Spektakle

Tarnów/VII Festiwal Scena Otwarta: Pierwsi soliści Polskiego Baletu Narodowego, Marcin Bosak, Zofia Rudnicka „REM”

Zdjęcie: Tarnów/VII Festiwal Scena Otwarta: Pierwsi soliści Polskiego Baletu Narodowego, Marcin Bosak, Zofia Rudnicka „REM”

Fot. materiały organizatorów

Wersja do druku

Udostępnij

„Samotność jest ciężarem nie do udźwignięcia; (…) Szczęście zależy od poczucia solidarności z innymi ludźmi, z przeszłymi i przyszłymi pokoleniami”.

Erich Fromm

REM to spektakl, w którym podstawowy sens wyrasta z napięcia między dwoma pozornie nieprzystającymi do siebie doświadczeniami: snu i śmierci. Zarówno sen, jak i śmierć zakładają radykalny subiektywizm, sygnalizują cykliczność życia oraz różne formy naszej w nim nieobecności. W obu przypadkach świat trwa dalej, mimo że nas w nim nie ma. Tytuł spektaklu to odwołanie do fazy snu, której towarzyszą marzenia senne oraz szybkie ruchy gałek ocznych. Stan ten porównywany jest do dialogu z samym sobą, który odbywa się na poziomie podświadomości.

Faza REM pozwala oczyścić umysł z informacyjnego szumu, pozostawiając jedynie najistotniejsze fakty, wspomnienia, nieuświadomione pragnienia oraz lęki. To doznanie psychiczne, ale i zmysłowe, rządzące się niepowtarzalną, trudną do uporządkowania wewnętrzną logiką: operuje nieregularnym rytmem obrazów, świateł, strzępów narracji i wrażeń przestrzennych. U śniącego można wówczas zaobserwować częstsze niż zwykle skurcze serca, zwiotczenie mięśni, nierówny oddech i wysoką aktywność mózgu. Sen staje się tu narzędziem uruchamiającym pamięć oraz wyobraźnię. Przed oczami widza przewijają się poddane symbolizacji wydarzenia, kluczowe dla ludzkiej emocjonalności. Poruszana jest nieodwracalność czasu i mechanizmy pamięci, nierozłączność snu, jawy, pragnień, lęków codzienności oraz utopijność wyobraźni i przyjemność estetyczna. Przeszłość, teraźniejszość i przyszłość nie układają się tu linearnie – tworzą raczej mozaikę̨ myśli oraz wizji.

REM to nic innego, jak refleksja na temat ulotności życiaSpektakl łączy teatr, choreografię baletową, literaturę, wideo-art i muzykę. Reżyser wprowadza widza w dwa stany nieświadomości za pomocą wysublimowanego obrazu, dźwiękowe pejzaże oraz sensualny montaż.

Piotr Hull to producent, reżyser, wydawca magazynu „Żurnal ArtBook”, właściciel salonu fryzjerskiego Wilcza 18/1 oraz współwłaściciel Barberian Academy & Barber Shop. Jego działania wymykają się prostej kategoryzacji. To fryzjer, który został wydawcą. Wydawca, który produkuje spektakle wystawiane na najbardziej prestiżowej scenie w Polsce. Producent, organizujący artystyczne performance w przestrzeni miejskiej. Wszystkie te działania spajają estetyka i design charakterystyczne dla Hulla. To, co robi naznaczone jest formalną przejrzystością i matematyczną precyzją.

Reżyseria: Piotr Hull

Dramaturgia: Anka Herbut

Muzyka: Marta Radwan

Występują: Marcin Bosak, Marta Fiedler, Paweł Koncewoj, Zofia Rudnicka

 

Czas trwania: 60 minut (bez przerwy)

Po spektaklu spotkanie z artystami

 

Patronat Honorowy: Jacek Krupa – Marszałek Województwa Małopolskiego

Ceny biletów: 30 zł normalny, 20 zł ulgowy

Sprzedaż biletów/informacje:

Kasa Teatru im. Ludwika Solskiego w Tarnowie                                                                                          

ul. Mickiewicza 4, 33-100 Tarnów

tel. +48 14 688 32 87

Kasa czynna:  wtorek – piątek w godz. 9.00-17.00oraz w weekendy na dwie godziny przed spektaklem

Kasa Centrum Sztuki Mościce (żółty punkt)                                                                                  

ul. Traugutta 1, 33-101 Tarnów

tel. + 48 14 633 46 04

Kasa czynna: poniedziałek – piątek w godz. 13:00-20:00,  sobota i niedziela w godz. 15:00-20:00

www.scenaotwarta.pl i www.csm.tarnow.pl 

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close