Spektakle

Wrocław/X Mandala Performance Festival 2014: Pink Mama Theatre „Psittacus Erithacus”

Zdjęcie: Wrocław/X Mandala Performance Festival 2014: Pink Mama Theatre „Psittacus Erithacus”

Fot. z materiałów organizatorów

Wersja do druku

Udostępnij

Centrum Inicjatyw Artystycznych i Biuro Festiwalowe Impart 2016 zapraszają na polską premierę spektaklu Psittacus Erithacus Pink Mama Theatre.

O spektaklu:

Okręt głupców płynie do Ameryki. Na jego pokładzie wśród wielu podróżnych, wybitny filozof Immanuel Kant, podróżujący razem z Psittacus Erithacus oraz Tadziem, chłopcem do towarzystwa. Psittacus Erithacus – papuga szara jest powiernikiem Kanta i tym samym jego alter ego. Wszystkie jego teorie, myśli, ale również lęki i fobie znajdują się we wnętrzu głowy Psittacusa Erithacusa.   Podczas rejsu Kant- człowiek ujawnia nieludzki sens swej filozofii i tak oto dochodzi do konfrontacji genialnego, acz pozbawionego poczucia rzeczywistości umysłu z banalnością i małostkowością innych postaci. Symbolika sztuki odsyła świat pokantowski ku archaicznym złogom wyobraźni zbiorowej, ku okulistycznym rytuałom. Lato i zima, biel i czerń, wiatr Westnord West, porcelanowe owce naturalnych wymiarów, sztuczny śnieg i piasek budują przestrzeń gry i atmosferę snu. W tym onirycznym świecie, zaludnionym przez niezdolne do komunikacji między sobą ludzkie manekiny, Kant staje się jedynie upiornym władcą kukiełek, a jego królestwo rozumu i woli rozpadło się w pył słów.  Filozoficzne, religijne i moralne natchnienie myśliciela grzęźnie więc pod kopułą pustki, krąży ponad ciemnością wód, i nie słychać, by ktoś – chociażby ptak-przedrzeźniacz – wołał go po imieniu.

…to nie znaczy, że w teatrze należy pokazywać życie…

Antonin Artaud

Idea, koncept: Sławek Bendrat, Dominik Krawiecki
Choreografia: Sławek Bendrat
Reżyseria: Dominik Krawiecki
Obsada: Sławek Bendrat, Dominik Krawiecki, Giuliano Guerrini, Marek Wieczorek, Martin Knoll ,Tomek Pomersbach
Technika: Jonas Weber
Kierownik produkcji: Angelika Rohrer
Foto: Monika Chmielarz
Produkcja: Kultur Stadt Bern, Swisslos Kultur Kanton Bern, Ernst Göhner Stiftung, Migros-Kulturprozent, Burgergemeinde Bern

Pink Mama Theatre powstał w 2011 roku, wszyscy członkowie poznali się w Bernie i tam pracują. Pochodzą z różnych części Europy, jednak Szwajcarię wybrali na swoje miejsce. Kolejne spektakle Bendrata coraz wyraźniej przesuwają się w przestrzeń tematyki genderowej i queer. Członkowie grupy: Sławek Bendrat, Dominik Krawiecki, Simon Reimold, Marek Wieczorek, Angelika Rohrer. W repertuarze grupy: spektakl Escort, Ariel, solo Pinku Chirashi, które zrealizowane zostało w ramach rezydencji w Klubie Żak w Gdańsku, aktualnie w stałym repertuarze zespołu Pink Mama Theatre. W lutym 2012 roku odbyła się premiera spektaklu Afterparty. Przedstawienia zespołu są interdyscyplinarne, równorzędną rolę w nich stanowią: taniec, śpiew, tekst. Środki, którymi operują to wyolbrzymienie, groteska i parodia, która zaczyna się od obśmiania, pokazania w krzywym zwierciadle, języków tańca (szczególnie bliskiego Bendratowi – baletu), przez kostiumy, postacie popkultury aż po parodię płci.

Harmonogram festiwalu

 

Organizatorzy: Biuro Festiwalowe Impart 2016, Centrum Inicjatyw Artystycznych

Dyrektor Generalny Biura Festiwalowego Impart 2016: Krzysztof Maj

Kurator festiwalu: Adam Kamiński
Koordynacja: Ewa Staroń

Projekt dofinansowany przez Wydział Kultury Urzędu Miejskiego Wrocławia oraz Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

MKiDN mini (miniaturka)

powiązane

Ludzie

Sławek  Bendrat

Sławek Bendrat

Centrum Inicjatyw Artystycznych i Biuro Festiwalowe Impart 2016 zapraszają na polską premierę spektaklu Psittacus Erithacus Pink Mama Theatre. O spektaklu: Okręt głupców płynie do Ameryki. Na jego pokładzie wśród wielu podróżnych, wybitny filozof Immanuel Kant, podróżujący razem z Psittacus Erithacus oraz Tadziem, chłopcem do towarzystwa. Psittacus Erithacus – papuga szara jest powiernikiem Kanta i tym samym jego alter ego. Wszystkie jego teorie, myśli, ale również lęki i fobie znajdują się we wnętrzu głowy Psittacusa Erithacusa.   Podczas rejsu Kant- człowiek ujawnia nieludzki sens swej filozofii i tak oto dochodzi do konfrontacji genialnego, acz pozbawionego poczucia rzeczywistości umysłu z banalnością i małostkowością innych postaci. Symbolika sztuki odsyła świat pokantowski ku archaicznym złogom wyobraźni zbiorowej, ku okulistycznym rytuałom. Lato i zima, biel i czerń, wiatr Westnord West, porcelanowe owce naturalnych wymiarów, sztuczny śnieg i piasek budują przestrzeń gry i atmosferę snu. W tym onirycznym świecie, zaludnionym przez niezdolne do komunikacji między sobą ludzkie manekiny, Kant staje się jedynie upiornym władcą kukiełek, a jego królestwo rozumu i woli rozpadło się w pył słów.  Filozoficzne, religijne i moralne natchnienie myśliciela grzęźnie więc pod kopułą pustki, krąży ponad ciemnością wód, i nie słychać, by ktoś – chociażby ptak-przedrzeźniacz – wołał go po imieniu. …to nie znaczy, że w teatrze należy pokazywać życie… Antonin Artaud Idea, koncept: Sławek Bendrat, Dominik Krawiecki Choreografia: Sławek Bendrat Reżyseria: Dominik Krawiecki Obsada: Sławek Bendrat, Dominik Krawiecki, Giuliano Guerrini, Marek Wieczorek, Martin Knoll ,Tomek Pomersbach Technika: Jonas Weber Kierownik produkcji: Angelika Rohrer Foto: Monika Chmielarz Produkcja: Kultur Stadt Bern, Swisslos Kultur Kanton Bern, Ernst Göhner Stiftung, Migros-Kulturprozent, Burgergemeinde Bern Pink Mama Theatre powstał w 2011 roku, wszyscy członkowie poznali się w Bernie i tam pracują. Pochodzą z różnych części Europy, jednak Szwajcarię wybrali na swoje miejsce. Kolejne spektakle Bendrata coraz wyraźniej przesuwają się w przestrzeń tematyki genderowej i queer. Członkowie grupy: Sławek Bendrat, Dominik Krawiecki, Simon Reimold, Marek Wieczorek, Angelika Rohrer. W repertuarze grupy: spektakl Escort, Ariel, solo Pinku Chirashi, które zrealizowane zostało w ramach rezydencji w Klubie Żak w Gdańsku, aktualnie w stałym repertuarze zespołu Pink Mama Theatre. W lutym 2012 roku odbyła się premiera spektaklu Afterparty. Przedstawienia zespołu są interdyscyplinarne, równorzędną rolę w nich stanowią: taniec, śpiew, tekst. Środki, którymi operują to wyolbrzymienie, groteska i parodia, która zaczyna się od obśmiania, pokazania w krzywym zwierciadle, języków tańca (szczególnie bliskiego Bendratowi – baletu), przez kostiumy, postacie popkultury aż po parodię płci. Harmonogram festiwalu   Organizatorzy: Biuro Festiwalowe Impart 2016, Centrum Inicjatyw Artystycznych Dyrektor Generalny Biura Festiwalowego Impart 2016: Krzysztof Maj Kurator festiwalu: Adam Kamiński Koordynacja: Ewa Staroń Projekt dofinansowany przez Wydział Kultury Urzędu Miejskiego Wrocławia oraz Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Dominik Krawiecki

Dominik Krawiecki

Centrum Inicjatyw Artystycznych i Biuro Festiwalowe Impart 2016 zapraszają na polską premierę spektaklu Psittacus Erithacus Pink Mama Theatre. O spektaklu: Okręt głupców płynie do Ameryki. Na jego pokładzie wśród wielu podróżnych, wybitny filozof Immanuel Kant, podróżujący razem z Psittacus Erithacus oraz Tadziem, chłopcem do towarzystwa. Psittacus Erithacus – papuga szara jest powiernikiem Kanta i tym samym jego alter ego. Wszystkie jego teorie, myśli, ale również lęki i fobie znajdują się we wnętrzu głowy Psittacusa Erithacusa.   Podczas rejsu Kant- człowiek ujawnia nieludzki sens swej filozofii i tak oto dochodzi do konfrontacji genialnego, acz pozbawionego poczucia rzeczywistości umysłu z banalnością i małostkowością innych postaci. Symbolika sztuki odsyła świat pokantowski ku archaicznym złogom wyobraźni zbiorowej, ku okulistycznym rytuałom. Lato i zima, biel i czerń, wiatr Westnord West, porcelanowe owce naturalnych wymiarów, sztuczny śnieg i piasek budują przestrzeń gry i atmosferę snu. W tym onirycznym świecie, zaludnionym przez niezdolne do komunikacji między sobą ludzkie manekiny, Kant staje się jedynie upiornym władcą kukiełek, a jego królestwo rozumu i woli rozpadło się w pył słów.  Filozoficzne, religijne i moralne natchnienie myśliciela grzęźnie więc pod kopułą pustki, krąży ponad ciemnością wód, i nie słychać, by ktoś – chociażby ptak-przedrzeźniacz – wołał go po imieniu. …to nie znaczy, że w teatrze należy pokazywać życie… Antonin Artaud Idea, koncept: Sławek Bendrat, Dominik Krawiecki Choreografia: Sławek Bendrat Reżyseria: Dominik Krawiecki Obsada: Sławek Bendrat, Dominik Krawiecki, Giuliano Guerrini, Marek Wieczorek, Martin Knoll ,Tomek Pomersbach Technika: Jonas Weber Kierownik produkcji: Angelika Rohrer Foto: Monika Chmielarz Produkcja: Kultur Stadt Bern, Swisslos Kultur Kanton Bern, Ernst Göhner Stiftung, Migros-Kulturprozent, Burgergemeinde Bern Pink Mama Theatre powstał w 2011 roku, wszyscy członkowie poznali się w Bernie i tam pracują. Pochodzą z różnych części Europy, jednak Szwajcarię wybrali na swoje miejsce. Kolejne spektakle Bendrata coraz wyraźniej przesuwają się w przestrzeń tematyki genderowej i queer. Członkowie grupy: Sławek Bendrat, Dominik Krawiecki, Simon Reimold, Marek Wieczorek, Angelika Rohrer. W repertuarze grupy: spektakl Escort, Ariel, solo Pinku Chirashi, które zrealizowane zostało w ramach rezydencji w Klubie Żak w Gdańsku, aktualnie w stałym repertuarze zespołu Pink Mama Theatre. W lutym 2012 roku odbyła się premiera spektaklu Afterparty. Przedstawienia zespołu są interdyscyplinarne, równorzędną rolę w nich stanowią: taniec, śpiew, tekst. Środki, którymi operują to wyolbrzymienie, groteska i parodia, która zaczyna się od obśmiania, pokazania w krzywym zwierciadle, języków tańca (szczególnie bliskiego Bendratowi – baletu), przez kostiumy, postacie popkultury aż po parodię płci. Harmonogram festiwalu   Organizatorzy: Biuro Festiwalowe Impart 2016, Centrum Inicjatyw Artystycznych Dyrektor Generalny Biura Festiwalowego Impart 2016: Krzysztof Maj Kurator festiwalu: Adam Kamiński Koordynacja: Ewa Staroń Projekt dofinansowany przez Wydział Kultury Urzędu Miejskiego Wrocławia oraz Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Tomek Pomersbach

Tomek Pomersbach

Centrum Inicjatyw Artystycznych i Biuro Festiwalowe Impart 2016 zapraszają na polską premierę spektaklu Psittacus Erithacus Pink Mama Theatre. O spektaklu: Okręt głupców płynie do Ameryki. Na jego pokładzie wśród wielu podróżnych, wybitny filozof Immanuel Kant, podróżujący razem z Psittacus Erithacus oraz Tadziem, chłopcem do towarzystwa. Psittacus Erithacus – papuga szara jest powiernikiem Kanta i tym samym jego alter ego. Wszystkie jego teorie, myśli, ale również lęki i fobie znajdują się we wnętrzu głowy Psittacusa Erithacusa.   Podczas rejsu Kant- człowiek ujawnia nieludzki sens swej filozofii i tak oto dochodzi do konfrontacji genialnego, acz pozbawionego poczucia rzeczywistości umysłu z banalnością i małostkowością innych postaci. Symbolika sztuki odsyła świat pokantowski ku archaicznym złogom wyobraźni zbiorowej, ku okulistycznym rytuałom. Lato i zima, biel i czerń, wiatr Westnord West, porcelanowe owce naturalnych wymiarów, sztuczny śnieg i piasek budują przestrzeń gry i atmosferę snu. W tym onirycznym świecie, zaludnionym przez niezdolne do komunikacji między sobą ludzkie manekiny, Kant staje się jedynie upiornym władcą kukiełek, a jego królestwo rozumu i woli rozpadło się w pył słów.  Filozoficzne, religijne i moralne natchnienie myśliciela grzęźnie więc pod kopułą pustki, krąży ponad ciemnością wód, i nie słychać, by ktoś – chociażby ptak-przedrzeźniacz – wołał go po imieniu. …to nie znaczy, że w teatrze należy pokazywać życie… Antonin Artaud Idea, koncept: Sławek Bendrat, Dominik Krawiecki Choreografia: Sławek Bendrat Reżyseria: Dominik Krawiecki Obsada: Sławek Bendrat, Dominik Krawiecki, Giuliano Guerrini, Marek Wieczorek, Martin Knoll ,Tomek Pomersbach Technika: Jonas Weber Kierownik produkcji: Angelika Rohrer Foto: Monika Chmielarz Produkcja: Kultur Stadt Bern, Swisslos Kultur Kanton Bern, Ernst Göhner Stiftung, Migros-Kulturprozent, Burgergemeinde Bern Pink Mama Theatre powstał w 2011 roku, wszyscy członkowie poznali się w Bernie i tam pracują. Pochodzą z różnych części Europy, jednak Szwajcarię wybrali na swoje miejsce. Kolejne spektakle Bendrata coraz wyraźniej przesuwają się w przestrzeń tematyki genderowej i queer. Członkowie grupy: Sławek Bendrat, Dominik Krawiecki, Simon Reimold, Marek Wieczorek, Angelika Rohrer. W repertuarze grupy: spektakl Escort, Ariel, solo Pinku Chirashi, które zrealizowane zostało w ramach rezydencji w Klubie Żak w Gdańsku, aktualnie w stałym repertuarze zespołu Pink Mama Theatre. W lutym 2012 roku odbyła się premiera spektaklu Afterparty. Przedstawienia zespołu są interdyscyplinarne, równorzędną rolę w nich stanowią: taniec, śpiew, tekst. Środki, którymi operują to wyolbrzymienie, groteska i parodia, która zaczyna się od obśmiania, pokazania w krzywym zwierciadle, języków tańca (szczególnie bliskiego Bendratowi – baletu), przez kostiumy, postacie popkultury aż po parodię płci. Harmonogram festiwalu   Organizatorzy: Biuro Festiwalowe Impart 2016, Centrum Inicjatyw Artystycznych Dyrektor Generalny Biura Festiwalowego Impart 2016: Krzysztof Maj Kurator festiwalu: Adam Kamiński Koordynacja: Ewa Staroń Projekt dofinansowany przez Wydział Kultury Urzędu Miejskiego Wrocławia oraz Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Zespoły

Organizacje

Festiwale

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close