Spektakle

Warszawa/ II „Warsaw Dance Days”: Polski Teatr Tańca „Hello, Stranger!” i Krakowski Teatr Tańca „Cicindela”

Zdjęcie: Warszawa/ II „Warsaw Dance Days”: Polski Teatr Tańca „Hello, Stranger!” i Krakowski Teatr  Tańca „Cicindela”

Polski Teatr Tańca, Hello, Stranger!. Fot. Maciej Zakrzewski.

Wersja do druku

Udostępnij

Hello, Stranger!, Polski Teatr Tańca (PL), 50’

Inny jest tym, czym nie jest i czym musi uzupełnić swój brak.

Inny opowiada o swoich potrzebach.

Inny jest podobny do mnie, jest Innym Ja, ma podobne nogi, ręce, głos, mowę.

Inny ma swoje „wnętrze”, swoją „głębię”. W swej „głębi” jest on niewyczerpalną „pełnią”, jest „bogactwem”, które się „przelewa”. Ale głębia ukazuje się i skrywa jednocześnie.

Inność Innego wydobywa na jaw moją własną inność. Inność jest wzajemna. Inność zaskakuje, przynosi wciąż nowe niespodzianki, w całej przewidywalności jest nieprzewidywalna.

Inny nie jest rzeczą między rzeczami ani przedmiotem między przedmiotami, lecz podmiotem, Innym Ja (…), z którym mogę wejść we wspólnotę My.

Inny, którego napotykam, znajduje się w ruchu, co sprawia, że i we mnie budzi się świadomość możliwego ruchu.

Muszę się „otworzyć” na samą inność Innego, „znosząc” własną inność. (…) Taka zmiana nie jest niczym więcej, jak konsekwentną zmianą punktu widzenia – z mojego na jego.

Inny wymaga, aby stać się jego pokarmem, jego częścią składową, nim. Inny zadaje ból.

Inny zbliża się, aby się „karmić mną”. Co mam począć? Odsunąć się czy poddać?

Inny, ks. Józef Tischner

W spektaklu wykorzystany zostanie efekt stroboskopowy (światło pulsujące z dużą częstotliwością). Spektakl adresowany jest do widzów dorosłych.

Realizacja projektu odbywa się w ramach Stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego Młoda Polska.

Choreografia Paweł Malicki | Muzyka: Alva Noto, Marino Marini, Nicola Porpora (wyk. Cecilia Bartoli), Grimes, Rebekah del Rio, G. F. Händel, DJ Mazz, Go Koyashiki, Bartosz Dziadosz | Reżyseria świateł Ewa Garniec | Scenografia i kostiumy Adriana Cygankiewicz | Aranżacja muzyki Bartosz Dziadosz | Obsada: Artur Bieńkowski, Zbigniew Kocięba, Katarzyna Kulmińska, Kornelia Lech, Paweł Malicki, Daniel Navarro Lorenzo, Josefine Patzelt

***

Cicindela, Krakowski Teatr Tańca (PL), 28’

uwodzący taniec owadziej femme fatale…

bezwzględna gra nienasyceń…

konwulsyjny taniec śmierci poczęty w słodyczy rajskiego owocu…

(*)Cicindele – owady z rzędu chrząszczy, z rodziny trzyszczy, będące zajadłymi drapieżnikami. Poruszają się krótkimi skokami, największą sprawność osiągają w trakcie upału. Charakteryzują się dziwnym sposobem ucieczki: odlatują, odwracają się i czekają na oprawcę, wyciągając go w ten sposób w głąb pustyni. Oprawcy stają się ofiarami, padają z głodu i wyczerpania. Cicindele żywią się nimi. Na pierwszy rzut oka ich sylwetki są pełne wdzięku. W rzeczywistości posiadają jednak ostre szczęki i są tak okrutne, że pożerają się nawet wzajemnie.

ZWABIĆ, UCIEC, POCZEKAĆ, ZNISZCZYĆ…

„(…) Bezdźwięczny krzyk radości przeszywa gęste, palące powietrze. Zachłannie zaspokajane pragnienie, żarłocznie zajadana pustka pieką w przełyku trucizną zwycięstwa, które musi być klęską. Podium na zawsze zostanie puste. O szczęściu nasycenia nikt nie opowie. Pożądanie odrodzi się, by nakręcać wciąż na nawo spiralę destrukcyjnej namiętności pełni. Cicindela przypomina, że u podstaw życiowej aktywności leży zawsze odczucie braku i mglista obietnica całkowitego spełnienia. Dla tej iluzji się walczy, pozuje, pożera. A kiedy już się wydaje, iż ma się ją na wyciągnięcie ręki, fatamorgana znika, odbijając się głuchym echem sarkastycznego śmiechu. Wytracone tempo energetyzującego ruchu zwiastuje koniec, który zawsze postępuje krok w krok za wypełniającym się stopniowo niedosytem.”

(B. K.)

Spektakl nagrodzony na XXXIV Tyskich Spotkaniach Teatralnych za „poprowadzenie pięknego dialogu ruchu” (2007 rok) oraz na X Jubileuszowych Konfrontacjach Tańca Współczesnego w Koninie (2009 rok – Nagroda Główna)

Choreografia Eryk Makohon | Scenografia Eryk Makohon | Występują: Agata Syrek, Paweł Łyskawa | Producenci: Stowarzyszenie Krakowski Teatr Tańca oraz Nowohuckie Centrum Kultury

Bilety: 20 zł
Bilety dostępne w siedzibie MCKiS (pn.-pt. w godz. 10.00 – 19.00). Informacje: 22 586 42 59, 783 708 380
Warszawa, Mazowieckie Centrum Kultury i Sztuki, ul.  Elektoralna 12

 

Więcej o festiwalu

powiązane

Ludzie

Eryk Makohon

Eryk Makohon

Hello, Stranger!, Polski Teatr Tańca (PL), 50’   Inny jest tym, czym nie jest i czym musi uzupełnić swój brak. Inny opowiada o swoich potrzebach. Inny jest podobny do mnie, jest Innym Ja, ma podobne nogi, ręce, głos, mowę. Inny ma swoje „wnętrze”, swoją „głębię”. W swej „głębi” jest on niewyczerpalną „pełnią”, jest „bogactwem”, które się „przelewa”. Ale głębia ukazuje się i skrywa jednocześnie. Inność Innego wydobywa na jaw moją własną inność. Inność jest wzajemna. Inność zaskakuje, przynosi wciąż nowe niespodzianki, w całej przewidywalności jest nieprzewidywalna. Inny nie jest rzeczą między rzeczami ani przedmiotem między przedmiotami, lecz podmiotem, Innym Ja (…), z którym mogę wejść we wspólnotę My. Inny, którego napotykam, znajduje się w ruchu, co sprawia, że i we mnie budzi się świadomość możliwego ruchu. Muszę się „otworzyć” na samą inność Innego, „znosząc” własną inność. (…) Taka zmiana nie jest niczym więcej, jak konsekwentną zmianą punktu widzenia – z mojego na jego. Inny wymaga, aby stać się jego pokarmem, jego częścią składową, nim. Inny zadaje ból. Inny zbliża się, aby się „karmić mną”. Co mam począć? Odsunąć się czy poddać? Inny, ks. Józef Tischner   W spektaklu wykorzystany zostanie efekt stroboskopowy (światło pulsujące z dużą częstotliwością). Spektakl adresowany jest do widzów dorosłych.   Realizacja projektu odbywa się w ramach Stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego Młoda Polska. Choreografia Paweł Malicki | Muzyka: Alva Noto, Marino Marini, Nicola Porpora (wyk. Cecilia Bartoli), Grimes, Rebekah del Rio, G. F. Händel, DJ Mazz, Go Koyashiki, Bartosz Dziadosz | Reżyseria świateł Ewa Garniec | Scenografia i kostiumy Adriana Cygankiewicz | Aranżacja muzyki Bartosz Dziadosz | Obsada: Artur Bieńkowski, Zbigniew Kocięba, Katarzyna Kulmińska, Kornelia Lech, Paweł Malicki, Daniel Navarro Lorenzo, Josefine Patzelt       ***   Cicindela, Krakowski Teatr Tańca (PL), 28’   uwodzący taniec owadziej femme fatale… bezwzględna gra nienasyceń… konwulsyjny taniec śmierci poczęty w słodyczy rajskiego owocu…   (*)Cicindele – owady z rzędu chrząszczy, z rodziny trzyszczy, będące zajadłymi drapieżnikami. Poruszają się krótkimi skokami, największą sprawność osiągają w trakcie upału. Charakteryzują się dziwnym sposobem ucieczki: odlatują, odwracają się i czekają na oprawcę, wyciągając go w ten sposób w głąb pustyni. Oprawcy stają się ofiarami, padają z głodu i wyczerpania. Cicindele żywią się nimi. Na pierwszy rzut oka ich sylwetki są pełne wdzięku. W rzeczywistości posiadają jednak ostre szczęki i są tak okrutne, że pożerają się nawet wzajemnie.   ZWABIĆ, UCIEC, POCZEKAĆ, ZNISZCZYĆ…   „(…) Bezdźwięczny krzyk radości przeszywa gęste, palące powietrze. Zachłannie zaspokajane pragnienie, żarłocznie zajadana pustka pieką w przełyku trucizną zwycięstwa, które musi być klęską. Podium na zawsze zostanie puste. O szczęściu nasycenia nikt nie opowie. Pożądanie odrodzi się, by nakręcać wciąż na nawo spiralę destrukcyjnej namiętności pełni. Cicindela przypomina, że u podstaw życiowej aktywności leży zawsze odczucie braku i mglista obietnica całkowitego spełnienia. Dla tej iluzji się walczy, pozuje, pożera. A kiedy już się wydaje, iż ma się ją na wyciągnięcie ręki, fatamorgana znika, odbijając się głuchym echem sarkastycznego śmiechu. Wytracone tempo energetyzującego ruchu zwiastuje koniec, który zawsze postępuje krok w krok za wypełniającym się stopniowo niedosytem.” (B. K.)   Spektakl nagrodzony na XXXIV Tyskich Spotkaniach Teatralnych za „poprowadzenie pięknego dialogu ruchu” (2007 rok) oraz na X Jubileuszowych Konfrontacjach Tańca Współczesnego w Koninie (2009 rok – Nagroda Główna)   Choreografia Eryk Makohon | Scenografia Eryk Makohon | Występują: Agata Syrek, Paweł Łyskawa | Producenci: Stowarzyszenie Krakowski Teatr Tańca oraz Nowohuckie Centrum Kultury   Bilety: 20 zł Bilety dostępne w siedzibie MCKiS (pn.-pt. w godz. 10.00 – 19.00). Informacje: 22 586 42 59, 783 708 380 Warszawa, Mazowieckie Centrum Kultury i Sztuki, ul.  Elektoralna 12   Więcej o festiwalu      

Paweł Malicki

Paweł Malicki

Hello, Stranger!, Polski Teatr Tańca (PL), 50’   Inny jest tym, czym nie jest i czym musi uzupełnić swój brak. Inny opowiada o swoich potrzebach. Inny jest podobny do mnie, jest Innym Ja, ma podobne nogi, ręce, głos, mowę. Inny ma swoje „wnętrze”, swoją „głębię”. W swej „głębi” jest on niewyczerpalną „pełnią”, jest „bogactwem”, które się „przelewa”. Ale głębia ukazuje się i skrywa jednocześnie. Inność Innego wydobywa na jaw moją własną inność. Inność jest wzajemna. Inność zaskakuje, przynosi wciąż nowe niespodzianki, w całej przewidywalności jest nieprzewidywalna. Inny nie jest rzeczą między rzeczami ani przedmiotem między przedmiotami, lecz podmiotem, Innym Ja (…), z którym mogę wejść we wspólnotę My. Inny, którego napotykam, znajduje się w ruchu, co sprawia, że i we mnie budzi się świadomość możliwego ruchu. Muszę się „otworzyć” na samą inność Innego, „znosząc” własną inność. (…) Taka zmiana nie jest niczym więcej, jak konsekwentną zmianą punktu widzenia – z mojego na jego. Inny wymaga, aby stać się jego pokarmem, jego częścią składową, nim. Inny zadaje ból. Inny zbliża się, aby się „karmić mną”. Co mam począć? Odsunąć się czy poddać? Inny, ks. Józef Tischner   W spektaklu wykorzystany zostanie efekt stroboskopowy (światło pulsujące z dużą częstotliwością). Spektakl adresowany jest do widzów dorosłych.   Realizacja projektu odbywa się w ramach Stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego Młoda Polska. Choreografia Paweł Malicki | Muzyka: Alva Noto, Marino Marini, Nicola Porpora (wyk. Cecilia Bartoli), Grimes, Rebekah del Rio, G. F. Händel, DJ Mazz, Go Koyashiki, Bartosz Dziadosz | Reżyseria świateł Ewa Garniec | Scenografia i kostiumy Adriana Cygankiewicz | Aranżacja muzyki Bartosz Dziadosz | Obsada: Artur Bieńkowski, Zbigniew Kocięba, Katarzyna Kulmińska, Kornelia Lech, Paweł Malicki, Daniel Navarro Lorenzo, Josefine Patzelt       ***   Cicindela, Krakowski Teatr Tańca (PL), 28’   uwodzący taniec owadziej femme fatale… bezwzględna gra nienasyceń… konwulsyjny taniec śmierci poczęty w słodyczy rajskiego owocu…   (*)Cicindele – owady z rzędu chrząszczy, z rodziny trzyszczy, będące zajadłymi drapieżnikami. Poruszają się krótkimi skokami, największą sprawność osiągają w trakcie upału. Charakteryzują się dziwnym sposobem ucieczki: odlatują, odwracają się i czekają na oprawcę, wyciągając go w ten sposób w głąb pustyni. Oprawcy stają się ofiarami, padają z głodu i wyczerpania. Cicindele żywią się nimi. Na pierwszy rzut oka ich sylwetki są pełne wdzięku. W rzeczywistości posiadają jednak ostre szczęki i są tak okrutne, że pożerają się nawet wzajemnie.   ZWABIĆ, UCIEC, POCZEKAĆ, ZNISZCZYĆ…   „(…) Bezdźwięczny krzyk radości przeszywa gęste, palące powietrze. Zachłannie zaspokajane pragnienie, żarłocznie zajadana pustka pieką w przełyku trucizną zwycięstwa, które musi być klęską. Podium na zawsze zostanie puste. O szczęściu nasycenia nikt nie opowie. Pożądanie odrodzi się, by nakręcać wciąż na nawo spiralę destrukcyjnej namiętności pełni. Cicindela przypomina, że u podstaw życiowej aktywności leży zawsze odczucie braku i mglista obietnica całkowitego spełnienia. Dla tej iluzji się walczy, pozuje, pożera. A kiedy już się wydaje, iż ma się ją na wyciągnięcie ręki, fatamorgana znika, odbijając się głuchym echem sarkastycznego śmiechu. Wytracone tempo energetyzującego ruchu zwiastuje koniec, który zawsze postępuje krok w krok za wypełniającym się stopniowo niedosytem.” (B. K.)   Spektakl nagrodzony na XXXIV Tyskich Spotkaniach Teatralnych za „poprowadzenie pięknego dialogu ruchu” (2007 rok) oraz na X Jubileuszowych Konfrontacjach Tańca Współczesnego w Koninie (2009 rok – Nagroda Główna)   Choreografia Eryk Makohon | Scenografia Eryk Makohon | Występują: Agata Syrek, Paweł Łyskawa | Producenci: Stowarzyszenie Krakowski Teatr Tańca oraz Nowohuckie Centrum Kultury   Bilety: 20 zł Bilety dostępne w siedzibie MCKiS (pn.-pt. w godz. 10.00 – 19.00). Informacje: 22 586 42 59, 783 708 380 Warszawa, Mazowieckie Centrum Kultury i Sztuki, ul.  Elektoralna 12   Więcej o festiwalu      

Zespoły

Organizacje

Festiwale

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close