Fundacja Artystyczna PERFORM we współpracy ze Sceną Stara Prochownia zapraszają na kolejną prezentację w ramach WPT, połączoną z rozmową o tańcu i konkursem na recenzję. Tym razem Mufmi Teatr Tańca pokaże spektakle R.O.Z.G.R.Y.W.K.A oraz PRZY PRZY hedonistyczna uprzykrzona historia przyjemności, a rozmowę poprowadzi Julia Hoczyk.
O spektaklach:
R.O.Z.G.R.Y.W.K.A.
Inspiracją do stworzenia przedstawienia był obraz Fernanda Khnopffa pt.: Memories (Lawn tenis) z 1889 roku. Obraz ten wywołuje poczucie napięcia i zawieszenia w milczącej rozgrywce pomiędzy kobietami. Gęstość erotycznych marzeń. Wyczytane tęsknoty nierozumianej miłości. Napięcie pomiędzy graczami wynika z pragnień, nie z chęci bezpośredniego starcia. Zawieszenie niespełnionej miłości, erotycznego spodu zawartego w masie rozleniwionej kobiecości. Tenis – rozgrywka pomiędzy graczami, których zadaniem jest odbicie piłki rakietą ponad lub obok siatki na pole przeciwnika w sposób utrudniający jej odbiór. Jak rozegrają grę zawodniczki Piotrowska & Bożek zaangażowane w R.O.Z.G.R.Y.W.K.Ę ?
Czas trwania: 40 minut
Choreografia: Anna Piotrowska
Taniec: Anna Piotrowska i Aleksandra Bożek-Muszyńska
Muzyka: Michał Mackiewicz
Światło: Anna Piotrowska
Kostiumy: Justyna Spaleniak
PRZY PRZY hedonistyczna uprzykrzona historia przyjemności
W przedstawieniu Piotrowska przygląda się doktrynie hedonizmu, głoszonej przez greckiego filozofa Arystypa z Cyreny, czyli odkrywaniem przestrzeni pomiędzy przyjemnością a przykrością.
Przyjemność różni się od przyjemności tylko tym, że jedna od drugiej jest przyjemniejsza.
Przyjemność to stan przelotny, trwa dopóty, dopóki działa bodziec, a szczęście jest sumą tych częściowych przyjemności.
Przyjemność jest stanem pozytywnym, więc nie polega tylko na braku cierpienia.
Przyjemność i przykrość to rodzaj ruchu, aktywności.
Jakie tworzą się napięcia w wyniku przebytej drogi od przyjemności do przykrości? Czy są to dwa odległe brzegi tego samego oceanu istnienia? Czy może dwie bliskie sobie kałuże (głębokie jak nasze pragnienia), w które można wdepnąć jednocześnie?
Czas trwania: 50 minut
Choreografia: Anna Piotrowska
Taniec: Anna Piotrowska i Joanna Chitruszko
Muzyka i światło: Michał Mackiewicz
Szept: Łukasz Pawłowski
Tekst: Anna Piotrowska i Łukasz Pawłowski
Rozmowę towarzyszącą spektaklom Inspiracje i emocjonalność w tańcu. Sceniczne sposoby reprezentacji kobiecości poprowadzi Julia Hoczyk – teatrolożka, krytyczka i teoretyczka tańca, redaktorka, pracująca na co dzień w Instytucie Muzyki i Tańca.
Wszystkim prezentacjom WPT towarzyszy konkurs na recenzję – zapraszamy do udziału i zachęcamy do przesyłania recenzji ze spektakli Mufmi. Regulamin konkursu i formularz zgłoszeniowy dostępne są na stronie www.warszawskaplatformatanca.pl w zakładce „Zasady WPT”.
Udział w spektaklach jest bezpłatny. Obowiązuje rezerwacja wejściówek za pośrednictwem formularza dostępnego w zakładce „Rezerwacja miejsc”: http://www.warszawskaplatformatanca.pl/rezerwacje,show.html