Sopot/Kobiety w tańcu: Joanna Czajkowska (STT) „3 x Noir Danse. Cz.2”, Marta Zawadzka „Inspiracje – Planetoidy”, Joanna Nadrowska (STT)„Pomidor”, Kalina Porazińska „Jak uprawiać, żeby wyszło”

Zdjęcie: Sopot/Kobiety w tańcu: Joanna Czajkowska (STT) „3 x Noir Danse. Cz.2”, Marta Zawadzka „Inspiracje – Planetoidy”, Joanna Nadrowska (STT)„Pomidor”, Kalina Porazińska „Jak uprawiać, żeby wyszło”

Joanna Czajkowska/Sopocki Teatr Tańca „3 x Noir Danse. Cz. 2”. Fot. Adam Bogdan.

Wersja do druku

Udostępnij

Sopocki Teatr Tańca zaprasza do Teatru na Plaży wydarzenie zatytułowane Kobiety w tańcu obejmujące spektakle STT, prezentacje gościnne, premierę oraz warsztaty dla tancerzy i warsztaty dla kobiet. W ramach weekendowego cyklu w sobotę i niedzielę wystąpi gościnnie Marta Zawadzka z Torunia (spektakl Inspiracje – Planetoidy), natomiast gospodarzy reprezentować będą dwa spektakle: 3 x Noir Danse. Cz.2  – solowy spektakl Joanny Czajkowskiej oraz Pomidor Joanny Nadrowskiej. W drugiej części sobotniego wieczoru odbędzie się premiera spektaklu Kaliny Porazińskiej Jak uprawiać, żeby wyszło w choreografii Joanny Czajkowskiej.

O spektaklach

Joanna Czajkowska/Sopocki Teatr Tańca: 3 x Noir Danse. Cz. 2

„Barwa czarna – najciemniejsza z barw. W teorii oznacza brak jakiegokolwiek promieniowania elektromagnetycznego z zakresu fal świetlnych. W praktyce miejsce tak ciemne, że poprzez kontrast z resztą otoczenia nie możemy określić jego barwy z powodu niedoboru światła z tego kierunku. W praktyce ciał idealnie czarnych, czyli ciał pochłaniających 100% padającego na nie światła nie ma, a jedną z najciemniejszych substancji jest sadza. Czerń można nazwać „niezrozumianym kolorem”, gdyż niemal w każdej kulturze ma inne, często odległe znaczenie. W Chinach to kolor małych chłopców i szczęścia, w kulturze Indian – kolor życia, kojarzy się go z ziemią i jej rolą dla człowieka, zaś w kulturze europejskiej i amerykańskiej ma niezliczoną ilość znaczeń, na czele ze śmiercią.

Długo kojarzony z religijnością, żałobą i śmiercią, czarny zyskał wielką symbolikę w XX wieku. Stał się kolorem elegancji, luksusu, wyrafinowania i szykowności. […]. Jest kolorem nowoczesności i tradycji zarazem, zaś obydwie te cechy spina w całość kojarzenie czerni z dobrym smakiem.[…]”

Fragmenty z Wikipedii – wolnej encyklopedii

Tytuł spektaklu odnosi się do amerykańskiego nurtu w sztuce filmowej z lat 40. i 50. XX wieku, który to określił francuski krytyk Nino Frank. Filmy noir kręcone na taśmie czarno – białej, odznaczały się mroczną atmosferą, niepokojącą tajemnicą, charakterystyczną grą światła i cienia.

Koncept i reżyseria: Joanna Czajkowska

Choreografia i wykonanie: Joanna Czajkowska

Stylizacja: Joanna Czajkowska, Iwona Kryszak, kostiumy: Iwona Kryszak,  wizualizacje: Black Ibrahim, muzyka: Adam Kiełsznia, reżyseria świateł: Artur Aponowicz, fotografia: Adam Bogdan

Premiera: 2 i 3 maja 2009 r., Sopocka Scena Off de BICZ

Spektakl zrealizowano przy pomocy finansowej Samorządu Województwa Pomorskiego oraz Związku Artystów Scen Polskich.

Marta Zawadzka: Inspiracje – Planetoidy

Spektakl powstał ze specjalnej okazji – koncertu Zespołu Szkół Muzycznych im. Karola Szymanowskiego in memoriam Zofii Nowak 2015. Zarówno autorka choreografii, jak i kompozytorka uczyły się u tej profesor rytmiki. Najważniejszą inspiracją do powstania choreografii była sama muzyka. Całość kompozycji przestrzenno-ruchowej utworu muzycznego jest związana z

zasadami wytyczonymi przez metodę Emile’a Jaques-Dalcroze’a.

Choreografia i taniec: Marta Zawadzka (Toruń)

Muzyka: Magdalena Cynk Planetoida 2246 Bowell i 15 – Planetoida 3784 Chopin

Joanna Nadrowska/Sopocki Teatr Tańca: Pomidor

Pomidor.

Pomidor ma skórkę. Twardą i czerwoną. Jest miękki w środku.

Człowiek.

Człowiek ma ciało. Silne i plastyczne. Jest miękki w środku.

Pomidor – niewinna, dziecięca, dobrze znana gra słowna o banalnych zasadach. Oparta na prostych pytaniach i odpowiedziach. Czy rzeczywiście? Niekoniecznie. Może okazać się wyzwaniem dla dorosłego człowieka. Spróbuj zagrać w nią sam ze sobą. Spróbuj się zmierzyć z pomidorem

Koncept, choreografia, wykonanie: Joanna Nadrowska

muzyka: Flying Lotus, mastering: Mariusz Noskowiak, głos: Robert Nadrowski, zdjęcie: Alicja Byzdra

 

PRZERWA

 

Kalina Porazińska: Jak uprawiać, żeby wyszło – premiera

Jak uprawiać, żeby wyszło to próba zmierzenia się z procesem twórczym.

Punktem wyjścia każdego działania jest wytyczenie celu i determinacja w jego osiągnięciu, (tak przynajmniej twierdzą podręczniki). Choć samo życie zazwyczaj to weryfikuje. Cokolwiek robisz, czymkolwiek się zajmujesz, pokonujesz drogę. Poczucie chwilowej satysfakcji czy nawet spełnienia, może przyjść na każdym etapie działania, bez względu na to, jak odległy jest wyznaczony cel.

Choreografia, reżyseria koncepcja plastyczna: Joanna Czajkowska

Wykonanie i choreografia: Kalina Porazińska

muzyka: Sebastian Bednarek, reżyseria oświetlenia: Artur Aponowicz, kostium: Łucja Porazińska, Wioletta Blach, zdjęcia promocyjne i projekt plakatu: Michał Redlin, głos i tłumaczenie: Martyna Ziemniewicz

***

Bilety normalne 30 zł, ulgowe 20 zł

Warsztaty:

Lekcja Marty Zawadzkiej 11.00-13.00 technika tańca współczesnego cz. II

Kobiety w tańcu – Barbara Szamotulska (warsztaty otwarte dla każdego) 13.00 – 16.00

Cennik:

Technika tańca współczesnego (dwa dni): 100 zł, choreografia: 50 zł

karnet na wszystkie warsztaty dla tancerzy: 130 zł

Kobiety w tańcu: 50 zł

Logo Sopocki Teatr Tańca białe tło (miniaturka)

Logo Teatr na Plaży (miniaturka)            Logo Sopot (miniaturka)

KALENDARIUM

ARCHIWUM WYSTAWIEŃ

godz. 19:00

Sopot: Teatr na Plaży, ul. Mamuszki 2.

powiązane

Ludzie

Zespoły

Organizacje

Festiwale

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close