Urodzony 29 marca 1980 w Opolu, wykładowca, dramaturg, antropolog tańca.
Ukończył socjologię na Uniwersytecie Jagiellońskim, studiował również reżyserię na Państwowej Wyższej Szkole Teatralnej w Krakowie. Doktorat z socjologii uzyskał na podstawie dysertacji na temat procesu twórczego Andre Gingrasa, z którym współpracował jako dramaturg podczas pobytu w Holandii. Autor książek Erotyzm ponowoczesny (Universitas, Kraków 2008) oraz Wizjonerzy ciała. Panorama współczesnego teatru tańca (Ha!art, Kraków 2010) – obszerne kompendium wiedzy o tańcu współczesnym od. Wykłada w Katedrze Porównawczych Studiów Cywilizacji Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie.
Wespół z Dominiką Knapik założył w roku 2007 Harakiri Farmers – kolektyw o otwartej formule, realizujący wydarzenia z pogranicza teatru, tańca i performansu. Pierwszą produkcją Harakiri Farmers był Keret – projekt ten wygrał konkurs „Nowe Sytuacje” podczas międzynarodowego festiwalu teatralnego MALTA w Poznaniu (2008). Zespół współpracował między innymi z Kennethem Flakiem (The Fork, 2010), Anną Brzezińską (We are oh so Lucky). Ich przedstawienia o intelektualnym, ironicznym charakterze cechuje „dyskursywny” stosunek do tańca – jego istnienie w kontekście innych wypowiedzi, pochodzących z różnych pól sztuki, polityki czy szeroko pojętej kultury masowej.
W 2011 miała premierę Moskwa – spektakl w reżyserii Klimczyka, abstrakcyjne przedstawienie eksplorujące relację między tańcem i muzyką – wykonywanym na żywo przez pianistkę utworem Mortona Feldmana. Wojciech Klimczyk pracuje obecnie nad interpretacją Trzech sióstr.