Festiwal

Kraków: Finał VII Maat Festival „Kantor Now”

Zdjęcie: Kraków: Finał VII Maat Festival „Kantor Now”

Foto i projekt: Patrycja Płanik.

Wersja do druku

Udostępnij

Ośrodek Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora CRICOTEKA zaprasza na finał VII edycji Maat Festival „Kantor Now” – pierwszej polskiej platformy rezydencji. To już trzeci rok, kiedy organizatorzy oddali  przestrzeń festiwalu artystom rezydentom, którzy w specjalnie spreparowanej przestrzeni prezentacji poszukują własnych instrumentów do badania tańca, obserwowani przez Patrycję Płanik, dokumentującą ten proces. Po raz kolejny powstaną prace sceniczne i unikalne dokumenty filmowe, nierozerwalnie połączone  z procesem pracy # ciało – skorelowana przestrzeń – poszukiwania czystej choreografii, wywiedzionej z procesualnego patrzenia na ciało jako obiektu. Podczas festiwalu odbędzie się pięć pokazów spektakli powstałych w ramach  rezydencji (Justyna Jasłowska, Karol Tymiński, Ramona Nagabczyńska, Marta Ziółek, Sławek Bendrat) i trzech produkcji wspartych przez MAAT FESTIVAL (realizatorzy: Anita Wach, Magdalena Tuka, Mikołaj Mikołajczyk, Patrycja Płanik, Marcin Janus, Tomasz Bazan, Daiusuke Yoshimoto). Organizatorzy zapraszają widzów do swojego domu tańca, gdzie zaproszeni artyści mieszkają, tworzą i poszukują.

Krakowską odsłonę uzupełnią cowieczorne spotkania z artystami, które prowadzić będzie jedna z kuratorek tej edycji, Anna Królica.

Rok 2015 poświęcony jest Tadeuszowi Kantorowi i jego sztuce, która wywarła ogromny wpływ na sztukę w Polsce i na świecie. To wyjątkowy rok świętowania, ale i zwrócenia szczególnej uwagi na dokonania Kantora jako reformatora, multidyscyplinarnego kreatora zarażającego siebie oraz innych poszerzonym, wnikliwym obserwowaniem rzeczywistości. Zainspirowani między innymi badaniami prowadzonymi przez Annę Królicę, która zaczęła systematycznie badać i komentować analogie pomiędzy Tadeuszem Kantorem a teatrem tańca; ogromną przestrzenią poszukiwań Kantora wobec własnych spektakli; wreszcie całym uniwersum świata Kantorowskich obiektów, oddajemy artystom teren eksploracji i badań i im proponujemy wspólną wyprawę po inspiracje i zastanowienie się nad własnym językiem pracy, stawiając Kantora w centrum poszukiwań. Jestem szczęśliwy, że po raz kolejny spotykamy się w porcie. MAAT FESTIVAL / Tomasz Bazan

„W tym roku postacią-hasłem przewodnim festiwalu stał się Tadeusz Kantor. Obchodzony aktualnie Rok Kantora powoduje, że wielu twórców próbuje zmierzyć się z legendą polskiego teatru, szukać w jego pracach inspiracji, wskazówek, natchnienia. Co ma wspólnego Kantor z tańcem? Na ile warstwa ruchowa jego spektakli jest fascynująca, daje się zanalizować. A może wcale nie o ruch tu chodzi? Może trzeba sięgnąć dalej, popłynąć w podróż z mistrzem polskiego teatru, zagłębić się w to, co niedopowiedziane?

Kuratorzy tegorocznej edycji zestawili ze sobą kilku artystów, na co dzień tworzących w zupełnie innych stylach, posługujących się różnymi formami czy technikami pracy. Posługują się różnymi językami ruchu – czy znajdą jeden wspólny, pozwalający rozpoznać, że tworzą zbiór, którego nazwa brzmi KANTOR NOW!? A może wcale nie muszą, bo im bardziej oryginalne prace, tym kolekcja staje się rozpoznawalna, specyficzna, wyjątkowa.

Jasłowska, Tymiński, Bendrat, Ziółek, Nagabczyńska, Mikołajczyk, Wach, Tuka. Jest ich ósemka. Piątka z nich przez dwa tygodnie żyła w Lublinie, chłonęła jego energię. Trójka pozostałych? Mikołajczyk i Wach pokazali już, co potrafią dwa lata temu – lecz znając ich nieprzewidywalność, oczywistości spodziewać się nie należy. Cała trójka tworzyła poza festiwalową siedzibą, z czym przyjechali, jak na nich oddziałuje Tadeusz Kantor? I w końcu produkcja samego Teatru Maat Projekt. Polsko-japońskie fantazje, przestrzeń ciała, muzyki, filmu, ruchu, obrazu. A do tego absolutnie fenomenalne filmy Patrycji Płanik – podkreślające kształt każdej rezydencji, mówiące o artystach więcej niż im się wydaje, pokazujące ich w pracy i w czasie wolnym, w procesie i w chwili relaksu; dokumentalne a zarazem osnute tajemniczością, niekiedy surrealizmem czy sfabularyzowanymi motywami.

Choć punktem wyjścia dla festiwalowej konstrukcji jest Teatr Śmierci, nie znaczy to, że należy ograniczać się jedynie do tego okresu twórczości artysty, inne są bowiem równie interesujące i inspirujące. Co zobaczymy w pracach polskich twórców? Czy będą to odniesienia do różnego rodzaju pamięci, osobiste wyznania, cielesne manifesty, otwarte performanse czy raczej ściśle zaplanowane konstrukcje?”

Fragmenty zapowiedzi autorstwa Marty Seredyńskiej

TRAILER

Do pobrania:

Anna Królica, Kantor jako wizjoner ciała

PROGRAM:

10 grudnia 2015 CZWARTEK

 

18.00 La femme de  service  reż. Sławek Bendrat (45 min.)

19.30 Play. Ground. reż. Karol Tymiński (30 min.)

20.30 Spotkanie ze Sławkiem Bendratem i Karolem Tymińskim prowadzenie Anna Królica (30 min.)

11  grudnia  2015 PIĄTEK

18:00- 19:30 KANTOR TERYTORIA – projekt realizowany w ramach Promesa KANTOR 2015

Noman –  projekcja filmu w reż. P. Płanik (35 min.)

Noma restricted meeting, reż. T. Bazan, z udziałem Daisuke Yoshimoto (50 min.)

UWAGA! Film oraz spektakl prezentowane jako jedno wydarzenie bez przerwy

20.00 Sto toastów dla nieżyjącego artysty reż. i choreografia: Anita Wach i Bojan Jablanovec (50 min)

21.00 Spotkanie z Daisuke Yoshimoto, Tomaszem Bazanem i Anitą Wach – prowadzenie Anna Królica (40 min)

12 grudnia  2015 SOBOTA

 

18.00 Paradise, Paradise,  reż. Justyna Jasłowska(45min)

19.00 Projekt Mikołaj Kantor Mikołajczyk, reż. Mikołaj Mikołajczyk (45 min)

20.30 Spotkanie z Justyną Jasłowską i Mikołajem Mikołajczykiem prowadzenie Anna Królica (40 min)

13 grudnia 2015 NIEDZIELA

18:00 Madeleine, reż. Magda Tuka, Myles Stawman (30 min)

19:00 pURe,reż. Ramona Nagabczyńska (35 min)

20:00  TO, reż. Marta Ziółek (35 min)

21:00 Spotkanie z Magdą Tuką, Ramoną Nagabczyńską i Martą Ziółek prowadzenie Anna Królica (40 min)

Bilety dostępne w kasie Ośrodka Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora CRICOTEKA w Krakowie od 23 listopada 2015 roku. Bilety dostępne na stronie internetowej: bilety.cricoteka.pl i w kasie Cricoteki

 

VII MAAT FESTIVAL „KANTOR NOW!” 2015

idea, koncept: Tomasz Bazan / zespół kuratorski: Tomasz Bazan,  Patrycja Płanik, Anna Królica / multimedia/wideo: Patrycja Płanik / rezydenci programu: Justyna Jasłowska, Karol Tymiński, Ramona Nagabczyńska, Marta Ziółek, Sławek Bendrat oraz: Anita Wach, Magdalena Tuka, Mikołaj Mikołajczyk, Patrycja Płanik, Marcin Janus, Tomasz Bazan, Daiusuke Yoshimoto, Jan Duszyński/ produkcja: Maria Sapeta/ technika: Maciej Połynko, Karol Rębisz / współpraca: Małgorzata Drozd, Małgorzata Bartkiewicz, Maciej Rukasz, Damian Dubielis, Joanna Jankowska, Marta Seredyńska /program kuratorski Tomasza Bazana Maat Festival zrealizowany ze środków Centrum Kultury w Lublinie, Teatru Maat Projekt/ Współpraca: Izabela Zawadzka, Ośrodek Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora CRICOTEKA w Krakowie, Instytut Polski w Tokio.

Cricoteka Nowe Logo (oryginał)Logo Centrum Kultury w Lublinie (miniaturka)

Małopolska logo (miniaturka)  MKiDN dofinansowanie (miniaturka)   Logo Instytut Polski w Tokio (miniaturka)Patronat Prezydenta Miasta Lublin logo (miniaturka)

Via negativa logo (miniaturka)  Grupa JaJaNeNe logo (miniaturka)

powiązane

Ludzie

Anna Królica

Anna Królica

Ośrodek Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora CRICOTEKA zaprasza na finał VII edycji Maat Festival „Kantor Now” – pierwszej polskiej platformy rezydencji. To już trzeci rok, kiedy organizatorzy oddali  przestrzeń festiwalu artystom rezydentom, którzy w specjalnie spreparowanej przestrzeni prezentacji poszukują własnych instrumentów do badania tańca, obserwowani przez Patrycję Płanik, dokumentującą ten proces. Po raz kolejny powstaną prace sceniczne i unikalne dokumenty filmowe, nierozerwalnie połączone  z procesem pracy # ciało – skorelowana przestrzeń – poszukiwania czystej choreografii, wywiedzionej z procesualnego patrzenia na ciało jako obiektu. Podczas festiwalu odbędzie się pięć pokazów spektakli powstałych w ramach  rezydencji (Justyna Jasłowska, Karol Tymiński, Ramona Nagabczyńska, Marta Ziółek, Sławek Bendrat) i trzech produkcji wspartych przez MAAT FESTIVAL (realizatorzy: Anita Wach, Magdalena Tuka, Mikołaj Mikołajczyk, Patrycja Płanik, Marcin Janus, Tomasz Bazan, Daiusuke Yoshimoto). Organizatorzy zapraszają widzów do swojego domu tańca, gdzie zaproszeni artyści mieszkają, tworzą i poszukują. Krakowską odsłonę uzupełnią cowieczorne spotkania z artystami, które prowadzić będzie jedna z kuratorek tej edycji, Anna Królica. Rok 2015 poświęcony jest Tadeuszowi Kantorowi i jego sztuce, która wywarła ogromny wpływ na sztukę w Polsce i na świecie. To wyjątkowy rok świętowania, ale i zwrócenia szczególnej uwagi na dokonania Kantora jako reformatora, multidyscyplinarnego kreatora zarażającego siebie oraz innych poszerzonym, wnikliwym obserwowaniem rzeczywistości. Zainspirowani między innymi badaniami prowadzonymi przez Annę Królicę, która zaczęła systematycznie badać i komentować analogie pomiędzy Tadeuszem Kantorem a teatrem tańca; ogromną przestrzenią poszukiwań Kantora wobec własnych spektakli; wreszcie całym uniwersum świata Kantorowskich obiektów, oddajemy artystom teren eksploracji i badań i im proponujemy wspólną wyprawę po inspiracje i zastanowienie się nad własnym językiem pracy, stawiając Kantora w centrum poszukiwań. Jestem szczęśliwy, że po raz kolejny spotykamy się w porcie. MAAT FESTIVAL / Tomasz Bazan „W tym roku postacią-hasłem przewodnim festiwalu stał się Tadeusz Kantor. Obchodzony aktualnie Rok Kantora powoduje, że wielu twórców próbuje zmierzyć się z legendą polskiego teatru, szukać w jego pracach inspiracji, wskazówek, natchnienia. Co ma wspólnego Kantor z tańcem? Na ile warstwa ruchowa jego spektakli jest fascynująca, daje się zanalizować. A może wcale nie o ruch tu chodzi? Może trzeba sięgnąć dalej, popłynąć w podróż z mistrzem polskiego teatru, zagłębić się w to, co niedopowiedziane? Kuratorzy tegorocznej edycji zestawili ze sobą kilku artystów, na co dzień tworzących w zupełnie innych stylach, posługujących się różnymi formami czy technikami pracy. Posługują się różnymi językami ruchu – czy znajdą jeden wspólny, pozwalający rozpoznać, że tworzą zbiór, którego nazwa brzmi KANTOR NOW!? A może wcale nie muszą, bo im bardziej oryginalne prace, tym kolekcja staje się rozpoznawalna, specyficzna, wyjątkowa. Jasłowska, Tymiński, Bendrat, Ziółek, Nagabczyńska, Mikołajczyk, Wach, Tuka. Jest ich ósemka. Piątka z nich przez dwa tygodnie żyła w Lublinie, chłonęła jego energię. Trójka pozostałych? Mikołajczyk i Wach pokazali już, co potrafią dwa lata temu – lecz znając ich nieprzewidywalność, oczywistości spodziewać się nie należy. Cała trójka tworzyła poza festiwalową siedzibą, z czym przyjechali, jak na nich oddziałuje Tadeusz Kantor? I w końcu produkcja samego Teatru Maat Projekt. Polsko-japońskie fantazje, przestrzeń ciała, muzyki, filmu, ruchu, obrazu. A do tego absolutnie fenomenalne filmy Patrycji Płanik – podkreślające kształt każdej rezydencji, mówiące o artystach więcej niż im się wydaje, pokazujące ich w pracy i w czasie wolnym, w procesie i w chwili relaksu; dokumentalne a zarazem osnute tajemniczością, niekiedy surrealizmem czy sfabularyzowanymi motywami. Choć punktem wyjścia dla festiwalowej konstrukcji jest Teatr Śmierci, nie znaczy to, że należy ograniczać się jedynie do tego okresu twórczości artysty, inne są bowiem równie interesujące i inspirujące. Co zobaczymy w pracach polskich twórców? Czy będą to odniesienia do różnego rodzaju pamięci, osobiste wyznania, cielesne manifesty, otwarte performanse czy raczej ściśle zaplanowane konstrukcje?” Fragmenty zapowiedzi autorstwa Marty Seredyńskiej TRAILER Do pobrania: Anna Królica, Kantor jako wizjoner ciała PROGRAM: 10 grudnia 2015 CZWARTEK   18.00 La femme de  service  reż. Sławek Bendrat (45 min.) 19.30 Play. Ground. reż. Karol Tymiński (30 min.) 20.30 Spotkanie ze Sławkiem Bendratem i Karolem Tymińskim – prowadzenie Anna Królica (30 min.) 11  grudnia  2015 PIĄTEK 18:00- 19:30 KANTOR TERYTORIA – projekt realizowany w ramach Promesa KANTOR 2015 Noman –  projekcja filmu w reż. P. Płanik (35 min.) Noma restricted meeting, reż. T. Bazan, z udziałem Daisuke Yoshimoto (50 min.) UWAGA! Film oraz spektakl prezentowane jako jedno wydarzenie bez przerwy 20.00 Sto toastów dla nieżyjącego artysty reż. i choreografia: Anita Wach i Bojan Jablanovec (50 min) 21.00 Spotkanie z Daisuke Yoshimoto, Tomaszem Bazanem i Anitą Wach – prowadzenie Anna Królica (40 min) 12 grudnia  2015 SOBOTA   18.00 Paradise, Paradise,  reż. Justyna Jasłowska(45min) 19.00 Projekt Mikołaj Kantor Mikołajczyk, reż. Mikołaj Mikołajczyk (45 min) 20.30 Spotkanie z Justyną Jasłowską i Mikołajem Mikołajczykiem – prowadzenie Anna Królica (40 min) 13 grudnia 2015 NIEDZIELA 18:00 Madeleine, reż. Magda Tuka, Myles Stawman (30 min) 19:00 pURe,reż. Ramona Nagabczyńska (35 min) 20:00  TO, reż. Marta Ziółek (35 min) 21:00 Spotkanie z Magdą Tuką, Ramoną Nagabczyńską i Martą Ziółek – prowadzenie Anna Królica (40 min) Bilety dostępne w kasie Ośrodka Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora CRICOTEKA w Krakowie od 23 listopada 2015 roku. Bilety dostępne na stronie internetowej: bilety.cricoteka.pl i w kasie Cricoteki   VII MAAT FESTIVAL „KANTOR NOW!” 2015 idea, koncept: Tomasz Bazan / zespół kuratorski: Tomasz Bazan,  Patrycja Płanik, Anna Królica / multimedia/wideo: Patrycja Płanik / rezydenci programu: Justyna Jasłowska, Karol Tymiński, Ramona Nagabczyńska, Marta Ziółek, Sławek Bendrat oraz: Anita Wach, Magdalena Tuka, Mikołaj Mikołajczyk, Patrycja Płanik, Marcin Janus, Tomasz Bazan, Daiusuke Yoshimoto, Jan Duszyński/ produkcja: Maria Sapeta/ technika: Maciej Połynko, Karol Rębisz / współpraca: Małgorzata Drozd, Małgorzata Bartkiewicz, Maciej Rukasz, Damian Dubielis, Joanna Jankowska, Marta Seredyńska /program kuratorski Tomasza Bazana Maat Festival zrealizowany ze środków Centrum Kultury w Lublinie, Teatru Maat Projekt/ Współpraca: Izabela Zawadzka, Ośrodek Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora CRICOTEKA w Krakowie, Instytut Polski w Tokio.      

Anita Wach

Anita Wach

Ośrodek Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora CRICOTEKA zaprasza na finał VII edycji Maat Festival „Kantor Now” – pierwszej polskiej platformy rezydencji. To już trzeci rok, kiedy organizatorzy oddali  przestrzeń festiwalu artystom rezydentom, którzy w specjalnie spreparowanej przestrzeni prezentacji poszukują własnych instrumentów do badania tańca, obserwowani przez Patrycję Płanik, dokumentującą ten proces. Po raz kolejny powstaną prace sceniczne i unikalne dokumenty filmowe, nierozerwalnie połączone  z procesem pracy # ciało – skorelowana przestrzeń – poszukiwania czystej choreografii, wywiedzionej z procesualnego patrzenia na ciało jako obiektu. Podczas festiwalu odbędzie się pięć pokazów spektakli powstałych w ramach  rezydencji (Justyna Jasłowska, Karol Tymiński, Ramona Nagabczyńska, Marta Ziółek, Sławek Bendrat) i trzech produkcji wspartych przez MAAT FESTIVAL (realizatorzy: Anita Wach, Magdalena Tuka, Mikołaj Mikołajczyk, Patrycja Płanik, Marcin Janus, Tomasz Bazan, Daiusuke Yoshimoto). Organizatorzy zapraszają widzów do swojego domu tańca, gdzie zaproszeni artyści mieszkają, tworzą i poszukują. Krakowską odsłonę uzupełnią cowieczorne spotkania z artystami, które prowadzić będzie jedna z kuratorek tej edycji, Anna Królica. Rok 2015 poświęcony jest Tadeuszowi Kantorowi i jego sztuce, która wywarła ogromny wpływ na sztukę w Polsce i na świecie. To wyjątkowy rok świętowania, ale i zwrócenia szczególnej uwagi na dokonania Kantora jako reformatora, multidyscyplinarnego kreatora zarażającego siebie oraz innych poszerzonym, wnikliwym obserwowaniem rzeczywistości. Zainspirowani między innymi badaniami prowadzonymi przez Annę Królicę, która zaczęła systematycznie badać i komentować analogie pomiędzy Tadeuszem Kantorem a teatrem tańca; ogromną przestrzenią poszukiwań Kantora wobec własnych spektakli; wreszcie całym uniwersum świata Kantorowskich obiektów, oddajemy artystom teren eksploracji i badań i im proponujemy wspólną wyprawę po inspiracje i zastanowienie się nad własnym językiem pracy, stawiając Kantora w centrum poszukiwań. Jestem szczęśliwy, że po raz kolejny spotykamy się w porcie. MAAT FESTIVAL / Tomasz Bazan „W tym roku postacią-hasłem przewodnim festiwalu stał się Tadeusz Kantor. Obchodzony aktualnie Rok Kantora powoduje, że wielu twórców próbuje zmierzyć się z legendą polskiego teatru, szukać w jego pracach inspiracji, wskazówek, natchnienia. Co ma wspólnego Kantor z tańcem? Na ile warstwa ruchowa jego spektakli jest fascynująca, daje się zanalizować. A może wcale nie o ruch tu chodzi? Może trzeba sięgnąć dalej, popłynąć w podróż z mistrzem polskiego teatru, zagłębić się w to, co niedopowiedziane? Kuratorzy tegorocznej edycji zestawili ze sobą kilku artystów, na co dzień tworzących w zupełnie innych stylach, posługujących się różnymi formami czy technikami pracy. Posługują się różnymi językami ruchu – czy znajdą jeden wspólny, pozwalający rozpoznać, że tworzą zbiór, którego nazwa brzmi KANTOR NOW!? A może wcale nie muszą, bo im bardziej oryginalne prace, tym kolekcja staje się rozpoznawalna, specyficzna, wyjątkowa. Jasłowska, Tymiński, Bendrat, Ziółek, Nagabczyńska, Mikołajczyk, Wach, Tuka. Jest ich ósemka. Piątka z nich przez dwa tygodnie żyła w Lublinie, chłonęła jego energię. Trójka pozostałych? Mikołajczyk i Wach pokazali już, co potrafią dwa lata temu – lecz znając ich nieprzewidywalność, oczywistości spodziewać się nie należy. Cała trójka tworzyła poza festiwalową siedzibą, z czym przyjechali, jak na nich oddziałuje Tadeusz Kantor? I w końcu produkcja samego Teatru Maat Projekt. Polsko-japońskie fantazje, przestrzeń ciała, muzyki, filmu, ruchu, obrazu. A do tego absolutnie fenomenalne filmy Patrycji Płanik – podkreślające kształt każdej rezydencji, mówiące o artystach więcej niż im się wydaje, pokazujące ich w pracy i w czasie wolnym, w procesie i w chwili relaksu; dokumentalne a zarazem osnute tajemniczością, niekiedy surrealizmem czy sfabularyzowanymi motywami. Choć punktem wyjścia dla festiwalowej konstrukcji jest Teatr Śmierci, nie znaczy to, że należy ograniczać się jedynie do tego okresu twórczości artysty, inne są bowiem równie interesujące i inspirujące. Co zobaczymy w pracach polskich twórców? Czy będą to odniesienia do różnego rodzaju pamięci, osobiste wyznania, cielesne manifesty, otwarte performanse czy raczej ściśle zaplanowane konstrukcje?” Fragmenty zapowiedzi autorstwa Marty Seredyńskiej TRAILER Do pobrania: Anna Królica, Kantor jako wizjoner ciała PROGRAM: 10 grudnia 2015 CZWARTEK   18.00 La femme de  service  reż. Sławek Bendrat (45 min.) 19.30 Play. Ground. reż. Karol Tymiński (30 min.) 20.30 Spotkanie ze Sławkiem Bendratem i Karolem Tymińskim – prowadzenie Anna Królica (30 min.) 11  grudnia  2015 PIĄTEK 18:00- 19:30 KANTOR TERYTORIA – projekt realizowany w ramach Promesa KANTOR 2015 Noman –  projekcja filmu w reż. P. Płanik (35 min.) Noma restricted meeting, reż. T. Bazan, z udziałem Daisuke Yoshimoto (50 min.) UWAGA! Film oraz spektakl prezentowane jako jedno wydarzenie bez przerwy 20.00 Sto toastów dla nieżyjącego artysty reż. i choreografia: Anita Wach i Bojan Jablanovec (50 min) 21.00 Spotkanie z Daisuke Yoshimoto, Tomaszem Bazanem i Anitą Wach – prowadzenie Anna Królica (40 min) 12 grudnia  2015 SOBOTA   18.00 Paradise, Paradise,  reż. Justyna Jasłowska(45min) 19.00 Projekt Mikołaj Kantor Mikołajczyk, reż. Mikołaj Mikołajczyk (45 min) 20.30 Spotkanie z Justyną Jasłowską i Mikołajem Mikołajczykiem – prowadzenie Anna Królica (40 min) 13 grudnia 2015 NIEDZIELA 18:00 Madeleine, reż. Magda Tuka, Myles Stawman (30 min) 19:00 pURe,reż. Ramona Nagabczyńska (35 min) 20:00  TO, reż. Marta Ziółek (35 min) 21:00 Spotkanie z Magdą Tuką, Ramoną Nagabczyńską i Martą Ziółek – prowadzenie Anna Królica (40 min) Bilety dostępne w kasie Ośrodka Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora CRICOTEKA w Krakowie od 23 listopada 2015 roku. Bilety dostępne na stronie internetowej: bilety.cricoteka.pl i w kasie Cricoteki   VII MAAT FESTIVAL „KANTOR NOW!” 2015 idea, koncept: Tomasz Bazan / zespół kuratorski: Tomasz Bazan,  Patrycja Płanik, Anna Królica / multimedia/wideo: Patrycja Płanik / rezydenci programu: Justyna Jasłowska, Karol Tymiński, Ramona Nagabczyńska, Marta Ziółek, Sławek Bendrat oraz: Anita Wach, Magdalena Tuka, Mikołaj Mikołajczyk, Patrycja Płanik, Marcin Janus, Tomasz Bazan, Daiusuke Yoshimoto, Jan Duszyński/ produkcja: Maria Sapeta/ technika: Maciej Połynko, Karol Rębisz / współpraca: Małgorzata Drozd, Małgorzata Bartkiewicz, Maciej Rukasz, Damian Dubielis, Joanna Jankowska, Marta Seredyńska /program kuratorski Tomasza Bazana Maat Festival zrealizowany ze środków Centrum Kultury w Lublinie, Teatru Maat Projekt/ Współpraca: Izabela Zawadzka, Ośrodek Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora CRICOTEKA w Krakowie, Instytut Polski w Tokio.      

Karol Tymiński

Karol Tymiński

Ośrodek Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora CRICOTEKA zaprasza na finał VII edycji Maat Festival „Kantor Now” – pierwszej polskiej platformy rezydencji. To już trzeci rok, kiedy organizatorzy oddali  przestrzeń festiwalu artystom rezydentom, którzy w specjalnie spreparowanej przestrzeni prezentacji poszukują własnych instrumentów do badania tańca, obserwowani przez Patrycję Płanik, dokumentującą ten proces. Po raz kolejny powstaną prace sceniczne i unikalne dokumenty filmowe, nierozerwalnie połączone  z procesem pracy # ciało – skorelowana przestrzeń – poszukiwania czystej choreografii, wywiedzionej z procesualnego patrzenia na ciało jako obiektu. Podczas festiwalu odbędzie się pięć pokazów spektakli powstałych w ramach  rezydencji (Justyna Jasłowska, Karol Tymiński, Ramona Nagabczyńska, Marta Ziółek, Sławek Bendrat) i trzech produkcji wspartych przez MAAT FESTIVAL (realizatorzy: Anita Wach, Magdalena Tuka, Mikołaj Mikołajczyk, Patrycja Płanik, Marcin Janus, Tomasz Bazan, Daiusuke Yoshimoto). Organizatorzy zapraszają widzów do swojego domu tańca, gdzie zaproszeni artyści mieszkają, tworzą i poszukują. Krakowską odsłonę uzupełnią cowieczorne spotkania z artystami, które prowadzić będzie jedna z kuratorek tej edycji, Anna Królica. Rok 2015 poświęcony jest Tadeuszowi Kantorowi i jego sztuce, która wywarła ogromny wpływ na sztukę w Polsce i na świecie. To wyjątkowy rok świętowania, ale i zwrócenia szczególnej uwagi na dokonania Kantora jako reformatora, multidyscyplinarnego kreatora zarażającego siebie oraz innych poszerzonym, wnikliwym obserwowaniem rzeczywistości. Zainspirowani między innymi badaniami prowadzonymi przez Annę Królicę, która zaczęła systematycznie badać i komentować analogie pomiędzy Tadeuszem Kantorem a teatrem tańca; ogromną przestrzenią poszukiwań Kantora wobec własnych spektakli; wreszcie całym uniwersum świata Kantorowskich obiektów, oddajemy artystom teren eksploracji i badań i im proponujemy wspólną wyprawę po inspiracje i zastanowienie się nad własnym językiem pracy, stawiając Kantora w centrum poszukiwań. Jestem szczęśliwy, że po raz kolejny spotykamy się w porcie. MAAT FESTIVAL / Tomasz Bazan „W tym roku postacią-hasłem przewodnim festiwalu stał się Tadeusz Kantor. Obchodzony aktualnie Rok Kantora powoduje, że wielu twórców próbuje zmierzyć się z legendą polskiego teatru, szukać w jego pracach inspiracji, wskazówek, natchnienia. Co ma wspólnego Kantor z tańcem? Na ile warstwa ruchowa jego spektakli jest fascynująca, daje się zanalizować. A może wcale nie o ruch tu chodzi? Może trzeba sięgnąć dalej, popłynąć w podróż z mistrzem polskiego teatru, zagłębić się w to, co niedopowiedziane? Kuratorzy tegorocznej edycji zestawili ze sobą kilku artystów, na co dzień tworzących w zupełnie innych stylach, posługujących się różnymi formami czy technikami pracy. Posługują się różnymi językami ruchu – czy znajdą jeden wspólny, pozwalający rozpoznać, że tworzą zbiór, którego nazwa brzmi KANTOR NOW!? A może wcale nie muszą, bo im bardziej oryginalne prace, tym kolekcja staje się rozpoznawalna, specyficzna, wyjątkowa. Jasłowska, Tymiński, Bendrat, Ziółek, Nagabczyńska, Mikołajczyk, Wach, Tuka. Jest ich ósemka. Piątka z nich przez dwa tygodnie żyła w Lublinie, chłonęła jego energię. Trójka pozostałych? Mikołajczyk i Wach pokazali już, co potrafią dwa lata temu – lecz znając ich nieprzewidywalność, oczywistości spodziewać się nie należy. Cała trójka tworzyła poza festiwalową siedzibą, z czym przyjechali, jak na nich oddziałuje Tadeusz Kantor? I w końcu produkcja samego Teatru Maat Projekt. Polsko-japońskie fantazje, przestrzeń ciała, muzyki, filmu, ruchu, obrazu. A do tego absolutnie fenomenalne filmy Patrycji Płanik – podkreślające kształt każdej rezydencji, mówiące o artystach więcej niż im się wydaje, pokazujące ich w pracy i w czasie wolnym, w procesie i w chwili relaksu; dokumentalne a zarazem osnute tajemniczością, niekiedy surrealizmem czy sfabularyzowanymi motywami. Choć punktem wyjścia dla festiwalowej konstrukcji jest Teatr Śmierci, nie znaczy to, że należy ograniczać się jedynie do tego okresu twórczości artysty, inne są bowiem równie interesujące i inspirujące. Co zobaczymy w pracach polskich twórców? Czy będą to odniesienia do różnego rodzaju pamięci, osobiste wyznania, cielesne manifesty, otwarte performanse czy raczej ściśle zaplanowane konstrukcje?” Fragmenty zapowiedzi autorstwa Marty Seredyńskiej TRAILER Do pobrania: Anna Królica, Kantor jako wizjoner ciała PROGRAM: 10 grudnia 2015 CZWARTEK   18.00 La femme de  service  reż. Sławek Bendrat (45 min.) 19.30 Play. Ground. reż. Karol Tymiński (30 min.) 20.30 Spotkanie ze Sławkiem Bendratem i Karolem Tymińskim – prowadzenie Anna Królica (30 min.) 11  grudnia  2015 PIĄTEK 18:00- 19:30 KANTOR TERYTORIA – projekt realizowany w ramach Promesa KANTOR 2015 Noman –  projekcja filmu w reż. P. Płanik (35 min.) Noma restricted meeting, reż. T. Bazan, z udziałem Daisuke Yoshimoto (50 min.) UWAGA! Film oraz spektakl prezentowane jako jedno wydarzenie bez przerwy 20.00 Sto toastów dla nieżyjącego artysty reż. i choreografia: Anita Wach i Bojan Jablanovec (50 min) 21.00 Spotkanie z Daisuke Yoshimoto, Tomaszem Bazanem i Anitą Wach – prowadzenie Anna Królica (40 min) 12 grudnia  2015 SOBOTA   18.00 Paradise, Paradise,  reż. Justyna Jasłowska(45min) 19.00 Projekt Mikołaj Kantor Mikołajczyk, reż. Mikołaj Mikołajczyk (45 min) 20.30 Spotkanie z Justyną Jasłowską i Mikołajem Mikołajczykiem – prowadzenie Anna Królica (40 min) 13 grudnia 2015 NIEDZIELA 18:00 Madeleine, reż. Magda Tuka, Myles Stawman (30 min) 19:00 pURe,reż. Ramona Nagabczyńska (35 min) 20:00  TO, reż. Marta Ziółek (35 min) 21:00 Spotkanie z Magdą Tuką, Ramoną Nagabczyńską i Martą Ziółek – prowadzenie Anna Królica (40 min) Bilety dostępne w kasie Ośrodka Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora CRICOTEKA w Krakowie od 23 listopada 2015 roku. Bilety dostępne na stronie internetowej: bilety.cricoteka.pl i w kasie Cricoteki   VII MAAT FESTIVAL „KANTOR NOW!” 2015 idea, koncept: Tomasz Bazan / zespół kuratorski: Tomasz Bazan,  Patrycja Płanik, Anna Królica / multimedia/wideo: Patrycja Płanik / rezydenci programu: Justyna Jasłowska, Karol Tymiński, Ramona Nagabczyńska, Marta Ziółek, Sławek Bendrat oraz: Anita Wach, Magdalena Tuka, Mikołaj Mikołajczyk, Patrycja Płanik, Marcin Janus, Tomasz Bazan, Daiusuke Yoshimoto, Jan Duszyński/ produkcja: Maria Sapeta/ technika: Maciej Połynko, Karol Rębisz / współpraca: Małgorzata Drozd, Małgorzata Bartkiewicz, Maciej Rukasz, Damian Dubielis, Joanna Jankowska, Marta Seredyńska /program kuratorski Tomasza Bazana Maat Festival zrealizowany ze środków Centrum Kultury w Lublinie, Teatru Maat Projekt/ Współpraca: Izabela Zawadzka, Ośrodek Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora CRICOTEKA w Krakowie, Instytut Polski w Tokio.      

Justyna Jasłowska

Justyna Jasłowska

Ośrodek Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora CRICOTEKA zaprasza na finał VII edycji Maat Festival „Kantor Now” – pierwszej polskiej platformy rezydencji. To już trzeci rok, kiedy organizatorzy oddali  przestrzeń festiwalu artystom rezydentom, którzy w specjalnie spreparowanej przestrzeni prezentacji poszukują własnych instrumentów do badania tańca, obserwowani przez Patrycję Płanik, dokumentującą ten proces. Po raz kolejny powstaną prace sceniczne i unikalne dokumenty filmowe, nierozerwalnie połączone  z procesem pracy # ciało – skorelowana przestrzeń – poszukiwania czystej choreografii, wywiedzionej z procesualnego patrzenia na ciało jako obiektu. Podczas festiwalu odbędzie się pięć pokazów spektakli powstałych w ramach  rezydencji (Justyna Jasłowska, Karol Tymiński, Ramona Nagabczyńska, Marta Ziółek, Sławek Bendrat) i trzech produkcji wspartych przez MAAT FESTIVAL (realizatorzy: Anita Wach, Magdalena Tuka, Mikołaj Mikołajczyk, Patrycja Płanik, Marcin Janus, Tomasz Bazan, Daiusuke Yoshimoto). Organizatorzy zapraszają widzów do swojego domu tańca, gdzie zaproszeni artyści mieszkają, tworzą i poszukują. Krakowską odsłonę uzupełnią cowieczorne spotkania z artystami, które prowadzić będzie jedna z kuratorek tej edycji, Anna Królica. Rok 2015 poświęcony jest Tadeuszowi Kantorowi i jego sztuce, która wywarła ogromny wpływ na sztukę w Polsce i na świecie. To wyjątkowy rok świętowania, ale i zwrócenia szczególnej uwagi na dokonania Kantora jako reformatora, multidyscyplinarnego kreatora zarażającego siebie oraz innych poszerzonym, wnikliwym obserwowaniem rzeczywistości. Zainspirowani między innymi badaniami prowadzonymi przez Annę Królicę, która zaczęła systematycznie badać i komentować analogie pomiędzy Tadeuszem Kantorem a teatrem tańca; ogromną przestrzenią poszukiwań Kantora wobec własnych spektakli; wreszcie całym uniwersum świata Kantorowskich obiektów, oddajemy artystom teren eksploracji i badań i im proponujemy wspólną wyprawę po inspiracje i zastanowienie się nad własnym językiem pracy, stawiając Kantora w centrum poszukiwań. Jestem szczęśliwy, że po raz kolejny spotykamy się w porcie. MAAT FESTIVAL / Tomasz Bazan „W tym roku postacią-hasłem przewodnim festiwalu stał się Tadeusz Kantor. Obchodzony aktualnie Rok Kantora powoduje, że wielu twórców próbuje zmierzyć się z legendą polskiego teatru, szukać w jego pracach inspiracji, wskazówek, natchnienia. Co ma wspólnego Kantor z tańcem? Na ile warstwa ruchowa jego spektakli jest fascynująca, daje się zanalizować. A może wcale nie o ruch tu chodzi? Może trzeba sięgnąć dalej, popłynąć w podróż z mistrzem polskiego teatru, zagłębić się w to, co niedopowiedziane? Kuratorzy tegorocznej edycji zestawili ze sobą kilku artystów, na co dzień tworzących w zupełnie innych stylach, posługujących się różnymi formami czy technikami pracy. Posługują się różnymi językami ruchu – czy znajdą jeden wspólny, pozwalający rozpoznać, że tworzą zbiór, którego nazwa brzmi KANTOR NOW!? A może wcale nie muszą, bo im bardziej oryginalne prace, tym kolekcja staje się rozpoznawalna, specyficzna, wyjątkowa. Jasłowska, Tymiński, Bendrat, Ziółek, Nagabczyńska, Mikołajczyk, Wach, Tuka. Jest ich ósemka. Piątka z nich przez dwa tygodnie żyła w Lublinie, chłonęła jego energię. Trójka pozostałych? Mikołajczyk i Wach pokazali już, co potrafią dwa lata temu – lecz znając ich nieprzewidywalność, oczywistości spodziewać się nie należy. Cała trójka tworzyła poza festiwalową siedzibą, z czym przyjechali, jak na nich oddziałuje Tadeusz Kantor? I w końcu produkcja samego Teatru Maat Projekt. Polsko-japońskie fantazje, przestrzeń ciała, muzyki, filmu, ruchu, obrazu. A do tego absolutnie fenomenalne filmy Patrycji Płanik – podkreślające kształt każdej rezydencji, mówiące o artystach więcej niż im się wydaje, pokazujące ich w pracy i w czasie wolnym, w procesie i w chwili relaksu; dokumentalne a zarazem osnute tajemniczością, niekiedy surrealizmem czy sfabularyzowanymi motywami. Choć punktem wyjścia dla festiwalowej konstrukcji jest Teatr Śmierci, nie znaczy to, że należy ograniczać się jedynie do tego okresu twórczości artysty, inne są bowiem równie interesujące i inspirujące. Co zobaczymy w pracach polskich twórców? Czy będą to odniesienia do różnego rodzaju pamięci, osobiste wyznania, cielesne manifesty, otwarte performanse czy raczej ściśle zaplanowane konstrukcje?” Fragmenty zapowiedzi autorstwa Marty Seredyńskiej TRAILER Do pobrania: Anna Królica, Kantor jako wizjoner ciała PROGRAM: 10 grudnia 2015 CZWARTEK   18.00 La femme de  service  reż. Sławek Bendrat (45 min.) 19.30 Play. Ground. reż. Karol Tymiński (30 min.) 20.30 Spotkanie ze Sławkiem Bendratem i Karolem Tymińskim – prowadzenie Anna Królica (30 min.) 11  grudnia  2015 PIĄTEK 18:00- 19:30 KANTOR TERYTORIA – projekt realizowany w ramach Promesa KANTOR 2015 Noman –  projekcja filmu w reż. P. Płanik (35 min.) Noma restricted meeting, reż. T. Bazan, z udziałem Daisuke Yoshimoto (50 min.) UWAGA! Film oraz spektakl prezentowane jako jedno wydarzenie bez przerwy 20.00 Sto toastów dla nieżyjącego artysty reż. i choreografia: Anita Wach i Bojan Jablanovec (50 min) 21.00 Spotkanie z Daisuke Yoshimoto, Tomaszem Bazanem i Anitą Wach – prowadzenie Anna Królica (40 min) 12 grudnia  2015 SOBOTA   18.00 Paradise, Paradise,  reż. Justyna Jasłowska(45min) 19.00 Projekt Mikołaj Kantor Mikołajczyk, reż. Mikołaj Mikołajczyk (45 min) 20.30 Spotkanie z Justyną Jasłowską i Mikołajem Mikołajczykiem – prowadzenie Anna Królica (40 min) 13 grudnia 2015 NIEDZIELA 18:00 Madeleine, reż. Magda Tuka, Myles Stawman (30 min) 19:00 pURe,reż. Ramona Nagabczyńska (35 min) 20:00  TO, reż. Marta Ziółek (35 min) 21:00 Spotkanie z Magdą Tuką, Ramoną Nagabczyńską i Martą Ziółek – prowadzenie Anna Królica (40 min) Bilety dostępne w kasie Ośrodka Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora CRICOTEKA w Krakowie od 23 listopada 2015 roku. Bilety dostępne na stronie internetowej: bilety.cricoteka.pl i w kasie Cricoteki   VII MAAT FESTIVAL „KANTOR NOW!” 2015 idea, koncept: Tomasz Bazan / zespół kuratorski: Tomasz Bazan,  Patrycja Płanik, Anna Królica / multimedia/wideo: Patrycja Płanik / rezydenci programu: Justyna Jasłowska, Karol Tymiński, Ramona Nagabczyńska, Marta Ziółek, Sławek Bendrat oraz: Anita Wach, Magdalena Tuka, Mikołaj Mikołajczyk, Patrycja Płanik, Marcin Janus, Tomasz Bazan, Daiusuke Yoshimoto, Jan Duszyński/ produkcja: Maria Sapeta/ technika: Maciej Połynko, Karol Rębisz / współpraca: Małgorzata Drozd, Małgorzata Bartkiewicz, Maciej Rukasz, Damian Dubielis, Joanna Jankowska, Marta Seredyńska /program kuratorski Tomasza Bazana Maat Festival zrealizowany ze środków Centrum Kultury w Lublinie, Teatru Maat Projekt/ Współpraca: Izabela Zawadzka, Ośrodek Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora CRICOTEKA w Krakowie, Instytut Polski w Tokio.      

Ramona Nagabczyńska

Ramona Nagabczyńska

Ośrodek Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora CRICOTEKA zaprasza na finał VII edycji Maat Festival „Kantor Now” – pierwszej polskiej platformy rezydencji. To już trzeci rok, kiedy organizatorzy oddali  przestrzeń festiwalu artystom rezydentom, którzy w specjalnie spreparowanej przestrzeni prezentacji poszukują własnych instrumentów do badania tańca, obserwowani przez Patrycję Płanik, dokumentującą ten proces. Po raz kolejny powstaną prace sceniczne i unikalne dokumenty filmowe, nierozerwalnie połączone  z procesem pracy # ciało – skorelowana przestrzeń – poszukiwania czystej choreografii, wywiedzionej z procesualnego patrzenia na ciało jako obiektu. Podczas festiwalu odbędzie się pięć pokazów spektakli powstałych w ramach  rezydencji (Justyna Jasłowska, Karol Tymiński, Ramona Nagabczyńska, Marta Ziółek, Sławek Bendrat) i trzech produkcji wspartych przez MAAT FESTIVAL (realizatorzy: Anita Wach, Magdalena Tuka, Mikołaj Mikołajczyk, Patrycja Płanik, Marcin Janus, Tomasz Bazan, Daiusuke Yoshimoto). Organizatorzy zapraszają widzów do swojego domu tańca, gdzie zaproszeni artyści mieszkają, tworzą i poszukują. Krakowską odsłonę uzupełnią cowieczorne spotkania z artystami, które prowadzić będzie jedna z kuratorek tej edycji, Anna Królica. Rok 2015 poświęcony jest Tadeuszowi Kantorowi i jego sztuce, która wywarła ogromny wpływ na sztukę w Polsce i na świecie. To wyjątkowy rok świętowania, ale i zwrócenia szczególnej uwagi na dokonania Kantora jako reformatora, multidyscyplinarnego kreatora zarażającego siebie oraz innych poszerzonym, wnikliwym obserwowaniem rzeczywistości. Zainspirowani między innymi badaniami prowadzonymi przez Annę Królicę, która zaczęła systematycznie badać i komentować analogie pomiędzy Tadeuszem Kantorem a teatrem tańca; ogromną przestrzenią poszukiwań Kantora wobec własnych spektakli; wreszcie całym uniwersum świata Kantorowskich obiektów, oddajemy artystom teren eksploracji i badań i im proponujemy wspólną wyprawę po inspiracje i zastanowienie się nad własnym językiem pracy, stawiając Kantora w centrum poszukiwań. Jestem szczęśliwy, że po raz kolejny spotykamy się w porcie. MAAT FESTIVAL / Tomasz Bazan „W tym roku postacią-hasłem przewodnim festiwalu stał się Tadeusz Kantor. Obchodzony aktualnie Rok Kantora powoduje, że wielu twórców próbuje zmierzyć się z legendą polskiego teatru, szukać w jego pracach inspiracji, wskazówek, natchnienia. Co ma wspólnego Kantor z tańcem? Na ile warstwa ruchowa jego spektakli jest fascynująca, daje się zanalizować. A może wcale nie o ruch tu chodzi? Może trzeba sięgnąć dalej, popłynąć w podróż z mistrzem polskiego teatru, zagłębić się w to, co niedopowiedziane? Kuratorzy tegorocznej edycji zestawili ze sobą kilku artystów, na co dzień tworzących w zupełnie innych stylach, posługujących się różnymi formami czy technikami pracy. Posługują się różnymi językami ruchu – czy znajdą jeden wspólny, pozwalający rozpoznać, że tworzą zbiór, którego nazwa brzmi KANTOR NOW!? A może wcale nie muszą, bo im bardziej oryginalne prace, tym kolekcja staje się rozpoznawalna, specyficzna, wyjątkowa. Jasłowska, Tymiński, Bendrat, Ziółek, Nagabczyńska, Mikołajczyk, Wach, Tuka. Jest ich ósemka. Piątka z nich przez dwa tygodnie żyła w Lublinie, chłonęła jego energię. Trójka pozostałych? Mikołajczyk i Wach pokazali już, co potrafią dwa lata temu – lecz znając ich nieprzewidywalność, oczywistości spodziewać się nie należy. Cała trójka tworzyła poza festiwalową siedzibą, z czym przyjechali, jak na nich oddziałuje Tadeusz Kantor? I w końcu produkcja samego Teatru Maat Projekt. Polsko-japońskie fantazje, przestrzeń ciała, muzyki, filmu, ruchu, obrazu. A do tego absolutnie fenomenalne filmy Patrycji Płanik – podkreślające kształt każdej rezydencji, mówiące o artystach więcej niż im się wydaje, pokazujące ich w pracy i w czasie wolnym, w procesie i w chwili relaksu; dokumentalne a zarazem osnute tajemniczością, niekiedy surrealizmem czy sfabularyzowanymi motywami. Choć punktem wyjścia dla festiwalowej konstrukcji jest Teatr Śmierci, nie znaczy to, że należy ograniczać się jedynie do tego okresu twórczości artysty, inne są bowiem równie interesujące i inspirujące. Co zobaczymy w pracach polskich twórców? Czy będą to odniesienia do różnego rodzaju pamięci, osobiste wyznania, cielesne manifesty, otwarte performanse czy raczej ściśle zaplanowane konstrukcje?” Fragmenty zapowiedzi autorstwa Marty Seredyńskiej TRAILER Do pobrania: Anna Królica, Kantor jako wizjoner ciała PROGRAM: 10 grudnia 2015 CZWARTEK   18.00 La femme de  service  reż. Sławek Bendrat (45 min.) 19.30 Play. Ground. reż. Karol Tymiński (30 min.) 20.30 Spotkanie ze Sławkiem Bendratem i Karolem Tymińskim – prowadzenie Anna Królica (30 min.) 11  grudnia  2015 PIĄTEK 18:00- 19:30 KANTOR TERYTORIA – projekt realizowany w ramach Promesa KANTOR 2015 Noman –  projekcja filmu w reż. P. Płanik (35 min.) Noma restricted meeting, reż. T. Bazan, z udziałem Daisuke Yoshimoto (50 min.) UWAGA! Film oraz spektakl prezentowane jako jedno wydarzenie bez przerwy 20.00 Sto toastów dla nieżyjącego artysty reż. i choreografia: Anita Wach i Bojan Jablanovec (50 min) 21.00 Spotkanie z Daisuke Yoshimoto, Tomaszem Bazanem i Anitą Wach – prowadzenie Anna Królica (40 min) 12 grudnia  2015 SOBOTA   18.00 Paradise, Paradise,  reż. Justyna Jasłowska(45min) 19.00 Projekt Mikołaj Kantor Mikołajczyk, reż. Mikołaj Mikołajczyk (45 min) 20.30 Spotkanie z Justyną Jasłowską i Mikołajem Mikołajczykiem – prowadzenie Anna Królica (40 min) 13 grudnia 2015 NIEDZIELA 18:00 Madeleine, reż. Magda Tuka, Myles Stawman (30 min) 19:00 pURe,reż. Ramona Nagabczyńska (35 min) 20:00  TO, reż. Marta Ziółek (35 min) 21:00 Spotkanie z Magdą Tuką, Ramoną Nagabczyńską i Martą Ziółek – prowadzenie Anna Królica (40 min) Bilety dostępne w kasie Ośrodka Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora CRICOTEKA w Krakowie od 23 listopada 2015 roku. Bilety dostępne na stronie internetowej: bilety.cricoteka.pl i w kasie Cricoteki   VII MAAT FESTIVAL „KANTOR NOW!” 2015 idea, koncept: Tomasz Bazan / zespół kuratorski: Tomasz Bazan,  Patrycja Płanik, Anna Królica / multimedia/wideo: Patrycja Płanik / rezydenci programu: Justyna Jasłowska, Karol Tymiński, Ramona Nagabczyńska, Marta Ziółek, Sławek Bendrat oraz: Anita Wach, Magdalena Tuka, Mikołaj Mikołajczyk, Patrycja Płanik, Marcin Janus, Tomasz Bazan, Daiusuke Yoshimoto, Jan Duszyński/ produkcja: Maria Sapeta/ technika: Maciej Połynko, Karol Rębisz / współpraca: Małgorzata Drozd, Małgorzata Bartkiewicz, Maciej Rukasz, Damian Dubielis, Joanna Jankowska, Marta Seredyńska /program kuratorski Tomasza Bazana Maat Festival zrealizowany ze środków Centrum Kultury w Lublinie, Teatru Maat Projekt/ Współpraca: Izabela Zawadzka, Ośrodek Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora CRICOTEKA w Krakowie, Instytut Polski w Tokio.      

Mikołaj Mikołajczyk

Mikołaj Mikołajczyk

Ośrodek Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora CRICOTEKA zaprasza na finał VII edycji Maat Festival „Kantor Now” – pierwszej polskiej platformy rezydencji. To już trzeci rok, kiedy organizatorzy oddali  przestrzeń festiwalu artystom rezydentom, którzy w specjalnie spreparowanej przestrzeni prezentacji poszukują własnych instrumentów do badania tańca, obserwowani przez Patrycję Płanik, dokumentującą ten proces. Po raz kolejny powstaną prace sceniczne i unikalne dokumenty filmowe, nierozerwalnie połączone  z procesem pracy # ciało – skorelowana przestrzeń – poszukiwania czystej choreografii, wywiedzionej z procesualnego patrzenia na ciało jako obiektu. Podczas festiwalu odbędzie się pięć pokazów spektakli powstałych w ramach  rezydencji (Justyna Jasłowska, Karol Tymiński, Ramona Nagabczyńska, Marta Ziółek, Sławek Bendrat) i trzech produkcji wspartych przez MAAT FESTIVAL (realizatorzy: Anita Wach, Magdalena Tuka, Mikołaj Mikołajczyk, Patrycja Płanik, Marcin Janus, Tomasz Bazan, Daiusuke Yoshimoto). Organizatorzy zapraszają widzów do swojego domu tańca, gdzie zaproszeni artyści mieszkają, tworzą i poszukują. Krakowską odsłonę uzupełnią cowieczorne spotkania z artystami, które prowadzić będzie jedna z kuratorek tej edycji, Anna Królica. Rok 2015 poświęcony jest Tadeuszowi Kantorowi i jego sztuce, która wywarła ogromny wpływ na sztukę w Polsce i na świecie. To wyjątkowy rok świętowania, ale i zwrócenia szczególnej uwagi na dokonania Kantora jako reformatora, multidyscyplinarnego kreatora zarażającego siebie oraz innych poszerzonym, wnikliwym obserwowaniem rzeczywistości. Zainspirowani między innymi badaniami prowadzonymi przez Annę Królicę, która zaczęła systematycznie badać i komentować analogie pomiędzy Tadeuszem Kantorem a teatrem tańca; ogromną przestrzenią poszukiwań Kantora wobec własnych spektakli; wreszcie całym uniwersum świata Kantorowskich obiektów, oddajemy artystom teren eksploracji i badań i im proponujemy wspólną wyprawę po inspiracje i zastanowienie się nad własnym językiem pracy, stawiając Kantora w centrum poszukiwań. Jestem szczęśliwy, że po raz kolejny spotykamy się w porcie. MAAT FESTIVAL / Tomasz Bazan „W tym roku postacią-hasłem przewodnim festiwalu stał się Tadeusz Kantor. Obchodzony aktualnie Rok Kantora powoduje, że wielu twórców próbuje zmierzyć się z legendą polskiego teatru, szukać w jego pracach inspiracji, wskazówek, natchnienia. Co ma wspólnego Kantor z tańcem? Na ile warstwa ruchowa jego spektakli jest fascynująca, daje się zanalizować. A może wcale nie o ruch tu chodzi? Może trzeba sięgnąć dalej, popłynąć w podróż z mistrzem polskiego teatru, zagłębić się w to, co niedopowiedziane? Kuratorzy tegorocznej edycji zestawili ze sobą kilku artystów, na co dzień tworzących w zupełnie innych stylach, posługujących się różnymi formami czy technikami pracy. Posługują się różnymi językami ruchu – czy znajdą jeden wspólny, pozwalający rozpoznać, że tworzą zbiór, którego nazwa brzmi KANTOR NOW!? A może wcale nie muszą, bo im bardziej oryginalne prace, tym kolekcja staje się rozpoznawalna, specyficzna, wyjątkowa. Jasłowska, Tymiński, Bendrat, Ziółek, Nagabczyńska, Mikołajczyk, Wach, Tuka. Jest ich ósemka. Piątka z nich przez dwa tygodnie żyła w Lublinie, chłonęła jego energię. Trójka pozostałych? Mikołajczyk i Wach pokazali już, co potrafią dwa lata temu – lecz znając ich nieprzewidywalność, oczywistości spodziewać się nie należy. Cała trójka tworzyła poza festiwalową siedzibą, z czym przyjechali, jak na nich oddziałuje Tadeusz Kantor? I w końcu produkcja samego Teatru Maat Projekt. Polsko-japońskie fantazje, przestrzeń ciała, muzyki, filmu, ruchu, obrazu. A do tego absolutnie fenomenalne filmy Patrycji Płanik – podkreślające kształt każdej rezydencji, mówiące o artystach więcej niż im się wydaje, pokazujące ich w pracy i w czasie wolnym, w procesie i w chwili relaksu; dokumentalne a zarazem osnute tajemniczością, niekiedy surrealizmem czy sfabularyzowanymi motywami. Choć punktem wyjścia dla festiwalowej konstrukcji jest Teatr Śmierci, nie znaczy to, że należy ograniczać się jedynie do tego okresu twórczości artysty, inne są bowiem równie interesujące i inspirujące. Co zobaczymy w pracach polskich twórców? Czy będą to odniesienia do różnego rodzaju pamięci, osobiste wyznania, cielesne manifesty, otwarte performanse czy raczej ściśle zaplanowane konstrukcje?” Fragmenty zapowiedzi autorstwa Marty Seredyńskiej TRAILER Do pobrania: Anna Królica, Kantor jako wizjoner ciała PROGRAM: 10 grudnia 2015 CZWARTEK   18.00 La femme de  service  reż. Sławek Bendrat (45 min.) 19.30 Play. Ground. reż. Karol Tymiński (30 min.) 20.30 Spotkanie ze Sławkiem Bendratem i Karolem Tymińskim – prowadzenie Anna Królica (30 min.) 11  grudnia  2015 PIĄTEK 18:00- 19:30 KANTOR TERYTORIA – projekt realizowany w ramach Promesa KANTOR 2015 Noman –  projekcja filmu w reż. P. Płanik (35 min.) Noma restricted meeting, reż. T. Bazan, z udziałem Daisuke Yoshimoto (50 min.) UWAGA! Film oraz spektakl prezentowane jako jedno wydarzenie bez przerwy 20.00 Sto toastów dla nieżyjącego artysty reż. i choreografia: Anita Wach i Bojan Jablanovec (50 min) 21.00 Spotkanie z Daisuke Yoshimoto, Tomaszem Bazanem i Anitą Wach – prowadzenie Anna Królica (40 min) 12 grudnia  2015 SOBOTA   18.00 Paradise, Paradise,  reż. Justyna Jasłowska(45min) 19.00 Projekt Mikołaj Kantor Mikołajczyk, reż. Mikołaj Mikołajczyk (45 min) 20.30 Spotkanie z Justyną Jasłowską i Mikołajem Mikołajczykiem – prowadzenie Anna Królica (40 min) 13 grudnia 2015 NIEDZIELA 18:00 Madeleine, reż. Magda Tuka, Myles Stawman (30 min) 19:00 pURe,reż. Ramona Nagabczyńska (35 min) 20:00  TO, reż. Marta Ziółek (35 min) 21:00 Spotkanie z Magdą Tuką, Ramoną Nagabczyńską i Martą Ziółek – prowadzenie Anna Królica (40 min) Bilety dostępne w kasie Ośrodka Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora CRICOTEKA w Krakowie od 23 listopada 2015 roku. Bilety dostępne na stronie internetowej: bilety.cricoteka.pl i w kasie Cricoteki   VII MAAT FESTIVAL „KANTOR NOW!” 2015 idea, koncept: Tomasz Bazan / zespół kuratorski: Tomasz Bazan,  Patrycja Płanik, Anna Królica / multimedia/wideo: Patrycja Płanik / rezydenci programu: Justyna Jasłowska, Karol Tymiński, Ramona Nagabczyńska, Marta Ziółek, Sławek Bendrat oraz: Anita Wach, Magdalena Tuka, Mikołaj Mikołajczyk, Patrycja Płanik, Marcin Janus, Tomasz Bazan, Daiusuke Yoshimoto, Jan Duszyński/ produkcja: Maria Sapeta/ technika: Maciej Połynko, Karol Rębisz / współpraca: Małgorzata Drozd, Małgorzata Bartkiewicz, Maciej Rukasz, Damian Dubielis, Joanna Jankowska, Marta Seredyńska /program kuratorski Tomasza Bazana Maat Festival zrealizowany ze środków Centrum Kultury w Lublinie, Teatru Maat Projekt/ Współpraca: Izabela Zawadzka, Ośrodek Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora CRICOTEKA w Krakowie, Instytut Polski w Tokio.      

Tomasz Bazan

Tomasz Bazan

Ośrodek Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora CRICOTEKA zaprasza na finał VII edycji Maat Festival „Kantor Now” – pierwszej polskiej platformy rezydencji. To już trzeci rok, kiedy organizatorzy oddali  przestrzeń festiwalu artystom rezydentom, którzy w specjalnie spreparowanej przestrzeni prezentacji poszukują własnych instrumentów do badania tańca, obserwowani przez Patrycję Płanik, dokumentującą ten proces. Po raz kolejny powstaną prace sceniczne i unikalne dokumenty filmowe, nierozerwalnie połączone  z procesem pracy # ciało – skorelowana przestrzeń – poszukiwania czystej choreografii, wywiedzionej z procesualnego patrzenia na ciało jako obiektu. Podczas festiwalu odbędzie się pięć pokazów spektakli powstałych w ramach  rezydencji (Justyna Jasłowska, Karol Tymiński, Ramona Nagabczyńska, Marta Ziółek, Sławek Bendrat) i trzech produkcji wspartych przez MAAT FESTIVAL (realizatorzy: Anita Wach, Magdalena Tuka, Mikołaj Mikołajczyk, Patrycja Płanik, Marcin Janus, Tomasz Bazan, Daiusuke Yoshimoto). Organizatorzy zapraszają widzów do swojego domu tańca, gdzie zaproszeni artyści mieszkają, tworzą i poszukują. Krakowską odsłonę uzupełnią cowieczorne spotkania z artystami, które prowadzić będzie jedna z kuratorek tej edycji, Anna Królica. Rok 2015 poświęcony jest Tadeuszowi Kantorowi i jego sztuce, która wywarła ogromny wpływ na sztukę w Polsce i na świecie. To wyjątkowy rok świętowania, ale i zwrócenia szczególnej uwagi na dokonania Kantora jako reformatora, multidyscyplinarnego kreatora zarażającego siebie oraz innych poszerzonym, wnikliwym obserwowaniem rzeczywistości. Zainspirowani między innymi badaniami prowadzonymi przez Annę Królicę, która zaczęła systematycznie badać i komentować analogie pomiędzy Tadeuszem Kantorem a teatrem tańca; ogromną przestrzenią poszukiwań Kantora wobec własnych spektakli; wreszcie całym uniwersum świata Kantorowskich obiektów, oddajemy artystom teren eksploracji i badań i im proponujemy wspólną wyprawę po inspiracje i zastanowienie się nad własnym językiem pracy, stawiając Kantora w centrum poszukiwań. Jestem szczęśliwy, że po raz kolejny spotykamy się w porcie. MAAT FESTIVAL / Tomasz Bazan „W tym roku postacią-hasłem przewodnim festiwalu stał się Tadeusz Kantor. Obchodzony aktualnie Rok Kantora powoduje, że wielu twórców próbuje zmierzyć się z legendą polskiego teatru, szukać w jego pracach inspiracji, wskazówek, natchnienia. Co ma wspólnego Kantor z tańcem? Na ile warstwa ruchowa jego spektakli jest fascynująca, daje się zanalizować. A może wcale nie o ruch tu chodzi? Może trzeba sięgnąć dalej, popłynąć w podróż z mistrzem polskiego teatru, zagłębić się w to, co niedopowiedziane? Kuratorzy tegorocznej edycji zestawili ze sobą kilku artystów, na co dzień tworzących w zupełnie innych stylach, posługujących się różnymi formami czy technikami pracy. Posługują się różnymi językami ruchu – czy znajdą jeden wspólny, pozwalający rozpoznać, że tworzą zbiór, którego nazwa brzmi KANTOR NOW!? A może wcale nie muszą, bo im bardziej oryginalne prace, tym kolekcja staje się rozpoznawalna, specyficzna, wyjątkowa. Jasłowska, Tymiński, Bendrat, Ziółek, Nagabczyńska, Mikołajczyk, Wach, Tuka. Jest ich ósemka. Piątka z nich przez dwa tygodnie żyła w Lublinie, chłonęła jego energię. Trójka pozostałych? Mikołajczyk i Wach pokazali już, co potrafią dwa lata temu – lecz znając ich nieprzewidywalność, oczywistości spodziewać się nie należy. Cała trójka tworzyła poza festiwalową siedzibą, z czym przyjechali, jak na nich oddziałuje Tadeusz Kantor? I w końcu produkcja samego Teatru Maat Projekt. Polsko-japońskie fantazje, przestrzeń ciała, muzyki, filmu, ruchu, obrazu. A do tego absolutnie fenomenalne filmy Patrycji Płanik – podkreślające kształt każdej rezydencji, mówiące o artystach więcej niż im się wydaje, pokazujące ich w pracy i w czasie wolnym, w procesie i w chwili relaksu; dokumentalne a zarazem osnute tajemniczością, niekiedy surrealizmem czy sfabularyzowanymi motywami. Choć punktem wyjścia dla festiwalowej konstrukcji jest Teatr Śmierci, nie znaczy to, że należy ograniczać się jedynie do tego okresu twórczości artysty, inne są bowiem równie interesujące i inspirujące. Co zobaczymy w pracach polskich twórców? Czy będą to odniesienia do różnego rodzaju pamięci, osobiste wyznania, cielesne manifesty, otwarte performanse czy raczej ściśle zaplanowane konstrukcje?” Fragmenty zapowiedzi autorstwa Marty Seredyńskiej TRAILER Do pobrania: Anna Królica, Kantor jako wizjoner ciała PROGRAM: 10 grudnia 2015 CZWARTEK   18.00 La femme de  service  reż. Sławek Bendrat (45 min.) 19.30 Play. Ground. reż. Karol Tymiński (30 min.) 20.30 Spotkanie ze Sławkiem Bendratem i Karolem Tymińskim – prowadzenie Anna Królica (30 min.) 11  grudnia  2015 PIĄTEK 18:00- 19:30 KANTOR TERYTORIA – projekt realizowany w ramach Promesa KANTOR 2015 Noman –  projekcja filmu w reż. P. Płanik (35 min.) Noma restricted meeting, reż. T. Bazan, z udziałem Daisuke Yoshimoto (50 min.) UWAGA! Film oraz spektakl prezentowane jako jedno wydarzenie bez przerwy 20.00 Sto toastów dla nieżyjącego artysty reż. i choreografia: Anita Wach i Bojan Jablanovec (50 min) 21.00 Spotkanie z Daisuke Yoshimoto, Tomaszem Bazanem i Anitą Wach – prowadzenie Anna Królica (40 min) 12 grudnia  2015 SOBOTA   18.00 Paradise, Paradise,  reż. Justyna Jasłowska(45min) 19.00 Projekt Mikołaj Kantor Mikołajczyk, reż. Mikołaj Mikołajczyk (45 min) 20.30 Spotkanie z Justyną Jasłowską i Mikołajem Mikołajczykiem – prowadzenie Anna Królica (40 min) 13 grudnia 2015 NIEDZIELA 18:00 Madeleine, reż. Magda Tuka, Myles Stawman (30 min) 19:00 pURe,reż. Ramona Nagabczyńska (35 min) 20:00  TO, reż. Marta Ziółek (35 min) 21:00 Spotkanie z Magdą Tuką, Ramoną Nagabczyńską i Martą Ziółek – prowadzenie Anna Królica (40 min) Bilety dostępne w kasie Ośrodka Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora CRICOTEKA w Krakowie od 23 listopada 2015 roku. Bilety dostępne na stronie internetowej: bilety.cricoteka.pl i w kasie Cricoteki   VII MAAT FESTIVAL „KANTOR NOW!” 2015 idea, koncept: Tomasz Bazan / zespół kuratorski: Tomasz Bazan,  Patrycja Płanik, Anna Królica / multimedia/wideo: Patrycja Płanik / rezydenci programu: Justyna Jasłowska, Karol Tymiński, Ramona Nagabczyńska, Marta Ziółek, Sławek Bendrat oraz: Anita Wach, Magdalena Tuka, Mikołaj Mikołajczyk, Patrycja Płanik, Marcin Janus, Tomasz Bazan, Daiusuke Yoshimoto, Jan Duszyński/ produkcja: Maria Sapeta/ technika: Maciej Połynko, Karol Rębisz / współpraca: Małgorzata Drozd, Małgorzata Bartkiewicz, Maciej Rukasz, Damian Dubielis, Joanna Jankowska, Marta Seredyńska /program kuratorski Tomasza Bazana Maat Festival zrealizowany ze środków Centrum Kultury w Lublinie, Teatru Maat Projekt/ Współpraca: Izabela Zawadzka, Ośrodek Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora CRICOTEKA w Krakowie, Instytut Polski w Tokio.      

Sławek  Bendrat

Sławek Bendrat

Ośrodek Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora CRICOTEKA zaprasza na finał VII edycji Maat Festival „Kantor Now” – pierwszej polskiej platformy rezydencji. To już trzeci rok, kiedy organizatorzy oddali  przestrzeń festiwalu artystom rezydentom, którzy w specjalnie spreparowanej przestrzeni prezentacji poszukują własnych instrumentów do badania tańca, obserwowani przez Patrycję Płanik, dokumentującą ten proces. Po raz kolejny powstaną prace sceniczne i unikalne dokumenty filmowe, nierozerwalnie połączone  z procesem pracy # ciało – skorelowana przestrzeń – poszukiwania czystej choreografii, wywiedzionej z procesualnego patrzenia na ciało jako obiektu. Podczas festiwalu odbędzie się pięć pokazów spektakli powstałych w ramach  rezydencji (Justyna Jasłowska, Karol Tymiński, Ramona Nagabczyńska, Marta Ziółek, Sławek Bendrat) i trzech produkcji wspartych przez MAAT FESTIVAL (realizatorzy: Anita Wach, Magdalena Tuka, Mikołaj Mikołajczyk, Patrycja Płanik, Marcin Janus, Tomasz Bazan, Daiusuke Yoshimoto). Organizatorzy zapraszają widzów do swojego domu tańca, gdzie zaproszeni artyści mieszkają, tworzą i poszukują. Krakowską odsłonę uzupełnią cowieczorne spotkania z artystami, które prowadzić będzie jedna z kuratorek tej edycji, Anna Królica. Rok 2015 poświęcony jest Tadeuszowi Kantorowi i jego sztuce, która wywarła ogromny wpływ na sztukę w Polsce i na świecie. To wyjątkowy rok świętowania, ale i zwrócenia szczególnej uwagi na dokonania Kantora jako reformatora, multidyscyplinarnego kreatora zarażającego siebie oraz innych poszerzonym, wnikliwym obserwowaniem rzeczywistości. Zainspirowani między innymi badaniami prowadzonymi przez Annę Królicę, która zaczęła systematycznie badać i komentować analogie pomiędzy Tadeuszem Kantorem a teatrem tańca; ogromną przestrzenią poszukiwań Kantora wobec własnych spektakli; wreszcie całym uniwersum świata Kantorowskich obiektów, oddajemy artystom teren eksploracji i badań i im proponujemy wspólną wyprawę po inspiracje i zastanowienie się nad własnym językiem pracy, stawiając Kantora w centrum poszukiwań. Jestem szczęśliwy, że po raz kolejny spotykamy się w porcie. MAAT FESTIVAL / Tomasz Bazan „W tym roku postacią-hasłem przewodnim festiwalu stał się Tadeusz Kantor. Obchodzony aktualnie Rok Kantora powoduje, że wielu twórców próbuje zmierzyć się z legendą polskiego teatru, szukać w jego pracach inspiracji, wskazówek, natchnienia. Co ma wspólnego Kantor z tańcem? Na ile warstwa ruchowa jego spektakli jest fascynująca, daje się zanalizować. A może wcale nie o ruch tu chodzi? Może trzeba sięgnąć dalej, popłynąć w podróż z mistrzem polskiego teatru, zagłębić się w to, co niedopowiedziane? Kuratorzy tegorocznej edycji zestawili ze sobą kilku artystów, na co dzień tworzących w zupełnie innych stylach, posługujących się różnymi formami czy technikami pracy. Posługują się różnymi językami ruchu – czy znajdą jeden wspólny, pozwalający rozpoznać, że tworzą zbiór, którego nazwa brzmi KANTOR NOW!? A może wcale nie muszą, bo im bardziej oryginalne prace, tym kolekcja staje się rozpoznawalna, specyficzna, wyjątkowa. Jasłowska, Tymiński, Bendrat, Ziółek, Nagabczyńska, Mikołajczyk, Wach, Tuka. Jest ich ósemka. Piątka z nich przez dwa tygodnie żyła w Lublinie, chłonęła jego energię. Trójka pozostałych? Mikołajczyk i Wach pokazali już, co potrafią dwa lata temu – lecz znając ich nieprzewidywalność, oczywistości spodziewać się nie należy. Cała trójka tworzyła poza festiwalową siedzibą, z czym przyjechali, jak na nich oddziałuje Tadeusz Kantor? I w końcu produkcja samego Teatru Maat Projekt. Polsko-japońskie fantazje, przestrzeń ciała, muzyki, filmu, ruchu, obrazu. A do tego absolutnie fenomenalne filmy Patrycji Płanik – podkreślające kształt każdej rezydencji, mówiące o artystach więcej niż im się wydaje, pokazujące ich w pracy i w czasie wolnym, w procesie i w chwili relaksu; dokumentalne a zarazem osnute tajemniczością, niekiedy surrealizmem czy sfabularyzowanymi motywami. Choć punktem wyjścia dla festiwalowej konstrukcji jest Teatr Śmierci, nie znaczy to, że należy ograniczać się jedynie do tego okresu twórczości artysty, inne są bowiem równie interesujące i inspirujące. Co zobaczymy w pracach polskich twórców? Czy będą to odniesienia do różnego rodzaju pamięci, osobiste wyznania, cielesne manifesty, otwarte performanse czy raczej ściśle zaplanowane konstrukcje?” Fragmenty zapowiedzi autorstwa Marty Seredyńskiej TRAILER Do pobrania: Anna Królica, Kantor jako wizjoner ciała PROGRAM: 10 grudnia 2015 CZWARTEK   18.00 La femme de  service  reż. Sławek Bendrat (45 min.) 19.30 Play. Ground. reż. Karol Tymiński (30 min.) 20.30 Spotkanie ze Sławkiem Bendratem i Karolem Tymińskim – prowadzenie Anna Królica (30 min.) 11  grudnia  2015 PIĄTEK 18:00- 19:30 KANTOR TERYTORIA – projekt realizowany w ramach Promesa KANTOR 2015 Noman –  projekcja filmu w reż. P. Płanik (35 min.) Noma restricted meeting, reż. T. Bazan, z udziałem Daisuke Yoshimoto (50 min.) UWAGA! Film oraz spektakl prezentowane jako jedno wydarzenie bez przerwy 20.00 Sto toastów dla nieżyjącego artysty reż. i choreografia: Anita Wach i Bojan Jablanovec (50 min) 21.00 Spotkanie z Daisuke Yoshimoto, Tomaszem Bazanem i Anitą Wach – prowadzenie Anna Królica (40 min) 12 grudnia  2015 SOBOTA   18.00 Paradise, Paradise,  reż. Justyna Jasłowska(45min) 19.00 Projekt Mikołaj Kantor Mikołajczyk, reż. Mikołaj Mikołajczyk (45 min) 20.30 Spotkanie z Justyną Jasłowską i Mikołajem Mikołajczykiem – prowadzenie Anna Królica (40 min) 13 grudnia 2015 NIEDZIELA 18:00 Madeleine, reż. Magda Tuka, Myles Stawman (30 min) 19:00 pURe,reż. Ramona Nagabczyńska (35 min) 20:00  TO, reż. Marta Ziółek (35 min) 21:00 Spotkanie z Magdą Tuką, Ramoną Nagabczyńską i Martą Ziółek – prowadzenie Anna Królica (40 min) Bilety dostępne w kasie Ośrodka Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora CRICOTEKA w Krakowie od 23 listopada 2015 roku. Bilety dostępne na stronie internetowej: bilety.cricoteka.pl i w kasie Cricoteki   VII MAAT FESTIVAL „KANTOR NOW!” 2015 idea, koncept: Tomasz Bazan / zespół kuratorski: Tomasz Bazan,  Patrycja Płanik, Anna Królica / multimedia/wideo: Patrycja Płanik / rezydenci programu: Justyna Jasłowska, Karol Tymiński, Ramona Nagabczyńska, Marta Ziółek, Sławek Bendrat oraz: Anita Wach, Magdalena Tuka, Mikołaj Mikołajczyk, Patrycja Płanik, Marcin Janus, Tomasz Bazan, Daiusuke Yoshimoto, Jan Duszyński/ produkcja: Maria Sapeta/ technika: Maciej Połynko, Karol Rębisz / współpraca: Małgorzata Drozd, Małgorzata Bartkiewicz, Maciej Rukasz, Damian Dubielis, Joanna Jankowska, Marta Seredyńska /program kuratorski Tomasza Bazana Maat Festival zrealizowany ze środków Centrum Kultury w Lublinie, Teatru Maat Projekt/ Współpraca: Izabela Zawadzka, Ośrodek Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora CRICOTEKA w Krakowie, Instytut Polski w Tokio.      

Marta Ziółek

Marta Ziółek

  • choreografka
  • performerka

Ośrodek Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora CRICOTEKA zaprasza na finał VII edycji Maat Festival „Kantor Now” – pierwszej polskiej platformy rezydencji. To już trzeci rok, kiedy organizatorzy oddali  przestrzeń festiwalu artystom rezydentom, którzy w specjalnie spreparowanej przestrzeni prezentacji poszukują własnych instrumentów do badania tańca, obserwowani przez Patrycję Płanik, dokumentującą ten proces. Po raz kolejny powstaną prace sceniczne i unikalne dokumenty filmowe, nierozerwalnie połączone  z procesem pracy # ciało – skorelowana przestrzeń – poszukiwania czystej choreografii, wywiedzionej z procesualnego patrzenia na ciało jako obiektu. Podczas festiwalu odbędzie się pięć pokazów spektakli powstałych w ramach  rezydencji (Justyna Jasłowska, Karol Tymiński, Ramona Nagabczyńska, Marta Ziółek, Sławek Bendrat) i trzech produkcji wspartych przez MAAT FESTIVAL (realizatorzy: Anita Wach, Magdalena Tuka, Mikołaj Mikołajczyk, Patrycja Płanik, Marcin Janus, Tomasz Bazan, Daiusuke Yoshimoto). Organizatorzy zapraszają widzów do swojego domu tańca, gdzie zaproszeni artyści mieszkają, tworzą i poszukują. Krakowską odsłonę uzupełnią cowieczorne spotkania z artystami, które prowadzić będzie jedna z kuratorek tej edycji, Anna Królica. Rok 2015 poświęcony jest Tadeuszowi Kantorowi i jego sztuce, która wywarła ogromny wpływ na sztukę w Polsce i na świecie. To wyjątkowy rok świętowania, ale i zwrócenia szczególnej uwagi na dokonania Kantora jako reformatora, multidyscyplinarnego kreatora zarażającego siebie oraz innych poszerzonym, wnikliwym obserwowaniem rzeczywistości. Zainspirowani między innymi badaniami prowadzonymi przez Annę Królicę, która zaczęła systematycznie badać i komentować analogie pomiędzy Tadeuszem Kantorem a teatrem tańca; ogromną przestrzenią poszukiwań Kantora wobec własnych spektakli; wreszcie całym uniwersum świata Kantorowskich obiektów, oddajemy artystom teren eksploracji i badań i im proponujemy wspólną wyprawę po inspiracje i zastanowienie się nad własnym językiem pracy, stawiając Kantora w centrum poszukiwań. Jestem szczęśliwy, że po raz kolejny spotykamy się w porcie. MAAT FESTIVAL / Tomasz Bazan „W tym roku postacią-hasłem przewodnim festiwalu stał się Tadeusz Kantor. Obchodzony aktualnie Rok Kantora powoduje, że wielu twórców próbuje zmierzyć się z legendą polskiego teatru, szukać w jego pracach inspiracji, wskazówek, natchnienia. Co ma wspólnego Kantor z tańcem? Na ile warstwa ruchowa jego spektakli jest fascynująca, daje się zanalizować. A może wcale nie o ruch tu chodzi? Może trzeba sięgnąć dalej, popłynąć w podróż z mistrzem polskiego teatru, zagłębić się w to, co niedopowiedziane? Kuratorzy tegorocznej edycji zestawili ze sobą kilku artystów, na co dzień tworzących w zupełnie innych stylach, posługujących się różnymi formami czy technikami pracy. Posługują się różnymi językami ruchu – czy znajdą jeden wspólny, pozwalający rozpoznać, że tworzą zbiór, którego nazwa brzmi KANTOR NOW!? A może wcale nie muszą, bo im bardziej oryginalne prace, tym kolekcja staje się rozpoznawalna, specyficzna, wyjątkowa. Jasłowska, Tymiński, Bendrat, Ziółek, Nagabczyńska, Mikołajczyk, Wach, Tuka. Jest ich ósemka. Piątka z nich przez dwa tygodnie żyła w Lublinie, chłonęła jego energię. Trójka pozostałych? Mikołajczyk i Wach pokazali już, co potrafią dwa lata temu – lecz znając ich nieprzewidywalność, oczywistości spodziewać się nie należy. Cała trójka tworzyła poza festiwalową siedzibą, z czym przyjechali, jak na nich oddziałuje Tadeusz Kantor? I w końcu produkcja samego Teatru Maat Projekt. Polsko-japońskie fantazje, przestrzeń ciała, muzyki, filmu, ruchu, obrazu. A do tego absolutnie fenomenalne filmy Patrycji Płanik – podkreślające kształt każdej rezydencji, mówiące o artystach więcej niż im się wydaje, pokazujące ich w pracy i w czasie wolnym, w procesie i w chwili relaksu; dokumentalne a zarazem osnute tajemniczością, niekiedy surrealizmem czy sfabularyzowanymi motywami. Choć punktem wyjścia dla festiwalowej konstrukcji jest Teatr Śmierci, nie znaczy to, że należy ograniczać się jedynie do tego okresu twórczości artysty, inne są bowiem równie interesujące i inspirujące. Co zobaczymy w pracach polskich twórców? Czy będą to odniesienia do różnego rodzaju pamięci, osobiste wyznania, cielesne manifesty, otwarte performanse czy raczej ściśle zaplanowane konstrukcje?” Fragmenty zapowiedzi autorstwa Marty Seredyńskiej TRAILER Do pobrania: Anna Królica, Kantor jako wizjoner ciała PROGRAM: 10 grudnia 2015 CZWARTEK   18.00 La femme de  service  reż. Sławek Bendrat (45 min.) 19.30 Play. Ground. reż. Karol Tymiński (30 min.) 20.30 Spotkanie ze Sławkiem Bendratem i Karolem Tymińskim – prowadzenie Anna Królica (30 min.) 11  grudnia  2015 PIĄTEK 18:00- 19:30 KANTOR TERYTORIA – projekt realizowany w ramach Promesa KANTOR 2015 Noman –  projekcja filmu w reż. P. Płanik (35 min.) Noma restricted meeting, reż. T. Bazan, z udziałem Daisuke Yoshimoto (50 min.) UWAGA! Film oraz spektakl prezentowane jako jedno wydarzenie bez przerwy 20.00 Sto toastów dla nieżyjącego artysty reż. i choreografia: Anita Wach i Bojan Jablanovec (50 min) 21.00 Spotkanie z Daisuke Yoshimoto, Tomaszem Bazanem i Anitą Wach – prowadzenie Anna Królica (40 min) 12 grudnia  2015 SOBOTA   18.00 Paradise, Paradise,  reż. Justyna Jasłowska(45min) 19.00 Projekt Mikołaj Kantor Mikołajczyk, reż. Mikołaj Mikołajczyk (45 min) 20.30 Spotkanie z Justyną Jasłowską i Mikołajem Mikołajczykiem – prowadzenie Anna Królica (40 min) 13 grudnia 2015 NIEDZIELA 18:00 Madeleine, reż. Magda Tuka, Myles Stawman (30 min) 19:00 pURe,reż. Ramona Nagabczyńska (35 min) 20:00  TO, reż. Marta Ziółek (35 min) 21:00 Spotkanie z Magdą Tuką, Ramoną Nagabczyńską i Martą Ziółek – prowadzenie Anna Królica (40 min) Bilety dostępne w kasie Ośrodka Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora CRICOTEKA w Krakowie od 23 listopada 2015 roku. Bilety dostępne na stronie internetowej: bilety.cricoteka.pl i w kasie Cricoteki   VII MAAT FESTIVAL „KANTOR NOW!” 2015 idea, koncept: Tomasz Bazan / zespół kuratorski: Tomasz Bazan,  Patrycja Płanik, Anna Królica / multimedia/wideo: Patrycja Płanik / rezydenci programu: Justyna Jasłowska, Karol Tymiński, Ramona Nagabczyńska, Marta Ziółek, Sławek Bendrat oraz: Anita Wach, Magdalena Tuka, Mikołaj Mikołajczyk, Patrycja Płanik, Marcin Janus, Tomasz Bazan, Daiusuke Yoshimoto, Jan Duszyński/ produkcja: Maria Sapeta/ technika: Maciej Połynko, Karol Rębisz / współpraca: Małgorzata Drozd, Małgorzata Bartkiewicz, Maciej Rukasz, Damian Dubielis, Joanna Jankowska, Marta Seredyńska /program kuratorski Tomasza Bazana Maat Festival zrealizowany ze środków Centrum Kultury w Lublinie, Teatru Maat Projekt/ Współpraca: Izabela Zawadzka, Ośrodek Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora CRICOTEKA w Krakowie, Instytut Polski w Tokio.      

Zespoły

Organizacje

Festiwale

Teksty

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close