Spektakle

Warszawa/Królewskie Arkady Sztuki 2019: Sopocki Teatr Tańca „Wszystko, co widać. OHIO”

Zdjęcie: Warszawa/Królewskie Arkady Sztuki 2019: Sopocki Teatr Tańca „Wszystko, co widać. OHIO”

Sopocki Teatr Tańca "Wszystko, co widać. OHIO", fot. Alicja Byzdra

Wersja do druku

Udostępnij

Zamek Królewski w Warszawie, w ramach festiwalu Królewskie Arkady Sztuki 2019, zaprasza na wieczór z Sopockim Teatrem Tańca. Ponad 10 lat temu, w grudniu 2005 roku, odbyła się premiera spektaklu Kwadrat. Wersja 6, inspirowana jednoaktówką Kwadrat Samuela Becketta. Po dekadzie autorski duet Czajkowska – Krawczyk ponownie sięgnęli do dzieł tego wybitnego dramaturga. Tym razem punktem wyjścia pracy nad spektaklem stał się tekst IMPROMPTU. OHIO, ale całość utkana jest z wątków i obrazów m.in. z Pierwszej miłości, Kroków, Katastrofy, czy nawet zupełnie luźno z Czekając na Godota.

Widzowie będą mieli możliwość znajdowania znaków i niuansów nawiązujących do dzieł Irlandczyka, ale twórcy przedstawienia pragną, by nawet ci, którzy nie są zapalonymi „beckettologami”, mogli przeżyć opowieść o jedności, rozwarstwianiu, rytmach, absurdach życia, marzeniach, miłości i śmierci.

Trailer

Koncepcja, scenariusz, reżyseria, choreografia, kostiumy, scenografia i wykonanie: Joanna Czajkowska, Jacek Krawczyk

Muzyka: Mariusz Noskowiak

Głosu May użyczyła: Sylwia GóraWeber

Wizualizacje: Łukasz Boros

Oświetlenie: Rico

Fragmenty recenzji:

„Subtelny i niezwykle intymny, a przy tym bardzo mocno osadzony w twórczości Samuela Becketta spektakl Wszystko, co widać. OHIO Sopockiego Teatru Tańca jest godzinną taneczną podróżą w duchu teatru Piny Bausch. Joanna Czajkowska i Jacek Krawczyk zatańczyli w ducie jeden z najlepszych swoich spektakli. […] Pełen napięcia dialog między tancerzami trwa od początku do końca. W jednej ze scen Czajkowska „bawi się” skrępowanym Krawczykiem, wytyczając kierunki i intensywność jego tańca. Jest jak demiurg-reżyser z Katastrofy Becketta, zaś kwestie córki z Kroków słyszymy z offu w wykonaniu Sylwii Góry-Weber. Bardzo dobrym momentem jest również synchroniczne, ale w jakiś sposób wymuszone i niedokładne wykonywanie swoich choreografii w duecie. Znalazło się też miejsce na tajemnicę (wyznania na ławce), której widzowie nie poznają, oraz pełną czułości bliskość, w różnych odsłonach miewającą inną temperaturę. Choć spektakl ten przez cały czas pozostaje w duchu twórczości Samuela Becketta, zdecydowanie nie jest poświęcony pustce czy beznadziei ludzkiej egzystencji. Twórców Wszystko, co widać. OHIO u Becketta interesuje raczej przenikliwe spojrzenie na człowieka jako jednostkę niepozbawioną wad, błądzącą, zmagającą się z trudami egzystencji, ale niezwykle w tym wszystkim prawdziwą. Na tle pozostałych spektakli Sopockiego Teatru Tańca to przedstawienie wybitne, złożone z szeregu zapadających w pamięć, plastycznych scen, gdzie wszystkie elementy doskonale skomponowano. Warto było czekać pięć lat, by zobaczyć duet taneczny Joanny Czajkowskiej i Jacka Krawczyka w takiej formie.”

Łukasz Rudziński, Mistrzowski Beckett w duchu Piny Bausch, 12.12.2015

Cała recenzja

Wstęp bezpłatny

Wejściówki dostępne w kasie zamkowej i przed spektaklem w Arkadach Kubickiego

Liczba miejsc ograniczona!

Organizatorzy zastrzegają sobie możliwość zmian w zaproponowanym repertuarze

Informacje: tel. (22) 35 55 170, e-mail: ttaraszkiewicz@poczta.onet.pl

Projekt powstał przy wsparciu finansowym Urzędu m.st. Warszawy

log1

powiązane

Zespoły

Organizacje

Festiwale

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close