Justyna Jasłowska – artystka działająca w obszarze tańca współczesnego, choreografii, performansu i nowych mediów. W latach 2004-2010 tancerka Teatru Maat Projekt oraz francuskiej grupy Campagne Le Sablier. Organizatorka i współtwórczyni Maat Festival (2010), inicjatorka i koordynatorka działającej w Lublinie w Pracovnii OFF (2007-2009).
Magister socjologii, studiowała również kulturoznawstwo. Ukończyła także fizjoterapię na Uniwersytecie Medycznym w Lublinie. Jest również instruktorem piletesu I i II stopnia. W wielu technikach tańca i pracy z ciałem – tj. butō i taniec współczesny, Body Mind Centering®, Authentic Movement, GaGa − szkoliła się jako uczestniczka wielu warsztatów i programów tanecznych w Polsce i za granicą. Tańca butō uczyła się w trakcie warsztatów pod okiem takich twórców, jak Sylwia Hanff, Atsushi Takenouchi, Daisuke Yoshimoto i Katsura Kan. Trenowała również kung-fu, styl modliszki.
Artystka od początku istnienia grupy związana była z Teatrem Maat Projekt (2004-2011). Brała udział we wszystkich najważniejszych działaniach Teatru.Występowała m.in. w spektaklach My (Requiem) z 2008 i Wake up in the evening (2010), pokazywanym w ramach Polskiej Platformy Tańca 2010.
Współpracowała z Teatrem Ciała Limen Sylwii Hanff − od 2006 roku tańczyła w spektaklach Limbus − złośliwie tajemniczy świat, Ukiyo − przepływający świat (2008) oraz z Campagne La Sablier − od 2005 roku, występowała w spektaklu Gaspards. Enant’s suvage w reżyserii Pascala Dubois, na deskach teatrów we Francji i Rumunii i brała wielokrotnie udział w plenerowych akcjach teatralnych Kacpry w Polsce, Francji, Rumunii, Afryce.
Artystka tworzy własne choreografie, tj. Spirale (2009), Kill Bill vol.0 (2010), Sztuka pływania (2010), November (2011), Bye, bye kitty (2012), Sorry.I don’t like to be killed (2014). Spektakle Sztuka pływania i November, zrealizowane w estetyce tańca konceptualnego, zostały zakwalifikowany do udziału w Baltic Movement Contest 2011 i 2012.
Współpracuje z wieloma artystami − w 2009 roku wystąpiła z epizodem w spektaklu lubelskiego teatru tańca Jesień Vivaldiego /4 pory roku metamorfozy lubelskie, w maju 2009 roku stworzyła duet z Dolarem, twórcą muzyki hip-hop, raperem, wielokrotnym mistrzem freestyle’u). W czerwcu 2010 występowała w spektaklu-akcji Przesilenie letnie w reżyserii Zorki Wollny w choreografii Magdy Przybysz podczas Malta Festivalu. W czerwcu 2013 roku powstał spektakl Josephine Baker. Rytmy oporu stworzony we współpracy z muzykiem Marcinem Dymiterem (Emiter) oraz artystą wizualnym Ludomirem Franczakiem. Premiera odbyła się poczas Lubelskiej Nocy Kultury i została uznana za jedno z trzech najciekawszych wydarzeń. Praca była prezentowana m.in. podczas konferencji Aerowaves w Lublinie w 2014 roku.
Podczas XVII Miedzynarodowych Spotkań Teatrów Tańca w Lublinie w listopadzie 2013 roku odbyła się premiera akcji performatywnej … and we will have danced together, która powstała we współpracy z muzykiem eksperymentalnym Robertem Curgenvenem oraz artystą wizualnym Ludomirem Franczakiem. Akcja nawiązywała do krytycznych prac Judson Dance Theater powstałych w Nowym Jorku w latach 1962-64.
Od 2014 roku współpracuje z włoską choreografką i tancerką Elisabettą Consonni. W marcu 2014 roku wystąpiła w spektaklu w reżyserii i choreografii Consonni Ergonomic excursion: We want to become architecture. Praca była prezentowana podczas Identity. Move! w Lublinie oraz na Miedzynarodowym Festiwalu Konfrontacje Teatralne w Lublinie (2014).
Stypendystka edukacyjnego programu tanecznego dla młodych choreografów Alternatywna Akademia Tańca w ramach projektu Stary Browar Nowy Taniec, koordynowanego przez Joannę Leśnierowską. Dzięki AAT pracowała w systemie coaching project z wybitnymi osobowościami sztuki tańca, tj. Arkadi Zaides, Hooman Sharifi, Ria Hagler, Jozef Fruček, Stephanie Cumming, Chris Harring, Peter Pleyer, Simone Aughterlony, Isabelle Schad, Johnattan Burrows, Bruno Pocheron i Phillippe Blanchard.
W 2011 została rezydentką programu „Rezydencja/Premiera” w Gdańskim Klubie „Żak”. W ramach rezydencji pod opieką Wojciecha Mochnieja przygotowała spektakl November, którego premiera odbyła się w październiku 2011 roku.
W 2014 roku otrzymała stypendium artystyczne Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w dziedzinie taniec. W ramach stypendium zrealizowała spektakl Sorry.I don’t like to be killed, którego premiera odbyła się w czerwcu 2014 roku w Lublinie.
Jest również autorką wszystkich choreografii i spektakli grupy Dziecięcy Teatr Tańca działającej przy Dzielnicowym Domu Kultury „Węglin” w Lublinie. W czerwcu 2013 roku odbył się tam premierowy pokaz solowego spektaklu Bolero. Remix w choreografii Justyny Jasłowskiej w wykonaniu Agaty Janczak, członkini Grupy Teatru Tańca działającej w DDK„Węglin”. Praca nawiązywała do słynnej choreografii Bolero w wykonaniu Sylvie Guillem.
W sierpniu 2014 roku w Lublinie podczas miesięcznej rezydencji w ramach programu LSS Residencies pracowała z dojrzałymi kobietami, amatorkami i stworzyła z ich udziałem spektakl-instalację Pod pretekstem tańca dotykający tematu pamięci miejsca i tożsamości lokalnej.
Od kilku lat jest choreografem Lubelskich Czaderek, grupy taneczno-performerskiej kobiet dojrzałych. Zajmuje się także regularną edukacją artystyczną dzieci, młodzieży i seniorów z zakresu tańca współczesnego i mprowizacji.
Od 2008 roku prowadzi warsztaty taneczno-choreograficzne oraz improwizacji w oparciu o własne doświadczenia sceniczne i performerskie, łącząc z nimi zdobyte umiejętności na polu tańca. Prowadzi również warsztaty w oparciu o wiedzę fizjoterapeutyczną skierowane głównie do tancerzy.
![](https://taniecpolska.pl/wp-content/uploads/files/gfx/max/90839bd31774dec47ab38a8ee337b047-538x430.jpeg)
![](https://taniecpolska.pl/wp-content/uploads/files/gfx/max/81ba19f023fef3082a3aa0860d17512f-645x430.jpeg)
![](https://taniecpolska.pl/wp-content/uploads/files/gfx/max/2d68f8f4a4b4925dea6db93c5babaa3c-645x430.jpeg)
![](https://taniecpolska.pl/wp-content/uploads/files/gfx/max/781917c5eb79dacfb2cd34d7c647e3ba-645x430.jpeg)
![](https://taniecpolska.pl/wp-content/uploads/files/gfx/max/88af8390594a2a769a2b9a78c3765d94-645x430.jpeg)
![](https://taniecpolska.pl/wp-content/uploads/files/gfx/max/a4641c167ae2e32dafb24ab96bd8d851-538x430.jpeg)
![](https://taniecpolska.pl/wp-content/uploads/files/gfx/max/4173dfc85a9c481718c2f7d185e2ad08-287x430.jpeg)
![](https://taniecpolska.pl/wp-content/uploads/files/gfx/max/1fd5901b4b0973c00774866eee6924b2-430x430.jpeg)
![](https://taniecpolska.pl/wp-content/uploads/files/gfx/max/b87f7d3e88c2f8f71561adc0d89b9a0c-287x430.jpeg)
![](https://taniecpolska.pl/wp-content/uploads/files/gfx/max/2db3f767ca102ccb511af3bbd4416af4-644x430.jpeg)
![](https://taniecpolska.pl/wp-content/uploads/files/gfx/max/d1d6c01fd825915d43f5efcd09ebda12-644x430.jpeg)
![](https://taniecpolska.pl/wp-content/uploads/files/gfx/max/94b034c5625d81087225ae714bc82bfd.jpeg)
![](https://taniecpolska.pl/wp-content/uploads/files/gfx/max/78f5dc8adecadeb00816826de7782b08.jpeg)
![](https://taniecpolska.pl/wp-content/uploads/files/gfx/max/78a7203186f4af0fb42460c0fa5db739-287x430.jpeg)
![](https://taniecpolska.pl/wp-content/uploads/files/gfx/max/b28b268d8e895dd6ddc09ea4cca9664f-287x430.jpeg)
![](https://taniecpolska.pl/wp-content/uploads/files/gfx/max/de3a7d30ec9685cf21b5a9d9a506d1d5-645x430.jpeg)
![](https://taniecpolska.pl/wp-content/uploads/files/gfx/max/17054b0a164566cb6e38039f15655643-287x430.jpeg)
![](https://taniecpolska.pl/wp-content/uploads/files/gfx/max/d4e9352ab2589059bb791e479eb90430-645x430.jpeg)