Spektakle

Sopot/3xTANIEC: Sopocki Teatr Tańca „2 TWARZE”

Zdjęcie: Sopot/3xTANIEC: Sopocki Teatr Tańca „2 TWARZE”

Fot. Alicja Byzdra

Wersja do druku

Udostępnij

W ramach projektu 3xTANIEC Sopocki Teatr Tańca zaprasza na pokaz spektaklu 2TWARZE, w choreografii Jacka Krawczyka i Joanny Czajkowskiej. Impulsem do rozpoczęcia prac artystów Sopockiego Teatru Tańca nad spektaklem 2TWARZE były idee Teatru Okrucieństwa Antonina Artauda, awangardowego twórcy i teoretyka teatralnego.

„Antonin Artaud – wizjoner teatru, ale i człowiek szalony, chory i nieszczęśliwy. Wedle niego to nie teatr powinien być sobowtórem życia, ale życie jest sobowtórem teatru. […] Miał być skierowany przeciwko zachodniej cywilizacji i jej kulturze przez swoją chaotyczność, dziwność ruchów, zniekształcenie ciała oraz dzikie i osobliwe odgłosy. Sopocki Teatr Tańca zmierzył się z tą wizją w brawurowy sposób. Szalona choreografia, odrealnione ruchy. Niepokojąca muzyka (do tego bardzo klimatyczna, współgrająca z tańcem), czasem po prostu dziwne dźwięki, autorstwa Bartosza Hervy’ego w tle. Sama inscenizacja, a nie jej treść, jest na pierwszym planie. Dokładnie tak, jak chciał Artaud. Jednak 2 Twarze to w znacznej mierze nie tylko spektakl, który pokazuje poglądy Artauda na temat teatru. To sztuka o samym Artaudzie. Tytułowe 2 Twarze to sprzeczności, które rządziły jego życiem: ogromna siła twórcza oraz chęć wyzwolenia się z choroby zarówno psychicznej, jak i fizycznej. Na pierwszym planie tańczona jest właśnie ta niesamowita siła twórcza – chaos i piękno w jednym, opętanie pomysłami. Tancerze są szybcy, zwinni, przemieszczają się z jednego miejsca sceny na drugie. Po tej stronie sceny dominuje otwartość. Na drugim planie, za ekranami z wizualizacjami przedstawione jest zamknięcie, cierpienie i walka Artauda (niekiedy na pewno z samym sobą). Ruchy blisko ciała, smutek, chęć wyjścia poza ograniczenia, walka z niemożnością realizacji siebie, swoich planów. Wśród tego krąży siła sprawcza dyrygująca wszystkim dookoła, która jednak sama nie może uwolnić się od narzuconych odgórnie reguł tego świata, świata Artauda. […] Wszystko to toczy się szybkim tempem aż do finału. Jaki jest? Warto przekonać się samemu. […]”
Malwina Jakóbczyk, Artaud zatańczony. „2 Twarze” Sopockiego Teatru Tańca dla miastokultury.pl, edytowano 04.04.2014

2 Twarze to spektakl bardzo odważny na gruncie teatru tańca. Choreografowie, Joanna Czajkowska i Jacek Krawczyk, pozwolili zaaranżować przestrzeń sceniczną dość ekspansywnym współtwórcom, toteż nie zawsze ciała tancerzy są tu najważniejsze czy w pełni eksponowane. Dużo do powiedzenia mają zwłaszcza autorzy wizualizacji i oświetlenia, a także autorki kostiumów, jednak tancerze nie boją się ani niedoświetleń, ani wizualnych przesłon, ani deformujących kostiumów. Najsilniejszy efekt współgrania wszystkich elementów, włącznie ze znakomitą muzyką Bartosza Hervy’ego, twórcy osiągają w niepokojącej sekwencji „rentgenogramów”, gdy ciało w ruchu wydaje się skanowane czy prześwietlane. Oto teatr, który przenika aż do tkanki kostnej […]”.
Prof. Zbigniew Majchrowski, Prześwietlenie dla teatralny.pl, edytowano 11.04.2014

Koncept: Jacek Krawczyk

Choreografia i reżyseria: Jacek Krawczyk, Joanna Czajkowska

Współpraca choreograficzna i taniec: Joanna Czajkowska, Jacek Krawczyk, Joanna Nadrowska, Grażyna Słaboń, Kalina Porazińska

Muzyka: Bartosz Hervy

Kostiumy: Agnieszka Puławska według projektu Julii Porańskiej

Wizualizacje: Łukasz Boros

Światła: Rico

Fotografie promujące: Alicja Byzdra

Spektakl zrealizowano przy pomocy finansowej Województwa Pomorskiego oraz Urzędu Miasta Sopotu.

Logo SIC! Dance Association Sopot (miniaturka)     Logo Sopot (miniaturka)Logo Teatr na Plaży (miniaturka)

Bilety:
http://teatrnaplazy.interticket.pl/program/2-twarze-1440/4463

UWAGA!

Osoby, które wezmą udział w warsztatach z Karoliną Garbacik, Joanna Czajkowską kupują bilety ulgowe na spektakl (20 zł).

Po spektaklu odbędzie się spotkanie z artystami.

powiązane

Ludzie

Joanna Czajkowska

Joanna Czajkowska

W ramach projektu 3xTANIEC Sopocki Teatr Tańca zaprasza na pokaz spektaklu 2TWARZE, w choreografii Jacka Krawczyka i Joanny Czajkowskiej. Impulsem do rozpoczęcia prac artystów Sopockiego Teatru Tańca nad spektaklem 2TWARZE były idee Teatru Okrucieństwa Antonina Artauda, awangardowego twórcy i teoretyka teatralnego. „Antonin Artaud – wizjoner teatru, ale i człowiek szalony, chory i nieszczęśliwy. Wedle niego to nie teatr powinien być sobowtórem życia, ale życie jest sobowtórem teatru. […] Miał być skierowany przeciwko zachodniej cywilizacji i jej kulturze przez swoją chaotyczność, dziwność ruchów, zniekształcenie ciała oraz dzikie i osobliwe odgłosy. Sopocki Teatr Tańca zmierzył się z tą wizją w brawurowy sposób. Szalona choreografia, odrealnione ruchy. Niepokojąca muzyka (do tego bardzo klimatyczna, współgrająca z tańcem), czasem po prostu dziwne dźwięki, autorstwa Bartosza Hervy’ego w tle. Sama inscenizacja, a nie jej treść, jest na pierwszym planie. Dokładnie tak, jak chciał Artaud. Jednak 2 Twarze to w znacznej mierze nie tylko spektakl, który pokazuje poglądy Artauda na temat teatru. To sztuka o samym Artaudzie. Tytułowe 2 Twarze to sprzeczności, które rządziły jego życiem: ogromna siła twórcza oraz chęć wyzwolenia się z choroby zarówno psychicznej, jak i fizycznej. Na pierwszym planie tańczona jest właśnie ta niesamowita siła twórcza – chaos i piękno w jednym, opętanie pomysłami. Tancerze są szybcy, zwinni, przemieszczają się z jednego miejsca sceny na drugie. Po tej stronie sceny dominuje otwartość. Na drugim planie, za ekranami z wizualizacjami przedstawione jest zamknięcie, cierpienie i walka Artauda (niekiedy na pewno z samym sobą). Ruchy blisko ciała, smutek, chęć wyjścia poza ograniczenia, walka z niemożnością realizacji siebie, swoich planów. Wśród tego krąży siła sprawcza dyrygująca wszystkim dookoła, która jednak sama nie może uwolnić się od narzuconych odgórnie reguł tego świata, świata Artauda. […] Wszystko to toczy się szybkim tempem aż do finału. Jaki jest? Warto przekonać się samemu. […]” Malwina Jakóbczyk, Artaud zatańczony. „2 Twarze” Sopockiego Teatru Tańca dla miastokultury.pl, edytowano 04.04.2014 „2 Twarze to spektakl bardzo odważny na gruncie teatru tańca. Choreografowie, Joanna Czajkowska i Jacek Krawczyk, pozwolili zaaranżować przestrzeń sceniczną dość ekspansywnym współtwórcom, toteż nie zawsze ciała tancerzy są tu najważniejsze czy w pełni eksponowane. Dużo do powiedzenia mają zwłaszcza autorzy wizualizacji i oświetlenia, a także autorki kostiumów, jednak tancerze nie boją się ani niedoświetleń, ani wizualnych przesłon, ani deformujących kostiumów. Najsilniejszy efekt współgrania wszystkich elementów, włącznie ze znakomitą muzyką Bartosza Hervy’ego, twórcy osiągają w niepokojącej sekwencji „rentgenogramów”, gdy ciało w ruchu wydaje się skanowane czy prześwietlane. Oto teatr, który przenika aż do tkanki kostnej […]”. Prof. Zbigniew Majchrowski, Prześwietlenie dla teatralny.pl, edytowano 11.04.2014 Koncept: Jacek Krawczyk Choreografia i reżyseria: Jacek Krawczyk, Joanna Czajkowska Współpraca choreograficzna i taniec: Joanna Czajkowska, Jacek Krawczyk, Joanna Nadrowska, Grażyna Słaboń, Kalina Porazińska Muzyka: Bartosz Hervy Kostiumy: Agnieszka Puławska według projektu Julii Porańskiej Wizualizacje: Łukasz Boros Światła: Rico Fotografie promujące: Alicja Byzdra Spektakl zrealizowano przy pomocy finansowej Województwa Pomorskiego oraz Urzędu Miasta Sopotu.     Bilety: http://teatrnaplazy.interticket.pl/program/2-twarze-1440/4463 UWAGA! Osoby, które wezmą udział w warsztatach z Karoliną Garbacik, Joanna Czajkowską kupują bilety ulgowe na spektakl (20 zł). Po spektaklu odbędzie się spotkanie z artystami.

Jacek Krawczyk

Jacek Krawczyk

W ramach projektu 3xTANIEC Sopocki Teatr Tańca zaprasza na pokaz spektaklu 2TWARZE, w choreografii Jacka Krawczyka i Joanny Czajkowskiej. Impulsem do rozpoczęcia prac artystów Sopockiego Teatru Tańca nad spektaklem 2TWARZE były idee Teatru Okrucieństwa Antonina Artauda, awangardowego twórcy i teoretyka teatralnego. „Antonin Artaud – wizjoner teatru, ale i człowiek szalony, chory i nieszczęśliwy. Wedle niego to nie teatr powinien być sobowtórem życia, ale życie jest sobowtórem teatru. […] Miał być skierowany przeciwko zachodniej cywilizacji i jej kulturze przez swoją chaotyczność, dziwność ruchów, zniekształcenie ciała oraz dzikie i osobliwe odgłosy. Sopocki Teatr Tańca zmierzył się z tą wizją w brawurowy sposób. Szalona choreografia, odrealnione ruchy. Niepokojąca muzyka (do tego bardzo klimatyczna, współgrająca z tańcem), czasem po prostu dziwne dźwięki, autorstwa Bartosza Hervy’ego w tle. Sama inscenizacja, a nie jej treść, jest na pierwszym planie. Dokładnie tak, jak chciał Artaud. Jednak 2 Twarze to w znacznej mierze nie tylko spektakl, który pokazuje poglądy Artauda na temat teatru. To sztuka o samym Artaudzie. Tytułowe 2 Twarze to sprzeczności, które rządziły jego życiem: ogromna siła twórcza oraz chęć wyzwolenia się z choroby zarówno psychicznej, jak i fizycznej. Na pierwszym planie tańczona jest właśnie ta niesamowita siła twórcza – chaos i piękno w jednym, opętanie pomysłami. Tancerze są szybcy, zwinni, przemieszczają się z jednego miejsca sceny na drugie. Po tej stronie sceny dominuje otwartość. Na drugim planie, za ekranami z wizualizacjami przedstawione jest zamknięcie, cierpienie i walka Artauda (niekiedy na pewno z samym sobą). Ruchy blisko ciała, smutek, chęć wyjścia poza ograniczenia, walka z niemożnością realizacji siebie, swoich planów. Wśród tego krąży siła sprawcza dyrygująca wszystkim dookoła, która jednak sama nie może uwolnić się od narzuconych odgórnie reguł tego świata, świata Artauda. […] Wszystko to toczy się szybkim tempem aż do finału. Jaki jest? Warto przekonać się samemu. […]” Malwina Jakóbczyk, Artaud zatańczony. „2 Twarze” Sopockiego Teatru Tańca dla miastokultury.pl, edytowano 04.04.2014 „2 Twarze to spektakl bardzo odważny na gruncie teatru tańca. Choreografowie, Joanna Czajkowska i Jacek Krawczyk, pozwolili zaaranżować przestrzeń sceniczną dość ekspansywnym współtwórcom, toteż nie zawsze ciała tancerzy są tu najważniejsze czy w pełni eksponowane. Dużo do powiedzenia mają zwłaszcza autorzy wizualizacji i oświetlenia, a także autorki kostiumów, jednak tancerze nie boją się ani niedoświetleń, ani wizualnych przesłon, ani deformujących kostiumów. Najsilniejszy efekt współgrania wszystkich elementów, włącznie ze znakomitą muzyką Bartosza Hervy’ego, twórcy osiągają w niepokojącej sekwencji „rentgenogramów”, gdy ciało w ruchu wydaje się skanowane czy prześwietlane. Oto teatr, który przenika aż do tkanki kostnej […]”. Prof. Zbigniew Majchrowski, Prześwietlenie dla teatralny.pl, edytowano 11.04.2014 Koncept: Jacek Krawczyk Choreografia i reżyseria: Jacek Krawczyk, Joanna Czajkowska Współpraca choreograficzna i taniec: Joanna Czajkowska, Jacek Krawczyk, Joanna Nadrowska, Grażyna Słaboń, Kalina Porazińska Muzyka: Bartosz Hervy Kostiumy: Agnieszka Puławska według projektu Julii Porańskiej Wizualizacje: Łukasz Boros Światła: Rico Fotografie promujące: Alicja Byzdra Spektakl zrealizowano przy pomocy finansowej Województwa Pomorskiego oraz Urzędu Miasta Sopotu.     Bilety: http://teatrnaplazy.interticket.pl/program/2-twarze-1440/4463 UWAGA! Osoby, które wezmą udział w warsztatach z Karoliną Garbacik, Joanna Czajkowską kupują bilety ulgowe na spektakl (20 zł). Po spektaklu odbędzie się spotkanie z artystami.

Zespoły

Organizacje

Festiwale

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close