Spektakle

Sopot: Sopocki Teatr Tańca „Vitruvian Man. Preludium” i „Wariat i zakonnica” (taniec: Jacek Krawczyk, Izabela Sokołowska)

Zdjęcie: Sopot: Sopocki Teatr Tańca „Vitruvian Man. Preludium” i „Wariat i zakonnica” (taniec: Jacek Krawczyk, Izabela Sokołowska)

Wersja do druku

Udostępnij

Sopocki Teatr Tańca zaprasza 22 marca 2014 roku do Teatru na Plaży na wieczór duetów: Vitruvian Man. Preludium Wariat i Zakonnica.

Vitruvian Man

Rzymski architekt Witruwiusz stworzył teorię, zgodnie z którą ciało człowieka jest idealnie proporcjonalne. Zainspirowało to Leonarda da Vinci do namalowania rysunku człowieka witruwiańskiego – o idealnych proporcjach – wpisanego jednocześnie w koło i kwadrat. Zgodnie z tradycją pitagorejską okrąg symbolizuje sferę duchową, a kwadrat materialną egzystencję. Ludzkie ciało reprezentuje więc doskonałe połączenie materii i ducha, co znajduje swoje odzwierciedlenie w jego proporcjach.

„[…] Oboje aktorzy zachwycili precyzyjnym wykonaniem, profesjonalizacją tańca współczesnego, zmierzającego do wykorzystania wszelkich gatunków ruchu w tym tańca klasycznego i sztuk walk […].”
Katarzyna Wysocka, Sterylny balans tańca. Po premierze Vitruvian Man – preludium Sopockiego Teatru Tańca, „Gazeta Świętojańska online”

Koncept i choreografia: Jacek Krawczyk /Taniec: Katarzyna Wyborska, Jacek Krawczyk / Muzyka: Karolina Rec, Rafał Dędkoś / Wizualizacje: Łukasz Boros / Kostiumy: Julia Porańska / Reżyseria świateł: Artur Aponowicz / Stylizacja: Marzena Okoń / Zdjęcia promocyjne: Łukasz Strenk, Bartosz Cybowski/ Inspiracja: Człowiek witruwiański Leonarda da Vinci / Czas: 45 minut

Wariat i zakonnica

Interpretacja artystów Sopockiego Teatru Tańca tekstu Witkacego skupia się wokół WOLNOŚCI  w dwóch wymiarach: osobistej i artystycznej. Pierwsza z nich dotyczy norm społecznych, kreślących ramy wolności jednostki, druga wolności w sztuce, w podejmowaniu artystycznych wyborów. Oba aspekty są ze sobą nierozerwalnie związane poprzez artystę, poetę Mieczysława Walpurga oraz relację, w jakiej pozostaje on wobec świata (szpital psychiatryczny) i otaczających go osób, z których najważniejsza staje się  Siostra Anna. W konsekwencji widz obserwuje zmagania zniewolonego fizycznie człowieka, który, nie mogąc żyć i tworzyć, wdaje się w relację z młodą dziewczyną, w której upatruje sprzymierzeńca, wybawicielkę. Relacja, której w pełni oddaje się Anna, zdecydowanie przekraczając granice wyznaczonej wcześniej realności zakonu i ścisłych norm. W tej sytuacji nikt nie może zwyciężyć: podobnie jak u Witkacego, w finale nie ma Zdrowych i Chorych, nie ma Wolnych i Zniewolonych. Autorzy spektaklu celowo przesuwają akcent na postać Anny, która zdaje się być niemą realizacją słów swojej przełożonej – Siostry Barbary: „Oto jest cała wasza psychiatria! Ja na stare lata nie wiem już, kto jest wariatem, ja czy pan, czy oni. O Boże, Boże! Zmiłuj się nade mną. Ja chyba już oszalałam”.

„[…] Na niezwykle poetycki, zalotny i zmysłowy w wykonaniu Sokołowskiej taniec Krawczyk odpowiada formą, ostrym, kanciastym ruchem. Są na scenie razem. Każde muśnięcie, choćby dotknięcie dłoni ma znaczenie, rodząca się między bohaterami fascynacja, przeniesiona na język tańca, daje prawdziwą namiętność.”

Łukasz Rudziński, Szaleństwo i namiętność, pasja i taniec, „trojmiasto.pl”, 2 maja 2012

Reżyseria, choreografia i wykonanie: Jacek Krawczyk, Izabela Sokołowska / Scenariusz na podstawie dramatu Witkacego: Joanna Czajkowska / Kostiumy: Magdalena Arłukiewicz / Muzyka: Karolina Rec, Przemysław Etamski / Mastering: Mariusz Noskowiak / Scenografia: Jacek Krawczyk / Wizualizacje: Natalia Osuch, Dominik Rudasz / Światła: Bartosz Cybowski, Artur Aponowicz / Fotografia: Andrzej Sip / Premiera: 1 maja 2012, Teatr na Plaży / Czas: 50 minut

Bilety: 30 i 20 zł
Rezerwacje: sopot.dance.theatre@gmail.com

powiązane

Ludzie

Jacek Krawczyk

Jacek Krawczyk

Sopocki Teatr Tańca zaprasza 22 marca 2014 roku do Teatru na Plaży na wieczór duetów: Vitruvian Man. Preludium & Wariat i Zakonnica. Vitruvian Man Rzymski architekt Witruwiusz stworzył teorię, zgodnie z którą ciało człowieka jest idealnie proporcjonalne. Zainspirowało to Leonarda da Vinci do namalowania rysunku człowieka witruwiańskiego – o idealnych proporcjach – wpisanego jednocześnie w koło i kwadrat. Zgodnie z tradycją pitagorejską okrąg symbolizuje sferę duchową, a kwadrat materialną egzystencję. Ludzkie ciało reprezentuje więc doskonałe połączenie materii i ducha, co znajduje swoje odzwierciedlenie w jego proporcjach. „[…] Oboje aktorzy zachwycili precyzyjnym wykonaniem, profesjonalizacją tańca współczesnego, zmierzającego do wykorzystania wszelkich gatunków ruchu w tym tańca klasycznego i sztuk walk […].” Katarzyna Wysocka, Sterylny balans tańca. Po premierze Vitruvian Man – preludium Sopockiego Teatru Tańca, „Gazeta Świętojańska online” Koncept i choreografia: Jacek Krawczyk /Taniec: Katarzyna Wyborska, Jacek Krawczyk / Muzyka: Karolina Rec, Rafał Dędkoś / Wizualizacje: Łukasz Boros / Kostiumy: Julia Porańska / Reżyseria świateł: Artur Aponowicz / Stylizacja: Marzena Okoń / Zdjęcia promocyjne: Łukasz Strenk, Bartosz Cybowski/ Inspiracja: Człowiek witruwiański Leonarda da Vinci / Czas: 45 minut Wariat i zakonnica Interpretacja artystów Sopockiego Teatru Tańca tekstu Witkacego skupia się wokół WOLNOŚCI  w dwóch wymiarach: osobistej i artystycznej. Pierwsza z nich dotyczy norm społecznych, kreślących ramy wolności jednostki, druga wolności w sztuce, w podejmowaniu artystycznych wyborów. Oba aspekty są ze sobą nierozerwalnie związane poprzez artystę, poetę Mieczysława Walpurga oraz relację, w jakiej pozostaje on wobec świata (szpital psychiatryczny) i otaczających go osób, z których najważniejsza staje się  Siostra Anna. W konsekwencji widz obserwuje zmagania zniewolonego fizycznie człowieka, który, nie mogąc żyć i tworzyć, wdaje się w relację z młodą dziewczyną, w której upatruje sprzymierzeńca, wybawicielkę. Relacja, której w pełni oddaje się Anna, zdecydowanie przekraczając granice wyznaczonej wcześniej realności zakonu i ścisłych norm. W tej sytuacji nikt nie może zwyciężyć: podobnie jak u Witkacego, w finale nie ma Zdrowych i Chorych, nie ma Wolnych i Zniewolonych. Autorzy spektaklu celowo przesuwają akcent na postać Anny, która zdaje się być niemą realizacją słów swojej przełożonej – Siostry Barbary: „Oto jest cała wasza psychiatria! Ja na stare lata nie wiem już, kto jest wariatem, ja czy pan, czy oni. O Boże, Boże! Zmiłuj się nade mną. Ja chyba już oszalałam”. „[…] Na niezwykle poetycki, zalotny i zmysłowy w wykonaniu Sokołowskiej taniec Krawczyk odpowiada formą, ostrym, kanciastym ruchem. Są na scenie razem. Każde muśnięcie, choćby dotknięcie dłoni ma znaczenie, rodząca się między bohaterami fascynacja, przeniesiona na język tańca, daje prawdziwą namiętność.” Łukasz Rudziński, Szaleństwo i namiętność, pasja i taniec, „trojmiasto.pl”, 2 maja 2012 Reżyseria, choreografia i wykonanie: Jacek Krawczyk, Izabela Sokołowska / Scenariusz na podstawie dramatu Witkacego: Joanna Czajkowska / Kostiumy: Magdalena Arłukiewicz / Muzyka: Karolina Rec, Przemysław Etamski / Mastering: Mariusz Noskowiak / Scenografia: Jacek Krawczyk / Wizualizacje: Natalia Osuch, Dominik Rudasz / Światła: Bartosz Cybowski, Artur Aponowicz / Fotografia: Andrzej Sip / Premiera: 1 maja 2012, Teatr na Plaży / Czas: 50 minut Bilety: 30 i 20 zł Rezerwacje: sopot.dance.theatre@gmail.com

Izabela Sokołowska

Izabela Sokołowska

Sopocki Teatr Tańca zaprasza 22 marca 2014 roku do Teatru na Plaży na wieczór duetów: Vitruvian Man. Preludium & Wariat i Zakonnica. Vitruvian Man Rzymski architekt Witruwiusz stworzył teorię, zgodnie z którą ciało człowieka jest idealnie proporcjonalne. Zainspirowało to Leonarda da Vinci do namalowania rysunku człowieka witruwiańskiego – o idealnych proporcjach – wpisanego jednocześnie w koło i kwadrat. Zgodnie z tradycją pitagorejską okrąg symbolizuje sferę duchową, a kwadrat materialną egzystencję. Ludzkie ciało reprezentuje więc doskonałe połączenie materii i ducha, co znajduje swoje odzwierciedlenie w jego proporcjach. „[…] Oboje aktorzy zachwycili precyzyjnym wykonaniem, profesjonalizacją tańca współczesnego, zmierzającego do wykorzystania wszelkich gatunków ruchu w tym tańca klasycznego i sztuk walk […].” Katarzyna Wysocka, Sterylny balans tańca. Po premierze Vitruvian Man – preludium Sopockiego Teatru Tańca, „Gazeta Świętojańska online” Koncept i choreografia: Jacek Krawczyk /Taniec: Katarzyna Wyborska, Jacek Krawczyk / Muzyka: Karolina Rec, Rafał Dędkoś / Wizualizacje: Łukasz Boros / Kostiumy: Julia Porańska / Reżyseria świateł: Artur Aponowicz / Stylizacja: Marzena Okoń / Zdjęcia promocyjne: Łukasz Strenk, Bartosz Cybowski/ Inspiracja: Człowiek witruwiański Leonarda da Vinci / Czas: 45 minut Wariat i zakonnica Interpretacja artystów Sopockiego Teatru Tańca tekstu Witkacego skupia się wokół WOLNOŚCI  w dwóch wymiarach: osobistej i artystycznej. Pierwsza z nich dotyczy norm społecznych, kreślących ramy wolności jednostki, druga wolności w sztuce, w podejmowaniu artystycznych wyborów. Oba aspekty są ze sobą nierozerwalnie związane poprzez artystę, poetę Mieczysława Walpurga oraz relację, w jakiej pozostaje on wobec świata (szpital psychiatryczny) i otaczających go osób, z których najważniejsza staje się  Siostra Anna. W konsekwencji widz obserwuje zmagania zniewolonego fizycznie człowieka, który, nie mogąc żyć i tworzyć, wdaje się w relację z młodą dziewczyną, w której upatruje sprzymierzeńca, wybawicielkę. Relacja, której w pełni oddaje się Anna, zdecydowanie przekraczając granice wyznaczonej wcześniej realności zakonu i ścisłych norm. W tej sytuacji nikt nie może zwyciężyć: podobnie jak u Witkacego, w finale nie ma Zdrowych i Chorych, nie ma Wolnych i Zniewolonych. Autorzy spektaklu celowo przesuwają akcent na postać Anny, która zdaje się być niemą realizacją słów swojej przełożonej – Siostry Barbary: „Oto jest cała wasza psychiatria! Ja na stare lata nie wiem już, kto jest wariatem, ja czy pan, czy oni. O Boże, Boże! Zmiłuj się nade mną. Ja chyba już oszalałam”. „[…] Na niezwykle poetycki, zalotny i zmysłowy w wykonaniu Sokołowskiej taniec Krawczyk odpowiada formą, ostrym, kanciastym ruchem. Są na scenie razem. Każde muśnięcie, choćby dotknięcie dłoni ma znaczenie, rodząca się między bohaterami fascynacja, przeniesiona na język tańca, daje prawdziwą namiętność.” Łukasz Rudziński, Szaleństwo i namiętność, pasja i taniec, „trojmiasto.pl”, 2 maja 2012 Reżyseria, choreografia i wykonanie: Jacek Krawczyk, Izabela Sokołowska / Scenariusz na podstawie dramatu Witkacego: Joanna Czajkowska / Kostiumy: Magdalena Arłukiewicz / Muzyka: Karolina Rec, Przemysław Etamski / Mastering: Mariusz Noskowiak / Scenografia: Jacek Krawczyk / Wizualizacje: Natalia Osuch, Dominik Rudasz / Światła: Bartosz Cybowski, Artur Aponowicz / Fotografia: Andrzej Sip / Premiera: 1 maja 2012, Teatr na Plaży / Czas: 50 minut Bilety: 30 i 20 zł Rezerwacje: sopot.dance.theatre@gmail.com

Zespoły

Organizacje

Festiwale

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close