
Fot. materiały organizatorów.
Fot. materiały organizatorów.
Ośmiornice są rozdzielnopłciowe. Cechuje je rozwój prosty, bez stadium larwalnego. Poprzedzone tańcami i prezentacją barw godowych zaplemnienie polega na umieszczeniu przez samca, za pomocą hektokotylusa, spermatoforu w jamie płaszczowej samicy. U niektórych gatunków hektokotylus odrywa się od ciała samca.
W 1995 roku Joanna Czajkowska i Krzysztof Leon Dziemaszkiewicz (Teatr Patrz Mi na Usta) podjęli współpracę artystyczną. Spotkanie to, mimo że burzliwe – z pozoru różniły ich estetyki teatralne – obrodziło dwuletnią współpracą. Okazało się, że ówczesna gwiazda Teatru Ekspresji, na początku własnej drogi artystycznejm oraz początkująca tancerka tańca współczesnego są w stanie wykreować wspólną przestrzeń. Zaznaczyć tu trzeba, że relacja ta opierała się na zasadzie mistrz – uczeń.
Od tego momentu mija 20 lat.
W tym czasie narodził się Sopocki Teatr Tańca, a każde ze wspomnianych artystów kontynuowało swoją pracę, tworząc coraz bardziej rozpoznawalne, charakterystyczne, indywidualne światy. Światy, które nie spotykają się pod względem stylu, czy technik teatralnych.
Od 20 lat Dziemaszkiewicz i Czajkowska pracują nieprzerwanie. Od 18 lat nie spotkali się przy żadnym artystycznym przedsięwzięciu… Ponowne spotkanie dojrzałych i świadomych artystów po tylu latach miało być eksperymentem artystycznym i człowieczym. Zaowocowało zaskakująco, spektaklem o miłości i pożądaniu.
Kreacja, proces twórczy i wykonanie:
Joanna Czajkowska, Krzysztof Leon Dziemaszkiewicz,
Muzyka: collage z wykorzystaniem nagrań terenowych
Kostiumy: Krzysztof Leon Dziemaszkiewicz
Światła: Bartosz Cybowski
Przygotowanie techniczne wideo: Natalia Osuch
Premiera: 23 października 2015
Spektakl zrealizowany dzięki wsparciu finansowemu Województwa Pomorskiego i Gminy Sopot.
bilety: 30/25 zł