Ludzie tańca

Zdjęcie: Anna Maria Krysiak

Fot. z archiwum artystki.

Wersja do druku

Udostępnij

Anna Maria Krysiak – tancerka, choreografka, pedagog. Absolwentka Państwowej Szkoły Baletowej w Poznaniu. 

 

W  1990-1992 pracowała w Teatrze Wielkim im. St. Moniuszki w Poznaniu. W latach 1992-2005 była tancerką Śląskiego Teatru Tańca. Występowała  w choreografiach wielu artystów m.in.: Jacka Łumińskiego, Anny Sokolov Conrada Drzewieckiego, Avi Kaisera (Batsheva Dance Company), Melissy Monteros, Mariusza Olszewskiego, Paula Claydena (DV8), Marka Haima, Davida Dorfmana, Stephana Brinkmana ( Pina Bausch Theatre). Brała udział w projekcie Battery Dance Company ( USA ) z udziałem  Cracow Klezmer Band. 

 

Jako pedagog współpracowała ze Ogólnokształcącą Szkołą Baletową w Bytomiu, Swarthmore College, Salt Lake City University, Mary University  oraz  University of Calgary. Prowadziła warsztaty tańca współczesnego na wielu festiwalach w Polsce i w Europie oraz Indiach, USA i Kanadzie. W 2000 r. otrzymała medal  im. Karola Szymanowskiego 200-lecia baletu  polskiego za wybitny wkład w rozwój sztuki tanecznej, przyznany przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

 

W latach 2004-2008 współpracowała z W&M Physical Theatre( Kanada). W latach 2006-2008 była choreografem  i  tancerką w Theatre Junction at the Grand (Calgary/Kanada). 

 

Od 2009 roku pracuje jako niezależny choreograf, tancerz i pedagog  tańca współczesnego współtworząc  projekty artystyczne zarówno w Polsce jak i poza granicami. Nieprzerwanie od tego czasu współpracuje z reżyserami teatralnymi, co wzbogaciło jej doświadczenia i język artystyczny.

 

Jest autorką choreografii Apie mus dla Aura Dance Theatre (Kowno, Litwa). Współpracowała z Mariuszem Trelińskim przy realizacji opery Król Roger, wystąpiła także w operze Latający Holender (obie realizacje w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej).

 

Wzięła udział w spektaklach Between  oraz Slow Man  w reżyserii Mai Kleczewskiej. Wystąpiła w operach Medea oraz Moby Dick w reżyserii Barbary Wysockiej.  Tańczyła  w Barocco Anny Godowskiej, Melancholia bez Villas Tomasza Wygody (Teatr Nowy w Łodzi, 2015), Potępieniu Fausta w reżyserii Maciej Prusa i choreografii Jacka Przybyłowicza.

 

Od 2014 współpracuje jako choreograf z reżyserem Wojtkiem Klemmem. Wspólnie zrealizowali Antygonę (Lucerne Theatre), Czyż nie dobija się koni (Horage Mccoya – Harward Univercity Cambrige), oraz Świętą Joannę Szlachtuzów(Teatr Bogusławskiego w Kaliszu). Była tancerką i asystentką w spektaklu Jana Komasy pt.: Ksenofonia (Malta Festival Poznań 2016).

 

Styl ruchu Anny Krysiak powstawał na bazie wieloletniego doświadczenia pracy w Śląskim Teatrze Tańca oraz pracy z wieloma pedagogami i choreografami z Europy, Kanady, Anglii i USA. Jej styl jest wynikiem własnych badań  nad  możliwościami

ciała człowieka. Kładzie  nacisk na wykorzystanie  naturalnych  impulsów oraz ciężaru ciała, swobodnego przepływu  energii i  wykorzystania pędu, zawieszeń w tym balansowania miedzy stanem  równowagi a upadkiem.

Fot. z archiwum artystki.

powiązane

Wydarzenia

Bibliografia

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close