Spektakle

Poznań/Polska Platforma Tańca 2012: Teatr Dada von Bzdülöw „Le Sacre”

Zdjęcie: Poznań/Polska Platforma Tańca 2012: Teatr Dada von Bzdülöw „Le Sacre”

Fot. Tomasz Kamińśki

Wersja do druku

Udostępnij

Punktem wyjścia dla czterdziestego spektaklu w historii Teatru Dada von Bzdülöw jest Święto wiosny Igora Strawińskiego. Przedstawienie odbija się jednak od tego “kamienia milowego” w historii teatru tańca, jest realizowane według apokryficznego zapisu rzekomej pierwotnej wersji baletu, odrzuconej przez Diagilewa. Apokryf stworzyli Leszek Bzdyl i Mikołaj Trzaska. Jak podkreślają krytycy, to najdoskonalsze przedstawienie, najpoważniejsza produkcja teatru, nie rezygnująca jednak ze szczypty ironii właściwej kolejnym produkcjom Teatru Dada von Bzdülöw. Le Sacre uznane zostało przez kapitułę nagrody teatralnej miasta Gdańsk za najlepszy spektakl teatralny sezonu 2009.

 

Łączące teatr tańca i elementy charakterystyczne dla produkcji dramatycznych przedstawienie jest współczesną wariacją na temat ofiary rozumianej odmiennie niż ma to miejsce w utworze Strawińskiego. Ofiarą stać się może każdy, nie tylko jedna wyznaczona osoba. Le Sacre zagęszcza i intensyfikuje temat, rezygnuje ze słowiańskiego entourage’u, kierując uwagę widza na współczesne formy zadawania śmierci.

reżyseria: Leszek Bzdyl i Katarzyna Chmielewska muzyka: Mikołaj Trzaska (Igor Strawiński) libretto: Leszek Bzdyl (Mikołaj Roerich) choreografia i wykonanie: Izabela Chlewińska, Katarzyna Chmielewska, Tatiana Kamieniecka, Dominika Knapik, Anna Steller, Leszek Bzdyl, Radek Hewelt, Dawid Lorenc kostiumy: Sławek Blaszewski reżyseria świateł: Michał Kołodziej produkcja:Stowarzyszenie Teatr Dada von Bzdülöw, Teatr Wybrzeże/Gdańsk, Fundacja Nuova (Festiwal Wiosny)/Poznań koprodukcja: Art Stations Fundation/Poznań, Dom Pracy Twórczej w Burdągu przy wsparciu Urzędu Miasta Gdańska premiera: 17 grudnia 2010 – Teatr Wybrzeże, Gdańsk

powiązane

Ludzie

Izabela Chlewińska

Izabela Chlewińska

Łączące teatr tańca i elementy charakterystyczne dla produkcji dramatycznych przedstawienie jest współczesną wariacją na temat ofiary rozumianej odmiennie niż ma to miejsce w utworze Strawińskiego. Ofiarą stać się może każdy, nie tylko jedna wyznaczona osoba. Le Sacre zagęszcza i intensyfikuje temat, rezygnuje ze słowiańskiego entourage’u, kierując uwagę widza na współczesne formy zadawania śmierci.  

Katarzyna Chmielewska

Katarzyna Chmielewska

Łączące teatr tańca i elementy charakterystyczne dla produkcji dramatycznych przedstawienie jest współczesną wariacją na temat ofiary rozumianej odmiennie niż ma to miejsce w utworze Strawińskiego. Ofiarą stać się może każdy, nie tylko jedna wyznaczona osoba. Le Sacre zagęszcza i intensyfikuje temat, rezygnuje ze słowiańskiego entourage’u, kierując uwagę widza na współczesne formy zadawania śmierci.  

Anna Steller

Anna Steller

Łączące teatr tańca i elementy charakterystyczne dla produkcji dramatycznych przedstawienie jest współczesną wariacją na temat ofiary rozumianej odmiennie niż ma to miejsce w utworze Strawińskiego. Ofiarą stać się może każdy, nie tylko jedna wyznaczona osoba. Le Sacre zagęszcza i intensyfikuje temat, rezygnuje ze słowiańskiego entourage’u, kierując uwagę widza na współczesne formy zadawania śmierci.  

Leszek Bzdyl

Leszek Bzdyl

Łączące teatr tańca i elementy charakterystyczne dla produkcji dramatycznych przedstawienie jest współczesną wariacją na temat ofiary rozumianej odmiennie niż ma to miejsce w utworze Strawińskiego. Ofiarą stać się może każdy, nie tylko jedna wyznaczona osoba. Le Sacre zagęszcza i intensyfikuje temat, rezygnuje ze słowiańskiego entourage’u, kierując uwagę widza na współczesne formy zadawania śmierci.  

Dominika Knapik

Dominika Knapik

Łączące teatr tańca i elementy charakterystyczne dla produkcji dramatycznych przedstawienie jest współczesną wariacją na temat ofiary rozumianej odmiennie niż ma to miejsce w utworze Strawińskiego. Ofiarą stać się może każdy, nie tylko jedna wyznaczona osoba. Le Sacre zagęszcza i intensyfikuje temat, rezygnuje ze słowiańskiego entourage’u, kierując uwagę widza na współczesne formy zadawania śmierci.  

Tatiana Kamieniecka

Tatiana Kamieniecka

Łączące teatr tańca i elementy charakterystyczne dla produkcji dramatycznych przedstawienie jest współczesną wariacją na temat ofiary rozumianej odmiennie niż ma to miejsce w utworze Strawińskiego. Ofiarą stać się może każdy, nie tylko jedna wyznaczona osoba. Le Sacre zagęszcza i intensyfikuje temat, rezygnuje ze słowiańskiego entourage’u, kierując uwagę widza na współczesne formy zadawania śmierci.  

Dawid Lorenc

Dawid Lorenc

Łączące teatr tańca i elementy charakterystyczne dla produkcji dramatycznych przedstawienie jest współczesną wariacją na temat ofiary rozumianej odmiennie niż ma to miejsce w utworze Strawińskiego. Ofiarą stać się może każdy, nie tylko jedna wyznaczona osoba. Le Sacre zagęszcza i intensyfikuje temat, rezygnuje ze słowiańskiego entourage’u, kierując uwagę widza na współczesne formy zadawania śmierci.  

Mikołaj Trzaska

Mikołaj Trzaska

Łączące teatr tańca i elementy charakterystyczne dla produkcji dramatycznych przedstawienie jest współczesną wariacją na temat ofiary rozumianej odmiennie niż ma to miejsce w utworze Strawińskiego. Ofiarą stać się może każdy, nie tylko jedna wyznaczona osoba. Le Sacre zagęszcza i intensyfikuje temat, rezygnuje ze słowiańskiego entourage’u, kierując uwagę widza na współczesne formy zadawania śmierci.  

Radek Hewelt

Radek Hewelt

Łączące teatr tańca i elementy charakterystyczne dla produkcji dramatycznych przedstawienie jest współczesną wariacją na temat ofiary rozumianej odmiennie niż ma to miejsce w utworze Strawińskiego. Ofiarą stać się może każdy, nie tylko jedna wyznaczona osoba. Le Sacre zagęszcza i intensyfikuje temat, rezygnuje ze słowiańskiego entourage’u, kierując uwagę widza na współczesne formy zadawania śmierci.  

Zespoły

Organizacje

Festiwale

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close