Spektakle

Warszawa/VII Dni Sztuki Tańca: Polski Balet Narodowy „Casanova w Warszawie” – chor. Krzysztof Pastor

Zdjęcie: Warszawa/VII Dni Sztuki Tańca: Polski Balet Narodowy „Casanova w Warszawie” – chor. Krzysztof Pastor

Wersja do druku

Udostępnij

Teatr Wielki – Opera Narodowa oraz Polski Balet Narodowy zapraszają w dniach 18-25 października 2015 na przedstawienia kolejnej, VII edycji Dni Sztuki Tańca. Ich dominantą jest w tym roku prezentacja prac dwóch słynnych zachodnich choreografów współczesnych Wayne’a McGregora z Londynu i Paula Taylora z Nowego Jorku oraz najnowsze prace polskich twórców Krzysztofa Pastora – dyrektora Polskiego Baletu Narodowego oraz Izadory Weiss – dyrektor Bałtyckiego Teatru Tańca.

Przegląd festiwalowy otworzy balet kostiumowy w choreografii Krzysztofa Pastora Casanova w Warszawie z muzyką Wolfganga Amadeusa Mozarta i scenografią oscarowego włoskiego projektanta Gianniego Quaranty w wykonaniu Polskiego Baletu Narodowego (18 października, kolejne prezentacje 22 i 23 października).

Casanova spędził w Warszawie kilka miesięcy na przełomie lat 1765-66. Obracał się w kręgu Stanisława Augusta, jego dworu i teatru. Ze szczególnym upodobaniem przebywał w gronie artystów baletu królewskiego. Był świadkiem wydarzeń pierwszego sezonu polskiej sceny publicznej w Operalni Saskiej. Adorował u nas konkurujące ze sobą włoskie primabaleriny: Annę Binetti, Caterinę Gattai i Teresę Casacci, oklaskiwał też występy legendarnego tancerza Charlesa Le Picqa, zwanego „Apollem Tańca” europejskiej sceny baletowej. Na koniec wdał się w konflikt i pojedynek z faworytem króla, hrabią Franciszkiem Ksawerym Branickim. A wszystko to opisał barwnie w swoich kultowych pamiętnikach. Balet Casanova w Warszawie nawiązuje do tych wydarzeń, tworząc malowniczą wizję inscenizacyjną tamtej epoki, teatru i baletu oraz ludzi, których znamy dobrze z kart polskiej historii.

Znany europejski miesięcznik „Dance Europe” opublikował swój doroczny ranking osiągnięć sezonu 2014/15, wskazywanych przez krytyków czołowych pism komentujących na bieżąco wydarzenia baletowe na scenach świata. W kategorii „najlepsze premiery” reprezentantka tego magazynu, Deborah Weiss, na pierwszym miejscu umieściła najnowsze przedstawienie Krzysztofa Pastora Casanova w Warszawie w wykonaniu Polskiego Baletu Narodowego.

CASANOVA W WARSZAWIE

Balet w dwóch aktach

Choreografia i reżyseria: Krzysztof Pastor

Idea i libretto: Paweł Chynowski

Muzyka: Wolfgang Amadeus Mozart

Dyrygent i koncepcja muzyczna: Jakub Chrenowicz

Scenografia i kostiumy: Gianni Quaranta

Światła: Daniele Nannuzzi

Więcej informacji: www.teatrwielki.pl/dzialalnosc/projekty-artystyczne/vii-dni-sztuki-tanca/

 

powiązane

Ludzie

Krzysztof Pastor

Krzysztof Pastor

Teatr Wielki – Opera Narodowa oraz Polski Balet Narodowy zapraszają w dniach 18-25 października 2015 na przedstawienia kolejnej, VII edycji Dni Sztuki Tańca. Ich dominantą jest w tym roku prezentacja prac dwóch słynnych zachodnich choreografów współczesnych Wayne’a McGregora z Londynu i Paula Taylora z Nowego Jorku oraz najnowsze prace polskich twórców Krzysztofa Pastora – dyrektora Polskiego Baletu Narodowego oraz Izadory Weiss – dyrektor Bałtyckiego Teatru Tańca. Przegląd festiwalowy otworzy balet kostiumowy w choreografii Krzysztofa Pastora Casanova w Warszawie z muzyką Wolfganga Amadeusa Mozarta i scenografią oscarowego włoskiego projektanta Gianniego Quaranty w wykonaniu Polskiego Baletu Narodowego (18 października, kolejne prezentacje 22 i 23 października). Casanova spędził w Warszawie kilka miesięcy na przełomie lat 1765-66. Obracał się w kręgu Stanisława Augusta, jego dworu i teatru. Ze szczególnym upodobaniem przebywał w gronie artystów baletu królewskiego. Był świadkiem wydarzeń pierwszego sezonu polskiej sceny publicznej w Operalni Saskiej. Adorował u nas konkurujące ze sobą włoskie primabaleriny: Annę Binetti, Caterinę Gattai i Teresę Casacci, oklaskiwał też występy legendarnego tancerza Charlesa Le Picqa, zwanego „Apollem Tańca” europejskiej sceny baletowej. Na koniec wdał się w konflikt i pojedynek z faworytem króla, hrabią Franciszkiem Ksawerym Branickim. A wszystko to opisał barwnie w swoich kultowych pamiętnikach. Balet Casanova w Warszawie nawiązuje do tych wydarzeń, tworząc malowniczą wizję inscenizacyjną tamtej epoki, teatru i baletu oraz ludzi, których znamy dobrze z kart polskiej historii. Znany europejski miesięcznik „Dance Europe” opublikował swój doroczny ranking osiągnięć sezonu 2014/15, wskazywanych przez krytyków czołowych pism komentujących na bieżąco wydarzenia baletowe na scenach świata. W kategorii „najlepsze premiery” reprezentantka tego magazynu, Deborah Weiss, na pierwszym miejscu umieściła najnowsze przedstawienie Krzysztofa Pastora Casanova w Warszawie w wykonaniu Polskiego Baletu Narodowego. CASANOVA W WARSZAWIE Balet w dwóch aktach Choreografia i reżyseria: Krzysztof Pastor Idea i libretto: Paweł Chynowski Muzyka: Wolfgang Amadeus Mozart Dyrygent i koncepcja muzyczna: Jakub Chrenowicz Scenografia i kostiumy: Gianni Quaranta Światła: Daniele Nannuzzi Więcej informacji: www.teatrwielki.pl/dzialalnosc/projekty-artystyczne/vii-dni-sztuki-tanca/  

Zespoły

Organizacje

Festiwale

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close