Spektakle

Toruń/Alternatywne Spotkania Teatralne Klamra 2014: Sopocki Teatr Tańca „Puste ciało. Okazja do malutkiej rozpaczy”

Zdjęcie: Toruń/Alternatywne Spotkania Teatralne Klamra 2014: Sopocki Teatr Tańca „Puste ciało. Okazja do malutkiej rozpaczy”

Wersja do druku

Udostępnij

Sopocki Teatr Tańca zaprasza do Torunia na pokaz spektaklu Puste ciało Okazja do malutkiej rozpaczy w ramach XXII Alternatywnych Spotkań Teatralnych Klamra, który odbędzie się w dniach 8-15 marca 2014 roku. Spektakl składa się z 2 aktów, a każdy z nich inspirowany jest życiem i twórczością innego artysty. Obaj, Franz Kafka i Henri Toulouse-Lautrec zmagali się z trudnymi relacjami z rodziną, a ujście dla swojej wrażliwości znajdowali w sztuce, którą realizowali w skrajnie odmiennych sposobach. Kafka – schowany w sobie i nieśmiały, nie chciał wydać najsłynniejszych swoich prac (zostały wydane po jego śmierci), zaś Toulouse-Lautrec – wtopił się w bohemę artystyczną Paryża, stając się nieodłącznym jej elementem. Jeden – zanurzony w rozważaniach nad determinacją jednostki przez społeczeństwo i niemożność znalezienia pełni swojego człowieczeństwa, harmonii i szczęścia, drugi – zatrzymując w kadrze ludzi i nastrój ukochanego miasta chwalił życie i codzienność prostych ludzi i artystów, a za najważniejszą cechę ludzką u swoich modeli uważał „prawdziwość”. Obaj umieli zauważyć detal, chwilę, ulotność. Część kafkowska jest mroczna i dynamiczna, część inspirowana pracami Toulouse-Lautreca jest pozornie swobodniejsza, z dekonstruowanym kankanem na czele.

Z recenzji:

„Obie części utrzymane są w klimatach mroku, szarości, czerni. Pierwsza być może z powodu zbliżającej się zagłady, jaką bohaterowi (przypuszczalnie Józefowi K.) szykuje przeznaczenie. Część poświęcona znakomitemu, francuskiemu malarzowi i grafikowi, odsłania mroczne strony jego osobowości, których efektem stała się rozwiązłość i czerpanie inspiracji z wyuzdania. […] „Puste ciało. Okazja do malutkiej rozpaczy” to wysmakowana, dojrzała propozycja tancerzy z Sopotu, inspirująca, poszukująca, oparta tematycznie, jak to w STT, na rozpoznawalnych przykładach artystów, którzy zmienili wizerunek sztuki”.

Katarzyna Wysocka, Dynamika mrocznych spojrzeń, „Gazeta Świętojańska”, 18 listopada 2013 roku.

PUSTE CIAŁO. Okazja do malutkiej rozpaczy. Koncept, reżyseria i choreografia: Joanna Czajkowska i Jacek Krawczyk Współpraca choreograficzna i taniec: Magda Wójcik, Dorota Zielińska, Joanna Nadrowska, Joanna Czajkowska, Jacek Krawczyk Muzyka: Mariusz Noskowiak Kostiumy: Agnieszka Puławska Reżyseria oświetlenia: Artur Aponowicz Scenografia: Jacek Krawczyk, Artur Gołdys Premiera: 15 i 16 listopada 2013, Teatr na Plaży Czas trwania: ok 1h 30 (z przerwą) Zdjęcia promujące: Alicja Byzdra

Strona STT: www.sopockiteatrtanca.com

powiązane

Ludzie

Joanna Czajkowska

Joanna Czajkowska

Sopocki Teatr Tańca zaprasza do Torunia na pokaz spektaklu Puste ciało Okazja do malutkiej rozpaczy w ramach XXII Alternatywnych Spotkań Teatralnych Klamra, który odbędzie się w dniach 8-15 marca 2014 roku. Spektakl składa się z 2 aktów, a każdy z nich inspirowany jest życiem i twórczością innego artysty. Obaj, Franz Kafka i Henri Toulouse-Lautrec zmagali się z trudnymi relacjami z rodziną, a ujście dla swojej wrażliwości znajdowali w sztuce, którą realizowali w skrajnie odmiennych sposobach. Kafka – schowany w sobie i nieśmiały, nie chciał wydać najsłynniejszych swoich prac (zostały wydane po jego śmierci), zaś Toulouse-Lautrec – wtopił się w bohemę artystyczną Paryża, stając się nieodłącznym jej elementem. Jeden – zanurzony w rozważaniach nad determinacją jednostki przez społeczeństwo i niemożność znalezienia pełni swojego człowieczeństwa, harmonii i szczęścia, drugi – zatrzymując w kadrze ludzi i nastrój ukochanego miasta chwalił życie i codzienność prostych ludzi i artystów, a za najważniejszą cechę ludzką u swoich modeli uważał „prawdziwość”. Obaj umieli zauważyć detal, chwilę, ulotność. Część kafkowska jest mroczna i dynamiczna, część inspirowana pracami Toulouse-Lautreca jest pozornie swobodniejsza, z dekonstruowanym kankanem na czele.   Z recenzji: „Obie części utrzymane są w klimatach mroku, szarości, czerni. Pierwsza być może z powodu zbliżającej się zagłady, jaką bohaterowi (przypuszczalnie Józefowi K.) szykuje przeznaczenie. Część poświęcona znakomitemu, francuskiemu malarzowi i grafikowi, odsłania mroczne strony jego osobowości, których efektem stała się rozwiązłość i czerpanie inspiracji z wyuzdania. […] „Puste ciało. Okazja do malutkiej rozpaczy” to wysmakowana, dojrzała propozycja tancerzy z Sopotu, inspirująca, poszukująca, oparta tematycznie, jak to w STT, na rozpoznawalnych przykładach artystów, którzy zmienili wizerunek sztuki”. Katarzyna Wysocka, Dynamika mrocznych spojrzeń, „Gazeta Świętojańska”, 18 listopada 2013 roku. PUSTE CIAŁO. Okazja do malutkiej rozpaczy. Koncept, reżyseria i choreografia: Joanna Czajkowska i Jacek Krawczyk Współpraca choreograficzna i taniec: Magda Wójcik, Dorota Zielińska, Joanna Nadrowska, Joanna Czajkowska, Jacek Krawczyk Muzyka: Mariusz Noskowiak Kostiumy: Agnieszka Puławska Reżyseria oświetlenia: Artur Aponowicz Scenografia: Jacek Krawczyk, Artur Gołdys Premiera: 15 i 16 listopada 2013, Teatr na Plaży Czas trwania: ok 1h 30 (z przerwą) Zdjęcia promujące: Alicja Byzdra   Strona STT: www.sopockiteatrtanca.com

Jacek Krawczyk

Jacek Krawczyk

Sopocki Teatr Tańca zaprasza do Torunia na pokaz spektaklu Puste ciało Okazja do malutkiej rozpaczy w ramach XXII Alternatywnych Spotkań Teatralnych Klamra, który odbędzie się w dniach 8-15 marca 2014 roku. Spektakl składa się z 2 aktów, a każdy z nich inspirowany jest życiem i twórczością innego artysty. Obaj, Franz Kafka i Henri Toulouse-Lautrec zmagali się z trudnymi relacjami z rodziną, a ujście dla swojej wrażliwości znajdowali w sztuce, którą realizowali w skrajnie odmiennych sposobach. Kafka – schowany w sobie i nieśmiały, nie chciał wydać najsłynniejszych swoich prac (zostały wydane po jego śmierci), zaś Toulouse-Lautrec – wtopił się w bohemę artystyczną Paryża, stając się nieodłącznym jej elementem. Jeden – zanurzony w rozważaniach nad determinacją jednostki przez społeczeństwo i niemożność znalezienia pełni swojego człowieczeństwa, harmonii i szczęścia, drugi – zatrzymując w kadrze ludzi i nastrój ukochanego miasta chwalił życie i codzienność prostych ludzi i artystów, a za najważniejszą cechę ludzką u swoich modeli uważał „prawdziwość”. Obaj umieli zauważyć detal, chwilę, ulotność. Część kafkowska jest mroczna i dynamiczna, część inspirowana pracami Toulouse-Lautreca jest pozornie swobodniejsza, z dekonstruowanym kankanem na czele.   Z recenzji: „Obie części utrzymane są w klimatach mroku, szarości, czerni. Pierwsza być może z powodu zbliżającej się zagłady, jaką bohaterowi (przypuszczalnie Józefowi K.) szykuje przeznaczenie. Część poświęcona znakomitemu, francuskiemu malarzowi i grafikowi, odsłania mroczne strony jego osobowości, których efektem stała się rozwiązłość i czerpanie inspiracji z wyuzdania. […] „Puste ciało. Okazja do malutkiej rozpaczy” to wysmakowana, dojrzała propozycja tancerzy z Sopotu, inspirująca, poszukująca, oparta tematycznie, jak to w STT, na rozpoznawalnych przykładach artystów, którzy zmienili wizerunek sztuki”. Katarzyna Wysocka, Dynamika mrocznych spojrzeń, „Gazeta Świętojańska”, 18 listopada 2013 roku. PUSTE CIAŁO. Okazja do malutkiej rozpaczy. Koncept, reżyseria i choreografia: Joanna Czajkowska i Jacek Krawczyk Współpraca choreograficzna i taniec: Magda Wójcik, Dorota Zielińska, Joanna Nadrowska, Joanna Czajkowska, Jacek Krawczyk Muzyka: Mariusz Noskowiak Kostiumy: Agnieszka Puławska Reżyseria oświetlenia: Artur Aponowicz Scenografia: Jacek Krawczyk, Artur Gołdys Premiera: 15 i 16 listopada 2013, Teatr na Plaży Czas trwania: ok 1h 30 (z przerwą) Zdjęcia promujące: Alicja Byzdra   Strona STT: www.sopockiteatrtanca.com

Zespoły

Organizacje

Festiwale

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close