Spektakle

Warszawska Platforma Tańca 2014: Mufmi Teatr Tańca „R.O.Z.G.R.Y.W.K.A” oraz „PRZY PRZY hedonistyczna

Zdjęcie: Warszawska Platforma Tańca 2014: Mufmi Teatr Tańca „R.O.Z.G.R.Y.W.K.A” oraz „PRZY PRZY hedonistyczna

Wersja do druku

Udostępnij

Fundacja Artystyczna PERFORM we współpracy ze Sceną Stara Prochownia zapraszają na kolejną prezentację w ramach WPT, połączoną z rozmową o tańcu i konkursem na recenzję. Tym razem Mufmi Teatr Tańca pokaże spektakle R.O.Z.G.R.Y.W.K.A oraz PRZY PRZY hedonistyczna uprzykrzona historia przyjemności, a rozmowę poprowadzi Julia Hoczyk.

O spektaklach:

R.O.Z.G.R.Y.W.K.A.

Inspiracją do stworzenia przedstawienia był obraz Fernanda Khnopffa pt.: Memories (Lawn tenis) z 1889 roku. Obraz ten wywołuje poczucie napięcia i zawieszenia w milczącej rozgrywce pomiędzy kobietami.   Gęstość erotycznych marzeń. Wyczytane tęsknoty nierozumianej miłości. Napięcie pomiędzy graczami wynika z pragnień, nie z chęci bezpośredniego starcia.  Zawieszenie niespełnionej miłości, erotycznego spodu zawartego w masie rozleniwionej kobiecości.   Tenis – rozgrywka pomiędzy graczami, których zadaniem jest odbicie piłki rakietą ponad lub obok siatki na pole przeciwnika w sposób utrudniający jej odbiór.  Jak rozegrają grę zawodniczki Piotrowska & Bożek zaangażowane w  R.O.Z.G.R.Y.W.K.Ę ?

Czas trwania: 40 minut

 Choreografia:  Anna Piotrowska

Taniec: Anna Piotrowska i Aleksandra Bożek-Muszyńska

Muzyka: Michał Mackiewicz

Światło: Anna Piotrowska

Kostiumy: Justyna Spaleniak

 

 

PRZY PRZY  hedonistyczna uprzykrzona historia przyjemności

W przedstawieniu Piotrowska przygląda się doktrynie hedonizmu, głoszonej przez greckiego filozofa Arystypa z Cyreny, czyli odkrywaniem przestrzeni pomiędzy przyjemnością a przykrością.

Przyjemność różni się od przyjemności tylko tym, że jedna od drugiej jest przyjemniejsza.

Przyjemność to stan przelotny, trwa dopóty, dopóki działa bodziec, a szczęście jest sumą tych częściowych przyjemności. 

Przyjemność jest stanem pozytywnym, więc nie polega tylko na braku cierpienia.

Przyjemność i przykrość to rodzaj ruchu, aktywności.  

Jakie tworzą się napięcia w wyniku przebytej drogi od przyjemności do przykrości?  Czy są to dwa odległe brzegi tego samego oceanu istnienia? Czy może dwie bliskie sobie kałuże (głębokie jak nasze pragnienia), w które można wdepnąć jednocześnie?

Czas trwania: 50 minut

Choreografia:  Anna Piotrowska

Taniec: Anna Piotrowska  i  Joanna Chitruszko

Muzyka i światło: Michał Mackiewicz

Szept: Łukasz Pawłowski

Tekst: Anna Piotrowska i  Łukasz Pawłowski

 

 

Rozmowę towarzyszącą spektaklom Inspiracje i emocjonalność w tańcu. Sceniczne sposoby reprezentacji kobiecości poprowadzi Julia Hoczyk – teatrolożka, krytyczka i teoretyczka tańca, redaktorka, pracująca na co dzień w Instytucie Muzyki i Tańca.

Wszystkim prezentacjom WPT towarzyszy konkurs na recenzję – zapraszamy do udziału i zachęcamy do przesyłania recenzji ze spektakli Mufmi. Regulamin konkursu i formularz zgłoszeniowy dostępne są na stronie www.warszawskaplatformatanca.pl w zakładce „Zasady WPT”.

Udział w spektaklach jest bezpłatny. Obowiązuje rezerwacja wejściówek za pośrednictwem formularza dostępnego w zakładce „Rezerwacja miejsc”: http://www.warszawskaplatformatanca.pl/rezerwacje,show.html

Warszawska Platforma Tańca 2014 - pasek logotypów (miniaturka)

powiązane

Ludzie

Anna Piotrowska

Anna Piotrowska

Fundacja Artystyczna PERFORM we współpracy ze Sceną Stara Prochownia zapraszają na kolejną prezentację w ramach WPT, połączoną z rozmową o tańcu i konkursem na recenzję. Tym razem Mufmi Teatr Tańca pokaże spektakle R.O.Z.G.R.Y.W.K.A oraz PRZY PRZY hedonistyczna uprzykrzona historia przyjemności, a rozmowę poprowadzi Julia Hoczyk. O spektaklach: R.O.Z.G.R.Y.W.K.A. Inspiracją do stworzenia przedstawienia był obraz Fernanda Khnopffa pt.: Memories (Lawn tenis) z 1889 roku. Obraz ten wywołuje poczucie napięcia i zawieszenia w milczącej rozgrywce pomiędzy kobietami.   Gęstość erotycznych marzeń. Wyczytane tęsknoty nierozumianej miłości. Napięcie pomiędzy graczami wynika z pragnień, nie z chęci bezpośredniego starcia.  Zawieszenie niespełnionej miłości, erotycznego spodu zawartego w masie rozleniwionej kobiecości.   Tenis – rozgrywka pomiędzy graczami, których zadaniem jest odbicie piłki rakietą ponad lub obok siatki na pole przeciwnika w sposób utrudniający jej odbiór.  Jak rozegrają grę zawodniczki Piotrowska & Bożek zaangażowane w  R.O.Z.G.R.Y.W.K.Ę ? Czas trwania: 40 minut  Choreografia:  Anna Piotrowska Taniec: Anna Piotrowska i Aleksandra Bożek-Muszyńska Muzyka: Michał Mackiewicz Światło: Anna Piotrowska Kostiumy: Justyna Spaleniak     PRZY PRZY  hedonistyczna uprzykrzona historia przyjemności W przedstawieniu Piotrowska przygląda się doktrynie hedonizmu, głoszonej przez greckiego filozofa Arystypa z Cyreny, czyli odkrywaniem przestrzeni pomiędzy przyjemnością a przykrością. Przyjemność różni się od przyjemności tylko tym, że jedna od drugiej jest przyjemniejsza. Przyjemność to stan przelotny, trwa dopóty, dopóki działa bodziec, a szczęście jest sumą tych częściowych przyjemności.  Przyjemność jest stanem pozytywnym, więc nie polega tylko na braku cierpienia. Przyjemność i przykrość to rodzaj ruchu, aktywności.   Jakie tworzą się napięcia w wyniku przebytej drogi od przyjemności do przykrości?  Czy są to dwa odległe brzegi tego samego oceanu istnienia? Czy może dwie bliskie sobie kałuże (głębokie jak nasze pragnienia), w które można wdepnąć jednocześnie? Czas trwania: 50 minut Choreografia:  Anna Piotrowska Taniec: Anna Piotrowska  i  Joanna Chitruszko Muzyka i światło: Michał Mackiewicz Szept: Łukasz Pawłowski Tekst: Anna Piotrowska i  Łukasz Pawłowski     Rozmowę towarzyszącą spektaklom Inspiracje i emocjonalność w tańcu. Sceniczne sposoby reprezentacji kobiecości poprowadzi Julia Hoczyk – teatrolożka, krytyczka i teoretyczka tańca, redaktorka, pracująca na co dzień w Instytucie Muzyki i Tańca. Wszystkim prezentacjom WPT towarzyszy konkurs na recenzję – zapraszamy do udziału i zachęcamy do przesyłania recenzji ze spektakli Mufmi. Regulamin konkursu i formularz zgłoszeniowy dostępne są na stronie www.warszawskaplatformatanca.pl w zakładce „Zasady WPT”. Udział w spektaklach jest bezpłatny. Obowiązuje rezerwacja wejściówek za pośrednictwem formularza dostępnego w zakładce „Rezerwacja miejsc”: http://www.warszawskaplatformatanca.pl/rezerwacje,show.html

Aleksandra Bożek-Muszyńska

Aleksandra Bożek-Muszyńska

  • tancerka
  • choreografka
  • pedagog

Fundacja Artystyczna PERFORM we współpracy ze Sceną Stara Prochownia zapraszają na kolejną prezentację w ramach WPT, połączoną z rozmową o tańcu i konkursem na recenzję. Tym razem Mufmi Teatr Tańca pokaże spektakle R.O.Z.G.R.Y.W.K.A oraz PRZY PRZY hedonistyczna uprzykrzona historia przyjemności, a rozmowę poprowadzi Julia Hoczyk. O spektaklach: R.O.Z.G.R.Y.W.K.A. Inspiracją do stworzenia przedstawienia był obraz Fernanda Khnopffa pt.: Memories (Lawn tenis) z 1889 roku. Obraz ten wywołuje poczucie napięcia i zawieszenia w milczącej rozgrywce pomiędzy kobietami.   Gęstość erotycznych marzeń. Wyczytane tęsknoty nierozumianej miłości. Napięcie pomiędzy graczami wynika z pragnień, nie z chęci bezpośredniego starcia.  Zawieszenie niespełnionej miłości, erotycznego spodu zawartego w masie rozleniwionej kobiecości.   Tenis – rozgrywka pomiędzy graczami, których zadaniem jest odbicie piłki rakietą ponad lub obok siatki na pole przeciwnika w sposób utrudniający jej odbiór.  Jak rozegrają grę zawodniczki Piotrowska & Bożek zaangażowane w  R.O.Z.G.R.Y.W.K.Ę ? Czas trwania: 40 minut  Choreografia:  Anna Piotrowska Taniec: Anna Piotrowska i Aleksandra Bożek-Muszyńska Muzyka: Michał Mackiewicz Światło: Anna Piotrowska Kostiumy: Justyna Spaleniak     PRZY PRZY  hedonistyczna uprzykrzona historia przyjemności W przedstawieniu Piotrowska przygląda się doktrynie hedonizmu, głoszonej przez greckiego filozofa Arystypa z Cyreny, czyli odkrywaniem przestrzeni pomiędzy przyjemnością a przykrością. Przyjemność różni się od przyjemności tylko tym, że jedna od drugiej jest przyjemniejsza. Przyjemność to stan przelotny, trwa dopóty, dopóki działa bodziec, a szczęście jest sumą tych częściowych przyjemności.  Przyjemność jest stanem pozytywnym, więc nie polega tylko na braku cierpienia. Przyjemność i przykrość to rodzaj ruchu, aktywności.   Jakie tworzą się napięcia w wyniku przebytej drogi od przyjemności do przykrości?  Czy są to dwa odległe brzegi tego samego oceanu istnienia? Czy może dwie bliskie sobie kałuże (głębokie jak nasze pragnienia), w które można wdepnąć jednocześnie? Czas trwania: 50 minut Choreografia:  Anna Piotrowska Taniec: Anna Piotrowska  i  Joanna Chitruszko Muzyka i światło: Michał Mackiewicz Szept: Łukasz Pawłowski Tekst: Anna Piotrowska i  Łukasz Pawłowski     Rozmowę towarzyszącą spektaklom Inspiracje i emocjonalność w tańcu. Sceniczne sposoby reprezentacji kobiecości poprowadzi Julia Hoczyk – teatrolożka, krytyczka i teoretyczka tańca, redaktorka, pracująca na co dzień w Instytucie Muzyki i Tańca. Wszystkim prezentacjom WPT towarzyszy konkurs na recenzję – zapraszamy do udziału i zachęcamy do przesyłania recenzji ze spektakli Mufmi. Regulamin konkursu i formularz zgłoszeniowy dostępne są na stronie www.warszawskaplatformatanca.pl w zakładce „Zasady WPT”. Udział w spektaklach jest bezpłatny. Obowiązuje rezerwacja wejściówek za pośrednictwem formularza dostępnego w zakładce „Rezerwacja miejsc”: http://www.warszawskaplatformatanca.pl/rezerwacje,show.html

Zespoły

Organizacje

Festiwale

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close