Polska Sieć Tańca to sformalizowana forma współpracy ośrodków, wspierających sztukę tańca w naszym kraju. W ramach programu prezentacji, realizowanych w ramach Sieci w 2018 roku odbędzie się w Starym Browarze (Art Stations Foundation) w Poznaniu pokaz dwóch spektakli jednego wieczoru: TOTAL Pawła Sakowicza i Śmierć. Ćwiczenia i wariacje Renaty Piotrowskiej-Auffret.
Śmierć. Ćwiczenia i wariacje
Śmierć jest doświadczeniem, które nie może być opowiedziane. Renata Piotrowska-Auffret usiłuje zainscenizować spotkanie ze śmiercią, gromadzi różne scenariusze, składające się na performatywny dyptyk, podróżuje przez wieki (nie)doświadczania śmierci i korzysta z ich artystycznych, kulturowych i społecznych reprezentacji. Kreuje wielokrotne spotkanie ze śmiercią, wciągając ją w choreografię jak nieuchwytną partnerkę.
choreografia i wykonanie: Renata Piotrowska-Auffret
dramaturgia: Bojana Bauer
reżyseria światła: Ewa Garniec
realizacja światła: Łukasz Kędzierski
produkcja: Fundacja Burdąg
premiera: 31 października 2014, Warszawa
czas trwania: 40 minut
Spektakl Śmierć. Ćwiczenia i wariacje został wybrany do Aerowaves Twenty 17.
Renata Piotrowska-Auffret – choreografka i performerka. Ukończyła program ex.e.r.ce „Research and Choreography” w I.C.I. – Centre Chorégraphique National de Montpellier/Languedoc-Roussillon we Francji. Jest kilkukrotną stypendystką Instytutu Adama Mickiewicza, Art Stations Foundation, Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. W 2017 roku została przez Aerowaves wybrana do Top Twenty, dwudziestki najbardziej obiecujących choreografów w Europie. Należy do kolektywu warszawskich choreografów Centrum w Ruchu, współtworzy kurs „Choreografia w Centrum”. Zestawia choreografię z myśleniem konceptualnym.
renatapiotrowska.pl| centrumwruchu.pl
TOTAL
Spekulowanie o wirtuozerii tanecznej może opierać się na doświadczeniu, ale niekoniecznie daje się empirycznie sprawdzić. Celem takiej spekulacji jest osiągnięcie określonego obrazu wirtuozerii tanecznej poprzez wykorzystanie przewidywalnych zmian ekonomicznych, politycznych i metahumanistycznych. Cechą charakterystyczną spekulacji o wirtuozerii tanecznej jest podejmowanie ryzyka w budowaniu radykalnych scenariuszy dotyczących polityki pragnień.
choreografia, tekst i wykonanie: Paweł Sakowicz
opieka artystyczna: Dalija Aćin Thelander
realizacja techniczna i światła: Łukasz Kędzierski
produkcja: Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk (spektakl powstał w ramach Solo Projekt Plus 2015 – programu rezydencyjnego Art Stations Foundation)
premiera: 12 grudnia 2015, Stary Browar, Studio Słodownia +3, Poznań
czas trwania: 30 minut
Paweł Sakowicz – choreograf i tancerz, absolwent politologii na Uniwersytecie Warszawskim oraz choreografii i performansu w London Contemporary Dance School. Jego prace Bernhard i TOTAL zaproszono na PPT 2014 i PPT 2017. Pracuje z choreografami i artystami wizualnymi oraz jako choreograf przy spektaklach teatralnych. Został wyróżniony w 22. Ogólnopolskim Konkursie na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej. Był stypendystą Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Nominowany do Paszportów „Polityki” 2016 w kategorii „Teatr”.