Spektakle

Le Sacre

Zdjęcie: Le Sacre

Fot. Tomek Kamiński.

Wersja do druku

Udostępnij

O spektaklu:

Teatru Dada von Bzdülöw z Gdańska weryfikuje sens mitu ofiarniczego. W iście dadaistycznym geście zerwania z wszelką tradycją, w tym wypadku trwającą od prawie stu lat tradycją Święta wiosny, stworzył alternatywną wersję tego dzieła, która rzekomo zarysowana była przez kompozytora w korespondencji z autorem libretta, i którą rzekomo odnalazł, w kryminalnych niemalże okolicznościach, tajemniczy profesor ze USA – Jeff Perec. Le Sacre, z początku ironiczne, z charakterystyczną dla Teatru Dada nonszalancją w traktowaniu tematu „wielkiego dzieła”, z czasem nabiera transowego rytmu, wciąga mroczną wizją naznaczonego zmęczeniem i zniewoleniem doświadczenia ludzkiego. Nierozerwalnym elementem tego spektaklu jest oryginalna muzyka skomponowana przez Mikołaja Trzaskę.

reżyseria: Leszek Bzdyl i Katarzyna Chmielewska

muzyka: Mikołaj Trzaska (Igor Strawiński)

libretto: Leszek Bzdyl (Mikołaj Roerich)

choreografia i wykonanie:

Izabela Chlewińska, Katarzyna Chmielewska, Tatiana Kamieniecka, Dominika Knapik, Anna Steller, Leszek Bzdyl, Radek Hewelt, Dawid Lorenc

kostiumy: Sławek Blaszewski

reżyseria świateł: Michał Kołodziej

produkcja: Stowarzyszenie Teatr Dada von Bzdülöw, Teatr Wybrzeże/Gdańsk, Fundacja Nuova (Festiwal Wiosny)/Poznań

koprodukcja: Art Stations Fundation/Poznań, Dom Pracy Twórczej w Burdągu

przy wsparciu Urzędu Miasta Gdańska

Premiera: 17 grudnia 2010, Teatr Wybrzeże w Gdańsku;  18 marca 2011 w ramach VI edycji Festiwalu wiosny w  Poznaniu.

powiązane

Ludzie

Izabela Chlewińska

Izabela Chlewińska

O spektaklu:   Teatru Dada von Bzdülöw z Gdańska weryfikuje sens mitu ofiarniczego. W iście dadaistycznym geście zerwania z wszelką tradycją, w tym wypadku trwającą od prawie stu lat tradycją Święta wiosny, stworzył alternatywną wersję tego dzieła, która rzekomo zarysowana była przez kompozytora w korespondencji z autorem libretta, i którą rzekomo odnalazł, w kryminalnych niemalże okolicznościach, tajemniczy profesor ze USA – Jeff Perec. Le Sacre, z początku ironiczne, z charakterystyczną dla Teatru Dada nonszalancją w traktowaniu tematu „wielkiego dzieła”, z czasem nabiera transowego rytmu, wciąga mroczną wizją naznaczonego zmęczeniem i zniewoleniem doświadczenia ludzkiego. Nierozerwalnym elementem tego spektaklu jest oryginalna muzyka skomponowana przez Mikołaja Trzaskę.   reżyseria: Leszek Bzdyl i Katarzyna Chmielewska muzyka: Mikołaj Trzaska (Igor Strawiński) libretto: Leszek Bzdyl (Mikołaj Roerich) choreografia i wykonanie: Izabela Chlewińska, Katarzyna Chmielewska, Tatiana Kamieniecka, Dominika Knapik, Anna Steller, Leszek Bzdyl, Radek Hewelt, Dawid Lorenc kostiumy: Sławek Blaszewski reżyseria świateł: Michał Kołodziej   produkcja: Stowarzyszenie Teatr Dada von Bzdülöw, Teatr Wybrzeże/Gdańsk, Fundacja Nuova (Festiwal Wiosny)/Poznań koprodukcja: Art Stations Fundation/Poznań, Dom Pracy Twórczej w Burdągu przy wsparciu Urzędu Miasta Gdańska   Premiera: 17 grudnia 2010, Teatr Wybrzeże w Gdańsku;  18 marca 2011 w ramach VI edycji Festiwalu wiosny w  Poznaniu.

Katarzyna Chmielewska

Katarzyna Chmielewska

O spektaklu:   Teatru Dada von Bzdülöw z Gdańska weryfikuje sens mitu ofiarniczego. W iście dadaistycznym geście zerwania z wszelką tradycją, w tym wypadku trwającą od prawie stu lat tradycją Święta wiosny, stworzył alternatywną wersję tego dzieła, która rzekomo zarysowana była przez kompozytora w korespondencji z autorem libretta, i którą rzekomo odnalazł, w kryminalnych niemalże okolicznościach, tajemniczy profesor ze USA – Jeff Perec. Le Sacre, z początku ironiczne, z charakterystyczną dla Teatru Dada nonszalancją w traktowaniu tematu „wielkiego dzieła”, z czasem nabiera transowego rytmu, wciąga mroczną wizją naznaczonego zmęczeniem i zniewoleniem doświadczenia ludzkiego. Nierozerwalnym elementem tego spektaklu jest oryginalna muzyka skomponowana przez Mikołaja Trzaskę.   reżyseria: Leszek Bzdyl i Katarzyna Chmielewska muzyka: Mikołaj Trzaska (Igor Strawiński) libretto: Leszek Bzdyl (Mikołaj Roerich) choreografia i wykonanie: Izabela Chlewińska, Katarzyna Chmielewska, Tatiana Kamieniecka, Dominika Knapik, Anna Steller, Leszek Bzdyl, Radek Hewelt, Dawid Lorenc kostiumy: Sławek Blaszewski reżyseria świateł: Michał Kołodziej   produkcja: Stowarzyszenie Teatr Dada von Bzdülöw, Teatr Wybrzeże/Gdańsk, Fundacja Nuova (Festiwal Wiosny)/Poznań koprodukcja: Art Stations Fundation/Poznań, Dom Pracy Twórczej w Burdągu przy wsparciu Urzędu Miasta Gdańska   Premiera: 17 grudnia 2010, Teatr Wybrzeże w Gdańsku;  18 marca 2011 w ramach VI edycji Festiwalu wiosny w  Poznaniu.

Anna Steller

Anna Steller

O spektaklu:   Teatru Dada von Bzdülöw z Gdańska weryfikuje sens mitu ofiarniczego. W iście dadaistycznym geście zerwania z wszelką tradycją, w tym wypadku trwającą od prawie stu lat tradycją Święta wiosny, stworzył alternatywną wersję tego dzieła, która rzekomo zarysowana była przez kompozytora w korespondencji z autorem libretta, i którą rzekomo odnalazł, w kryminalnych niemalże okolicznościach, tajemniczy profesor ze USA – Jeff Perec. Le Sacre, z początku ironiczne, z charakterystyczną dla Teatru Dada nonszalancją w traktowaniu tematu „wielkiego dzieła”, z czasem nabiera transowego rytmu, wciąga mroczną wizją naznaczonego zmęczeniem i zniewoleniem doświadczenia ludzkiego. Nierozerwalnym elementem tego spektaklu jest oryginalna muzyka skomponowana przez Mikołaja Trzaskę.   reżyseria: Leszek Bzdyl i Katarzyna Chmielewska muzyka: Mikołaj Trzaska (Igor Strawiński) libretto: Leszek Bzdyl (Mikołaj Roerich) choreografia i wykonanie: Izabela Chlewińska, Katarzyna Chmielewska, Tatiana Kamieniecka, Dominika Knapik, Anna Steller, Leszek Bzdyl, Radek Hewelt, Dawid Lorenc kostiumy: Sławek Blaszewski reżyseria świateł: Michał Kołodziej   produkcja: Stowarzyszenie Teatr Dada von Bzdülöw, Teatr Wybrzeże/Gdańsk, Fundacja Nuova (Festiwal Wiosny)/Poznań koprodukcja: Art Stations Fundation/Poznań, Dom Pracy Twórczej w Burdągu przy wsparciu Urzędu Miasta Gdańska   Premiera: 17 grudnia 2010, Teatr Wybrzeże w Gdańsku;  18 marca 2011 w ramach VI edycji Festiwalu wiosny w  Poznaniu.

Leszek Bzdyl

Leszek Bzdyl

O spektaklu:   Teatru Dada von Bzdülöw z Gdańska weryfikuje sens mitu ofiarniczego. W iście dadaistycznym geście zerwania z wszelką tradycją, w tym wypadku trwającą od prawie stu lat tradycją Święta wiosny, stworzył alternatywną wersję tego dzieła, która rzekomo zarysowana była przez kompozytora w korespondencji z autorem libretta, i którą rzekomo odnalazł, w kryminalnych niemalże okolicznościach, tajemniczy profesor ze USA – Jeff Perec. Le Sacre, z początku ironiczne, z charakterystyczną dla Teatru Dada nonszalancją w traktowaniu tematu „wielkiego dzieła”, z czasem nabiera transowego rytmu, wciąga mroczną wizją naznaczonego zmęczeniem i zniewoleniem doświadczenia ludzkiego. Nierozerwalnym elementem tego spektaklu jest oryginalna muzyka skomponowana przez Mikołaja Trzaskę.   reżyseria: Leszek Bzdyl i Katarzyna Chmielewska muzyka: Mikołaj Trzaska (Igor Strawiński) libretto: Leszek Bzdyl (Mikołaj Roerich) choreografia i wykonanie: Izabela Chlewińska, Katarzyna Chmielewska, Tatiana Kamieniecka, Dominika Knapik, Anna Steller, Leszek Bzdyl, Radek Hewelt, Dawid Lorenc kostiumy: Sławek Blaszewski reżyseria świateł: Michał Kołodziej   produkcja: Stowarzyszenie Teatr Dada von Bzdülöw, Teatr Wybrzeże/Gdańsk, Fundacja Nuova (Festiwal Wiosny)/Poznań koprodukcja: Art Stations Fundation/Poznań, Dom Pracy Twórczej w Burdągu przy wsparciu Urzędu Miasta Gdańska   Premiera: 17 grudnia 2010, Teatr Wybrzeże w Gdańsku;  18 marca 2011 w ramach VI edycji Festiwalu wiosny w  Poznaniu.

Dominika Knapik

Dominika Knapik

O spektaklu:   Teatru Dada von Bzdülöw z Gdańska weryfikuje sens mitu ofiarniczego. W iście dadaistycznym geście zerwania z wszelką tradycją, w tym wypadku trwającą od prawie stu lat tradycją Święta wiosny, stworzył alternatywną wersję tego dzieła, która rzekomo zarysowana była przez kompozytora w korespondencji z autorem libretta, i którą rzekomo odnalazł, w kryminalnych niemalże okolicznościach, tajemniczy profesor ze USA – Jeff Perec. Le Sacre, z początku ironiczne, z charakterystyczną dla Teatru Dada nonszalancją w traktowaniu tematu „wielkiego dzieła”, z czasem nabiera transowego rytmu, wciąga mroczną wizją naznaczonego zmęczeniem i zniewoleniem doświadczenia ludzkiego. Nierozerwalnym elementem tego spektaklu jest oryginalna muzyka skomponowana przez Mikołaja Trzaskę.   reżyseria: Leszek Bzdyl i Katarzyna Chmielewska muzyka: Mikołaj Trzaska (Igor Strawiński) libretto: Leszek Bzdyl (Mikołaj Roerich) choreografia i wykonanie: Izabela Chlewińska, Katarzyna Chmielewska, Tatiana Kamieniecka, Dominika Knapik, Anna Steller, Leszek Bzdyl, Radek Hewelt, Dawid Lorenc kostiumy: Sławek Blaszewski reżyseria świateł: Michał Kołodziej   produkcja: Stowarzyszenie Teatr Dada von Bzdülöw, Teatr Wybrzeże/Gdańsk, Fundacja Nuova (Festiwal Wiosny)/Poznań koprodukcja: Art Stations Fundation/Poznań, Dom Pracy Twórczej w Burdągu przy wsparciu Urzędu Miasta Gdańska   Premiera: 17 grudnia 2010, Teatr Wybrzeże w Gdańsku;  18 marca 2011 w ramach VI edycji Festiwalu wiosny w  Poznaniu.

Tatiana Kamieniecka

Tatiana Kamieniecka

O spektaklu:   Teatru Dada von Bzdülöw z Gdańska weryfikuje sens mitu ofiarniczego. W iście dadaistycznym geście zerwania z wszelką tradycją, w tym wypadku trwającą od prawie stu lat tradycją Święta wiosny, stworzył alternatywną wersję tego dzieła, która rzekomo zarysowana była przez kompozytora w korespondencji z autorem libretta, i którą rzekomo odnalazł, w kryminalnych niemalże okolicznościach, tajemniczy profesor ze USA – Jeff Perec. Le Sacre, z początku ironiczne, z charakterystyczną dla Teatru Dada nonszalancją w traktowaniu tematu „wielkiego dzieła”, z czasem nabiera transowego rytmu, wciąga mroczną wizją naznaczonego zmęczeniem i zniewoleniem doświadczenia ludzkiego. Nierozerwalnym elementem tego spektaklu jest oryginalna muzyka skomponowana przez Mikołaja Trzaskę.   reżyseria: Leszek Bzdyl i Katarzyna Chmielewska muzyka: Mikołaj Trzaska (Igor Strawiński) libretto: Leszek Bzdyl (Mikołaj Roerich) choreografia i wykonanie: Izabela Chlewińska, Katarzyna Chmielewska, Tatiana Kamieniecka, Dominika Knapik, Anna Steller, Leszek Bzdyl, Radek Hewelt, Dawid Lorenc kostiumy: Sławek Blaszewski reżyseria świateł: Michał Kołodziej   produkcja: Stowarzyszenie Teatr Dada von Bzdülöw, Teatr Wybrzeże/Gdańsk, Fundacja Nuova (Festiwal Wiosny)/Poznań koprodukcja: Art Stations Fundation/Poznań, Dom Pracy Twórczej w Burdągu przy wsparciu Urzędu Miasta Gdańska   Premiera: 17 grudnia 2010, Teatr Wybrzeże w Gdańsku;  18 marca 2011 w ramach VI edycji Festiwalu wiosny w  Poznaniu.

Dawid Lorenc

Dawid Lorenc

O spektaklu:   Teatru Dada von Bzdülöw z Gdańska weryfikuje sens mitu ofiarniczego. W iście dadaistycznym geście zerwania z wszelką tradycją, w tym wypadku trwającą od prawie stu lat tradycją Święta wiosny, stworzył alternatywną wersję tego dzieła, która rzekomo zarysowana była przez kompozytora w korespondencji z autorem libretta, i którą rzekomo odnalazł, w kryminalnych niemalże okolicznościach, tajemniczy profesor ze USA – Jeff Perec. Le Sacre, z początku ironiczne, z charakterystyczną dla Teatru Dada nonszalancją w traktowaniu tematu „wielkiego dzieła”, z czasem nabiera transowego rytmu, wciąga mroczną wizją naznaczonego zmęczeniem i zniewoleniem doświadczenia ludzkiego. Nierozerwalnym elementem tego spektaklu jest oryginalna muzyka skomponowana przez Mikołaja Trzaskę.   reżyseria: Leszek Bzdyl i Katarzyna Chmielewska muzyka: Mikołaj Trzaska (Igor Strawiński) libretto: Leszek Bzdyl (Mikołaj Roerich) choreografia i wykonanie: Izabela Chlewińska, Katarzyna Chmielewska, Tatiana Kamieniecka, Dominika Knapik, Anna Steller, Leszek Bzdyl, Radek Hewelt, Dawid Lorenc kostiumy: Sławek Blaszewski reżyseria świateł: Michał Kołodziej   produkcja: Stowarzyszenie Teatr Dada von Bzdülöw, Teatr Wybrzeże/Gdańsk, Fundacja Nuova (Festiwal Wiosny)/Poznań koprodukcja: Art Stations Fundation/Poznań, Dom Pracy Twórczej w Burdągu przy wsparciu Urzędu Miasta Gdańska   Premiera: 17 grudnia 2010, Teatr Wybrzeże w Gdańsku;  18 marca 2011 w ramach VI edycji Festiwalu wiosny w  Poznaniu.

Zespoły

Organizacje

Festiwale

Teksty

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close