Spektakle

Warszawa/Scena Tańca Studio 2016/X: Kaya Kołodziejczyk „Audycja V”

Zdjęcie: Warszawa/Scena Tańca Studio 2016/X: Kaya Kołodziejczyk „Audycja V”

Fot. Kasia Chmura-Cegiełkowska

Wersja do druku

Udostępnij

W ramach X odsłony Sceny Tańca Studio 2016 odbędzie się pokaz spektaklu spektaklu Kai Kołodziejczyk Audycja V– instalacji performatywnej, opery ruchowej z elementami wideo i głosu. Audycja V to metaopera do tekstów Jacka Bieriezina, Zbigniewa Doleckiego i Sławomira Mrożka, w której tancerze, kompozycja muzyczna, scenografia i sfera wizualna są równoważnymi elementami.

Eksperymenty architektoniczne wykorzystujące ciało, grafika komputerowa, interaktywne animacje reagujące na dźwięk i ruch, techniki somatyczne, obrazy filmowe, chór komentujący wydarzenia, muzycy grający na instrumentach (gwizdki, okaryny czy syreny) – te wszystkie elementy składają się na partyturę zmysłowego widowiska polskiego kompozytora. Kołodziejczyk skupia się głównie na ruchu i głosie, traktując je jako zaczyn realizacji całej opery w przyszłości. Interpretuje muzykę, ale też tworzy nowe znaczenie dla tekstów. To ona po raz pierwszy sięga po teksty literackie wskazane przez kompozytora. Ustawia go w pozycji dramaturga spektaklu. Mało znany i niewykonywany dotąd  w całości wykonywany utwór z 1977 roku przeniesiony zostanie w realia technologiczne XXI wieku i przefiltrowany przez subiektywną wizję choreografki. Istotny staje się związek performerów i animowanych przez nich widzów. Zapisane w partyturze obrazy, aby wybrzmieć, będą potrzebować zaangażowania widza. Wymóg interakcji nadaje rekonstrukcji dzieła Krzanowskiego nowe znaczenia. Utwór ten nie jest zamkniętą formą, ale otwiera publiczność na nowe doznania, skłania ją do odbioru dzieła wszystkimi zmysłami.

Koncepcja, choreografia i reżyseria: Kaya Kołodziejczyk

Producent: Fundacja CIAŁO/UMYSŁ, Kaya Kołodziejczyk

Muzyka: Andrzej Krzanowski

Reżyseria świateł: Herman Venderickx

Kostiumy: Paulina Plizga

Scenografia: Ada Rączka, Rita Müller

Konsultacje muzyczne: Szymon Bywalec

Kierownik produkcji: Jarek Irzyk

Występują: Tomasz Bazan , Ilona Gumowska, Paweł Grala, Katarzyna Kizior, Aniela Kokosza, Daniela Komędera, Paweł Smagała

Data premiery: 1 października 2016

Czas trwania: 90 minut

Projekt zrealizowany w ramach stypendium z Funduszu Promocji Twórczości.
Koproducent: APAP przy wsparciu Programu Kultura Unii Europejskiej.
Partnerzy: Instytut Sztuk Performatywnych, Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, Teatr Powszechny, Feel It Management Katarzyna Wojciechowska-Reiber, Delord, Stowarzyszenie Krusznia, Patron Honorowy: Rodzina Krzanowskich & Jesienny Festiwal Muzyczny „Alkagran”

UWAGA: w spektaklu używane są światła stroboskopowe możliwość wejścia i wyjścia w każdej chwili trwania instalacji!

***

Scena Tańca Studio

 Pierwszy etap sprzedaży (do 4 listopada)
– 15 zł / jeden spektakl;
– 25 zł  / karnet całodniowy

Drugi etap sprzedaży (od 5 listopada)
– 20 zł / jeden spektakl;
– 35 zł / karnet całodniowy

 

Bilety do nabycia w kasie Teatru Studio oraz za pośrednictwem strony internetowej Teatru Studio: www.teatrstudio.pl

Kurator: Włodzimierz Kaczkowski

organizatorzy:

Teatr Studio im. Stanisława Ignacego Witkiewicza,

Instytut Muzyki i Tańca

www.teatrstudio.pl

www.imit.org.pl

dofinansowano ze środków:       

Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego

Miasta Stołecznego Warszawy

IMIT (miniaturka)    Studio Teatr Galeria (miniaturka)

MKiDN dofinansowanie (miniaturka)Zakochaj się w Warszawie - logo finansowanie (miniaturka)

powiązane

Ludzie

Katarzyna Kizior

Katarzyna Kizior

W ramach X odsłony Sceny Tańca Studio 2016 odbędzie się pokaz spektaklu spektaklu Kai Kołodziejczyk Audycja V– instalacji performatywnej, opery ruchowej z elementami wideo i głosu. Audycja V to metaopera do tekstów Jacka Bieriezina, Zbigniewa Doleckiego i Sławomira Mrożka, w której tancerze, kompozycja muzyczna, scenografia i sfera wizualna są równoważnymi elementami. Eksperymenty architektoniczne wykorzystujące ciało, grafika komputerowa, interaktywne animacje reagujące na dźwięk i ruch, techniki somatyczne, obrazy filmowe, chór komentujący wydarzenia, muzycy grający na instrumentach (gwizdki, okaryny czy syreny) – te wszystkie elementy składają się na partyturę zmysłowego widowiska polskiego kompozytora. Kołodziejczyk skupia się głównie na ruchu i głosie, traktując je jako zaczyn realizacji całej opery w przyszłości. Interpretuje muzykę, ale też tworzy nowe znaczenie dla tekstów. To ona po raz pierwszy sięga po teksty literackie wskazane przez kompozytora. Ustawia go w pozycji dramaturga spektaklu. Mało znany i niewykonywany dotąd  w całości wykonywany utwór z 1977 roku przeniesiony zostanie w realia technologiczne XXI wieku i przefiltrowany przez subiektywną wizję choreografki. Istotny staje się związek performerów i animowanych przez nich widzów. Zapisane w partyturze obrazy, aby wybrzmieć, będą potrzebować zaangażowania widza. Wymóg interakcji nadaje rekonstrukcji dzieła Krzanowskiego nowe znaczenia. Utwór ten nie jest zamkniętą formą, ale otwiera publiczność na nowe doznania, skłania ją do odbioru dzieła wszystkimi zmysłami. Koncepcja, choreografia i reżyseria: Kaya Kołodziejczyk Producent: Fundacja CIAŁO/UMYSŁ, Kaya Kołodziejczyk Muzyka: Andrzej Krzanowski Reżyseria świateł: Herman Venderickx Kostiumy: Paulina Plizga Scenografia: Ada Rączka, Rita Müller Konsultacje muzyczne: Szymon Bywalec Kierownik produkcji: Jarek Irzyk Występują: Tomasz Bazan , Ilona Gumowska, Paweł Grala, Katarzyna Kizior, Aniela Kokosza, Daniela Komędera, Paweł Smagała Data premiery: 1 października 2016 Czas trwania: 90 minut Projekt zrealizowany w ramach stypendium z Funduszu Promocji Twórczości. Koproducent: APAP przy wsparciu Programu Kultura Unii Europejskiej. Partnerzy: Instytut Sztuk Performatywnych, Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, Teatr Powszechny, Feel It Management Katarzyna Wojciechowska-Reiber, Delord, Stowarzyszenie Krusznia, Patron Honorowy: Rodzina Krzanowskich & Jesienny Festiwal Muzyczny „Alkagran” UWAGA: w spektaklu używane są światła stroboskopowe – możliwość wejścia i wyjścia w każdej chwili trwania instalacji! *** Scena Tańca Studio  Pierwszy etap sprzedaży (do 4 listopada) – 15 zł / jeden spektakl; – 25 zł  / karnet całodniowy Drugi etap sprzedaży (od 5 listopada) – 20 zł / jeden spektakl; – 35 zł / karnet całodniowy   Bilety do nabycia w kasie Teatru Studio oraz za pośrednictwem strony internetowej Teatru Studio: www.teatrstudio.pl Kurator: Włodzimierz Kaczkowski organizatorzy: Teatr Studio im. Stanisława Ignacego Witkiewicza, Instytut Muzyki i Tańca www.teatrstudio.pl www.imit.org.pl dofinansowano ze środków:        Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego Miasta Stołecznego Warszawy     

Kaya Kołodziejczyk

Kaya Kołodziejczyk

  • tancerka
  • choreografka

W ramach X odsłony Sceny Tańca Studio 2016 odbędzie się pokaz spektaklu spektaklu Kai Kołodziejczyk Audycja V– instalacji performatywnej, opery ruchowej z elementami wideo i głosu. Audycja V to metaopera do tekstów Jacka Bieriezina, Zbigniewa Doleckiego i Sławomira Mrożka, w której tancerze, kompozycja muzyczna, scenografia i sfera wizualna są równoważnymi elementami. Eksperymenty architektoniczne wykorzystujące ciało, grafika komputerowa, interaktywne animacje reagujące na dźwięk i ruch, techniki somatyczne, obrazy filmowe, chór komentujący wydarzenia, muzycy grający na instrumentach (gwizdki, okaryny czy syreny) – te wszystkie elementy składają się na partyturę zmysłowego widowiska polskiego kompozytora. Kołodziejczyk skupia się głównie na ruchu i głosie, traktując je jako zaczyn realizacji całej opery w przyszłości. Interpretuje muzykę, ale też tworzy nowe znaczenie dla tekstów. To ona po raz pierwszy sięga po teksty literackie wskazane przez kompozytora. Ustawia go w pozycji dramaturga spektaklu. Mało znany i niewykonywany dotąd  w całości wykonywany utwór z 1977 roku przeniesiony zostanie w realia technologiczne XXI wieku i przefiltrowany przez subiektywną wizję choreografki. Istotny staje się związek performerów i animowanych przez nich widzów. Zapisane w partyturze obrazy, aby wybrzmieć, będą potrzebować zaangażowania widza. Wymóg interakcji nadaje rekonstrukcji dzieła Krzanowskiego nowe znaczenia. Utwór ten nie jest zamkniętą formą, ale otwiera publiczność na nowe doznania, skłania ją do odbioru dzieła wszystkimi zmysłami. Koncepcja, choreografia i reżyseria: Kaya Kołodziejczyk Producent: Fundacja CIAŁO/UMYSŁ, Kaya Kołodziejczyk Muzyka: Andrzej Krzanowski Reżyseria świateł: Herman Venderickx Kostiumy: Paulina Plizga Scenografia: Ada Rączka, Rita Müller Konsultacje muzyczne: Szymon Bywalec Kierownik produkcji: Jarek Irzyk Występują: Tomasz Bazan , Ilona Gumowska, Paweł Grala, Katarzyna Kizior, Aniela Kokosza, Daniela Komędera, Paweł Smagała Data premiery: 1 października 2016 Czas trwania: 90 minut Projekt zrealizowany w ramach stypendium z Funduszu Promocji Twórczości. Koproducent: APAP przy wsparciu Programu Kultura Unii Europejskiej. Partnerzy: Instytut Sztuk Performatywnych, Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, Teatr Powszechny, Feel It Management Katarzyna Wojciechowska-Reiber, Delord, Stowarzyszenie Krusznia, Patron Honorowy: Rodzina Krzanowskich & Jesienny Festiwal Muzyczny „Alkagran” UWAGA: w spektaklu używane są światła stroboskopowe – możliwość wejścia i wyjścia w każdej chwili trwania instalacji! *** Scena Tańca Studio  Pierwszy etap sprzedaży (do 4 listopada) – 15 zł / jeden spektakl; – 25 zł  / karnet całodniowy Drugi etap sprzedaży (od 5 listopada) – 20 zł / jeden spektakl; – 35 zł / karnet całodniowy   Bilety do nabycia w kasie Teatru Studio oraz za pośrednictwem strony internetowej Teatru Studio: www.teatrstudio.pl Kurator: Włodzimierz Kaczkowski organizatorzy: Teatr Studio im. Stanisława Ignacego Witkiewicza, Instytut Muzyki i Tańca www.teatrstudio.pl www.imit.org.pl dofinansowano ze środków:        Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego Miasta Stołecznego Warszawy     

Tomasz Bazan

Tomasz Bazan

W ramach X odsłony Sceny Tańca Studio 2016 odbędzie się pokaz spektaklu spektaklu Kai Kołodziejczyk Audycja V– instalacji performatywnej, opery ruchowej z elementami wideo i głosu. Audycja V to metaopera do tekstów Jacka Bieriezina, Zbigniewa Doleckiego i Sławomira Mrożka, w której tancerze, kompozycja muzyczna, scenografia i sfera wizualna są równoważnymi elementami. Eksperymenty architektoniczne wykorzystujące ciało, grafika komputerowa, interaktywne animacje reagujące na dźwięk i ruch, techniki somatyczne, obrazy filmowe, chór komentujący wydarzenia, muzycy grający na instrumentach (gwizdki, okaryny czy syreny) – te wszystkie elementy składają się na partyturę zmysłowego widowiska polskiego kompozytora. Kołodziejczyk skupia się głównie na ruchu i głosie, traktując je jako zaczyn realizacji całej opery w przyszłości. Interpretuje muzykę, ale też tworzy nowe znaczenie dla tekstów. To ona po raz pierwszy sięga po teksty literackie wskazane przez kompozytora. Ustawia go w pozycji dramaturga spektaklu. Mało znany i niewykonywany dotąd  w całości wykonywany utwór z 1977 roku przeniesiony zostanie w realia technologiczne XXI wieku i przefiltrowany przez subiektywną wizję choreografki. Istotny staje się związek performerów i animowanych przez nich widzów. Zapisane w partyturze obrazy, aby wybrzmieć, będą potrzebować zaangażowania widza. Wymóg interakcji nadaje rekonstrukcji dzieła Krzanowskiego nowe znaczenia. Utwór ten nie jest zamkniętą formą, ale otwiera publiczność na nowe doznania, skłania ją do odbioru dzieła wszystkimi zmysłami. Koncepcja, choreografia i reżyseria: Kaya Kołodziejczyk Producent: Fundacja CIAŁO/UMYSŁ, Kaya Kołodziejczyk Muzyka: Andrzej Krzanowski Reżyseria świateł: Herman Venderickx Kostiumy: Paulina Plizga Scenografia: Ada Rączka, Rita Müller Konsultacje muzyczne: Szymon Bywalec Kierownik produkcji: Jarek Irzyk Występują: Tomasz Bazan , Ilona Gumowska, Paweł Grala, Katarzyna Kizior, Aniela Kokosza, Daniela Komędera, Paweł Smagała Data premiery: 1 października 2016 Czas trwania: 90 minut Projekt zrealizowany w ramach stypendium z Funduszu Promocji Twórczości. Koproducent: APAP przy wsparciu Programu Kultura Unii Europejskiej. Partnerzy: Instytut Sztuk Performatywnych, Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, Teatr Powszechny, Feel It Management Katarzyna Wojciechowska-Reiber, Delord, Stowarzyszenie Krusznia, Patron Honorowy: Rodzina Krzanowskich & Jesienny Festiwal Muzyczny „Alkagran” UWAGA: w spektaklu używane są światła stroboskopowe – możliwość wejścia i wyjścia w każdej chwili trwania instalacji! *** Scena Tańca Studio  Pierwszy etap sprzedaży (do 4 listopada) – 15 zł / jeden spektakl; – 25 zł  / karnet całodniowy Drugi etap sprzedaży (od 5 listopada) – 20 zł / jeden spektakl; – 35 zł / karnet całodniowy   Bilety do nabycia w kasie Teatru Studio oraz za pośrednictwem strony internetowej Teatru Studio: www.teatrstudio.pl Kurator: Włodzimierz Kaczkowski organizatorzy: Teatr Studio im. Stanisława Ignacego Witkiewicza, Instytut Muzyki i Tańca www.teatrstudio.pl www.imit.org.pl dofinansowano ze środków:        Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego Miasta Stołecznego Warszawy     

Paweł Grala

Paweł Grala

W ramach X odsłony Sceny Tańca Studio 2016 odbędzie się pokaz spektaklu spektaklu Kai Kołodziejczyk Audycja V– instalacji performatywnej, opery ruchowej z elementami wideo i głosu. Audycja V to metaopera do tekstów Jacka Bieriezina, Zbigniewa Doleckiego i Sławomira Mrożka, w której tancerze, kompozycja muzyczna, scenografia i sfera wizualna są równoważnymi elementami. Eksperymenty architektoniczne wykorzystujące ciało, grafika komputerowa, interaktywne animacje reagujące na dźwięk i ruch, techniki somatyczne, obrazy filmowe, chór komentujący wydarzenia, muzycy grający na instrumentach (gwizdki, okaryny czy syreny) – te wszystkie elementy składają się na partyturę zmysłowego widowiska polskiego kompozytora. Kołodziejczyk skupia się głównie na ruchu i głosie, traktując je jako zaczyn realizacji całej opery w przyszłości. Interpretuje muzykę, ale też tworzy nowe znaczenie dla tekstów. To ona po raz pierwszy sięga po teksty literackie wskazane przez kompozytora. Ustawia go w pozycji dramaturga spektaklu. Mało znany i niewykonywany dotąd  w całości wykonywany utwór z 1977 roku przeniesiony zostanie w realia technologiczne XXI wieku i przefiltrowany przez subiektywną wizję choreografki. Istotny staje się związek performerów i animowanych przez nich widzów. Zapisane w partyturze obrazy, aby wybrzmieć, będą potrzebować zaangażowania widza. Wymóg interakcji nadaje rekonstrukcji dzieła Krzanowskiego nowe znaczenia. Utwór ten nie jest zamkniętą formą, ale otwiera publiczność na nowe doznania, skłania ją do odbioru dzieła wszystkimi zmysłami. Koncepcja, choreografia i reżyseria: Kaya Kołodziejczyk Producent: Fundacja CIAŁO/UMYSŁ, Kaya Kołodziejczyk Muzyka: Andrzej Krzanowski Reżyseria świateł: Herman Venderickx Kostiumy: Paulina Plizga Scenografia: Ada Rączka, Rita Müller Konsultacje muzyczne: Szymon Bywalec Kierownik produkcji: Jarek Irzyk Występują: Tomasz Bazan , Ilona Gumowska, Paweł Grala, Katarzyna Kizior, Aniela Kokosza, Daniela Komędera, Paweł Smagała Data premiery: 1 października 2016 Czas trwania: 90 minut Projekt zrealizowany w ramach stypendium z Funduszu Promocji Twórczości. Koproducent: APAP przy wsparciu Programu Kultura Unii Europejskiej. Partnerzy: Instytut Sztuk Performatywnych, Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, Teatr Powszechny, Feel It Management Katarzyna Wojciechowska-Reiber, Delord, Stowarzyszenie Krusznia, Patron Honorowy: Rodzina Krzanowskich & Jesienny Festiwal Muzyczny „Alkagran” UWAGA: w spektaklu używane są światła stroboskopowe – możliwość wejścia i wyjścia w każdej chwili trwania instalacji! *** Scena Tańca Studio  Pierwszy etap sprzedaży (do 4 listopada) – 15 zł / jeden spektakl; – 25 zł  / karnet całodniowy Drugi etap sprzedaży (od 5 listopada) – 20 zł / jeden spektakl; – 35 zł / karnet całodniowy   Bilety do nabycia w kasie Teatru Studio oraz za pośrednictwem strony internetowej Teatru Studio: www.teatrstudio.pl Kurator: Włodzimierz Kaczkowski organizatorzy: Teatr Studio im. Stanisława Ignacego Witkiewicza, Instytut Muzyki i Tańca www.teatrstudio.pl www.imit.org.pl dofinansowano ze środków:        Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego Miasta Stołecznego Warszawy     

Zespoły

Organizacje

Festiwale

Teksty

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close