Spotkania

Sopot/Przegląd „Mistrzowie Polskiego Tańca”: „Taniec sztuką demokratyczną. O różnych koncepcjach zaangażowania artysty i tancerza” – spotkanie i debata

Zdjęcie: Sopot/Przegląd „Mistrzowie Polskiego Tańca”: „Taniec sztuką demokratyczną. O różnych koncepcjach zaangażowania artysty i tancerza” – spotkanie i debata

Wersja do druku

Udostępnij

W ramach przeglądu„Mistrzowie Polskiego Tańca” Sopocki Teatr Tańca zaprasza na spotkanie i debatę Taniec sztuką demokratyczną. O różnych koncepcjach zaangażowania artysty i tancerza. Gośćmi specjalnymi  spotkania będą Joanna Szymajda, Andrzej Morawiec, Monika Grzelak, Katarzyna Pastuszak i Hanna Raszewska. Rozmowę z gośćmi-ekspertami poprowadzi Piotr Wyszomirski, krytyk, teoretyk i producent wydarzeń kulturalnych, redaktor portalu Pomorze Kultury i „Gazety Świętojańskiej”. WSTĘP WOLNY.

Biogramy gości:
Joanna Szymajda – zastępca dyrektora Instytutu Muzyki i Tańca, doktor nauk humanistycznych, pracę doktorską Estetyka współczesnego tańca europejskiego po 1990 obroniła na Université Paris III Sorbonne Nouvelle i Uniwersytecie Łódzkim, absolwentka studiów magisterskich z zakresu teatrologii i psychologii na Uniwersytecie Łódzkim oraz Université Lyon II, autorka tekstów naukowych i krytycznych o tańcu współczesnym, publikowanych na łamach m.in. „Dialogu”, „Teatru” i „Didaskaliów” oraz „Opcji”. Pracowała m.in. jako kuratorka projektów tanecznych, np. w ramach Festiwalu Dialogu Czterech Kultur oraz koordynatorka artystyczna Międzynarodowego Festiwalu Tańca Współczesnego Ciało/Umysł.

Andrzej Morawiec – cho­re­ograf, tan­cerz i peda­gog tańca współ­cze­snego, absol­went OSB w Bytomiu i Kon­ser­wa­to­rium w Sankt Petersburgu, dr Uniwersytety Muzycznego w Warszawie. Tańczył w zespole baletu Opery Śląskiej i Śląskiego Teatru Tańca w Bytomiu, a gościnnie w Gdańskim Teatrze Tańca i Kieleckim Teatrze Tańca. Twórca i choreograf Tom Bombadil Dance Company. Nauczyciel tańca w Ogólnokształcącej Szkole Baletowej w Gdańsku, a od 2002 wykładowca tańca współczesnego Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina.

Monika Grzelak – tancerka międzynarodowej klasy „S” w stylu latynoamerykańskim, choreograf, trenerka i sędzina tańca towarzyskiego Polskiej Federacji Tańca, wicemistrzyni świata w mambo, mistrzyni Polski w salsie i mambo. W latach 2001-2009 prowadziła Studio Tańca i odnoszącą znaczące sukcesy formację the Salsa Kings w Gdyni. Od 2009 roku jest liderką Akademii Tańca i Ruchu „Dance avenue” w Gdańsku. Jest absolwentka Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego. Jako choreograf i tancerka posiada również doświadczenie teatralno-filmowe , pracowała przy realizacji filmów fabularnych: Huśtawka w reżyserii Tomasza Lewkowicza (2009 ) oraz Kochaj i tańcz w reżyserii Bruce’a Bruce Parramore’a i choreografii Jarosława Stańka (asystentka choreografa, tancerka, 2009). Jako tancerka występowała w spektaklu tańca 12 Ławek Jarosława Stańka w Teatrze Muzycznym w Gdyni (2006), a jako choreografka i autorka ruchu scenicznego – w przedstawieniu Posprzątane w Teatrze Wybrzeże (reż. Giovanni Castellanos, 2006). Od 2007 roku związana z Sopockim Teatrem Tańca, z którym jako tancerka i współchoreografka zrealizowała spektakle D-KOD-R (2007), 3 x Noir Danse (2009) i Natura (2010/2011).

Katarzyna Pastuszak – tancerka, teatrolog, tłumacz, doktor nauk humanistycznych, prezes Stowarzyszenia Amareya Art, do 2014 roku kurator Gdańskiego Festiwalu Tańca (Klub Żak). Od 2003 współtworzy Teatr Amareya działający w Gdańsku. Ukończyła Skandynawistykę (UG) i Wiedzę o Teatrze (Akademia Teatralna, Warszawa) oraz Filologiczne Studium Doktoranckie UG (tytuł doktoratu Ankoku butō Hijikaty Tatsumiego – teatr ciała-w-kryzysie, 2010). Członek CID (International Dance Council), Polskiego Towarzystwa Kulturoznawczego, Rady Kultury Prezydenta Miasta Gdańska. W 2010 wraz z Teatrem Amareya założyła Gdańską Szkołę Butō działającą przy Klubie Winda – Gdański Archipelag Kultury, gdzie z Amareya prowadzi warsztaty i wykłady dotyczące butō. Prowadzi gościnne wykłady i warsztaty także na UG, ASP-Gdańsk oraz w Polsce i za granicą. Występowała we wszystkich grupowych produkcjach Teatru Amareya 2003-2013 oraz w projektach z twórcami zagranicznymi, tworzy także spektakle solowe.

Hanna Raszewska
– absolwentka Filologii Polskiej Uniwersytetu Warszawskiego (2006) oraz Podyplomowych Studiów Teorii Tańca na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina (2011). W 2011 roku ukończyła szkolenie na warsztatach choreologicznych w Instytucie Choreologii w Poznaniu prowadzone przez prof. dr. hab. Roderyka Langego i mgr Urszulę Loba-Wilgocką. Jest wykładowczynią przedmiotów „teorie tańca” i „teoria tańca” (Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina) oraz historii tańca XX i XXI wieku (Mazowiecki Instytut Kultury). Od 2010 regularnie bierze udział w polskich i międzynarodowych konferencjach naukowych, gdzie wygłasza referaty i uczestniczy w dyskusjach – dotychczas były to m.in. konferencje Polskiego Forum Choreologicznego czy European Laban Platform. Publikuje artykuły naukowe, recenzje, wywiady, teksty informacyjne i in. na łamach m.in. „Studia Choreologica”, taniecPOLSKA.pl , „Pulse Dance”, „nietak!t. inne strony teatru”, teatralny.pl. Prowadzi warsztaty z szeroko rozumianego pisania o tańcu i teatrze. Jest członkinią Polskiego Forum Choreologicznego i Stowarzyszenia Strefa Otwarta oraz Otwartego Forum Środowisk Sztuki Tańca, a także założycielką i liderką Warszawskiej Pracowni Kinetograficznej. Działa w sektorze pozarządowym nie tylko w ramach członkostwa w organizacjach, lecz również na polu dialogu między organizacjami a władzami miejskimi; od 2012 roku uczestniczy w pracach Komisji Dialogu Społecznego ds. Tańca w Warszawie. Uważa, że praktyka taneczna, bezpośrednie doświadczanie ciałem różnych rodzajów ruchu jest nieodzownym elementem warsztatu teoretyka tańca. Od 2004 roku uczestniczy w warsztatach i stałych kursach, od różnorodnych technik tańca scenicznego przez szeroką gamę tańców etnicznych po jogę czy sztuki walki. Nie będąc artystką, pobieraną w ten sposób naukę tańca i różnorodnych typów ruchu traktuje jako wzbogacenie zestawu narzędzi rozumienia tańca, którymi posługuje się w pracy teoretycznej.

Do pobrania:

Harmonogram

 

Program na:

www.facebook.com/mistrzowiepolskiegotanca

www.teatrnaplazy.pl

 

Bilety:

na oddzielny wieczór: 30 zł normalny, 20 zł ulgowy

karnet (na wszystkie spektakle festiwalu): 140 N, 90 ulgowy

na poszczególny warsztat z wybranym Mistrzem: 30 zł

na cykl warsztatów (z Wszystkimi Mistrzami): 200 zł

Rezerwacje na spektakle i warsztaty: 

rezerwacje.stt@gmail.com

Na spektakle można też kupić bilet elektroniczny na stronie: www.teatrnaplazy.pl

Logo Mistrzowie Polskiego Tańca (miniaturka)Logo SIC! Dance Association Sopot (miniaturka)    Logo Teatr na Plaży (oryginał)    Logo Sopocki Teatr Tańca białe tło (miniaturka)

Logo Zatoka Sztuki (miniaturka)  Logo Chipolbrok (miniaturka) Logo Sopot (miniaturka)

powiązane

Ludzie

Katarzyna Pastuszak

Katarzyna Pastuszak

  • tancerka
  • choreografka
  • kuratorka

W ramach przeglądu„Mistrzowie Polskiego Tańca” Sopocki Teatr Tańca zaprasza na spotkanie i debatę Taniec sztuką demokratyczną. O różnych koncepcjach zaangażowania artysty i tancerza. Gośćmi specjalnymi  spotkania będą Joanna Szymajda, Andrzej Morawiec, Monika Grzelak, Katarzyna Pastuszak i Hanna Raszewska. Rozmowę z gośćmi-ekspertami poprowadzi Piotr Wyszomirski, krytyk, teoretyk i producent wydarzeń kulturalnych, redaktor portalu Pomorze Kultury i „Gazety Świętojańskiej”. WSTĘP WOLNY. Biogramy gości: Joanna Szymajda – zastępca dyrektora Instytutu Muzyki i Tańca, doktor nauk humanistycznych, pracę doktorską Estetyka współczesnego tańca europejskiego po 1990 obroniła na Université Paris III Sorbonne Nouvelle i Uniwersytecie Łódzkim, absolwentka studiów magisterskich z zakresu teatrologii i psychologii na Uniwersytecie Łódzkim oraz Université Lyon II, autorka tekstów naukowych i krytycznych o tańcu współczesnym, publikowanych na łamach m.in. „Dialogu”, „Teatru” i „Didaskaliów” oraz „Opcji”. Pracowała m.in. jako kuratorka projektów tanecznych, np. w ramach Festiwalu Dialogu Czterech Kultur oraz koordynatorka artystyczna Międzynarodowego Festiwalu Tańca Współczesnego Ciało/Umysł. Andrzej Morawiec – cho­re­ograf, tan­cerz i peda­gog tańca współ­cze­snego, absol­went OSB w Bytomiu i Kon­ser­wa­to­rium w Sankt Petersburgu, dr Uniwersytety Muzycznego w Warszawie. Tańczył w zespole baletu Opery Śląskiej i Śląskiego Teatru Tańca w Bytomiu, a gościnnie w Gdańskim Teatrze Tańca i Kieleckim Teatrze Tańca. Twórca i choreograf Tom Bombadil Dance Company. Nauczyciel tańca w Ogólnokształcącej Szkole Baletowej w Gdańsku, a od 2002 wykładowca tańca współczesnego Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina. Monika Grzelak – tancerka międzynarodowej klasy „S” w stylu latynoamerykańskim, choreograf, trenerka i sędzina tańca towarzyskiego Polskiej Federacji Tańca, wicemistrzyni świata w mambo, mistrzyni Polski w salsie i mambo. W latach 2001-2009 prowadziła Studio Tańca i odnoszącą znaczące sukcesy formację the Salsa Kings w Gdyni. Od 2009 roku jest liderką Akademii Tańca i Ruchu „Dance avenue” w Gdańsku. Jest absolwentka Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego. Jako choreograf i tancerka posiada również doświadczenie teatralno-filmowe , pracowała przy realizacji filmów fabularnych: Huśtawka w reżyserii Tomasza Lewkowicza (2009 ) oraz Kochaj i tańcz w reżyserii Bruce’a Bruce Parramore’a i choreografii Jarosława Stańka (asystentka choreografa, tancerka, 2009). Jako tancerka występowała w spektaklu tańca 12 Ławek Jarosława Stańka w Teatrze Muzycznym w Gdyni (2006), a jako choreografka i autorka ruchu scenicznego – w przedstawieniu Posprzątane w Teatrze Wybrzeże (reż. Giovanni Castellanos, 2006). Od 2007 roku związana z Sopockim Teatrem Tańca, z którym jako tancerka i współchoreografka zrealizowała spektakle D-KOD-R (2007), 3 x Noir Danse (2009) i Natura (2010/2011). Katarzyna Pastuszak – tancerka, teatrolog, tłumacz, doktor nauk humanistycznych, prezes Stowarzyszenia Amareya Art, do 2014 roku kurator Gdańskiego Festiwalu Tańca (Klub Żak). Od 2003 współtworzy Teatr Amareya działający w Gdańsku. Ukończyła Skandynawistykę (UG) i Wiedzę o Teatrze (Akademia Teatralna, Warszawa) oraz Filologiczne Studium Doktoranckie UG (tytuł doktoratu Ankoku butō Hijikaty Tatsumiego – teatr ciała-w-kryzysie, 2010). Członek CID (International Dance Council), Polskiego Towarzystwa Kulturoznawczego, Rady Kultury Prezydenta Miasta Gdańska. W 2010 wraz z Teatrem Amareya założyła Gdańską Szkołę Butō działającą przy Klubie Winda – Gdański Archipelag Kultury, gdzie z Amareya prowadzi warsztaty i wykłady dotyczące butō. Prowadzi gościnne wykłady i warsztaty także na UG, ASP-Gdańsk oraz w Polsce i za granicą. Występowała we wszystkich grupowych produkcjach Teatru Amareya 2003-2013 oraz w projektach z twórcami zagranicznymi, tworzy także spektakle solowe. Hanna Raszewska – absolwentka Filologii Polskiej Uniwersytetu Warszawskiego (2006) oraz Podyplomowych Studiów Teorii Tańca na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina (2011). W 2011 roku ukończyła szkolenie na warsztatach choreologicznych w Instytucie Choreologii w Poznaniu prowadzone przez prof. dr. hab. Roderyka Langego i mgr Urszulę Loba-Wilgocką. Jest wykładowczynią przedmiotów „teorie tańca” i „teoria tańca” (Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina) oraz historii tańca XX i XXI wieku (Mazowiecki Instytut Kultury). Od 2010 regularnie bierze udział w polskich i międzynarodowych konferencjach naukowych, gdzie wygłasza referaty i uczestniczy w dyskusjach – dotychczas były to m.in. konferencje Polskiego Forum Choreologicznego czy European Laban Platform. Publikuje artykuły naukowe, recenzje, wywiady, teksty informacyjne i in. na łamach m.in. „Studia Choreologica”, taniecPOLSKA.pl , „Pulse Dance”, „nietak!t. inne strony teatru”, teatralny.pl. Prowadzi warsztaty z szeroko rozumianego pisania o tańcu i teatrze. Jest członkinią Polskiego Forum Choreologicznego i Stowarzyszenia Strefa Otwarta oraz Otwartego Forum Środowisk Sztuki Tańca, a także założycielką i liderką Warszawskiej Pracowni Kinetograficznej. Działa w sektorze pozarządowym nie tylko w ramach członkostwa w organizacjach, lecz również na polu dialogu między organizacjami a władzami miejskimi; od 2012 roku uczestniczy w pracach Komisji Dialogu Społecznego ds. Tańca w Warszawie. Uważa, że praktyka taneczna, bezpośrednie doświadczanie ciałem różnych rodzajów ruchu jest nieodzownym elementem warsztatu teoretyka tańca. Od 2004 roku uczestniczy w warsztatach i stałych kursach, od różnorodnych technik tańca scenicznego przez szeroką gamę tańców etnicznych po jogę czy sztuki walki. Nie będąc artystką, pobieraną w ten sposób naukę tańca i różnorodnych typów ruchu traktuje jako wzbogacenie zestawu narzędzi rozumienia tańca, którymi posługuje się w pracy teoretycznej. Do pobrania: Harmonogram   Program na: www.facebook.com/mistrzowiepolskiegotanca www.teatrnaplazy.pl   Bilety: na oddzielny wieczór: 30 zł normalny, 20 zł ulgowy karnet (na wszystkie spektakle festiwalu): 140 N, 90 ulgowy na poszczególny warsztat z wybranym Mistrzem: 30 zł na cykl warsztatów (z Wszystkimi Mistrzami): 200 zł Rezerwacje na spektakle i warsztaty:  rezerwacje.stt@gmail.com Na spektakle można też kupić bilet elektroniczny na stronie: www.teatrnaplazy.pl         

Joanna Szymajda

Joanna Szymajda

W ramach przeglądu„Mistrzowie Polskiego Tańca” Sopocki Teatr Tańca zaprasza na spotkanie i debatę Taniec sztuką demokratyczną. O różnych koncepcjach zaangażowania artysty i tancerza. Gośćmi specjalnymi  spotkania będą Joanna Szymajda, Andrzej Morawiec, Monika Grzelak, Katarzyna Pastuszak i Hanna Raszewska. Rozmowę z gośćmi-ekspertami poprowadzi Piotr Wyszomirski, krytyk, teoretyk i producent wydarzeń kulturalnych, redaktor portalu Pomorze Kultury i „Gazety Świętojańskiej”. WSTĘP WOLNY. Biogramy gości: Joanna Szymajda – zastępca dyrektora Instytutu Muzyki i Tańca, doktor nauk humanistycznych, pracę doktorską Estetyka współczesnego tańca europejskiego po 1990 obroniła na Université Paris III Sorbonne Nouvelle i Uniwersytecie Łódzkim, absolwentka studiów magisterskich z zakresu teatrologii i psychologii na Uniwersytecie Łódzkim oraz Université Lyon II, autorka tekstów naukowych i krytycznych o tańcu współczesnym, publikowanych na łamach m.in. „Dialogu”, „Teatru” i „Didaskaliów” oraz „Opcji”. Pracowała m.in. jako kuratorka projektów tanecznych, np. w ramach Festiwalu Dialogu Czterech Kultur oraz koordynatorka artystyczna Międzynarodowego Festiwalu Tańca Współczesnego Ciało/Umysł. Andrzej Morawiec – cho­re­ograf, tan­cerz i peda­gog tańca współ­cze­snego, absol­went OSB w Bytomiu i Kon­ser­wa­to­rium w Sankt Petersburgu, dr Uniwersytety Muzycznego w Warszawie. Tańczył w zespole baletu Opery Śląskiej i Śląskiego Teatru Tańca w Bytomiu, a gościnnie w Gdańskim Teatrze Tańca i Kieleckim Teatrze Tańca. Twórca i choreograf Tom Bombadil Dance Company. Nauczyciel tańca w Ogólnokształcącej Szkole Baletowej w Gdańsku, a od 2002 wykładowca tańca współczesnego Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina. Monika Grzelak – tancerka międzynarodowej klasy „S” w stylu latynoamerykańskim, choreograf, trenerka i sędzina tańca towarzyskiego Polskiej Federacji Tańca, wicemistrzyni świata w mambo, mistrzyni Polski w salsie i mambo. W latach 2001-2009 prowadziła Studio Tańca i odnoszącą znaczące sukcesy formację the Salsa Kings w Gdyni. Od 2009 roku jest liderką Akademii Tańca i Ruchu „Dance avenue” w Gdańsku. Jest absolwentka Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego. Jako choreograf i tancerka posiada również doświadczenie teatralno-filmowe , pracowała przy realizacji filmów fabularnych: Huśtawka w reżyserii Tomasza Lewkowicza (2009 ) oraz Kochaj i tańcz w reżyserii Bruce’a Bruce Parramore’a i choreografii Jarosława Stańka (asystentka choreografa, tancerka, 2009). Jako tancerka występowała w spektaklu tańca 12 Ławek Jarosława Stańka w Teatrze Muzycznym w Gdyni (2006), a jako choreografka i autorka ruchu scenicznego – w przedstawieniu Posprzątane w Teatrze Wybrzeże (reż. Giovanni Castellanos, 2006). Od 2007 roku związana z Sopockim Teatrem Tańca, z którym jako tancerka i współchoreografka zrealizowała spektakle D-KOD-R (2007), 3 x Noir Danse (2009) i Natura (2010/2011). Katarzyna Pastuszak – tancerka, teatrolog, tłumacz, doktor nauk humanistycznych, prezes Stowarzyszenia Amareya Art, do 2014 roku kurator Gdańskiego Festiwalu Tańca (Klub Żak). Od 2003 współtworzy Teatr Amareya działający w Gdańsku. Ukończyła Skandynawistykę (UG) i Wiedzę o Teatrze (Akademia Teatralna, Warszawa) oraz Filologiczne Studium Doktoranckie UG (tytuł doktoratu Ankoku butō Hijikaty Tatsumiego – teatr ciała-w-kryzysie, 2010). Członek CID (International Dance Council), Polskiego Towarzystwa Kulturoznawczego, Rady Kultury Prezydenta Miasta Gdańska. W 2010 wraz z Teatrem Amareya założyła Gdańską Szkołę Butō działającą przy Klubie Winda – Gdański Archipelag Kultury, gdzie z Amareya prowadzi warsztaty i wykłady dotyczące butō. Prowadzi gościnne wykłady i warsztaty także na UG, ASP-Gdańsk oraz w Polsce i za granicą. Występowała we wszystkich grupowych produkcjach Teatru Amareya 2003-2013 oraz w projektach z twórcami zagranicznymi, tworzy także spektakle solowe. Hanna Raszewska – absolwentka Filologii Polskiej Uniwersytetu Warszawskiego (2006) oraz Podyplomowych Studiów Teorii Tańca na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina (2011). W 2011 roku ukończyła szkolenie na warsztatach choreologicznych w Instytucie Choreologii w Poznaniu prowadzone przez prof. dr. hab. Roderyka Langego i mgr Urszulę Loba-Wilgocką. Jest wykładowczynią przedmiotów „teorie tańca” i „teoria tańca” (Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina) oraz historii tańca XX i XXI wieku (Mazowiecki Instytut Kultury). Od 2010 regularnie bierze udział w polskich i międzynarodowych konferencjach naukowych, gdzie wygłasza referaty i uczestniczy w dyskusjach – dotychczas były to m.in. konferencje Polskiego Forum Choreologicznego czy European Laban Platform. Publikuje artykuły naukowe, recenzje, wywiady, teksty informacyjne i in. na łamach m.in. „Studia Choreologica”, taniecPOLSKA.pl , „Pulse Dance”, „nietak!t. inne strony teatru”, teatralny.pl. Prowadzi warsztaty z szeroko rozumianego pisania o tańcu i teatrze. Jest członkinią Polskiego Forum Choreologicznego i Stowarzyszenia Strefa Otwarta oraz Otwartego Forum Środowisk Sztuki Tańca, a także założycielką i liderką Warszawskiej Pracowni Kinetograficznej. Działa w sektorze pozarządowym nie tylko w ramach członkostwa w organizacjach, lecz również na polu dialogu między organizacjami a władzami miejskimi; od 2012 roku uczestniczy w pracach Komisji Dialogu Społecznego ds. Tańca w Warszawie. Uważa, że praktyka taneczna, bezpośrednie doświadczanie ciałem różnych rodzajów ruchu jest nieodzownym elementem warsztatu teoretyka tańca. Od 2004 roku uczestniczy w warsztatach i stałych kursach, od różnorodnych technik tańca scenicznego przez szeroką gamę tańców etnicznych po jogę czy sztuki walki. Nie będąc artystką, pobieraną w ten sposób naukę tańca i różnorodnych typów ruchu traktuje jako wzbogacenie zestawu narzędzi rozumienia tańca, którymi posługuje się w pracy teoretycznej. Do pobrania: Harmonogram   Program na: www.facebook.com/mistrzowiepolskiegotanca www.teatrnaplazy.pl   Bilety: na oddzielny wieczór: 30 zł normalny, 20 zł ulgowy karnet (na wszystkie spektakle festiwalu): 140 N, 90 ulgowy na poszczególny warsztat z wybranym Mistrzem: 30 zł na cykl warsztatów (z Wszystkimi Mistrzami): 200 zł Rezerwacje na spektakle i warsztaty:  rezerwacje.stt@gmail.com Na spektakle można też kupić bilet elektroniczny na stronie: www.teatrnaplazy.pl         

Monika  Grzelak

Monika Grzelak

W ramach przeglądu„Mistrzowie Polskiego Tańca” Sopocki Teatr Tańca zaprasza na spotkanie i debatę Taniec sztuką demokratyczną. O różnych koncepcjach zaangażowania artysty i tancerza. Gośćmi specjalnymi  spotkania będą Joanna Szymajda, Andrzej Morawiec, Monika Grzelak, Katarzyna Pastuszak i Hanna Raszewska. Rozmowę z gośćmi-ekspertami poprowadzi Piotr Wyszomirski, krytyk, teoretyk i producent wydarzeń kulturalnych, redaktor portalu Pomorze Kultury i „Gazety Świętojańskiej”. WSTĘP WOLNY. Biogramy gości: Joanna Szymajda – zastępca dyrektora Instytutu Muzyki i Tańca, doktor nauk humanistycznych, pracę doktorską Estetyka współczesnego tańca europejskiego po 1990 obroniła na Université Paris III Sorbonne Nouvelle i Uniwersytecie Łódzkim, absolwentka studiów magisterskich z zakresu teatrologii i psychologii na Uniwersytecie Łódzkim oraz Université Lyon II, autorka tekstów naukowych i krytycznych o tańcu współczesnym, publikowanych na łamach m.in. „Dialogu”, „Teatru” i „Didaskaliów” oraz „Opcji”. Pracowała m.in. jako kuratorka projektów tanecznych, np. w ramach Festiwalu Dialogu Czterech Kultur oraz koordynatorka artystyczna Międzynarodowego Festiwalu Tańca Współczesnego Ciało/Umysł. Andrzej Morawiec – cho­re­ograf, tan­cerz i peda­gog tańca współ­cze­snego, absol­went OSB w Bytomiu i Kon­ser­wa­to­rium w Sankt Petersburgu, dr Uniwersytety Muzycznego w Warszawie. Tańczył w zespole baletu Opery Śląskiej i Śląskiego Teatru Tańca w Bytomiu, a gościnnie w Gdańskim Teatrze Tańca i Kieleckim Teatrze Tańca. Twórca i choreograf Tom Bombadil Dance Company. Nauczyciel tańca w Ogólnokształcącej Szkole Baletowej w Gdańsku, a od 2002 wykładowca tańca współczesnego Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina. Monika Grzelak – tancerka międzynarodowej klasy „S” w stylu latynoamerykańskim, choreograf, trenerka i sędzina tańca towarzyskiego Polskiej Federacji Tańca, wicemistrzyni świata w mambo, mistrzyni Polski w salsie i mambo. W latach 2001-2009 prowadziła Studio Tańca i odnoszącą znaczące sukcesy formację the Salsa Kings w Gdyni. Od 2009 roku jest liderką Akademii Tańca i Ruchu „Dance avenue” w Gdańsku. Jest absolwentka Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego. Jako choreograf i tancerka posiada również doświadczenie teatralno-filmowe , pracowała przy realizacji filmów fabularnych: Huśtawka w reżyserii Tomasza Lewkowicza (2009 ) oraz Kochaj i tańcz w reżyserii Bruce’a Bruce Parramore’a i choreografii Jarosława Stańka (asystentka choreografa, tancerka, 2009). Jako tancerka występowała w spektaklu tańca 12 Ławek Jarosława Stańka w Teatrze Muzycznym w Gdyni (2006), a jako choreografka i autorka ruchu scenicznego – w przedstawieniu Posprzątane w Teatrze Wybrzeże (reż. Giovanni Castellanos, 2006). Od 2007 roku związana z Sopockim Teatrem Tańca, z którym jako tancerka i współchoreografka zrealizowała spektakle D-KOD-R (2007), 3 x Noir Danse (2009) i Natura (2010/2011). Katarzyna Pastuszak – tancerka, teatrolog, tłumacz, doktor nauk humanistycznych, prezes Stowarzyszenia Amareya Art, do 2014 roku kurator Gdańskiego Festiwalu Tańca (Klub Żak). Od 2003 współtworzy Teatr Amareya działający w Gdańsku. Ukończyła Skandynawistykę (UG) i Wiedzę o Teatrze (Akademia Teatralna, Warszawa) oraz Filologiczne Studium Doktoranckie UG (tytuł doktoratu Ankoku butō Hijikaty Tatsumiego – teatr ciała-w-kryzysie, 2010). Członek CID (International Dance Council), Polskiego Towarzystwa Kulturoznawczego, Rady Kultury Prezydenta Miasta Gdańska. W 2010 wraz z Teatrem Amareya założyła Gdańską Szkołę Butō działającą przy Klubie Winda – Gdański Archipelag Kultury, gdzie z Amareya prowadzi warsztaty i wykłady dotyczące butō. Prowadzi gościnne wykłady i warsztaty także na UG, ASP-Gdańsk oraz w Polsce i za granicą. Występowała we wszystkich grupowych produkcjach Teatru Amareya 2003-2013 oraz w projektach z twórcami zagranicznymi, tworzy także spektakle solowe. Hanna Raszewska – absolwentka Filologii Polskiej Uniwersytetu Warszawskiego (2006) oraz Podyplomowych Studiów Teorii Tańca na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina (2011). W 2011 roku ukończyła szkolenie na warsztatach choreologicznych w Instytucie Choreologii w Poznaniu prowadzone przez prof. dr. hab. Roderyka Langego i mgr Urszulę Loba-Wilgocką. Jest wykładowczynią przedmiotów „teorie tańca” i „teoria tańca” (Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina) oraz historii tańca XX i XXI wieku (Mazowiecki Instytut Kultury). Od 2010 regularnie bierze udział w polskich i międzynarodowych konferencjach naukowych, gdzie wygłasza referaty i uczestniczy w dyskusjach – dotychczas były to m.in. konferencje Polskiego Forum Choreologicznego czy European Laban Platform. Publikuje artykuły naukowe, recenzje, wywiady, teksty informacyjne i in. na łamach m.in. „Studia Choreologica”, taniecPOLSKA.pl , „Pulse Dance”, „nietak!t. inne strony teatru”, teatralny.pl. Prowadzi warsztaty z szeroko rozumianego pisania o tańcu i teatrze. Jest członkinią Polskiego Forum Choreologicznego i Stowarzyszenia Strefa Otwarta oraz Otwartego Forum Środowisk Sztuki Tańca, a także założycielką i liderką Warszawskiej Pracowni Kinetograficznej. Działa w sektorze pozarządowym nie tylko w ramach członkostwa w organizacjach, lecz również na polu dialogu między organizacjami a władzami miejskimi; od 2012 roku uczestniczy w pracach Komisji Dialogu Społecznego ds. Tańca w Warszawie. Uważa, że praktyka taneczna, bezpośrednie doświadczanie ciałem różnych rodzajów ruchu jest nieodzownym elementem warsztatu teoretyka tańca. Od 2004 roku uczestniczy w warsztatach i stałych kursach, od różnorodnych technik tańca scenicznego przez szeroką gamę tańców etnicznych po jogę czy sztuki walki. Nie będąc artystką, pobieraną w ten sposób naukę tańca i różnorodnych typów ruchu traktuje jako wzbogacenie zestawu narzędzi rozumienia tańca, którymi posługuje się w pracy teoretycznej. Do pobrania: Harmonogram   Program na: www.facebook.com/mistrzowiepolskiegotanca www.teatrnaplazy.pl   Bilety: na oddzielny wieczór: 30 zł normalny, 20 zł ulgowy karnet (na wszystkie spektakle festiwalu): 140 N, 90 ulgowy na poszczególny warsztat z wybranym Mistrzem: 30 zł na cykl warsztatów (z Wszystkimi Mistrzami): 200 zł Rezerwacje na spektakle i warsztaty:  rezerwacje.stt@gmail.com Na spektakle można też kupić bilet elektroniczny na stronie: www.teatrnaplazy.pl         

Hanna Raszewska-Kursa

Hanna Raszewska-Kursa

  • krytyczka
  • teoretyczka tańca

W ramach przeglądu„Mistrzowie Polskiego Tańca” Sopocki Teatr Tańca zaprasza na spotkanie i debatę Taniec sztuką demokratyczną. O różnych koncepcjach zaangażowania artysty i tancerza. Gośćmi specjalnymi  spotkania będą Joanna Szymajda, Andrzej Morawiec, Monika Grzelak, Katarzyna Pastuszak i Hanna Raszewska. Rozmowę z gośćmi-ekspertami poprowadzi Piotr Wyszomirski, krytyk, teoretyk i producent wydarzeń kulturalnych, redaktor portalu Pomorze Kultury i „Gazety Świętojańskiej”. WSTĘP WOLNY. Biogramy gości: Joanna Szymajda – zastępca dyrektora Instytutu Muzyki i Tańca, doktor nauk humanistycznych, pracę doktorską Estetyka współczesnego tańca europejskiego po 1990 obroniła na Université Paris III Sorbonne Nouvelle i Uniwersytecie Łódzkim, absolwentka studiów magisterskich z zakresu teatrologii i psychologii na Uniwersytecie Łódzkim oraz Université Lyon II, autorka tekstów naukowych i krytycznych o tańcu współczesnym, publikowanych na łamach m.in. „Dialogu”, „Teatru” i „Didaskaliów” oraz „Opcji”. Pracowała m.in. jako kuratorka projektów tanecznych, np. w ramach Festiwalu Dialogu Czterech Kultur oraz koordynatorka artystyczna Międzynarodowego Festiwalu Tańca Współczesnego Ciało/Umysł. Andrzej Morawiec – cho­re­ograf, tan­cerz i peda­gog tańca współ­cze­snego, absol­went OSB w Bytomiu i Kon­ser­wa­to­rium w Sankt Petersburgu, dr Uniwersytety Muzycznego w Warszawie. Tańczył w zespole baletu Opery Śląskiej i Śląskiego Teatru Tańca w Bytomiu, a gościnnie w Gdańskim Teatrze Tańca i Kieleckim Teatrze Tańca. Twórca i choreograf Tom Bombadil Dance Company. Nauczyciel tańca w Ogólnokształcącej Szkole Baletowej w Gdańsku, a od 2002 wykładowca tańca współczesnego Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina. Monika Grzelak – tancerka międzynarodowej klasy „S” w stylu latynoamerykańskim, choreograf, trenerka i sędzina tańca towarzyskiego Polskiej Federacji Tańca, wicemistrzyni świata w mambo, mistrzyni Polski w salsie i mambo. W latach 2001-2009 prowadziła Studio Tańca i odnoszącą znaczące sukcesy formację the Salsa Kings w Gdyni. Od 2009 roku jest liderką Akademii Tańca i Ruchu „Dance avenue” w Gdańsku. Jest absolwentka Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego. Jako choreograf i tancerka posiada również doświadczenie teatralno-filmowe , pracowała przy realizacji filmów fabularnych: Huśtawka w reżyserii Tomasza Lewkowicza (2009 ) oraz Kochaj i tańcz w reżyserii Bruce’a Bruce Parramore’a i choreografii Jarosława Stańka (asystentka choreografa, tancerka, 2009). Jako tancerka występowała w spektaklu tańca 12 Ławek Jarosława Stańka w Teatrze Muzycznym w Gdyni (2006), a jako choreografka i autorka ruchu scenicznego – w przedstawieniu Posprzątane w Teatrze Wybrzeże (reż. Giovanni Castellanos, 2006). Od 2007 roku związana z Sopockim Teatrem Tańca, z którym jako tancerka i współchoreografka zrealizowała spektakle D-KOD-R (2007), 3 x Noir Danse (2009) i Natura (2010/2011). Katarzyna Pastuszak – tancerka, teatrolog, tłumacz, doktor nauk humanistycznych, prezes Stowarzyszenia Amareya Art, do 2014 roku kurator Gdańskiego Festiwalu Tańca (Klub Żak). Od 2003 współtworzy Teatr Amareya działający w Gdańsku. Ukończyła Skandynawistykę (UG) i Wiedzę o Teatrze (Akademia Teatralna, Warszawa) oraz Filologiczne Studium Doktoranckie UG (tytuł doktoratu Ankoku butō Hijikaty Tatsumiego – teatr ciała-w-kryzysie, 2010). Członek CID (International Dance Council), Polskiego Towarzystwa Kulturoznawczego, Rady Kultury Prezydenta Miasta Gdańska. W 2010 wraz z Teatrem Amareya założyła Gdańską Szkołę Butō działającą przy Klubie Winda – Gdański Archipelag Kultury, gdzie z Amareya prowadzi warsztaty i wykłady dotyczące butō. Prowadzi gościnne wykłady i warsztaty także na UG, ASP-Gdańsk oraz w Polsce i za granicą. Występowała we wszystkich grupowych produkcjach Teatru Amareya 2003-2013 oraz w projektach z twórcami zagranicznymi, tworzy także spektakle solowe. Hanna Raszewska – absolwentka Filologii Polskiej Uniwersytetu Warszawskiego (2006) oraz Podyplomowych Studiów Teorii Tańca na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina (2011). W 2011 roku ukończyła szkolenie na warsztatach choreologicznych w Instytucie Choreologii w Poznaniu prowadzone przez prof. dr. hab. Roderyka Langego i mgr Urszulę Loba-Wilgocką. Jest wykładowczynią przedmiotów „teorie tańca” i „teoria tańca” (Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina) oraz historii tańca XX i XXI wieku (Mazowiecki Instytut Kultury). Od 2010 regularnie bierze udział w polskich i międzynarodowych konferencjach naukowych, gdzie wygłasza referaty i uczestniczy w dyskusjach – dotychczas były to m.in. konferencje Polskiego Forum Choreologicznego czy European Laban Platform. Publikuje artykuły naukowe, recenzje, wywiady, teksty informacyjne i in. na łamach m.in. „Studia Choreologica”, taniecPOLSKA.pl , „Pulse Dance”, „nietak!t. inne strony teatru”, teatralny.pl. Prowadzi warsztaty z szeroko rozumianego pisania o tańcu i teatrze. Jest członkinią Polskiego Forum Choreologicznego i Stowarzyszenia Strefa Otwarta oraz Otwartego Forum Środowisk Sztuki Tańca, a także założycielką i liderką Warszawskiej Pracowni Kinetograficznej. Działa w sektorze pozarządowym nie tylko w ramach członkostwa w organizacjach, lecz również na polu dialogu między organizacjami a władzami miejskimi; od 2012 roku uczestniczy w pracach Komisji Dialogu Społecznego ds. Tańca w Warszawie. Uważa, że praktyka taneczna, bezpośrednie doświadczanie ciałem różnych rodzajów ruchu jest nieodzownym elementem warsztatu teoretyka tańca. Od 2004 roku uczestniczy w warsztatach i stałych kursach, od różnorodnych technik tańca scenicznego przez szeroką gamę tańców etnicznych po jogę czy sztuki walki. Nie będąc artystką, pobieraną w ten sposób naukę tańca i różnorodnych typów ruchu traktuje jako wzbogacenie zestawu narzędzi rozumienia tańca, którymi posługuje się w pracy teoretycznej. Do pobrania: Harmonogram   Program na: www.facebook.com/mistrzowiepolskiegotanca www.teatrnaplazy.pl   Bilety: na oddzielny wieczór: 30 zł normalny, 20 zł ulgowy karnet (na wszystkie spektakle festiwalu): 140 N, 90 ulgowy na poszczególny warsztat z wybranym Mistrzem: 30 zł na cykl warsztatów (z Wszystkimi Mistrzami): 200 zł Rezerwacje na spektakle i warsztaty:  rezerwacje.stt@gmail.com Na spektakle można też kupić bilet elektroniczny na stronie: www.teatrnaplazy.pl         

Zespoły

Organizacje

Festiwale

Teksty

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close