Warszawa/Kulturalna Babka: Impro_Ruch_Muzyka – performans improwizowany

Zdjęcie: Warszawa/Kulturalna Babka: Impro_Ruch_Muzyka – performans improwizowany

Painkillers. Fot. Katarzyna Machniewicz

Wersja do druku

Udostępnij

W ramach cyklu „Babka na lato – Kulturalna Babka by B-Sides” muzycy i performerzy zapraszają na improwizowany performans Impro_Ruch_Muzyka. We wspólnym IMPRO spotkają się muzycy – SzaZa: Paweł Szamburski, Patryk Zakrocki oraz Natan Kryszk (saksofon) z tancerkami /choreografkami, taki jak: Helena Ganjalyan, Magdalena Fejdasz, Izabela Chlewińska, Weronika Pelczyńska, Aneta Jankowska, Izabela Chlewińska. Założenia są proste – nic nie trzeba, wszystko można, a widownia nadaje rytm i temat całego wydarzenia.

Helena Ganjalyan – aktorka, tancerka, choreografka, absolwentka Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. L. Solskiego w Krakowie. Uczestniczka wymiany z Wydziałem Aktorskim University of Nothern Iowa (USA). Współpracowała m.in. ze światowej sławy reżyserami: Romeo Castelluccim, Guilherme Botelho, Sabine Harbeke, a także z Teatrem Wybrzeże, Teatrem im. H. Modrzejewskiej w Legnicy, Teatrem Dada von Bzdulow, Teatrem Capitol we Wrocławiu, Dominiką Knapik, Idanem Cohenem, Jerzym Stuhrem, Jackiem Głombem, Kayą Kołodziejczyk, Lechem Raczakiem, kolektywami: Dzikistyl Company oraz paryskim Les Gens d’Uterpan. Na jej doświadczenie filmowe składa się zarówno praca z uznanymi twórcami takimi, jak: Jolanta Dylewska i Andrzej Wajda, Marcin Wrona, Waldemar Krzystek, jak i młodymi – zdolnymi m.in. Kordian Kądziela, Michał Wawrzecki, Krystian Kamiński. Za monodram MELT inspirowany postacią szekspirowskiej Ofelii otrzymała wyróżnienie na XX Festiwalu Szekspirowskim w Gdańsku. Jej solowa choreografia LADY Ł. – UNICUT zdobywała wielokrotnie uznanie na polskich i zagranicznych festiwalach: II miejsce i Nagroda Publiczności na Solo Dance Contest 2012 w Gdańsku (przewodnicząca Jury – Ann van den Broek), SoloDuo + Friends w Kolonii, SoloDuo w Budapeszcie. Należy do warszawskiego kolektywu twórczego b-sides.

Magdalena Fejdasz – niezależna aktorka, tancerka, performerka, absolwentka Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. L. Solskiego w Krakowie, Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu. W latach 2013-2017 występowała gościnnie w Teatrze Śląskim w Katowicach, Teatrze Groteska w Krakowie, Teatrze Academia w Warszawie, Teatrze Rozbark w Bytomiu a także w ramach rezydencji w Teatrze Rozrywki w Chorzowie. Pracowała m.in. z Agnieszką Glińską i Weroniką Pelczyńską, dot.company, Martą Ziółek, Waldemarem Raźniakiem, Caroline Finn, Agnieszką Wąsikowską, Romanem Woźniakiem, Błażejem Peszkiem czy Martą Streker. Wzięła udział w programie Teatr Formy – Działania Performera odbywającym się w Krakowie i Bergen, prowadzonym przez Ole Martina Meland (Carte Blanche, Norwegia) a także Choreo Lab Warszawa-Zurich – warsztatach dla młodych tancerzy i choreografów z Polski i Szwajcarii (Centrum w Ruchu). W ramach Malta Festival w Poznaniu (2013) grała w spektaklu The Four Seasons Restaurant, w reżyserii Romeo Castellucciego. Należy do warszawskiego kolektywu twórczego b-sides.

Izabela Chlewińska – tancerka, choreograf, artystka niezależna. Od 2011 roku mieszka i tworzy w Warszawie.Swoje autorskie spektakle taneczne (Ophelia Is Not Dead, Tralfamadoria, Dehumanized Project Nr 1) prezentowała m.in. w Niemczech, Meksyku, Stanach Zjednoczonych i Japonii. Jej ostatnia praca solowa – spektakl You Have Your Voice – była prezentowana m.in. na scenie Teatru Studio w ramach programu Scena Tańca Studio w Warszawie. Iza Chlewińska współpracowała z Teatrem Dada von Bzdülöw (m.in. Le Sacre) i Ramoną Nagabczyńską (New (Dis)Order), z którymi prezentowała spektakle m.in. w Pekinie czy Edynburgu. Jako choreografka i autorka ruchu scenicznego realizuje spektakle dramatyczne w większości teatrów w Polsce. Od 10 lat spełnia się jako pedagog, doskonaląc swoją autorską metodę pracy z ciałem i głosem. Prowadziła warsztaty w Japonii, Niemczech i USA. Współtworzy warszawskie Centrum w Ruchu – nieformalny kolektyw choreografów niezależnych.

Weronika Pelczyńska – tancerka, choreografka, menadżerka kultury, absolwentka Eksperymentalnej Akademii Tańca Współczesnego SEAD w Salzburgu, inżynier Politechniki Warszawskiej. W latach 2008-2009 wraz z zespołem Bodhi Project występowała w Austrii, Niemczech, Włoszech i Polsce, współpracując z takimi choreografami jak: M. Kejzare, J. Nelson, R. Hayden, E. Braun oraz S. Sandroni. W Latach 2009-2012 występowała w spektaklu Prawa półkula w choreografii Marysi Stokłosy oraz współpracowała z zespołem Mouvoir z Kolonii przy produkcji Under Green Ground. W 2011 roku pracowała na gościnnym kontrakcie w teatrze w Kassel, wystąpiła w produkcji Johannesa Wielanda Sheherazad, a także w produkcji Jozefa Frucka i Lindy Kapetanei 1000 years of sorrows. Wzięła udział także w produkcji Starego Browaru w Poznaniu w choreografii Magłorzaty Haduch Wielka Inwencja na spragnione theorbo, uśpiony kontrabas i cztery tancerki w ramach programu Old Music New Dance. W 2011 roku w komunie//warszawa odbyła się premiera solowego spektaklu Pelczyńskiej Yvonne, Yvonne – remiksu twórczości Yvonne Rainer, w cyklu RE//MIX, którego pomysłodawcami są Tomasz Plata i Magdalena Grudzińska. W 2012 współtworzyła i wystąpiła w spektakl Fire is raging in your hair w choreografii Anny Nowickiej, który zdobył berlińską nagrodę HAU w ramach festiwalu 100° Berlin. Od 2012 współpracuje i wstępuje z zespołem Cocoon Dance Company z Bonn w spektaklu Replay Swan. W grudniu 2012 odbyła się premiera wykładu performatywnego współtworzonego z Mikołajem Iwańskim (ekonomistą) i Krzysztofem Kaliskim (kompozytorem) w ramach programu produkowanego przez Bęc Zmianę oraz HOBO Art Foundation. Od 2010 roku zaangażowana jest w tworzenie choreografii oraz ruchu scenicznego do sztuk teatralnych, wystawianych w Warszawie. Stypendystka programu DanceWeb 2013 (ImpulsTanz) oraz Carte Blanche 2013 (Modul Dance). Od 2013 jest członkinią grupy Centrum w Ruchu, przestrzeni dla sztuk performatywnych w Warszawie.

Aneta Jankowska – choreografka i tancerka, pedagog tańca, absolwentka Akademii Muzycznej w Łodzi na wydziale „Choreografia i techniki tańca” oraz studium PPSKAK w Kaliszu na kierunku taniec współczesny. Zajmuje się tańcem współczesnym, improwizacją w oparciu o procesy ruchowe, emisją głosu. Od 2006 instruktorka tańca współczesnego, improwizacji oraz tańca współczesnego z elementami klasyki. Od 2009 roku tancerka Pracowni Fizycznej prowadzonej przez Jacka Owczarka. Tańczy w spektaklu improwizowanym Nius w reżyserii Krzysztofa Skolimowskiego, wystawianym w Teatrze V6 w Łodzi, w projekcie edukacyjnym Oratorium Dance Project organizowanym przez Teatr Chorea w Łodzi w choreografii Roberta Haydena oraz w projektach performatywnych w ramach Ekologii Miejskich w Muzeum Sztuki w Łodzi. Realizuje autorskie projekty, jak Sala Widzeń Ruchowych (2014), we współpracy z Emilią Kubik i Kamilą Kosecką z Grupy RozRuch lub współautorskie projekty, tj. spektakl Przyrzecze wraz Karoliną Adamczyk i Agatą Skwarczyńską z Teatru Polskiego w Bydgoszczy. Jest autorką ruchu scenicznego i choreografii w wielu spektaklach wystawianych w teatrach dramatycznych, współpracuje m.in. z Pawłem Wodzińskim oraz Łukaszem Gajdzisem. Pracowała dla Teatru Polskiego w Bydgoszczy, Teatru im. A. Fredry w Gnieźnie, Teatru Lalkowego Buratino w Bydgoszczy oraz Opery Nowej w Bydgoszczy.

Paweł Szamburski – muzyk związany z warszawskim środowiskiem LadoAbc. Studiował na wydziale Antropologii Kultury oraz Muzykologii UW. Współtwórca takich zespołów jak: SzaZa, Horny Trees, Meritum, Tupika, Cukunft czy kwartet klarnetowy Ircha. Tworzy muzykę na polu interdyscyplinarnym – dla filmu, teatru, kina niemego, tańca współczesnego czy słuchowisk. W pracy muzycznej najcześciej wykorzystuje klarnet, głos oraz elektronikę. Dzięki efektom zapętleń i delikatnych przetworzeń artysta jest w stanie komponować na żywo bogate, polifoniczne struktury dźwiękowe.

Patryk Zakrocki – muzyk, improwizator, kompozytor, artysta dźwiękowy (ur. 1974 roku w Warszawie). Obecnie gra w duecie SzaZa i z gitarzystą Marcinem Olakiem, na skrzypcach lub altówce, oscylatorze i elektrycznej mbirze, zmienia melodyjki w starych pozytywkach i współtworzy dwa wyjątkowe projekty własnego pomysłu: Gabinet Masażu Ucha Wewnętrznego i Kino Dźwięku. Patryk Zakrocki zajmuje się muzyką kameralną, elektroakustyczną i szeroko pojętym słuchowiskiem. Dyryguje zespołami improwizatorów, sam improwizuje i komponuje. Opublikował 12 albumów płytowych, w tym dwa solowe. Jest autorem muzyki do spektakli teatralnych i filmów fabularnych, animowanych, dokumentalnych, krótkometrażowych i niemych. Wśród tych ostatnich znalazły się etiudy studenckie Romana Polańskiego, filmy eksperymentalnie Themersonów i animacje lalkowe Władysława Starewicza. Autorska ścieżka dźwiękowa napisana do obrazów, poza licznymi pokazami w Europie, była do tej pory prezentowana w Stanach Zjednoczonych, Islandii, Urugwaju, Chinach i Japonii. Patryk Zakrocki prowadził cykl koncertów Galimadjaz, współtworzył Inwazję dźwięku w Zachęcie, prowadził znany ze słuchowisk Zakład Produkcji Dźwięku. Jako improwizator wystepował z Pawłem Szamburskim, Fredem Frithem, Kazuhisa Uchihashi, Tetuzi Akiyama, Norbertem Kubaczem, Raphaelem Roginskim, Michałem Górczyńskim, Noelem Ackchote, Paulem Brody, Alanem Bernem, Maciem Morettim, Hubertem Zemlerem, Michaelem Zerangiem i wieloma innymi wybitnymi muzykami.

Więcej o cyklu

BILETY do nabycia na miejscu, przed spektaklem.
Cena: 15 zł

KALENDARIUM

ARCHIWUM WYSTAWIEŃ

godz. 20:30

Warszawa: Babka do wynajęcia, ul. Młocińska 5/7

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close