Warszawa/XIX Międzynarodowe Spotkania Sztuki Akcji Rozdroże 2012: Universal Law of Impermanence U/LOI (Kaya Kołodziejczyk & Karolina Wołkowiecka) „Oh Noh”

Zdjęcie: Warszawa/XIX Międzynarodowe Spotkania Sztuki Akcji Rozdroże 2012: Universal Law of Impermanence U/LOI (Kaya Kołodziejczyk & Karolina Wołkowiecka) „Oh Noh”

Miroku, Saburo Teshigawary / zespołu KARAS z Tokio produkcja KARAS / Nowy Teatr Narodowy w Tokio, fotTakashi Shikama / NNTT.

Wersja do druku

Udostępnij

Oh, Noh to spektakl skonstruowany na podstawie japońskiego dramatu Izutsu autorstwa Zeami jednego z pierwszych i czołowych dramatopisarzy klasycznej szkoły teatru Noh. Akcja rozgrywa się na granicy snu i jawy. Jest to spektakl multimedialny swego rodzaju dekonstrukcja zasad obecnych w tradycji teatru Noh jak i próba zweryfikowania w niej paradoksalnego wizerunku kobiety jako performerki. W spektaklu miarą czasu jest nie tylko struktura dramatu czy tempo muzyki wykonywanej przez Kinematic Ensemble, ale też i obraz. Artyści tworzą sensualną, niestałą, zmienną atmosferę, która przemija wraz z nadejściem świtu.

Oh, Noh

Koncept/Concept:

U/LOI

Kaya Kołodziejczyk & Karolina Wołkowiecka

Wykonawcy/ Performance:

Ewelina Guzik

Kaya Kołodziejczyk

Karolina Wołkowiecka

Kinematic Ensemble:

Barbara Drążkowska (fortepian)

Olga Wojciechowska (I skrzypce)

Linda Jankowska (II skrzypce)

Emilia Goch (altówka)

Tomasz Szczęsny (wiolonczela)

Muzyka/Music:

Szymon Brzóska

Kostiumy/Costiums:

Grzegorz Matląg/Maldoror

Reżyseria światła/Light design:

Herman Venderickx

Dramaturgia/Dramaturgy:

Magdalena Ostrokólska – Płatek

Menadżer produkcji/Production manager

Natalia Starowieyska

//////////////////////////////////////////////////////////////////

Partnerzy/Partners:

Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, Fundacja Sztuka i Współczesność, APAP – Advancing Performing Arts Projects, Narodowe Centrum Kultury – Młoda Polska, ProHelvetia, Work Space Brussels, Tanzhaus Zurich, Szene Salzburg.

Kontakt/Contact:

Natalia Starowieyska

e-mail: n.starowieyska@gmail.com

Tel.+48/608 098 958

Więcej informacji/More info:

http://www.uloi.eu

Kaya Kołodziejczyk performerka, choreograf. W 2007 r. powołała do życia niezależny kolektyw artystyczny U/LOI – Universal Law of Impermanence. Jest absolwentką HfMDK Frankfurt am Main, P.A.R.T.S. oraz Warszawskiej Szkoły Baletowej. Stypendystka Fundacji Rudolfa Nurejewa, MKiDN, Młoda Polska NCK, DanceWEB2004.

Karolina Wołkowiecka absolwentka Warszawskiej Szkoły Baletowej, P.A.R.T.S. i Królewskiego Konserwatorium w Antwerpii. Pracowała m.in. z Krisem Verdonckiem, In-vitro, Manuelą Rastaldi oraz Merlin Spie. Z Universal Law Of Impermanence związana jest od roku 2008. Stypendystka Rządu Flamandzkiego i DanceWEB 2005.

Ewelina Guzik, tańczyła w EST (Eksperymentalnym Studio Tańca) w Krakowie, prowadzonym przez Iwonę Olszowską. Od 2002 r, pracuje i mieszka w Zurychu. Współpracowała m.in. z Milli Bitterli, Charlotte Vanden Eynde czy Pipilotti Rist. Ewelina jest absolwentką P.A.R.T.S. oraz stypendystką DanceWEB 2000.

Magdalena Ostrokólska-Płatek reżyser teatralny, pisze teksty, przygotowuje performensy i pokazy mody. Od roku 2006 mieszka i pracuje w Szwajcarii. Była asystentka Krystiana Lupy, przy spektaklu „Lunatycy“ oraz Jerzego Stuhra przy filmie „Spis cudzołożnic“. Wśród jej produkcji znalazły się Und so weiter. Und sofort. Autobus Lukasa Bärfussa, Decocoon Medical Treatments against Christmas Depression w Teatrze Stadelhoffen w Zurychu..

Herman Venderickx projektant wnętrz. Od 1996 pracuje jako technik światła i dźwięku w Kaaitheatre w Brukseli i od 2001 jako dyrektor techniczny dla Alix Eynaudi. Pracuje z różnymi artystami m.in. z: Raimundem Hoghe, Janem Decorte, Thomasem Hauertem/Zoo, Alix Eynaudi, festiwalami: Kunstenfestivaldesarts w Brukseli, Festival d’Avignon i wieloma teatrami w Europie. W sezonie 2003-2004 był dyrektorem technicznym zespołu Dood Paard z Amsterdamu i w 2008-2009 Krisa Verdoncka w Brukseli. Z U/LOI Herman pracuje od 2008 roku. Skomponował światła i scenografię do projektów Birth Out … i : PK:.


KINEMATIC ENSEMBLE

Entuzjastyczna reakcja publiczności i krytyki na słyszaną podczas spektakli muzykę Brzóski, zachęciła kompozytora do zrealizowania projektu, w którym muzyka ta mogłaby zaistnieć w kontekście sali koncertowej jako twór autonomiczny. Stąd pojawił się pomysł stałego zespołu wykonawców współpracujących przy projekcie – tak właśnie w 2010 roku narodził się Kinematic Ensemble. Zespół w składzie Olga Wojciechowska (I skrzypce), Linda Jankowska (II skrzypce), Emilia Goch (altówka), Tomasz Szczęsny (wiolonczela) oraz Barbara Drążkowska (fortepian). Zadebiutował 11 grudnia 2010 roku w szczecińskich 13 Muzach koncertem muzyki Szymona Brzóski pochodzącej ze spektakli Orbo Novo, Sutra, (S)NOW oraz Dunas.


Szymon Brzóska kompozytor, absolwent Akademii Muzycznej im. I.J. Paderewskiego w Poznaniu w klasie kompozycji prof. Mirosława Bukowskiego oraz podyplomowych studiów kompozycji w Królewskim Konserwatorium w Antwerpii pod kierunkiem Luca van Hove.Laureat wielu konkursów kompozytorskich w kraju i za granicą. Szymon zainteresowany jest fuzją muzyki z innymi dziedzinami sztuki, takimi jak taniec współczesny, teatr czy kino, co zaowocowało współpracą z takimi artystami, jak:Sidi Larbi Cherkaoui, Diastème, Maria Pagés. Komponował m.in. dla Cedar Lake Company w Nowym Jorku, Het Nationale Ballet w Amsterdamie oraz Polskiego Teatru Tańca w Poznaniu.

Olga Wojciechowska (I skrzypce) absolwentka Akademii Muzycznej w Poznaniu. Od czterech lat współpracuje i występujez Sidi Larbi Cherkaoui. Gra na skrzypcach klasycznych i elektrycznych. Kooperuje z wieloma producentami i dj’ami, działa w różnych stylistykach muzycznych od nu jazzu po ambient i muzykę eksperymentalną.

Linda Jankowska (II skrzypce) studiowała w Poznaniu, Monachium i Manchesterze. Laureatka licznych konkursów ogólnopolskich i międzynarodowych. W latach 2007-09 brała udział w Lucernę Festival Academy, a w 2010 w International Ensemble Modern Academy podczas festiwalu Klangspuren. Odbyła praktyki orkiestrowe w Royal Liverpool Philharmonic. Jest członkiem Distractfold Ensemble, zespołu wykonującego muzykę współczesną. Współpracowała z New Movement Collective przy projekcie Casting Traces, który miał swą premierę w Londynie. Od kwietnia 2010 pracuje w Chetham’s School of Music wManchesterze.

Emilia Goch (altówka) altowiolistka i dyrygentka. Studia muzyczne ukończyła z wyróżnieniem w 2005 roku. Trzykrotna Stypendystka Prezydenta Miasta Szczecina oraz laureatka nagrody Marszałka Województwa Zachodniopomorskiego za najlepszy Dyplom w zakresie Sztuk Muzycznych. Założycielka szczecińskiej orkiestry kameralnej Baltic Neopolis Orchestra.

Tomasz Szczęsny (wiolonczela) absolwent Akademii Muzycznej we Wrocławiu, w klasie wiolonczeli prof. Stanisława Firleja. Jako solista występował z orkiestrami Filharmonii Szczecińskiej, Opery na Zamku w Szczecinie, Cameratą Novą. Współpracowałm.in. z Kevinem Kennerem, Bartłomiejem Niziołem, Patrycją Piekutowską. Jest koncertmistrzem Orkiestry Filharmonii w Szczecinie i Baltic Neopolis Orchestra. Od 2007 roku tworzy klasę wiolonczeli w szczecińskiej Akademii Sztuki. W 2010 roku jako solista wystąpił wraz z pianistą Sławomirem Wilkiem w Sali Carnegie Hall w Nowym Jorku.

Barbara Drążkowska (fortepian) laureatka Grand Prix XIII Międzynarodowego Konkursu Współczesnej Muzyki Kameralnej w Krakowie. Stypendystka Rządu Niemieckiego DAAD (2005-2007), Fundacji Pro Cello (2008), Musikhochschule Luebeck (2006). Współpracuje z najwybitniejszymi kompozytorami i choreografami, m. in. z Pawłem Mykietynem, Szymonem Brzóską, Wimem Henderickx, José M. Sánchez-Verdú, Sidi Larbi Cherkaoui, Maríą Pagés. Występuje w najważniejszych salach koncertowych świata.

KALENDARIUM

ARCHIWUM WYSTAWIEŃ

godz. 19:00

powiązane

Ludzie

Zespoły

Organizacje

Festiwale

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close