Sopocki Teatr Tańca zaprasza do Teatru na Plaży wydarzenie zatytułowane Kobiety w tańcu obejmujące spektakle STT, prezentacje gościnne, premierę oraz warsztaty dla tancerzy i warsztaty dla kobiet. W ramach weekendowego cyklu w sobotę i niedzielę wystąpi gościnnie Marta Zawadzka z Torunia (spektakl Inspiracje – Planetoidy), natomiast gospodarzy reprezentować będą dwa spektakle: 3 x Noir Danse. Cz.2 – solowy spektakl Joanny Czajkowskiej oraz Pomidor Joanny Nadrowskiej. W drugiej części niedzielnego wieczoru ze swoim solo White Resonanse wystąpi Anna Haracz, twórczyni trójmiejskiego KINO VARIATINO.
O spektaklach:
Joanna Czajkowska/Sopocki Teatr Tańca: 3 x Noir Danse. Cz. 2
„Barwa czarna – najciemniejsza z barw. W teorii oznacza brak jakiegokolwiek promieniowania elektromagnetycznego z zakresu fal świetlnych. W praktyce miejsce tak ciemne, że poprzez kontrast z resztą otoczenia nie możemy określić jego barwy z powodu niedoboru światła z tego kierunku. W praktyce ciał idealnie czarnych, czyli ciał pochłaniających 100% padającego na nie światła nie ma, a jedną z najciemniejszych substancji jest sadza. Czerń można nazwać „niezrozumianym kolorem”, gdyż niemal w każdej kulturze ma inne, często odległe znaczenie. W Chinach to kolor małych chłopców i szczęścia, w kulturze Indian – kolor życia, kojarzy się go z ziemią i jej rolą dla człowieka, zaś w kulturze europejskiej i amerykańskiej ma niezliczoną ilość znaczeń, na czele ze śmiercią.
Długo kojarzony z religijnością, żałobą i śmiercią, czarny zyskał wielką symbolikę w XX wieku. Stał się kolorem elegancji, luksusu, wyrafinowania i szykowności. […]. Jest kolorem nowoczesności i tradycji zarazem, zaś obydwie te cechy spina w całość kojarzenie czerni z dobrym smakiem.[…]”
Fragmenty z Wikipedii – wolnej encyklopedii
Tytuł spektaklu odnosi się do amerykańskiego nurtu w sztuce filmowej z lat 40. i 50. XX wieku, który to określił francuski krytyk Nino Frank. Filmy noir kręcone na taśmie czarno – białej, odznaczały się mroczną atmosferą, niepokojącą tajemnicą, charakterystyczną grą światła i cienia.
Koncept i reżyseria: Joanna Czajkowska
Choreografia i wykonanie: Joanna Czajkowska
Stylizacja: Joanna Czajkowska, Iwona Kryszak, kostiumy: Iwona Kryszak, wizualizacje: Black Ibrahim, muzyka: Adam Kiełsznia, reżyseria świateł: Artur Aponowicz, fotografia: Adam Bogdan
Premiera: 2 i 3 maja 2009 r., Sopocka Scena Off de BICZ
Spektakl zrealizowano przy pomocy finansowej Samorządu Województwa Pomorskiego oraz Związku Artystów Scen Polskich.
Marta Zawadzka: Inspiracje – Planetoidy
Spektakl powstał ze specjalnej okazji – koncertu Zespołu Szkół Muzycznych im. Karola Szymanowskiego in memoriam Zofii Nowak 2015. Zarówno autorka choreografii, jak i kompozytorka uczyły się u tej profesor rytmiki. Najważniejszą inspiracją do powstania choreografii była sama muzyka. Całość kompozycji przestrzenno-ruchowej utworu muzycznego jest związana z
zasadami wytyczonymi przez metodę Emile’a Jaques-Dalcroze’a.
Choreografia i taniec: Marta Zawadzka (Toruń)
Muzyka: Magdalena Cynk Planetoida 2246 Bowell i 15 – Planetoida 3784 Chopin
Joanna Nadrowska/Sopocki Teatr Tańca: Pomidor
Pomidor.
Pomidor ma skórkę. Twardą i czerwoną. Jest miękki w środku.
Człowiek.
Człowiek ma ciało. Silne i plastyczne. Jest miękki w środku.
Pomidor – niewinna, dziecięca, dobrze znana gra słowna o banalnych zasadach. Oparta na prostych pytaniach i odpowiedziach. Czy rzeczywiście? Niekoniecznie. Może okazać się wyzwaniem dla dorosłego człowieka. Spróbuj zagrać w nią sam ze sobą. Spróbuj się zmierzyć z pomidorem
Koncept, choreografia, wykonanie: Joanna Nadrowska
muzyka: Flying Lotus, mastering: Mariusz Noskowiak, głos: Robert Nadrowski, zdjęcie: Alicja Byzdra
PRZERWA
Anna Haracz/KINO VARIATINO: White Resonanse
Kiedyś napisałam:
„Kiedy ból, cierpienie, nieprzyjemne zdarzenia, obecny problem, czy nurtujące pytanie przekładamy na język sztuki transformujemy je często w coś pięknego i wartościowego. Poprzez proces tworzenia, czyli układania choreografii czy budowania struktury improwizacji, doboru czy tworzenie muzyki, wyboru kostiumu i przebiegu dramaturgii odbywa się w umyśle przetwarzanie zdarzeń, towarzyszących im emocji, uczuć, wspomnień. Koncentracja na celu lub temacie z próby na próbę przechodzi w medytację. Dzięki medytacji tworzy się dystans do tematu. A z poziomu dystansu wiele rzeczy wygląda inaczej, zachodzi proces zmiany czyli transformacji.”
I o tym jest to solo.
O przetwarzaniu słabości w siłę, dysfunkcji w atuty, a biedy w obfitość…
Koncept, choreografia i wykonanie: Anna Haracz,
Muzyka: Anna Haracz, tape collage, kostium: Anna Haracz
***
Bilety normalne 30 zł, ulgowe 20 zł
Lekcja Marty Zawadzkiej 11.00-13.00 technika tańca współczesnego cz. II
Kobiety w tańcu – Barbara Szamotulska (warsztaty otwarte dla każdego) 13.00 – 16.00
Cennik:
Technika tańca współczesnego (dwa dni): 100 zł, choreografia: 50 zł
karnet na wszystkie warsztaty dla tancerzy: 130 zł
Kobiety w tańcu: 50 zł