Spektakle

Poznań/Scena Wspólna: Polski Teatr Tańca „Gorycz” – chor. Kaya Kołodziejczyk

Zdjęcie: Poznań/Scena Wspólna: Polski Teatr Tańca „Gorycz” – chor. Kaya Kołodziejczyk

Polski Teatr Tańca, fot. Andrzej Grabowski

Wersja do druku

Udostępnij

Polski Teatr Tańca zaprasza na spektakl Gorycz w choreografii Kai Kołodziejczyk. Motyw przewodni spektaklu zaczerpnięty został z wypowiedzi dziecka w Dziadach Adama Mickiewicza: „Kto nie doznał goryczy ni razu/ Ten nie dozna słodyczy w niebie”. Choreografka koncentruje się na różnych aspektach goryczy – od zmysłowego, afektywnego, przez egzystencjalny, po metafizyczny. Doświadczenie goryczy kryje się w smaku rdzy, w upojeniu absyntem, w słodko-gorzkim uczuciu miłości. Inspiracją spektaklu było także, święte dla Słowian, ziele piołunu, które ma właściwości lecznicze i upajające. Poza ruchem ciał, ważny jest w Goryczy głos i jego wibracje – tancerze, pod opieką Julity Charytoniuk, trenowali wykonywanie pieśni tradycyjnych, które zostały włączone do choreografii.

Kto nie doznał goryczy ni razu,
Ten nie dozna słodyczy w niebie.

Adam Mickiewicz  Dziady, cz. II

Niech będzie bardziej gorzki od piołunu piołun
Miłość niech będzie bezdomna i niema
Wolność niech będzie nadal niebezpieczna
Prawda daleka i obecna ziemia

Jacek Berezin ***

Spektakl powstał w cyklu Wieczorów Dziadowskich, który stworzył platformę dyskursu wokół współczesnych reinterpretacji wybitnego dzieła Mickiewicza.

Obejrzyj trailer

Koncepcja, reżyseria i choreografia: Kaya Kołodziejczyk

Muzyka: Jacek Sienkiewisz

Przygotowanie muzyczne, praca z pieśniami tradycyjnymi: Julia Charytoniuk

Dramaturgia: Daria Woszek

Kostiumy: Katarzyna Borkowska

Scenografia: Bracia/ Maciej Chorąży i Agnieszka Klepacka

Charakteryzacja: Magdalena Banachowicz

Asystentka choreografa: Sandra Szatan

Wykonanie: Kacper Bożek, Jerzy Kaźmierczak, Michał Przybyła, Katarzyna Rzetelska, Sandra Szatan, Dominik Więcek, Emily Wong

 

Spektakl zrealizowany we współpracy z Instytutem Muzyki i Tańca w ramach programu Zamówienia choreograficzne 2017. 

powiązane

Ludzie

Kaya Kołodziejczyk

Kaya Kołodziejczyk

  • tancerka
  • choreografka

Polski Teatr Tańca zaprasza na spektakl Gorycz w choreografii Kai Kołodziejczyk. Motyw przewodni spektaklu zaczerpnięty został z wypowiedzi dziecka w Dziadach Adama Mickiewicza: „Kto nie doznał goryczy ni razu/ Ten nie dozna słodyczy w niebie”. Choreografka koncentruje się na różnych aspektach goryczy – od zmysłowego, afektywnego, przez egzystencjalny, po metafizyczny. Doświadczenie goryczy kryje się w smaku rdzy, w upojeniu absyntem, w słodko-gorzkim uczuciu miłości. Inspiracją spektaklu było także, święte dla Słowian, ziele piołunu, które ma właściwości lecznicze i upajające. Poza ruchem ciał, ważny jest w Goryczy głos i jego wibracje – tancerze, pod opieką Julity Charytoniuk, trenowali wykonywanie pieśni tradycyjnych, które zostały włączone do choreografii. Kto nie doznał goryczy ni razu, Ten nie dozna słodyczy w niebie. Adam Mickiewicz  Dziady, cz. II Niech będzie bardziej gorzki od piołunu piołun Miłość niech będzie bezdomna i niema Wolność niech będzie nadal niebezpieczna Prawda daleka i obecna ziemia Jacek Berezin *** Spektakl powstał w cyklu Wieczorów Dziadowskich, który stworzył platformę dyskursu wokół współczesnych reinterpretacji wybitnego dzieła Mickiewicza. Obejrzyj trailer Koncepcja, reżyseria i choreografia: Kaya Kołodziejczyk Muzyka: Jacek Sienkiewisz Przygotowanie muzyczne, praca z pieśniami tradycyjnymi: Julia Charytoniuk Dramaturgia: Daria Woszek Kostiumy: Katarzyna Borkowska Scenografia: Bracia/ Maciej Chorąży i Agnieszka Klepacka Charakteryzacja: Magdalena Banachowicz Asystentka choreografa: Sandra Szatan Wykonanie: Kacper Bożek, Jerzy Kaźmierczak, Michał Przybyła, Katarzyna Rzetelska, Sandra Szatan, Dominik Więcek, Emily Wong   Spektakl zrealizowany we współpracy z Instytutem Muzyki i Tańca w ramach programu Zamówienia choreograficzne 2017. 

Katarzyna Rzetelska

Katarzyna Rzetelska

  • tancerka
  • pedagog

Polski Teatr Tańca zaprasza na spektakl Gorycz w choreografii Kai Kołodziejczyk. Motyw przewodni spektaklu zaczerpnięty został z wypowiedzi dziecka w Dziadach Adama Mickiewicza: „Kto nie doznał goryczy ni razu/ Ten nie dozna słodyczy w niebie”. Choreografka koncentruje się na różnych aspektach goryczy – od zmysłowego, afektywnego, przez egzystencjalny, po metafizyczny. Doświadczenie goryczy kryje się w smaku rdzy, w upojeniu absyntem, w słodko-gorzkim uczuciu miłości. Inspiracją spektaklu było także, święte dla Słowian, ziele piołunu, które ma właściwości lecznicze i upajające. Poza ruchem ciał, ważny jest w Goryczy głos i jego wibracje – tancerze, pod opieką Julity Charytoniuk, trenowali wykonywanie pieśni tradycyjnych, które zostały włączone do choreografii. Kto nie doznał goryczy ni razu, Ten nie dozna słodyczy w niebie. Adam Mickiewicz  Dziady, cz. II Niech będzie bardziej gorzki od piołunu piołun Miłość niech będzie bezdomna i niema Wolność niech będzie nadal niebezpieczna Prawda daleka i obecna ziemia Jacek Berezin *** Spektakl powstał w cyklu Wieczorów Dziadowskich, który stworzył platformę dyskursu wokół współczesnych reinterpretacji wybitnego dzieła Mickiewicza. Obejrzyj trailer Koncepcja, reżyseria i choreografia: Kaya Kołodziejczyk Muzyka: Jacek Sienkiewisz Przygotowanie muzyczne, praca z pieśniami tradycyjnymi: Julia Charytoniuk Dramaturgia: Daria Woszek Kostiumy: Katarzyna Borkowska Scenografia: Bracia/ Maciej Chorąży i Agnieszka Klepacka Charakteryzacja: Magdalena Banachowicz Asystentka choreografa: Sandra Szatan Wykonanie: Kacper Bożek, Jerzy Kaźmierczak, Michał Przybyła, Katarzyna Rzetelska, Sandra Szatan, Dominik Więcek, Emily Wong   Spektakl zrealizowany we współpracy z Instytutem Muzyki i Tańca w ramach programu Zamówienia choreograficzne 2017. 

Sandra Szatan

Sandra Szatan

  • tancerka

Polski Teatr Tańca zaprasza na spektakl Gorycz w choreografii Kai Kołodziejczyk. Motyw przewodni spektaklu zaczerpnięty został z wypowiedzi dziecka w Dziadach Adama Mickiewicza: „Kto nie doznał goryczy ni razu/ Ten nie dozna słodyczy w niebie”. Choreografka koncentruje się na różnych aspektach goryczy – od zmysłowego, afektywnego, przez egzystencjalny, po metafizyczny. Doświadczenie goryczy kryje się w smaku rdzy, w upojeniu absyntem, w słodko-gorzkim uczuciu miłości. Inspiracją spektaklu było także, święte dla Słowian, ziele piołunu, które ma właściwości lecznicze i upajające. Poza ruchem ciał, ważny jest w Goryczy głos i jego wibracje – tancerze, pod opieką Julity Charytoniuk, trenowali wykonywanie pieśni tradycyjnych, które zostały włączone do choreografii. Kto nie doznał goryczy ni razu, Ten nie dozna słodyczy w niebie. Adam Mickiewicz  Dziady, cz. II Niech będzie bardziej gorzki od piołunu piołun Miłość niech będzie bezdomna i niema Wolność niech będzie nadal niebezpieczna Prawda daleka i obecna ziemia Jacek Berezin *** Spektakl powstał w cyklu Wieczorów Dziadowskich, który stworzył platformę dyskursu wokół współczesnych reinterpretacji wybitnego dzieła Mickiewicza. Obejrzyj trailer Koncepcja, reżyseria i choreografia: Kaya Kołodziejczyk Muzyka: Jacek Sienkiewisz Przygotowanie muzyczne, praca z pieśniami tradycyjnymi: Julia Charytoniuk Dramaturgia: Daria Woszek Kostiumy: Katarzyna Borkowska Scenografia: Bracia/ Maciej Chorąży i Agnieszka Klepacka Charakteryzacja: Magdalena Banachowicz Asystentka choreografa: Sandra Szatan Wykonanie: Kacper Bożek, Jerzy Kaźmierczak, Michał Przybyła, Katarzyna Rzetelska, Sandra Szatan, Dominik Więcek, Emily Wong   Spektakl zrealizowany we współpracy z Instytutem Muzyki i Tańca w ramach programu Zamówienia choreograficzne 2017. 

Dominik Więcek

Dominik Więcek

  • tancerz

Polski Teatr Tańca zaprasza na spektakl Gorycz w choreografii Kai Kołodziejczyk. Motyw przewodni spektaklu zaczerpnięty został z wypowiedzi dziecka w Dziadach Adama Mickiewicza: „Kto nie doznał goryczy ni razu/ Ten nie dozna słodyczy w niebie”. Choreografka koncentruje się na różnych aspektach goryczy – od zmysłowego, afektywnego, przez egzystencjalny, po metafizyczny. Doświadczenie goryczy kryje się w smaku rdzy, w upojeniu absyntem, w słodko-gorzkim uczuciu miłości. Inspiracją spektaklu było także, święte dla Słowian, ziele piołunu, które ma właściwości lecznicze i upajające. Poza ruchem ciał, ważny jest w Goryczy głos i jego wibracje – tancerze, pod opieką Julity Charytoniuk, trenowali wykonywanie pieśni tradycyjnych, które zostały włączone do choreografii. Kto nie doznał goryczy ni razu, Ten nie dozna słodyczy w niebie. Adam Mickiewicz  Dziady, cz. II Niech będzie bardziej gorzki od piołunu piołun Miłość niech będzie bezdomna i niema Wolność niech będzie nadal niebezpieczna Prawda daleka i obecna ziemia Jacek Berezin *** Spektakl powstał w cyklu Wieczorów Dziadowskich, który stworzył platformę dyskursu wokół współczesnych reinterpretacji wybitnego dzieła Mickiewicza. Obejrzyj trailer Koncepcja, reżyseria i choreografia: Kaya Kołodziejczyk Muzyka: Jacek Sienkiewisz Przygotowanie muzyczne, praca z pieśniami tradycyjnymi: Julia Charytoniuk Dramaturgia: Daria Woszek Kostiumy: Katarzyna Borkowska Scenografia: Bracia/ Maciej Chorąży i Agnieszka Klepacka Charakteryzacja: Magdalena Banachowicz Asystentka choreografa: Sandra Szatan Wykonanie: Kacper Bożek, Jerzy Kaźmierczak, Michał Przybyła, Katarzyna Rzetelska, Sandra Szatan, Dominik Więcek, Emily Wong   Spektakl zrealizowany we współpracy z Instytutem Muzyki i Tańca w ramach programu Zamówienia choreograficzne 2017. 

Emily Wong

Emily Wong

  • tancerka

Polski Teatr Tańca zaprasza na spektakl Gorycz w choreografii Kai Kołodziejczyk. Motyw przewodni spektaklu zaczerpnięty został z wypowiedzi dziecka w Dziadach Adama Mickiewicza: „Kto nie doznał goryczy ni razu/ Ten nie dozna słodyczy w niebie”. Choreografka koncentruje się na różnych aspektach goryczy – od zmysłowego, afektywnego, przez egzystencjalny, po metafizyczny. Doświadczenie goryczy kryje się w smaku rdzy, w upojeniu absyntem, w słodko-gorzkim uczuciu miłości. Inspiracją spektaklu było także, święte dla Słowian, ziele piołunu, które ma właściwości lecznicze i upajające. Poza ruchem ciał, ważny jest w Goryczy głos i jego wibracje – tancerze, pod opieką Julity Charytoniuk, trenowali wykonywanie pieśni tradycyjnych, które zostały włączone do choreografii. Kto nie doznał goryczy ni razu, Ten nie dozna słodyczy w niebie. Adam Mickiewicz  Dziady, cz. II Niech będzie bardziej gorzki od piołunu piołun Miłość niech będzie bezdomna i niema Wolność niech będzie nadal niebezpieczna Prawda daleka i obecna ziemia Jacek Berezin *** Spektakl powstał w cyklu Wieczorów Dziadowskich, który stworzył platformę dyskursu wokół współczesnych reinterpretacji wybitnego dzieła Mickiewicza. Obejrzyj trailer Koncepcja, reżyseria i choreografia: Kaya Kołodziejczyk Muzyka: Jacek Sienkiewisz Przygotowanie muzyczne, praca z pieśniami tradycyjnymi: Julia Charytoniuk Dramaturgia: Daria Woszek Kostiumy: Katarzyna Borkowska Scenografia: Bracia/ Maciej Chorąży i Agnieszka Klepacka Charakteryzacja: Magdalena Banachowicz Asystentka choreografa: Sandra Szatan Wykonanie: Kacper Bożek, Jerzy Kaźmierczak, Michał Przybyła, Katarzyna Rzetelska, Sandra Szatan, Dominik Więcek, Emily Wong   Spektakl zrealizowany we współpracy z Instytutem Muzyki i Tańca w ramach programu Zamówienia choreograficzne 2017. 

Jerzy Kaźmierczak

Jerzy Kaźmierczak

  • tancerz

Polski Teatr Tańca zaprasza na spektakl Gorycz w choreografii Kai Kołodziejczyk. Motyw przewodni spektaklu zaczerpnięty został z wypowiedzi dziecka w Dziadach Adama Mickiewicza: „Kto nie doznał goryczy ni razu/ Ten nie dozna słodyczy w niebie”. Choreografka koncentruje się na różnych aspektach goryczy – od zmysłowego, afektywnego, przez egzystencjalny, po metafizyczny. Doświadczenie goryczy kryje się w smaku rdzy, w upojeniu absyntem, w słodko-gorzkim uczuciu miłości. Inspiracją spektaklu było także, święte dla Słowian, ziele piołunu, które ma właściwości lecznicze i upajające. Poza ruchem ciał, ważny jest w Goryczy głos i jego wibracje – tancerze, pod opieką Julity Charytoniuk, trenowali wykonywanie pieśni tradycyjnych, które zostały włączone do choreografii. Kto nie doznał goryczy ni razu, Ten nie dozna słodyczy w niebie. Adam Mickiewicz  Dziady, cz. II Niech będzie bardziej gorzki od piołunu piołun Miłość niech będzie bezdomna i niema Wolność niech będzie nadal niebezpieczna Prawda daleka i obecna ziemia Jacek Berezin *** Spektakl powstał w cyklu Wieczorów Dziadowskich, który stworzył platformę dyskursu wokół współczesnych reinterpretacji wybitnego dzieła Mickiewicza. Obejrzyj trailer Koncepcja, reżyseria i choreografia: Kaya Kołodziejczyk Muzyka: Jacek Sienkiewisz Przygotowanie muzyczne, praca z pieśniami tradycyjnymi: Julia Charytoniuk Dramaturgia: Daria Woszek Kostiumy: Katarzyna Borkowska Scenografia: Bracia/ Maciej Chorąży i Agnieszka Klepacka Charakteryzacja: Magdalena Banachowicz Asystentka choreografa: Sandra Szatan Wykonanie: Kacper Bożek, Jerzy Kaźmierczak, Michał Przybyła, Katarzyna Rzetelska, Sandra Szatan, Dominik Więcek, Emily Wong   Spektakl zrealizowany we współpracy z Instytutem Muzyki i Tańca w ramach programu Zamówienia choreograficzne 2017. 

Michał Przybyła

Michał Przybyła

  • choreograf
  • tancerz

Polski Teatr Tańca zaprasza na spektakl Gorycz w choreografii Kai Kołodziejczyk. Motyw przewodni spektaklu zaczerpnięty został z wypowiedzi dziecka w Dziadach Adama Mickiewicza: „Kto nie doznał goryczy ni razu/ Ten nie dozna słodyczy w niebie”. Choreografka koncentruje się na różnych aspektach goryczy – od zmysłowego, afektywnego, przez egzystencjalny, po metafizyczny. Doświadczenie goryczy kryje się w smaku rdzy, w upojeniu absyntem, w słodko-gorzkim uczuciu miłości. Inspiracją spektaklu było także, święte dla Słowian, ziele piołunu, które ma właściwości lecznicze i upajające. Poza ruchem ciał, ważny jest w Goryczy głos i jego wibracje – tancerze, pod opieką Julity Charytoniuk, trenowali wykonywanie pieśni tradycyjnych, które zostały włączone do choreografii. Kto nie doznał goryczy ni razu, Ten nie dozna słodyczy w niebie. Adam Mickiewicz  Dziady, cz. II Niech będzie bardziej gorzki od piołunu piołun Miłość niech będzie bezdomna i niema Wolność niech będzie nadal niebezpieczna Prawda daleka i obecna ziemia Jacek Berezin *** Spektakl powstał w cyklu Wieczorów Dziadowskich, który stworzył platformę dyskursu wokół współczesnych reinterpretacji wybitnego dzieła Mickiewicza. Obejrzyj trailer Koncepcja, reżyseria i choreografia: Kaya Kołodziejczyk Muzyka: Jacek Sienkiewisz Przygotowanie muzyczne, praca z pieśniami tradycyjnymi: Julia Charytoniuk Dramaturgia: Daria Woszek Kostiumy: Katarzyna Borkowska Scenografia: Bracia/ Maciej Chorąży i Agnieszka Klepacka Charakteryzacja: Magdalena Banachowicz Asystentka choreografa: Sandra Szatan Wykonanie: Kacper Bożek, Jerzy Kaźmierczak, Michał Przybyła, Katarzyna Rzetelska, Sandra Szatan, Dominik Więcek, Emily Wong   Spektakl zrealizowany we współpracy z Instytutem Muzyki i Tańca w ramach programu Zamówienia choreograficzne 2017. 

Zespoły

Organizacje

Festiwale

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close