Spektakle

Warszawa/XII Międzynarodowy Festiwal Tańca Współczesnego Ciało/Umysł: Karol Tymiński „Beep”

Zdjęcie: Warszawa/XII Międzynarodowy Festiwal Tańca Współczesnego Ciało/Umysł: Karol Tymiński „Beep”

Fot. Marta Ankiersztejn

Wersja do druku

Udostępnij

BEEP to spektakl ukazujący bohatera w kryzysie, rozpiętego między dwiema skrajnościami: medytacją i autodestrukcją. Sam tytuł odnosi się do sygnału dźwiękowego, używanego w wyczerpujących testach na wytrzymałość. Performer podejmuje kolejne fizyczne próby, testuje swoje ciało, doprowadza do granic wytrzymałości. Metaforą zmagań z własną cielesnością jest sport. Ciało w spektaklu przechodzi kolejne poziomy zmęczenia,by sprawdzić nie tylko swoją wytrzymałość, ale przede wszystkim wytrzymałość widza. Wytrzymasz napięcie czy odwrócisz wzrok?

Beep to trzeci autorski projekt Karola Tymińskiego (1985). W swoich dotychczasowych projektach pytał o związki ciała z konstruowaniem tożsamości – w Orlando pokazał ciało androgyniczne, ukazując umowność granic męskości i kobiecości. W Doll House próbował oczyścić ciało ze stygmatu obcości poprzez demistyfikację wyobrażeń funkcjonujących wokół cielesności. Karol Tymiński związany z warszawską sceną tańca należy do stowarzyszenia niezależnych tancerzy Universal Law Of Impermanence (ULOI), jest artystą networku APAP. Jego spektakl Doll House można było zobaczyć podczas 10. edycji Festiwalu Ciało/Umysł.

choreografia i wykonanie: Karol Tymiński
muzyka i wykonanie: Piotr Kaliński/Hatti Vatti/Gówno Band
światła: Jan Cybis
produkcja: Fundacja Ciało/Umysł
koprodukcja: APAP , przy wsparciu Programu Kultura Unii Europejskiej
spektakl zrealizowano w ramach stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego
premiera: kwiecień 2013, Warszawska Scena Tańca

Czas trwania: 40 minut

Spektakl zawiera sceny nagości.
Po spektaklu, o godzinie 18.40, odbędzie się spotkanie z artystą, które poprowadzi Martyna Miller.

powiązane

Ludzie

Karol Tymiński

Karol Tymiński

BEEP to spektakl ukazujący bohatera w kryzysie, rozpiętego między dwiema skrajnościami: medytacją i autodestrukcją. Sam tytuł odnosi się do sygnału dźwiękowego, używanego w wyczerpujących testach na wytrzymałość. Performer podejmuje kolejne fizyczne próby, testuje swoje ciało, doprowadza do granic wytrzymałości. Metaforą zmagań z własną cielesnością jest sport. Ciało w spektaklu przechodzi kolejne poziomy zmęczenia,by sprawdzić nie tylko swoją wytrzymałość, ale przede wszystkim wytrzymałość widza. Wytrzymasz napięcie czy odwrócisz wzrok?   Beep to trzeci autorski projekt Karola Tymińskiego (1985). W swoich dotychczasowych projektach pytał o związki ciała z konstruowaniem tożsamości – w Orlando pokazał ciało androgyniczne, ukazując umowność granic męskości i kobiecości. W Doll House próbował oczyścić ciało ze stygmatu obcości poprzez demistyfikację wyobrażeń funkcjonujących wokół cielesności. Karol Tymiński związany z warszawską sceną tańca należy do stowarzyszenia niezależnych tancerzy Universal Law Of Impermanence (ULOI), jest artystą networku APAP. Jego spektakl Doll House można było zobaczyć podczas 10. edycji Festiwalu Ciało/Umysł.   choreografia i wykonanie: Karol Tymiński muzyka i wykonanie: Piotr Kaliński/Hatti Vatti/Gówno Band światła: Jan Cybis produkcja: Fundacja Ciało/Umysł koprodukcja: APAP , przy wsparciu Programu Kultura Unii Europejskiej spektakl zrealizowano w ramach stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego premiera: kwiecień 2013, Warszawska Scena Tańca Czas trwania: 40 minut Spektakl zawiera sceny nagości. Po spektaklu, o godzinie 18.40, odbędzie się spotkanie z artystą, które poprowadzi Martyna Miller.

Zespoły

Organizacje

Festiwale

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close