Festiwal

Kraków: II Międzynarodowy Festiwal Tańca Współczesnego „KRoki”: Pomiędzy światami

Zdjęcie: Kraków: II Międzynarodowy Festiwal Tańca Współczesnego „KRoki”: Pomiędzy światami

Wersja do druku

Udostępnij

Czy silnie zapatrzona w siebie sztuka nowoczesna potrzebuje jeszcze tradycji? Jeśli tak, to jak przebiega owa konfrontacja pokoleniowych doświadczeń i jakie korzyści płyną z niej dla obydwu stron? Poza tym, czym dokładnie jest tradycja w epoce twórczej, dla której nawet niedawna awangarda jest już klasyką? A nowe technologie, które kocha współczesna scena? Czy są tylko jej tłem, kolejnym zaśmiecającym ją gadżetem, czy raczej samowystarczalnym solistą, wypierającym z tejże sceny wdającego się z nim w romans aktora/tancerza? A może relacja ta wcale nie musi być antagonistyczna i w imię artystycznej kreacji możliwa jest miłosna symbioza? Podobnie wciąż pojawiające się ultimatum, czy teatr? czy taniec? Podczas gdy wybór ten dawno stracił już na swojej aktualności. Zjawiska takie jak teatr tańca, teatr fizyczny, czy po prostu performance już dawno zaanektowały obie te sztuki do swoich potrzeb. Wreszcie wpływy kulturowe, często rozumiane wyłącznie jako zderzenie dwóch obcych wizji, odmiennych paradygmatów sztuki. Czy w szeroko rozumianym tańcu współczesnym, praktycznym badaniu ruchu, znajdują swoje miejsca wspólne, unikatowy język interkulturowej komunikacji?

We współczesnej sztuce szeroko rozumiana przestrzeń „pomiędzy” jest miejscem spotkania, inspiracji, konfrontacji, negocjacji, i wreszcie przekroczenia własnej, wielorako pojętej tożsamości. Jest niezbadanym  tyglem, w którym różne światy sztuki wchodzą w rozmaite interakcje, zderzają się ze sobą. Niekiedy ta kolizja jest tak silna, że struktura owych światów rozpada się a poszczególne elementy unoszą się niczym w próżni mieszając się. Ich nowe połączenia, zaskakujące konfiguracje tworzą nowe zjawiska, które zmieniają oblicze  współczesnej sztuki.

II edycja Festiwalu KRoki ma na celu eksplorację owych przestrzeni „pomiędzy”. W centrum zainteresowania twórców edycji znajduje się taniec współczesny, ale z równą atencją przyglądniemy się innym sztukom, zjawiskom teatralnym i performatywnym, do których taniec na różny sposób przenika i z którymi taniec na różny sposób w przestrzeni „pomiędzy” się spotyka. Z jednej strony chcemy pokazać taniec jako swoistą przestrzeń graniczną, w której dokonuje się, pod różnymi warunkami, wymiana pomiędzy przeszłością a nowoczesnością, sztuką a nowymi technologiami, tańcem a performancem, wreszcie między kulturą własną a spojrzeniem na daną kwestię „innego”. Z drugiej strony twórcy edycji  chcą odsłonić tajemnicze i  niezwykłe miejsca zderzenia owych konkretnych światów, w wyniku której to kolizji poszczególne sztuki ( w tym także i taniec) tracą swoją definicyjną tożsamość na rzecz wieloznaczności formy czy współtworząc nowy język artystycznej ekspresji.

Zaproponowane światy i ich konfrontacje, będąc przestrzenią szczególnej kreatywności, poruszają jednocześnie kluczowe problemy współczesnego tańca zarówno w jego lokalnym, polskim, a nawet regionalnym wymiarze oraz odnoszą się do najaktualniejszej debaty prowadzonej przez teoretyków i praktyków na polu europejskim i światowym. Stąd II edycja Festiwalu KRoki w sposób naturalny ewoluuje w kierunku wydarzenia międzynarodowego. Twórcy festiwalu konsekwentnie realizują przyświecający im od początku cel powołania do życia wydarzenia kulturalnego, które  wprowadziło by sztukę tańca w przestrzeń kulturalną Krakowa. Festiwalu będącego istotną przestrzenią inspiracji dla rozwoju tańca współczesnego w Polsce. Wydarzenia, które wciela w życie koncepcje stworzenia w przestrzeni Małopolskiego Ogrodu Sztuki punktu spotkania ale także i kreacji poszukujących twórców z całego świata.

HARMONOGRAM

 

Kuratorki:

Jadwiga Majewska

Katarzyna Bester

Projekt jest realizowany ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

MKiDN mini (miniaturka)

powiązane

Ludzie

Joanna Leśnierowska

Joanna Leśnierowska

  • kuratorka
  • krytyczka
  • dramaturg

Czy silnie zapatrzona w siebie sztuka nowoczesna potrzebuje jeszcze tradycji? Jeśli tak, to jak przebiega owa konfrontacja pokoleniowych doświadczeń i jakie korzyści płyną z niej dla obydwu stron? Poza tym, czym dokładnie jest tradycja w epoce twórczej, dla której nawet niedawna awangarda jest już klasyką? A nowe technologie, które kocha współczesna scena? Czy są tylko jej tłem, kolejnym zaśmiecającym ją gadżetem, czy raczej samowystarczalnym solistą, wypierającym z tejże sceny wdającego się z nim w romans aktora/tancerza? A może relacja ta wcale nie musi być antagonistyczna i w imię artystycznej kreacji możliwa jest miłosna symbioza? Podobnie wciąż pojawiające się ultimatum, czy teatr? czy taniec? Podczas gdy wybór ten dawno stracił już na swojej aktualności. Zjawiska takie jak teatr tańca, teatr fizyczny, czy po prostu performance już dawno zaanektowały obie te sztuki do swoich potrzeb. Wreszcie wpływy kulturowe, często rozumiane wyłącznie jako zderzenie dwóch obcych wizji, odmiennych paradygmatów sztuki. Czy w szeroko rozumianym tańcu współczesnym, praktycznym badaniu ruchu, znajdują swoje miejsca wspólne, unikatowy język interkulturowej komunikacji? We współczesnej sztuce szeroko rozumiana przestrzeń „pomiędzy” jest miejscem spotkania, inspiracji, konfrontacji, negocjacji, i wreszcie przekroczenia własnej, wielorako pojętej tożsamości. Jest niezbadanym  tyglem, w którym różne światy sztuki wchodzą w rozmaite interakcje, zderzają się ze sobą. Niekiedy ta kolizja jest tak silna, że struktura owych światów rozpada się a poszczególne elementy unoszą się niczym w próżni mieszając się. Ich nowe połączenia, zaskakujące konfiguracje tworzą nowe zjawiska, które zmieniają oblicze  współczesnej sztuki. II edycja Festiwalu KRoki ma na celu eksplorację owych przestrzeni „pomiędzy”. W centrum zainteresowania twórców edycji znajduje się taniec współczesny, ale z równą atencją przyglądniemy się innym sztukom, zjawiskom teatralnym i performatywnym, do których taniec na różny sposób przenika i z którymi taniec na różny sposób w przestrzeni „pomiędzy” się spotyka. Z jednej strony chcemy pokazać taniec jako swoistą przestrzeń graniczną, w której dokonuje się, pod różnymi warunkami, wymiana pomiędzy przeszłością a nowoczesnością, sztuką a nowymi technologiami, tańcem a performancem, wreszcie między kulturą własną a spojrzeniem na daną kwestię „innego”. Z drugiej strony twórcy edycji  chcą odsłonić tajemnicze i  niezwykłe miejsca zderzenia owych konkretnych światów, w wyniku której to kolizji poszczególne sztuki ( w tym także i taniec) tracą swoją definicyjną tożsamość na rzecz wieloznaczności formy czy współtworząc nowy język artystycznej ekspresji. Zaproponowane światy i ich konfrontacje, będąc przestrzenią szczególnej kreatywności, poruszają jednocześnie kluczowe problemy współczesnego tańca zarówno w jego lokalnym, polskim, a nawet regionalnym wymiarze oraz odnoszą się do najaktualniejszej debaty prowadzonej przez teoretyków i praktyków na polu europejskim i światowym. Stąd II edycja Festiwalu KRoki w sposób naturalny ewoluuje w kierunku wydarzenia międzynarodowego. Twórcy festiwalu konsekwentnie realizują przyświecający im od początku cel powołania do życia wydarzenia kulturalnego, które  wprowadziło by sztukę tańca w przestrzeń kulturalną Krakowa. Festiwalu będącego istotną przestrzenią inspiracji dla rozwoju tańca współczesnego w Polsce. Wydarzenia, które wciela w życie koncepcje stworzenia w przestrzeni Małopolskiego Ogrodu Sztuki punktu spotkania ale także i kreacji poszukujących twórców z całego świata. HARMONOGRAM   Kuratorki: Jadwiga Majewska Katarzyna Bester Projekt jest realizowany ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Anna Godowska

Anna Godowska

Czy silnie zapatrzona w siebie sztuka nowoczesna potrzebuje jeszcze tradycji? Jeśli tak, to jak przebiega owa konfrontacja pokoleniowych doświadczeń i jakie korzyści płyną z niej dla obydwu stron? Poza tym, czym dokładnie jest tradycja w epoce twórczej, dla której nawet niedawna awangarda jest już klasyką? A nowe technologie, które kocha współczesna scena? Czy są tylko jej tłem, kolejnym zaśmiecającym ją gadżetem, czy raczej samowystarczalnym solistą, wypierającym z tejże sceny wdającego się z nim w romans aktora/tancerza? A może relacja ta wcale nie musi być antagonistyczna i w imię artystycznej kreacji możliwa jest miłosna symbioza? Podobnie wciąż pojawiające się ultimatum, czy teatr? czy taniec? Podczas gdy wybór ten dawno stracił już na swojej aktualności. Zjawiska takie jak teatr tańca, teatr fizyczny, czy po prostu performance już dawno zaanektowały obie te sztuki do swoich potrzeb. Wreszcie wpływy kulturowe, często rozumiane wyłącznie jako zderzenie dwóch obcych wizji, odmiennych paradygmatów sztuki. Czy w szeroko rozumianym tańcu współczesnym, praktycznym badaniu ruchu, znajdują swoje miejsca wspólne, unikatowy język interkulturowej komunikacji? We współczesnej sztuce szeroko rozumiana przestrzeń „pomiędzy” jest miejscem spotkania, inspiracji, konfrontacji, negocjacji, i wreszcie przekroczenia własnej, wielorako pojętej tożsamości. Jest niezbadanym  tyglem, w którym różne światy sztuki wchodzą w rozmaite interakcje, zderzają się ze sobą. Niekiedy ta kolizja jest tak silna, że struktura owych światów rozpada się a poszczególne elementy unoszą się niczym w próżni mieszając się. Ich nowe połączenia, zaskakujące konfiguracje tworzą nowe zjawiska, które zmieniają oblicze  współczesnej sztuki. II edycja Festiwalu KRoki ma na celu eksplorację owych przestrzeni „pomiędzy”. W centrum zainteresowania twórców edycji znajduje się taniec współczesny, ale z równą atencją przyglądniemy się innym sztukom, zjawiskom teatralnym i performatywnym, do których taniec na różny sposób przenika i z którymi taniec na różny sposób w przestrzeni „pomiędzy” się spotyka. Z jednej strony chcemy pokazać taniec jako swoistą przestrzeń graniczną, w której dokonuje się, pod różnymi warunkami, wymiana pomiędzy przeszłością a nowoczesnością, sztuką a nowymi technologiami, tańcem a performancem, wreszcie między kulturą własną a spojrzeniem na daną kwestię „innego”. Z drugiej strony twórcy edycji  chcą odsłonić tajemnicze i  niezwykłe miejsca zderzenia owych konkretnych światów, w wyniku której to kolizji poszczególne sztuki ( w tym także i taniec) tracą swoją definicyjną tożsamość na rzecz wieloznaczności formy czy współtworząc nowy język artystycznej ekspresji. Zaproponowane światy i ich konfrontacje, będąc przestrzenią szczególnej kreatywności, poruszają jednocześnie kluczowe problemy współczesnego tańca zarówno w jego lokalnym, polskim, a nawet regionalnym wymiarze oraz odnoszą się do najaktualniejszej debaty prowadzonej przez teoretyków i praktyków na polu europejskim i światowym. Stąd II edycja Festiwalu KRoki w sposób naturalny ewoluuje w kierunku wydarzenia międzynarodowego. Twórcy festiwalu konsekwentnie realizują przyświecający im od początku cel powołania do życia wydarzenia kulturalnego, które  wprowadziło by sztukę tańca w przestrzeń kulturalną Krakowa. Festiwalu będącego istotną przestrzenią inspiracji dla rozwoju tańca współczesnego w Polsce. Wydarzenia, które wciela w życie koncepcje stworzenia w przestrzeni Małopolskiego Ogrodu Sztuki punktu spotkania ale także i kreacji poszukujących twórców z całego świata. HARMONOGRAM   Kuratorki: Jadwiga Majewska Katarzyna Bester Projekt jest realizowany ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Sławomir Krawczyński

Sławomir Krawczyński

Czy silnie zapatrzona w siebie sztuka nowoczesna potrzebuje jeszcze tradycji? Jeśli tak, to jak przebiega owa konfrontacja pokoleniowych doświadczeń i jakie korzyści płyną z niej dla obydwu stron? Poza tym, czym dokładnie jest tradycja w epoce twórczej, dla której nawet niedawna awangarda jest już klasyką? A nowe technologie, które kocha współczesna scena? Czy są tylko jej tłem, kolejnym zaśmiecającym ją gadżetem, czy raczej samowystarczalnym solistą, wypierającym z tejże sceny wdającego się z nim w romans aktora/tancerza? A może relacja ta wcale nie musi być antagonistyczna i w imię artystycznej kreacji możliwa jest miłosna symbioza? Podobnie wciąż pojawiające się ultimatum, czy teatr? czy taniec? Podczas gdy wybór ten dawno stracił już na swojej aktualności. Zjawiska takie jak teatr tańca, teatr fizyczny, czy po prostu performance już dawno zaanektowały obie te sztuki do swoich potrzeb. Wreszcie wpływy kulturowe, często rozumiane wyłącznie jako zderzenie dwóch obcych wizji, odmiennych paradygmatów sztuki. Czy w szeroko rozumianym tańcu współczesnym, praktycznym badaniu ruchu, znajdują swoje miejsca wspólne, unikatowy język interkulturowej komunikacji? We współczesnej sztuce szeroko rozumiana przestrzeń „pomiędzy” jest miejscem spotkania, inspiracji, konfrontacji, negocjacji, i wreszcie przekroczenia własnej, wielorako pojętej tożsamości. Jest niezbadanym  tyglem, w którym różne światy sztuki wchodzą w rozmaite interakcje, zderzają się ze sobą. Niekiedy ta kolizja jest tak silna, że struktura owych światów rozpada się a poszczególne elementy unoszą się niczym w próżni mieszając się. Ich nowe połączenia, zaskakujące konfiguracje tworzą nowe zjawiska, które zmieniają oblicze  współczesnej sztuki. II edycja Festiwalu KRoki ma na celu eksplorację owych przestrzeni „pomiędzy”. W centrum zainteresowania twórców edycji znajduje się taniec współczesny, ale z równą atencją przyglądniemy się innym sztukom, zjawiskom teatralnym i performatywnym, do których taniec na różny sposób przenika i z którymi taniec na różny sposób w przestrzeni „pomiędzy” się spotyka. Z jednej strony chcemy pokazać taniec jako swoistą przestrzeń graniczną, w której dokonuje się, pod różnymi warunkami, wymiana pomiędzy przeszłością a nowoczesnością, sztuką a nowymi technologiami, tańcem a performancem, wreszcie między kulturą własną a spojrzeniem na daną kwestię „innego”. Z drugiej strony twórcy edycji  chcą odsłonić tajemnicze i  niezwykłe miejsca zderzenia owych konkretnych światów, w wyniku której to kolizji poszczególne sztuki ( w tym także i taniec) tracą swoją definicyjną tożsamość na rzecz wieloznaczności formy czy współtworząc nowy język artystycznej ekspresji. Zaproponowane światy i ich konfrontacje, będąc przestrzenią szczególnej kreatywności, poruszają jednocześnie kluczowe problemy współczesnego tańca zarówno w jego lokalnym, polskim, a nawet regionalnym wymiarze oraz odnoszą się do najaktualniejszej debaty prowadzonej przez teoretyków i praktyków na polu europejskim i światowym. Stąd II edycja Festiwalu KRoki w sposób naturalny ewoluuje w kierunku wydarzenia międzynarodowego. Twórcy festiwalu konsekwentnie realizują przyświecający im od początku cel powołania do życia wydarzenia kulturalnego, które  wprowadziło by sztukę tańca w przestrzeń kulturalną Krakowa. Festiwalu będącego istotną przestrzenią inspiracji dla rozwoju tańca współczesnego w Polsce. Wydarzenia, które wciela w życie koncepcje stworzenia w przestrzeni Małopolskiego Ogrodu Sztuki punktu spotkania ale także i kreacji poszukujących twórców z całego świata. HARMONOGRAM   Kuratorki: Jadwiga Majewska Katarzyna Bester Projekt jest realizowany ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Katarzyna Chmielewska

Katarzyna Chmielewska

Czy silnie zapatrzona w siebie sztuka nowoczesna potrzebuje jeszcze tradycji? Jeśli tak, to jak przebiega owa konfrontacja pokoleniowych doświadczeń i jakie korzyści płyną z niej dla obydwu stron? Poza tym, czym dokładnie jest tradycja w epoce twórczej, dla której nawet niedawna awangarda jest już klasyką? A nowe technologie, które kocha współczesna scena? Czy są tylko jej tłem, kolejnym zaśmiecającym ją gadżetem, czy raczej samowystarczalnym solistą, wypierającym z tejże sceny wdającego się z nim w romans aktora/tancerza? A może relacja ta wcale nie musi być antagonistyczna i w imię artystycznej kreacji możliwa jest miłosna symbioza? Podobnie wciąż pojawiające się ultimatum, czy teatr? czy taniec? Podczas gdy wybór ten dawno stracił już na swojej aktualności. Zjawiska takie jak teatr tańca, teatr fizyczny, czy po prostu performance już dawno zaanektowały obie te sztuki do swoich potrzeb. Wreszcie wpływy kulturowe, często rozumiane wyłącznie jako zderzenie dwóch obcych wizji, odmiennych paradygmatów sztuki. Czy w szeroko rozumianym tańcu współczesnym, praktycznym badaniu ruchu, znajdują swoje miejsca wspólne, unikatowy język interkulturowej komunikacji? We współczesnej sztuce szeroko rozumiana przestrzeń „pomiędzy” jest miejscem spotkania, inspiracji, konfrontacji, negocjacji, i wreszcie przekroczenia własnej, wielorako pojętej tożsamości. Jest niezbadanym  tyglem, w którym różne światy sztuki wchodzą w rozmaite interakcje, zderzają się ze sobą. Niekiedy ta kolizja jest tak silna, że struktura owych światów rozpada się a poszczególne elementy unoszą się niczym w próżni mieszając się. Ich nowe połączenia, zaskakujące konfiguracje tworzą nowe zjawiska, które zmieniają oblicze  współczesnej sztuki. II edycja Festiwalu KRoki ma na celu eksplorację owych przestrzeni „pomiędzy”. W centrum zainteresowania twórców edycji znajduje się taniec współczesny, ale z równą atencją przyglądniemy się innym sztukom, zjawiskom teatralnym i performatywnym, do których taniec na różny sposób przenika i z którymi taniec na różny sposób w przestrzeni „pomiędzy” się spotyka. Z jednej strony chcemy pokazać taniec jako swoistą przestrzeń graniczną, w której dokonuje się, pod różnymi warunkami, wymiana pomiędzy przeszłością a nowoczesnością, sztuką a nowymi technologiami, tańcem a performancem, wreszcie między kulturą własną a spojrzeniem na daną kwestię „innego”. Z drugiej strony twórcy edycji  chcą odsłonić tajemnicze i  niezwykłe miejsca zderzenia owych konkretnych światów, w wyniku której to kolizji poszczególne sztuki ( w tym także i taniec) tracą swoją definicyjną tożsamość na rzecz wieloznaczności formy czy współtworząc nowy język artystycznej ekspresji. Zaproponowane światy i ich konfrontacje, będąc przestrzenią szczególnej kreatywności, poruszają jednocześnie kluczowe problemy współczesnego tańca zarówno w jego lokalnym, polskim, a nawet regionalnym wymiarze oraz odnoszą się do najaktualniejszej debaty prowadzonej przez teoretyków i praktyków na polu europejskim i światowym. Stąd II edycja Festiwalu KRoki w sposób naturalny ewoluuje w kierunku wydarzenia międzynarodowego. Twórcy festiwalu konsekwentnie realizują przyświecający im od początku cel powołania do życia wydarzenia kulturalnego, które  wprowadziło by sztukę tańca w przestrzeń kulturalną Krakowa. Festiwalu będącego istotną przestrzenią inspiracji dla rozwoju tańca współczesnego w Polsce. Wydarzenia, które wciela w życie koncepcje stworzenia w przestrzeni Małopolskiego Ogrodu Sztuki punktu spotkania ale także i kreacji poszukujących twórców z całego świata. HARMONOGRAM   Kuratorki: Jadwiga Majewska Katarzyna Bester Projekt jest realizowany ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Anna Steller

Anna Steller

Czy silnie zapatrzona w siebie sztuka nowoczesna potrzebuje jeszcze tradycji? Jeśli tak, to jak przebiega owa konfrontacja pokoleniowych doświadczeń i jakie korzyści płyną z niej dla obydwu stron? Poza tym, czym dokładnie jest tradycja w epoce twórczej, dla której nawet niedawna awangarda jest już klasyką? A nowe technologie, które kocha współczesna scena? Czy są tylko jej tłem, kolejnym zaśmiecającym ją gadżetem, czy raczej samowystarczalnym solistą, wypierającym z tejże sceny wdającego się z nim w romans aktora/tancerza? A może relacja ta wcale nie musi być antagonistyczna i w imię artystycznej kreacji możliwa jest miłosna symbioza? Podobnie wciąż pojawiające się ultimatum, czy teatr? czy taniec? Podczas gdy wybór ten dawno stracił już na swojej aktualności. Zjawiska takie jak teatr tańca, teatr fizyczny, czy po prostu performance już dawno zaanektowały obie te sztuki do swoich potrzeb. Wreszcie wpływy kulturowe, często rozumiane wyłącznie jako zderzenie dwóch obcych wizji, odmiennych paradygmatów sztuki. Czy w szeroko rozumianym tańcu współczesnym, praktycznym badaniu ruchu, znajdują swoje miejsca wspólne, unikatowy język interkulturowej komunikacji? We współczesnej sztuce szeroko rozumiana przestrzeń „pomiędzy” jest miejscem spotkania, inspiracji, konfrontacji, negocjacji, i wreszcie przekroczenia własnej, wielorako pojętej tożsamości. Jest niezbadanym  tyglem, w którym różne światy sztuki wchodzą w rozmaite interakcje, zderzają się ze sobą. Niekiedy ta kolizja jest tak silna, że struktura owych światów rozpada się a poszczególne elementy unoszą się niczym w próżni mieszając się. Ich nowe połączenia, zaskakujące konfiguracje tworzą nowe zjawiska, które zmieniają oblicze  współczesnej sztuki. II edycja Festiwalu KRoki ma na celu eksplorację owych przestrzeni „pomiędzy”. W centrum zainteresowania twórców edycji znajduje się taniec współczesny, ale z równą atencją przyglądniemy się innym sztukom, zjawiskom teatralnym i performatywnym, do których taniec na różny sposób przenika i z którymi taniec na różny sposób w przestrzeni „pomiędzy” się spotyka. Z jednej strony chcemy pokazać taniec jako swoistą przestrzeń graniczną, w której dokonuje się, pod różnymi warunkami, wymiana pomiędzy przeszłością a nowoczesnością, sztuką a nowymi technologiami, tańcem a performancem, wreszcie między kulturą własną a spojrzeniem na daną kwestię „innego”. Z drugiej strony twórcy edycji  chcą odsłonić tajemnicze i  niezwykłe miejsca zderzenia owych konkretnych światów, w wyniku której to kolizji poszczególne sztuki ( w tym także i taniec) tracą swoją definicyjną tożsamość na rzecz wieloznaczności formy czy współtworząc nowy język artystycznej ekspresji. Zaproponowane światy i ich konfrontacje, będąc przestrzenią szczególnej kreatywności, poruszają jednocześnie kluczowe problemy współczesnego tańca zarówno w jego lokalnym, polskim, a nawet regionalnym wymiarze oraz odnoszą się do najaktualniejszej debaty prowadzonej przez teoretyków i praktyków na polu europejskim i światowym. Stąd II edycja Festiwalu KRoki w sposób naturalny ewoluuje w kierunku wydarzenia międzynarodowego. Twórcy festiwalu konsekwentnie realizują przyświecający im od początku cel powołania do życia wydarzenia kulturalnego, które  wprowadziło by sztukę tańca w przestrzeń kulturalną Krakowa. Festiwalu będącego istotną przestrzenią inspiracji dla rozwoju tańca współczesnego w Polsce. Wydarzenia, które wciela w życie koncepcje stworzenia w przestrzeni Małopolskiego Ogrodu Sztuki punktu spotkania ale także i kreacji poszukujących twórców z całego świata. HARMONOGRAM   Kuratorki: Jadwiga Majewska Katarzyna Bester Projekt jest realizowany ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Leszek Bzdyl

Leszek Bzdyl

Czy silnie zapatrzona w siebie sztuka nowoczesna potrzebuje jeszcze tradycji? Jeśli tak, to jak przebiega owa konfrontacja pokoleniowych doświadczeń i jakie korzyści płyną z niej dla obydwu stron? Poza tym, czym dokładnie jest tradycja w epoce twórczej, dla której nawet niedawna awangarda jest już klasyką? A nowe technologie, które kocha współczesna scena? Czy są tylko jej tłem, kolejnym zaśmiecającym ją gadżetem, czy raczej samowystarczalnym solistą, wypierającym z tejże sceny wdającego się z nim w romans aktora/tancerza? A może relacja ta wcale nie musi być antagonistyczna i w imię artystycznej kreacji możliwa jest miłosna symbioza? Podobnie wciąż pojawiające się ultimatum, czy teatr? czy taniec? Podczas gdy wybór ten dawno stracił już na swojej aktualności. Zjawiska takie jak teatr tańca, teatr fizyczny, czy po prostu performance już dawno zaanektowały obie te sztuki do swoich potrzeb. Wreszcie wpływy kulturowe, często rozumiane wyłącznie jako zderzenie dwóch obcych wizji, odmiennych paradygmatów sztuki. Czy w szeroko rozumianym tańcu współczesnym, praktycznym badaniu ruchu, znajdują swoje miejsca wspólne, unikatowy język interkulturowej komunikacji? We współczesnej sztuce szeroko rozumiana przestrzeń „pomiędzy” jest miejscem spotkania, inspiracji, konfrontacji, negocjacji, i wreszcie przekroczenia własnej, wielorako pojętej tożsamości. Jest niezbadanym  tyglem, w którym różne światy sztuki wchodzą w rozmaite interakcje, zderzają się ze sobą. Niekiedy ta kolizja jest tak silna, że struktura owych światów rozpada się a poszczególne elementy unoszą się niczym w próżni mieszając się. Ich nowe połączenia, zaskakujące konfiguracje tworzą nowe zjawiska, które zmieniają oblicze  współczesnej sztuki. II edycja Festiwalu KRoki ma na celu eksplorację owych przestrzeni „pomiędzy”. W centrum zainteresowania twórców edycji znajduje się taniec współczesny, ale z równą atencją przyglądniemy się innym sztukom, zjawiskom teatralnym i performatywnym, do których taniec na różny sposób przenika i z którymi taniec na różny sposób w przestrzeni „pomiędzy” się spotyka. Z jednej strony chcemy pokazać taniec jako swoistą przestrzeń graniczną, w której dokonuje się, pod różnymi warunkami, wymiana pomiędzy przeszłością a nowoczesnością, sztuką a nowymi technologiami, tańcem a performancem, wreszcie między kulturą własną a spojrzeniem na daną kwestię „innego”. Z drugiej strony twórcy edycji  chcą odsłonić tajemnicze i  niezwykłe miejsca zderzenia owych konkretnych światów, w wyniku której to kolizji poszczególne sztuki ( w tym także i taniec) tracą swoją definicyjną tożsamość na rzecz wieloznaczności formy czy współtworząc nowy język artystycznej ekspresji. Zaproponowane światy i ich konfrontacje, będąc przestrzenią szczególnej kreatywności, poruszają jednocześnie kluczowe problemy współczesnego tańca zarówno w jego lokalnym, polskim, a nawet regionalnym wymiarze oraz odnoszą się do najaktualniejszej debaty prowadzonej przez teoretyków i praktyków na polu europejskim i światowym. Stąd II edycja Festiwalu KRoki w sposób naturalny ewoluuje w kierunku wydarzenia międzynarodowego. Twórcy festiwalu konsekwentnie realizują przyświecający im od początku cel powołania do życia wydarzenia kulturalnego, które  wprowadziło by sztukę tańca w przestrzeń kulturalną Krakowa. Festiwalu będącego istotną przestrzenią inspiracji dla rozwoju tańca współczesnego w Polsce. Wydarzenia, które wciela w życie koncepcje stworzenia w przestrzeni Małopolskiego Ogrodu Sztuki punktu spotkania ale także i kreacji poszukujących twórców z całego świata. HARMONOGRAM   Kuratorki: Jadwiga Majewska Katarzyna Bester Projekt jest realizowany ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Anna Nowicka

Anna Nowicka

Czy silnie zapatrzona w siebie sztuka nowoczesna potrzebuje jeszcze tradycji? Jeśli tak, to jak przebiega owa konfrontacja pokoleniowych doświadczeń i jakie korzyści płyną z niej dla obydwu stron? Poza tym, czym dokładnie jest tradycja w epoce twórczej, dla której nawet niedawna awangarda jest już klasyką? A nowe technologie, które kocha współczesna scena? Czy są tylko jej tłem, kolejnym zaśmiecającym ją gadżetem, czy raczej samowystarczalnym solistą, wypierającym z tejże sceny wdającego się z nim w romans aktora/tancerza? A może relacja ta wcale nie musi być antagonistyczna i w imię artystycznej kreacji możliwa jest miłosna symbioza? Podobnie wciąż pojawiające się ultimatum, czy teatr? czy taniec? Podczas gdy wybór ten dawno stracił już na swojej aktualności. Zjawiska takie jak teatr tańca, teatr fizyczny, czy po prostu performance już dawno zaanektowały obie te sztuki do swoich potrzeb. Wreszcie wpływy kulturowe, często rozumiane wyłącznie jako zderzenie dwóch obcych wizji, odmiennych paradygmatów sztuki. Czy w szeroko rozumianym tańcu współczesnym, praktycznym badaniu ruchu, znajdują swoje miejsca wspólne, unikatowy język interkulturowej komunikacji? We współczesnej sztuce szeroko rozumiana przestrzeń „pomiędzy” jest miejscem spotkania, inspiracji, konfrontacji, negocjacji, i wreszcie przekroczenia własnej, wielorako pojętej tożsamości. Jest niezbadanym  tyglem, w którym różne światy sztuki wchodzą w rozmaite interakcje, zderzają się ze sobą. Niekiedy ta kolizja jest tak silna, że struktura owych światów rozpada się a poszczególne elementy unoszą się niczym w próżni mieszając się. Ich nowe połączenia, zaskakujące konfiguracje tworzą nowe zjawiska, które zmieniają oblicze  współczesnej sztuki. II edycja Festiwalu KRoki ma na celu eksplorację owych przestrzeni „pomiędzy”. W centrum zainteresowania twórców edycji znajduje się taniec współczesny, ale z równą atencją przyglądniemy się innym sztukom, zjawiskom teatralnym i performatywnym, do których taniec na różny sposób przenika i z którymi taniec na różny sposób w przestrzeni „pomiędzy” się spotyka. Z jednej strony chcemy pokazać taniec jako swoistą przestrzeń graniczną, w której dokonuje się, pod różnymi warunkami, wymiana pomiędzy przeszłością a nowoczesnością, sztuką a nowymi technologiami, tańcem a performancem, wreszcie między kulturą własną a spojrzeniem na daną kwestię „innego”. Z drugiej strony twórcy edycji  chcą odsłonić tajemnicze i  niezwykłe miejsca zderzenia owych konkretnych światów, w wyniku której to kolizji poszczególne sztuki ( w tym także i taniec) tracą swoją definicyjną tożsamość na rzecz wieloznaczności formy czy współtworząc nowy język artystycznej ekspresji. Zaproponowane światy i ich konfrontacje, będąc przestrzenią szczególnej kreatywności, poruszają jednocześnie kluczowe problemy współczesnego tańca zarówno w jego lokalnym, polskim, a nawet regionalnym wymiarze oraz odnoszą się do najaktualniejszej debaty prowadzonej przez teoretyków i praktyków na polu europejskim i światowym. Stąd II edycja Festiwalu KRoki w sposób naturalny ewoluuje w kierunku wydarzenia międzynarodowego. Twórcy festiwalu konsekwentnie realizują przyświecający im od początku cel powołania do życia wydarzenia kulturalnego, które  wprowadziło by sztukę tańca w przestrzeń kulturalną Krakowa. Festiwalu będącego istotną przestrzenią inspiracji dla rozwoju tańca współczesnego w Polsce. Wydarzenia, które wciela w życie koncepcje stworzenia w przestrzeni Małopolskiego Ogrodu Sztuki punktu spotkania ale także i kreacji poszukujących twórców z całego świata. HARMONOGRAM   Kuratorki: Jadwiga Majewska Katarzyna Bester Projekt jest realizowany ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Janusz Orlik

Janusz Orlik

Czy silnie zapatrzona w siebie sztuka nowoczesna potrzebuje jeszcze tradycji? Jeśli tak, to jak przebiega owa konfrontacja pokoleniowych doświadczeń i jakie korzyści płyną z niej dla obydwu stron? Poza tym, czym dokładnie jest tradycja w epoce twórczej, dla której nawet niedawna awangarda jest już klasyką? A nowe technologie, które kocha współczesna scena? Czy są tylko jej tłem, kolejnym zaśmiecającym ją gadżetem, czy raczej samowystarczalnym solistą, wypierającym z tejże sceny wdającego się z nim w romans aktora/tancerza? A może relacja ta wcale nie musi być antagonistyczna i w imię artystycznej kreacji możliwa jest miłosna symbioza? Podobnie wciąż pojawiające się ultimatum, czy teatr? czy taniec? Podczas gdy wybór ten dawno stracił już na swojej aktualności. Zjawiska takie jak teatr tańca, teatr fizyczny, czy po prostu performance już dawno zaanektowały obie te sztuki do swoich potrzeb. Wreszcie wpływy kulturowe, często rozumiane wyłącznie jako zderzenie dwóch obcych wizji, odmiennych paradygmatów sztuki. Czy w szeroko rozumianym tańcu współczesnym, praktycznym badaniu ruchu, znajdują swoje miejsca wspólne, unikatowy język interkulturowej komunikacji? We współczesnej sztuce szeroko rozumiana przestrzeń „pomiędzy” jest miejscem spotkania, inspiracji, konfrontacji, negocjacji, i wreszcie przekroczenia własnej, wielorako pojętej tożsamości. Jest niezbadanym  tyglem, w którym różne światy sztuki wchodzą w rozmaite interakcje, zderzają się ze sobą. Niekiedy ta kolizja jest tak silna, że struktura owych światów rozpada się a poszczególne elementy unoszą się niczym w próżni mieszając się. Ich nowe połączenia, zaskakujące konfiguracje tworzą nowe zjawiska, które zmieniają oblicze  współczesnej sztuki. II edycja Festiwalu KRoki ma na celu eksplorację owych przestrzeni „pomiędzy”. W centrum zainteresowania twórców edycji znajduje się taniec współczesny, ale z równą atencją przyglądniemy się innym sztukom, zjawiskom teatralnym i performatywnym, do których taniec na różny sposób przenika i z którymi taniec na różny sposób w przestrzeni „pomiędzy” się spotyka. Z jednej strony chcemy pokazać taniec jako swoistą przestrzeń graniczną, w której dokonuje się, pod różnymi warunkami, wymiana pomiędzy przeszłością a nowoczesnością, sztuką a nowymi technologiami, tańcem a performancem, wreszcie między kulturą własną a spojrzeniem na daną kwestię „innego”. Z drugiej strony twórcy edycji  chcą odsłonić tajemnicze i  niezwykłe miejsca zderzenia owych konkretnych światów, w wyniku której to kolizji poszczególne sztuki ( w tym także i taniec) tracą swoją definicyjną tożsamość na rzecz wieloznaczności formy czy współtworząc nowy język artystycznej ekspresji. Zaproponowane światy i ich konfrontacje, będąc przestrzenią szczególnej kreatywności, poruszają jednocześnie kluczowe problemy współczesnego tańca zarówno w jego lokalnym, polskim, a nawet regionalnym wymiarze oraz odnoszą się do najaktualniejszej debaty prowadzonej przez teoretyków i praktyków na polu europejskim i światowym. Stąd II edycja Festiwalu KRoki w sposób naturalny ewoluuje w kierunku wydarzenia międzynarodowego. Twórcy festiwalu konsekwentnie realizują przyświecający im od początku cel powołania do życia wydarzenia kulturalnego, które  wprowadziło by sztukę tańca w przestrzeń kulturalną Krakowa. Festiwalu będącego istotną przestrzenią inspiracji dla rozwoju tańca współczesnego w Polsce. Wydarzenia, które wciela w życie koncepcje stworzenia w przestrzeni Małopolskiego Ogrodu Sztuki punktu spotkania ale także i kreacji poszukujących twórców z całego świata. HARMONOGRAM   Kuratorki: Jadwiga Majewska Katarzyna Bester Projekt jest realizowany ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Tomasz Wygoda

Tomasz Wygoda

Czy silnie zapatrzona w siebie sztuka nowoczesna potrzebuje jeszcze tradycji? Jeśli tak, to jak przebiega owa konfrontacja pokoleniowych doświadczeń i jakie korzyści płyną z niej dla obydwu stron? Poza tym, czym dokładnie jest tradycja w epoce twórczej, dla której nawet niedawna awangarda jest już klasyką? A nowe technologie, które kocha współczesna scena? Czy są tylko jej tłem, kolejnym zaśmiecającym ją gadżetem, czy raczej samowystarczalnym solistą, wypierającym z tejże sceny wdającego się z nim w romans aktora/tancerza? A może relacja ta wcale nie musi być antagonistyczna i w imię artystycznej kreacji możliwa jest miłosna symbioza? Podobnie wciąż pojawiające się ultimatum, czy teatr? czy taniec? Podczas gdy wybór ten dawno stracił już na swojej aktualności. Zjawiska takie jak teatr tańca, teatr fizyczny, czy po prostu performance już dawno zaanektowały obie te sztuki do swoich potrzeb. Wreszcie wpływy kulturowe, często rozumiane wyłącznie jako zderzenie dwóch obcych wizji, odmiennych paradygmatów sztuki. Czy w szeroko rozumianym tańcu współczesnym, praktycznym badaniu ruchu, znajdują swoje miejsca wspólne, unikatowy język interkulturowej komunikacji? We współczesnej sztuce szeroko rozumiana przestrzeń „pomiędzy” jest miejscem spotkania, inspiracji, konfrontacji, negocjacji, i wreszcie przekroczenia własnej, wielorako pojętej tożsamości. Jest niezbadanym  tyglem, w którym różne światy sztuki wchodzą w rozmaite interakcje, zderzają się ze sobą. Niekiedy ta kolizja jest tak silna, że struktura owych światów rozpada się a poszczególne elementy unoszą się niczym w próżni mieszając się. Ich nowe połączenia, zaskakujące konfiguracje tworzą nowe zjawiska, które zmieniają oblicze  współczesnej sztuki. II edycja Festiwalu KRoki ma na celu eksplorację owych przestrzeni „pomiędzy”. W centrum zainteresowania twórców edycji znajduje się taniec współczesny, ale z równą atencją przyglądniemy się innym sztukom, zjawiskom teatralnym i performatywnym, do których taniec na różny sposób przenika i z którymi taniec na różny sposób w przestrzeni „pomiędzy” się spotyka. Z jednej strony chcemy pokazać taniec jako swoistą przestrzeń graniczną, w której dokonuje się, pod różnymi warunkami, wymiana pomiędzy przeszłością a nowoczesnością, sztuką a nowymi technologiami, tańcem a performancem, wreszcie między kulturą własną a spojrzeniem na daną kwestię „innego”. Z drugiej strony twórcy edycji  chcą odsłonić tajemnicze i  niezwykłe miejsca zderzenia owych konkretnych światów, w wyniku której to kolizji poszczególne sztuki ( w tym także i taniec) tracą swoją definicyjną tożsamość na rzecz wieloznaczności formy czy współtworząc nowy język artystycznej ekspresji. Zaproponowane światy i ich konfrontacje, będąc przestrzenią szczególnej kreatywności, poruszają jednocześnie kluczowe problemy współczesnego tańca zarówno w jego lokalnym, polskim, a nawet regionalnym wymiarze oraz odnoszą się do najaktualniejszej debaty prowadzonej przez teoretyków i praktyków na polu europejskim i światowym. Stąd II edycja Festiwalu KRoki w sposób naturalny ewoluuje w kierunku wydarzenia międzynarodowego. Twórcy festiwalu konsekwentnie realizują przyświecający im od początku cel powołania do życia wydarzenia kulturalnego, które  wprowadziło by sztukę tańca w przestrzeń kulturalną Krakowa. Festiwalu będącego istotną przestrzenią inspiracji dla rozwoju tańca współczesnego w Polsce. Wydarzenia, które wciela w życie koncepcje stworzenia w przestrzeni Małopolskiego Ogrodu Sztuki punktu spotkania ale także i kreacji poszukujących twórców z całego świata. HARMONOGRAM   Kuratorki: Jadwiga Majewska Katarzyna Bester Projekt jest realizowany ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Jadwiga Majewska

Jadwiga Majewska

Czy silnie zapatrzona w siebie sztuka nowoczesna potrzebuje jeszcze tradycji? Jeśli tak, to jak przebiega owa konfrontacja pokoleniowych doświadczeń i jakie korzyści płyną z niej dla obydwu stron? Poza tym, czym dokładnie jest tradycja w epoce twórczej, dla której nawet niedawna awangarda jest już klasyką? A nowe technologie, które kocha współczesna scena? Czy są tylko jej tłem, kolejnym zaśmiecającym ją gadżetem, czy raczej samowystarczalnym solistą, wypierającym z tejże sceny wdającego się z nim w romans aktora/tancerza? A może relacja ta wcale nie musi być antagonistyczna i w imię artystycznej kreacji możliwa jest miłosna symbioza? Podobnie wciąż pojawiające się ultimatum, czy teatr? czy taniec? Podczas gdy wybór ten dawno stracił już na swojej aktualności. Zjawiska takie jak teatr tańca, teatr fizyczny, czy po prostu performance już dawno zaanektowały obie te sztuki do swoich potrzeb. Wreszcie wpływy kulturowe, często rozumiane wyłącznie jako zderzenie dwóch obcych wizji, odmiennych paradygmatów sztuki. Czy w szeroko rozumianym tańcu współczesnym, praktycznym badaniu ruchu, znajdują swoje miejsca wspólne, unikatowy język interkulturowej komunikacji? We współczesnej sztuce szeroko rozumiana przestrzeń „pomiędzy” jest miejscem spotkania, inspiracji, konfrontacji, negocjacji, i wreszcie przekroczenia własnej, wielorako pojętej tożsamości. Jest niezbadanym  tyglem, w którym różne światy sztuki wchodzą w rozmaite interakcje, zderzają się ze sobą. Niekiedy ta kolizja jest tak silna, że struktura owych światów rozpada się a poszczególne elementy unoszą się niczym w próżni mieszając się. Ich nowe połączenia, zaskakujące konfiguracje tworzą nowe zjawiska, które zmieniają oblicze  współczesnej sztuki. II edycja Festiwalu KRoki ma na celu eksplorację owych przestrzeni „pomiędzy”. W centrum zainteresowania twórców edycji znajduje się taniec współczesny, ale z równą atencją przyglądniemy się innym sztukom, zjawiskom teatralnym i performatywnym, do których taniec na różny sposób przenika i z którymi taniec na różny sposób w przestrzeni „pomiędzy” się spotyka. Z jednej strony chcemy pokazać taniec jako swoistą przestrzeń graniczną, w której dokonuje się, pod różnymi warunkami, wymiana pomiędzy przeszłością a nowoczesnością, sztuką a nowymi technologiami, tańcem a performancem, wreszcie między kulturą własną a spojrzeniem na daną kwestię „innego”. Z drugiej strony twórcy edycji  chcą odsłonić tajemnicze i  niezwykłe miejsca zderzenia owych konkretnych światów, w wyniku której to kolizji poszczególne sztuki ( w tym także i taniec) tracą swoją definicyjną tożsamość na rzecz wieloznaczności formy czy współtworząc nowy język artystycznej ekspresji. Zaproponowane światy i ich konfrontacje, będąc przestrzenią szczególnej kreatywności, poruszają jednocześnie kluczowe problemy współczesnego tańca zarówno w jego lokalnym, polskim, a nawet regionalnym wymiarze oraz odnoszą się do najaktualniejszej debaty prowadzonej przez teoretyków i praktyków na polu europejskim i światowym. Stąd II edycja Festiwalu KRoki w sposób naturalny ewoluuje w kierunku wydarzenia międzynarodowego. Twórcy festiwalu konsekwentnie realizują przyświecający im od początku cel powołania do życia wydarzenia kulturalnego, które  wprowadziło by sztukę tańca w przestrzeń kulturalną Krakowa. Festiwalu będącego istotną przestrzenią inspiracji dla rozwoju tańca współczesnego w Polsce. Wydarzenia, które wciela w życie koncepcje stworzenia w przestrzeni Małopolskiego Ogrodu Sztuki punktu spotkania ale także i kreacji poszukujących twórców z całego świata. HARMONOGRAM   Kuratorki: Jadwiga Majewska Katarzyna Bester Projekt jest realizowany ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Ramona Nagabczyńska

Ramona Nagabczyńska

Czy silnie zapatrzona w siebie sztuka nowoczesna potrzebuje jeszcze tradycji? Jeśli tak, to jak przebiega owa konfrontacja pokoleniowych doświadczeń i jakie korzyści płyną z niej dla obydwu stron? Poza tym, czym dokładnie jest tradycja w epoce twórczej, dla której nawet niedawna awangarda jest już klasyką? A nowe technologie, które kocha współczesna scena? Czy są tylko jej tłem, kolejnym zaśmiecającym ją gadżetem, czy raczej samowystarczalnym solistą, wypierającym z tejże sceny wdającego się z nim w romans aktora/tancerza? A może relacja ta wcale nie musi być antagonistyczna i w imię artystycznej kreacji możliwa jest miłosna symbioza? Podobnie wciąż pojawiające się ultimatum, czy teatr? czy taniec? Podczas gdy wybór ten dawno stracił już na swojej aktualności. Zjawiska takie jak teatr tańca, teatr fizyczny, czy po prostu performance już dawno zaanektowały obie te sztuki do swoich potrzeb. Wreszcie wpływy kulturowe, często rozumiane wyłącznie jako zderzenie dwóch obcych wizji, odmiennych paradygmatów sztuki. Czy w szeroko rozumianym tańcu współczesnym, praktycznym badaniu ruchu, znajdują swoje miejsca wspólne, unikatowy język interkulturowej komunikacji? We współczesnej sztuce szeroko rozumiana przestrzeń „pomiędzy” jest miejscem spotkania, inspiracji, konfrontacji, negocjacji, i wreszcie przekroczenia własnej, wielorako pojętej tożsamości. Jest niezbadanym  tyglem, w którym różne światy sztuki wchodzą w rozmaite interakcje, zderzają się ze sobą. Niekiedy ta kolizja jest tak silna, że struktura owych światów rozpada się a poszczególne elementy unoszą się niczym w próżni mieszając się. Ich nowe połączenia, zaskakujące konfiguracje tworzą nowe zjawiska, które zmieniają oblicze  współczesnej sztuki. II edycja Festiwalu KRoki ma na celu eksplorację owych przestrzeni „pomiędzy”. W centrum zainteresowania twórców edycji znajduje się taniec współczesny, ale z równą atencją przyglądniemy się innym sztukom, zjawiskom teatralnym i performatywnym, do których taniec na różny sposób przenika i z którymi taniec na różny sposób w przestrzeni „pomiędzy” się spotyka. Z jednej strony chcemy pokazać taniec jako swoistą przestrzeń graniczną, w której dokonuje się, pod różnymi warunkami, wymiana pomiędzy przeszłością a nowoczesnością, sztuką a nowymi technologiami, tańcem a performancem, wreszcie między kulturą własną a spojrzeniem na daną kwestię „innego”. Z drugiej strony twórcy edycji  chcą odsłonić tajemnicze i  niezwykłe miejsca zderzenia owych konkretnych światów, w wyniku której to kolizji poszczególne sztuki ( w tym także i taniec) tracą swoją definicyjną tożsamość na rzecz wieloznaczności formy czy współtworząc nowy język artystycznej ekspresji. Zaproponowane światy i ich konfrontacje, będąc przestrzenią szczególnej kreatywności, poruszają jednocześnie kluczowe problemy współczesnego tańca zarówno w jego lokalnym, polskim, a nawet regionalnym wymiarze oraz odnoszą się do najaktualniejszej debaty prowadzonej przez teoretyków i praktyków na polu europejskim i światowym. Stąd II edycja Festiwalu KRoki w sposób naturalny ewoluuje w kierunku wydarzenia międzynarodowego. Twórcy festiwalu konsekwentnie realizują przyświecający im od początku cel powołania do życia wydarzenia kulturalnego, które  wprowadziło by sztukę tańca w przestrzeń kulturalną Krakowa. Festiwalu będącego istotną przestrzenią inspiracji dla rozwoju tańca współczesnego w Polsce. Wydarzenia, które wciela w życie koncepcje stworzenia w przestrzeni Małopolskiego Ogrodu Sztuki punktu spotkania ale także i kreacji poszukujących twórców z całego świata. HARMONOGRAM   Kuratorki: Jadwiga Majewska Katarzyna Bester Projekt jest realizowany ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Małgorzata Haduch

Małgorzata Haduch

Czy silnie zapatrzona w siebie sztuka nowoczesna potrzebuje jeszcze tradycji? Jeśli tak, to jak przebiega owa konfrontacja pokoleniowych doświadczeń i jakie korzyści płyną z niej dla obydwu stron? Poza tym, czym dokładnie jest tradycja w epoce twórczej, dla której nawet niedawna awangarda jest już klasyką? A nowe technologie, które kocha współczesna scena? Czy są tylko jej tłem, kolejnym zaśmiecającym ją gadżetem, czy raczej samowystarczalnym solistą, wypierającym z tejże sceny wdającego się z nim w romans aktora/tancerza? A może relacja ta wcale nie musi być antagonistyczna i w imię artystycznej kreacji możliwa jest miłosna symbioza? Podobnie wciąż pojawiające się ultimatum, czy teatr? czy taniec? Podczas gdy wybór ten dawno stracił już na swojej aktualności. Zjawiska takie jak teatr tańca, teatr fizyczny, czy po prostu performance już dawno zaanektowały obie te sztuki do swoich potrzeb. Wreszcie wpływy kulturowe, często rozumiane wyłącznie jako zderzenie dwóch obcych wizji, odmiennych paradygmatów sztuki. Czy w szeroko rozumianym tańcu współczesnym, praktycznym badaniu ruchu, znajdują swoje miejsca wspólne, unikatowy język interkulturowej komunikacji? We współczesnej sztuce szeroko rozumiana przestrzeń „pomiędzy” jest miejscem spotkania, inspiracji, konfrontacji, negocjacji, i wreszcie przekroczenia własnej, wielorako pojętej tożsamości. Jest niezbadanym  tyglem, w którym różne światy sztuki wchodzą w rozmaite interakcje, zderzają się ze sobą. Niekiedy ta kolizja jest tak silna, że struktura owych światów rozpada się a poszczególne elementy unoszą się niczym w próżni mieszając się. Ich nowe połączenia, zaskakujące konfiguracje tworzą nowe zjawiska, które zmieniają oblicze  współczesnej sztuki. II edycja Festiwalu KRoki ma na celu eksplorację owych przestrzeni „pomiędzy”. W centrum zainteresowania twórców edycji znajduje się taniec współczesny, ale z równą atencją przyglądniemy się innym sztukom, zjawiskom teatralnym i performatywnym, do których taniec na różny sposób przenika i z którymi taniec na różny sposób w przestrzeni „pomiędzy” się spotyka. Z jednej strony chcemy pokazać taniec jako swoistą przestrzeń graniczną, w której dokonuje się, pod różnymi warunkami, wymiana pomiędzy przeszłością a nowoczesnością, sztuką a nowymi technologiami, tańcem a performancem, wreszcie między kulturą własną a spojrzeniem na daną kwestię „innego”. Z drugiej strony twórcy edycji  chcą odsłonić tajemnicze i  niezwykłe miejsca zderzenia owych konkretnych światów, w wyniku której to kolizji poszczególne sztuki ( w tym także i taniec) tracą swoją definicyjną tożsamość na rzecz wieloznaczności formy czy współtworząc nowy język artystycznej ekspresji. Zaproponowane światy i ich konfrontacje, będąc przestrzenią szczególnej kreatywności, poruszają jednocześnie kluczowe problemy współczesnego tańca zarówno w jego lokalnym, polskim, a nawet regionalnym wymiarze oraz odnoszą się do najaktualniejszej debaty prowadzonej przez teoretyków i praktyków na polu europejskim i światowym. Stąd II edycja Festiwalu KRoki w sposób naturalny ewoluuje w kierunku wydarzenia międzynarodowego. Twórcy festiwalu konsekwentnie realizują przyświecający im od początku cel powołania do życia wydarzenia kulturalnego, które  wprowadziło by sztukę tańca w przestrzeń kulturalną Krakowa. Festiwalu będącego istotną przestrzenią inspiracji dla rozwoju tańca współczesnego w Polsce. Wydarzenia, które wciela w życie koncepcje stworzenia w przestrzeni Małopolskiego Ogrodu Sztuki punktu spotkania ale także i kreacji poszukujących twórców z całego świata. HARMONOGRAM   Kuratorki: Jadwiga Majewska Katarzyna Bester Projekt jest realizowany ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Michał Ratajski

Michał Ratajski

Czy silnie zapatrzona w siebie sztuka nowoczesna potrzebuje jeszcze tradycji? Jeśli tak, to jak przebiega owa konfrontacja pokoleniowych doświadczeń i jakie korzyści płyną z niej dla obydwu stron? Poza tym, czym dokładnie jest tradycja w epoce twórczej, dla której nawet niedawna awangarda jest już klasyką? A nowe technologie, które kocha współczesna scena? Czy są tylko jej tłem, kolejnym zaśmiecającym ją gadżetem, czy raczej samowystarczalnym solistą, wypierającym z tejże sceny wdającego się z nim w romans aktora/tancerza? A może relacja ta wcale nie musi być antagonistyczna i w imię artystycznej kreacji możliwa jest miłosna symbioza? Podobnie wciąż pojawiające się ultimatum, czy teatr? czy taniec? Podczas gdy wybór ten dawno stracił już na swojej aktualności. Zjawiska takie jak teatr tańca, teatr fizyczny, czy po prostu performance już dawno zaanektowały obie te sztuki do swoich potrzeb. Wreszcie wpływy kulturowe, często rozumiane wyłącznie jako zderzenie dwóch obcych wizji, odmiennych paradygmatów sztuki. Czy w szeroko rozumianym tańcu współczesnym, praktycznym badaniu ruchu, znajdują swoje miejsca wspólne, unikatowy język interkulturowej komunikacji? We współczesnej sztuce szeroko rozumiana przestrzeń „pomiędzy” jest miejscem spotkania, inspiracji, konfrontacji, negocjacji, i wreszcie przekroczenia własnej, wielorako pojętej tożsamości. Jest niezbadanym  tyglem, w którym różne światy sztuki wchodzą w rozmaite interakcje, zderzają się ze sobą. Niekiedy ta kolizja jest tak silna, że struktura owych światów rozpada się a poszczególne elementy unoszą się niczym w próżni mieszając się. Ich nowe połączenia, zaskakujące konfiguracje tworzą nowe zjawiska, które zmieniają oblicze  współczesnej sztuki. II edycja Festiwalu KRoki ma na celu eksplorację owych przestrzeni „pomiędzy”. W centrum zainteresowania twórców edycji znajduje się taniec współczesny, ale z równą atencją przyglądniemy się innym sztukom, zjawiskom teatralnym i performatywnym, do których taniec na różny sposób przenika i z którymi taniec na różny sposób w przestrzeni „pomiędzy” się spotyka. Z jednej strony chcemy pokazać taniec jako swoistą przestrzeń graniczną, w której dokonuje się, pod różnymi warunkami, wymiana pomiędzy przeszłością a nowoczesnością, sztuką a nowymi technologiami, tańcem a performancem, wreszcie między kulturą własną a spojrzeniem na daną kwestię „innego”. Z drugiej strony twórcy edycji  chcą odsłonić tajemnicze i  niezwykłe miejsca zderzenia owych konkretnych światów, w wyniku której to kolizji poszczególne sztuki ( w tym także i taniec) tracą swoją definicyjną tożsamość na rzecz wieloznaczności formy czy współtworząc nowy język artystycznej ekspresji. Zaproponowane światy i ich konfrontacje, będąc przestrzenią szczególnej kreatywności, poruszają jednocześnie kluczowe problemy współczesnego tańca zarówno w jego lokalnym, polskim, a nawet regionalnym wymiarze oraz odnoszą się do najaktualniejszej debaty prowadzonej przez teoretyków i praktyków na polu europejskim i światowym. Stąd II edycja Festiwalu KRoki w sposób naturalny ewoluuje w kierunku wydarzenia międzynarodowego. Twórcy festiwalu konsekwentnie realizują przyświecający im od początku cel powołania do życia wydarzenia kulturalnego, które  wprowadziło by sztukę tańca w przestrzeń kulturalną Krakowa. Festiwalu będącego istotną przestrzenią inspiracji dla rozwoju tańca współczesnego w Polsce. Wydarzenia, które wciela w życie koncepcje stworzenia w przestrzeni Małopolskiego Ogrodu Sztuki punktu spotkania ale także i kreacji poszukujących twórców z całego świata. HARMONOGRAM   Kuratorki: Jadwiga Majewska Katarzyna Bester Projekt jest realizowany ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Agata Maszkiewicz

Agata Maszkiewicz

Czy silnie zapatrzona w siebie sztuka nowoczesna potrzebuje jeszcze tradycji? Jeśli tak, to jak przebiega owa konfrontacja pokoleniowych doświadczeń i jakie korzyści płyną z niej dla obydwu stron? Poza tym, czym dokładnie jest tradycja w epoce twórczej, dla której nawet niedawna awangarda jest już klasyką? A nowe technologie, które kocha współczesna scena? Czy są tylko jej tłem, kolejnym zaśmiecającym ją gadżetem, czy raczej samowystarczalnym solistą, wypierającym z tejże sceny wdającego się z nim w romans aktora/tancerza? A może relacja ta wcale nie musi być antagonistyczna i w imię artystycznej kreacji możliwa jest miłosna symbioza? Podobnie wciąż pojawiające się ultimatum, czy teatr? czy taniec? Podczas gdy wybór ten dawno stracił już na swojej aktualności. Zjawiska takie jak teatr tańca, teatr fizyczny, czy po prostu performance już dawno zaanektowały obie te sztuki do swoich potrzeb. Wreszcie wpływy kulturowe, często rozumiane wyłącznie jako zderzenie dwóch obcych wizji, odmiennych paradygmatów sztuki. Czy w szeroko rozumianym tańcu współczesnym, praktycznym badaniu ruchu, znajdują swoje miejsca wspólne, unikatowy język interkulturowej komunikacji? We współczesnej sztuce szeroko rozumiana przestrzeń „pomiędzy” jest miejscem spotkania, inspiracji, konfrontacji, negocjacji, i wreszcie przekroczenia własnej, wielorako pojętej tożsamości. Jest niezbadanym  tyglem, w którym różne światy sztuki wchodzą w rozmaite interakcje, zderzają się ze sobą. Niekiedy ta kolizja jest tak silna, że struktura owych światów rozpada się a poszczególne elementy unoszą się niczym w próżni mieszając się. Ich nowe połączenia, zaskakujące konfiguracje tworzą nowe zjawiska, które zmieniają oblicze  współczesnej sztuki. II edycja Festiwalu KRoki ma na celu eksplorację owych przestrzeni „pomiędzy”. W centrum zainteresowania twórców edycji znajduje się taniec współczesny, ale z równą atencją przyglądniemy się innym sztukom, zjawiskom teatralnym i performatywnym, do których taniec na różny sposób przenika i z którymi taniec na różny sposób w przestrzeni „pomiędzy” się spotyka. Z jednej strony chcemy pokazać taniec jako swoistą przestrzeń graniczną, w której dokonuje się, pod różnymi warunkami, wymiana pomiędzy przeszłością a nowoczesnością, sztuką a nowymi technologiami, tańcem a performancem, wreszcie między kulturą własną a spojrzeniem na daną kwestię „innego”. Z drugiej strony twórcy edycji  chcą odsłonić tajemnicze i  niezwykłe miejsca zderzenia owych konkretnych światów, w wyniku której to kolizji poszczególne sztuki ( w tym także i taniec) tracą swoją definicyjną tożsamość na rzecz wieloznaczności formy czy współtworząc nowy język artystycznej ekspresji. Zaproponowane światy i ich konfrontacje, będąc przestrzenią szczególnej kreatywności, poruszają jednocześnie kluczowe problemy współczesnego tańca zarówno w jego lokalnym, polskim, a nawet regionalnym wymiarze oraz odnoszą się do najaktualniejszej debaty prowadzonej przez teoretyków i praktyków na polu europejskim i światowym. Stąd II edycja Festiwalu KRoki w sposób naturalny ewoluuje w kierunku wydarzenia międzynarodowego. Twórcy festiwalu konsekwentnie realizują przyświecający im od początku cel powołania do życia wydarzenia kulturalnego, które  wprowadziło by sztukę tańca w przestrzeń kulturalną Krakowa. Festiwalu będącego istotną przestrzenią inspiracji dla rozwoju tańca współczesnego w Polsce. Wydarzenia, które wciela w życie koncepcje stworzenia w przestrzeni Małopolskiego Ogrodu Sztuki punktu spotkania ale także i kreacji poszukujących twórców z całego świata. HARMONOGRAM   Kuratorki: Jadwiga Majewska Katarzyna Bester Projekt jest realizowany ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Teksty

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close