Punktem wyjścia dla czterdziestego spektaklu w historii Teatru Dada von Bzdülöw jest Święto wiosny Igora Strawińskiego. Przedstawienie odbija się jednak od tego “kamienia milowego” w historii teatru tańca, jest realizowane według apokryficznego zapisu rzekomej pierwotnej wersji baletu, odrzuconej przez Diagilewa. Apokryf stworzyli Leszek Bzdyl i Mikołaj Trzaska. Jak podkreślają krytycy, to najdoskonalsze przedstawienie, najpoważniejsza produkcja teatru, nie rezygnująca jednak ze szczypty ironii właściwej kolejnym produkcjom Teatru Dada von Bzdülöw. Le Sacre uznane zostało przez kapitułę nagrody teatralnej miasta Gdańsk za najlepszy spektakl teatralny sezonu 2009.
Łączące teatr tańca i elementy charakterystyczne dla produkcji dramatycznych przedstawienie jest współczesną wariacją na temat ofiary rozumianej odmiennie niż ma to miejsce w utworze Strawińskiego. Ofiarą stać się może każdy, nie tylko jedna wyznaczona osoba. Le Sacre zagęszcza i intensyfikuje temat, rezygnuje ze słowiańskiego entourage’u, kierując uwagę widza na współczesne formy zadawania śmierci.
reżyseria: Leszek Bzdyl i Katarzyna Chmielewska muzyka: Mikołaj Trzaska (Igor Strawiński) libretto: Leszek Bzdyl (Mikołaj Roerich) choreografia i wykonanie: Izabela Chlewińska, Katarzyna Chmielewska, Tatiana Kamieniecka, Dominika Knapik, Anna Steller, Leszek Bzdyl, Radek Hewelt, Dawid Lorenc kostiumy: Sławek Blaszewski reżyseria świateł: Michał Kołodziej produkcja:Stowarzyszenie Teatr Dada von Bzdülöw, Teatr Wybrzeże/Gdańsk, Fundacja Nuova (Festiwal Wiosny)/Poznań koprodukcja: Art Stations Fundation/Poznań, Dom Pracy Twórczej w Burdągu przy wsparciu Urzędu Miasta Gdańska premiera: 17 grudnia 2010 – Teatr Wybrzeże, Gdańsk