Pink Mama Theatre jest niezależenym, europejskim i autorskim teatrem Sławka Bendrata i Dominika Krawieckiego, stworzonym w marcu 2011 roku. Bendrat jest tancerzem-choregografem, Krawiecki aktorem-reżyserem. Ich wspólne poszukiwania queer w teatrze rozpoczęły się pracą nad spektaklem Gier, zrealizowanym w Luzerner Theater w roku 2007. Następnie zrealizowali wspólnie w Marsylii eksperymentalny 45-minutowy film Id, w którym dużą rolę odgrywał ruch. Kolejne wspólne produkcje to zrealizowany w Bernie Yugoboy.com, zainspirowany twórczością Mariny Abramović oraz solo Bendrata Pinku chirashi. Prace zespołowe stworzone pod szyldem Pink Mama Theatre to: Escort (premiera: 2011 ), Afterparty (premiera: 2012), Ariel czyli Swinger’s Planets (premiera 2012), Freaks (premiera 2013) . W Polsce zespół występował w Gdańsku (Gdański Festiwal Tańca), Lublinie (Maat Festival), Krakowie i Wrocławiu (kilkakrotnie: Wibracje taneczne, Mandala Performance Festival, Atuty Tańca – w ramach programu Instytutu Muzyki i Tańca Scena dla tańca).
Konsekwentne wcielanie w życie własnych idei doprowadziło twórców Pink Mama Theatre do objęcia w maju 2013 roku rezydencji w Dampfzentrale w Bernie (siedziby teatru w seoznie 2013/2014), będącej jednym z najważniejszych ośrodków tańca w Szwajcarii. Najbliższe plany teatru to zorganizowanie pierwszej edycji queerowego festiwalu teatralnego „Pink Mama Festival” w listopadzie 2013 roku, na który organizatorzy zamierzają zaprosić rozmaitych artystów europejskich, oraz realizacja kolejnej premiery planowanej na marzec 2014 roku. Oba projekty zostaną wyprodukowane w ścisłej współpracy z Dampfzentrale w Bernie.
„Cielesność, seksualność i gender są podstawowymi tematami naszej pracy, a człowiek, jego emocjonalność i pragnienia stają się głównym celem poszukiwań artystycznych.
Pod względem formalnym bliskie nam są założenia sztuki konceptualnej. Dotyczy to głównie tworzenia abstarkcyjnych obrazów i ograniczenia do minimum, typowego, narracyjnego przebiegu akcji. Zastosowanie specyficznach srodków niedosłownego przedstawiania teatralnej rzeczywistości, skupia widza przede wszystkim na emocjonalności postaci, i stawia fabułę na plan drugi.
Pragnęlibyśmy stać sie interfejsem pomiedzy sztukami widowiskowymi a sztukami wizualnymi.
Naszą intencją jest produkowanie widowisk z pogranicza teatru dramatycznego i teatru tańca, i tym samym łączenie teatralnych srodków wyrazu. Naczelną ideą jest traktowanie wszystkich form teatralnych ( teatru dramatycznego, tańca, muzyki i innych) jednakowo i podjęcia próby dialogu między nimi. Chodzi nam tu głównie o spotkanie niezależnych twórców na równych prawach i o to, żeby praca każdego z nich stała się częścią jednej całości.
W skład naszego zespołu wchodzą przedstawiciele różnych, europejskich państw (Polska, Niemcy, Szwajcaria, Francja, Włochy). Dzięki temu Pink Mama Theatre, staje sią platformą pomiędzy wschodnimi i zachodnimi tradycjami teatralnymi Europy. Poszukiwanie własnych korzeni oraz starcie się obu tych kultur rozwija nasz język, styl i ekspresję.”