Inne

Warszawa/W sercu kraju: Paulina Ołowska „Alfabet” – performans. Tancerze: Nagabczyńska, Szostak, Tymiński

Zdjęcie: Warszawa/W sercu kraju: Paulina Ołowska „Alfabet” – performans. Tancerze: Nagabczyńska, Szostak, Tymiński

Fot. W. Kaligofsky

Wersja do druku

Udostępnij

Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie zaprasza na kończący wystawę W sercu kraju performans Pauliny Ołowskiej Alfabet z udziałem tancerzy Centrum w Ruchu Ramony Nagabczyńskiej, Izy Szostak, Karola Tymińskiego, w choreografii Ramony Nagabczyńskiej, Marii Stokłosy i Daniela Yamady. Alfabet Pauliny Ołowskiej inspiruje się książką ABECEDA Karela Teiga, kluczowej postaci czeskiej awangardy, który w 1926 roku, we współpracy z Milcą Mayerovą, stworzył eksperymentalny „ruchomy alfabet”. Nawiązując do tego projektu, Paulina Ołowska łączy rytmikę z konstruktywistyczną fascynacją typografią i zwraca uwagę na retoryczną funkcję tańca: troje performerów układa swoje ciała w 26 liter, od A do Z.

Alfabet Ołowskiej toczy się ponadto w dialogu z wierszami Josefa Strau, Frances Stark i Paulusa Mazura, które są dla tancerzy z jednej strony źródłem i podstawą (litery wynikają niejako z czytanego przez narratora tekstu i tworzą z nim niespodziewane dialogi), z drugiej zaś, są dla nich zwykłą muzyką (ich ciała-litery są mniej lub bardziej ekstrawaganckimi figurami tańca). Takie rozluźnienie zbyt sztywnego podejścia do języka i znaczeń, „poezja zmysłów” – jak mówił o swoim alfabecie Teige, zdają się być dla Pauliny Olowskiej sposobem na pokazanie elastyczności i dynamiki języka, a także wielości sposobów komunikacji.

Alfabet był po raz pierwszy pokazany w Berlinie w 2005 roku (Galerie Meerrettich), a w 2012 roku w nowojorskim Museum of Modern Art.

Wydarzenie towarzyszące wystawie W sercu kraju 
Choreografia: Daniel Yamada, Ramona Nagabczyńska
Tancerze: Tancerze Centrum w Ruchu: Ramona Nagabczyńska, Iza Szostak, Karol Tymiński
Narrator: Kacper Ołowski
Współpraca: Maria Stokłosa

powiązane

Ludzie

Maria Stokłosa

Maria Stokłosa

Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie zaprasza na kończący wystawę W sercu kraju performans Pauliny Ołowskiej Alfabet z udziałem tancerzy Centrum w Ruchu Ramony Nagabczyńskiej, Izy Szostak, Karola Tymińskiego, w choreografii Ramony Nagabczyńskiej, Marii Stokłosy i Daniela Yamady. Alfabet Pauliny Ołowskiej inspiruje się książką ABECEDA Karela Teiga, kluczowej postaci czeskiej awangardy, który w 1926 roku, we współpracy z Milcą Mayerovą, stworzył eksperymentalny „ruchomy alfabet”. Nawiązując do tego projektu, Paulina Ołowska łączy rytmikę z konstruktywistyczną fascynacją typografią i zwraca uwagę na retoryczną funkcję tańca: troje performerów układa swoje ciała w 26 liter, od A do Z.   Alfabet Ołowskiej toczy się ponadto w dialogu z wierszami Josefa Strau, Frances Stark i Paulusa Mazura, które są dla tancerzy z jednej strony źródłem i podstawą (litery wynikają niejako z czytanego przez narratora tekstu i tworzą z nim niespodziewane dialogi), z drugiej zaś, są dla nich zwykłą muzyką (ich ciała-litery są mniej lub bardziej ekstrawaganckimi figurami tańca). Takie rozluźnienie zbyt sztywnego podejścia do języka i znaczeń, „poezja zmysłów” – jak mówił o swoim alfabecie Teige, zdają się być dla Pauliny Olowskiej sposobem na pokazanie elastyczności i dynamiki języka, a także wielości sposobów komunikacji.   Alfabet był po raz pierwszy pokazany w Berlinie w 2005 roku (Galerie Meerrettich), a w 2012 roku w nowojorskim Museum of Modern Art.   Wydarzenie towarzyszące wystawie W sercu kraju  Choreografia: Daniel Yamada, Ramona Nagabczyńska Tancerze: Tancerze Centrum w Ruchu: Ramona Nagabczyńska, Iza Szostak, Karol Tymiński Narrator: Kacper Ołowski Współpraca: Maria Stokłosa

Karol Tymiński

Karol Tymiński

Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie zaprasza na kończący wystawę W sercu kraju performans Pauliny Ołowskiej Alfabet z udziałem tancerzy Centrum w Ruchu Ramony Nagabczyńskiej, Izy Szostak, Karola Tymińskiego, w choreografii Ramony Nagabczyńskiej, Marii Stokłosy i Daniela Yamady. Alfabet Pauliny Ołowskiej inspiruje się książką ABECEDA Karela Teiga, kluczowej postaci czeskiej awangardy, który w 1926 roku, we współpracy z Milcą Mayerovą, stworzył eksperymentalny „ruchomy alfabet”. Nawiązując do tego projektu, Paulina Ołowska łączy rytmikę z konstruktywistyczną fascynacją typografią i zwraca uwagę na retoryczną funkcję tańca: troje performerów układa swoje ciała w 26 liter, od A do Z.   Alfabet Ołowskiej toczy się ponadto w dialogu z wierszami Josefa Strau, Frances Stark i Paulusa Mazura, które są dla tancerzy z jednej strony źródłem i podstawą (litery wynikają niejako z czytanego przez narratora tekstu i tworzą z nim niespodziewane dialogi), z drugiej zaś, są dla nich zwykłą muzyką (ich ciała-litery są mniej lub bardziej ekstrawaganckimi figurami tańca). Takie rozluźnienie zbyt sztywnego podejścia do języka i znaczeń, „poezja zmysłów” – jak mówił o swoim alfabecie Teige, zdają się być dla Pauliny Olowskiej sposobem na pokazanie elastyczności i dynamiki języka, a także wielości sposobów komunikacji.   Alfabet był po raz pierwszy pokazany w Berlinie w 2005 roku (Galerie Meerrettich), a w 2012 roku w nowojorskim Museum of Modern Art.   Wydarzenie towarzyszące wystawie W sercu kraju  Choreografia: Daniel Yamada, Ramona Nagabczyńska Tancerze: Tancerze Centrum w Ruchu: Ramona Nagabczyńska, Iza Szostak, Karol Tymiński Narrator: Kacper Ołowski Współpraca: Maria Stokłosa

Iza Szostak

Iza Szostak

Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie zaprasza na kończący wystawę W sercu kraju performans Pauliny Ołowskiej Alfabet z udziałem tancerzy Centrum w Ruchu Ramony Nagabczyńskiej, Izy Szostak, Karola Tymińskiego, w choreografii Ramony Nagabczyńskiej, Marii Stokłosy i Daniela Yamady. Alfabet Pauliny Ołowskiej inspiruje się książką ABECEDA Karela Teiga, kluczowej postaci czeskiej awangardy, który w 1926 roku, we współpracy z Milcą Mayerovą, stworzył eksperymentalny „ruchomy alfabet”. Nawiązując do tego projektu, Paulina Ołowska łączy rytmikę z konstruktywistyczną fascynacją typografią i zwraca uwagę na retoryczną funkcję tańca: troje performerów układa swoje ciała w 26 liter, od A do Z.   Alfabet Ołowskiej toczy się ponadto w dialogu z wierszami Josefa Strau, Frances Stark i Paulusa Mazura, które są dla tancerzy z jednej strony źródłem i podstawą (litery wynikają niejako z czytanego przez narratora tekstu i tworzą z nim niespodziewane dialogi), z drugiej zaś, są dla nich zwykłą muzyką (ich ciała-litery są mniej lub bardziej ekstrawaganckimi figurami tańca). Takie rozluźnienie zbyt sztywnego podejścia do języka i znaczeń, „poezja zmysłów” – jak mówił o swoim alfabecie Teige, zdają się być dla Pauliny Olowskiej sposobem na pokazanie elastyczności i dynamiki języka, a także wielości sposobów komunikacji.   Alfabet był po raz pierwszy pokazany w Berlinie w 2005 roku (Galerie Meerrettich), a w 2012 roku w nowojorskim Museum of Modern Art.   Wydarzenie towarzyszące wystawie W sercu kraju  Choreografia: Daniel Yamada, Ramona Nagabczyńska Tancerze: Tancerze Centrum w Ruchu: Ramona Nagabczyńska, Iza Szostak, Karol Tymiński Narrator: Kacper Ołowski Współpraca: Maria Stokłosa

Ramona Nagabczyńska

Ramona Nagabczyńska

Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie zaprasza na kończący wystawę W sercu kraju performans Pauliny Ołowskiej Alfabet z udziałem tancerzy Centrum w Ruchu Ramony Nagabczyńskiej, Izy Szostak, Karola Tymińskiego, w choreografii Ramony Nagabczyńskiej, Marii Stokłosy i Daniela Yamady. Alfabet Pauliny Ołowskiej inspiruje się książką ABECEDA Karela Teiga, kluczowej postaci czeskiej awangardy, który w 1926 roku, we współpracy z Milcą Mayerovą, stworzył eksperymentalny „ruchomy alfabet”. Nawiązując do tego projektu, Paulina Ołowska łączy rytmikę z konstruktywistyczną fascynacją typografią i zwraca uwagę na retoryczną funkcję tańca: troje performerów układa swoje ciała w 26 liter, od A do Z.   Alfabet Ołowskiej toczy się ponadto w dialogu z wierszami Josefa Strau, Frances Stark i Paulusa Mazura, które są dla tancerzy z jednej strony źródłem i podstawą (litery wynikają niejako z czytanego przez narratora tekstu i tworzą z nim niespodziewane dialogi), z drugiej zaś, są dla nich zwykłą muzyką (ich ciała-litery są mniej lub bardziej ekstrawaganckimi figurami tańca). Takie rozluźnienie zbyt sztywnego podejścia do języka i znaczeń, „poezja zmysłów” – jak mówił o swoim alfabecie Teige, zdają się być dla Pauliny Olowskiej sposobem na pokazanie elastyczności i dynamiki języka, a także wielości sposobów komunikacji.   Alfabet był po raz pierwszy pokazany w Berlinie w 2005 roku (Galerie Meerrettich), a w 2012 roku w nowojorskim Museum of Modern Art.   Wydarzenie towarzyszące wystawie W sercu kraju  Choreografia: Daniel Yamada, Ramona Nagabczyńska Tancerze: Tancerze Centrum w Ruchu: Ramona Nagabczyńska, Iza Szostak, Karol Tymiński Narrator: Kacper Ołowski Współpraca: Maria Stokłosa

Zespoły

Organizacje

Festiwale

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close