Spektakle

Poznań/„Wieczory dziadowskie. Cykl premier”: Polski Teatr Tańca „Gorycz” – chor. Kaya Kołodziejczyk

Zdjęcie: Poznań/„Wieczory dziadowskie. Cykl premier”: Polski Teatr Tańca „Gorycz” – chor. Kaya Kołodziejczyk

Fot. z archiwum Litewskiego Narodowego Teatru Opery i Baletu.

Wersja do druku

Udostępnij

Wieczory dziadowskie to cykl premier prezentowanych kolejno w formie agonu w dniach 25-27 maja 2017 o godz. 20.00. Będą to trzy odmienne realizacje jednego tematu, z którym zmierzyli się zaproszeni do Polskiego Teatru Tańca choreografowie: Kaya Kołodziejczyk, Tomasz Bazan oraz Aleksandra Dziurosz w duecie z reżyserem Tomaszem Szczepankiem.

Temat Dziadów Adama Mickiewicza, ukazany w trzech odsłonach, stworzy unikalną platformę twórczej rywalizacji, oferując widzom szansę potrojonych doznań artystycznych, estetycznych i intelektualnych rozwiązań, jednocześnie zapraszając ich do wspólnego dyskursu wokół współczesnych reinterpretacji wybitnego dzieła i tradycji.

***

Kto nie doznał goryczy ni razu,
Ten nie dozna słodyczy w niebie.

Adam Mickiewicz  Dziady, cz. II

Niech będzie bardziej gorzki od piołunu piołun
Miłość niech będzie bezdomna i niema
Wolność niech będzie nadal niebezpieczna
Prawda daleka i obecna ziemia


Jacek Berezin ***

Gorycz ma wiele odcieni. Autorka spektaklu przygląda się różnym obszarom jej doświadczenia – zmysłowego, egzystencjalnego, metafizycznego. Gorycz kryje się w smaku rdzy, w upojeniu absyntem,  w słodko-gorzkim  uczuciu miłości. Jest w oczyszczającym zielu piołunu, które odczynia złe uroki.

Doznanie goryczy odnalezione w tradycji literackiej i folklorystycznej – w poezji Mickiewicza i Berezina oraz w ludowych obrzędach  Dziadów i Zielonych Świątek –  splata się z ucieleśnionym doświadczeniem śpiewu otwartym, pełnym głosem.

autorka koncepcji, reżyseria i choreografia: Kaya Kołodziejczyk

muzyka: Jacek Sienkiewisz

przygotowanie muzyczne, praca z pieśniami tradycyjnymi: Julia Charytoniuk

dramaturgia: Daria Woszek

kostiumy: Katarzyna Borkowska

scenografia Bracia/ Maciej Chorąży i Agnieszka Klepacka

charakteryzacja:  Magdalena Banachowicz

asystentka choreografa: Sandra Szatan

wykonanie: Urszula Bernat-Jałocha, Jerzy Kaźmierczak, Kornelia Lech, Michał Przybyła, Paweł Malicki, Katarzyna Rzetelska, Sandra Szatan, Dominik Więcek, Emily Wong.

Spektakl zrealizowany we współpracy z Instytutem Muzyki i Tańca w ramach programu Zamówienia choreograficzne 2017

IMIT (miniaturka)

***

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

MKiDN dofinansowanie (miniaturka)

 

Bilety:  http://bit.ly/2rakWqH

***

Więcej informacji: www.ptt-poznan.pl

 

powiązane

Ludzie

Kaya Kołodziejczyk

Kaya Kołodziejczyk

  • tancerka
  • choreografka

Wieczory dziadowskie to cykl premier prezentowanych kolejno w formie agonu w dniach 25-27 maja 2017 o godz. 20.00. Będą to trzy odmienne realizacje jednego tematu, z którym zmierzyli się zaproszeni do Polskiego Teatru Tańca choreografowie: Kaya Kołodziejczyk, Tomasz Bazan oraz Aleksandra Dziurosz w duecie z reżyserem Tomaszem Szczepankiem. Temat Dziadów Adama Mickiewicza, ukazany w trzech odsłonach, stworzy unikalną platformę twórczej rywalizacji, oferując widzom szansę potrojonych doznań artystycznych, estetycznych i intelektualnych rozwiązań, jednocześnie zapraszając ich do wspólnego dyskursu wokół współczesnych reinterpretacji wybitnego dzieła i tradycji. *** Kto nie doznał goryczy ni razu, Ten nie dozna słodyczy w niebie. Adam Mickiewicz  Dziady, cz. II Niech będzie bardziej gorzki od piołunu piołun Miłość niech będzie bezdomna i niema Wolność niech będzie nadal niebezpieczna Prawda daleka i obecna ziemia Jacek Berezin *** Gorycz ma wiele odcieni. Autorka spektaklu przygląda się różnym obszarom jej doświadczenia – zmysłowego, egzystencjalnego, metafizycznego. Gorycz kryje się w smaku rdzy, w upojeniu absyntem,  w słodko-gorzkim  uczuciu miłości. Jest w oczyszczającym zielu piołunu, które odczynia złe uroki. Doznanie goryczy odnalezione w tradycji literackiej i folklorystycznej – w poezji Mickiewicza i Berezina oraz w ludowych obrzędach  Dziadów i Zielonych Świątek –  splata się z ucieleśnionym doświadczeniem śpiewu otwartym, pełnym głosem. autorka koncepcji, reżyseria i choreografia: Kaya Kołodziejczyk muzyka: Jacek Sienkiewisz przygotowanie muzyczne, praca z pieśniami tradycyjnymi: Julia Charytoniuk dramaturgia: Daria Woszek kostiumy: Katarzyna Borkowska scenografia Bracia/ Maciej Chorąży i Agnieszka Klepacka charakteryzacja:  Magdalena Banachowicz asystentka choreografa: Sandra Szatan wykonanie: Urszula Bernat-Jałocha, Jerzy Kaźmierczak, Kornelia Lech, Michał Przybyła, Paweł Malicki, Katarzyna Rzetelska, Sandra Szatan, Dominik Więcek, Emily Wong. Spektakl zrealizowany we współpracy z Instytutem Muzyki i Tańca w ramach programu Zamówienia choreograficzne 2017.  *** Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.   Bilety:  http://bit.ly/2rakWqH *** Więcej informacji: www.ptt-poznan.pl  

Urszula Bernat-Jałocha

Urszula Bernat-Jałocha

Wieczory dziadowskie to cykl premier prezentowanych kolejno w formie agonu w dniach 25-27 maja 2017 o godz. 20.00. Będą to trzy odmienne realizacje jednego tematu, z którym zmierzyli się zaproszeni do Polskiego Teatru Tańca choreografowie: Kaya Kołodziejczyk, Tomasz Bazan oraz Aleksandra Dziurosz w duecie z reżyserem Tomaszem Szczepankiem. Temat Dziadów Adama Mickiewicza, ukazany w trzech odsłonach, stworzy unikalną platformę twórczej rywalizacji, oferując widzom szansę potrojonych doznań artystycznych, estetycznych i intelektualnych rozwiązań, jednocześnie zapraszając ich do wspólnego dyskursu wokół współczesnych reinterpretacji wybitnego dzieła i tradycji. *** Kto nie doznał goryczy ni razu, Ten nie dozna słodyczy w niebie. Adam Mickiewicz  Dziady, cz. II Niech będzie bardziej gorzki od piołunu piołun Miłość niech będzie bezdomna i niema Wolność niech będzie nadal niebezpieczna Prawda daleka i obecna ziemia Jacek Berezin *** Gorycz ma wiele odcieni. Autorka spektaklu przygląda się różnym obszarom jej doświadczenia – zmysłowego, egzystencjalnego, metafizycznego. Gorycz kryje się w smaku rdzy, w upojeniu absyntem,  w słodko-gorzkim  uczuciu miłości. Jest w oczyszczającym zielu piołunu, które odczynia złe uroki. Doznanie goryczy odnalezione w tradycji literackiej i folklorystycznej – w poezji Mickiewicza i Berezina oraz w ludowych obrzędach  Dziadów i Zielonych Świątek –  splata się z ucieleśnionym doświadczeniem śpiewu otwartym, pełnym głosem. autorka koncepcji, reżyseria i choreografia: Kaya Kołodziejczyk muzyka: Jacek Sienkiewisz przygotowanie muzyczne, praca z pieśniami tradycyjnymi: Julia Charytoniuk dramaturgia: Daria Woszek kostiumy: Katarzyna Borkowska scenografia Bracia/ Maciej Chorąży i Agnieszka Klepacka charakteryzacja:  Magdalena Banachowicz asystentka choreografa: Sandra Szatan wykonanie: Urszula Bernat-Jałocha, Jerzy Kaźmierczak, Kornelia Lech, Michał Przybyła, Paweł Malicki, Katarzyna Rzetelska, Sandra Szatan, Dominik Więcek, Emily Wong. Spektakl zrealizowany we współpracy z Instytutem Muzyki i Tańca w ramach programu Zamówienia choreograficzne 2017.  *** Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.   Bilety:  http://bit.ly/2rakWqH *** Więcej informacji: www.ptt-poznan.pl  

Kornelia Lech

Kornelia Lech

Wieczory dziadowskie to cykl premier prezentowanych kolejno w formie agonu w dniach 25-27 maja 2017 o godz. 20.00. Będą to trzy odmienne realizacje jednego tematu, z którym zmierzyli się zaproszeni do Polskiego Teatru Tańca choreografowie: Kaya Kołodziejczyk, Tomasz Bazan oraz Aleksandra Dziurosz w duecie z reżyserem Tomaszem Szczepankiem. Temat Dziadów Adama Mickiewicza, ukazany w trzech odsłonach, stworzy unikalną platformę twórczej rywalizacji, oferując widzom szansę potrojonych doznań artystycznych, estetycznych i intelektualnych rozwiązań, jednocześnie zapraszając ich do wspólnego dyskursu wokół współczesnych reinterpretacji wybitnego dzieła i tradycji. *** Kto nie doznał goryczy ni razu, Ten nie dozna słodyczy w niebie. Adam Mickiewicz  Dziady, cz. II Niech będzie bardziej gorzki od piołunu piołun Miłość niech będzie bezdomna i niema Wolność niech będzie nadal niebezpieczna Prawda daleka i obecna ziemia Jacek Berezin *** Gorycz ma wiele odcieni. Autorka spektaklu przygląda się różnym obszarom jej doświadczenia – zmysłowego, egzystencjalnego, metafizycznego. Gorycz kryje się w smaku rdzy, w upojeniu absyntem,  w słodko-gorzkim  uczuciu miłości. Jest w oczyszczającym zielu piołunu, które odczynia złe uroki. Doznanie goryczy odnalezione w tradycji literackiej i folklorystycznej – w poezji Mickiewicza i Berezina oraz w ludowych obrzędach  Dziadów i Zielonych Świątek –  splata się z ucieleśnionym doświadczeniem śpiewu otwartym, pełnym głosem. autorka koncepcji, reżyseria i choreografia: Kaya Kołodziejczyk muzyka: Jacek Sienkiewisz przygotowanie muzyczne, praca z pieśniami tradycyjnymi: Julia Charytoniuk dramaturgia: Daria Woszek kostiumy: Katarzyna Borkowska scenografia Bracia/ Maciej Chorąży i Agnieszka Klepacka charakteryzacja:  Magdalena Banachowicz asystentka choreografa: Sandra Szatan wykonanie: Urszula Bernat-Jałocha, Jerzy Kaźmierczak, Kornelia Lech, Michał Przybyła, Paweł Malicki, Katarzyna Rzetelska, Sandra Szatan, Dominik Więcek, Emily Wong. Spektakl zrealizowany we współpracy z Instytutem Muzyki i Tańca w ramach programu Zamówienia choreograficzne 2017.  *** Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.   Bilety:  http://bit.ly/2rakWqH *** Więcej informacji: www.ptt-poznan.pl  

Katarzyna Rzetelska

Katarzyna Rzetelska

  • tancerka
  • pedagog

Wieczory dziadowskie to cykl premier prezentowanych kolejno w formie agonu w dniach 25-27 maja 2017 o godz. 20.00. Będą to trzy odmienne realizacje jednego tematu, z którym zmierzyli się zaproszeni do Polskiego Teatru Tańca choreografowie: Kaya Kołodziejczyk, Tomasz Bazan oraz Aleksandra Dziurosz w duecie z reżyserem Tomaszem Szczepankiem. Temat Dziadów Adama Mickiewicza, ukazany w trzech odsłonach, stworzy unikalną platformę twórczej rywalizacji, oferując widzom szansę potrojonych doznań artystycznych, estetycznych i intelektualnych rozwiązań, jednocześnie zapraszając ich do wspólnego dyskursu wokół współczesnych reinterpretacji wybitnego dzieła i tradycji. *** Kto nie doznał goryczy ni razu, Ten nie dozna słodyczy w niebie. Adam Mickiewicz  Dziady, cz. II Niech będzie bardziej gorzki od piołunu piołun Miłość niech będzie bezdomna i niema Wolność niech będzie nadal niebezpieczna Prawda daleka i obecna ziemia Jacek Berezin *** Gorycz ma wiele odcieni. Autorka spektaklu przygląda się różnym obszarom jej doświadczenia – zmysłowego, egzystencjalnego, metafizycznego. Gorycz kryje się w smaku rdzy, w upojeniu absyntem,  w słodko-gorzkim  uczuciu miłości. Jest w oczyszczającym zielu piołunu, które odczynia złe uroki. Doznanie goryczy odnalezione w tradycji literackiej i folklorystycznej – w poezji Mickiewicza i Berezina oraz w ludowych obrzędach  Dziadów i Zielonych Świątek –  splata się z ucieleśnionym doświadczeniem śpiewu otwartym, pełnym głosem. autorka koncepcji, reżyseria i choreografia: Kaya Kołodziejczyk muzyka: Jacek Sienkiewisz przygotowanie muzyczne, praca z pieśniami tradycyjnymi: Julia Charytoniuk dramaturgia: Daria Woszek kostiumy: Katarzyna Borkowska scenografia Bracia/ Maciej Chorąży i Agnieszka Klepacka charakteryzacja:  Magdalena Banachowicz asystentka choreografa: Sandra Szatan wykonanie: Urszula Bernat-Jałocha, Jerzy Kaźmierczak, Kornelia Lech, Michał Przybyła, Paweł Malicki, Katarzyna Rzetelska, Sandra Szatan, Dominik Więcek, Emily Wong. Spektakl zrealizowany we współpracy z Instytutem Muzyki i Tańca w ramach programu Zamówienia choreograficzne 2017.  *** Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.   Bilety:  http://bit.ly/2rakWqH *** Więcej informacji: www.ptt-poznan.pl  

Sandra Szatan

Sandra Szatan

  • tancerka

Wieczory dziadowskie to cykl premier prezentowanych kolejno w formie agonu w dniach 25-27 maja 2017 o godz. 20.00. Będą to trzy odmienne realizacje jednego tematu, z którym zmierzyli się zaproszeni do Polskiego Teatru Tańca choreografowie: Kaya Kołodziejczyk, Tomasz Bazan oraz Aleksandra Dziurosz w duecie z reżyserem Tomaszem Szczepankiem. Temat Dziadów Adama Mickiewicza, ukazany w trzech odsłonach, stworzy unikalną platformę twórczej rywalizacji, oferując widzom szansę potrojonych doznań artystycznych, estetycznych i intelektualnych rozwiązań, jednocześnie zapraszając ich do wspólnego dyskursu wokół współczesnych reinterpretacji wybitnego dzieła i tradycji. *** Kto nie doznał goryczy ni razu, Ten nie dozna słodyczy w niebie. Adam Mickiewicz  Dziady, cz. II Niech będzie bardziej gorzki od piołunu piołun Miłość niech będzie bezdomna i niema Wolność niech będzie nadal niebezpieczna Prawda daleka i obecna ziemia Jacek Berezin *** Gorycz ma wiele odcieni. Autorka spektaklu przygląda się różnym obszarom jej doświadczenia – zmysłowego, egzystencjalnego, metafizycznego. Gorycz kryje się w smaku rdzy, w upojeniu absyntem,  w słodko-gorzkim  uczuciu miłości. Jest w oczyszczającym zielu piołunu, które odczynia złe uroki. Doznanie goryczy odnalezione w tradycji literackiej i folklorystycznej – w poezji Mickiewicza i Berezina oraz w ludowych obrzędach  Dziadów i Zielonych Świątek –  splata się z ucieleśnionym doświadczeniem śpiewu otwartym, pełnym głosem. autorka koncepcji, reżyseria i choreografia: Kaya Kołodziejczyk muzyka: Jacek Sienkiewisz przygotowanie muzyczne, praca z pieśniami tradycyjnymi: Julia Charytoniuk dramaturgia: Daria Woszek kostiumy: Katarzyna Borkowska scenografia Bracia/ Maciej Chorąży i Agnieszka Klepacka charakteryzacja:  Magdalena Banachowicz asystentka choreografa: Sandra Szatan wykonanie: Urszula Bernat-Jałocha, Jerzy Kaźmierczak, Kornelia Lech, Michał Przybyła, Paweł Malicki, Katarzyna Rzetelska, Sandra Szatan, Dominik Więcek, Emily Wong. Spektakl zrealizowany we współpracy z Instytutem Muzyki i Tańca w ramach programu Zamówienia choreograficzne 2017.  *** Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.   Bilety:  http://bit.ly/2rakWqH *** Więcej informacji: www.ptt-poznan.pl  

Dominik Więcek

Dominik Więcek

  • tancerz

Wieczory dziadowskie to cykl premier prezentowanych kolejno w formie agonu w dniach 25-27 maja 2017 o godz. 20.00. Będą to trzy odmienne realizacje jednego tematu, z którym zmierzyli się zaproszeni do Polskiego Teatru Tańca choreografowie: Kaya Kołodziejczyk, Tomasz Bazan oraz Aleksandra Dziurosz w duecie z reżyserem Tomaszem Szczepankiem. Temat Dziadów Adama Mickiewicza, ukazany w trzech odsłonach, stworzy unikalną platformę twórczej rywalizacji, oferując widzom szansę potrojonych doznań artystycznych, estetycznych i intelektualnych rozwiązań, jednocześnie zapraszając ich do wspólnego dyskursu wokół współczesnych reinterpretacji wybitnego dzieła i tradycji. *** Kto nie doznał goryczy ni razu, Ten nie dozna słodyczy w niebie. Adam Mickiewicz  Dziady, cz. II Niech będzie bardziej gorzki od piołunu piołun Miłość niech będzie bezdomna i niema Wolność niech będzie nadal niebezpieczna Prawda daleka i obecna ziemia Jacek Berezin *** Gorycz ma wiele odcieni. Autorka spektaklu przygląda się różnym obszarom jej doświadczenia – zmysłowego, egzystencjalnego, metafizycznego. Gorycz kryje się w smaku rdzy, w upojeniu absyntem,  w słodko-gorzkim  uczuciu miłości. Jest w oczyszczającym zielu piołunu, które odczynia złe uroki. Doznanie goryczy odnalezione w tradycji literackiej i folklorystycznej – w poezji Mickiewicza i Berezina oraz w ludowych obrzędach  Dziadów i Zielonych Świątek –  splata się z ucieleśnionym doświadczeniem śpiewu otwartym, pełnym głosem. autorka koncepcji, reżyseria i choreografia: Kaya Kołodziejczyk muzyka: Jacek Sienkiewisz przygotowanie muzyczne, praca z pieśniami tradycyjnymi: Julia Charytoniuk dramaturgia: Daria Woszek kostiumy: Katarzyna Borkowska scenografia Bracia/ Maciej Chorąży i Agnieszka Klepacka charakteryzacja:  Magdalena Banachowicz asystentka choreografa: Sandra Szatan wykonanie: Urszula Bernat-Jałocha, Jerzy Kaźmierczak, Kornelia Lech, Michał Przybyła, Paweł Malicki, Katarzyna Rzetelska, Sandra Szatan, Dominik Więcek, Emily Wong. Spektakl zrealizowany we współpracy z Instytutem Muzyki i Tańca w ramach programu Zamówienia choreograficzne 2017.  *** Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.   Bilety:  http://bit.ly/2rakWqH *** Więcej informacji: www.ptt-poznan.pl  

Emily Wong

Emily Wong

  • tancerka

Wieczory dziadowskie to cykl premier prezentowanych kolejno w formie agonu w dniach 25-27 maja 2017 o godz. 20.00. Będą to trzy odmienne realizacje jednego tematu, z którym zmierzyli się zaproszeni do Polskiego Teatru Tańca choreografowie: Kaya Kołodziejczyk, Tomasz Bazan oraz Aleksandra Dziurosz w duecie z reżyserem Tomaszem Szczepankiem. Temat Dziadów Adama Mickiewicza, ukazany w trzech odsłonach, stworzy unikalną platformę twórczej rywalizacji, oferując widzom szansę potrojonych doznań artystycznych, estetycznych i intelektualnych rozwiązań, jednocześnie zapraszając ich do wspólnego dyskursu wokół współczesnych reinterpretacji wybitnego dzieła i tradycji. *** Kto nie doznał goryczy ni razu, Ten nie dozna słodyczy w niebie. Adam Mickiewicz  Dziady, cz. II Niech będzie bardziej gorzki od piołunu piołun Miłość niech będzie bezdomna i niema Wolność niech będzie nadal niebezpieczna Prawda daleka i obecna ziemia Jacek Berezin *** Gorycz ma wiele odcieni. Autorka spektaklu przygląda się różnym obszarom jej doświadczenia – zmysłowego, egzystencjalnego, metafizycznego. Gorycz kryje się w smaku rdzy, w upojeniu absyntem,  w słodko-gorzkim  uczuciu miłości. Jest w oczyszczającym zielu piołunu, które odczynia złe uroki. Doznanie goryczy odnalezione w tradycji literackiej i folklorystycznej – w poezji Mickiewicza i Berezina oraz w ludowych obrzędach  Dziadów i Zielonych Świątek –  splata się z ucieleśnionym doświadczeniem śpiewu otwartym, pełnym głosem. autorka koncepcji, reżyseria i choreografia: Kaya Kołodziejczyk muzyka: Jacek Sienkiewisz przygotowanie muzyczne, praca z pieśniami tradycyjnymi: Julia Charytoniuk dramaturgia: Daria Woszek kostiumy: Katarzyna Borkowska scenografia Bracia/ Maciej Chorąży i Agnieszka Klepacka charakteryzacja:  Magdalena Banachowicz asystentka choreografa: Sandra Szatan wykonanie: Urszula Bernat-Jałocha, Jerzy Kaźmierczak, Kornelia Lech, Michał Przybyła, Paweł Malicki, Katarzyna Rzetelska, Sandra Szatan, Dominik Więcek, Emily Wong. Spektakl zrealizowany we współpracy z Instytutem Muzyki i Tańca w ramach programu Zamówienia choreograficzne 2017.  *** Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.   Bilety:  http://bit.ly/2rakWqH *** Więcej informacji: www.ptt-poznan.pl  

Jerzy Kaźmierczak

Jerzy Kaźmierczak

  • tancerz

Wieczory dziadowskie to cykl premier prezentowanych kolejno w formie agonu w dniach 25-27 maja 2017 o godz. 20.00. Będą to trzy odmienne realizacje jednego tematu, z którym zmierzyli się zaproszeni do Polskiego Teatru Tańca choreografowie: Kaya Kołodziejczyk, Tomasz Bazan oraz Aleksandra Dziurosz w duecie z reżyserem Tomaszem Szczepankiem. Temat Dziadów Adama Mickiewicza, ukazany w trzech odsłonach, stworzy unikalną platformę twórczej rywalizacji, oferując widzom szansę potrojonych doznań artystycznych, estetycznych i intelektualnych rozwiązań, jednocześnie zapraszając ich do wspólnego dyskursu wokół współczesnych reinterpretacji wybitnego dzieła i tradycji. *** Kto nie doznał goryczy ni razu, Ten nie dozna słodyczy w niebie. Adam Mickiewicz  Dziady, cz. II Niech będzie bardziej gorzki od piołunu piołun Miłość niech będzie bezdomna i niema Wolność niech będzie nadal niebezpieczna Prawda daleka i obecna ziemia Jacek Berezin *** Gorycz ma wiele odcieni. Autorka spektaklu przygląda się różnym obszarom jej doświadczenia – zmysłowego, egzystencjalnego, metafizycznego. Gorycz kryje się w smaku rdzy, w upojeniu absyntem,  w słodko-gorzkim  uczuciu miłości. Jest w oczyszczającym zielu piołunu, które odczynia złe uroki. Doznanie goryczy odnalezione w tradycji literackiej i folklorystycznej – w poezji Mickiewicza i Berezina oraz w ludowych obrzędach  Dziadów i Zielonych Świątek –  splata się z ucieleśnionym doświadczeniem śpiewu otwartym, pełnym głosem. autorka koncepcji, reżyseria i choreografia: Kaya Kołodziejczyk muzyka: Jacek Sienkiewisz przygotowanie muzyczne, praca z pieśniami tradycyjnymi: Julia Charytoniuk dramaturgia: Daria Woszek kostiumy: Katarzyna Borkowska scenografia Bracia/ Maciej Chorąży i Agnieszka Klepacka charakteryzacja:  Magdalena Banachowicz asystentka choreografa: Sandra Szatan wykonanie: Urszula Bernat-Jałocha, Jerzy Kaźmierczak, Kornelia Lech, Michał Przybyła, Paweł Malicki, Katarzyna Rzetelska, Sandra Szatan, Dominik Więcek, Emily Wong. Spektakl zrealizowany we współpracy z Instytutem Muzyki i Tańca w ramach programu Zamówienia choreograficzne 2017.  *** Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.   Bilety:  http://bit.ly/2rakWqH *** Więcej informacji: www.ptt-poznan.pl  

Michał Przybyła

Michał Przybyła

  • choreograf
  • tancerz

Wieczory dziadowskie to cykl premier prezentowanych kolejno w formie agonu w dniach 25-27 maja 2017 o godz. 20.00. Będą to trzy odmienne realizacje jednego tematu, z którym zmierzyli się zaproszeni do Polskiego Teatru Tańca choreografowie: Kaya Kołodziejczyk, Tomasz Bazan oraz Aleksandra Dziurosz w duecie z reżyserem Tomaszem Szczepankiem. Temat Dziadów Adama Mickiewicza, ukazany w trzech odsłonach, stworzy unikalną platformę twórczej rywalizacji, oferując widzom szansę potrojonych doznań artystycznych, estetycznych i intelektualnych rozwiązań, jednocześnie zapraszając ich do wspólnego dyskursu wokół współczesnych reinterpretacji wybitnego dzieła i tradycji. *** Kto nie doznał goryczy ni razu, Ten nie dozna słodyczy w niebie. Adam Mickiewicz  Dziady, cz. II Niech będzie bardziej gorzki od piołunu piołun Miłość niech będzie bezdomna i niema Wolność niech będzie nadal niebezpieczna Prawda daleka i obecna ziemia Jacek Berezin *** Gorycz ma wiele odcieni. Autorka spektaklu przygląda się różnym obszarom jej doświadczenia – zmysłowego, egzystencjalnego, metafizycznego. Gorycz kryje się w smaku rdzy, w upojeniu absyntem,  w słodko-gorzkim  uczuciu miłości. Jest w oczyszczającym zielu piołunu, które odczynia złe uroki. Doznanie goryczy odnalezione w tradycji literackiej i folklorystycznej – w poezji Mickiewicza i Berezina oraz w ludowych obrzędach  Dziadów i Zielonych Świątek –  splata się z ucieleśnionym doświadczeniem śpiewu otwartym, pełnym głosem. autorka koncepcji, reżyseria i choreografia: Kaya Kołodziejczyk muzyka: Jacek Sienkiewisz przygotowanie muzyczne, praca z pieśniami tradycyjnymi: Julia Charytoniuk dramaturgia: Daria Woszek kostiumy: Katarzyna Borkowska scenografia Bracia/ Maciej Chorąży i Agnieszka Klepacka charakteryzacja:  Magdalena Banachowicz asystentka choreografa: Sandra Szatan wykonanie: Urszula Bernat-Jałocha, Jerzy Kaźmierczak, Kornelia Lech, Michał Przybyła, Paweł Malicki, Katarzyna Rzetelska, Sandra Szatan, Dominik Więcek, Emily Wong. Spektakl zrealizowany we współpracy z Instytutem Muzyki i Tańca w ramach programu Zamówienia choreograficzne 2017.  *** Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.   Bilety:  http://bit.ly/2rakWqH *** Więcej informacji: www.ptt-poznan.pl  

Zespoły

Organizacje

Festiwale

Teksty

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close