Kornelia Lech – absolwentka Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej im. Olgi Sławskiej-Lipczyńskiej w Poznaniu. Finalistka XVI Ogólnopolskiego Konkursu Tańca im. Wojciecha Wiesiołowskiego w Gdańsku. Swoje umiejętności taneczne doskonaliła m.in. na stażu techniki José Limóna organizowanym przez Ambasadę Amerykańską i Limón Institute z Nowego Jorku oraz na Międzynarodowych Warsztatach Tańca Współczesnego w Poznaniu. Dwukrotnie brała udział w warsztatach techniki GaGa, prowadzonych przez Yoshifumi Inao oraz Noę Paran z Batsheva Dance Company. Jako uczennica szkoły baletowej odbyła praktyki sceniczne w Teatrze Wielkim w Poznaniu – spektakle Faust, Pan Twardowski i Romeo i Julia (chor. Emil Wesołowski). Występowała również podczas koncertów Orkiestry Kameralnej Polskiego Radia – Amadeus.
W sezonie 2010/2011 roku rozpoczęła pracę w zespole Polskiego Teatru Tańca. Pracowała z choreografami takimi jak Ohad Naharin, Jo Strømgren, Yoshiko Waki oraz z innymi artystami, m.in.: Janem Komasą (Ksenofonia. Symfonia dla innego), Maciejem Mankowskim, Szymonem Brodziakiem. Występuje w spektaklach Minus 2 (chor. Ohad Naharin), Walk@ karnawału postem (chor. Ewa Wycichowska), Spotkania w dwóch niespełnionych Aktach, FootBall@…, XL. Polski Teatr Tańca wczoraj i dziś. Odcinek II, lata 1977-80: Krzesany i inne tańce, Szkoda, że Cię tu nie ma (chor. Ewa Wycichowska), The Outline (chor. Karolina Wyrwał), Desert (chor. Paulina Wycichowska), The Unknown-Niewiadoma (chor. Paweł Malicki), Public Space(chor. Karol Miękina) oraz Czterdzieści (chor. Jo Strømgren).