Spektakle

Bytom/to nie jest festiwal 2015: Polski Teatr Tańca „Volta” – chor. Andrzej Adamczak i „Open field”– chor. Nadar Rosano

Zdjęcie: Bytom/to nie jest festiwal 2015: Polski Teatr Tańca „Volta” – chor. Andrzej Adamczak i „Open field”– chor. Nadar Rosano

Volta. Fot. Maciej Zakrzewski

Wersja do druku

Udostępnij

W ramach „to nie jest festiwal 2015” Bytomski Teatr Tańca i Ruchu ROZBARK zaprasza na pokaz dwóch spektakli Polskiego Teatru Tańca: Volta (chor. Andrzej Adamczak) i Open field (chor. Nadar Rosano).

Volta

Volta nie ma zwartego scenariusza, jest zbiorem scen, których temat oscyluje wokół wykluczenia jednostki przez grupę, prób wchodzenia w większą zbiorowość oraz stopniowej indywidualizacji jej członków. Adamczak podjął próbę odczytania motywacji, jakie towarzyszą ludziom podczas podejmowania istotnych dla nich decyzji. Do sukcesu spektaklu przyczynił się szereg młodych tancerzy i tancerek. Na scenie zobaczyć można Urszulę Bernat-Jałochę, która w ubiegłym roku rozszerzyła swoją działalność o przygotowywanie autorskiej choreografii; Artura Bieńkowskiego – fascynata performansu; Paulinę Jakim oraz Zbigniewa Kociębę znanych gdańskiej publiczności z Ogólnopolskiego Konkursu Baletowego; Kornelię Lech – Finalistkę XVI Ogólnopolskiego Konkursu Tańca im. Wojciecha Wiesiołowskiego w Gdańsku; Pawła Malickiego – stypendystę programu Młoda Polska; Paulinę Wycichowską – laureatkę Nagrody Miasta Poznania dla Młodych Twórców, a także reprezentantkę Polski w projekcie Pointe To Point organizowanym przez ASEF Asia – Europe Foundation; Marcina Motyla, który podjął pracę z Polskim Teatrem Tańca w sezonie 2011/2012.

Z recenzji:

„Wyrazisty, precyzyjny i doskonale zatańczony – kto nie był na premierze Volty Polskiego Teatru tańca w choreografii Andrzeja Adamczaka – powinien żałować! Doskonały spektakl, doskonały taniec, wspaniała muzyka i świetne kostiumy – Polski Teatr Tańca w najwyższej formie.”

Lilia Łada o Volcie, „Codzienny Poznań”

„Andrzej Adamczak zaproponował bardzo wyrazisty język ruchu: mocny, chwilami wręcz siłowy. Ale nie brakuje też scen lirycznych, wtedy ruch nabiera cech miękkości, staje się bardziej subtelny i wyrafinowany. […] Z wielkim uznaniem, a momentami wręcz zachwytem, patrzyłem na zespół Polskiego Teatru Tańca, który niezwykle precyzyjnie, a zarazem emocjonalnie realizował skomplikowane, by nie powiedzieć karkołomne, układy ruchowe.”

Stefan Drajewski o Volcie, „Głos Wielkopolski”

choreografia: Andrzej Adamczak

wykonanie: Urszula Bernat-Jałocha, Artur Bieńkowski, Paulina Jaksim, Zbigniew Kocięba, Kornelia Lech, Paweł Malicki, Marcin Motyl, Paulina Wycichowska

muzyka: Iwo Borkowicz

kostiumy: Mariusz Szmytkowski

Spektakl został zrealizowany we współpracy Instytutu Muzyki i Tańca w ramach programu Agon. Program zamówień kompozytorsko-choreograficznych.

premiera: 7-8.12.2013, MP2 Poznań

czas trwania: 60 min.

Open field

Relacje między ludźmi tworzą z jednej strony zamknięte, ograniczające przestrzenie, a z drugiej otwarte pola, w których człowiek może szukać nowych sposobów wyróżnienia się, oczyszczenia swojej tożsamości w obliczu wspólnoty, której jest częścią. Spektakl Open field będzie próbą nakreślenia granic wolności jednostki w społeczeństwie. Artyści szukają odpowiedzi na pytania, jak można poszerzyć granice wyznaczane przez zbiorowość i co się stanie, gdy wszelkie społeczne normy zostaną zerwane.

Teaser

Choreografia: Nadar Rosano
Muzyka: Arvo Pärt, Mogwai, The xx, M83
Kostiumy: Adriana Cygankiewicz
Obsada: Andrzej Adamczak, Karina Adamczak-Kasprzak, Agata Ambrozińska-Rachuta, Fabian Fejdasz, Agnieszka Fertała, Paulina Jaksim, Jerzy Kaźmierczak, Zbigniew Kocięba, Katarzyna Kulmińska, Marcin Motyl, Adrian Radwański, Katarzyna Rzetelska
Realizacja światła: Mariusz Porada, Przemysław Gapczyński
Realizacja dźwięku: Zuzanna Majewska, Mateusz Rogaliński
Inspicjent: Mariola Hendrykowska
Kierownik zespołu artystycznego: Anna Gruszka
Kierownik techniczny: Grzegorz Okupniak
Organizacja produkcji: Katarzyna Anioła
Premiera: 19 i 20 września 2014, MP2 na Międzynarodowych Targach Poznańskich

Nadar Rosano jest niezależnym tancerzem, choreografem i pedagogiem. Od kilku lat tworzy, wspierane przez Izraelskie Ministerstwo Kultury i Nauki, projekty taneczne, które prezentowane były w Izraelu oraz w USA, Niemczech, Hiszpanii, Holandii, Serbii, Bułgarii, Litwy, Portugalii, Polsce oraz w Korei. Jego spektakle były wielokrotnie wyróżniane m.in. na międzynarodowych konkursach tańca w Hanowerze, Düsseldorfie, Ludwigshafen i Belgradzie. W 2013 roku został nagrodzony stypendium duńskiej fundacji sztuki, która wsparła jego rozwój choreograficzny w Berlinie. Nadar Rosano współpracuje także z Izraelską Akademią Tańca. Jako pedagog prowadzi zajęcia w technikach contemporary i release w Izraelu i w Europie. Kilkakrotnie gościł w Polsce, m.in. na organizowanym przez Polski Teatr Tańca wydarzeniu Dancing Poznań. W 2013 roku Nadar został zaproszony przez Teatr Odeon w Bukareszcie do stworzenia pełnowieczorowego, solowego spektaklu dla światowej sławy tancerza, Răzvana Mazilu. W czerwcu 2014 roku premierę miał spektakl jego autorstwa, Out In The Line Up stworzony dla Teatru Tańca Zawirowania w Warszawie.

Spektakl Open field został zrealizowany we współpracy z Instytutem Muzyki i Tańca w ramach programu Zamówienia choreograficzne 2014.

IMIT (miniaturka)

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

MKiDN dofinansowanie (miniaturka)

Bilety: 15 zł ulgowy; 20 zł normalny. Karnety: 80 zł ulgowy; 100 zł normalny. Uczestnikom warsztatów przysługują bilety ulgowe. Wszystkie miejsca nienumerowane.

powiązane

Ludzie

Paulina Wycichowska

Paulina Wycichowska

W ramach „to nie jest festiwal 2015” Bytomski Teatr Tańca i Ruchu ROZBARK zaprasza na pokaz dwóch spektakli Polskiego Teatru Tańca: Volta (chor. Andrzej Adamczak) i Open field (chor. Nadar Rosano). Volta Volta nie ma zwartego scenariusza, jest zbiorem scen, których temat oscyluje wokół wykluczenia jednostki przez grupę, prób wchodzenia w większą zbiorowość oraz stopniowej indywidualizacji jej członków. Adamczak podjął próbę odczytania motywacji, jakie towarzyszą ludziom podczas podejmowania istotnych dla nich decyzji. Do sukcesu spektaklu przyczynił się szereg młodych tancerzy i tancerek. Na scenie zobaczyć można Urszulę Bernat-Jałochę, która w ubiegłym roku rozszerzyła swoją działalność o przygotowywanie autorskiej choreografii; Artura Bieńkowskiego – fascynata performansu; Paulinę Jakim oraz Zbigniewa Kociębę znanych gdańskiej publiczności z Ogólnopolskiego Konkursu Baletowego; Kornelię Lech – Finalistkę XVI Ogólnopolskiego Konkursu Tańca im. Wojciecha Wiesiołowskiego w Gdańsku; Pawła Malickiego – stypendystę programu Młoda Polska; Paulinę Wycichowską – laureatkę Nagrody Miasta Poznania dla Młodych Twórców, a także reprezentantkę Polski w projekcie Pointe To Point organizowanym przez ASEF Asia – Europe Foundation; Marcina Motyla, który podjął pracę z Polskim Teatrem Tańca w sezonie 2011/2012. Z recenzji: „Wyrazisty, precyzyjny i doskonale zatańczony – kto nie był na premierze Volty Polskiego Teatru tańca w choreografii Andrzeja Adamczaka – powinien żałować! Doskonały spektakl, doskonały taniec, wspaniała muzyka i świetne kostiumy – Polski Teatr Tańca w najwyższej formie.” Lilia Łada o Volcie, „Codzienny Poznań” „Andrzej Adamczak zaproponował bardzo wyrazisty język ruchu: mocny, chwilami wręcz siłowy. Ale nie brakuje też scen lirycznych, wtedy ruch nabiera cech miękkości, staje się bardziej subtelny i wyrafinowany. […] Z wielkim uznaniem, a momentami wręcz zachwytem, patrzyłem na zespół Polskiego Teatru Tańca, który niezwykle precyzyjnie, a zarazem emocjonalnie realizował skomplikowane, by nie powiedzieć karkołomne, układy ruchowe.” Stefan Drajewski o Volcie, „Głos Wielkopolski” choreografia: Andrzej Adamczak wykonanie: Urszula Bernat-Jałocha, Artur Bieńkowski, Paulina Jaksim, Zbigniew Kocięba, Kornelia Lech, Paweł Malicki, Marcin Motyl, Paulina Wycichowska muzyka: Iwo Borkowicz kostiumy: Mariusz Szmytkowski Spektakl został zrealizowany we współpracy Instytutu Muzyki i Tańca w ramach programu Agon. Program zamówień kompozytorsko-choreograficznych. premiera: 7-8.12.2013, MP2 Poznań czas trwania: 60 min. Open field Relacje między ludźmi tworzą z jednej strony zamknięte, ograniczające przestrzenie, a z drugiej otwarte pola, w których człowiek może szukać nowych sposobów wyróżnienia się, oczyszczenia swojej tożsamości w obliczu wspólnoty, której jest częścią. Spektakl Open field będzie próbą nakreślenia granic wolności jednostki w społeczeństwie. Artyści szukają odpowiedzi na pytania, jak można poszerzyć granice wyznaczane przez zbiorowość i co się stanie, gdy wszelkie społeczne normy zostaną zerwane. Teaser Choreografia: Nadar Rosano Muzyka: Arvo Pärt, Mogwai, The xx, M83 Kostiumy: Adriana Cygankiewicz Obsada: Andrzej Adamczak, Karina Adamczak-Kasprzak, Agata Ambrozińska-Rachuta, Fabian Fejdasz, Agnieszka Fertała, Paulina Jaksim, Jerzy Kaźmierczak, Zbigniew Kocięba, Katarzyna Kulmińska, Marcin Motyl, Adrian Radwański, Katarzyna Rzetelska Realizacja światła: Mariusz Porada, Przemysław Gapczyński Realizacja dźwięku: Zuzanna Majewska, Mateusz Rogaliński Inspicjent: Mariola Hendrykowska Kierownik zespołu artystycznego: Anna Gruszka Kierownik techniczny: Grzegorz Okupniak Organizacja produkcji: Katarzyna Anioła Premiera: 19 i 20 września 2014, MP2 na Międzynarodowych Targach Poznańskich Nadar Rosano jest niezależnym tancerzem, choreografem i pedagogiem. Od kilku lat tworzy, wspierane przez Izraelskie Ministerstwo Kultury i Nauki, projekty taneczne, które prezentowane były w Izraelu oraz w USA, Niemczech, Hiszpanii, Holandii, Serbii, Bułgarii, Litwy, Portugalii, Polsce oraz w Korei. Jego spektakle były wielokrotnie wyróżniane m.in. na międzynarodowych konkursach tańca w Hanowerze, Düsseldorfie, Ludwigshafen i Belgradzie. W 2013 roku został nagrodzony stypendium duńskiej fundacji sztuki, która wsparła jego rozwój choreograficzny w Berlinie. Nadar Rosano współpracuje także z Izraelską Akademią Tańca. Jako pedagog prowadzi zajęcia w technikach contemporary i release w Izraelu i w Europie. Kilkakrotnie gościł w Polsce, m.in. na organizowanym przez Polski Teatr Tańca wydarzeniu Dancing Poznań. W 2013 roku Nadar został zaproszony przez Teatr Odeon w Bukareszcie do stworzenia pełnowieczorowego, solowego spektaklu dla światowej sławy tancerza, Răzvana Mazilu. W czerwcu 2014 roku premierę miał spektakl jego autorstwa, Out In The Line Up stworzony dla Teatru Tańca Zawirowania w Warszawie. Spektakl Open field został zrealizowany we współpracy z Instytutem Muzyki i Tańca w ramach programu Zamówienia choreograficzne 2014. Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Bilety: 15 zł ulgowy; 20 zł normalny. Karnety: 80 zł ulgowy; 100 zł normalny. Uczestnikom warsztatów przysługują bilety ulgowe. Wszystkie miejsca nienumerowane.

Andrzej Adamczak

Andrzej Adamczak

W ramach „to nie jest festiwal 2015” Bytomski Teatr Tańca i Ruchu ROZBARK zaprasza na pokaz dwóch spektakli Polskiego Teatru Tańca: Volta (chor. Andrzej Adamczak) i Open field (chor. Nadar Rosano). Volta Volta nie ma zwartego scenariusza, jest zbiorem scen, których temat oscyluje wokół wykluczenia jednostki przez grupę, prób wchodzenia w większą zbiorowość oraz stopniowej indywidualizacji jej członków. Adamczak podjął próbę odczytania motywacji, jakie towarzyszą ludziom podczas podejmowania istotnych dla nich decyzji. Do sukcesu spektaklu przyczynił się szereg młodych tancerzy i tancerek. Na scenie zobaczyć można Urszulę Bernat-Jałochę, która w ubiegłym roku rozszerzyła swoją działalność o przygotowywanie autorskiej choreografii; Artura Bieńkowskiego – fascynata performansu; Paulinę Jakim oraz Zbigniewa Kociębę znanych gdańskiej publiczności z Ogólnopolskiego Konkursu Baletowego; Kornelię Lech – Finalistkę XVI Ogólnopolskiego Konkursu Tańca im. Wojciecha Wiesiołowskiego w Gdańsku; Pawła Malickiego – stypendystę programu Młoda Polska; Paulinę Wycichowską – laureatkę Nagrody Miasta Poznania dla Młodych Twórców, a także reprezentantkę Polski w projekcie Pointe To Point organizowanym przez ASEF Asia – Europe Foundation; Marcina Motyla, który podjął pracę z Polskim Teatrem Tańca w sezonie 2011/2012. Z recenzji: „Wyrazisty, precyzyjny i doskonale zatańczony – kto nie był na premierze Volty Polskiego Teatru tańca w choreografii Andrzeja Adamczaka – powinien żałować! Doskonały spektakl, doskonały taniec, wspaniała muzyka i świetne kostiumy – Polski Teatr Tańca w najwyższej formie.” Lilia Łada o Volcie, „Codzienny Poznań” „Andrzej Adamczak zaproponował bardzo wyrazisty język ruchu: mocny, chwilami wręcz siłowy. Ale nie brakuje też scen lirycznych, wtedy ruch nabiera cech miękkości, staje się bardziej subtelny i wyrafinowany. […] Z wielkim uznaniem, a momentami wręcz zachwytem, patrzyłem na zespół Polskiego Teatru Tańca, który niezwykle precyzyjnie, a zarazem emocjonalnie realizował skomplikowane, by nie powiedzieć karkołomne, układy ruchowe.” Stefan Drajewski o Volcie, „Głos Wielkopolski” choreografia: Andrzej Adamczak wykonanie: Urszula Bernat-Jałocha, Artur Bieńkowski, Paulina Jaksim, Zbigniew Kocięba, Kornelia Lech, Paweł Malicki, Marcin Motyl, Paulina Wycichowska muzyka: Iwo Borkowicz kostiumy: Mariusz Szmytkowski Spektakl został zrealizowany we współpracy Instytutu Muzyki i Tańca w ramach programu Agon. Program zamówień kompozytorsko-choreograficznych. premiera: 7-8.12.2013, MP2 Poznań czas trwania: 60 min. Open field Relacje między ludźmi tworzą z jednej strony zamknięte, ograniczające przestrzenie, a z drugiej otwarte pola, w których człowiek może szukać nowych sposobów wyróżnienia się, oczyszczenia swojej tożsamości w obliczu wspólnoty, której jest częścią. Spektakl Open field będzie próbą nakreślenia granic wolności jednostki w społeczeństwie. Artyści szukają odpowiedzi na pytania, jak można poszerzyć granice wyznaczane przez zbiorowość i co się stanie, gdy wszelkie społeczne normy zostaną zerwane. Teaser Choreografia: Nadar Rosano Muzyka: Arvo Pärt, Mogwai, The xx, M83 Kostiumy: Adriana Cygankiewicz Obsada: Andrzej Adamczak, Karina Adamczak-Kasprzak, Agata Ambrozińska-Rachuta, Fabian Fejdasz, Agnieszka Fertała, Paulina Jaksim, Jerzy Kaźmierczak, Zbigniew Kocięba, Katarzyna Kulmińska, Marcin Motyl, Adrian Radwański, Katarzyna Rzetelska Realizacja światła: Mariusz Porada, Przemysław Gapczyński Realizacja dźwięku: Zuzanna Majewska, Mateusz Rogaliński Inspicjent: Mariola Hendrykowska Kierownik zespołu artystycznego: Anna Gruszka Kierownik techniczny: Grzegorz Okupniak Organizacja produkcji: Katarzyna Anioła Premiera: 19 i 20 września 2014, MP2 na Międzynarodowych Targach Poznańskich Nadar Rosano jest niezależnym tancerzem, choreografem i pedagogiem. Od kilku lat tworzy, wspierane przez Izraelskie Ministerstwo Kultury i Nauki, projekty taneczne, które prezentowane były w Izraelu oraz w USA, Niemczech, Hiszpanii, Holandii, Serbii, Bułgarii, Litwy, Portugalii, Polsce oraz w Korei. Jego spektakle były wielokrotnie wyróżniane m.in. na międzynarodowych konkursach tańca w Hanowerze, Düsseldorfie, Ludwigshafen i Belgradzie. W 2013 roku został nagrodzony stypendium duńskiej fundacji sztuki, która wsparła jego rozwój choreograficzny w Berlinie. Nadar Rosano współpracuje także z Izraelską Akademią Tańca. Jako pedagog prowadzi zajęcia w technikach contemporary i release w Izraelu i w Europie. Kilkakrotnie gościł w Polsce, m.in. na organizowanym przez Polski Teatr Tańca wydarzeniu Dancing Poznań. W 2013 roku Nadar został zaproszony przez Teatr Odeon w Bukareszcie do stworzenia pełnowieczorowego, solowego spektaklu dla światowej sławy tancerza, Răzvana Mazilu. W czerwcu 2014 roku premierę miał spektakl jego autorstwa, Out In The Line Up stworzony dla Teatru Tańca Zawirowania w Warszawie. Spektakl Open field został zrealizowany we współpracy z Instytutem Muzyki i Tańca w ramach programu Zamówienia choreograficzne 2014. Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Bilety: 15 zł ulgowy; 20 zł normalny. Karnety: 80 zł ulgowy; 100 zł normalny. Uczestnikom warsztatów przysługują bilety ulgowe. Wszystkie miejsca nienumerowane.

Karina Adamczak-Kasprzak

Karina Adamczak-Kasprzak

W ramach „to nie jest festiwal 2015” Bytomski Teatr Tańca i Ruchu ROZBARK zaprasza na pokaz dwóch spektakli Polskiego Teatru Tańca: Volta (chor. Andrzej Adamczak) i Open field (chor. Nadar Rosano). Volta Volta nie ma zwartego scenariusza, jest zbiorem scen, których temat oscyluje wokół wykluczenia jednostki przez grupę, prób wchodzenia w większą zbiorowość oraz stopniowej indywidualizacji jej członków. Adamczak podjął próbę odczytania motywacji, jakie towarzyszą ludziom podczas podejmowania istotnych dla nich decyzji. Do sukcesu spektaklu przyczynił się szereg młodych tancerzy i tancerek. Na scenie zobaczyć można Urszulę Bernat-Jałochę, która w ubiegłym roku rozszerzyła swoją działalność o przygotowywanie autorskiej choreografii; Artura Bieńkowskiego – fascynata performansu; Paulinę Jakim oraz Zbigniewa Kociębę znanych gdańskiej publiczności z Ogólnopolskiego Konkursu Baletowego; Kornelię Lech – Finalistkę XVI Ogólnopolskiego Konkursu Tańca im. Wojciecha Wiesiołowskiego w Gdańsku; Pawła Malickiego – stypendystę programu Młoda Polska; Paulinę Wycichowską – laureatkę Nagrody Miasta Poznania dla Młodych Twórców, a także reprezentantkę Polski w projekcie Pointe To Point organizowanym przez ASEF Asia – Europe Foundation; Marcina Motyla, który podjął pracę z Polskim Teatrem Tańca w sezonie 2011/2012. Z recenzji: „Wyrazisty, precyzyjny i doskonale zatańczony – kto nie był na premierze Volty Polskiego Teatru tańca w choreografii Andrzeja Adamczaka – powinien żałować! Doskonały spektakl, doskonały taniec, wspaniała muzyka i świetne kostiumy – Polski Teatr Tańca w najwyższej formie.” Lilia Łada o Volcie, „Codzienny Poznań” „Andrzej Adamczak zaproponował bardzo wyrazisty język ruchu: mocny, chwilami wręcz siłowy. Ale nie brakuje też scen lirycznych, wtedy ruch nabiera cech miękkości, staje się bardziej subtelny i wyrafinowany. […] Z wielkim uznaniem, a momentami wręcz zachwytem, patrzyłem na zespół Polskiego Teatru Tańca, który niezwykle precyzyjnie, a zarazem emocjonalnie realizował skomplikowane, by nie powiedzieć karkołomne, układy ruchowe.” Stefan Drajewski o Volcie, „Głos Wielkopolski” choreografia: Andrzej Adamczak wykonanie: Urszula Bernat-Jałocha, Artur Bieńkowski, Paulina Jaksim, Zbigniew Kocięba, Kornelia Lech, Paweł Malicki, Marcin Motyl, Paulina Wycichowska muzyka: Iwo Borkowicz kostiumy: Mariusz Szmytkowski Spektakl został zrealizowany we współpracy Instytutu Muzyki i Tańca w ramach programu Agon. Program zamówień kompozytorsko-choreograficznych. premiera: 7-8.12.2013, MP2 Poznań czas trwania: 60 min. Open field Relacje między ludźmi tworzą z jednej strony zamknięte, ograniczające przestrzenie, a z drugiej otwarte pola, w których człowiek może szukać nowych sposobów wyróżnienia się, oczyszczenia swojej tożsamości w obliczu wspólnoty, której jest częścią. Spektakl Open field będzie próbą nakreślenia granic wolności jednostki w społeczeństwie. Artyści szukają odpowiedzi na pytania, jak można poszerzyć granice wyznaczane przez zbiorowość i co się stanie, gdy wszelkie społeczne normy zostaną zerwane. Teaser Choreografia: Nadar Rosano Muzyka: Arvo Pärt, Mogwai, The xx, M83 Kostiumy: Adriana Cygankiewicz Obsada: Andrzej Adamczak, Karina Adamczak-Kasprzak, Agata Ambrozińska-Rachuta, Fabian Fejdasz, Agnieszka Fertała, Paulina Jaksim, Jerzy Kaźmierczak, Zbigniew Kocięba, Katarzyna Kulmińska, Marcin Motyl, Adrian Radwański, Katarzyna Rzetelska Realizacja światła: Mariusz Porada, Przemysław Gapczyński Realizacja dźwięku: Zuzanna Majewska, Mateusz Rogaliński Inspicjent: Mariola Hendrykowska Kierownik zespołu artystycznego: Anna Gruszka Kierownik techniczny: Grzegorz Okupniak Organizacja produkcji: Katarzyna Anioła Premiera: 19 i 20 września 2014, MP2 na Międzynarodowych Targach Poznańskich Nadar Rosano jest niezależnym tancerzem, choreografem i pedagogiem. Od kilku lat tworzy, wspierane przez Izraelskie Ministerstwo Kultury i Nauki, projekty taneczne, które prezentowane były w Izraelu oraz w USA, Niemczech, Hiszpanii, Holandii, Serbii, Bułgarii, Litwy, Portugalii, Polsce oraz w Korei. Jego spektakle były wielokrotnie wyróżniane m.in. na międzynarodowych konkursach tańca w Hanowerze, Düsseldorfie, Ludwigshafen i Belgradzie. W 2013 roku został nagrodzony stypendium duńskiej fundacji sztuki, która wsparła jego rozwój choreograficzny w Berlinie. Nadar Rosano współpracuje także z Izraelską Akademią Tańca. Jako pedagog prowadzi zajęcia w technikach contemporary i release w Izraelu i w Europie. Kilkakrotnie gościł w Polsce, m.in. na organizowanym przez Polski Teatr Tańca wydarzeniu Dancing Poznań. W 2013 roku Nadar został zaproszony przez Teatr Odeon w Bukareszcie do stworzenia pełnowieczorowego, solowego spektaklu dla światowej sławy tancerza, Răzvana Mazilu. W czerwcu 2014 roku premierę miał spektakl jego autorstwa, Out In The Line Up stworzony dla Teatru Tańca Zawirowania w Warszawie. Spektakl Open field został zrealizowany we współpracy z Instytutem Muzyki i Tańca w ramach programu Zamówienia choreograficzne 2014. Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Bilety: 15 zł ulgowy; 20 zł normalny. Karnety: 80 zł ulgowy; 100 zł normalny. Uczestnikom warsztatów przysługują bilety ulgowe. Wszystkie miejsca nienumerowane.

Agata Ambrozińska-Rachuta

Agata Ambrozińska-Rachuta

W ramach „to nie jest festiwal 2015” Bytomski Teatr Tańca i Ruchu ROZBARK zaprasza na pokaz dwóch spektakli Polskiego Teatru Tańca: Volta (chor. Andrzej Adamczak) i Open field (chor. Nadar Rosano). Volta Volta nie ma zwartego scenariusza, jest zbiorem scen, których temat oscyluje wokół wykluczenia jednostki przez grupę, prób wchodzenia w większą zbiorowość oraz stopniowej indywidualizacji jej członków. Adamczak podjął próbę odczytania motywacji, jakie towarzyszą ludziom podczas podejmowania istotnych dla nich decyzji. Do sukcesu spektaklu przyczynił się szereg młodych tancerzy i tancerek. Na scenie zobaczyć można Urszulę Bernat-Jałochę, która w ubiegłym roku rozszerzyła swoją działalność o przygotowywanie autorskiej choreografii; Artura Bieńkowskiego – fascynata performansu; Paulinę Jakim oraz Zbigniewa Kociębę znanych gdańskiej publiczności z Ogólnopolskiego Konkursu Baletowego; Kornelię Lech – Finalistkę XVI Ogólnopolskiego Konkursu Tańca im. Wojciecha Wiesiołowskiego w Gdańsku; Pawła Malickiego – stypendystę programu Młoda Polska; Paulinę Wycichowską – laureatkę Nagrody Miasta Poznania dla Młodych Twórców, a także reprezentantkę Polski w projekcie Pointe To Point organizowanym przez ASEF Asia – Europe Foundation; Marcina Motyla, który podjął pracę z Polskim Teatrem Tańca w sezonie 2011/2012. Z recenzji: „Wyrazisty, precyzyjny i doskonale zatańczony – kto nie był na premierze Volty Polskiego Teatru tańca w choreografii Andrzeja Adamczaka – powinien żałować! Doskonały spektakl, doskonały taniec, wspaniała muzyka i świetne kostiumy – Polski Teatr Tańca w najwyższej formie.” Lilia Łada o Volcie, „Codzienny Poznań” „Andrzej Adamczak zaproponował bardzo wyrazisty język ruchu: mocny, chwilami wręcz siłowy. Ale nie brakuje też scen lirycznych, wtedy ruch nabiera cech miękkości, staje się bardziej subtelny i wyrafinowany. […] Z wielkim uznaniem, a momentami wręcz zachwytem, patrzyłem na zespół Polskiego Teatru Tańca, który niezwykle precyzyjnie, a zarazem emocjonalnie realizował skomplikowane, by nie powiedzieć karkołomne, układy ruchowe.” Stefan Drajewski o Volcie, „Głos Wielkopolski” choreografia: Andrzej Adamczak wykonanie: Urszula Bernat-Jałocha, Artur Bieńkowski, Paulina Jaksim, Zbigniew Kocięba, Kornelia Lech, Paweł Malicki, Marcin Motyl, Paulina Wycichowska muzyka: Iwo Borkowicz kostiumy: Mariusz Szmytkowski Spektakl został zrealizowany we współpracy Instytutu Muzyki i Tańca w ramach programu Agon. Program zamówień kompozytorsko-choreograficznych. premiera: 7-8.12.2013, MP2 Poznań czas trwania: 60 min. Open field Relacje między ludźmi tworzą z jednej strony zamknięte, ograniczające przestrzenie, a z drugiej otwarte pola, w których człowiek może szukać nowych sposobów wyróżnienia się, oczyszczenia swojej tożsamości w obliczu wspólnoty, której jest częścią. Spektakl Open field będzie próbą nakreślenia granic wolności jednostki w społeczeństwie. Artyści szukają odpowiedzi na pytania, jak można poszerzyć granice wyznaczane przez zbiorowość i co się stanie, gdy wszelkie społeczne normy zostaną zerwane. Teaser Choreografia: Nadar Rosano Muzyka: Arvo Pärt, Mogwai, The xx, M83 Kostiumy: Adriana Cygankiewicz Obsada: Andrzej Adamczak, Karina Adamczak-Kasprzak, Agata Ambrozińska-Rachuta, Fabian Fejdasz, Agnieszka Fertała, Paulina Jaksim, Jerzy Kaźmierczak, Zbigniew Kocięba, Katarzyna Kulmińska, Marcin Motyl, Adrian Radwański, Katarzyna Rzetelska Realizacja światła: Mariusz Porada, Przemysław Gapczyński Realizacja dźwięku: Zuzanna Majewska, Mateusz Rogaliński Inspicjent: Mariola Hendrykowska Kierownik zespołu artystycznego: Anna Gruszka Kierownik techniczny: Grzegorz Okupniak Organizacja produkcji: Katarzyna Anioła Premiera: 19 i 20 września 2014, MP2 na Międzynarodowych Targach Poznańskich Nadar Rosano jest niezależnym tancerzem, choreografem i pedagogiem. Od kilku lat tworzy, wspierane przez Izraelskie Ministerstwo Kultury i Nauki, projekty taneczne, które prezentowane były w Izraelu oraz w USA, Niemczech, Hiszpanii, Holandii, Serbii, Bułgarii, Litwy, Portugalii, Polsce oraz w Korei. Jego spektakle były wielokrotnie wyróżniane m.in. na międzynarodowych konkursach tańca w Hanowerze, Düsseldorfie, Ludwigshafen i Belgradzie. W 2013 roku został nagrodzony stypendium duńskiej fundacji sztuki, która wsparła jego rozwój choreograficzny w Berlinie. Nadar Rosano współpracuje także z Izraelską Akademią Tańca. Jako pedagog prowadzi zajęcia w technikach contemporary i release w Izraelu i w Europie. Kilkakrotnie gościł w Polsce, m.in. na organizowanym przez Polski Teatr Tańca wydarzeniu Dancing Poznań. W 2013 roku Nadar został zaproszony przez Teatr Odeon w Bukareszcie do stworzenia pełnowieczorowego, solowego spektaklu dla światowej sławy tancerza, Răzvana Mazilu. W czerwcu 2014 roku premierę miał spektakl jego autorstwa, Out In The Line Up stworzony dla Teatru Tańca Zawirowania w Warszawie. Spektakl Open field został zrealizowany we współpracy z Instytutem Muzyki i Tańca w ramach programu Zamówienia choreograficzne 2014. Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Bilety: 15 zł ulgowy; 20 zł normalny. Karnety: 80 zł ulgowy; 100 zł normalny. Uczestnikom warsztatów przysługują bilety ulgowe. Wszystkie miejsca nienumerowane.

Urszula Bernat-Jałocha

Urszula Bernat-Jałocha

W ramach „to nie jest festiwal 2015” Bytomski Teatr Tańca i Ruchu ROZBARK zaprasza na pokaz dwóch spektakli Polskiego Teatru Tańca: Volta (chor. Andrzej Adamczak) i Open field (chor. Nadar Rosano). Volta Volta nie ma zwartego scenariusza, jest zbiorem scen, których temat oscyluje wokół wykluczenia jednostki przez grupę, prób wchodzenia w większą zbiorowość oraz stopniowej indywidualizacji jej członków. Adamczak podjął próbę odczytania motywacji, jakie towarzyszą ludziom podczas podejmowania istotnych dla nich decyzji. Do sukcesu spektaklu przyczynił się szereg młodych tancerzy i tancerek. Na scenie zobaczyć można Urszulę Bernat-Jałochę, która w ubiegłym roku rozszerzyła swoją działalność o przygotowywanie autorskiej choreografii; Artura Bieńkowskiego – fascynata performansu; Paulinę Jakim oraz Zbigniewa Kociębę znanych gdańskiej publiczności z Ogólnopolskiego Konkursu Baletowego; Kornelię Lech – Finalistkę XVI Ogólnopolskiego Konkursu Tańca im. Wojciecha Wiesiołowskiego w Gdańsku; Pawła Malickiego – stypendystę programu Młoda Polska; Paulinę Wycichowską – laureatkę Nagrody Miasta Poznania dla Młodych Twórców, a także reprezentantkę Polski w projekcie Pointe To Point organizowanym przez ASEF Asia – Europe Foundation; Marcina Motyla, który podjął pracę z Polskim Teatrem Tańca w sezonie 2011/2012. Z recenzji: „Wyrazisty, precyzyjny i doskonale zatańczony – kto nie był na premierze Volty Polskiego Teatru tańca w choreografii Andrzeja Adamczaka – powinien żałować! Doskonały spektakl, doskonały taniec, wspaniała muzyka i świetne kostiumy – Polski Teatr Tańca w najwyższej formie.” Lilia Łada o Volcie, „Codzienny Poznań” „Andrzej Adamczak zaproponował bardzo wyrazisty język ruchu: mocny, chwilami wręcz siłowy. Ale nie brakuje też scen lirycznych, wtedy ruch nabiera cech miękkości, staje się bardziej subtelny i wyrafinowany. […] Z wielkim uznaniem, a momentami wręcz zachwytem, patrzyłem na zespół Polskiego Teatru Tańca, który niezwykle precyzyjnie, a zarazem emocjonalnie realizował skomplikowane, by nie powiedzieć karkołomne, układy ruchowe.” Stefan Drajewski o Volcie, „Głos Wielkopolski” choreografia: Andrzej Adamczak wykonanie: Urszula Bernat-Jałocha, Artur Bieńkowski, Paulina Jaksim, Zbigniew Kocięba, Kornelia Lech, Paweł Malicki, Marcin Motyl, Paulina Wycichowska muzyka: Iwo Borkowicz kostiumy: Mariusz Szmytkowski Spektakl został zrealizowany we współpracy Instytutu Muzyki i Tańca w ramach programu Agon. Program zamówień kompozytorsko-choreograficznych. premiera: 7-8.12.2013, MP2 Poznań czas trwania: 60 min. Open field Relacje między ludźmi tworzą z jednej strony zamknięte, ograniczające przestrzenie, a z drugiej otwarte pola, w których człowiek może szukać nowych sposobów wyróżnienia się, oczyszczenia swojej tożsamości w obliczu wspólnoty, której jest częścią. Spektakl Open field będzie próbą nakreślenia granic wolności jednostki w społeczeństwie. Artyści szukają odpowiedzi na pytania, jak można poszerzyć granice wyznaczane przez zbiorowość i co się stanie, gdy wszelkie społeczne normy zostaną zerwane. Teaser Choreografia: Nadar Rosano Muzyka: Arvo Pärt, Mogwai, The xx, M83 Kostiumy: Adriana Cygankiewicz Obsada: Andrzej Adamczak, Karina Adamczak-Kasprzak, Agata Ambrozińska-Rachuta, Fabian Fejdasz, Agnieszka Fertała, Paulina Jaksim, Jerzy Kaźmierczak, Zbigniew Kocięba, Katarzyna Kulmińska, Marcin Motyl, Adrian Radwański, Katarzyna Rzetelska Realizacja światła: Mariusz Porada, Przemysław Gapczyński Realizacja dźwięku: Zuzanna Majewska, Mateusz Rogaliński Inspicjent: Mariola Hendrykowska Kierownik zespołu artystycznego: Anna Gruszka Kierownik techniczny: Grzegorz Okupniak Organizacja produkcji: Katarzyna Anioła Premiera: 19 i 20 września 2014, MP2 na Międzynarodowych Targach Poznańskich Nadar Rosano jest niezależnym tancerzem, choreografem i pedagogiem. Od kilku lat tworzy, wspierane przez Izraelskie Ministerstwo Kultury i Nauki, projekty taneczne, które prezentowane były w Izraelu oraz w USA, Niemczech, Hiszpanii, Holandii, Serbii, Bułgarii, Litwy, Portugalii, Polsce oraz w Korei. Jego spektakle były wielokrotnie wyróżniane m.in. na międzynarodowych konkursach tańca w Hanowerze, Düsseldorfie, Ludwigshafen i Belgradzie. W 2013 roku został nagrodzony stypendium duńskiej fundacji sztuki, która wsparła jego rozwój choreograficzny w Berlinie. Nadar Rosano współpracuje także z Izraelską Akademią Tańca. Jako pedagog prowadzi zajęcia w technikach contemporary i release w Izraelu i w Europie. Kilkakrotnie gościł w Polsce, m.in. na organizowanym przez Polski Teatr Tańca wydarzeniu Dancing Poznań. W 2013 roku Nadar został zaproszony przez Teatr Odeon w Bukareszcie do stworzenia pełnowieczorowego, solowego spektaklu dla światowej sławy tancerza, Răzvana Mazilu. W czerwcu 2014 roku premierę miał spektakl jego autorstwa, Out In The Line Up stworzony dla Teatru Tańca Zawirowania w Warszawie. Spektakl Open field został zrealizowany we współpracy z Instytutem Muzyki i Tańca w ramach programu Zamówienia choreograficzne 2014. Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Bilety: 15 zł ulgowy; 20 zł normalny. Karnety: 80 zł ulgowy; 100 zł normalny. Uczestnikom warsztatów przysługują bilety ulgowe. Wszystkie miejsca nienumerowane.

Artur Bieńkowski

Artur Bieńkowski

W ramach „to nie jest festiwal 2015” Bytomski Teatr Tańca i Ruchu ROZBARK zaprasza na pokaz dwóch spektakli Polskiego Teatru Tańca: Volta (chor. Andrzej Adamczak) i Open field (chor. Nadar Rosano). Volta Volta nie ma zwartego scenariusza, jest zbiorem scen, których temat oscyluje wokół wykluczenia jednostki przez grupę, prób wchodzenia w większą zbiorowość oraz stopniowej indywidualizacji jej członków. Adamczak podjął próbę odczytania motywacji, jakie towarzyszą ludziom podczas podejmowania istotnych dla nich decyzji. Do sukcesu spektaklu przyczynił się szereg młodych tancerzy i tancerek. Na scenie zobaczyć można Urszulę Bernat-Jałochę, która w ubiegłym roku rozszerzyła swoją działalność o przygotowywanie autorskiej choreografii; Artura Bieńkowskiego – fascynata performansu; Paulinę Jakim oraz Zbigniewa Kociębę znanych gdańskiej publiczności z Ogólnopolskiego Konkursu Baletowego; Kornelię Lech – Finalistkę XVI Ogólnopolskiego Konkursu Tańca im. Wojciecha Wiesiołowskiego w Gdańsku; Pawła Malickiego – stypendystę programu Młoda Polska; Paulinę Wycichowską – laureatkę Nagrody Miasta Poznania dla Młodych Twórców, a także reprezentantkę Polski w projekcie Pointe To Point organizowanym przez ASEF Asia – Europe Foundation; Marcina Motyla, który podjął pracę z Polskim Teatrem Tańca w sezonie 2011/2012. Z recenzji: „Wyrazisty, precyzyjny i doskonale zatańczony – kto nie był na premierze Volty Polskiego Teatru tańca w choreografii Andrzeja Adamczaka – powinien żałować! Doskonały spektakl, doskonały taniec, wspaniała muzyka i świetne kostiumy – Polski Teatr Tańca w najwyższej formie.” Lilia Łada o Volcie, „Codzienny Poznań” „Andrzej Adamczak zaproponował bardzo wyrazisty język ruchu: mocny, chwilami wręcz siłowy. Ale nie brakuje też scen lirycznych, wtedy ruch nabiera cech miękkości, staje się bardziej subtelny i wyrafinowany. […] Z wielkim uznaniem, a momentami wręcz zachwytem, patrzyłem na zespół Polskiego Teatru Tańca, który niezwykle precyzyjnie, a zarazem emocjonalnie realizował skomplikowane, by nie powiedzieć karkołomne, układy ruchowe.” Stefan Drajewski o Volcie, „Głos Wielkopolski” choreografia: Andrzej Adamczak wykonanie: Urszula Bernat-Jałocha, Artur Bieńkowski, Paulina Jaksim, Zbigniew Kocięba, Kornelia Lech, Paweł Malicki, Marcin Motyl, Paulina Wycichowska muzyka: Iwo Borkowicz kostiumy: Mariusz Szmytkowski Spektakl został zrealizowany we współpracy Instytutu Muzyki i Tańca w ramach programu Agon. Program zamówień kompozytorsko-choreograficznych. premiera: 7-8.12.2013, MP2 Poznań czas trwania: 60 min. Open field Relacje między ludźmi tworzą z jednej strony zamknięte, ograniczające przestrzenie, a z drugiej otwarte pola, w których człowiek może szukać nowych sposobów wyróżnienia się, oczyszczenia swojej tożsamości w obliczu wspólnoty, której jest częścią. Spektakl Open field będzie próbą nakreślenia granic wolności jednostki w społeczeństwie. Artyści szukają odpowiedzi na pytania, jak można poszerzyć granice wyznaczane przez zbiorowość i co się stanie, gdy wszelkie społeczne normy zostaną zerwane. Teaser Choreografia: Nadar Rosano Muzyka: Arvo Pärt, Mogwai, The xx, M83 Kostiumy: Adriana Cygankiewicz Obsada: Andrzej Adamczak, Karina Adamczak-Kasprzak, Agata Ambrozińska-Rachuta, Fabian Fejdasz, Agnieszka Fertała, Paulina Jaksim, Jerzy Kaźmierczak, Zbigniew Kocięba, Katarzyna Kulmińska, Marcin Motyl, Adrian Radwański, Katarzyna Rzetelska Realizacja światła: Mariusz Porada, Przemysław Gapczyński Realizacja dźwięku: Zuzanna Majewska, Mateusz Rogaliński Inspicjent: Mariola Hendrykowska Kierownik zespołu artystycznego: Anna Gruszka Kierownik techniczny: Grzegorz Okupniak Organizacja produkcji: Katarzyna Anioła Premiera: 19 i 20 września 2014, MP2 na Międzynarodowych Targach Poznańskich Nadar Rosano jest niezależnym tancerzem, choreografem i pedagogiem. Od kilku lat tworzy, wspierane przez Izraelskie Ministerstwo Kultury i Nauki, projekty taneczne, które prezentowane były w Izraelu oraz w USA, Niemczech, Hiszpanii, Holandii, Serbii, Bułgarii, Litwy, Portugalii, Polsce oraz w Korei. Jego spektakle były wielokrotnie wyróżniane m.in. na międzynarodowych konkursach tańca w Hanowerze, Düsseldorfie, Ludwigshafen i Belgradzie. W 2013 roku został nagrodzony stypendium duńskiej fundacji sztuki, która wsparła jego rozwój choreograficzny w Berlinie. Nadar Rosano współpracuje także z Izraelską Akademią Tańca. Jako pedagog prowadzi zajęcia w technikach contemporary i release w Izraelu i w Europie. Kilkakrotnie gościł w Polsce, m.in. na organizowanym przez Polski Teatr Tańca wydarzeniu Dancing Poznań. W 2013 roku Nadar został zaproszony przez Teatr Odeon w Bukareszcie do stworzenia pełnowieczorowego, solowego spektaklu dla światowej sławy tancerza, Răzvana Mazilu. W czerwcu 2014 roku premierę miał spektakl jego autorstwa, Out In The Line Up stworzony dla Teatru Tańca Zawirowania w Warszawie. Spektakl Open field został zrealizowany we współpracy z Instytutem Muzyki i Tańca w ramach programu Zamówienia choreograficzne 2014. Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Bilety: 15 zł ulgowy; 20 zł normalny. Karnety: 80 zł ulgowy; 100 zł normalny. Uczestnikom warsztatów przysługują bilety ulgowe. Wszystkie miejsca nienumerowane.

Agnieszka Fertała

Agnieszka Fertała

W ramach „to nie jest festiwal 2015” Bytomski Teatr Tańca i Ruchu ROZBARK zaprasza na pokaz dwóch spektakli Polskiego Teatru Tańca: Volta (chor. Andrzej Adamczak) i Open field (chor. Nadar Rosano). Volta Volta nie ma zwartego scenariusza, jest zbiorem scen, których temat oscyluje wokół wykluczenia jednostki przez grupę, prób wchodzenia w większą zbiorowość oraz stopniowej indywidualizacji jej członków. Adamczak podjął próbę odczytania motywacji, jakie towarzyszą ludziom podczas podejmowania istotnych dla nich decyzji. Do sukcesu spektaklu przyczynił się szereg młodych tancerzy i tancerek. Na scenie zobaczyć można Urszulę Bernat-Jałochę, która w ubiegłym roku rozszerzyła swoją działalność o przygotowywanie autorskiej choreografii; Artura Bieńkowskiego – fascynata performansu; Paulinę Jakim oraz Zbigniewa Kociębę znanych gdańskiej publiczności z Ogólnopolskiego Konkursu Baletowego; Kornelię Lech – Finalistkę XVI Ogólnopolskiego Konkursu Tańca im. Wojciecha Wiesiołowskiego w Gdańsku; Pawła Malickiego – stypendystę programu Młoda Polska; Paulinę Wycichowską – laureatkę Nagrody Miasta Poznania dla Młodych Twórców, a także reprezentantkę Polski w projekcie Pointe To Point organizowanym przez ASEF Asia – Europe Foundation; Marcina Motyla, który podjął pracę z Polskim Teatrem Tańca w sezonie 2011/2012. Z recenzji: „Wyrazisty, precyzyjny i doskonale zatańczony – kto nie był na premierze Volty Polskiego Teatru tańca w choreografii Andrzeja Adamczaka – powinien żałować! Doskonały spektakl, doskonały taniec, wspaniała muzyka i świetne kostiumy – Polski Teatr Tańca w najwyższej formie.” Lilia Łada o Volcie, „Codzienny Poznań” „Andrzej Adamczak zaproponował bardzo wyrazisty język ruchu: mocny, chwilami wręcz siłowy. Ale nie brakuje też scen lirycznych, wtedy ruch nabiera cech miękkości, staje się bardziej subtelny i wyrafinowany. […] Z wielkim uznaniem, a momentami wręcz zachwytem, patrzyłem na zespół Polskiego Teatru Tańca, który niezwykle precyzyjnie, a zarazem emocjonalnie realizował skomplikowane, by nie powiedzieć karkołomne, układy ruchowe.” Stefan Drajewski o Volcie, „Głos Wielkopolski” choreografia: Andrzej Adamczak wykonanie: Urszula Bernat-Jałocha, Artur Bieńkowski, Paulina Jaksim, Zbigniew Kocięba, Kornelia Lech, Paweł Malicki, Marcin Motyl, Paulina Wycichowska muzyka: Iwo Borkowicz kostiumy: Mariusz Szmytkowski Spektakl został zrealizowany we współpracy Instytutu Muzyki i Tańca w ramach programu Agon. Program zamówień kompozytorsko-choreograficznych. premiera: 7-8.12.2013, MP2 Poznań czas trwania: 60 min. Open field Relacje między ludźmi tworzą z jednej strony zamknięte, ograniczające przestrzenie, a z drugiej otwarte pola, w których człowiek może szukać nowych sposobów wyróżnienia się, oczyszczenia swojej tożsamości w obliczu wspólnoty, której jest częścią. Spektakl Open field będzie próbą nakreślenia granic wolności jednostki w społeczeństwie. Artyści szukają odpowiedzi na pytania, jak można poszerzyć granice wyznaczane przez zbiorowość i co się stanie, gdy wszelkie społeczne normy zostaną zerwane. Teaser Choreografia: Nadar Rosano Muzyka: Arvo Pärt, Mogwai, The xx, M83 Kostiumy: Adriana Cygankiewicz Obsada: Andrzej Adamczak, Karina Adamczak-Kasprzak, Agata Ambrozińska-Rachuta, Fabian Fejdasz, Agnieszka Fertała, Paulina Jaksim, Jerzy Kaźmierczak, Zbigniew Kocięba, Katarzyna Kulmińska, Marcin Motyl, Adrian Radwański, Katarzyna Rzetelska Realizacja światła: Mariusz Porada, Przemysław Gapczyński Realizacja dźwięku: Zuzanna Majewska, Mateusz Rogaliński Inspicjent: Mariola Hendrykowska Kierownik zespołu artystycznego: Anna Gruszka Kierownik techniczny: Grzegorz Okupniak Organizacja produkcji: Katarzyna Anioła Premiera: 19 i 20 września 2014, MP2 na Międzynarodowych Targach Poznańskich Nadar Rosano jest niezależnym tancerzem, choreografem i pedagogiem. Od kilku lat tworzy, wspierane przez Izraelskie Ministerstwo Kultury i Nauki, projekty taneczne, które prezentowane były w Izraelu oraz w USA, Niemczech, Hiszpanii, Holandii, Serbii, Bułgarii, Litwy, Portugalii, Polsce oraz w Korei. Jego spektakle były wielokrotnie wyróżniane m.in. na międzynarodowych konkursach tańca w Hanowerze, Düsseldorfie, Ludwigshafen i Belgradzie. W 2013 roku został nagrodzony stypendium duńskiej fundacji sztuki, która wsparła jego rozwój choreograficzny w Berlinie. Nadar Rosano współpracuje także z Izraelską Akademią Tańca. Jako pedagog prowadzi zajęcia w technikach contemporary i release w Izraelu i w Europie. Kilkakrotnie gościł w Polsce, m.in. na organizowanym przez Polski Teatr Tańca wydarzeniu Dancing Poznań. W 2013 roku Nadar został zaproszony przez Teatr Odeon w Bukareszcie do stworzenia pełnowieczorowego, solowego spektaklu dla światowej sławy tancerza, Răzvana Mazilu. W czerwcu 2014 roku premierę miał spektakl jego autorstwa, Out In The Line Up stworzony dla Teatru Tańca Zawirowania w Warszawie. Spektakl Open field został zrealizowany we współpracy z Instytutem Muzyki i Tańca w ramach programu Zamówienia choreograficzne 2014. Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Bilety: 15 zł ulgowy; 20 zł normalny. Karnety: 80 zł ulgowy; 100 zł normalny. Uczestnikom warsztatów przysługują bilety ulgowe. Wszystkie miejsca nienumerowane.

Katarzyna Kulmińska

Katarzyna Kulmińska

W ramach „to nie jest festiwal 2015” Bytomski Teatr Tańca i Ruchu ROZBARK zaprasza na pokaz dwóch spektakli Polskiego Teatru Tańca: Volta (chor. Andrzej Adamczak) i Open field (chor. Nadar Rosano). Volta Volta nie ma zwartego scenariusza, jest zbiorem scen, których temat oscyluje wokół wykluczenia jednostki przez grupę, prób wchodzenia w większą zbiorowość oraz stopniowej indywidualizacji jej członków. Adamczak podjął próbę odczytania motywacji, jakie towarzyszą ludziom podczas podejmowania istotnych dla nich decyzji. Do sukcesu spektaklu przyczynił się szereg młodych tancerzy i tancerek. Na scenie zobaczyć można Urszulę Bernat-Jałochę, która w ubiegłym roku rozszerzyła swoją działalność o przygotowywanie autorskiej choreografii; Artura Bieńkowskiego – fascynata performansu; Paulinę Jakim oraz Zbigniewa Kociębę znanych gdańskiej publiczności z Ogólnopolskiego Konkursu Baletowego; Kornelię Lech – Finalistkę XVI Ogólnopolskiego Konkursu Tańca im. Wojciecha Wiesiołowskiego w Gdańsku; Pawła Malickiego – stypendystę programu Młoda Polska; Paulinę Wycichowską – laureatkę Nagrody Miasta Poznania dla Młodych Twórców, a także reprezentantkę Polski w projekcie Pointe To Point organizowanym przez ASEF Asia – Europe Foundation; Marcina Motyla, który podjął pracę z Polskim Teatrem Tańca w sezonie 2011/2012. Z recenzji: „Wyrazisty, precyzyjny i doskonale zatańczony – kto nie był na premierze Volty Polskiego Teatru tańca w choreografii Andrzeja Adamczaka – powinien żałować! Doskonały spektakl, doskonały taniec, wspaniała muzyka i świetne kostiumy – Polski Teatr Tańca w najwyższej formie.” Lilia Łada o Volcie, „Codzienny Poznań” „Andrzej Adamczak zaproponował bardzo wyrazisty język ruchu: mocny, chwilami wręcz siłowy. Ale nie brakuje też scen lirycznych, wtedy ruch nabiera cech miękkości, staje się bardziej subtelny i wyrafinowany. […] Z wielkim uznaniem, a momentami wręcz zachwytem, patrzyłem na zespół Polskiego Teatru Tańca, który niezwykle precyzyjnie, a zarazem emocjonalnie realizował skomplikowane, by nie powiedzieć karkołomne, układy ruchowe.” Stefan Drajewski o Volcie, „Głos Wielkopolski” choreografia: Andrzej Adamczak wykonanie: Urszula Bernat-Jałocha, Artur Bieńkowski, Paulina Jaksim, Zbigniew Kocięba, Kornelia Lech, Paweł Malicki, Marcin Motyl, Paulina Wycichowska muzyka: Iwo Borkowicz kostiumy: Mariusz Szmytkowski Spektakl został zrealizowany we współpracy Instytutu Muzyki i Tańca w ramach programu Agon. Program zamówień kompozytorsko-choreograficznych. premiera: 7-8.12.2013, MP2 Poznań czas trwania: 60 min. Open field Relacje między ludźmi tworzą z jednej strony zamknięte, ograniczające przestrzenie, a z drugiej otwarte pola, w których człowiek może szukać nowych sposobów wyróżnienia się, oczyszczenia swojej tożsamości w obliczu wspólnoty, której jest częścią. Spektakl Open field będzie próbą nakreślenia granic wolności jednostki w społeczeństwie. Artyści szukają odpowiedzi na pytania, jak można poszerzyć granice wyznaczane przez zbiorowość i co się stanie, gdy wszelkie społeczne normy zostaną zerwane. Teaser Choreografia: Nadar Rosano Muzyka: Arvo Pärt, Mogwai, The xx, M83 Kostiumy: Adriana Cygankiewicz Obsada: Andrzej Adamczak, Karina Adamczak-Kasprzak, Agata Ambrozińska-Rachuta, Fabian Fejdasz, Agnieszka Fertała, Paulina Jaksim, Jerzy Kaźmierczak, Zbigniew Kocięba, Katarzyna Kulmińska, Marcin Motyl, Adrian Radwański, Katarzyna Rzetelska Realizacja światła: Mariusz Porada, Przemysław Gapczyński Realizacja dźwięku: Zuzanna Majewska, Mateusz Rogaliński Inspicjent: Mariola Hendrykowska Kierownik zespołu artystycznego: Anna Gruszka Kierownik techniczny: Grzegorz Okupniak Organizacja produkcji: Katarzyna Anioła Premiera: 19 i 20 września 2014, MP2 na Międzynarodowych Targach Poznańskich Nadar Rosano jest niezależnym tancerzem, choreografem i pedagogiem. Od kilku lat tworzy, wspierane przez Izraelskie Ministerstwo Kultury i Nauki, projekty taneczne, które prezentowane były w Izraelu oraz w USA, Niemczech, Hiszpanii, Holandii, Serbii, Bułgarii, Litwy, Portugalii, Polsce oraz w Korei. Jego spektakle były wielokrotnie wyróżniane m.in. na międzynarodowych konkursach tańca w Hanowerze, Düsseldorfie, Ludwigshafen i Belgradzie. W 2013 roku został nagrodzony stypendium duńskiej fundacji sztuki, która wsparła jego rozwój choreograficzny w Berlinie. Nadar Rosano współpracuje także z Izraelską Akademią Tańca. Jako pedagog prowadzi zajęcia w technikach contemporary i release w Izraelu i w Europie. Kilkakrotnie gościł w Polsce, m.in. na organizowanym przez Polski Teatr Tańca wydarzeniu Dancing Poznań. W 2013 roku Nadar został zaproszony przez Teatr Odeon w Bukareszcie do stworzenia pełnowieczorowego, solowego spektaklu dla światowej sławy tancerza, Răzvana Mazilu. W czerwcu 2014 roku premierę miał spektakl jego autorstwa, Out In The Line Up stworzony dla Teatru Tańca Zawirowania w Warszawie. Spektakl Open field został zrealizowany we współpracy z Instytutem Muzyki i Tańca w ramach programu Zamówienia choreograficzne 2014. Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Bilety: 15 zł ulgowy; 20 zł normalny. Karnety: 80 zł ulgowy; 100 zł normalny. Uczestnikom warsztatów przysługują bilety ulgowe. Wszystkie miejsca nienumerowane.

Kornelia Lech

Kornelia Lech

W ramach „to nie jest festiwal 2015” Bytomski Teatr Tańca i Ruchu ROZBARK zaprasza na pokaz dwóch spektakli Polskiego Teatru Tańca: Volta (chor. Andrzej Adamczak) i Open field (chor. Nadar Rosano). Volta Volta nie ma zwartego scenariusza, jest zbiorem scen, których temat oscyluje wokół wykluczenia jednostki przez grupę, prób wchodzenia w większą zbiorowość oraz stopniowej indywidualizacji jej członków. Adamczak podjął próbę odczytania motywacji, jakie towarzyszą ludziom podczas podejmowania istotnych dla nich decyzji. Do sukcesu spektaklu przyczynił się szereg młodych tancerzy i tancerek. Na scenie zobaczyć można Urszulę Bernat-Jałochę, która w ubiegłym roku rozszerzyła swoją działalność o przygotowywanie autorskiej choreografii; Artura Bieńkowskiego – fascynata performansu; Paulinę Jakim oraz Zbigniewa Kociębę znanych gdańskiej publiczności z Ogólnopolskiego Konkursu Baletowego; Kornelię Lech – Finalistkę XVI Ogólnopolskiego Konkursu Tańca im. Wojciecha Wiesiołowskiego w Gdańsku; Pawła Malickiego – stypendystę programu Młoda Polska; Paulinę Wycichowską – laureatkę Nagrody Miasta Poznania dla Młodych Twórców, a także reprezentantkę Polski w projekcie Pointe To Point organizowanym przez ASEF Asia – Europe Foundation; Marcina Motyla, który podjął pracę z Polskim Teatrem Tańca w sezonie 2011/2012. Z recenzji: „Wyrazisty, precyzyjny i doskonale zatańczony – kto nie był na premierze Volty Polskiego Teatru tańca w choreografii Andrzeja Adamczaka – powinien żałować! Doskonały spektakl, doskonały taniec, wspaniała muzyka i świetne kostiumy – Polski Teatr Tańca w najwyższej formie.” Lilia Łada o Volcie, „Codzienny Poznań” „Andrzej Adamczak zaproponował bardzo wyrazisty język ruchu: mocny, chwilami wręcz siłowy. Ale nie brakuje też scen lirycznych, wtedy ruch nabiera cech miękkości, staje się bardziej subtelny i wyrafinowany. […] Z wielkim uznaniem, a momentami wręcz zachwytem, patrzyłem na zespół Polskiego Teatru Tańca, który niezwykle precyzyjnie, a zarazem emocjonalnie realizował skomplikowane, by nie powiedzieć karkołomne, układy ruchowe.” Stefan Drajewski o Volcie, „Głos Wielkopolski” choreografia: Andrzej Adamczak wykonanie: Urszula Bernat-Jałocha, Artur Bieńkowski, Paulina Jaksim, Zbigniew Kocięba, Kornelia Lech, Paweł Malicki, Marcin Motyl, Paulina Wycichowska muzyka: Iwo Borkowicz kostiumy: Mariusz Szmytkowski Spektakl został zrealizowany we współpracy Instytutu Muzyki i Tańca w ramach programu Agon. Program zamówień kompozytorsko-choreograficznych. premiera: 7-8.12.2013, MP2 Poznań czas trwania: 60 min. Open field Relacje między ludźmi tworzą z jednej strony zamknięte, ograniczające przestrzenie, a z drugiej otwarte pola, w których człowiek może szukać nowych sposobów wyróżnienia się, oczyszczenia swojej tożsamości w obliczu wspólnoty, której jest częścią. Spektakl Open field będzie próbą nakreślenia granic wolności jednostki w społeczeństwie. Artyści szukają odpowiedzi na pytania, jak można poszerzyć granice wyznaczane przez zbiorowość i co się stanie, gdy wszelkie społeczne normy zostaną zerwane. Teaser Choreografia: Nadar Rosano Muzyka: Arvo Pärt, Mogwai, The xx, M83 Kostiumy: Adriana Cygankiewicz Obsada: Andrzej Adamczak, Karina Adamczak-Kasprzak, Agata Ambrozińska-Rachuta, Fabian Fejdasz, Agnieszka Fertała, Paulina Jaksim, Jerzy Kaźmierczak, Zbigniew Kocięba, Katarzyna Kulmińska, Marcin Motyl, Adrian Radwański, Katarzyna Rzetelska Realizacja światła: Mariusz Porada, Przemysław Gapczyński Realizacja dźwięku: Zuzanna Majewska, Mateusz Rogaliński Inspicjent: Mariola Hendrykowska Kierownik zespołu artystycznego: Anna Gruszka Kierownik techniczny: Grzegorz Okupniak Organizacja produkcji: Katarzyna Anioła Premiera: 19 i 20 września 2014, MP2 na Międzynarodowych Targach Poznańskich Nadar Rosano jest niezależnym tancerzem, choreografem i pedagogiem. Od kilku lat tworzy, wspierane przez Izraelskie Ministerstwo Kultury i Nauki, projekty taneczne, które prezentowane były w Izraelu oraz w USA, Niemczech, Hiszpanii, Holandii, Serbii, Bułgarii, Litwy, Portugalii, Polsce oraz w Korei. Jego spektakle były wielokrotnie wyróżniane m.in. na międzynarodowych konkursach tańca w Hanowerze, Düsseldorfie, Ludwigshafen i Belgradzie. W 2013 roku został nagrodzony stypendium duńskiej fundacji sztuki, która wsparła jego rozwój choreograficzny w Berlinie. Nadar Rosano współpracuje także z Izraelską Akademią Tańca. Jako pedagog prowadzi zajęcia w technikach contemporary i release w Izraelu i w Europie. Kilkakrotnie gościł w Polsce, m.in. na organizowanym przez Polski Teatr Tańca wydarzeniu Dancing Poznań. W 2013 roku Nadar został zaproszony przez Teatr Odeon w Bukareszcie do stworzenia pełnowieczorowego, solowego spektaklu dla światowej sławy tancerza, Răzvana Mazilu. W czerwcu 2014 roku premierę miał spektakl jego autorstwa, Out In The Line Up stworzony dla Teatru Tańca Zawirowania w Warszawie. Spektakl Open field został zrealizowany we współpracy z Instytutem Muzyki i Tańca w ramach programu Zamówienia choreograficzne 2014. Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Bilety: 15 zł ulgowy; 20 zł normalny. Karnety: 80 zł ulgowy; 100 zł normalny. Uczestnikom warsztatów przysługują bilety ulgowe. Wszystkie miejsca nienumerowane.

Paweł Malicki

Paweł Malicki

W ramach „to nie jest festiwal 2015” Bytomski Teatr Tańca i Ruchu ROZBARK zaprasza na pokaz dwóch spektakli Polskiego Teatru Tańca: Volta (chor. Andrzej Adamczak) i Open field (chor. Nadar Rosano). Volta Volta nie ma zwartego scenariusza, jest zbiorem scen, których temat oscyluje wokół wykluczenia jednostki przez grupę, prób wchodzenia w większą zbiorowość oraz stopniowej indywidualizacji jej członków. Adamczak podjął próbę odczytania motywacji, jakie towarzyszą ludziom podczas podejmowania istotnych dla nich decyzji. Do sukcesu spektaklu przyczynił się szereg młodych tancerzy i tancerek. Na scenie zobaczyć można Urszulę Bernat-Jałochę, która w ubiegłym roku rozszerzyła swoją działalność o przygotowywanie autorskiej choreografii; Artura Bieńkowskiego – fascynata performansu; Paulinę Jakim oraz Zbigniewa Kociębę znanych gdańskiej publiczności z Ogólnopolskiego Konkursu Baletowego; Kornelię Lech – Finalistkę XVI Ogólnopolskiego Konkursu Tańca im. Wojciecha Wiesiołowskiego w Gdańsku; Pawła Malickiego – stypendystę programu Młoda Polska; Paulinę Wycichowską – laureatkę Nagrody Miasta Poznania dla Młodych Twórców, a także reprezentantkę Polski w projekcie Pointe To Point organizowanym przez ASEF Asia – Europe Foundation; Marcina Motyla, który podjął pracę z Polskim Teatrem Tańca w sezonie 2011/2012. Z recenzji: „Wyrazisty, precyzyjny i doskonale zatańczony – kto nie był na premierze Volty Polskiego Teatru tańca w choreografii Andrzeja Adamczaka – powinien żałować! Doskonały spektakl, doskonały taniec, wspaniała muzyka i świetne kostiumy – Polski Teatr Tańca w najwyższej formie.” Lilia Łada o Volcie, „Codzienny Poznań” „Andrzej Adamczak zaproponował bardzo wyrazisty język ruchu: mocny, chwilami wręcz siłowy. Ale nie brakuje też scen lirycznych, wtedy ruch nabiera cech miękkości, staje się bardziej subtelny i wyrafinowany. […] Z wielkim uznaniem, a momentami wręcz zachwytem, patrzyłem na zespół Polskiego Teatru Tańca, który niezwykle precyzyjnie, a zarazem emocjonalnie realizował skomplikowane, by nie powiedzieć karkołomne, układy ruchowe.” Stefan Drajewski o Volcie, „Głos Wielkopolski” choreografia: Andrzej Adamczak wykonanie: Urszula Bernat-Jałocha, Artur Bieńkowski, Paulina Jaksim, Zbigniew Kocięba, Kornelia Lech, Paweł Malicki, Marcin Motyl, Paulina Wycichowska muzyka: Iwo Borkowicz kostiumy: Mariusz Szmytkowski Spektakl został zrealizowany we współpracy Instytutu Muzyki i Tańca w ramach programu Agon. Program zamówień kompozytorsko-choreograficznych. premiera: 7-8.12.2013, MP2 Poznań czas trwania: 60 min. Open field Relacje między ludźmi tworzą z jednej strony zamknięte, ograniczające przestrzenie, a z drugiej otwarte pola, w których człowiek może szukać nowych sposobów wyróżnienia się, oczyszczenia swojej tożsamości w obliczu wspólnoty, której jest częścią. Spektakl Open field będzie próbą nakreślenia granic wolności jednostki w społeczeństwie. Artyści szukają odpowiedzi na pytania, jak można poszerzyć granice wyznaczane przez zbiorowość i co się stanie, gdy wszelkie społeczne normy zostaną zerwane. Teaser Choreografia: Nadar Rosano Muzyka: Arvo Pärt, Mogwai, The xx, M83 Kostiumy: Adriana Cygankiewicz Obsada: Andrzej Adamczak, Karina Adamczak-Kasprzak, Agata Ambrozińska-Rachuta, Fabian Fejdasz, Agnieszka Fertała, Paulina Jaksim, Jerzy Kaźmierczak, Zbigniew Kocięba, Katarzyna Kulmińska, Marcin Motyl, Adrian Radwański, Katarzyna Rzetelska Realizacja światła: Mariusz Porada, Przemysław Gapczyński Realizacja dźwięku: Zuzanna Majewska, Mateusz Rogaliński Inspicjent: Mariola Hendrykowska Kierownik zespołu artystycznego: Anna Gruszka Kierownik techniczny: Grzegorz Okupniak Organizacja produkcji: Katarzyna Anioła Premiera: 19 i 20 września 2014, MP2 na Międzynarodowych Targach Poznańskich Nadar Rosano jest niezależnym tancerzem, choreografem i pedagogiem. Od kilku lat tworzy, wspierane przez Izraelskie Ministerstwo Kultury i Nauki, projekty taneczne, które prezentowane były w Izraelu oraz w USA, Niemczech, Hiszpanii, Holandii, Serbii, Bułgarii, Litwy, Portugalii, Polsce oraz w Korei. Jego spektakle były wielokrotnie wyróżniane m.in. na międzynarodowych konkursach tańca w Hanowerze, Düsseldorfie, Ludwigshafen i Belgradzie. W 2013 roku został nagrodzony stypendium duńskiej fundacji sztuki, która wsparła jego rozwój choreograficzny w Berlinie. Nadar Rosano współpracuje także z Izraelską Akademią Tańca. Jako pedagog prowadzi zajęcia w technikach contemporary i release w Izraelu i w Europie. Kilkakrotnie gościł w Polsce, m.in. na organizowanym przez Polski Teatr Tańca wydarzeniu Dancing Poznań. W 2013 roku Nadar został zaproszony przez Teatr Odeon w Bukareszcie do stworzenia pełnowieczorowego, solowego spektaklu dla światowej sławy tancerza, Răzvana Mazilu. W czerwcu 2014 roku premierę miał spektakl jego autorstwa, Out In The Line Up stworzony dla Teatru Tańca Zawirowania w Warszawie. Spektakl Open field został zrealizowany we współpracy z Instytutem Muzyki i Tańca w ramach programu Zamówienia choreograficzne 2014. Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Bilety: 15 zł ulgowy; 20 zł normalny. Karnety: 80 zł ulgowy; 100 zł normalny. Uczestnikom warsztatów przysługują bilety ulgowe. Wszystkie miejsca nienumerowane.

Katarzyna Rzetelska

Katarzyna Rzetelska

  • tancerka
  • pedagog

W ramach „to nie jest festiwal 2015” Bytomski Teatr Tańca i Ruchu ROZBARK zaprasza na pokaz dwóch spektakli Polskiego Teatru Tańca: Volta (chor. Andrzej Adamczak) i Open field (chor. Nadar Rosano). Volta Volta nie ma zwartego scenariusza, jest zbiorem scen, których temat oscyluje wokół wykluczenia jednostki przez grupę, prób wchodzenia w większą zbiorowość oraz stopniowej indywidualizacji jej członków. Adamczak podjął próbę odczytania motywacji, jakie towarzyszą ludziom podczas podejmowania istotnych dla nich decyzji. Do sukcesu spektaklu przyczynił się szereg młodych tancerzy i tancerek. Na scenie zobaczyć można Urszulę Bernat-Jałochę, która w ubiegłym roku rozszerzyła swoją działalność o przygotowywanie autorskiej choreografii; Artura Bieńkowskiego – fascynata performansu; Paulinę Jakim oraz Zbigniewa Kociębę znanych gdańskiej publiczności z Ogólnopolskiego Konkursu Baletowego; Kornelię Lech – Finalistkę XVI Ogólnopolskiego Konkursu Tańca im. Wojciecha Wiesiołowskiego w Gdańsku; Pawła Malickiego – stypendystę programu Młoda Polska; Paulinę Wycichowską – laureatkę Nagrody Miasta Poznania dla Młodych Twórców, a także reprezentantkę Polski w projekcie Pointe To Point organizowanym przez ASEF Asia – Europe Foundation; Marcina Motyla, który podjął pracę z Polskim Teatrem Tańca w sezonie 2011/2012. Z recenzji: „Wyrazisty, precyzyjny i doskonale zatańczony – kto nie był na premierze Volty Polskiego Teatru tańca w choreografii Andrzeja Adamczaka – powinien żałować! Doskonały spektakl, doskonały taniec, wspaniała muzyka i świetne kostiumy – Polski Teatr Tańca w najwyższej formie.” Lilia Łada o Volcie, „Codzienny Poznań” „Andrzej Adamczak zaproponował bardzo wyrazisty język ruchu: mocny, chwilami wręcz siłowy. Ale nie brakuje też scen lirycznych, wtedy ruch nabiera cech miękkości, staje się bardziej subtelny i wyrafinowany. […] Z wielkim uznaniem, a momentami wręcz zachwytem, patrzyłem na zespół Polskiego Teatru Tańca, który niezwykle precyzyjnie, a zarazem emocjonalnie realizował skomplikowane, by nie powiedzieć karkołomne, układy ruchowe.” Stefan Drajewski o Volcie, „Głos Wielkopolski” choreografia: Andrzej Adamczak wykonanie: Urszula Bernat-Jałocha, Artur Bieńkowski, Paulina Jaksim, Zbigniew Kocięba, Kornelia Lech, Paweł Malicki, Marcin Motyl, Paulina Wycichowska muzyka: Iwo Borkowicz kostiumy: Mariusz Szmytkowski Spektakl został zrealizowany we współpracy Instytutu Muzyki i Tańca w ramach programu Agon. Program zamówień kompozytorsko-choreograficznych. premiera: 7-8.12.2013, MP2 Poznań czas trwania: 60 min. Open field Relacje między ludźmi tworzą z jednej strony zamknięte, ograniczające przestrzenie, a z drugiej otwarte pola, w których człowiek może szukać nowych sposobów wyróżnienia się, oczyszczenia swojej tożsamości w obliczu wspólnoty, której jest częścią. Spektakl Open field będzie próbą nakreślenia granic wolności jednostki w społeczeństwie. Artyści szukają odpowiedzi na pytania, jak można poszerzyć granice wyznaczane przez zbiorowość i co się stanie, gdy wszelkie społeczne normy zostaną zerwane. Teaser Choreografia: Nadar Rosano Muzyka: Arvo Pärt, Mogwai, The xx, M83 Kostiumy: Adriana Cygankiewicz Obsada: Andrzej Adamczak, Karina Adamczak-Kasprzak, Agata Ambrozińska-Rachuta, Fabian Fejdasz, Agnieszka Fertała, Paulina Jaksim, Jerzy Kaźmierczak, Zbigniew Kocięba, Katarzyna Kulmińska, Marcin Motyl, Adrian Radwański, Katarzyna Rzetelska Realizacja światła: Mariusz Porada, Przemysław Gapczyński Realizacja dźwięku: Zuzanna Majewska, Mateusz Rogaliński Inspicjent: Mariola Hendrykowska Kierownik zespołu artystycznego: Anna Gruszka Kierownik techniczny: Grzegorz Okupniak Organizacja produkcji: Katarzyna Anioła Premiera: 19 i 20 września 2014, MP2 na Międzynarodowych Targach Poznańskich Nadar Rosano jest niezależnym tancerzem, choreografem i pedagogiem. Od kilku lat tworzy, wspierane przez Izraelskie Ministerstwo Kultury i Nauki, projekty taneczne, które prezentowane były w Izraelu oraz w USA, Niemczech, Hiszpanii, Holandii, Serbii, Bułgarii, Litwy, Portugalii, Polsce oraz w Korei. Jego spektakle były wielokrotnie wyróżniane m.in. na międzynarodowych konkursach tańca w Hanowerze, Düsseldorfie, Ludwigshafen i Belgradzie. W 2013 roku został nagrodzony stypendium duńskiej fundacji sztuki, która wsparła jego rozwój choreograficzny w Berlinie. Nadar Rosano współpracuje także z Izraelską Akademią Tańca. Jako pedagog prowadzi zajęcia w technikach contemporary i release w Izraelu i w Europie. Kilkakrotnie gościł w Polsce, m.in. na organizowanym przez Polski Teatr Tańca wydarzeniu Dancing Poznań. W 2013 roku Nadar został zaproszony przez Teatr Odeon w Bukareszcie do stworzenia pełnowieczorowego, solowego spektaklu dla światowej sławy tancerza, Răzvana Mazilu. W czerwcu 2014 roku premierę miał spektakl jego autorstwa, Out In The Line Up stworzony dla Teatru Tańca Zawirowania w Warszawie. Spektakl Open field został zrealizowany we współpracy z Instytutem Muzyki i Tańca w ramach programu Zamówienia choreograficzne 2014. Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Bilety: 15 zł ulgowy; 20 zł normalny. Karnety: 80 zł ulgowy; 100 zł normalny. Uczestnikom warsztatów przysługują bilety ulgowe. Wszystkie miejsca nienumerowane.

Marcin Motyl

Marcin Motyl

  • tancerz

W ramach „to nie jest festiwal 2015” Bytomski Teatr Tańca i Ruchu ROZBARK zaprasza na pokaz dwóch spektakli Polskiego Teatru Tańca: Volta (chor. Andrzej Adamczak) i Open field (chor. Nadar Rosano). Volta Volta nie ma zwartego scenariusza, jest zbiorem scen, których temat oscyluje wokół wykluczenia jednostki przez grupę, prób wchodzenia w większą zbiorowość oraz stopniowej indywidualizacji jej członków. Adamczak podjął próbę odczytania motywacji, jakie towarzyszą ludziom podczas podejmowania istotnych dla nich decyzji. Do sukcesu spektaklu przyczynił się szereg młodych tancerzy i tancerek. Na scenie zobaczyć można Urszulę Bernat-Jałochę, która w ubiegłym roku rozszerzyła swoją działalność o przygotowywanie autorskiej choreografii; Artura Bieńkowskiego – fascynata performansu; Paulinę Jakim oraz Zbigniewa Kociębę znanych gdańskiej publiczności z Ogólnopolskiego Konkursu Baletowego; Kornelię Lech – Finalistkę XVI Ogólnopolskiego Konkursu Tańca im. Wojciecha Wiesiołowskiego w Gdańsku; Pawła Malickiego – stypendystę programu Młoda Polska; Paulinę Wycichowską – laureatkę Nagrody Miasta Poznania dla Młodych Twórców, a także reprezentantkę Polski w projekcie Pointe To Point organizowanym przez ASEF Asia – Europe Foundation; Marcina Motyla, który podjął pracę z Polskim Teatrem Tańca w sezonie 2011/2012. Z recenzji: „Wyrazisty, precyzyjny i doskonale zatańczony – kto nie był na premierze Volty Polskiego Teatru tańca w choreografii Andrzeja Adamczaka – powinien żałować! Doskonały spektakl, doskonały taniec, wspaniała muzyka i świetne kostiumy – Polski Teatr Tańca w najwyższej formie.” Lilia Łada o Volcie, „Codzienny Poznań” „Andrzej Adamczak zaproponował bardzo wyrazisty język ruchu: mocny, chwilami wręcz siłowy. Ale nie brakuje też scen lirycznych, wtedy ruch nabiera cech miękkości, staje się bardziej subtelny i wyrafinowany. […] Z wielkim uznaniem, a momentami wręcz zachwytem, patrzyłem na zespół Polskiego Teatru Tańca, który niezwykle precyzyjnie, a zarazem emocjonalnie realizował skomplikowane, by nie powiedzieć karkołomne, układy ruchowe.” Stefan Drajewski o Volcie, „Głos Wielkopolski” choreografia: Andrzej Adamczak wykonanie: Urszula Bernat-Jałocha, Artur Bieńkowski, Paulina Jaksim, Zbigniew Kocięba, Kornelia Lech, Paweł Malicki, Marcin Motyl, Paulina Wycichowska muzyka: Iwo Borkowicz kostiumy: Mariusz Szmytkowski Spektakl został zrealizowany we współpracy Instytutu Muzyki i Tańca w ramach programu Agon. Program zamówień kompozytorsko-choreograficznych. premiera: 7-8.12.2013, MP2 Poznań czas trwania: 60 min. Open field Relacje między ludźmi tworzą z jednej strony zamknięte, ograniczające przestrzenie, a z drugiej otwarte pola, w których człowiek może szukać nowych sposobów wyróżnienia się, oczyszczenia swojej tożsamości w obliczu wspólnoty, której jest częścią. Spektakl Open field będzie próbą nakreślenia granic wolności jednostki w społeczeństwie. Artyści szukają odpowiedzi na pytania, jak można poszerzyć granice wyznaczane przez zbiorowość i co się stanie, gdy wszelkie społeczne normy zostaną zerwane. Teaser Choreografia: Nadar Rosano Muzyka: Arvo Pärt, Mogwai, The xx, M83 Kostiumy: Adriana Cygankiewicz Obsada: Andrzej Adamczak, Karina Adamczak-Kasprzak, Agata Ambrozińska-Rachuta, Fabian Fejdasz, Agnieszka Fertała, Paulina Jaksim, Jerzy Kaźmierczak, Zbigniew Kocięba, Katarzyna Kulmińska, Marcin Motyl, Adrian Radwański, Katarzyna Rzetelska Realizacja światła: Mariusz Porada, Przemysław Gapczyński Realizacja dźwięku: Zuzanna Majewska, Mateusz Rogaliński Inspicjent: Mariola Hendrykowska Kierownik zespołu artystycznego: Anna Gruszka Kierownik techniczny: Grzegorz Okupniak Organizacja produkcji: Katarzyna Anioła Premiera: 19 i 20 września 2014, MP2 na Międzynarodowych Targach Poznańskich Nadar Rosano jest niezależnym tancerzem, choreografem i pedagogiem. Od kilku lat tworzy, wspierane przez Izraelskie Ministerstwo Kultury i Nauki, projekty taneczne, które prezentowane były w Izraelu oraz w USA, Niemczech, Hiszpanii, Holandii, Serbii, Bułgarii, Litwy, Portugalii, Polsce oraz w Korei. Jego spektakle były wielokrotnie wyróżniane m.in. na międzynarodowych konkursach tańca w Hanowerze, Düsseldorfie, Ludwigshafen i Belgradzie. W 2013 roku został nagrodzony stypendium duńskiej fundacji sztuki, która wsparła jego rozwój choreograficzny w Berlinie. Nadar Rosano współpracuje także z Izraelską Akademią Tańca. Jako pedagog prowadzi zajęcia w technikach contemporary i release w Izraelu i w Europie. Kilkakrotnie gościł w Polsce, m.in. na organizowanym przez Polski Teatr Tańca wydarzeniu Dancing Poznań. W 2013 roku Nadar został zaproszony przez Teatr Odeon w Bukareszcie do stworzenia pełnowieczorowego, solowego spektaklu dla światowej sławy tancerza, Răzvana Mazilu. W czerwcu 2014 roku premierę miał spektakl jego autorstwa, Out In The Line Up stworzony dla Teatru Tańca Zawirowania w Warszawie. Spektakl Open field został zrealizowany we współpracy z Instytutem Muzyki i Tańca w ramach programu Zamówienia choreograficzne 2014. Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Bilety: 15 zł ulgowy; 20 zł normalny. Karnety: 80 zł ulgowy; 100 zł normalny. Uczestnikom warsztatów przysługują bilety ulgowe. Wszystkie miejsca nienumerowane.

Paulina Jaksim

Paulina Jaksim

W ramach „to nie jest festiwal 2015” Bytomski Teatr Tańca i Ruchu ROZBARK zaprasza na pokaz dwóch spektakli Polskiego Teatru Tańca: Volta (chor. Andrzej Adamczak) i Open field (chor. Nadar Rosano). Volta Volta nie ma zwartego scenariusza, jest zbiorem scen, których temat oscyluje wokół wykluczenia jednostki przez grupę, prób wchodzenia w większą zbiorowość oraz stopniowej indywidualizacji jej członków. Adamczak podjął próbę odczytania motywacji, jakie towarzyszą ludziom podczas podejmowania istotnych dla nich decyzji. Do sukcesu spektaklu przyczynił się szereg młodych tancerzy i tancerek. Na scenie zobaczyć można Urszulę Bernat-Jałochę, która w ubiegłym roku rozszerzyła swoją działalność o przygotowywanie autorskiej choreografii; Artura Bieńkowskiego – fascynata performansu; Paulinę Jakim oraz Zbigniewa Kociębę znanych gdańskiej publiczności z Ogólnopolskiego Konkursu Baletowego; Kornelię Lech – Finalistkę XVI Ogólnopolskiego Konkursu Tańca im. Wojciecha Wiesiołowskiego w Gdańsku; Pawła Malickiego – stypendystę programu Młoda Polska; Paulinę Wycichowską – laureatkę Nagrody Miasta Poznania dla Młodych Twórców, a także reprezentantkę Polski w projekcie Pointe To Point organizowanym przez ASEF Asia – Europe Foundation; Marcina Motyla, który podjął pracę z Polskim Teatrem Tańca w sezonie 2011/2012. Z recenzji: „Wyrazisty, precyzyjny i doskonale zatańczony – kto nie był na premierze Volty Polskiego Teatru tańca w choreografii Andrzeja Adamczaka – powinien żałować! Doskonały spektakl, doskonały taniec, wspaniała muzyka i świetne kostiumy – Polski Teatr Tańca w najwyższej formie.” Lilia Łada o Volcie, „Codzienny Poznań” „Andrzej Adamczak zaproponował bardzo wyrazisty język ruchu: mocny, chwilami wręcz siłowy. Ale nie brakuje też scen lirycznych, wtedy ruch nabiera cech miękkości, staje się bardziej subtelny i wyrafinowany. […] Z wielkim uznaniem, a momentami wręcz zachwytem, patrzyłem na zespół Polskiego Teatru Tańca, który niezwykle precyzyjnie, a zarazem emocjonalnie realizował skomplikowane, by nie powiedzieć karkołomne, układy ruchowe.” Stefan Drajewski o Volcie, „Głos Wielkopolski” choreografia: Andrzej Adamczak wykonanie: Urszula Bernat-Jałocha, Artur Bieńkowski, Paulina Jaksim, Zbigniew Kocięba, Kornelia Lech, Paweł Malicki, Marcin Motyl, Paulina Wycichowska muzyka: Iwo Borkowicz kostiumy: Mariusz Szmytkowski Spektakl został zrealizowany we współpracy Instytutu Muzyki i Tańca w ramach programu Agon. Program zamówień kompozytorsko-choreograficznych. premiera: 7-8.12.2013, MP2 Poznań czas trwania: 60 min. Open field Relacje między ludźmi tworzą z jednej strony zamknięte, ograniczające przestrzenie, a z drugiej otwarte pola, w których człowiek może szukać nowych sposobów wyróżnienia się, oczyszczenia swojej tożsamości w obliczu wspólnoty, której jest częścią. Spektakl Open field będzie próbą nakreślenia granic wolności jednostki w społeczeństwie. Artyści szukają odpowiedzi na pytania, jak można poszerzyć granice wyznaczane przez zbiorowość i co się stanie, gdy wszelkie społeczne normy zostaną zerwane. Teaser Choreografia: Nadar Rosano Muzyka: Arvo Pärt, Mogwai, The xx, M83 Kostiumy: Adriana Cygankiewicz Obsada: Andrzej Adamczak, Karina Adamczak-Kasprzak, Agata Ambrozińska-Rachuta, Fabian Fejdasz, Agnieszka Fertała, Paulina Jaksim, Jerzy Kaźmierczak, Zbigniew Kocięba, Katarzyna Kulmińska, Marcin Motyl, Adrian Radwański, Katarzyna Rzetelska Realizacja światła: Mariusz Porada, Przemysław Gapczyński Realizacja dźwięku: Zuzanna Majewska, Mateusz Rogaliński Inspicjent: Mariola Hendrykowska Kierownik zespołu artystycznego: Anna Gruszka Kierownik techniczny: Grzegorz Okupniak Organizacja produkcji: Katarzyna Anioła Premiera: 19 i 20 września 2014, MP2 na Międzynarodowych Targach Poznańskich Nadar Rosano jest niezależnym tancerzem, choreografem i pedagogiem. Od kilku lat tworzy, wspierane przez Izraelskie Ministerstwo Kultury i Nauki, projekty taneczne, które prezentowane były w Izraelu oraz w USA, Niemczech, Hiszpanii, Holandii, Serbii, Bułgarii, Litwy, Portugalii, Polsce oraz w Korei. Jego spektakle były wielokrotnie wyróżniane m.in. na międzynarodowych konkursach tańca w Hanowerze, Düsseldorfie, Ludwigshafen i Belgradzie. W 2013 roku został nagrodzony stypendium duńskiej fundacji sztuki, która wsparła jego rozwój choreograficzny w Berlinie. Nadar Rosano współpracuje także z Izraelską Akademią Tańca. Jako pedagog prowadzi zajęcia w technikach contemporary i release w Izraelu i w Europie. Kilkakrotnie gościł w Polsce, m.in. na organizowanym przez Polski Teatr Tańca wydarzeniu Dancing Poznań. W 2013 roku Nadar został zaproszony przez Teatr Odeon w Bukareszcie do stworzenia pełnowieczorowego, solowego spektaklu dla światowej sławy tancerza, Răzvana Mazilu. W czerwcu 2014 roku premierę miał spektakl jego autorstwa, Out In The Line Up stworzony dla Teatru Tańca Zawirowania w Warszawie. Spektakl Open field został zrealizowany we współpracy z Instytutem Muzyki i Tańca w ramach programu Zamówienia choreograficzne 2014. Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Bilety: 15 zł ulgowy; 20 zł normalny. Karnety: 80 zł ulgowy; 100 zł normalny. Uczestnikom warsztatów przysługują bilety ulgowe. Wszystkie miejsca nienumerowane.

Zbigniew Kocięba

Zbigniew Kocięba

W ramach „to nie jest festiwal 2015” Bytomski Teatr Tańca i Ruchu ROZBARK zaprasza na pokaz dwóch spektakli Polskiego Teatru Tańca: Volta (chor. Andrzej Adamczak) i Open field (chor. Nadar Rosano). Volta Volta nie ma zwartego scenariusza, jest zbiorem scen, których temat oscyluje wokół wykluczenia jednostki przez grupę, prób wchodzenia w większą zbiorowość oraz stopniowej indywidualizacji jej członków. Adamczak podjął próbę odczytania motywacji, jakie towarzyszą ludziom podczas podejmowania istotnych dla nich decyzji. Do sukcesu spektaklu przyczynił się szereg młodych tancerzy i tancerek. Na scenie zobaczyć można Urszulę Bernat-Jałochę, która w ubiegłym roku rozszerzyła swoją działalność o przygotowywanie autorskiej choreografii; Artura Bieńkowskiego – fascynata performansu; Paulinę Jakim oraz Zbigniewa Kociębę znanych gdańskiej publiczności z Ogólnopolskiego Konkursu Baletowego; Kornelię Lech – Finalistkę XVI Ogólnopolskiego Konkursu Tańca im. Wojciecha Wiesiołowskiego w Gdańsku; Pawła Malickiego – stypendystę programu Młoda Polska; Paulinę Wycichowską – laureatkę Nagrody Miasta Poznania dla Młodych Twórców, a także reprezentantkę Polski w projekcie Pointe To Point organizowanym przez ASEF Asia – Europe Foundation; Marcina Motyla, który podjął pracę z Polskim Teatrem Tańca w sezonie 2011/2012. Z recenzji: „Wyrazisty, precyzyjny i doskonale zatańczony – kto nie był na premierze Volty Polskiego Teatru tańca w choreografii Andrzeja Adamczaka – powinien żałować! Doskonały spektakl, doskonały taniec, wspaniała muzyka i świetne kostiumy – Polski Teatr Tańca w najwyższej formie.” Lilia Łada o Volcie, „Codzienny Poznań” „Andrzej Adamczak zaproponował bardzo wyrazisty język ruchu: mocny, chwilami wręcz siłowy. Ale nie brakuje też scen lirycznych, wtedy ruch nabiera cech miękkości, staje się bardziej subtelny i wyrafinowany. […] Z wielkim uznaniem, a momentami wręcz zachwytem, patrzyłem na zespół Polskiego Teatru Tańca, który niezwykle precyzyjnie, a zarazem emocjonalnie realizował skomplikowane, by nie powiedzieć karkołomne, układy ruchowe.” Stefan Drajewski o Volcie, „Głos Wielkopolski” choreografia: Andrzej Adamczak wykonanie: Urszula Bernat-Jałocha, Artur Bieńkowski, Paulina Jaksim, Zbigniew Kocięba, Kornelia Lech, Paweł Malicki, Marcin Motyl, Paulina Wycichowska muzyka: Iwo Borkowicz kostiumy: Mariusz Szmytkowski Spektakl został zrealizowany we współpracy Instytutu Muzyki i Tańca w ramach programu Agon. Program zamówień kompozytorsko-choreograficznych. premiera: 7-8.12.2013, MP2 Poznań czas trwania: 60 min. Open field Relacje między ludźmi tworzą z jednej strony zamknięte, ograniczające przestrzenie, a z drugiej otwarte pola, w których człowiek może szukać nowych sposobów wyróżnienia się, oczyszczenia swojej tożsamości w obliczu wspólnoty, której jest częścią. Spektakl Open field będzie próbą nakreślenia granic wolności jednostki w społeczeństwie. Artyści szukają odpowiedzi na pytania, jak można poszerzyć granice wyznaczane przez zbiorowość i co się stanie, gdy wszelkie społeczne normy zostaną zerwane. Teaser Choreografia: Nadar Rosano Muzyka: Arvo Pärt, Mogwai, The xx, M83 Kostiumy: Adriana Cygankiewicz Obsada: Andrzej Adamczak, Karina Adamczak-Kasprzak, Agata Ambrozińska-Rachuta, Fabian Fejdasz, Agnieszka Fertała, Paulina Jaksim, Jerzy Kaźmierczak, Zbigniew Kocięba, Katarzyna Kulmińska, Marcin Motyl, Adrian Radwański, Katarzyna Rzetelska Realizacja światła: Mariusz Porada, Przemysław Gapczyński Realizacja dźwięku: Zuzanna Majewska, Mateusz Rogaliński Inspicjent: Mariola Hendrykowska Kierownik zespołu artystycznego: Anna Gruszka Kierownik techniczny: Grzegorz Okupniak Organizacja produkcji: Katarzyna Anioła Premiera: 19 i 20 września 2014, MP2 na Międzynarodowych Targach Poznańskich Nadar Rosano jest niezależnym tancerzem, choreografem i pedagogiem. Od kilku lat tworzy, wspierane przez Izraelskie Ministerstwo Kultury i Nauki, projekty taneczne, które prezentowane były w Izraelu oraz w USA, Niemczech, Hiszpanii, Holandii, Serbii, Bułgarii, Litwy, Portugalii, Polsce oraz w Korei. Jego spektakle były wielokrotnie wyróżniane m.in. na międzynarodowych konkursach tańca w Hanowerze, Düsseldorfie, Ludwigshafen i Belgradzie. W 2013 roku został nagrodzony stypendium duńskiej fundacji sztuki, która wsparła jego rozwój choreograficzny w Berlinie. Nadar Rosano współpracuje także z Izraelską Akademią Tańca. Jako pedagog prowadzi zajęcia w technikach contemporary i release w Izraelu i w Europie. Kilkakrotnie gościł w Polsce, m.in. na organizowanym przez Polski Teatr Tańca wydarzeniu Dancing Poznań. W 2013 roku Nadar został zaproszony przez Teatr Odeon w Bukareszcie do stworzenia pełnowieczorowego, solowego spektaklu dla światowej sławy tancerza, Răzvana Mazilu. W czerwcu 2014 roku premierę miał spektakl jego autorstwa, Out In The Line Up stworzony dla Teatru Tańca Zawirowania w Warszawie. Spektakl Open field został zrealizowany we współpracy z Instytutem Muzyki i Tańca w ramach programu Zamówienia choreograficzne 2014. Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Bilety: 15 zł ulgowy; 20 zł normalny. Karnety: 80 zł ulgowy; 100 zł normalny. Uczestnikom warsztatów przysługują bilety ulgowe. Wszystkie miejsca nienumerowane.

Zespoły

Organizacje

Festiwale

Teksty

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close