli i wizji artysty, zawartym w jego „Dzienniku“ i baletach, szukają istoty tych przeżyć, wierząc, że niosą one wciąż aktualne przesłanie, dotyczące naszej egzystencji.

Twórców zafascynowała, obecna w świadectwie Niżyńskiego, tęsknota za dzieciństwem ludzkości, kiedy to ośrodkiem myśli było serce, wspólnota wyrastała z rytualnego, jednoczącego tańca, a kontakt z Bogiem był tak bezpośredni jak z drugim człowiekiem.

Spektakl pod względem muzycznej struktury oparty jest na Święcie Wiosny, a warstwie choreograficznej znajdą się w nim remixy układów Niżyńskiego – zarówno tych tańczonych przez niego, jak również tych, nad którymi pracował tylko jako choreograf.

Krawczyński i Godowska  współpracują ze sobą od 2004 roku przy realizacji autorskiego projektu badawczego pod nazwą Taniec śniącego ciała, którego celem jest zastosowanie metod psychologii zorientowanej na proces Arnolda Mindella oraz psychologii analitycznej C.G. Junga w praktyce tańca i teatru. Idee tego projektu miały istotny wpływ na proces pracy nad spektaklem Niżyński. Święto Snów.  Spektakl będzie kontynuacją tego projektu i w warstwie psychologicznej opierał się będzie na zapiskach z „Dziennika”.

powiązane

Ludzie

Anna Godowska

Anna Godowska

W setną rocznicę prawykonania Święta wiosny Igora Strawińskiego Fundacja  Art Stations Grażyny Kulczyk zaprasza na jego najnowszą inscenizację: premierę the_rite_of_dreams_project  – nowego projektu reżysera Sławomira Krawczyńskiego, choreografki Anny Godowskiej, oraz choreografa i tancerza Tomasza Wygody, dla którego będzie to powrót na scenę po latach pracy w roli choreografa i bliskiego współpracownika Mariusza Trelińskiego.   Niżyński. Święto Snów to solo performans, będący podróżą przez odmienne stany świadomości Wacława Niżyńskiego, zrealizowany na motywach jego „Dziennika” oraz baletowej twórczości.   Praca nad spektaklem opierała się tropach charakterystycznych dla tradycji Bretoncaffe, z którego znani są zaangażowani w produkcję artyści. W solo Niżyński. Święto Snów taniec po raz kolejny jest jakby ogólną nazwą pracy nad ciałem, której istotą jest potraktowanie ciała jako medium treści psychicznych.   Prace nad spektaklem rozpoczęły się od lektury „Dziennika” Niżyńskiego, który wydał się twórcom księgą snów śnionych na jawie i gorączkowo zapisywanych. Był dla nich jak wizja świata rozdzieranego przez sprzeczności, nieustannie balansującego między ekstazą i nicością.  Krawczyński i Wygoda uznali, że Święto wiosny Igora Strawińskiego, do którego pierwszą choreografię stworzył Niżyński, niezwykle trafnie odnosi się do tej sytuacji i stawia człowieka niemal bezpośrednio wobec rzeczywistości, która była codziennym doświadczeniem artysty.   Twórcy projektu dystansują się wobec psychiatrycznego opisu stanu Niżyńskiego. Podążając za gwałtownym procesem myśli i wizji artysty, zawartym w jego „Dzienniku“ i baletach, szukają istoty tych przeżyć, wierząc, że niosą one wciąż aktualne przesłanie, dotyczące naszej egzystencji.   Twórców zafascynowała, obecna w świadectwie Niżyńskiego, tęsknota za dzieciństwem ludzkości, kiedy to ośrodkiem myśli było serce, wspólnota wyrastała z rytualnego, jednoczącego tańca, a kontakt z Bogiem był tak bezpośredni jak z drugim człowiekiem.   Spektakl pod względem muzycznej struktury oparty jest na Święcie Wiosny, a warstwie choreograficznej znajdą się w nim remixy układów Niżyńskiego – zarówno tych tańczonych przez niego, jak również tych, nad którymi pracował tylko jako choreograf.   Krawczyński i Godowska  współpracują ze sobą od 2004 roku przy realizacji autorskiego projektu badawczego pod nazwą Taniec śniącego ciała, którego celem jest zastosowanie metod psychologii zorientowanej na proces Arnolda Mindella oraz psychologii analitycznej C.G. Junga w praktyce tańca i teatru. Idee tego projektu miały istotny wpływ na proces pracy nad spektaklem Niżyński. Święto Snów.  Spektakl będzie kontynuacją tego projektu i w warstwie psychologicznej opierał się będzie na zapiskach z „Dziennika”.

Sławomir Krawczyński

Sławomir Krawczyński

W setną rocznicę prawykonania Święta wiosny Igora Strawińskiego Fundacja  Art Stations Grażyny Kulczyk zaprasza na jego najnowszą inscenizację: premierę the_rite_of_dreams_project  – nowego projektu reżysera Sławomira Krawczyńskiego, choreografki Anny Godowskiej, oraz choreografa i tancerza Tomasza Wygody, dla którego będzie to powrót na scenę po latach pracy w roli choreografa i bliskiego współpracownika Mariusza Trelińskiego.   Niżyński. Święto Snów to solo performans, będący podróżą przez odmienne stany świadomości Wacława Niżyńskiego, zrealizowany na motywach jego „Dziennika” oraz baletowej twórczości.   Praca nad spektaklem opierała się tropach charakterystycznych dla tradycji Bretoncaffe, z którego znani są zaangażowani w produkcję artyści. W solo Niżyński. Święto Snów taniec po raz kolejny jest jakby ogólną nazwą pracy nad ciałem, której istotą jest potraktowanie ciała jako medium treści psychicznych.   Prace nad spektaklem rozpoczęły się od lektury „Dziennika” Niżyńskiego, który wydał się twórcom księgą snów śnionych na jawie i gorączkowo zapisywanych. Był dla nich jak wizja świata rozdzieranego przez sprzeczności, nieustannie balansującego między ekstazą i nicością.  Krawczyński i Wygoda uznali, że Święto wiosny Igora Strawińskiego, do którego pierwszą choreografię stworzył Niżyński, niezwykle trafnie odnosi się do tej sytuacji i stawia człowieka niemal bezpośrednio wobec rzeczywistości, która była codziennym doświadczeniem artysty.   Twórcy projektu dystansują się wobec psychiatrycznego opisu stanu Niżyńskiego. Podążając za gwałtownym procesem myśli i wizji artysty, zawartym w jego „Dzienniku“ i baletach, szukają istoty tych przeżyć, wierząc, że niosą one wciąż aktualne przesłanie, dotyczące naszej egzystencji.   Twórców zafascynowała, obecna w świadectwie Niżyńskiego, tęsknota za dzieciństwem ludzkości, kiedy to ośrodkiem myśli było serce, wspólnota wyrastała z rytualnego, jednoczącego tańca, a kontakt z Bogiem był tak bezpośredni jak z drugim człowiekiem.   Spektakl pod względem muzycznej struktury oparty jest na Święcie Wiosny, a warstwie choreograficznej znajdą się w nim remixy układów Niżyńskiego – zarówno tych tańczonych przez niego, jak również tych, nad którymi pracował tylko jako choreograf.   Krawczyński i Godowska  współpracują ze sobą od 2004 roku przy realizacji autorskiego projektu badawczego pod nazwą Taniec śniącego ciała, którego celem jest zastosowanie metod psychologii zorientowanej na proces Arnolda Mindella oraz psychologii analitycznej C.G. Junga w praktyce tańca i teatru. Idee tego projektu miały istotny wpływ na proces pracy nad spektaklem Niżyński. Święto Snów.  Spektakl będzie kontynuacją tego projektu i w warstwie psychologicznej opierał się będzie na zapiskach z „Dziennika”.

Tomasz Wygoda

Tomasz Wygoda

W setną rocznicę prawykonania Święta wiosny Igora Strawińskiego Fundacja  Art Stations Grażyny Kulczyk zaprasza na jego najnowszą inscenizację: premierę the_rite_of_dreams_project  – nowego projektu reżysera Sławomira Krawczyńskiego, choreografki Anny Godowskiej, oraz choreografa i tancerza Tomasza Wygody, dla którego będzie to powrót na scenę po latach pracy w roli choreografa i bliskiego współpracownika Mariusza Trelińskiego.   Niżyński. Święto Snów to solo performans, będący podróżą przez odmienne stany świadomości Wacława Niżyńskiego, zrealizowany na motywach jego „Dziennika” oraz baletowej twórczości.   Praca nad spektaklem opierała się tropach charakterystycznych dla tradycji Bretoncaffe, z którego znani są zaangażowani w produkcję artyści. W solo Niżyński. Święto Snów taniec po raz kolejny jest jakby ogólną nazwą pracy nad ciałem, której istotą jest potraktowanie ciała jako medium treści psychicznych.   Prace nad spektaklem rozpoczęły się od lektury „Dziennika” Niżyńskiego, który wydał się twórcom księgą snów śnionych na jawie i gorączkowo zapisywanych. Był dla nich jak wizja świata rozdzieranego przez sprzeczności, nieustannie balansującego między ekstazą i nicością.  Krawczyński i Wygoda uznali, że Święto wiosny Igora Strawińskiego, do którego pierwszą choreografię stworzył Niżyński, niezwykle trafnie odnosi się do tej sytuacji i stawia człowieka niemal bezpośrednio wobec rzeczywistości, która była codziennym doświadczeniem artysty.   Twórcy projektu dystansują się wobec psychiatrycznego opisu stanu Niżyńskiego. Podążając za gwałtownym procesem myśli i wizji artysty, zawartym w jego „Dzienniku“ i baletach, szukają istoty tych przeżyć, wierząc, że niosą one wciąż aktualne przesłanie, dotyczące naszej egzystencji.   Twórców zafascynowała, obecna w świadectwie Niżyńskiego, tęsknota za dzieciństwem ludzkości, kiedy to ośrodkiem myśli było serce, wspólnota wyrastała z rytualnego, jednoczącego tańca, a kontakt z Bogiem był tak bezpośredni jak z drugim człowiekiem.   Spektakl pod względem muzycznej struktury oparty jest na Święcie Wiosny, a warstwie choreograficznej znajdą się w nim remixy układów Niżyńskiego – zarówno tych tańczonych przez niego, jak również tych, nad którymi pracował tylko jako choreograf.   Krawczyński i Godowska  współpracują ze sobą od 2004 roku przy realizacji autorskiego projektu badawczego pod nazwą Taniec śniącego ciała, którego celem jest zastosowanie metod psychologii zorientowanej na proces Arnolda Mindella oraz psychologii analitycznej C.G. Junga w praktyce tańca i teatru. Idee tego projektu miały istotny wpływ na proces pracy nad spektaklem Niżyński. Święto Snów.  Spektakl będzie kontynuacją tego projektu i w warstwie psychologicznej opierał się będzie na zapiskach z „Dziennika”.

Zespoły

Organizacje

Festiwale

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close