Rzymski architekt Witruwiusz stworzył teorię, zgodnie z którą ciało człowieka jest idealnie proporcjonalne. Zainspirowało to Leonarda da Vinci do namalowania rysunku człowieka witruwiańskiego – o idealnych proporcjach – wpisanego jednocześnie w koło i kwadrat. Zgodnie z tradycją pitagorejską okrąg symbolizuje sferę duchową, a kwadrat materialną egzystencję. Ludzkie ciało reprezentuje więc doskonałe połączenie materii i ducha, co znajduje swoje odzwierciedlenie w jego proporcjach.
„[…] Oboje aktorzy zachwycili precyzyjnym wykonaniem, profesjonalizacją tańca współczesnego, zmierzającego do wykorzystania wszelkich gatunków ruchu w tym tańca klasycznego i sztuk walk […]”
Katarzyna Wysocka, Sterylny balans tańca. Po premierze Vitruvian Man – preludium Sopockiego Teatru Tańca, „Gazeta Świętojańska online”
Koncept i choreografia: Jacek Krawczyk
Taniec: Katarzyna Antosiak, Jacek Krawczyk
Muzyka: Karolina Rec, Rafał Dędkoś
Wizualizacje: Łukasz Boros
Kostiumy: Julia Porańska
Reżyseria świateł: Artur Aponowicz
Stylizacja: Marzena Okoń
Zdjęcia promocyjne: Paweł Stefański
Inspiracja: Człowiek witruwiański Leonarda da Vinci
Czas: 45 minut