Klub ŻAK w Gdańsku zaprasza na comiesięczne spotkania z teatrem tańca. W sobotę, 11 marca 2023 roku, Lubelski Teatr Tańca pokaże duet Love-Matter autorstwa włoskiej choreografki Elisabetty Consonni. W niedzielę, 12 marca, będzie można zaś obejrzeć spektakl Społeczne SPA Martyny Dyląg, Sandry Guzowskiej, Aleksandry Kądziołki, Bartłomieja Juszczaka i Marcela Osowickiego.

Wersja do druku

Udostępnij

O spektaklu Love-Matter:

Widzisz, tam, pomiędzy? Tak. Nazywamy to pustką. Spójrz, posłuchaj – „słuchanie niczego wydawałoby się wymaga wyjątkowej uwagi na każdy subtelny szczegół” (Karen Barad).

Co tam jest? Nieskończona ilość możliwości i rzeczywistości łączących się w tym „spotkaniu w połowie drogi”. Tam, w połowie drogi, nie chodzi już o nas, ale o niekończącą się dynamikę między nami. Karen Barad nazywa to „intra-akcją”.

Czym jest „intra-akcja”? To działanie, w którym sama relacja jest o wiele ważniejsza od ciebie czy ode mnie. To znaczy w ramach „intra-akcji” obie osoby są odpowiedzialne za siebie nawzajem. Są w stanie zareagować. Muszą stale reagować i słuchać, reagować i słuchać. Słuchaj i reaguj.

Zachodzi zgodność. Czasami. Jak magia. Ale właśnie wtedy, gdy jesteśmy w relacji, w której porzucamy indywidualne chęci i pragnienia.

Jak mogę przestać chcieć i pragnąć? Nie wiem. Staraj się zachowywać jak materia. Postrzegaj siebie jako materię. Jakie jest przeznaczenie materii? Miłość.

 

Realizatorzy:

Choreografia i koncepcja: Elisabetta Consonni
Taniec: Mikołaj Karczewski, Beata Mysiak
Światła: Grzegorz Polak
Wsparcie dramaturgiczne: Konrad Kurowski
Oryginalna kompozycja muzyczna: Maurizio Rinaldi
Produkcja: Anna Kalita, Konrad Kurowski

Premiera: 26. Międzynarodowe Spotkania Teatrów Tańca

Biogram autorki choreografii: 

Elisabetta Consonni choreografuje wszystko: istoty ludzkie i nieludzkie, ruchome i nieruchome obiekty, mapy, szczeliny oraz tymczasowe grupy społeczne w przestrzeni publicznej. Ukończyła University of Bologna I London Contemporary Dance School. Pogłębiała swoje artystyczne poszukiwania mieszkając i pracując w Holandii (2004–2009) oraz w Polsce (2013–2015). Mieszka i tworzy w Mediolanie.

Współpracowała z następującymi instytucjami przy swoich dotychczasowych projektach: Teatro Grande di Brescia (IT), Centro Nazionale della Danza Virgilio Sieni (IT), Ariella Vidach AiEP (IT), Konfrontacje Teatralne (PL), Biennale Danza Venice (IT), Orlando Festival (IT), Pergine Festival (IT), Lavanderia a Vapore (IT) oraz prezentowała swoje spektakle na festiwalach: Międzynarodowe Spotkania Teatrów Tańca w Lublinie (PL), Biennale Danza di Venezia (IT), Cantieri Culturali Isolotto (IT), Zona K (IT), Indisciplinarte Terni (IT), Fog Festival (IT), Danae Festival (IT), Le Alleanze dei Corpi (IT) Farout (IT), Camposud 2021 (IT), Festival Periferico (IT).

Więcej informacji: link

***

O spektaklu Społeczne SPA:

Społeczne SPA to stacja regeneracyjna dla wszystkich tych, którzy potrzebują pielęgnacji społecznego ciała. To jest odnowa biologiczna w imię gotowości i dobrego samopoczucia. Dla wszystkich tych, którzy stoją, leżą lub tańczą w ramach protestu.

Protest stał się nieodłącznym elementem naszej codzienności. Każda osoba uczestnicząca w manifestacji decyduje się na radykalny gest wystawienia na ulicy swojego ciała. Ciało nie pozostaje bez śladów, a nie ma jeszcze sposobu na społeczne odreagowanie tych napięć, na pielęgnację i regenerację społecznych emocji, odnowę społecznego ciała. Zapraszamy więc do stacji regeneracyjnej.

Uwaga: po przedstawieniu Społeczne SPA zaplanowane są rozmowy z artystami.

***

O artystach:

Martyna Dyląg

Martyna Dyląg to studentka V roku aktorstwa w Akademii Sztuk Teatralnych na Wydziale Teatru Tańca w Bytomiu. Zagrała w spektaklach dyplomowych Do jutra, do jutra w reż. Macieja Sajura oraz Mokosz w choreografii Eryka Makohona prezentowanych w Teatrze ROZBARK w Bytomiu. W 2020 roku wraz z Teatrem Komuna/Warszawa współtworzyła spektakl Musical o musicalu Metro w reżyserii Roberta Wasiewicza i Marcina Miętusa. Obecnie występuje w spektaklu Cierpienia młodego Wertera w reżyserii Marii Spiss w Teatrze Fredry z Gnieźnie. Współpracuje z katowicką szkołą filmową.

Sandra Guzowska

Sandra Guzowska, studentka V roku aktorstwa w Akademii Sztuk Teatralnych na Wydziale Teatru Tańca w Bytomiu. Absolwentka AktorStudio Romy Gąsiorowskiej w Warszawie. Zadebiutowała na deskach Teatru im. Juliusza Słowackiego w głównej roli Mary w spektaklu Bez czułości w reżyserii Zofii Zoń. Zagrała w spektaklach dyplomowych Do jutra, do jutra w reżyserii Macieja Sajura oraz Mokosz w choreografii Eryka Makohona prezentowanych w Teatrze ROZBARK w Bytomiu.

Bartłomiej Juszczak

Bartłomiej Juszczak, student IV roku reżyserii teatralnej w Akademii Sztuk Teatralnych w Krakowie oraz absolwent filologii polskiej na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie. Współtwórca projektu performerskiego FLUXUS 2020 pokazywanego w ramach Forum Młodej Reżyserii w 2021 roku, a także spektaklu Trylogia klimatyczna na podstawie tekstu Thomasa Kocka. Zwycięzca międzynarodowego konkursu Sea of Words organizowanego przez Instytut Śródziemnomorski w Barcelonie.

Aleksandra Kądziołka

Aleksandra Kądziołka, studentka V roku aktorstwa w Akademii Sztuk Teatralnych na Wydziale Teatru Tańca w Bytomiu. Debiutowała na deskach Teatru Nowego w Zabrzu w spektaklu Garnitur Prezydenta w reż. Julii Mark oraz w spektaklu Przerwana cisza w reżyserii Michała Znanieckiego w Warszawskiej Operze Kameralnej. Zagrała w spektaklu dyplomowym Do jutra, do jutra w reżyserii Macieja Sajura. Od wielu lat aktorka niezależnego Teatru Off – Road. Tańczy hip hop i taniec współczesny, w wolnym czasie rysuje i podróżuje autostopem.

Marcel Osowicki

Marcel Osowicki, student IV roku reżyserii w Akademii Sztuk Teatralnych w Krakowie i porównawczych studiów cywilizacji na Uniwersytecie Jagiellońskim. Twórca spektaklu Mam mordę wieloraką pokazywanego w Narodowym Starym Teatrze w Krakowie oraz Bedtime powstałego w ramach projektu Remigiusza Brzyka Różewicz rozrzucony. Współtwórca spektaklu Trylogia Klimatyczna prezentowanego na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie, performansów Ludzie, którzy śpią Aśki Grochulskiej granego na Unsound Festiwal oraz Obrona Krzysztofa Żwirblisa pokazywanego na placu Wolności w Poznaniu. Asystent Pawła Miśkiewicza przy Biesach w Narodowym Starym Teatrze w Krakowie.

Realizatorzy:

Reżyseria, dramaturgia: Bartłomiej Juszczak i Marcel Osowicki
Choreografia: Martyna Dyląg, Sandra Guzowska, Aleksandra Kądziołka
Wykonanie: Martyna Dyląg, Sandra Guzowska, Aleksandra Kądziołka, Bartłomiej Juszczak, Marcel Osowicki
Scenografia, kostiumy i wideo: Jakub Kotynia  Opiekun projektu: Eryk Makohon

Spektakl powstał w ramach projektu Przestrzenie Sztuki w Centrum Kultury w Lublinie
Premiera: 7 października 2022, Lublin
Czas trwania: 50 minut

Wstęp płatny

Więcej informacji: link

Zdjęcie

Lubelski Teatr Tańca „Love-Matter” – chor. Elisabetta Consonni. Fotografia: Piotr Jaruga

Zdjęcie

Martyna Dyląg, Sandra Guzowska, Aleksandra Kądziołka, Bartłomiej Juszczak, Marcel Osowicki „Społeczne SPA”. Fotografia: Piotr Jaruga

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close