Spektakle

Warszawa/VII Dni Sztuki Tańca: Bałtycki Teatr Tańca „Fun” „Śmierć i dziewczyna” „Body Master”

Zdjęcie: Warszawa/VII Dni Sztuki Tańca: Bałtycki Teatr Tańca „Fun” „Śmierć i dziewczyna” „Body Master”

Wersja do druku

Udostępnij

Bałtycki Teatr Tańca będzie gościem VII Dni Sztuki Tańca, organizowanych przez Teatr Wielki – Operę Narodową i dyrektora Polskiego Baletu Narodowego, Krzysztofa Pastora. W ramach przeglądu zespół zaprezentuje wieczór autorski Izadory Weiss złożony z jej trzech  choreografii: Fun, Śmierć i dziewczyna oraz Body Master. Motywem przewodnim tych trzech spektakli jest samotność. Staje się ona udziałem człowieka z różnych przyczyn. To może być czystość uczuć, to może być wierność wobec ukochanej osoby, którą odbiera śmierć, wreszcie zdarzyć się to może artyście, który trwa przy swoim systemie wartości i nie uznaje kompromisów. Każdy z tych spektakli opowiada nie tylko inną historię, ale używa do tego innego języka tańca i innej skali poczucia humoru.

Fun

Izadora Weiss ułożyła choreografię do koncertu Vivaldiego w nagraniu wirtuoza Nigela Kennedy’ego. Koncert jest punktem wyjścia dla odtworzenia na scenie popisów dziewcząt przed, coraz częściej zajętymi wyłącznie sobą mężczyznami, bez względu na różnice wieku i temperamentu. Choreografka celowo bawi się odtworzeniem w choreografii gęstej struktury muzycznej.

Trailer

muzyka: Jordi Savall, Antonio Vivaldi, Niccolo Paganini

libretto, montaż muzyki, inscenizacja i choreografia: Izadora Weiss

scenografia: Hanna Szymczak

światła: Piotr Miszkiewicz

asystenci choreografa: Elżbieta Czajkowska-Kłos, Filip Michalak

Śmierć i dziewczyna

Jest to opowieść o Dziewczynie, która sądziła, że przebłagała jakimś cudem srogą Śmierć, ale nie wiedziała, że zostanie, w najmniej spodziewany sposób, oszukana i ugodzona przez los, którego przebłagać się nie da.

Trailer

muzyka: Franz Schubert

libretto, inscenizacja i choreografia: Izadora Weiss

kostiumy: Hanna Szymczak

światła: Piotr Miszkiewicz

Body Master

Spektakl stanowi opowieść o Mistrzu, który w swojej hermetycznej rzeczywistości próbuje wykreować własny świat przy pomocy tancerzy, przywodzi na myśl wielkiego reformatora teatru Edwarda Gordona Craiga. Jego również uwiodła idea doskonałego Aktora – Nadmarionety zdolnego do precyzyjnego przekazania zaprogramowanych emocji. Przed i po Craigu było wielu wybitnych twórców uwikłanych w tragiczną sprzeczność pomiędzy pragnieniem demiurgicznej władzy nad poddanym mu artystą, a dążeniem do wydobycia z niego prawdy. Na przykładzie wymyślonej przez siebie historii Izadora Weiss po raz  kolejny zmaga się z podstawowymi pytaniami o istotę tworzenia teatru i relacji pomiędzy wizją kreatora i artystami, którzy tę wizję wcielają w życie.

Trailer

muzyka: Jan Sebastian Bach, Karsten Gundermann, Kronos Quartet, Kimmo Pohjonen, Samuli Kosminen, Jaromir Nohavica

libretto, montaż muzyki, inscenizacja i choreografia: Izadora Weiss

kostiumy: Hanna Szymczak

światła: Piotr Miszkiewicz
asystenci choreografa: Elżbieta Czajkowska-Kłos, Filip Michalak

Bałtycki Teatr Tańca to młody, dwudziestoosobowy zespół, powstały w 2010 roku wskutek przekształcenia zespołu baletu Opery Bałtyckiej. Dyrektorem artystycznym BTT jest jego założycielka Izadora Weiss. W pracy hołduje przekonaniu, że ruch ciała musi być wywiedziony z ducha muzyki i jest sensowny tylko wtedy, gdy tworzy z tą muzyką nierozerwalną całość. Artystycznym ideałem i wzorem, do jakiego dąży BTT, jest Nederlands Dans Theater ukształtowany przez choreografie Jiříego Kyliána, który jest mistrzem i nauczycielem Izadory Weiss.

Więcej informacji: www.teatrwielki.pl/dzialalnosc/projekty-artystyczne/vii-dni-sztuki-tanca/

 

powiązane

Ludzie

Izadora Weiss

Izadora Weiss

Bałtycki Teatr Tańca będzie gościem VII Dni Sztuki Tańca, organizowanych przez Teatr Wielki – Operę Narodową i dyrektora Polskiego Baletu Narodowego, Krzysztofa Pastora. W ramach przeglądu zespół zaprezentuje wieczór autorski Izadory Weiss złożony z jej trzech  choreografii: Fun, Śmierć i dziewczyna oraz Body Master. Motywem przewodnim tych trzech spektakli jest samotność. Staje się ona udziałem człowieka z różnych przyczyn. To może być czystość uczuć, to może być wierność wobec ukochanej osoby, którą odbiera śmierć, wreszcie zdarzyć się to może artyście, który trwa przy swoim systemie wartości i nie uznaje kompromisów. Każdy z tych spektakli opowiada nie tylko inną historię, ale używa do tego innego języka tańca i innej skali poczucia humoru. Fun Izadora Weiss ułożyła choreografię do koncertu Vivaldiego w nagraniu wirtuoza Nigela Kennedy’ego. Koncert jest punktem wyjścia dla odtworzenia na scenie popisów dziewcząt przed, coraz częściej zajętymi wyłącznie sobą mężczyznami, bez względu na różnice wieku i temperamentu. Choreografka celowo bawi się odtworzeniem w choreografii gęstej struktury muzycznej. Trailer muzyka: Jordi Savall, Antonio Vivaldi, Niccolo Paganini libretto, montaż muzyki, inscenizacja i choreografia: Izadora Weiss scenografia: Hanna Szymczak światła: Piotr Miszkiewicz asystenci choreografa: Elżbieta Czajkowska-Kłos, Filip Michalak Śmierć i dziewczyna Jest to opowieść o Dziewczynie, która sądziła, że przebłagała jakimś cudem srogą Śmierć, ale nie wiedziała, że zostanie, w najmniej spodziewany sposób, oszukana i ugodzona przez los, którego przebłagać się nie da. Trailer muzyka: Franz Schubert libretto, inscenizacja i choreografia: Izadora Weiss kostiumy: Hanna Szymczak światła: Piotr Miszkiewicz Body Master Spektakl stanowi opowieść o Mistrzu, który w swojej hermetycznej rzeczywistości próbuje wykreować własny świat przy pomocy tancerzy, przywodzi na myśl wielkiego reformatora teatru Edwarda Gordona Craiga. Jego również uwiodła idea doskonałego Aktora – Nadmarionety zdolnego do precyzyjnego przekazania zaprogramowanych emocji. Przed i po Craigu było wielu wybitnych twórców uwikłanych w tragiczną sprzeczność pomiędzy pragnieniem demiurgicznej władzy nad poddanym mu artystą, a dążeniem do wydobycia z niego prawdy. Na przykładzie wymyślonej przez siebie historii Izadora Weiss po raz  kolejny zmaga się z podstawowymi pytaniami o istotę tworzenia teatru i relacji pomiędzy wizją kreatora i artystami, którzy tę wizję wcielają w życie. Trailer muzyka: Jan Sebastian Bach, Karsten Gundermann, Kronos Quartet, Kimmo Pohjonen, Samuli Kosminen, Jaromir Nohavica libretto, montaż muzyki, inscenizacja i choreografia: Izadora Weiss kostiumy: Hanna Szymczak światła: Piotr Miszkiewicz asystenci choreografa: Elżbieta Czajkowska-Kłos, Filip Michalak Bałtycki Teatr Tańca to młody, dwudziestoosobowy zespół, powstały w 2010 roku wskutek przekształcenia zespołu baletu Opery Bałtyckiej. Dyrektorem artystycznym BTT jest jego założycielka Izadora Weiss. W pracy hołduje przekonaniu, że ruch ciała musi być wywiedziony z ducha muzyki i jest sensowny tylko wtedy, gdy tworzy z tą muzyką nierozerwalną całość. Artystycznym ideałem i wzorem, do jakiego dąży BTT, jest Nederlands Dans Theater ukształtowany przez choreografie Jiříego Kyliána, który jest mistrzem i nauczycielem Izadory Weiss. Więcej informacji: www.teatrwielki.pl/dzialalnosc/projekty-artystyczne/vii-dni-sztuki-tanca/  

Zespoły

Organizacje

Festiwale

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close