Warszawa/Scena Tańca Studio 2017/VI: Anna Konjetzky „A…B ”/ „Lighting”

Zdjęcie: Warszawa/Scena Tańca Studio 2017/VI: Anna Konjetzky „A…B   ”/ „Lighting”

Anna Konjetzky „Lighting”. Fot. Tomasz Ćwiertnia.

Wersja do druku

Udostępnij

W ramach VI odsłony Sceny Tańca Studio 2017 odbędą się dwie prezentacje choreografii niemieckiej choreografki, Anny Konjetzky, zrealizowane we współpracy z polskimi tancerzami: A…B i Lighting.

A.B

Spektakl to dialog pomiędzy dwoma ciałami, który czyni je słyszalnymi, ping pong pomiędzy dwiema osobami. Ukazuje dwa ciała w rozmowie między ruchem a dźwiękiem. Jedno porusza drugie, wyzwalając reakcje i impulsy, które przemieszczają się między nimi.

choreografia: Anna Konjetzky

tancerze: Karolina Garbacik, Eryk Makohon

muzyka: Brigitta Muntendorf

kuratorka: Anna Królica

prapremiera: 20 listopada 2016, Maszyna choreograficzna, Cricoteka

 

Anna Konjetzky: Lighting

Lighting – „zapalanie”, „spalanie”, „rozniecanie” – to tytuł najnowszej choreografii tanecznej Anny Konjetzky, w ramach której choreografka kieruje uwagę widowni na ciała dziesięciorga tancerzy i pustą scenę. Dziesięcioro tancerzy tworzy pulsującą, niepokojącą masę, której napięcie zdaje się wciąż rosnąć. Zainspirowane obrazami ruchów protestowych z całego świata, Lighting bada ten płomyk, ten moment rozpadu, rozładowania.

Choreografia Anny Konjetzky narasta, staje się coraz intensywniejszy, masa stopniowo nabiera większej mocy, energii i napięcia. Rozproszony, niekontrolowany proces zostaje wprawiony w ruch i kulminuje w głowach widowni.

„Tytuł Lighting ma dla mnie podwójne znaczenie, ponieważ w aktywnym procesie biorą udział zarówno przedmiot, jak i podmiot. Jeśli coś zapalę, akcja nie pozostaje już pod moją kontrolą, ale tworzy «płonący» obiekt, który tli się dalej samodzielnie, bez mojego wpływu”. (Anna Konjetzky)

asystentka choreografa: Quindell Orton

wykonawcy: Viviana Defazio, Julia Dondziło, Karolina Garbacik, Sahra Huby, Piotr Skalski, Paweł Łyskawa, Eryk Makohon, Michele Meloni, Quindell Orton

muzyka: Sergej Maingardt

światła: Robert Irman

premiera: 20 listopada 2016, Maszyna choreograficzna, Cricoteka

polska produkcja: Podlaskie Stowarzyszenie Tańca

koprodukcja: Cricoteka, Stowarzyszenie Krakowski Teatr Tańca, Fundacja Performa, DanceOFFnia partner: Instytut Muzyki i Tańca, Białostocki Teatr Lalek

kuratorka projektu i koordynatorka polskiej premiery: Anna Królica

prapremiera: 18 i 19 września 2013, Muffathalle, Monachium

Koprodukcja z Narodową Operą i Baletem Wietnamskim (Vietnam National Opera and Ballet), Instytutem Goethego w Hanoi oraz MuffathalleMünchen.

Spektakl zrealizowany we współpracy z Instytutem Muzyki i Tańca w ramach programu Zamówienia choreograficzne 2016.

Zrealizowano przy wsparciu „NATIONALES PERFORMANCE NETZ – International Guest Performance Fund for Dance”, finansowanego ze środków Federalnego Pełnomocnika Rządu do spraw Kultury i Mediów na mocy decyzji Bundestagu.

 

Anna Konjetzky – choreografka, w Brukseli i w Berlinie studiowała taniec współczesny, bodyweather oraz taniec oparty na metodzie Jacques’a Lecoqa (szkoła teatru ciała „Lassaad”). Od 2005 roku tworzy spektakle i instalacje taneczne, w których kluczową rolę odgrywają kwestionowanie i organizacja przestrzeni. Jej prace pokazywane były m. in. podczas festiwali: Spielart, Dance, Tanzwerkstatt München, Unidram Potsdam, Tanztage Regensburg oraz Danse Balsa Marni Bruxelles (a stworzona przez nią instalacja taneczna Abdrücke w 2012 roku została zaproszona do udziału w Tanzplattform Deutschland). W latach 2005–2008 pracowała również jako asystentka choreografki Wandy Golonki w Schauspiel we Frankfurcie nad Menem. Konjetzky jest laureatką wielu nagród i stypendiów – otrzymała m. in. (wraz z Germaine Acogny z Senegalu) stypendium taneczne Departamentu Stanu w Berlinie (2006) oraz stypendium miasta Monachium (2011). W roku 2009 wygrała konkurs Operare zorganizowany przez Operę Współczesną w Berlinie. W tym samym roku przygotowane przez nią – dla tancerki Sahry Huby – solo (Elephantengedächtnis) uznano za najlepsze niemieckie solo taneczne zaprezentowane podczas festiwalu Euro-Scene w Lipsku. W roku 2014, Anna Konjetzky została uhonorowana przez miasto Monachium nagrodą Förderpreis Tanz der Landeshauptstadt München. Była także nominowana do nagrody George Tabori Preis, zaś od 2012 do 2014 roku brała udział w projekcie Global City – Local City, jako jedna z piętnastu europejskich artystów. Obecnie – dzięki trzyletniemu wsparciu finansowemu miasta Monachium – pracuje jako artystka-rezydentka w Muffathalle München.

***

Scena Tańca Studio to program regularnej prezentacji najciekawszych spektakli tanecznych z całej Polski, zrealizowanych przez polskich artystów i zespoły lub twórców działających na stałe w Polsce. Cyklicznie przez kilka dni w miesiącu Teatr Studio będzie przestrzenią dedykowaną wyłącznie wydarzeniom tanecznym – w programie znajdą się wydarzenia, pokazujące różnorodność form i stylów tańca współczesnego.

BILETY:
20 zł – spektakle w Teatrze Studio
10 zł – projekt Poruszenie

Bilety do nabycia w kasie Studio teatrgaleria oraz za pośrednictwem strony internetowej Studio teatrgaleria: www.teatrstudio.pl

Kuratorzy: Anna Królica, Adam Kamiński

Organizatorzy:

Studio teatrgaleria,

Instytut Muzyki i Tańca

www.teatrstudio.pl

www.imit.org.pl

Studio Teatr Galeria (miniaturka) IMIT (miniaturka)

Dofinansowano ze środków:

MKiDN dofinansowanie (miniaturka) M.st. Warszawa logo 2 w 1 (miniaturka)

KALENDARIUM

ARCHIWUM WYSTAWIEŃ

godz. 19:00

Warszawa: Teatr Studio, Duża Scena, pl. Defilad 1.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close