Spektakle

Poznań: Rosalind Crisp „Back to bone” – premiera na otwarcie sezonu 2014/15

Zdjęcie: Poznań: Rosalind Crisp „Back to bone” – premiera na otwarcie sezonu 2014/15

Fot. Michał Łuczak, Greg Nelec, Peter Lecko

Wersja do druku

Udostępnij

W Back to Bone mistrzyni choreograficznej improwizacji Rosalind Crisp rozbiera taniec na czynniki pierwsze. Bohaterem spektaklu stają się nie tyle same gesty i kroki, co kluczowa w praktyce choreograficznej i tanecznej Rosalind uważność – zdolność  do pozostawania zawsze w teraz, do śledzenia inicjujących poszczególne ruchy impulsów i twórczego wykorzystywania nawet najmniejszych zmian zachodzących w ciele. Nieustanne podejmowanie decyzji już w trakcie samego wykonywania tańca pozwala tancerzowi na stymulację wielu zmysłów naraz i inicjację często niezwykłego ruchu o każdej dynamice, z każdej części ciała, bez wysiłku i bez uprzednio obranego kierunku. Ciało uwalnia się od narzuconych mu wcześniej ograniczających schematów poruszania się i pozbywa napięć, które wstrzymywały swobodny przepływ energii. W tej fascynującej i z pozoru niestabilnej choreograficzno-tanecznej przestrzeni twórczy potencjał uwagi ukazuje się nam w całej okazałości.

Otwierający taneczny sezon 2014/2015 spektakl  Back to Bone to druga z trzech produkcji urodzinowych zaplanowanych specjalnie z okazji dziesięciolecia Fundacji Art Stations.

choreografia: Rosalind Crisp we współpracy z tancerzami
tańczą: Martyna Lorenc, Anna Nowicka, Janusz Orlik, Tomek Pomersbach, Julia Plawgo, Katarzyna Wolińska i Marysia Zimpel.
produkcja:  Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk

Rosalind Crisp wychowała się na farmie owiec w Australii. Trenowała w Victorian Ballet School, Melbourne, studiowała technikę release, Body-Mind Centering® i improwizację kontaktową w Europejskim Centrum Rozwoju Tańca w Arnhem, w Holandii (dyplom w 1991 roku). Założyła Omeo Dance Studio w Sydney, które stało się miejscem jej choreograficznych poszukiwań, otrzymała wiele nagród, w tym stypendium od Rady Australii. Od 2004 roku jej siedzibą jest Paryż, gdzie jest choreograficznym współpracownikiem Carolyn Carlson w Atelier de Paris. Jej praca jest wspierana przez rząd francuski i prezentowana we Francji, Niemczech, Finlandii, Wielkiej Brytanii, Australii. Rosalind Crisp tworzy również prace dla innych zespołów, takich jak Berlin Two Fish, Laban Centre/ London, University of Melbourne, HZT Uniwersytet w Berlinie (gdzie jest profesorem). Crisp naucza zarówno w całej Europie, jak i Australii. Jej trwający projekt d a n s e jest priorytetem jej pracy, tworzy go we współpracy z tancerzami swojego zespołu, w szczególności z Céline Debyser i Maxem Fossati, oraz gośćmi takimi jak : Andreas Müller, Andrew Morrish i szwajcarski gitarzysta Hansueli Tischhauser. W 2012 roku Rosalind poprowadziła tygodniowy intensywny warsztat dla polskich tancerzy i choreografów w ramach programu Alternatywnej Akademii Tańca.
www.omeodance.com

Martyna Lorenc z wykształcenia tancerko-kognitywistka. Z zamiłowania człowiek często zmieniający zamiłowania. Utrzymujące się latami to muzyka, ruch, procesy umysłowe i jedzenie. Obecnie mieszka głównie w Austrii. Jest członkinią Editta Braun Company i C.O.V. Company Off Verticality, w ostatnim roku pracowała również z Georgiem Blaschke/M.A.P. Vienna i Davidem Zambrano. Tworzy też swoje prace, m.in. solo Alien Drive z kompozytorem Lorenzo Romano czy duet Beton z Hyginem Delimatem, artystką wizualną Poliną Stoyanovą i kompozytorem Ivanem Shopovem, w ramach rezydencji w Derida Dance Center w Sofii. W zakresie video kombinuje z bratem Kubą. Ostatnia wspólna rzecz to seria ruchomych obrazów, których premierowy pokaz odbędzie się w ramach Homeless Exhibition podczas festiwalu Screen&Sound w Krakowie. W 2013 roku brała udział w projekcie badawczym nad wrażeniami fantomicznymi łączącym neuronaukę i praktykę taneczną w ramach Visegrad Artist Residency Program w Budapeszcie, razem z Marysią Zimpel i Gają Karolczak. Obecnie pracuje nad nowym spektaklem wspólnie z Rafałem Pierzyńskim w ramach rezydencji w austriackich Alpach.

Julia Plawgo – urodzona w 1989 roku, od października studentka na kierunku Taniec, Kontekst, Choreografia w HZT Berlin. Stypendystka Alternatywnej Akademii Tańca 2014 Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk. Pierwsze doświadczenia sceniczne zdobyła jako tancerka w spektaklach Anny Piotrowskiej prezentowanych m.in. w ramach Polskiej Platformy Tańca 2010 w Poznaniu, XVIII Międzynarodowych Spotkań Sztuki Akcji ROZDROŻE w CSW w Warszawie i Warszawskiej Sceny Tańca 2012. Autorka solo Alfredo Traps tańczy pokazanego w Strefie Be Narodowego Starego Teatru w Krakowie w ramach cyklu komentującego sezon: swinarski. Uczestniczka licznych warsztatów u pedagogów takich jak: Keith Hennessy, Benoît Lachambre, Mala Kline, Tony Orrico, Kathleen Hermesdorf, David Zambrano, Rasmus Ölme, Samantha van Wissen.

***

Bilety w cenie 15zł i 10zł (ulgowe) dostępne w Punktach Informacyjnych Starego Browaru oraz na ebilet.pl

powiązane

Ludzie

Anna Nowicka

Anna Nowicka

W Back to Bone mistrzyni choreograficznej improwizacji Rosalind Crisp rozbiera taniec na czynniki pierwsze. Bohaterem spektaklu stają się nie tyle same gesty i kroki, co kluczowa w praktyce choreograficznej i tanecznej Rosalind uważność – zdolność  do pozostawania zawsze w teraz, do śledzenia inicjujących poszczególne ruchy impulsów i twórczego wykorzystywania nawet najmniejszych zmian zachodzących w ciele. Nieustanne podejmowanie decyzji już w trakcie samego wykonywania tańca pozwala tancerzowi na stymulację wielu zmysłów naraz i inicjację często niezwykłego ruchu o każdej dynamice, z każdej części ciała, bez wysiłku i bez uprzednio obranego kierunku. Ciało uwalnia się od narzuconych mu wcześniej ograniczających schematów poruszania się i pozbywa napięć, które wstrzymywały swobodny przepływ energii. W tej fascynującej i z pozoru niestabilnej choreograficzno-tanecznej przestrzeni twórczy potencjał uwagi ukazuje się nam w całej okazałości. Otwierający taneczny sezon 2014/2015 spektakl  Back to Bone to druga z trzech produkcji urodzinowych zaplanowanych specjalnie z okazji dziesięciolecia Fundacji Art Stations. choreografia: Rosalind Crisp we współpracy z tancerzami tańczą: Martyna Lorenc, Anna Nowicka, Janusz Orlik, Tomek Pomersbach, Julia Plawgo, Katarzyna Wolińska i Marysia Zimpel. produkcja:  Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk Rosalind Crisp wychowała się na farmie owiec w Australii. Trenowała w Victorian Ballet School, Melbourne, studiowała technikę release, Body-Mind Centering® i improwizację kontaktową w Europejskim Centrum Rozwoju Tańca w Arnhem, w Holandii (dyplom w 1991 roku). Założyła Omeo Dance Studio w Sydney, które stało się miejscem jej choreograficznych poszukiwań, otrzymała wiele nagród, w tym stypendium od Rady Australii. Od 2004 roku jej siedzibą jest Paryż, gdzie jest choreograficznym współpracownikiem Carolyn Carlson w Atelier de Paris. Jej praca jest wspierana przez rząd francuski i prezentowana we Francji, Niemczech, Finlandii, Wielkiej Brytanii, Australii. Rosalind Crisp tworzy również prace dla innych zespołów, takich jak Berlin Two Fish, Laban Centre/ London, University of Melbourne, HZT Uniwersytet w Berlinie (gdzie jest profesorem). Crisp naucza zarówno w całej Europie, jak i Australii. Jej trwający projekt d a n s e jest priorytetem jej pracy, tworzy go we współpracy z tancerzami swojego zespołu, w szczególności z Céline Debyser i Maxem Fossati, oraz gośćmi takimi jak : Andreas Müller, Andrew Morrish i szwajcarski gitarzysta Hansueli Tischhauser. W 2012 roku Rosalind poprowadziła tygodniowy intensywny warsztat dla polskich tancerzy i choreografów w ramach programu Alternatywnej Akademii Tańca. www.omeodance.com Martyna Lorenc z wykształcenia tancerko-kognitywistka. Z zamiłowania człowiek często zmieniający zamiłowania. Utrzymujące się latami to muzyka, ruch, procesy umysłowe i jedzenie. Obecnie mieszka głównie w Austrii. Jest członkinią Editta Braun Company i C.O.V. Company Off Verticality, w ostatnim roku pracowała również z Georgiem Blaschke/M.A.P. Vienna i Davidem Zambrano. Tworzy też swoje prace, m.in. solo Alien Drive z kompozytorem Lorenzo Romano czy duet Beton z Hyginem Delimatem, artystką wizualną Poliną Stoyanovą i kompozytorem Ivanem Shopovem, w ramach rezydencji w Derida Dance Center w Sofii. W zakresie video kombinuje z bratem Kubą. Ostatnia wspólna rzecz to seria ruchomych obrazów, których premierowy pokaz odbędzie się w ramach Homeless Exhibition podczas festiwalu Screen&Sound w Krakowie. W 2013 roku brała udział w projekcie badawczym nad wrażeniami fantomicznymi łączącym neuronaukę i praktykę taneczną w ramach Visegrad Artist Residency Program w Budapeszcie, razem z Marysią Zimpel i Gają Karolczak. Obecnie pracuje nad nowym spektaklem wspólnie z Rafałem Pierzyńskim w ramach rezydencji w austriackich Alpach. Julia Plawgo – urodzona w 1989 roku, od października studentka na kierunku Taniec, Kontekst, Choreografia w HZT Berlin. Stypendystka Alternatywnej Akademii Tańca 2014 Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk. Pierwsze doświadczenia sceniczne zdobyła jako tancerka w spektaklach Anny Piotrowskiej prezentowanych m.in. w ramach Polskiej Platformy Tańca 2010 w Poznaniu, XVIII Międzynarodowych Spotkań Sztuki Akcji ROZDROŻE w CSW w Warszawie i Warszawskiej Sceny Tańca 2012. Autorka solo Alfredo Traps tańczy pokazanego w Strefie Be Narodowego Starego Teatru w Krakowie w ramach cyklu komentującego sezon: swinarski. Uczestniczka licznych warsztatów u pedagogów takich jak: Keith Hennessy, Benoît Lachambre, Mala Kline, Tony Orrico, Kathleen Hermesdorf, David Zambrano, Rasmus Ölme, Samantha van Wissen. *** Bilety w cenie 15zł i 10zł (ulgowe) dostępne w Punktach Informacyjnych Starego Browaru oraz na ebilet.pl

Janusz Orlik

Janusz Orlik

W Back to Bone mistrzyni choreograficznej improwizacji Rosalind Crisp rozbiera taniec na czynniki pierwsze. Bohaterem spektaklu stają się nie tyle same gesty i kroki, co kluczowa w praktyce choreograficznej i tanecznej Rosalind uważność – zdolność  do pozostawania zawsze w teraz, do śledzenia inicjujących poszczególne ruchy impulsów i twórczego wykorzystywania nawet najmniejszych zmian zachodzących w ciele. Nieustanne podejmowanie decyzji już w trakcie samego wykonywania tańca pozwala tancerzowi na stymulację wielu zmysłów naraz i inicjację często niezwykłego ruchu o każdej dynamice, z każdej części ciała, bez wysiłku i bez uprzednio obranego kierunku. Ciało uwalnia się od narzuconych mu wcześniej ograniczających schematów poruszania się i pozbywa napięć, które wstrzymywały swobodny przepływ energii. W tej fascynującej i z pozoru niestabilnej choreograficzno-tanecznej przestrzeni twórczy potencjał uwagi ukazuje się nam w całej okazałości. Otwierający taneczny sezon 2014/2015 spektakl  Back to Bone to druga z trzech produkcji urodzinowych zaplanowanych specjalnie z okazji dziesięciolecia Fundacji Art Stations. choreografia: Rosalind Crisp we współpracy z tancerzami tańczą: Martyna Lorenc, Anna Nowicka, Janusz Orlik, Tomek Pomersbach, Julia Plawgo, Katarzyna Wolińska i Marysia Zimpel. produkcja:  Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk Rosalind Crisp wychowała się na farmie owiec w Australii. Trenowała w Victorian Ballet School, Melbourne, studiowała technikę release, Body-Mind Centering® i improwizację kontaktową w Europejskim Centrum Rozwoju Tańca w Arnhem, w Holandii (dyplom w 1991 roku). Założyła Omeo Dance Studio w Sydney, które stało się miejscem jej choreograficznych poszukiwań, otrzymała wiele nagród, w tym stypendium od Rady Australii. Od 2004 roku jej siedzibą jest Paryż, gdzie jest choreograficznym współpracownikiem Carolyn Carlson w Atelier de Paris. Jej praca jest wspierana przez rząd francuski i prezentowana we Francji, Niemczech, Finlandii, Wielkiej Brytanii, Australii. Rosalind Crisp tworzy również prace dla innych zespołów, takich jak Berlin Two Fish, Laban Centre/ London, University of Melbourne, HZT Uniwersytet w Berlinie (gdzie jest profesorem). Crisp naucza zarówno w całej Europie, jak i Australii. Jej trwający projekt d a n s e jest priorytetem jej pracy, tworzy go we współpracy z tancerzami swojego zespołu, w szczególności z Céline Debyser i Maxem Fossati, oraz gośćmi takimi jak : Andreas Müller, Andrew Morrish i szwajcarski gitarzysta Hansueli Tischhauser. W 2012 roku Rosalind poprowadziła tygodniowy intensywny warsztat dla polskich tancerzy i choreografów w ramach programu Alternatywnej Akademii Tańca. www.omeodance.com Martyna Lorenc z wykształcenia tancerko-kognitywistka. Z zamiłowania człowiek często zmieniający zamiłowania. Utrzymujące się latami to muzyka, ruch, procesy umysłowe i jedzenie. Obecnie mieszka głównie w Austrii. Jest członkinią Editta Braun Company i C.O.V. Company Off Verticality, w ostatnim roku pracowała również z Georgiem Blaschke/M.A.P. Vienna i Davidem Zambrano. Tworzy też swoje prace, m.in. solo Alien Drive z kompozytorem Lorenzo Romano czy duet Beton z Hyginem Delimatem, artystką wizualną Poliną Stoyanovą i kompozytorem Ivanem Shopovem, w ramach rezydencji w Derida Dance Center w Sofii. W zakresie video kombinuje z bratem Kubą. Ostatnia wspólna rzecz to seria ruchomych obrazów, których premierowy pokaz odbędzie się w ramach Homeless Exhibition podczas festiwalu Screen&Sound w Krakowie. W 2013 roku brała udział w projekcie badawczym nad wrażeniami fantomicznymi łączącym neuronaukę i praktykę taneczną w ramach Visegrad Artist Residency Program w Budapeszcie, razem z Marysią Zimpel i Gają Karolczak. Obecnie pracuje nad nowym spektaklem wspólnie z Rafałem Pierzyńskim w ramach rezydencji w austriackich Alpach. Julia Plawgo – urodzona w 1989 roku, od października studentka na kierunku Taniec, Kontekst, Choreografia w HZT Berlin. Stypendystka Alternatywnej Akademii Tańca 2014 Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk. Pierwsze doświadczenia sceniczne zdobyła jako tancerka w spektaklach Anny Piotrowskiej prezentowanych m.in. w ramach Polskiej Platformy Tańca 2010 w Poznaniu, XVIII Międzynarodowych Spotkań Sztuki Akcji ROZDROŻE w CSW w Warszawie i Warszawskiej Sceny Tańca 2012. Autorka solo Alfredo Traps tańczy pokazanego w Strefie Be Narodowego Starego Teatru w Krakowie w ramach cyklu komentującego sezon: swinarski. Uczestniczka licznych warsztatów u pedagogów takich jak: Keith Hennessy, Benoît Lachambre, Mala Kline, Tony Orrico, Kathleen Hermesdorf, David Zambrano, Rasmus Ölme, Samantha van Wissen. *** Bilety w cenie 15zł i 10zł (ulgowe) dostępne w Punktach Informacyjnych Starego Browaru oraz na ebilet.pl

Kasia Wolińska

Kasia Wolińska

W Back to Bone mistrzyni choreograficznej improwizacji Rosalind Crisp rozbiera taniec na czynniki pierwsze. Bohaterem spektaklu stają się nie tyle same gesty i kroki, co kluczowa w praktyce choreograficznej i tanecznej Rosalind uważność – zdolność  do pozostawania zawsze w teraz, do śledzenia inicjujących poszczególne ruchy impulsów i twórczego wykorzystywania nawet najmniejszych zmian zachodzących w ciele. Nieustanne podejmowanie decyzji już w trakcie samego wykonywania tańca pozwala tancerzowi na stymulację wielu zmysłów naraz i inicjację często niezwykłego ruchu o każdej dynamice, z każdej części ciała, bez wysiłku i bez uprzednio obranego kierunku. Ciało uwalnia się od narzuconych mu wcześniej ograniczających schematów poruszania się i pozbywa napięć, które wstrzymywały swobodny przepływ energii. W tej fascynującej i z pozoru niestabilnej choreograficzno-tanecznej przestrzeni twórczy potencjał uwagi ukazuje się nam w całej okazałości. Otwierający taneczny sezon 2014/2015 spektakl  Back to Bone to druga z trzech produkcji urodzinowych zaplanowanych specjalnie z okazji dziesięciolecia Fundacji Art Stations. choreografia: Rosalind Crisp we współpracy z tancerzami tańczą: Martyna Lorenc, Anna Nowicka, Janusz Orlik, Tomek Pomersbach, Julia Plawgo, Katarzyna Wolińska i Marysia Zimpel. produkcja:  Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk Rosalind Crisp wychowała się na farmie owiec w Australii. Trenowała w Victorian Ballet School, Melbourne, studiowała technikę release, Body-Mind Centering® i improwizację kontaktową w Europejskim Centrum Rozwoju Tańca w Arnhem, w Holandii (dyplom w 1991 roku). Założyła Omeo Dance Studio w Sydney, które stało się miejscem jej choreograficznych poszukiwań, otrzymała wiele nagród, w tym stypendium od Rady Australii. Od 2004 roku jej siedzibą jest Paryż, gdzie jest choreograficznym współpracownikiem Carolyn Carlson w Atelier de Paris. Jej praca jest wspierana przez rząd francuski i prezentowana we Francji, Niemczech, Finlandii, Wielkiej Brytanii, Australii. Rosalind Crisp tworzy również prace dla innych zespołów, takich jak Berlin Two Fish, Laban Centre/ London, University of Melbourne, HZT Uniwersytet w Berlinie (gdzie jest profesorem). Crisp naucza zarówno w całej Europie, jak i Australii. Jej trwający projekt d a n s e jest priorytetem jej pracy, tworzy go we współpracy z tancerzami swojego zespołu, w szczególności z Céline Debyser i Maxem Fossati, oraz gośćmi takimi jak : Andreas Müller, Andrew Morrish i szwajcarski gitarzysta Hansueli Tischhauser. W 2012 roku Rosalind poprowadziła tygodniowy intensywny warsztat dla polskich tancerzy i choreografów w ramach programu Alternatywnej Akademii Tańca. www.omeodance.com Martyna Lorenc z wykształcenia tancerko-kognitywistka. Z zamiłowania człowiek często zmieniający zamiłowania. Utrzymujące się latami to muzyka, ruch, procesy umysłowe i jedzenie. Obecnie mieszka głównie w Austrii. Jest członkinią Editta Braun Company i C.O.V. Company Off Verticality, w ostatnim roku pracowała również z Georgiem Blaschke/M.A.P. Vienna i Davidem Zambrano. Tworzy też swoje prace, m.in. solo Alien Drive z kompozytorem Lorenzo Romano czy duet Beton z Hyginem Delimatem, artystką wizualną Poliną Stoyanovą i kompozytorem Ivanem Shopovem, w ramach rezydencji w Derida Dance Center w Sofii. W zakresie video kombinuje z bratem Kubą. Ostatnia wspólna rzecz to seria ruchomych obrazów, których premierowy pokaz odbędzie się w ramach Homeless Exhibition podczas festiwalu Screen&Sound w Krakowie. W 2013 roku brała udział w projekcie badawczym nad wrażeniami fantomicznymi łączącym neuronaukę i praktykę taneczną w ramach Visegrad Artist Residency Program w Budapeszcie, razem z Marysią Zimpel i Gają Karolczak. Obecnie pracuje nad nowym spektaklem wspólnie z Rafałem Pierzyńskim w ramach rezydencji w austriackich Alpach. Julia Plawgo – urodzona w 1989 roku, od października studentka na kierunku Taniec, Kontekst, Choreografia w HZT Berlin. Stypendystka Alternatywnej Akademii Tańca 2014 Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk. Pierwsze doświadczenia sceniczne zdobyła jako tancerka w spektaklach Anny Piotrowskiej prezentowanych m.in. w ramach Polskiej Platformy Tańca 2010 w Poznaniu, XVIII Międzynarodowych Spotkań Sztuki Akcji ROZDROŻE w CSW w Warszawie i Warszawskiej Sceny Tańca 2012. Autorka solo Alfredo Traps tańczy pokazanego w Strefie Be Narodowego Starego Teatru w Krakowie w ramach cyklu komentującego sezon: swinarski. Uczestniczka licznych warsztatów u pedagogów takich jak: Keith Hennessy, Benoît Lachambre, Mala Kline, Tony Orrico, Kathleen Hermesdorf, David Zambrano, Rasmus Ölme, Samantha van Wissen. *** Bilety w cenie 15zł i 10zł (ulgowe) dostępne w Punktach Informacyjnych Starego Browaru oraz na ebilet.pl

Tomek Pomersbach

Tomek Pomersbach

W Back to Bone mistrzyni choreograficznej improwizacji Rosalind Crisp rozbiera taniec na czynniki pierwsze. Bohaterem spektaklu stają się nie tyle same gesty i kroki, co kluczowa w praktyce choreograficznej i tanecznej Rosalind uważność – zdolność  do pozostawania zawsze w teraz, do śledzenia inicjujących poszczególne ruchy impulsów i twórczego wykorzystywania nawet najmniejszych zmian zachodzących w ciele. Nieustanne podejmowanie decyzji już w trakcie samego wykonywania tańca pozwala tancerzowi na stymulację wielu zmysłów naraz i inicjację często niezwykłego ruchu o każdej dynamice, z każdej części ciała, bez wysiłku i bez uprzednio obranego kierunku. Ciało uwalnia się od narzuconych mu wcześniej ograniczających schematów poruszania się i pozbywa napięć, które wstrzymywały swobodny przepływ energii. W tej fascynującej i z pozoru niestabilnej choreograficzno-tanecznej przestrzeni twórczy potencjał uwagi ukazuje się nam w całej okazałości. Otwierający taneczny sezon 2014/2015 spektakl  Back to Bone to druga z trzech produkcji urodzinowych zaplanowanych specjalnie z okazji dziesięciolecia Fundacji Art Stations. choreografia: Rosalind Crisp we współpracy z tancerzami tańczą: Martyna Lorenc, Anna Nowicka, Janusz Orlik, Tomek Pomersbach, Julia Plawgo, Katarzyna Wolińska i Marysia Zimpel. produkcja:  Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk Rosalind Crisp wychowała się na farmie owiec w Australii. Trenowała w Victorian Ballet School, Melbourne, studiowała technikę release, Body-Mind Centering® i improwizację kontaktową w Europejskim Centrum Rozwoju Tańca w Arnhem, w Holandii (dyplom w 1991 roku). Założyła Omeo Dance Studio w Sydney, które stało się miejscem jej choreograficznych poszukiwań, otrzymała wiele nagród, w tym stypendium od Rady Australii. Od 2004 roku jej siedzibą jest Paryż, gdzie jest choreograficznym współpracownikiem Carolyn Carlson w Atelier de Paris. Jej praca jest wspierana przez rząd francuski i prezentowana we Francji, Niemczech, Finlandii, Wielkiej Brytanii, Australii. Rosalind Crisp tworzy również prace dla innych zespołów, takich jak Berlin Two Fish, Laban Centre/ London, University of Melbourne, HZT Uniwersytet w Berlinie (gdzie jest profesorem). Crisp naucza zarówno w całej Europie, jak i Australii. Jej trwający projekt d a n s e jest priorytetem jej pracy, tworzy go we współpracy z tancerzami swojego zespołu, w szczególności z Céline Debyser i Maxem Fossati, oraz gośćmi takimi jak : Andreas Müller, Andrew Morrish i szwajcarski gitarzysta Hansueli Tischhauser. W 2012 roku Rosalind poprowadziła tygodniowy intensywny warsztat dla polskich tancerzy i choreografów w ramach programu Alternatywnej Akademii Tańca. www.omeodance.com Martyna Lorenc z wykształcenia tancerko-kognitywistka. Z zamiłowania człowiek często zmieniający zamiłowania. Utrzymujące się latami to muzyka, ruch, procesy umysłowe i jedzenie. Obecnie mieszka głównie w Austrii. Jest członkinią Editta Braun Company i C.O.V. Company Off Verticality, w ostatnim roku pracowała również z Georgiem Blaschke/M.A.P. Vienna i Davidem Zambrano. Tworzy też swoje prace, m.in. solo Alien Drive z kompozytorem Lorenzo Romano czy duet Beton z Hyginem Delimatem, artystką wizualną Poliną Stoyanovą i kompozytorem Ivanem Shopovem, w ramach rezydencji w Derida Dance Center w Sofii. W zakresie video kombinuje z bratem Kubą. Ostatnia wspólna rzecz to seria ruchomych obrazów, których premierowy pokaz odbędzie się w ramach Homeless Exhibition podczas festiwalu Screen&Sound w Krakowie. W 2013 roku brała udział w projekcie badawczym nad wrażeniami fantomicznymi łączącym neuronaukę i praktykę taneczną w ramach Visegrad Artist Residency Program w Budapeszcie, razem z Marysią Zimpel i Gają Karolczak. Obecnie pracuje nad nowym spektaklem wspólnie z Rafałem Pierzyńskim w ramach rezydencji w austriackich Alpach. Julia Plawgo – urodzona w 1989 roku, od października studentka na kierunku Taniec, Kontekst, Choreografia w HZT Berlin. Stypendystka Alternatywnej Akademii Tańca 2014 Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk. Pierwsze doświadczenia sceniczne zdobyła jako tancerka w spektaklach Anny Piotrowskiej prezentowanych m.in. w ramach Polskiej Platformy Tańca 2010 w Poznaniu, XVIII Międzynarodowych Spotkań Sztuki Akcji ROZDROŻE w CSW w Warszawie i Warszawskiej Sceny Tańca 2012. Autorka solo Alfredo Traps tańczy pokazanego w Strefie Be Narodowego Starego Teatru w Krakowie w ramach cyklu komentującego sezon: swinarski. Uczestniczka licznych warsztatów u pedagogów takich jak: Keith Hennessy, Benoît Lachambre, Mala Kline, Tony Orrico, Kathleen Hermesdorf, David Zambrano, Rasmus Ölme, Samantha van Wissen. *** Bilety w cenie 15zł i 10zł (ulgowe) dostępne w Punktach Informacyjnych Starego Browaru oraz na ebilet.pl

Maria Zimpel

Maria Zimpel

W Back to Bone mistrzyni choreograficznej improwizacji Rosalind Crisp rozbiera taniec na czynniki pierwsze. Bohaterem spektaklu stają się nie tyle same gesty i kroki, co kluczowa w praktyce choreograficznej i tanecznej Rosalind uważność – zdolność  do pozostawania zawsze w teraz, do śledzenia inicjujących poszczególne ruchy impulsów i twórczego wykorzystywania nawet najmniejszych zmian zachodzących w ciele. Nieustanne podejmowanie decyzji już w trakcie samego wykonywania tańca pozwala tancerzowi na stymulację wielu zmysłów naraz i inicjację często niezwykłego ruchu o każdej dynamice, z każdej części ciała, bez wysiłku i bez uprzednio obranego kierunku. Ciało uwalnia się od narzuconych mu wcześniej ograniczających schematów poruszania się i pozbywa napięć, które wstrzymywały swobodny przepływ energii. W tej fascynującej i z pozoru niestabilnej choreograficzno-tanecznej przestrzeni twórczy potencjał uwagi ukazuje się nam w całej okazałości. Otwierający taneczny sezon 2014/2015 spektakl  Back to Bone to druga z trzech produkcji urodzinowych zaplanowanych specjalnie z okazji dziesięciolecia Fundacji Art Stations. choreografia: Rosalind Crisp we współpracy z tancerzami tańczą: Martyna Lorenc, Anna Nowicka, Janusz Orlik, Tomek Pomersbach, Julia Plawgo, Katarzyna Wolińska i Marysia Zimpel. produkcja:  Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk Rosalind Crisp wychowała się na farmie owiec w Australii. Trenowała w Victorian Ballet School, Melbourne, studiowała technikę release, Body-Mind Centering® i improwizację kontaktową w Europejskim Centrum Rozwoju Tańca w Arnhem, w Holandii (dyplom w 1991 roku). Założyła Omeo Dance Studio w Sydney, które stało się miejscem jej choreograficznych poszukiwań, otrzymała wiele nagród, w tym stypendium od Rady Australii. Od 2004 roku jej siedzibą jest Paryż, gdzie jest choreograficznym współpracownikiem Carolyn Carlson w Atelier de Paris. Jej praca jest wspierana przez rząd francuski i prezentowana we Francji, Niemczech, Finlandii, Wielkiej Brytanii, Australii. Rosalind Crisp tworzy również prace dla innych zespołów, takich jak Berlin Two Fish, Laban Centre/ London, University of Melbourne, HZT Uniwersytet w Berlinie (gdzie jest profesorem). Crisp naucza zarówno w całej Europie, jak i Australii. Jej trwający projekt d a n s e jest priorytetem jej pracy, tworzy go we współpracy z tancerzami swojego zespołu, w szczególności z Céline Debyser i Maxem Fossati, oraz gośćmi takimi jak : Andreas Müller, Andrew Morrish i szwajcarski gitarzysta Hansueli Tischhauser. W 2012 roku Rosalind poprowadziła tygodniowy intensywny warsztat dla polskich tancerzy i choreografów w ramach programu Alternatywnej Akademii Tańca. www.omeodance.com Martyna Lorenc z wykształcenia tancerko-kognitywistka. Z zamiłowania człowiek często zmieniający zamiłowania. Utrzymujące się latami to muzyka, ruch, procesy umysłowe i jedzenie. Obecnie mieszka głównie w Austrii. Jest członkinią Editta Braun Company i C.O.V. Company Off Verticality, w ostatnim roku pracowała również z Georgiem Blaschke/M.A.P. Vienna i Davidem Zambrano. Tworzy też swoje prace, m.in. solo Alien Drive z kompozytorem Lorenzo Romano czy duet Beton z Hyginem Delimatem, artystką wizualną Poliną Stoyanovą i kompozytorem Ivanem Shopovem, w ramach rezydencji w Derida Dance Center w Sofii. W zakresie video kombinuje z bratem Kubą. Ostatnia wspólna rzecz to seria ruchomych obrazów, których premierowy pokaz odbędzie się w ramach Homeless Exhibition podczas festiwalu Screen&Sound w Krakowie. W 2013 roku brała udział w projekcie badawczym nad wrażeniami fantomicznymi łączącym neuronaukę i praktykę taneczną w ramach Visegrad Artist Residency Program w Budapeszcie, razem z Marysią Zimpel i Gają Karolczak. Obecnie pracuje nad nowym spektaklem wspólnie z Rafałem Pierzyńskim w ramach rezydencji w austriackich Alpach. Julia Plawgo – urodzona w 1989 roku, od października studentka na kierunku Taniec, Kontekst, Choreografia w HZT Berlin. Stypendystka Alternatywnej Akademii Tańca 2014 Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk. Pierwsze doświadczenia sceniczne zdobyła jako tancerka w spektaklach Anny Piotrowskiej prezentowanych m.in. w ramach Polskiej Platformy Tańca 2010 w Poznaniu, XVIII Międzynarodowych Spotkań Sztuki Akcji ROZDROŻE w CSW w Warszawie i Warszawskiej Sceny Tańca 2012. Autorka solo Alfredo Traps tańczy pokazanego w Strefie Be Narodowego Starego Teatru w Krakowie w ramach cyklu komentującego sezon: swinarski. Uczestniczka licznych warsztatów u pedagogów takich jak: Keith Hennessy, Benoît Lachambre, Mala Kline, Tony Orrico, Kathleen Hermesdorf, David Zambrano, Rasmus Ölme, Samantha van Wissen. *** Bilety w cenie 15zł i 10zł (ulgowe) dostępne w Punktach Informacyjnych Starego Browaru oraz na ebilet.pl

Zespoły

Organizacje

Festiwale

Teksty

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close