
Fot. materiały organizatorów
Fot. materiały organizatorów
Open’er Festival 2016 zaprasza na pokazy spektaklu Zrób siebie w choreografii Marty Ziółek. ZRÓB SIEBIE zaczyna się od treningu, nakazu i cielesnej rzeźby. Obiektem eksperymentu jest grupa pięciu perfomerów i performerek, którzy na czas performansu przybierają imiona: High Speed, Coco, Lordi, Glow oraz Beauty. Moderatorką i przewodniczką po tym doświadczeniu jest Marta Ziółek jako Angel Dust. Znajdujemy się gdzieś między siłownią, imprezą techno a korporacyjnym kościołem mindfulness. ZRÓB SIEBIE to utopia, wytwarzająca własny styl, język oraz seksualność. Proces ciągłego przekształcania tożsamości, która nigdy nie osiąga ostatecznego kształtu. To rodzaj tripu, który ciało zamienia w maszynę. Indywidualne cielesne monologi przenikają się tu z hybrydowym treningiem grupowym i transową praktyką złożoną z rave, jogi kundalini, latino flow i dancehallu. ZRÓB SIEBIE to gang, który do muzyki Lutto Lento bezustannie stwarza się i transformuje.
Koncepcja i choreografia: Marta Ziółek
Kreacja i performance:
Agnieszka Kryst // Beauty
Ramona Nagabczyńska // Coco
Robert Wasiewicz // Glow
Paweł Sakowicz // High Speed
Katarzyna Sikora // Lordi
Marta Ziółek // Angel Dust
Dramaturgia: Anka Herbut
Muzyka: Lutto Lento
Zdjęcia: Witek Orski, Dawid Grzelak
Wideo i oprawa wizualna: Krzysztof Bagiński
Kostiumy: Marta Ziółek
Scenografia: Dominika Olszowy
Menadżer produkcji: Dominik Skrzypkowski
Produkcja: Komuna// Warszawa
Marta Ziółek choreografka i performerka. Studiowała na wydziale choreografii w School for New Dance Development (SNDO) w Amsterdamie i na Międzywydziałowych Indywidualnych Studiach Humanistycznych Uniwersytetu Warszawskiego. Dla Komuny// Warszawa zrealizowała wcześniej projekt Ciało Oko (w ramach programu RE//MIX w 2013 roku) inspirowany sztuką amerykańskiej artystki Carolee Schneemann. Stypendystka prestiżowego stypendium Dance Web na ImPulsTanz Festival w Wiedniu (2011), uczestniczka europejskiej platformie „Europe in Motion” przeznaczonej dla młodych choreografów (2012), 2013 stypendystka the Amsterdam Fund for the Arts (2013). Ostatnio zaprezentowała m.in. projekt Black on Black inspirowany serią czarnych obrazów Rodczenki, eksplorujący ideę Czarnej choreografii, w Teatr Hetveem w Amsterdamie i Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie, a także opracowała choreografię do spektaklu Ewelina płacze Anny Karasińskiej (TR Warszawa). Razem z Alexem Baczyńskim-Jenkinsem utworzyła w Warszawie ₭em – nową przestrzeń pracy twórczej. W swojej pracy Marta Ziółek testuje performatywne granice i skupia się poszerzaniu pola praktyki choreografii. Swym interdyscyplinarnym podejście bada granice pomiędzy sztukami wizualnymi, performansem i choreografią.
Projekt dofinansowany przez Urząd m.st. Warszawy oraz ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.