Spektakle

Poznań/Co z tym tańcem?: Harakiri Farmers „Stille”

Zdjęcie: Poznań/Co z tym tańcem?: Harakiri Farmers „Stille”

Fot. ASF

Wersja do druku

Udostępnij

Słowo „utopia” kojarzy się z fantazją i szlachetną naiwnością – z marzeniem o lepszym świecie. Z drugiej strony jednak nierzadka jest sytuacja, gdy myślenie utopijne prowadzi do tragicznych konsekwencji. Dwudzieste stulecie dało liczne tego dowody. Problem utopii jest zatem w jakimś sensie odbiciem ogólniejszego problemu kultury współczesnej – w jaki sposób myśleć o społecznych ulepszeniach bez uciekania się do przemocy? Być może należy zacząć od ciała i zastanowić się, w jaki sposób utopijne projekty na nie oddziałują. Co dzieje się z ludzkim ciałem w skrajnie utopijnym środowisku? Czy można popatrzeć na utopię jak na wirusa? Te pytania podejmuje najnowszy spektakl Harakiri Farmers. Czwórka tancerzy wybiera się na oczach widzów w podróż po historii myślenia utopijnego. Towarzyszy im kwartet smyczkowy grający specjalnie skomponowaną na potrzeby spektaklu kompozycję. W tej podróży zanurzamy się coraz głębiej w gąszcz obrazów i dźwięków mających niezwykle zmysłowy charakter. To, co początkowo wygląda jak prezentacja, staje się z czasem wyzwaniem. Tak jak cisza, która kończy każdą bitwę, ale też każdą z nich poprzedza. Cisza złowroga i kojąca równocześnie. Cisza nie jako brak dźwięków, ale ostateczny spokój, o którym wszyscy marzymy, ale który jest przecież tu, na Ziemi, dla ciała niemożliwy.

reżyseria: Wojtek Klimczyk
choreografia: Dominika Knapik (we współpracy z tancerzami)
muzyka: Aleksandra Gryka
wykonanie: Kwartet Cztery Czwarte w składzie Karolina Szymbara, Marta Rychlik, Zuzanna Iwańska, Agnieszka Majchrzyk
występują: Przemysław Kamiński, Mikołaj Karczewski, Dominika Knapik, Natalia Wilk
dramaturgia: Wojtek Klimczyk, Iga Gańczarczyk
produkcja: Stowarzyszenie Humanistycznych Inicjatyw Twórczych Sztruks
premiera: 16.11.2012, Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha, Kraków

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach programu Co z tym tańcem? 2013.

MKiDN mini (miniaturka)

powiązane

Ludzie

Wojciech Klimczyk

Wojciech Klimczyk

Słowo „utopia” kojarzy się z fantazją i szlachetną naiwnością – z marzeniem o lepszym świecie. Z drugiej strony jednak nierzadka jest sytuacja, gdy myślenie utopijne prowadzi do tragicznych konsekwencji. Dwudzieste stulecie dało liczne tego dowody. Problem utopii jest zatem w jakimś sensie odbiciem ogólniejszego problemu kultury współczesnej – w jaki sposób myśleć o społecznych ulepszeniach bez uciekania się do przemocy? Być może należy zacząć od ciała i zastanowić się, w jaki sposób utopijne projekty na nie oddziałują. Co dzieje się z ludzkim ciałem w skrajnie utopijnym środowisku? Czy można popatrzeć na utopię jak na wirusa? Te pytania podejmuje najnowszy spektakl Harakiri Farmers. Czwórka tancerzy wybiera się na oczach widzów w podróż po historii myślenia utopijnego. Towarzyszy im kwartet smyczkowy grający specjalnie skomponowaną na potrzeby spektaklu kompozycję. W tej podróży zanurzamy się coraz głębiej w gąszcz obrazów i dźwięków mających niezwykle zmysłowy charakter. To, co początkowo wygląda jak prezentacja, staje się z czasem wyzwaniem. Tak jak cisza, która kończy każdą bitwę, ale też każdą z nich poprzedza. Cisza złowroga i kojąca równocześnie. Cisza nie jako brak dźwięków, ale ostateczny spokój, o którym wszyscy marzymy, ale który jest przecież tu, na Ziemi, dla ciała niemożliwy.   reżyseria: Wojtek Klimczyk choreografia: Dominika Knapik (we współpracy z tancerzami) muzyka: Aleksandra Gryka wykonanie: Kwartet Cztery Czwarte w składzie Karolina Szymbara, Marta Rychlik, Zuzanna Iwańska, Agnieszka Majchrzyk występują: Przemysław Kamiński, Mikołaj Karczewski, Dominika Knapik, Natalia Wilk dramaturgia: Wojtek Klimczyk, Iga Gańczarczyk produkcja: Stowarzyszenie Humanistycznych Inicjatyw Twórczych Sztruks premiera: 16.11.2012, Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha, Kraków Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach programu Co z tym tańcem? 2013.

Dominika Knapik

Dominika Knapik

Słowo „utopia” kojarzy się z fantazją i szlachetną naiwnością – z marzeniem o lepszym świecie. Z drugiej strony jednak nierzadka jest sytuacja, gdy myślenie utopijne prowadzi do tragicznych konsekwencji. Dwudzieste stulecie dało liczne tego dowody. Problem utopii jest zatem w jakimś sensie odbiciem ogólniejszego problemu kultury współczesnej – w jaki sposób myśleć o społecznych ulepszeniach bez uciekania się do przemocy? Być może należy zacząć od ciała i zastanowić się, w jaki sposób utopijne projekty na nie oddziałują. Co dzieje się z ludzkim ciałem w skrajnie utopijnym środowisku? Czy można popatrzeć na utopię jak na wirusa? Te pytania podejmuje najnowszy spektakl Harakiri Farmers. Czwórka tancerzy wybiera się na oczach widzów w podróż po historii myślenia utopijnego. Towarzyszy im kwartet smyczkowy grający specjalnie skomponowaną na potrzeby spektaklu kompozycję. W tej podróży zanurzamy się coraz głębiej w gąszcz obrazów i dźwięków mających niezwykle zmysłowy charakter. To, co początkowo wygląda jak prezentacja, staje się z czasem wyzwaniem. Tak jak cisza, która kończy każdą bitwę, ale też każdą z nich poprzedza. Cisza złowroga i kojąca równocześnie. Cisza nie jako brak dźwięków, ale ostateczny spokój, o którym wszyscy marzymy, ale który jest przecież tu, na Ziemi, dla ciała niemożliwy.   reżyseria: Wojtek Klimczyk choreografia: Dominika Knapik (we współpracy z tancerzami) muzyka: Aleksandra Gryka wykonanie: Kwartet Cztery Czwarte w składzie Karolina Szymbara, Marta Rychlik, Zuzanna Iwańska, Agnieszka Majchrzyk występują: Przemysław Kamiński, Mikołaj Karczewski, Dominika Knapik, Natalia Wilk dramaturgia: Wojtek Klimczyk, Iga Gańczarczyk produkcja: Stowarzyszenie Humanistycznych Inicjatyw Twórczych Sztruks premiera: 16.11.2012, Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha, Kraków Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach programu Co z tym tańcem? 2013.

Przemek Kamiński

Przemek Kamiński

  • choreograf
  • tancerz
  • performer

Słowo „utopia” kojarzy się z fantazją i szlachetną naiwnością – z marzeniem o lepszym świecie. Z drugiej strony jednak nierzadka jest sytuacja, gdy myślenie utopijne prowadzi do tragicznych konsekwencji. Dwudzieste stulecie dało liczne tego dowody. Problem utopii jest zatem w jakimś sensie odbiciem ogólniejszego problemu kultury współczesnej – w jaki sposób myśleć o społecznych ulepszeniach bez uciekania się do przemocy? Być może należy zacząć od ciała i zastanowić się, w jaki sposób utopijne projekty na nie oddziałują. Co dzieje się z ludzkim ciałem w skrajnie utopijnym środowisku? Czy można popatrzeć na utopię jak na wirusa? Te pytania podejmuje najnowszy spektakl Harakiri Farmers. Czwórka tancerzy wybiera się na oczach widzów w podróż po historii myślenia utopijnego. Towarzyszy im kwartet smyczkowy grający specjalnie skomponowaną na potrzeby spektaklu kompozycję. W tej podróży zanurzamy się coraz głębiej w gąszcz obrazów i dźwięków mających niezwykle zmysłowy charakter. To, co początkowo wygląda jak prezentacja, staje się z czasem wyzwaniem. Tak jak cisza, która kończy każdą bitwę, ale też każdą z nich poprzedza. Cisza złowroga i kojąca równocześnie. Cisza nie jako brak dźwięków, ale ostateczny spokój, o którym wszyscy marzymy, ale który jest przecież tu, na Ziemi, dla ciała niemożliwy.   reżyseria: Wojtek Klimczyk choreografia: Dominika Knapik (we współpracy z tancerzami) muzyka: Aleksandra Gryka wykonanie: Kwartet Cztery Czwarte w składzie Karolina Szymbara, Marta Rychlik, Zuzanna Iwańska, Agnieszka Majchrzyk występują: Przemysław Kamiński, Mikołaj Karczewski, Dominika Knapik, Natalia Wilk dramaturgia: Wojtek Klimczyk, Iga Gańczarczyk produkcja: Stowarzyszenie Humanistycznych Inicjatyw Twórczych Sztruks premiera: 16.11.2012, Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha, Kraków Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach programu Co z tym tańcem? 2013.

Zespoły

Organizacje

Festiwale

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close